Σελίδες

Wednesday, 4 October 2017

Τι κάνει έναν Δάσκαλο Καλό; Γνώμες από όλο τον κόσμο...... What Makes a Good Teacher?

What Makes a Good Teacher?
Opinions from Around the World

Η UNESCO, το 1996, εξέδωσε ένα βιβλίο με τον τίτλο
What makes a Good Teacher?
Περισσότερα από 500 παιδιά, από 50 χώρες, ηλικίας 8-12 ετών,
είπαν τη γνώμη τους. Όσα ακολουθούν είναι μερικές από
τις απαντήσεις τους.
Μετάφραση:  Άννα Παππά, δασκάλα, συγγραφέας
Απαντήσεις από τους επισκέπτες μας στο web
  • Ο σπουδαίος δάσκαλος αλληλεπιδρά -ψυχικά και συναισθηματικά- με το παιδί.
  • Ο σπουδαίος δάσκαλος δίνει στοργή σους μαθητές και τους κάνει να βιώσουν τι είναι το συναίσθημα.
  • Ο σπουδαίος δάσκαλος χαμογελά στους μαθητές του ακόμη κι όταν εκείνοι τον εκνευρίζουν.
  • Ο σπουδαίος δάσκαλος δε διδάσκει μόνο ό,τι περιλαμβάνει το βιβλίο, αλλά και την αλήθεια που υπάρχει έξω. Πρακτική σε ισορροπία με τη θεωρία.
  • Ο σπουδαίος δάσκαλος είναι αφιερωμένος στο λειτούργημά του. Έχει αναλάβει μία δέσμευση, που πρέπει να την εκπληρώσει.
  • Ο σπουδαίος δάσκαλος γνωρίζει καλά ότι το παιδί δεν είναι απλά μία νότα που άλλοτε κλαίει, άλλοτε, χαμογελάει και άλλοτε γελάει. Ξέρει πολύ καλά ότι μπροστά του στέκεται το αληθινό θαύμα της ζωής.
Yuventius, Τζακάρτα, Ινδονησία
Ένας καλός δάσκαλος είναι εκείνος που διδάσκει, όχι μόνο με το μυαλό, αλλά και με την καρδιά.

Syanne Helly, Ανατολική Ιάβα, Ινδονησία
Ένας δάσκαλος πρέπει να έχει τρία βασικά χαρακτηριστικά:
  • Απόθεμα γνώσεων
  • Επαγγελματικές δεξιότητες
  • Προσωπικά ποιοτικά χαρακτηριστικά
Υπάρχει μία παροιμία που λέει: «Δώσε μου ένα ψάρι και θα έχω φαγητό για μία ημέρα. Μάθε με να τρώω ψάρια και θα τα τρώω μια ζωή». Αυτή πρέπει να είναι η φιλοσοφία του καλού δασκάλου.
Ο δάσκαλος πρέπει να είναι υπομονετικός, ευγενικός, ευέλικτος και ευρηματικός. Να είναι ανεκτικός, ανοιχτόμυαλος και με καλή αίσθηση του χιούμορ. Να είναι ενθουσιώδης και να απολαμβάνει τη διδασκαλία. Να είναι ειλικρινής, ευφάνταστος και δημιουργικός. Να είναι αποδοτικός, ταπεινός και μετριόφρων. Κατά τη γνώμη μου, ο δάσκαλος πρέπει να είναι κάπως έτσι.

Sheeba Ramahandran, Buraida, Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας
Ο καλός δάσκαλος βοηθά τους μαθητές του από όλες τις απόψεις. Τους δίνει τη δυνατότητα να ζήσουν μία καλύτερη ζωή. Διδάσκει τους μαθητές του πώς να παίρνουν καλές αποφάσεις σε όλες τις συνθήκες. Είναι καλός τόσο απέναντι στους μαθητές του, όσο και απέναντι στην κοινωνία. Έχει ηθικό χαρακτήρα και είναι το πρότυπο των νέων για μία καλή κοινωνία.

Prafull Bhasarkar, Babupeth, Chandrapur, Ινδία
Νομίζω ότι ένας καλός δάσκαλος πρέπει να είναι μία καλή και ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Να έχει το αίσθημα της περιέργειας, να έχει πάθος και να ενδιαφέρεται για τα ενδιαφέροντα των μαθητών του, για τις επιθυμίες τους, για τα αισθήματά τους. Ένας πραγματικά καλός δάσκαλος θα πρέπει να είναι παιδί στην ψυχή, πράγμα που σημαίνει να είναι δημιουργικός, ευφάνταστος και έτοιμος για εξερευνήσεις…

Migena Mullaj, Reseda, Καλιφόρνια, ΗΠΑ
  • Ο καλός δάσκαλος είναι στη διάθεση όλων των μαθητών του ωστόσο γνωρίζει ποιοι μαθητές έχουν ανάγκη από περισσότερη βοήθεια.
  • Ο καλός δάσκαλος είναι χαρισματικός στην επικοινωνία και γνωρίζει καλά πώς θα ελίσσεται επικοινωνιακά, ώστε οι μαθητές του να κατανοούν όλες τις έννοιες που διδάσκονται.
  • Ο καλός δάσκαλος προτρέπει τους μαθητές του να κάνουν ερωτήσεις, ωστόσο απαντά έτσι ώστε να επωφελούνται όλοι οι μαθητές.
  • Ο καλός δάσκαλος έχει κανόνες και διαδικασίες που βοηθούν τους μαθητές να γνωρίζουν, εκ των προτέρων, τι περιμένει από αυτούς και πώς οι μαθητές μπορούν να επωφεληθούν περισσότερο στην τάξη.
  • Ο καλός δάσκαλος ενθαρρύνει τη συνεργασία και γίνεται το παράδειγμα για τους μαθητές του αλλά και για τους συναδέλφους του.
  • Ο καλός δάσκαλος είναι ευέλικτος και ικανός να τροποποιήσει το μάθημα «σύμφωνα με τις ανάγκες της στιγμής» αποσκοπώντας να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών του.
  • Ο καλός δάσκαλος σέβεται όλους τους μαθητές του και τους ενθαρρύνει για καλύτερες επιδόσεις.
Maria Garcia, Oyster Bay, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
Ο υπέροχος δάσκαλος ορίζεται με τρεις απλές λέξεις: «Ο καλύτερος φίλος».
Ποιον εμπιστεύεστε περισσότερο από τον καλύτερο φίλο σας; Ποιον αγαπάτε περισσότερο και ποιος ανταποδίδει την αγάπη, όσο ο καλύτερος φίλος σας; Ποιος είναι καλύτερος από τον καλύτερο φίλο σας για να σας δώσει τις γνώσεις του; Τελικά, ποιον άλλον θυμάστε περισσότερο, όσο ζείτε, παρά τον καλύτερο φίλο σας;
Μακάρι να ήμασταν όλοι δάσκαλοι…
ScreenHunter_04 Oct. 23 14.43 
Marco Melendez, San Angelo, Τέξας, ΗΠΑ
  • Ο δάσκαλος πρέπει να εμφορείται από γονική αγάπη προς τους μαθητές του.
  • Πρέπει να έχει τιμιότητα και ηθικό χαρακτήρα.
  • Να έχει καλή γνώση των θεμάτων που διδάσκει.
  • Να προετοιμάζεται επαρκώς.
  • Σωματικά και ψυχικά να αισθάνεται ορεξάτος για δουλειά.
  • Να είναι δραστήριος και αποδοτικός στην τάξη.
  • Στη διδασκαλία του να χρησιμοποιεί εποπτικά μέσα.
  • Να προετοιμάζεται επαρκώς για της διδασκαλία του.
  • Οι μαθητές να είναι χαρούμενοι στην τάξη.
Laxman Wadgire, Yavatmal, Ινδία
Ο καλός δάσκαλος κατανοεί την παιδικότητα με τον καλύτερο τρόπο. Γνωρίζει ότι η παιδική νοοτροπία είναι παγκόσμια, ενώ των ενηλίκων δεν είναι και κατά συνέπεια είναι ευκολότερο να συνεργαστεί με κάθε παιδί, σε κάθε τόπο, σε κάθε χρονική στιγμή.

Kukubo Barasam Nairobi, Κένυα
Όλοι έχουν τη δική τους άποψη για το θέμα αυτό και είναι αδύνατο να ικανοποιήσω τους πάντες ταυτόχρονα. Είναι πολύ δύσκολο να πω ποιος είναι ο καλός δάσκαλος τη στιγμή που, ακόμη, είμαι μαθητής και έχω τις απαιτήσεις μου από ό,τι ένας εκπαιδευτικός πρέπει να κάνει. Νομίζω ότι οι ιδιότητες που ένας εκπαιδευτικός θα πρέπει να έχει, είναι να προσαρμόζει τις ικανότητές του με το επίπεδο του μαθητή, να κάνει τη διδασκαλία διασκεδαστική και εύληπτη ώστε τα παιδιά να προσέχουν και να κάνει τα παιδιά να ανυπομονούν να μπουν στην τάξη. Και πάνω απ’ όλα να διατηρεί τον έλεγχο της τάξης.

Katie, Oklahoma City, Oklahoma, ΗΠΑ
«Όταν η αγάπη και η δεξιότητα πάνε μαζί, περιμένετε ένα αριστούργημα» (Ruskin). Είναι θεμελιώδες, ο δάσκαλος να νοιάζεται για τις ανθρωπιστικές αξίες γενικά. Από τη στιγμή που αγαπά, είναι βέβαιο ότι θα εκτιμήσει την προσωπικότητα του κάθε παιδιού στην τάξη και ό,τι άλλο είναι στην αρμοδιότητά του. Ο δάσκαλος να λαμβάνει υπ’ όψιν ότι αποτελεί πρότυπο για τα παιδιά και να μη λησμονεί ότι διδάσκει περισσότερα μ’ αυτά που κάνει παρά μ’ αυτά που λέει. Και αυτό είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για τον δάσκαλο.

