Σελίδες

Saturday, 11 September 2021

«Οι άγγελοι και τα λουλούδια» / Καληνύχτα σας

Ένα τρυφερό παραμύθι για μικρά και μεγάλα παιδιά
Ένα συννεφάκι στον ουρανό, χοροπηδούσε σαν τρελό γιατί πάνω του ήταν ένα αγγελάκι που με τα παιχνιδάκια του και με τα καμώματά του απολάμβανε την βόλτα του πάνω στο σύννεφο.

– Μη χοροπηδάς τόσο πολύ!… του έλεγε ένα άλλο αγγελάκι από το διπλανό σύννεφο. Θα γλιστρήσεις και θα πέσεις!
– Μα έχω φτερά!… έλεγε αυτό και χοροπηδούσε ευτυχισμένο.

Δεν άργησε όμως να βγει αληθινό αυτό που του έλεγε το άλλο αγγελάκι και γλίστρησε από το σύννεφο.
Από το φόβο του δεν πρόλαβε να ανοίξει τα φτερά του και προσγειώθηκε απρόσμενα πάνω στα πέταλα ενός λουλουδιού.

– Γειά σου! του λέει το λουλουδάκι. Πώς βρέθηκες εδώ;
– Όπως χοροπηδούσα στα σύννεφα γλίστρησα και έπεσα, του απαντάει.
– Εμένα με λένε λουλουδάκι. Εσένα;
– Αγγελάκι, του απαντάει παραπονεμένα. Τι θα κάνω τώρα; Δεν μπορώ να πετάξω, τραυματίστηκαν τα φτερά μου.
– Θα μείνεις εδώ μέχρι να γίνεις καλά. Έχω πολλές ιστορίες να σου διηγηθώ αγγελάκι μου, του λέει το λουλουδάκι και το σφίγγει στην αγκαλίτσα του. Μόνο σε παρακαλώ, όταν θα ξαναπάς πάνω στον ουρανό, να ζητήσεις από τα σύννεφα να ρίχνουν πιο συχνά βροχούλα για να ξεδιψάμε κι εμείς.

Οι μέρες περνούσαν και το αγγελάκι έγινε φίλος με το λουλούδι. Κάθε βράδυ έλεγαν διάφορες ιστορίες. Το αγγελάκι του μιλούσε για τον ουρανό και τα ταξίδια που έκανε σ’ αυτόν και το λουλουδάκι του έλεγε ιστορίες από τη γη. Του μιλούσε για τους ανθρώπους, για τις συζητήσεις που έκαναν μεταξύ τους, όταν περπατούσαν στην εξοχή και αυτό τις άκουγε.

Τις νύχτες κοιτούσαν τα άστρα μαζί. Το λουλούδι ήθελε να βρεθεί μια φορά στον ουρανό για να δει πως φαίνεται η γη από ψηλά. Το αγγελάκι κάθε βράδυ έκλαιγε και μούσκευε το λουλουδάκι.

– Μου λείπουν τα άλλα αγγελάκια! έλεγε κάθε τόσο με παράπονο. Απόψε θα πω σ’ εκείνο το αστεράκι ψηλά, άμα τα δει να τους μιλήσει, να τους πει ότι είμαι εδώ και θέλω να τα συναντήσω.
– Θα με πάρεις κι εμένα μαζί σου άμα φύγεις; του έλεγε το λoυλoυδάκι. Μη με αφήσεις, σ’ αγαπώ! Και το αγκάλιαζε με τα πέταλά του.
– Κι εγώ σ’ αγαπώ λουλουδάκι μου, αλλά το φυσικό σου περιβάλλον είναι εδώ. Αν σε κόψω, θα μαραθείς και δεν μπορώ να το κάνω αυτό. Θα έρχομαι όμως συχνά να σε βλέπω.

– Πόσο θα ζήσω ακόμα; Του χρόνου θα έχει φυτρώσει άλλο λουλουδάκι στη θέση μου. Άσε που μπορεί να με κόψει κάποιο αγόρι για να με προσφέρει στην κοπέλα του. Πάρε με μαζί σου και φύτεψέ με σ’ ένα γλαστράκι. Έτσι θα είμαστε πάντα μαζί και θα δω κι από ψηλά πως είναι η γη.

Ξαφνικά, άρχισε μια βροχή πολύ δυνατή και το λουλουδάκι σκέπασε με τα φύλλα του το αγγελάκι, για να μη βραχεί, και αυτό ένιωσε την αγάπη του λουλουδιού, που έβγαινε μέσα απ’ την καρδιά του. Μετά τα σύννεφα πέρασαν και ο ήλιος βγήκε. Το αγγελάκι τίναξε τα φτερά του και τότε ένιωσε δυνατό για να πετάξει.

