Σελίδες

Saturday, 2 August 2008

Celine Dion - My Precious One - Καληνύχτα χαμομηλάκια...


Είναι ώρα να κοιμηθείς...
Κλείσε τα ματάκια σου και βυθίσου στα πιο γλυκά όνειρα...
My precious one, my tiny one, lay down your pretty head.
My dearest one my sleepy one, its time to go to bed


Just lie your head and give your cares to me.
Just close your eyes and fall into the sweetest dream,
cause in my loving arms


My precious one my darling one don't let your lashes weep.
My cherished one my weary one it's time to go to sleep.


Just lie your head and give your cares to me.
Just close your eyes and fall into the sweetest dream,
cause in my loving arms


You're safe as you will ever be so hush my dear and sleep.
And in your dreams you'll ride on angels' wings.
Dance with the stars and touch the face of God...
and if you should awake
I'll send you back to sleep.

«…τό εὔδαιμον τό ἐλεύθερον, τό δ' ἐλεύθερον τό εὔψυχον…»

Η Ευτυχία προϋποθέτει την Ελευθερία και η Ελευθερία  την Ευψυχία
*************
Περικλέους Ἐπιτάφιος Λόγος
ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ, ΙΣΤΟΡΙΑΙ [2.43.4]
Ζούμε μέσα στον παραλογισμό, παρόλο που γνωρίζουμε καλά τη συνταγή της Ευτυχίας.
Τρεις λέξεις είναι:

  • ΕΥΔΑΙΜΟΝ
  • ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ
  • ΕΥΨΥΧΟΝ
Η μια συνάρτηση της άλλης
Η Ευτυχία προϋποθέτει την Ελευθερία και αυτή την Ευψυχία.

Τὸ εὔδαιμον
Ευδαιμονισμός, η υπέρτατη αρχή του βίου είναι η ευτυχία του ατόμου. Αυτή η αρχή χαρακτηρίζει την αρχαία εποχή.
Για τον Σωκράτη η εσωτερική ευτυχία συνδέεται με τη χρηστότητα και την αρετή.
Ο Αριστοτέλης δίδασκε ότι η ευδαιμονία επιτυγχάνεται και θεμελιώνεται στον ενάρετο βίο.
Ο μεγάλος Περικλής, στον Επιτάφιο θέτει τις προϋποθέσεις της. “…τὸ εὔδαιμον τὸ ἐλεύθερον, τὸ δ' ἐλεύθερον τὸ εὔψυχον…”

Ο Χριστός μας αποκάλυψε την αληθινή φύση και το όνομά της: Αγάπη
Στη νεότερη φιλοσοφία επανέρχεται με τη σημασία της κοινωνικής ευημερίας, της ωφέλειας και της ευτυχίας όσο το δυνατόν περισσότερων ανθρώπων.

Ευτυχία!! Το χαμόγελο πριν κοιμηθείς μετά από μια δύσκολη μέρα. Η εσωτερική γαλήνη που σου δίνει η βεβαιότητα ότι το πάλεψες και σήμερα, άσχετα από το αποτέλεσμα, ότι έδωσες τη μάχη σου με φρόνημα γενναίο, σαν Ελεύθερος και συνειδητοποιημένος άνθρωπος, στα μικρά ή στα μεγάλα που προέκυψαν.

Τὸ ἐλεύθερον,
η Ελευθερία κάνει ευτυχισμένο τον άνθρωπο.

Η Ελευθερία με όλες τις μορφές της, μα κυρίως η πνευματική. Ελεύθερος από τα δεσμά του φόβου, των προκαταλήψεων, ελεύθερος από κάθε δυνάστη, κάθε σκέψη ωφελιμιστική, κάθε μικρότητα που περιορίζει τις βλέψεις σου στην απόκτηση υλικών μόνον πραγμάτων, ή εφήμερης δόξας.
Ελευθερία να επιλέγεις, να διατυπώνεις τις σκέψεις σου χωρίς φόβο και πάθος.
Ελευθερία να μάχεσαι για το σωστό και το δίκαιο από Αγάπη για τον άνθρωπο.
Αγάπα και είσαι ελεύθερος να κάνεις ό,τι θέλεις.

Τὸ εὔψυχον,
είναι το καθαρό βλέμμα, η καθαρή σκέψη.

Είναι το θάρρος που σε κάνει να μάχεσαι για το δίκιο.
Είναι ο καθαρός σου λόγος, η ανδρεία και αμετακίνητη στάση σου.
Όταν κατέχεις το Εύψυχον δεν υπάρχει κανένας λόγος να το διατυμπανίζεις, ακτινοβολεί στο βλέμμα σου.
Το διαβάζεις μέσα στα μάτια των δειλών· όσων πολύ θα επιθυμούσαν να κρατούν την ίδια με σένα στάση αλλά δεν μπορούν.
Η γνώμη σου, οι θέσεις και οι προτάσεις σου απέναντι στις γνώμες, θέσεις και προτάσεις πολλών ή και όλων.

Οι θέσεις του Ελευθέρου και Ευψύχου είναι πάντοτε σε αντιπαράθεση με τις θέσεις ανελεύθερων, δειλών και μίζερων.

Για μάχη πρόκειται, για αγώνα άνισο, φαινομενικά, μα για τον αιώνιο αγώνα του δίκιου με το άδικο, του Δαυίδ με το Γολιάθ.

Όλοι γνωρίζουν τον νικητή.
ΟΛΟΙ.


Φλέγεται από την Αγάπη για την προάσπιση του Καλού και αυτό δεν κρύβεται.
Δεν δίνει αγώνες μόνο όταν αδικείται ο ίδιος. Σ' αυτό είμαστε όλοι «εύψυχοι».
Οι καλοί του αγώνες δίνονται για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των αδικημένων, για τη διαφύλαξη των χρημάτων των άλλων και μάλιστα του δημοσίου χρήματος.
Ο φθόνος των πολλών είναι δεδομένος, αλλά άλλο τόσο δεδομένος είναι και ο θαυμασμός τους.
Δεν είναι εύκολη η κατάκτηση της ευψυχίας, γιατί είναι η ίδια η Αρετή.
Η Αρετή που δίνει την Ελευθερία στον αγωνιστή, που καθιστά ευτυχείς τους Ευψύχους.
Και αν τα καλομελετήσουμε θα καταλήξουμε ότι προϋπόθεση όλων είναι η Αγάπη…


το χαμομηλάκι

Humanism - ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ: Ουτοπία ή αθεράπευτος ρομαντισμός

Το αγαθό μπορεί, αν θέλουμε, να νικά καθημερινά, 
ίσως το κακό είναι ή μπορούμε να το κάνουμε ασθενέστερο.
 Ελευθερία Παρθενοπούλου
 .
Humanism is a broad category of ethical philosophies that affirm the dignity of humankind, based on the ability to determine right and wrong by appealing to rationality, while tending to reject the supernatural or the divine authority of religious texts. It incorporates a process by which truth and morality is sought through human investigation; as such, views on morals can change when new knowledge and information is discovered. In focusing on the capacity for self-determination, humanism rejects transcendental justifications, such as a dependence on faith or the supernatural, as well the notion that religious texts have divine origin. Humanists endorse universal morality based on the commonality of the human condition, suggesting that solutions to human social and cultural problems cannot be parochial.
.
"Humanism leads me to find a sense of wider relatedness with all the world and its peoples, and it calls me to work for a sound environment and a humane civilization... Humanism also makes me aware of the existence of moral dilemmas and the need to be very careful and intentional in my moral decision-making."
more
 .
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ:
ΟΥΤΟΠΙΑ Ή ΑΘΕΡΑΠΕΥΤΟΣ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΑΡΘΕΝΟΠΟΥΛΟΥ*
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΙΑΣΩΝ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ και ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ 
 .
Ο ανθρωπισμός χάνεται στα βάθη των αιώνων. Υπάρχει από τότε που οργανώθηκαν οι ανθρώπινες κοινωνίες γιατί τα μέλη τους δεν απολάμβαναν εξίσου τα αγαθά της ζωής.
Και εμείς όταν ήμασταν παιδιά ταξιδεύαμε στη πλάτη ενός δελφινιού, και αργότερα, μόλις αρχίσαμε να ξεχωρίζουμε τη διαφορετικότητα, την ιδιαιτερότητα των ανθρώπων και των λαών, αρχίσαμε το ταξίδι στον κόσμο της ευαισθησίας και της συμπόνιας όπου κάθε σταθμός καταλήγει να είναι βατήρας παρά προορισμός, δε σταματά, σε πηγαίνει παρακάτω. Ξεκινάς και βλέπεις τις ανάγκες δίπλα σου, ο δρόμος σε οδηγεί πιο πέρα και επειδή μόνος σου δεν ξέρεις και δεν μπορείς να δράσεις, αναζητάς μια οργανωμένη ομάδα για να μπορείς να βοηθήσεις πιο συστηματικά.
 .
Μεγαλώνοντας ανακαλύψαμε ότι ο ανθρωπισμός δημιουργεί μία τάξη πραγμάτων όπου μπορούμε να ωριμάσουμε σύμφωνα με όσες αξίες είχαμε διαφυλάξει ενώ μεγαλώναμε, δηλαδή εμπιστοσύνη στη ζωή και τον άνθρωπο. Η αγάπη προς το συνάνθρωπο δεν περιγράφεται, είναι ένα συναίσθημα που βιώνεται και ολοκληρώνει τον άνθρωπο, όταν εμφανίζεται. Δεν είναι ένας «τυφλοσούρτης» προσωρινών καλών πράξεων που υποδεικνύονται με την υπόσχεση μιας μελλοντικής ανταπόδοσης. Πρέπει η ανθρωπιά να πηγάζει από την ψυχή μας και το είναι μας χωρίς να χρειαζόμαστε υποδείξεις και υποσχέσεις. Παίρνουμε "δίνοντας" και... δίνουμε όταν πραγματικά έχουμε καθαρή πρόθεση να δώσουμε. Όσο μικρό ή μεγάλο κι αν είναι αυτό που δίνουμε, αν είναι σύμφωνα με τις δυνατότητές μας και υπάρχει πραγματική ανάγκη, η αξία της πράξης μας είναι το ίδιο ουσιαστική. Γι' αυτό και κάθε ανθρώπινη ύπαρξη φέρει την ευθύνη της ανάλογα με τις δυνατότητές της και ανάλογα με το βαθμό γνώσης, σοφίας και πολιτισμού που έχει κατακτήσει.
 .

Στα χρόνια μας προς χάριν της δόξας πολλά ιδανικά και αξίες χάθηκαν, πολλά ανήθικα μέσα δικαιώθηκαν. Η ψευτιά, ο δόλος, η απάτη, η ωμότητα μετατράπηκαν σε σημάδια οξυδέρκειας και μεγαλείου. Η μεγαλοσύνη των ιθυνόντων πρέπει, να μετριέται με την παγκοσμιότητα του οράματος και την αίσθηση της ευθύνης τους απέναντι σε όλη την ανθρωπότητα, διότι ο αναπτυγμένος, ο τρίτος και ο τέταρτος κόσμος είναι πια μια οικογένεια. Πίσω από την ποικιλία των πολιτισμών υπάρχει μια ψυχική ενότητα της ανθρωπότητας μας βεβαιώνουν οι ανθρωπολόγοι. Υπάρχει μια από κοινού πνοή και μια από κοινού ανάσα όπως αναφέρει και ο ποιητής. Ο αναπτυγμένος κόσμος πρέπει να παίζει το ρόλο που αρμόζει στη θέση του. Από τη θέση υπεροχής του είναι υπεύθυνος για κάθε εσφαλμένη κατεύθυνση του ζωικού ή του φυτικού κόσμου, όπως και των υπό ανάπτυξη λαών σε κάθε γωνιά της γης. Πού αλλού, μπορούν οι στεναγμοί της ανθρωπότητας να βρουν καταφύγιο, αν όχι στην όαση των πολιτισμένων; Πώς μπορεί να εξαλειφθεί από προσώπου γης η μάστιγα της ανθρωπότητας, η πείνα, αν δεν το αποφασίσει η πολιτισμένη θέληση ζευγαρωμένη με την επιστημονική γνώση της πλούσιας δύσης;
 .
Σήμερα, ναι, είναι κατορθωτό να βρεθεί ένα καινούριο όργανο του σώματος, τηλεφωνούμε σε όλον τον κόσμο χωρίς καλωδιακή σύνδεση. δορυφόροι και διαστημικοί σταθμοί μας περικυκλώνουν προστατευτικά. Έχουν επινοηθεί και κατασκευαστεί οπλικά συστήματα με την βοήθεια των οποίων οι ισχυροί εξουσιάζουν και καθορίζουν τις τύχες των μικρών και αδύνατων. Έχουν υλοποιηθεί όλα όσα επινοεί ο ανθρώπινος νους, μόνο η πείνα δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί, μάλιστα αυξάνεται συνεχώς. Όπου υπάρχει φτώχεια, θαρρείς από κληρονομιά, αυτή μετατρέπεται σε εξαθλίωση. Παντού στον κόσμο υπάρχουν καραβάνια προσφύγων. Συνοδοιπόρος τους η πείνα. Η αθλιότητα θεριεύει και καμία πολιτική βούληση δεν είναι αποφασισμένη να βάλει ένα τέλος. Η πείνα έχει πάρει μορφή πολέμου.
Ας οχυρώνεται όσο θέλει μέσα στη μανία του για ασφάλεια κι ας θέλει να επιβληθεί σαν φρούριο απέναντι στο φτωχό νότο, ο πλούσιος βορράς, η αναπτυγμένη δύση. Τα καραβάνια των προσφύγων θα τον φτάσουν, στη συρροή των πεινασμένων κανένα μάνταλο δε θα αντέξει. Κάθε μέρα το βιώνουμε αυτό στη μικρή μας χώρα. Διάτρητα τα σύνορά μας από ξηρά και θάλασσα, χιλιάδες οι πρόσφυγες από κάθε γωνιά της γης, η δουλειά των Γιατρών του Κόσμου συνεχώς αυξάνεται. Οι ανάγκες των προσφύγων, λαθραίων και μη, ατέλειωτες. Πόση γάζα να υφάνουμε για να σκεπάσουμε τις πληγές τους;