Judith Butler, county Cork, Ιρλανδία
Ο καλός δάσκαλος, με την αφοσίωση στη διδασκαλία και με την αγάπη του προς τα παιδιά, συνδυάζει τη μάθηση με την ψυχική ικανοποίηση.

Dwi Rahayu, Jakarta, Ινδονησία
Καλός δάσκαλος είναι όποιος μαθαίνει από τους μαθητές του, όποιος μπορεί να μάθει με αυτούς και γι’ αυτούς. Επίσης αυτός που είναι ειλικρινής στις σχέσεις του με τους μαθητές, υπερήφανος για τη δική του συνεισφορά στη μάθηση και στη βοήθεια ώστε να οικοδομήσουν οι μαθητές του την αυτοεκτίμηση.

Christian Berger, Santiago, Χιλή
Καλός δάσκαλος είναι εκείνος που εξακολουθεί να είναι μαθητής του εαυτού του.

Astrid, Perth, WA, Αυστραλία
Εκείνος που δεν έχει καμία προκατάληψη, που έχει ευρύ οπτικό ορίζοντα, που έχει τα μάτια ανοιχτά να βλέπει και να εξερευνά τη ζωή, που διδάσκει και στον εαυτό του, εκείνος είναι ο καλύτερος δάσκαλος γιατί εξακολουθεί ακόμη να είναι παιδί.
            
Ashish, Mumbai. Maharshtra, Ινδία
Νομίζω ότι καλός δάσκαλος είναι εκείνος που δείχνει στα παιδιά του τις αξίες πίσω από τα πράγματα και που διδάσκει με συναρπαστικό και συνάμα φιλικό τρόπο.

Aly Al Sabbah, Cairo, Αίγυπτος
  • Ο δάσκαλος οφείλει ν’ αγαπά και να γνωρίζει τα παιδιά προσωπικά για να μπορεί να τα βοηθήσει περισσότερο.
  • Το αίσθημα φροντίδας και αλληλεγγύης βοηθά τον δάσκαλο να γνωρίσει καλύτερα τους μαθητές του.
  • Τα παιδιά αγαπούν περισσότερο εκείνον τον δάσκαλο που μπορούν να εμπιστευτούν.
Να κερδίσει την εμπιστοσύνη τους πρέπει να είναι ο πρωταρχικός στόχος του δασκάλου, αν και η πειθαρχία θα πρέπει να είναι παρούσα.
                                      
Vinod Bala Jain, Meerut, U.P., Ινδία
Ο καλός δάσκαλος αντιπροσωπεύει μερικές από τις ακόλουθες ιδιότητες:
  • Πρέπει να έχει εστιασμένη την προσοχή του στους μαθητές του και παράλληλα να είναι ανοιχτόμυαλος και να ενδιαφέρεται για κοινά ζητήματα.
  • Πρέπει να είναι αυστηρός, με αυτοπεποίθηση και αρχές και ταυτόχρονα να είναι συμπαραστάτης των μαθητών και φίλος τους. Να ακούει τα παιδιά όταν έχουν κάτι να του πουν.
  • Να μπορεί να ισορροπήσει ανάμεσα στη φιλία και στο αξίωμα που κατέχει.
  • Να συνεργάζεται με τα παιδιά από αγάπη και όχι από υποχρέωση.
  • Να απολαμβάνει τη διδασκαλία.
  • Να έχει καλή οργάνωση και προγραμματισμό έτσι να μην έχει ποτέ έλλειψη χρόνου.
  • Να ζωντανεύει το μάθημα ώστε να κρατά αμείωτη την προσοχή των μαθητών του.
  • Να κερδίζει το ενδιαφέρον των μαθητών του.
  • Να μεταδίδει πληροφορίες που κρατούν το ενδιαφέρον ζωντανό.
  • Πρέπει να είναι υπομονετικός.
Ο καλός δάσκαλος είναι ένα ανθρώπινο ον, σαν εσένα κι εμένα. Έτσι είναι προφανές ότι οι παραπάνω ιδιότητες μπορούν να γίνουν και δικά μας χαρακτηριστικά, που στη συνέχεια θα ενταχθούν στην καθημερινή μας ζωή.
Birte Schneeweiß, Dagmar Schulz, Berit Hencke, Kiel, Γερμανία
Ένας καλός δάσκαλος (πέρα από τα άλλα σημαντικά χαρακτηριστικά) πρέπει να είναι συνεπής και σταθερός. Δεν έχει κανένα νόημα π.χ. να αποβάλει έναν μαθητή πέντε φορές.
Τούτο σημαίνει ότι ο μαθητής δεν τον παίρνει στα σοβαρά. Πέρα από αυτό, ο καλός δάσκαλος έχει την αίσθηση του χιούμορ, είναι όσο πρέπει -και όχι παραπάνω- φιλικός και καθημερινά είναι καλά προετοιμασμένος. Και είναι σημαντικό για τον δάσκαλο να βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα στο πάθος για τη δουλειά του και στο ενδιαφέρον των μαθητών του.

Thomas Tschirner, Κίελο, Γερμανία
Εν συντομία, ένας δάσκαλος πρέπει να έχει αυτοπεποίθηση και γνώση γι’ αυτό που κάνει, αλλά το πιο σημαντικό είναι να απολαμβάνει αυτό που κάνει. Πρέπει να είναι ενθουσιώδης και πρέπει να έχει πραγματικό ενδιαφέρον για τους μαθητές του.
             
Hannah Gunther, Κίελο, Γερμανία
Ένας καλός δάσκαλος:
  • Πρέπει να είναι υπομονετικός.
  • Να βελτιώνει συνεχώς τις μεθόδους διδασκαλίας του.
  • Να είναι γνώστης του αντικειμένου του.
  • Να δίνει κίνητρα στους μαθητές του ώστε να αυξάνει το ενδιαφέρον τους.
  • Να έχει κατανοήσει πώς ενεργούν τα παιδιά.
  • Να θυμάται ότι, κάποτε, ήταν και αυτός παιδί.
 Franziska Lindenthal, Κίελο, Γερμανία
Ο καλός δάσκαλος πρέπει να είναι φιλικός, πρέπει να ακούει τους μαθητές και πρέπει να ενδιαφέρεται και να φροντίζει κάθε μαθητή στην τάξη.

Christiane Stroeher, Κίελο, Γερμανία
Ένας καλός δάσκαλος είναι καλά προετοιμασμένος για κάθε διδασκαλία. Γνωρίζει τι θέλουν να μάθουν τα παιδιά και πώς θα το μάθουν καλύτερα και επίσης ενδιαφέρεται για τον χαρακτήρα των μαθητών του. Ο δάσκαλος επιδιώκει τον σεβασμό των μαθητών του και διδάσκει με σταθερή και απαλή φωνή. Οφείλει να κάνει τους μαθητές του να αισθάνονται επιτυχημένοι και βεβαίως εκεί επικεντρώνει τις προσπάθειές του. Εκπέμπει το ενδιαφέρον του για τους μαθητές με τέτοιον τρόπο ώστε οι μαθητές να το αντιλαμβάνονται και να αισθάνονται επιτυχημένοι.

Torben Wolgast, Κίελο, Γερμανία
Ο δάσκαλος πρέπει να είναι πολύπλευρος. Πρώτα απ’ όλα πρέπει να απολαμβάνει που είναι δάσκαλος και να λατρεύει τη διδασκαλία. Πρέπει να είναι υπομονετικός με τα παιδιά και να είναι σε θέση να αποδώσει το μάθημα σωστά. Η διδασκαλία του να είναι μείγμα μάθησης και ψυχαγωγίας. Ο δάσκαλος πρέπει να είναι το πρόσωπο που μπορεί να μιλήσει ανά πάσα στιγμή και να δώσει κατάλληλες συμβουλές στο παιδί που τις έχει ανάγκη. Να είναι φιλικός αλλά και λίγο αυστηρός, τόσο όσο να έχει τον σεβασμό των παιδιών.

Claudia Thiel, Κίελο, Γερμανία
Ο δάσκαλος οφείλει να είναι κάτοχος:
  • Της παιδικής ψυχολογίας.
  • Της ψυχολογίας της εκπαίδευσης.
  • Των καθηκόντων του και των υποχρεώσεών του.
  • Της γονικής ψυχολογίας
  • Των μεθόδων και των τεχνικών διδασκαλίας/μάθησης.
  • Και, πέραν των ανωτέρω, να είναι καταρτισμένος για το αντικείμενο που διδάσκει.
Sajjad Haider, Islamabad, Πακιστάν
Επιθυμώ να καθοδηγώ σωστά τους μαθητές μου. Θέλω να ενδιαφέρονται για τον κόσμο, να αναρωτιούνται, να βλέπουν ότι και αυτοί μπορούν να κάνουν κάτι, να έχουν τη χαρά και την περιέργεια για μάθηση. Να είναι ευγνώμονες γι’ αυτά που έχουν και να σέβεται ο ένας τον άλλο.
Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε.

Maaike Corteville, Ingelmunster, Βέλγιο
Καλός δάσκαλος είναι αυτός που:
  • Κατέχει καλά το αντικείμενο που διδάσκει.
  • Αδιάλειπτα βελτιώνει τις τεχνικές διδασκαλίας του.
  • Προσπαθεί να έχει ποιοτικά αποτελέσματα, ποιοτικούς μαθητές.
  • Κάνει «εκτιμήσεις των αναγκών» και προετοιμάζει τους μαθητές να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις.
 Mohamad Hazawawi Yusof, Perak, Μαλαισία
Καλός δάσκαλος είναι αυτός που δεν «διδάσκει» αλλά που είναι πρόθυμος να μάθει με το παιδί και από το παιδί. Είναι αυτός που, όταν σκέφτεται, βλέπει τι δεν έχει κάνει ακόμα!

Vivekananda Roy Ghatak, Gujarat, Ινδία
  • Καλός δάσκαλος είναι αυτός που προετοιμάζει τους μαθητές του να γίνουν πολύτιμα στοιχεία για τη χώρα τους.
  • Καλός δάσκαλος είναι αυτός που νοιάζεται και που έχει αφιερώσει όλες του τις προσπάθειες στα παιδιά.
  • Καλός δάσκαλος είναι αυτός που έχει μεγάλη καρδιά.
  • Καλός δάσκαλος είναι αυτός που προετοιμάζει καλά τους μαθητές του για τη ζωή.
  • Καλός δάσκαλος είναι αυτός που έχει εξαιρετικό τελικό αποτέλεσμα.
Stanley Ret, Κολωνία, Yap State FM
Ο καλός δάσκαλος δεν ξεχνά ποτέ τι σημαίνει να είσαι μαθητής -ευάλωτος, αγχωμένος και εξαρτημένος! Έχοντας αυτό υπ’ όψιν, κοιτάζει τον μαθητή του και αναλογίζεται: «ιδού η ψυχή του ανθρώπου». Ο μαθητής είναι το ισοδύναμο του δασκάλου -και οι δύο, οδηγούν ο ένας τον άλλο στην ανάπτυξη της γνώσης, και οι δύο μαθαίνουν για τον εαυτό τους, χωρίς αντιμαχίες. Και οι δύο χαμογελούν όταν κάτι το κάνουν καλά!
                                                          
Susan Sheldon, ΗΠΑ
Ο καλός δάσκαλος είναι φιλικός προς το παιδί, το φροντίζει, είναι καλόκαρδος, ταπεινός, υπομονετικός και έχει τον φόβο του θεού. Είναι πρόθυμος να δώσει και ν’ ακούσει, δεν ζηλεύει και πλημμυρίζει από γονική αγάπη.
Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχουν συνέπειες για τους δασκάλους που κακομεταχειρίζονται τα παιδιά. Οι δάσκαλοι πρέπει να είναι οι καλύτεροι φίλοι των παιδιών και ποτέ οι εχθροί τους. Στην πραγματικότητα, ορισμένα παιδιά αρνούνται να πάνε στο σχολείο τους λόγω του δασκάλου τους. Εργάζομαι σε μία ΜΚΟ για παιδιά και πολλά από αυτά παραπονούνται σε μένα για τους δασκάλους τους.

Ngozi Ekwerike, Νιγηρία
Ένας πραγματικός φίλος είναι κάποιος που ξέρει τα πάντα για εσάς και ακόμα σας αγαπά. Ένας καλός δάσκαλος είναι ένας καλός φίλος. Ένας καλός δάσκαλος είναι αυτός που μας διδάσκει, όπως τα παιδιά, με αγάπη.

Arif Raza, Πακιστάν
  • Καλή διδασκαλία είναι «να χωρέσεις στα παπούτσια των μαθητών σου».
  • Ο καλός δάσκαλος πρέπει να φέρεται έτσι ώστε εκείνοι που τον ακολουθούν να δέχονται καλά διδάγματα.
  • Καλός δάσκαλος είναι αυτός που μαθαίνει.
 Fe Espiritu, Φιλιππίνες
Ο καλός δάσκαλος δεν υπαγορεύει ό,τι είναι γραμμένο στο βιβλίο ή στο βοήθημα. Ο καλός δάσκαλος αποκαλύπτει ολόκληρο τον κόσμο στους μαθητές του.

Mario Martino Rustan (18 ετών), Ινδονησία
Το σημερινό παιδί είναι ο άνθρωπος του αύριο. Οι δάσκαλοι πρέπει να είναι σύμβολα της καλοσύνης και της αγάπης.

Zahid Shah, Πακιστάν
Νομίζω ότι ένας καλός δάσκαλος πρέπει να παρέχει στο παιδί ό,τι χρειάζεται, και προσωπικά και γενικά. Και πρέπει να αγαπά, να υπηρετεί και τιμά το παιδί.

Amritanshu, Ινδία
Ένας καλός δάσκαλος είναι σαν γονιός που αγαπά. Είναι δίκαιος, ευέλικτος, και ικανός να ανταπεξέλθει ακόμη και στις πιο σοβαρές καταστάσεις.

Enitan Mason, ΗΠΑ
Καλός δάσκαλος είναι ο σύντροφος των παιδιών στη μάθηση, είναι αυτός που σκέφτεται και ενεργεί, με τον καλύτερο τρόπο, για το συμφέρον του παιδιού.

Linda Ivonne, Ινδονησία
Καλός δάσκαλος είναι αυτός που προκαλεί τους μαθητές του να είναι αυτό που μπορούν να είναι.

Barbara Murphy, ΗΠΑ
Ο καθένας στον κόσμο είναι ένας δάσκαλος κατά μία έννοια. Όλοι διδάσκουμε κάτι σε κάποιον κάποια στιγμή της ζωής μας. Ωστόσο, μερικοί από εμάς συμβαίνει να είναι σπουδαίοι δάσκαλοι. Άποψή μου είναι ότι αυτό συμβαίνει όταν πιστεύουμε στη δύναμη της εκπαίδευσης. Όταν ο μαθητής δυσκολεύεται να μάθει με τον τρόπο που διδάσκετε, τότε, ως καλός δάσκαλος, διδάξτε με τον τρόπο που μαθαίνει.

Ana Laura Garcia Gutierrez, δασκάλα ειδικής αγωγής, Μεξικό
  • Ο καλός δάσκαλος πρέπει να υποδυθεί τον τρελό, αν αυτό βοηθά τον μαθητή του στη μάθηση.
  • Ο καλός δάσκαλος, όπως ο καλός ποιμένας, «πρέπει να θυσιάσει τη ζωή του» για να δώσει στον μαθητή του το δώρο της σοφίας και της κατανόησης.
  • Ο καλός δάσκαλος εισπράττει απόλυτη ικανοποίηση όταν βλέπει τον μαθητή του να προσπαθεί να κάνει τη ζωή του συνανθρώπου του πιο ουσιαστική.
  • Ο καλός δάσκαλος μαθαίνει από τον μαθητή του με προθυμία.
  • Ο καλός δάσκαλος συμπαραστέκεται τον μαθητή του ακούραστα.
  • Ο καλός δάσκαλος πειθαρχεί πριν από τους μαθητές του.
 Mary Kalix, ΗΠΑ
Ο καλός δάσκαλος να είναι υπομονετικός, με ήπια και σταθερή φωνή, να κατεβαίνει στο επίπεδο των μαθητών του και να μαθαίνει από αυτούς.

Regina Z. Ubana, Φιλιππίνες
Για έναν καλό δάσκαλο, είναι θεμελιώδους σημασίας:
  • Να αισθάνεται σαν Παιδί.
  • Να σκέφτεται σαν παιδί.
  • Να ενεργεί σαν παιδί.
  • Να θυμάται ότι κάποτε ήταν παιδί και ότι ήρθε η ώρα να ξαναγίνει παιδί.
Oscar Pachero
Για να είναι κάποιος καλός δάσκαλος, πρέπει πρώτα να υπήρξε καλός μαθητής.

Deborah Barger, ΗΠΑ
Καλός δάσκαλος είναι εκείνος που εκφράζεται με σαφήνεια, που κατανοεί το πρόβλημα ενός παιδιού και που είναι πρόθυμος να βοηθήσει ανά πάσα στιγμή.
Που ξέρει ποιο είναι το σωστό και ποιο είναι το λάθος. Που είναι πολύ εργατικός και πολύ φιλικός και που μπορεί να φωτίσει το μέλλον του παιδιού.

Νοσοφοβία: Μία κατάσταση που μας εξασθενεί ψυχικά - Nosophobia: The Fear Of Disease


Όλοι κάποια στιγμή ανησυχήσαμε για κάποιο σωματικό σύμπτωμα το οποίο παρατηρήσαμε και νοιώσαμε φόβο για την υγεία μας. 
Ο φόβος για την υγεία μας μπορεί να έχει κάποια αιτία, αλλά τις περισσότερες φορές είναι ανυπόστατος και μπορεί να οφείλεται ακόμα και σε ψυχολογικά αίτια.
Η κατάσταση στην οποία ένας άνθρωπος βρίσκεται σε κατάσταση διαρκούς άγχους και ανησυχίας – πολλές φορές και ανυπόστατου- για τη υγεία, ονομάζεται νοσοφοβία.

Ο άνθρωπος που πάσχει από νοσοφοβία υποφέρει διαρκώς από το φόβο ότι πάσχει από κάποια ανίατη ασθένεια ( καρδιαγγειακό νόσημα, καρκίνος), μεγεθύνει στο μυαλό του το οποιοδήποτε δυσάρεστο σωματικό σύμπτωμα και επιμένει στην άποψή του ότι είναι άρρωστος, ακόμα και όταν οι εξετάσεις και οι γιατροί τον διαβεβαιώνουν για το αντίθετο. 
Και ενώ μπορεί με την πρώτη διάγνωση μίας εξέτασης να ηρεμήσει για ένα χρονικό διάστημα, μετά το πέρας κάποιων μηνών ή εβδομάδων αρχίζει πάλι να υποφέρει και να πιστεύει ότι είναι σοβαρά άρρωστος και επισκέπτεται διαφορετικούς γιατρούς κάνοντας συνεχώς εξετάσεις, μέχρι να πετύχει εκείνον που θα διαγνώσει την άσχημη κατάσταση της υγείας του.


Η νοσοφοβία είναι μία κατάσταση η οποία εξασθενεί ψυχικά έναν άνθρωπο, οδηγώντας τον στο να υιοθετήσει ακραίες συνθήκες υγιεινής οι οποίες μπορεί και να περιλαμβάνουν την απομάκρυνση του ίδιου του ατόμου από τον κοινωνικό ιστό και εντέλει την ολοκληρωτική απομόνωση του ίδιου. 
Ο άνθρωπος οδηγείται σε τόσο ακραίες διεξόδους, θεωρώντας ότι θα προστατεύσει τον εαυτό του από τις ασθένειες, τα μικρόβια η οτιδήποτε θεωρεί εκείνος ότι είναι επικίνδυνο για την υγεία του. Μάλιστα φαίνεται να συνδράμει και το Internet στη διαιώνιση της φοβίας αυτής μέσω της παροχής άφθονων πληροφοριών. Ο άνθρωπος σταδιακά γίνεται υποχόνδριος και φοβικός.

