Σελίδες

Tuesday, 20 September 2022

Το μήνυμα μιας δασκάλας για τα "πρωτάκια"

Για εμάς τους ενήλικες τα πράγματα μάλλον είναι πιο εύκολα λόγω εμπειρίας. 
Υπάρχουν όμως και τα παιδάκια μας που πλησιάζει η ώρα να συναντήσουν το σχολείο τους.
Ιδιαίτερα τα «πρωτάκια».
Αυτά που από τη μια χαίρονται γιατί έφτασε επιτέλους η ώρα που θα καταλάβουν μια θέση στην κοινωνία με τον αξιότιμο τίτλο του μαθητή κι από την άλλη... αποχαιρετούν για πάντα την ξενοιασιά και ετοιμάζονται να διαβούν μονοπάτια άγνωστα.

Είναι η ώρα που πρέπει να δουλέψουν, να κουραστούν, να μάθουν, να στριμώξουν τη ζωή τους σε προγράμματα και ωράρια, να κάνουν νέους φίλους, να δοκιμαστούν σε νέες καταστάσεις...

Είναι πολλοί οι δρόμοι που ανοίγονται μπροστά τους.
Και τα ψιχουλάκια που άφησαν στο δρόμο τους... ίσως να τα έχουν φάει τα πουλιά.

Τα «πρωτάκια» μας έχουν ανάγκη από ένα γερό, αλλά τρυφερό χέρι για να τα στηρίξει σ' αυτή τη νέα διαδρομή. 
Χρειάζονται ένα χαμόγελο σιγουριάς ζωγραφισμένο στα πρόσωπα που εμπιστεύονται. Χωρίς άγχη για την ακαδημαϊκή τους καριέρα...

Χωρίς συγκρίσεις με άλλα παιδιά και σχόλια του τύπου «στρώσου γρήγορα γιατί ο Γιωργάκης ξέρει από το νηπιαγωγείο να διαβάζει». Αλήθεια, γιατί πρέπει να μας αγχώνει η πορεία του Γιωργάκη;
Ποιος γονιός δικαιούται να...
........
η συνέχεια εδώ
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Ενίσχυση της μνήμης των παιδιών / Ways To Improve Your Child’s Memory Power

Η μνήμη θα μπορούσε να παρομοιωθεί με έναν μυ, που όσο περισσότερο τον εξασκούμε τόσο πιο πολύ δυναμώνει. 
Όπως οι αθλητές προπονούνται καθημερινά για να διατηρούν το σώμα τους σε καλή φυσική κατάσταση, έτσι και η μνήμη βελτιώνεται με συστηματική εξάσκηση και ενισχύεται η απόδοσή της.

Μερικές απλές δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιηθούν και από τους γονείς για την εξάσκηση της μνήμης των παιδιών είναι οι εξής:
  • Κάνουμε μία διαδρομή μέσα στο σπίτι. Αφού μας παρατηρήσει το παιδί, πρέπει να κάνει την ίδια διαδρομή.
  • Ονομάζουμε 3 σταθερά σημεία μέσα στο δωμάτιο (π.χ. παράθυρο, ψυγείο, τραπέζι) και ζητάμε από το παιδί να τα αγγίξει με την ίδια σειρά που τα άκουσε.
  • Παίρνουμε μία μπάλα και την τοποθετούμε αλληλοδιαδόχως πάνω, κάτω, μπροστά και πίσω μας. Το παιδί πρέπει να ξανακάνει την ίδια άσκηση με την ίδια σειρά.
  • Παίζουμε το παιχνίδι του παπαγάλου: Ονομάζουμε μία σειρά φρούτων (π.χ. μήλο, πορτοκάλι, αχλάδι). Το παιδί πρέπει να επαναλάβει τα φρούτα που άκουσε με την ίδια σειρά. Μπορούμε να παίξουμε το ίδιο παιχνίδι με ονόματα ζώων, λουλουδιών κτλ. Ξεκινάμε με 3 στοιχεία και αυξάνουμε σταδιακά.
  • Εμφανίζουμε στο παιδί 5 ή και λιγότερα (ανάλογα με την ηλικία του παιδιού) αντικείμενα και του ζητάμε να τα παρατηρήσει για λίγα δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια καλύπτουμε τα αντικείμενα με ένα μαντήλι και ζητάμε από το παιδί να αναφέρει τα ονόματα αυτών των αντικειμένων. Φυσικά, θα πρέπει να επιλέξουμε αντικείμενα που ξέρουμε ότι το παιδί γνωρίζει με το όνομά τους.
  • Φτιάχνουμε μία ιστορία με σειρές λέξεων, οι οποίες εμπλουτίζονται σταδιακά (π.χ. λέμε στο παιδί: Πήγα στο σουπερ μάρκετ και πήρα φακές). Το παιδί πρέπει να επαναλάβει τη φράση που άκουσε, προσθέτοντας μία νέα λέξη (π.χ. Πήγα στο σουπερ μάρκετ και πήρα φακές και σαμπουάν). Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι κάποιος από τους δύο (εσείς ή το παιδί) να ξεχάσει κάποιο από τα αντικείμενα ή να μπερδέψει τη σειρά.
  • Φτιάχνουμε λίστες με αντικείμενα που έχουμε στο σπίτι, π.χ. κουτάλι, σαπούνι, μολύβι, αρκουδάκι. Στη συνέχεια ζητάμε από το παιδί να μας τα φέρει, με την ίδια σειρά που τα εκφωνήσαμε.
  • Δείχνουμε στο παιδί μια σειρά από σχήματα που έχουμε ζωγραφίσει σε ένα χαρτί και του ζητάμε να τα παρατηρήσει:
..............
η συνέχεια εδώ
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι