Σελίδες

Thursday, 11 February 2021

Προσπάθησε να αγαπήσεις κάποιον από αυτούς...

Προσπάθησε να αγαπήσεις τον εχθρό σου.
Αν δεν μπορέσεις, προσπάθησε τουλάχιστον να αγαπήσεις τον άνθρωπο τον πονεμένο, τον αναγκεμένο, τον φτωχό.

Αν δεν μπορέσεις να αγαπήσεις ούτε αυτόν, προσπάθησε να αγαπήσεις τον ξένο, τον περαστικό, τον γείτονα.

Αν και πάλι δεν μπορέσεις να τους αγαπήσεις όλους αυτούς, προσπάθησε τουλάχιστον να αγαπήσεις τους φίλους σου, τους ανθρώπους με τους οποίους κάνεις παρέα.

Αν δυσκολεύεσαι και σε αυτό ακόμα, προσπάθησε να αγαπήσεις τους γονείς σου και τα αδέρφια σου. 
Τη μάνα που σε γέννησε…

Αν ούτε αυτούς μπορείς να αγαπήσεις, προσπάθησε να αγαπήσεις τη γυναίκα σου, τον άντρα σου και τα παιδιά σου.

Αν όμως δεν τα καταφέρεις ούτε και σε αυτό, άστο.
Δε θα καταφέρεις να αγαπήσεις ποτέ κανέναν.
Ούτε φίλο, ούτε εχθρό, ούτε γνωστούς, ούτε συγγενείς.

Αν δεν καταφέρεις να αγαπήσεις κάποιον από αυτούς, δε θα καταφέρεις να αγαπήσεις ούτε τον Θεό τον ίδιο ούτε και τον εαυτό σου.

Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος

psyxologos
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Επικίνδυνα τα Αλκοολούχα Απολυμαντικά για τα μάτια μικρών παιδιών

Η πανδημία που έχει προκαλέσει ο νέος κορωνοϊός και η συνακόλουθη ανάγκη απολύμανσης των χεριών με αλκοολούχα απολυμαντικά είχε μια απροσδόκητη, αλλά επικίνδυνη συνέπεια: αυξημένους τραυματισμούς των ματιών στα μικρά παιδιά
Τα μικρά παιδιά δεν κατορθώνουν πάντα να χρησιμοποιούν με ασφάλεια τα απολυμαντικά των χεριών, με αποτέλεσμα αυτά να μπαίνουν στα μάτια τους.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε σχετικό δημοσίευμα του iatropedia.gr, η πανδημία που έχει προκαλέσει ο νέος κοροναϊός και η συνακόλουθη ανάγκη απολύμανσης των χεριών με αλκοολούχα απολυμαντικά είχε μια απροσδόκητη, αλλά επικίνδυνη συνέπεια: αυξημένους τραυματισμούς των ματιών στα μικρά παιδιά.

Αυτό αναφέρουν επιστήμονες από τη Γαλλία, οι οποίοι ανέλυσαν στοιχεία από τα κέντρα δηλητηριάσεως της χώρας τους και ένα κέντρο παιδιατρικής οφθαλμολογίας στο Παρίσι.

Τα στοιχεία αφορούσαν το πεντάμηνο Απρίλιος-Αύγουστος του 2020 και του 2019.

Όπως διαπίστωσαν, οι τραυματισμοί στα μάτια από τα αλκοολούχα απολυμαντικά επταπλασιάστηκαν από τη μια χρονιά στην άλλη.

Στην πραγματικότητα, το 2019 αποτελούσαν το 1,3% των κλήσεων στα κέντρα δηλητηριάσεων, ενώ το 2020 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 9,9%.

Σε απόλυτους αριθμούς, το συγκεκριμένο πεντάμηνο του 2019 αναφέρθηκαν 33 περιστατικά στα κέντρα δηλητηριάσεως, ενώ το 2020 τα αντίστοιχα περιστατικά ήταν 232.

Η μέση ηλικία των παιδιών που τραυματίστηκαν το 2020 ήταν τα 4,5 έτη.

