Σελίδες

Thursday, 18 February 2021

Η επίδραση του Facebook στη ζωή μας, η αναπαραγωγή του φθηνού μας εαυτού στο κυνήγι της αποδοχής

Εάν λίγα χρόνια πριν μου λέγανε ότι η ερώτηση του μέλλοντος θα ήταν «έχεις facebook», θα κοίταγα απορημένος. Ήρθε η μέρα όμως που αυτό έγινε πραγματικότητα. Οι διαπροσωπικές σχέσεις πέρασαν σε νέο επίπεδο και η προθυμία μας να ξεμπροστιάζουμε κάθε τι προσωπικό και ιδιωτικό μας, χωρίς κανένας να μας υποχρεώνει άμεσα έγινε και αυτό αυτονόητο. Πλέον δε φωτογραφιζόμαστε για την ανάμνηση μιας ωραίας στιγμής, αλλά για να προβάλλουμε τις φωτογραφίες μας στο facebook, ξορκίζοντας ανασφάλειες και ταΐζοντας τη ματαιοδοξία του ασήμαντου στα σημαντικά εαυτού μας. Ανέραστη διαδικασία κάθε φωτογραφία, κρύα, υποκριτική διαδικασία. Μέχρι χθες περπατούσαμε στο δρόμο αποπνέοντας ο ένας στον άλλο μυστήριο και γοητεία για αυτό που μέσα μας κρυμμένο μας έκανε δεκαδικούς πολύπλοκους, σήμερα όλοι ακέραιοι απολαμβάνουμε το μεγαλείο της απολυτότητας και μεγαλοπιανόμαστε πίσω από ηλεκτρονικά προφίλ, ενός εαυτού που η κοινωνία μας ζήτησε να έχουμε.
Και άντε και όλα αυτά γίνανε και τώρα μαζεμένοι όλοι μαζί, σε γειτονιές του ένα κλικ μακριά, χαίρουμε μιας συμφωνίας μυστικής, γιατί και πάλι αναλωνόμαστε σε φθηνές λέξεις; Γιατί οι σκέψεις μας είναι μαγνήτες εύκολης αποδοχής και επιβράβευσης μασημένης τροφής, μικροκλιματικής εμβέλειας; Αφού ξέρεις ότι τα "θέλω σου" είναι άλλο χρώμα, γιατί βλέπεις τα πράγματα φιλτραρισμένα μέσα από τους φακούς της μόδας και των τάσεων; Γιατί δε σπας τα δεσμά του κοινωνικού προτύπου που σε κρατάει ημιτελή σαν άνθρωπο;

Σήμερα άφησες ένα μήνυμα στον τοίχο σου.

Σε έκανε καλύτερο άνθρωπο; Επηρέασες δημιουργικά τα γύρω μάτια; Τόλμησες να μιλήσεις για όσα αφορούν τη ζωή σου; Έδωσες τροφή για λίγους; Μήπως τελικά η φράση σου βρίσκει συμπόνια σε μερικά "likes" ικανοποιώντας την εγωκεντρικότητά σου;

Πόσο πολύ πρέπει να ψάξει κανείς να βρει μηνύματα ουσίας και σκέψεις με τόλμη σε αυτό το "facebook". Δεν ζούμε σε εποχές αθώες, κάποιοι παίζουν με το μυαλό μας, ένα μέσο σαν το "facebook" που η ροή και η μετάδοση ειδήσεων και μηνυμάτων γίνεται με τόσο γρήγορους ρυθμούς πρέπει να έχει μέρα με τη μέρα πιο βαθιά μηνύματα. Δημοσιεύσεις για να κάνουμε ο ένας τον άλλον καλύτερο. Προστασία της ιδιωτικότητάς μας και σεβασμό στον εαυτό μας, με ανάλωση λιγότερου χρόνου σε παιχνίδια και δραστηριότητες δίχως ουσία, που γίνονται εθιστικές και πολλές φορές αυτοσκοπός για πολλούς χρήστες αυτού του ιστού κοινωνικής δικτύωσης.

Η προβολή ενός fashion εαυτού που ζει πολλά και είναι μέσα σε όλα, καλό είναι να γίνει προβολή θετικών μηνυμάτων. αξιόλογων ιδεών και καθημερινών σκέψεων με κριτική σκοπιά. Όλα τα άλλα πυροτεχνήματα δεν έχουν το ανάλογο φως στη ζωή μας, παρά μόνο αποθεώνουν βιτρίνες και συντηρούν μια κατάσταση σπατάλης νοημοσύνης.