Ποιες είναι οι αιτίες που οδηγούν έναν άνθρωπο στη νοσοφοβία; Πώς ένας άνθρωπος οδηγείται στο να καλλιεργήσει μέσα του υπερβολικό φόβο για την υγεία του;


Η νοσοφοβία είναι μία ψυχική διαταραχή η οποία πολλές φορές σχετίζεται με την έλλειψη αυτοεκτίμησης, τα αισθήματα αναξιότητας αλλά και με τις ελλιπείς συναισθηματικές σχέσεις που είχε το άτομο με τους γονείς του κυρίως. 
Η υπερβολική ενασχόληση και ανησυχία ενός ανθρώπου με την υγεία του – όταν μάλιστα δεν υπάρχει σοβαρός λόγος και το άτομο είναι υγιές- μπορεί να κρύβει μέσα του την ανάγκη του ίδιου του ανθρώπου για να ισοσταθμίσει τη δική του υπερβολική ανησυχία με την αδιαφορία και την απόρριψη που μπορεί να δέχτηκε από τους γονείς του.
Πρέπει φυσικά να σημειωθεί ότι η παρακολούθηση της υγείας μας είναι κάτι που επιβάλλεται να κάνει ο καθένας από εμάς, ώστε να γνωρίζουμε και την κατάσταση και την ύπαρξη κάποιου προβλήματος.

Η νοσοφοβία είναι μία διαταραχή η οποία μπορεί να αντιμετωπιστεί. 
Ο γιατρός μπορεί ο ίδιος όταν διαπιστώσει συμπτώματα νοσοφοβίας σε ένα άτομο, να το παροτρύνει να επισκεφτεί έναν ειδικό ψυχικής υγείας ώστε να μπορέσει να κοιτάξει κατάματα και να αντιμετωπίσει τη φοβία του αυτή. 
Και, φυσικά, δε θα πρέπει να λαμβάνεται κάθε πληροφορία στο Internet ως απόλυτα σωστή (καλό θα είναι ο οποιοσδήποτε να αποζητά τη γνώμη ενός γιατρού και όχι την παροχή πληροφοριών από αυτό).


Ναι, κανείς δεν μπορεί να μας εγγυηθεί ότι δε θα αρρωστήσουμε, ότι δε θα βιώσουμε απώλεια αγαπημένου προσώπου, ότι δεν μπορεί κάτι άσχημο να συμβεί και σε εμάς κάποια στιγμή. Όμως ο υπερβολικός φόβος όχι μόνο δεν επιτρέπει τη λογική αντιμετώπιση μίας κατάστασης, αλλά παροτρύνει τον άνθρωπο να δημιουργεί προβλήματα πολλές φορές και εκεί που δεν υπάρχουν.

Ψευδοέρανοι σαρώνουν το ελληνικό διαδίκτυο — Like farming στο Facebook

Από τότε που ίδρυσε την ομάδα των «Ελληνικά Hoaxes» με στόχο την κατάρριψη αναληθών δημοσιευμάτων στο Ίντερνετ, ο Θοδωρής έχει δεχθεί ουκ ολίγα υβριστικά ή ακόμα και απειλητικά μηνύματα.
Στο τηλεφώνημα –από απόκρυψη– μια ανδρική φωνή είπε: «Έξω από την πόρτα σου υπάρχει ένας φάκελος». 
Ο Θοδωρής Δανιηλίδης πράγματι άνοιξε την πόρτα του διαμερίσματός του και βρήκε έναν τσαλακωμένο φάκελο από κάποιον λογαριασμό. Πάνω ήταν γραμμένο πρόχειρα με στυλό: «Σταμάτα αυτό που κάνεις, θα έρθω να σε βρω». Θορυβημένος, ξαναμπήκε στο σπίτι. Ήταν ώρα να ειδοποιήσει την αστυνομία.
Από τότε που ίδρυσε την ομάδα των «Ελληνικά Hoaxes» με στόχο την κατάρριψη αναληθών δημοσιευμάτων στο Ίντερνετ, ο Θοδωρής έχει δεχθεί ουκ ολίγα υβριστικά ή ακόμα και απειλητικά μηνύματα. Αυτήν τη φορά, όμως, τα πράγματα ήταν διαφορετικά.
Όλα ξεκίνησαν στις αρχές Αυγούστου, όταν η ομάδα καταπιάστηκε με ένα δημοσίευμα της ιστοσελίδας newsthessaloniki σχετικά με τον «μικρό Νικολάκη που πάσχει από όγκο στον εγκέφαλο και προκειμένου να μεταβεί σε εξειδικευμένο κέντρο του εξωτερικού για να θεραπευτεί, θα πρέπει να συγκεντρωθούν τα απαραίτητα χρήματα». 
Το άρθρο που κυκλοφόρησε ευρέως μέσω Facebook, ζητούσε από τους πολίτες να καταθέσουν χρήματα σε έναν λογαριασμό χωρίς όνομα δικαιούχου ή κάποια άλλη πληροφορία. 
Όπως αποκαλύφθηκε, το άρθρο είχε σημαντικές ομοιότητες με έναν άλλο έρανο που είχε κυκλοφορήσει παλιότερα στη Λέσβο – αυτός αφορούσε αληθινό περιστατικό. 
Επίσης, ελέγχοντας τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού, παρατήρησαν ότι ανήκει στο όνομα διαχειρίστριας ενός άλλου site, του kwloxaneio.gr. Εν ολίγοις, διαπίστωσαν ότι ο «μικρός Νικολάκης» δεν υφίσταται, επρόκειτο για απάτη. Ερευνώντας περισσότερο, ανακάλυψαν και άλλους τέτοιους εράνους-μαϊμού, δημοσιεύοντας τα πειστήρια στο site τους (για παράδειγμα, ίδιοι αριθμοί τραπέζης για διαφορετικά «άρρωστα» παιδιά). Όλοι αυτοί οι έρανοι είχαν χιλιάδες κοινοποιήσεις στο Facebook.