Στο κέντρο παιδιατρικής οφθαλμολογίας διακομίστηκαν το πεντάμηνο του 2020 16 παιδιά τραυματισμένα στα μάτια από απολυμαντικά.

Το 2019 είχε διακομιστεί μόνο ένα.

Η μέση ηλικία των παιδιών το 2020 ήταν τα 3,5 χρόνια.

Τα καλά νέα είναι ότι τα περισσότερα από τα προαναφερθέντα παιδιά υπέστησαν τραυματισμούς ήπιας βαρύτητας.

Έτσι, είχαν συμπτώματα όπως πόνο στο μάτι, αίσθημα μυρμηγκιάσματος και/ή κοκκίνισμα του ματιού.

Δυστυχώς, έξι περιστατικά ήταν μετρίως σοβαρά και εκδηλώθηκαν με μερική κερατίτιδα (φλεγμονή στον κερατοειδή χιτώνα του ματιού).

Ειδικά όμως από τα παιδιά που μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο, τα οκτώ είχαν σοβαρά έλκη (πληγές) στον κερατοειδή ή/και τον επιπεφυκότα.

Πού τραυματίστηκαν

Η μελέτη εξέτασε πού συνέβη ο τραυματισμός με τα αλκοολούχα απολυμαντικά.

Όπως διαπιστώθηκε, το 2019 κανένας τραυματισμός δεν είχε γίνει σε δημόσιο χώρο.

Το 2020, όμως, οι 63 είχαν γίνει σε δημόσιους χώρους.

Στους χώρους αυτούς συμπεριλαμβάνονταν:

Εμπορικά κέντρα
Εστιατόρια
Κινηματογράφοι
Ανοιχτοί δημόσιοι χώροι
Αθλητικά κέντρα
Κολυμβητήρια

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι οι τραυματισμοί στους δημόσιους χώρους σχετίζονται με το ύψος όπου τοποθετούνται τα απολυμαντικά.

Αυτό συνήθως είναι γύρω στο 1 μέτρο, που ουσιαστικά αντιστοιχεί στο επίπεδο των ματιών των παιδιών προσχολικής ηλικίας.

Οι ερευνητές συνιστούν στους γονείς να καθοδηγούν τα παιδιά τους στη σωστή χρήση απολυμαντικών.

Ειδικά για τους δημόσιους χώρους, προτείνουν να μπουν σε μεγαλύτερο ύψος τα απολυμαντικά ή οι γονείς να μην αφήνουν τα μικρά παιδιά να τα χρησιμοποιούν μόνα τους.

Τα νέα δεδομένα δημοσιεύτηκαν προσφάτως στην ιατρική επιθεώρηση JAMA Ophthalmology.

πηγή
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Παιδί και ελληνική γλώσσα: Πώς τα παιδιά θα αγαπήσουν τα ελληνικά;

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς;

Κεφάλαιο παιδί και ελληνική γλώσσα: Γιατί τα παιδιά δεν καταλαβαίνουν την αξία αυτής της τόσο σημαντικής γλώσσας και πώς θα τα κάνουμε να την αγαπήσουν;

Αναμφίβολα, τα παιδιά δεν φαίνεται να αγαπούν οτιδήποτε έχει σχέση με το διάβασμα και το σχολείο. Ωστόσο, ξέρουμε πολύ καλά πως τα ελληνικά δεν είναι απλά ένα μάθημα του σχολείου, αλλά μια γλώσσα που έχει να κάνει με τον λαό μας, με την ιστορία και τον πολιτισμό της Ελλάδας. Η ελληνική γλώσσα έχει εξελιχθεί στο πέρασμα των χρόνων και σήμερα πλέον μιλάμε μια γλώσσα που είναι πολύ περισσότερα από σκόρπιες λέξεις ενωμένες σε μια πρόταση. Τα ελληνικά είναι η γλώσσα του Ομήρου και του Αριστοτέλη, του Σεφέρη και του Ελύτη. Είναι η γλώσσα των συγγραφέων, των φιλοσόφων, των ποιητών που την έχουν υμνήσει και δεν είναι μόνο αυτό. Είναι η γλώσσα όλων των Ελλήνων, μια γλώσσα που αγκαλιάζει όλο τον κόσμο.