 .
Πόσες ώρες και μέρες από την προσωπική μας ζωή να ξεκλέψουμε, για να τους εξετάσουμε; Να ακούσουμε τα παράπονά τους, να τους παρηγορήσουμε, να τους μάθουμε τα δικαιώματά τους;
Παρά τα όσα συμβαίνουν γύρω μας, ας είμαστε αισιόδοξοι. Ας μην πιστεύουμε, όπως ο Καντ ότι, μόνον στον άλλον κόσμο μπορεί να επικρατήσει το καλό. Το αγαθό μπορεί, αν θέλουμε, να νικά καθημερινά, ίσως το κακό είναι ή μπορούμε να το κάνουμε ασθενέστερο. Αν το καλό δεν νικούσε, τότε τα πλήθη των περιπλανώμενων από την αρχέγονη εποχή ανθρώπων δεν θα μπορούσαν να φτιάξουν έθνη, να κατακτήσουν το διάστημα, να συντάξουν την διακήρυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Το κακό είναι φωνακλάς και θορυβώδης διαφθορέας και ο άνθρωπος θυμάται πιο πολύ αυτό που τον πληγώνει παρά αυτό που τον ευχαριστεί, όπως λέει και ο Αιγύπτιος ποιητής Αμπούλ: "ο πόνος την ώρα του θανάτου είναι ισχυρότερος από την εκατόφυλλη χαρά της γέννησης". Υπάρχει τάση να μην αναγνωρίζεται τίποτα το θετικό στην ανθρώπινη φύση. Ο καλός και αγαθός της ελληνικής αρχαιότητας θεωρείται σήμερα κουτός, γιατί συνήθως, όταν φροντίζει για το καλό των άλλων, παραμελεί το δικό του καλό, το δικό του συμφέρον. Ας μην υπακούσουμε σε αυτήν την μοντέρνα τάση. Ας μη μείνουμε σκυμμένοι πάνω στις σκέψεις μας, σαν το μοναχό που προσεύχεται πάνω στο προσευχητάρι του ζητώντας σωτηρία. Ή σαν τον στοχαστή που τριβολίζει το μυαλό του προσπαθώντας να σηκώσει το μερίδιο του από το φορτίο του κόσμου, έχοντας επίγνωση πως είναι ανίκανος για ηρωισμούς ή για λυτρωτικές πράξεις. Δε χρειάζεται να γίνουμε ήρωες, απλά ας γυρίσουμε να δούμε δίπλα μας με ενδιαφέρον απλώνοντας χέρι βοηθείας. Έτσι μπορούμε να γίνουμε οι καθημερινοί ανθρωπιστές της πόλης μας, όλου του κόσμου, γιατί είμαστε οι Γιατροί του Κόσμου.


* Δρ. Ελευθερία Παρθενοπούλου - Χειρουργός
Πρόεδρος των «Γιατρών του Κόσμου-Ελλάδα»
ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Αθήνα
Σαπφούς 12, Τ.Κ. 105 53, Αθήνα
Τηλ.: 210 - 32 13 150
E-mail: info@mdmgreece.gr

Θεσσαλονίκη
Ίωνος Δραγούμη 65, Τ.Κ. 546 30
Τηλ. / Φαξ: 2310 - 56 66 41
mdmthe@otenet.gr

Λογαριασμοί Τραπεζών
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ: GR27 0110 1410 0000 1412 9611 217
ALPHA BANK: GR06 0140 1990 1990 0200 2002 401
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: GR03 0172 0180 0050 1800 5706 640
EUROBANK: GR92 0260 0030 0000 1010 0789 826
ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΧΑΝΙΩΝ: GR43 0690 0090 0000 0012 4932 001