Εάν ισχύει ότι ο Θεός ξέρει τα πάντα για σένα, τότε μη δίνεις στο Θεό σου ανεξέλεγκτα στοιχεία για τη ζωή σου, αδειάζοντας με ευκολία κάθε γωνιά του μυαλού σου. Μη μένεις γυμνός με δική σου πρωτοβουλία. Ο Θεός της εποχής είναι η Google. Ρώτα τη Google ποιος είσαι, τι κάνεις, με ποιους μιλάς, τι λες, τι πιστεύεις τι ελπίζεις και τι μισθό παίρνεις. Εύκολα θα πάρεις απαντήσεις. Όσο βέβαια οι σκέψεις σου είναι η αναπαραγωγή ενός υποκριτικού εαυτού, ψηφοθηρικών προθέσεων "like" δεν έχεις τίποτα να φοβάσαι...

πηγή
mygdalia 

To Tik Tok δεν προστατεύει τα παιδιά από κρυφές διαφημίσεις και ακατάλληλο περιεχόμενο

Καταγγελία κατά του TikTok, της πλατφόρμας δημιουργίας και ανταλλαγής βίντεο, κατέθεσαν η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) και οι Ενώσεις Καταναλωτών μέλη της ΠΟΜΕΚ «Η Παρέμβαση», στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. 
------------------
– Το TikTok δεν προστατεύει τα παιδιά και τους εφήβους από κρυφές διαφήμισες και τυχόν επιβλαβές περιεχόμενο στην πλατφόρμα του. 
Οι προσφορές μάρκετινγκ του TikTok σε εταιρείες που θέλουν να διαφημιστούν στην εφαρμογή του, συμβάλουν στη διάδοση του «κρυφού» μάρκετινγκ. 
Οι χρήστες παρακινούνται για παράδειγμα να συμμετάσχουν σε διάφορες προσκλήσεις επώνυμων ετικετών, όπου ενθαρρύνονται να δημιουργήσουν περιεχόμενο για συγκεκριμένα προϊόντα. Καθώς οι δημοφιλείς «influencers» είναι συχνά το σημείο εκκίνησης τέτοιων προσκλήσεων, η πρόθεση της εμπορικής εκμετάλλευσης συνήθως καλύπτεται από τους χρήστες. 
Το TikTok έχει επίσης προφανώς αποτύχει να επιδείξει τη δέουσα επιμέλεια όσον αφορά την προστασία των παιδιών από ακατάλληλο περιεχόμενο, όπως βίντεο που δείχνουν προκλητικό περιεχόμενο, τα οποία βρίσκονται μέσα στην ίδια ενότητα της ιστοσελίδας που κάνει εκείνη τη στιγμή χρήση ο χρήστης. 

– Οι πρακτικές του TikTok αναφορικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών είναι παραπλανητικές. 
Το TikTok δεν ενημερώνει με σαφήνεια τους χρήστες του και ειδικότερα με τρόπο κατανοητό για παιδιά και εφήβους, αναφορικά με τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγονται, για ποιο σκοπό και σε ποια νόμιμη βάση. 
Οι εν λόγω πληροφορίες εξάλλου είναι απαραίτητες για τους καταναλωτές όταν χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του Tik Tok. Ορισμένες από αυτές, καθώς και άλλες πρακτικές, παραβιάζουν τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων και τις έχουν αναφερθεί στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αλλά και στις Ευρωπαϊκές Αρχές, στο πλαίσιο των ερευνών που βρίσκονται σε εξέλιξη αναφορικά με την εταιρεία. 
Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Καταναλωτών (BEUC) και τα μέλη της, αιτούνται από τις αρχές να ξεκινήσουν μια ολοκληρωμένη έρευνα, αναφορικά με τις πολιτικές και πρακτικές του TikTok και να διασφαλίσουν ότι, το TikTok σέβεται την ευρωπαϊκή νομοθεσία Προστασίας του Καταναλωτή. 
Η εταιρεία θα πρέπει να ενημερώνει σύννομα τους καταναλωτές για το επιχειρηματικό της μοντέλο, όπως και για τις τεχνικές και οργανωτικές ενέργειες επεξεργασίας δεδομένων και να σταματήσει να επιβάλλει αθέμιτους όρους και παραπλανητικές πρακτικές στους χρήστες της. 
Το TikTok θα πρέπει επίσης να σταματήσει να κρατά τους χρήστες του στο σκοτάδι σχετικά με τις οικονομικές συνέπειες της αγοράς εικονικών δώρων για τα αγαπημένα τους «είδωλα» και να βελτιώσει τη σύννομη παροχή της εν λόγω υπηρεσίας. Συγκεκριμένα, τα παιδιά και οι έφηβοι, που αποτελούν σημαντικό μέρος του κοινού του TikTok, πρέπει να προστατεύονται επαρκώς όσον αφορά την έκθεσή τους στο μάρκετινγκ, την κρυφή διαφήμιση και το ακατάλληλο περιεχόμενο. 