Όμως, τα παιδιά δεν το ξέρουν αυτό, δεν ξέρουν τη σημασία αυτής της γλώσσας και δε θα την καταλάβουν αν δεν τα βοηθήσουμε. Πώς όμως;

Κεφάλαιο παιδί και ελληνική γλώσσα: Πώς τα παιδιά θα αγαπήσουν τα ελληνικά;

Φυσικά και δεν είναι εύκολο να κάνουμε ένα παιδί να αγαπήσει μια γλώσσα, ακόμα κι αν είναι η μητρική του και τη μιλάει καθημερινά. Ωστόσο, πέρα από τον ρόλο του σχολείου, καλό είναι να θυμόμαστε πως όλα ξεκινούν από την οικογένεια. Για την ακρίβεια, πρώτα απ’ όλους οι γονείς είναι αυτοί που θα πρέπει να δώσουν στο παιδί τα κατάλληλα ερεθίσματα για να αγαπήσει τη γλώσσα. Και ποια είναι αυτά; Η επαφή με την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας.

Τα παιδιά από μόνα τους δεν θα καταλάβουν την αξία των ελληνικών – αλλά και της ίδιας της χώρας τους – αν δεν τους μιλήσουμε για την ιστορία και τον πολιτισμό που συσχετίζονται με τη γλώσσα. Πέρα από το να μιλήσουμε μαζί τους, μπορούμε να δούμε και σχετικά ντοκιμαντέρ και ταινίες που βασίζονται στην ιστορία, να πάμε μαζί τους σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους και να καλλιεργήσουμε στα παιδιά τη γνώση από νωρίς. Ας μην ξεχνάμε, ακόμα, να παίζουμε με τα παιδιά μας παιχνίδια με βάση τη γλώσσα και επιτραπέζια γνώσεων.

Επιπλέον, πέρα από τον προφορικό λόγο, η ελληνικά γλώσσα έχει έναν τεράστιο θησαυρό γραπτού λόγου που κουβαλάει από τα αρχαία χρόνια και που τα παιδιά πρέπει να γνωρίσουν. Απ’ όταν είναι μικρά, λοιπόν, τα παιδιά, οφείλουμε να τους κάνουμε βήμα – βήμα μια εισαγωγή στο βιβλίο και την αξία του. Είναι καλό να μυήσουμε τα παιδιά στη λογοτεχνία και να τους δίνουμε τα κατάλληλα βιβλία να διαβάζουν με βάση την ηλικία τους. Προσοχή! Αν το κάνουμε από νωρίς, τα παιδιά δε θα νιώσουν ότι “πρέπει” να διαβάσουν, αλλά θα το κάνουν επειδή το θέλουν πραγματικά.

Επίσης, ας φροντίσουμε όσο μπορούμε τα παιδιά μας να έχουν αξιόλογους δασκάλους και καθηγητές που θα τους εξηγούν έμπρακτα μέσα από το μάθημα τη σημασία της γλώσσας και θα τους αποδεικνύουν όλα αυτά λέμε στα παιδιά. Ο ρόλος του καθηγητή είναι πολύ σημαντικός και είναι καλό να επικοινωνούμε με τον δάσκαλο ή καθηγητή των παιδιών μας, ώστε να είμαστε σίγουροι πως και ο ίδιος προσπαθεί για το καλύτερο δυνατό.

Τέλος, όταν ένα παιδί μαθαίνει μία νέα γλώσσα, δηλαδή μια ξένη γλώσσα, μπορεί ο καθηγητής να κάνει μία σύγκριση αυτής της νέας ξένης γλώσσας με τα ελληνικά, δείχνοντας στο παιδί τις επιρροές της μίας γλώσσας στην άλλη και εξηγώντας τη σημασία και των δύο παράλληλα.

Τα παιδιά πρέπει και αξίζει να γνωρίσουν την ελληνική γλώσσα όχι ως μάθημα στο σχολείο, αλλά ως μια σημαντική γλώσσα που κουβαλάει αξίες, ιστορία και πολιτισμό!

ipop.gr