Το πρώτο άρθρο για την απάτη «ανέβηκε» στο ellinikahoaxes.gr στις 8 Αυγούστου. Το απόγευμα της 9ης Αυγούστου ο Θοδωρής Δανιηλίδης λαμβάνει ένα παράξενο τηλεφώνημα. Ήταν κι αυτό από απόκρυψη. 
«Ήταν ένας που μου παρουσιάστηκε ως δημοσιογράφος και ζητούσε να μου πάρει συνέντευξη για το θέμα, προσφέροντάς μου και χρήματα, 500 ευρώ, για να είναι –λέει– αποκλειστική. Γνωρίζοντας ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο, του είπα να με ξαναπάρει σε δύο ώρες γιατί περίμενα κάποιες επιπλέον πληροφορίες. Πράγματι με ξαναπήρε, αλλά δεν απάντησα γιατί κατάλαβα ότι κάτι περίεργο συνέβαινε», λέει ο Θοδωρής στην «Κ».

Απίστευτο
Το βράδυ της ίδιας ημέρας έγινε και κάτι εντελώς απίστευτο. Ένας φίλος του έλαβε μήνυμα μέσω Facebook από μια άγνωστή του γυναίκα. Ισχυρίστηκε ότι είναι ξαδέρφη του Δανιηλίδη και του έστειλε ένα link μιας σελίδας στο Facebook γράφοντας «κάνε με add εδώ για να μιλάμε». Ήταν παγίδα (phishing). 
Πάτησε το link, πληκτρολόγησε τους κωδικούς του προφίλ του, με αποτέλεσμα οι επιτήδειοι να έχουν πρόσβαση στον λογαριασμό του.

Αργά τη νύχτα, ο Θοδωρής άκουσε τον ήχο του messenger. Ήταν ο «φίλος» του (δηλαδή εκείνοι που είχαν οικειοποιηθεί το προφίλ του), που άρχισε να τον ρωτάει διάφορα για την έρευνα, να του ζητάει να σταματήσει μην έχει μπλεξίματα. «Δεν σκέφτεσαι το παιδί σου;».

Την επόμενη ημέρα, ο Δανιηλίδης δέχθηκε το τηλεφώνημα που ειδοποιούσε για τον φάκελο έξω από την πόρτα. Αναγνώρισε αμέσως τη φωνή: ήταν του «δημοσιογράφου» που του ζητούσε συνέντευξη. Έχουν ακολουθήσει και άλλα απειλητικά τηλεφωνήματα που όλα ζητούν το ίδιο: να σταματήσει η έρευνα, να «κατέβουν» τα ελληνικά hoaxes από το Ίντερνετ. «Αλλιώς θα την πληρώσει το παιδί και η γυναίκα σου».

Η υπόθεση φυσικά έχει φτάσει στη Δικαιοσύνη, ενώ έχει επιληφθεί και η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. 
Όλα δείχνουν ότι η υπόθεση του «μικρού Νικολάκη» χτύπησε ευαίσθητο νεύρο.
 «Ήταν πολύ ψυχοφθόρο όλο αυτό, δεν το κρύβω. Μπορεί να δέχομαι συχνά απειλές, αλλά όχι και να έρθουν στην πόρτα μου... Έχουν την εντύπωση, όμως, ότι θα με τρομάξουν και θα καταφέρουν να μας σταματήσουν από το να κάνουμε τη δουλειά μας. Εμείς θα συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που κάνουμε εδώ και πέντε χρόνια».

Πηγή: Kathimerini.gr
Τι είναι το Like farming στο Facebook. Μια κρυφή, άγνωστη απάτη.
Ψευδοέρανοι σαρώνουν το ελληνικό διαδίκτυο