– Σ’ ευχαριστώ για την όμορφη παρέα σου όλες αυτές τις ημέρες. Όμως πρέπει να φύγω, του είπε και του έδωσε μια υπόσχεση.
– Θα βρω ένα γλαστράκι και θα έρθω να σε πάρω. Θα δεις κι εσύ από ψηλά πώς είναι η γη. Πάω να βρω τώρα τα άλλα αγγελάκια και μη φοβάσαι θα σε προσέχω από κει ψηλά, γιατί εμείς οι άγγελοι όλα τα βλέπουμε, αλλά δεν μπορούμε πάντα να επεμβαίνουμε. Εσένα όμως θα σε προστατεύω πάντα, γιατί κι εσύ με φύλαξες στα πέταλά σου και με την αγάπη σου έγινα καλά. Γιατί μικρό μου λουλουδάκι και τα φτερά των αγγέλων τραυματίζονται, γιατί μικρό μου λουλουδάκι πάντα προσέχουμε αυτούς που μας αγαπούν και μας πιστεύουν.
Εκείνη τη στιγμή μια νεράιδα πού περνούσε απ’ εκεί, είδε τον άγγελο να την χαιρετά και καθώς έσκυψε να χαϊδέψει το λουλουδάκι, του είπε σιγά:

– Οι άγγελοι και τα λουλούδια πάντα κάπου θα συναντιούνται.

Μαρία Παλιούρα. Από τη συλλογή παραμυθιών «Η Αστερένια και άλλα παραμύθια» Εκδόσεις Σμυρνιωτάκης 2012

enallaktikidrasi
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

«Δεν το περίμενα, ποτέ αυτό από σένα…»

Δεν ξέρω. Ίσως και να είναι μια από τις πιο απεχθείς φράσεις. Κρύβει τόση σκληρότητα. 
Τόση υποκρισία. Τόση ακαμψία. 
Και είναι από τις φράσεις, που δεν υπάρχει άνθρωπος, που να μην την έχει ακούσει, ή να μην την έχει πει σε άλλον…
Δεν το περίμενες ποτέ από μένα… 
Και ποιος είσαι εσύ, που πρέπει να σου λογοδοτήσω; 
Και ποιος είσαι εσύ που θα με κρίνεις και με ποια κριτήρια ή συνθήκες;

Και από την άλλη… Ποιος είμαι εγώ, που δεν έχω δικαίωμα στο λάθος; Δεν είμαι άνθρωπος; Με πάθη. Με λάθη. Με αδυναμίες;

Αν είσαι εσύ, που διαβάζεις τώρα τις γραμμές αυτές, αυτός που ακούει, τη φράση αυτή να του τη λένε, μην απελπίζεσαι. Είναι παγίδα. 
Δεν σου λέω σημαία τα λάθη σου να κάνεις. Όχι. Αλλά μην απελπίζεσαι. Και σε λόγια μην δίνεις σημασία. Θα πέφτεις. Θα σηκώνεσαι. Ξανά και πάλι ξανά από την αρχή. Μην το αφήσεις να σε πάρει από κάτω. Θνητός είσαι…

Και αν είσαι εσύ, αυτός που ποτέ «δεν το περίμενε» από τους άλλους, σύνελθε. Μαζέψου. 
Κανένας δεν σου έδωσε το δικαίωμα του δικάζειν. 

Οι άνθρωποι κάνουν λάθη. Έτσι είναι η φύση τους. Και για αυτό αξίζει η μετάνοια, για αυτό και η προσπάθεια η όποια, νόημα έχει.

Και κάτι ακόμα. Θυμήσου. Δεν είσαι θεός.
Θνητός είσαι και εσύ…

Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος, Ψυχολόγος M.Sc.
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Πως θα καταλάβετε ότι το παιδί σας έχει πρόβλημα με τα μάτια του

Ποια είναι τα συμπτώματα

Τα προβλήματα όρασης στα παιδιά μπορεί να εκδηλωθούν σε οποιαδήποτε ηλικία και με τον πιο απροσδόκητο τρόπο. Γι’ αυτό τον λόγο είναι σημαντικό να ελέγχει προληπτικά ο οφθαλμίατρος τα μάτια και την όραση του παιδιού σε τακτά χρονικά διαστήματα και οπωσδήποτε πριν αρχίσει το σχολείο.

Ωστόσο μόνο αυτό δεν αρκεί. Πρέπει επίσης να προσέχετε τη συμπεριφορά του παιδιού και να ακούτε τι σας λέει. Εκτός από τα εμφανή οφθαλμολογικά συμπτώματα, υπάρχουν και συμπεριφορικές και λεκτικές ενδείξεις που πρέπει να σας υποψιάσουν ότι κάτι δεν πάει καλά με τα μάτια του.

Ο χειρουργός-οφθαλμίατρος Δρ. Αναστάσιος-Ι. Κανελλόπουλος, καθηγητής Οφθαλμολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, εξηγεί ποια συμπτώματα και συμπεριφορές πρέπει να έχετε το νου σας.

Οι λεκτικές ενδείξεις

Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα οράσεως μπορεί να εκφράσουν λεκτικά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν εξαιτίας τους. Πηγαίνετε το παιδί στον οφθαλμίατρο εάν παραπονεθεί ότι:

  • Τα φώτα κάνουν τα μάτια του να πονάνε
  • Δεν βλέπει καλά στον πίνακα του σχολείου
  • Τα πράγματα γύρω του είναι θολά ή μοιάζουν περίεργα
  • Τα μάτια του «καίνε» ή του προκαλούν φαγούρα (κνησμό) ή τσούξιμο
  • Αισθάνεται σαν να έχει κάτι μέσα στο μάτι του
  • Νιώθει πόνο ή ενόχληση μέσα ή γύρω από το ένα ή και τα δύο μάτια
  • Βλέπει μαύρα σημαδάκια

Οι ύποπτες συμπεριφορές

Το παιδί που δεν βλέπει καλά ή έχει ενοχλήσεις στα μάτια, μπορεί να εκδηλώσει και συμπεριφορές όπως οι εξής:

  • Κλείνει το ένα μάτι ή το καλύπτει με το χεράκι του, όταν κοιτάζει ένα αντικείμενο
  • Δεν κοιτάζει ευθεία μπροστά, αλλά γέρνει ή στρέφει το κεφάλι του
  • «Ζαρώνει» τα μάτια του
  • Δεν βλέπει τα αντικείμενα που του δείχνετε
  • Κρατά τα αντικείμενα πολύ κοντά στο πρόσωπό του για να δει
  • Κάθεται πολύ κοντά στην τηλεόραση
  • Βλεφαρίζει πολύ ή τρίβει επίμονα το ένα ή και τα δύο μάτια

Υπόνοιες ότι το παιδί δεν βλέπει καλά πρέπει να σας δημιουργηθούν και αν σκοντάφτει συχνά ή έχει πτώσεις τη νύχτα ή σε χώρους με ημίφως.

Τα οφθαλμολογικά συμπτώματα

Υπάρχουν, βέβαια, και παθήσεις που επηρεάζουν εμφανώς τα μάτια, προκαλώντας ποικίλα συμπτώματα. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται:

  • Στραβισμός (αλληθώρισμα). Το ένα ή και τα δύο μάτια μπορεί ξαφνικά να είναι στραμμένα προς το κέντρο του προσώπου
  • Στροφή του ενός ή και των δύο ματιών προς τα έξω, πάνω ή κάτω
  • Κίνηση των ματιών ανεξάρτητη του ενός από το άλλο
  • Πρήξιμο ή έντονο κοκκίνισμα των ματιών
  • Κόκκινος δακτύλιος γύρω από το μάτι
  • Στερεοποιημένα εξιδρώματα («τσίμπλες») που κλείνουν το ένα ή και τα δύο μάτια
  • Αυξημένη δακρύρροια
  • Εκκρίματα, αιμορραγία ή κόκκινα εξογκώματα στα βλέφαρα
  • Απεικόνιση της κόρης του ματιού με λευκό χρώμα σε μια έγχρωμη φωτογραφία
  • Ανομοιογένεια μεταξύ των ματιών (λ.χ. στο ένα η κόρη του ματιού φαίνεται μεγαλύτερη ή μικρότερη)
  • Εμφάνιση κάποιας κηλίδας (κόκκινη, γκρι, καφέ) στο λευκό του ματιού (ίριδα)

«Εάν το παιδί σας εκδηλώσει οποιοδήποτε από τα προαναφερθέντα ή άλλα συμπτώματα που σας προβληματίζουν, καλό είναι να το εξετάσει ο οφθαλμίατρος», συνιστά ο κ. Κανελλόπουλος. «Τα περισσότερα οφθαλμολογικά προβλήματα είναι αντιμετωπίσιμα όταν ανιχνεύονται νωρίς και αρχίζει εγκαίρως η απαιτούμενη θεραπεία. Ειδάλλως, τα πράγματα μπορεί να δυσκολέψουν».

Να θυμάστε ότι η όραση παίζει σημαντικό ρόλο στην σωματική, νοητική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών, προσθέτει. Δυστυχώς, όμως, πολλά νήπια και παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας αντιμετωπίζουν οφθαλμολογικά προβλήματα τα οποία περνούν απαρατήρητα από τα ίδια και τους γονείς τους.

Με πληροφορίες από: iatropedia

(φωτογραφία: pexels)

neakriti.gr