Η Παναγιώτα Καλαποθαράκου, αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ δήλωσε: 
«Σε σύντομο χρονικό διάστημα το TikTok έχει γίνει μια από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με εκατομμύρια χρήστες σε όλη την Ευρώπη. 
Το TikTok όμως έχει απογοητεύσει τους χρήστες του, καθ’ ότι παραβιάζει τα δικαιώματά τους σε τεράστια κλίμακα. Έχουμε ανακαλύψει μια ολόκληρη σειρά παραβιάσεων των δικαιωμάτων του καταναλωτή και γι’ αυτό τον λόγο καταθέσαμε καταγγελία εναντίον του. 
Τα παιδιά αγαπούν το TikTok, αλλά η εν λόγω εταιρεία έχει αποτύχει να τα προστατεύσει. Δεν θέλουμε τα νέα παιδιά να εκτίθενται σε διαδεδομένες κρυφές διαφημίσεις και εν αγνοία τους να μετατρέπονται σε «διαφημιστικές πινακίδες», όταν προσπαθούν απλώς να διασκεδάσουν. 
Η ΕΚΠΟΙΖΩ μαζί με τις άλλες Ευρωπαϊκές Ενώσεις Καταναλωτών καλούμε τις αρμόδιες εθνικές Ευρωπαϊκές Αρχές να αναλάβουν δράση. 
Πρέπει να ενεργήσουν άμεσα ώστε να βεβαιωθεί ότι το TikTok είναι ένα ιστότοπος όπου οι καταναλωτές, ειδικά τα παιδιά, μπορούν να διασκεδάσουν χωρίς να στερούνται τα δικαιώματά τους». 
.............................
περισσότερα εδώ: parallaximag

Εσείς αφήνετε τα παιδιά σας να παίξουν έξω τον χειμώνα;

Δεν είναι θέμα καιρού αλλά ρουχισμού λένε οι ειδικοί

Ο χειμώνας έχει έρθει για τα καλά και μας δίνετε η ευκαιρία να βγούμε με τα παιδιά μας έξω, να παίξουμε και να διασκεδάσουμε! Ναι, καλά ακούσατε, να βγούμε έξω, στο κρύο! 

Δεν υπάρχει λόγος τους χειμερινούς μήνες να κλεινόμαστε στους τέσσερις τοίχους. Μπορούμε να βγούμε έξω και να απολαύσουμε τον καθαρό και κρύο αέρα, αρκεί να είμαστε καλά προετοιμασμένοι και φυσικά σωστά ντυμένοι. 

Τα παιδιά άλλωστε που περνούν περισσότερο χρόνο έξω, ακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες,  διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο να αρρωστήσουν σε σχέση με εκείνα που συγχρωτίζονται με άλλα σε κλειστές αίθουσες με ανεπαρκή αερισμό. Μια πρόσφατη μελέτη με τίτλο “Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, όπως ο κακός καιρός, απλώς ο λανθασμένος ρουχισμός” διαπίστωσε ότι ο κακός καιρός δεν πρέπει να αποτελεί όριο στον χρόνο που παίζουν τα παιδιά μας έξω, εφόσον υπάρχουν εκπαιδευτικές εκστρατείες που θα μαθαίνουν στους γονείς τις κατάλληλες στρατηγικές για να κάνουν το παιχνίδι διασκεδαστικό και να διασφαλίσουν ότι γίνονται οι κατάλληλες επιλογές για ρούχα.

Φυσικά, πρέπει να επισημάνουμε ότι ανάλογα με το πόσο κρύο είναι ο καιρός, πρέπει πάντα να προσαρμόζουμε το χρονικό πλαίσιο των υπαίθριων δραστηριοτήτων και να βεβαιωθούμε ότι το παιδί μας είναι σωστά ντυμένο. Με την έννοια του σωστά ντυμένου δεν εννοούμε υπερβολές με πολλές δυο τρεις μπλούζες και 3 παντελόνια λες και είναι “κρεμμύδι”. Το σωστό layering ωστόσο, οι διαβαθμισμένες στρώσεις δηλαδή στο ντύσιμο έχει αποδειχθεί ότι είναι ο ιδανικός τρόπος για να παραμείνει ένα παιδί, αλλά και ο καθένας μας ζεστός, σε αντίθεση με ένα πολύ παχύ και άβολο μπουφάν με το οποίο το παιδί δεν θα μπορούσε να κινηθεί καθόλου.

Είναι χρήσιμο να εφαρμοστεί ο κανόνας των τριών: Φανελάκι- Μπλούζα- Μπουφάν

Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να αφαιρέσετε εύκολα τα ρούχα του παιδιού, όταν ζεσταίνεται, και αρχίζει να ιδρώνει. Είναι σημαντικό να κρατήσετε τα άκρα από όπου και χάνουμε θερμότητα, ζεστά (τα χέρια, τα πόδια και το κεφάλι) φορώντας γάντια, ζεστές κάλτσες και σκουφάκι που καλύπτει τα αυτιά. 

Να προνοήτε: αν σκοπεύετε για παράδειγμα να μεταβείτε σε κάποιο πιο ζεστό μέρος όπως το αυτοκίνητο ή έναν εσωτερικό χώρο βγάλτε το μπουφάν ενώ όταν βγαίνετε έξω ή αν δείτε το παιδί σας να σταματάει το παιχνίδι ντύστε το ξανά προτού παγώσει. 

Τα ισοθερμικά ρούχα είναι πολύ χρήσιμα εάν σκοπεύετε να ταξιδέψετε στα χιόνια, καθώς επίσης και οι γαλότσες και τα αδιάβροχα για τη βροχή. Εκτός από τις γνωστές εταιρείες με είδη χειμερινών σπορ που είναι και αρκετά ακριβές, πολύ συχνά μέσα στο χειμώνα βρίσκουμε είδη ένδυσης για χιόνια και βροχή ακόμα και στα σούπερ μάρκετ. Αρκεί να παρακολουθούμε τις θεματικές προσφορές. Πολλές σελίδες μάλιστα, που συγκεντρώνουν όλα τα φυλλάδια προσφέρουν τη δυνατότητα ειδοποίησης νέων προσφορών ή τις εβδομαδιαίες εκπτώσεις. Αποφύγετε να αγοράσετε ρούχα από συνθετικά υλικά καθώς και τα πολύ σφιχτά ρούχα, τα οποία μπορούν να εμποδίζουν το παιδί σας να κινηθεί και να ευχαριστηθεί το παιχνίδι του αποτελώντας εμπόδιο στη σωματική δραστηριότητά του. Να θυμάστε ότι τα εσώρουχα του παιδιού σας, καθώς και όλα τα ρούχα που έρχονται σε επαφή με το δέρμα του πρέπει να είναι από το βαμβάκι ώστε να επιτρέπουν στο δέρμα να αναπνέει. 

Μελέτες δείχνουν ότι η έκθεση στο κρύο και στο εξωτερικό, ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες, ενισχύει το ανοσοποιητικό τους σύστημα και βοηθά στην αντιμετώπιση προβλημάτων υγείας όπως ο διαβήτης τύπου 2, το άσθμα, η ανεπάρκεια βιταμίνης D και η διαταραχή έλλειψης προσοχής / υπερκινητικότητας. Τα πολλά και διαφορετικά ερεθίσματα σε μια βόλτα στην ύπαιθρο είναι απαραίτητα για την ψυχοσωματική τους ανάπτυξη ενώ το παιχνίδι σε εξωτερικούς χώρους διεγείρει τις αισθήσεις και αποφορτίζει τα παιδιά από το άγχος. 

Βγείτε λοιπόν έξω και παίξτε με τα παιδιά σας ακόμα και τις πιο κρύες μέρες του χρόνου. Με τα κατάλληλα ρούχα και με καλή διάθεση σίγουρα θα το ευχαριστηθείτε οικογενειακώς!

xanthinews.gr