Σελίδες

Sunday, 31 May 2009

Δεν συγχωρούνται όλα κύριοι Καλλιτέχνες, οι συνειδήσεις μας δεν μπορούν να ανεχτούν τα πάντα

Πριν λίγες μέρες, έπεσε στα χέρια μου ένθετο μεγάλης Κυριακάτικης Αθηναϊκής εφημερίδας, άρχισα να το ξεφυλλίζω και σταμάτησα στα καλλιτεχνικά. 
Διάβασα για μια παράσταση θεάτρου, που σκοπό έχει να απευθυνθεί στον ανθρωπισμό όλων μας, να μας κάνει να δούμε με άλλο μάτι ανθρώπους που έσφαλαν στο παρελθόν και «πλήρωσαν» γι αυτό, να τους βοηθήσουμε εν τέλει να επανενταχτούν στην κοινωνία.
Σε γενικές γραμμές, νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε η δεύτερη ευκαιρία δείχνει όντως τον ανθρωπισμό μας. Αλλά η συγκεκριμένη παράσταση θίγει ένα θέμα τόσο ευαίσθητο προσπαθώντας να «δικαιώσει» αυτόν που δεν δικαιώνεται με τίποτα.
Έχει θέμα την παιδεραστία, οι επιστήμονες, λέει παράγων της παράστασης, συμφωνούν ότι η παιδεραστία είναι «αρρώστια». Ναι αλλά είναι αρρώστια που δεν θεραπεύεται ποτέ, συμπληρώνω εγώ που δεν είμαι γνώστης επιστημονικών ζητημάτων, αλλά από προσωπικό ενδιαφέρον από μικρός έχω διαβάσει πάρα πολλά επιστημονικά περιοδικά και βιβλία για τις ψυχικές ασθένειες, και το είδα παντού σαν κάτι το δεδομένο.

Είναι αρρώστια στην οποία ο ασθενής βλάπτει ένα παιδί. Ίσως περισσότερα από ένα. 
Σε ένα άλλο σημείο ο παράγων, δεν είμαι σίγουρος ότι είναι ο σκηνοθέτης, λέει «στην Ελλάδα ότι έχει σχέση με τα παιδιά είναι ιερό».
Μα νομίζω όχι μόνο στην Ελλάδα, σε όλο τον κόσμο είναι ιερό.
Τις περισσότερες δε φορές, ακόμη και στον κόσμο των ζώων, που όλες τους οι πράξεις είναι ενστικτώδεις, που δεν έχουν «Ηθική».


Όλοι μας κάποτε υπήρξαμε παιδιά, ίσως βέβαια δεν γινόμαστε όλοι γέροντες.
Αλλά παιδιά υπήρξαμε όλοι μας.

Τα παιδιά αγνά και αθώα, λευκά σαν τις σελίδες ενός άγραφου ακόμα βιβλίου από κάθε είδους αμαρτία. Τα παιδιά πρέπει να νοιαστούμε, πρέπει να φροντίσουμε να μην υπάρχει ούτε σαν σκιά το γεγονός ότι κάποιες ανεπανόρθωτες πληγές από τέτοιους «ανθρώπους» θα τα μεταβάλουν σαν ενήλικες σε ασθενείς με την ίδια, ή παρόμοιες ασθένειες.

Όχι κύριε σκηνοθέτα, κύριε παραγωγέ, κύριοι ηθοποιοί.
Η κοινωνία μας όντως είναι μια κοινωνία ανοχής, οι συνειδήσεις μας όμως δεν μπορούν να ανεχτούν τα πάντα. Τα άδεια καθίσματα στην πλατεία του θεάτρου σας είναι σίγουρο ότι θα σας κάνουν να σκεφτείτε σοβαρά τι έχετε κάνει.
 
Εσείς οι καλλιτέχνες, οι περισσότεροι ευαίσθητοι άνθρωποι, με ανοιχτούς ορίζοντες στην φαντασία τους. Δεν θα μπορούσατε να ασχοληθείτε με χίλια-δυο άλλα πράγματα;
ΓΙΑΤΙ;



Παρασκευή, 29 Μάιος 2009
Ευχαριστούμε την πηγή: αυλές και περιβόλια

7 comments:

  1. Ο παιδεραστής δεν είναι σαν τον ναρκομανή που μπορεί να ξεπεράσει το πρόβλημά του και χρειάζεται τη βοήθεια όλων μας για να επανενταχθεί. Όσες θεραπείες κι αν κάνει, δεν πρόκειται να αλλάξει, με τον ίδιο τρόπο που ένας ομοφυλόφιλος δε μπορεί να γίνει ετεροφυλόφιλος, και το αντίστροφο. Την έχει μέσα του τη διαστροφή. Λυπάμαι που το λέω αλλά με το να δείξουμε ανοχή δεν βοηθάμε κανέναν..

    ReplyDelete
  2. Αυτό λέμε Carina, ότι δεν μπορούμε να δείξουμε ανοχή σε κανένα παιδεραστή.

    ReplyDelete
  3. καλύτερα να μη κρίνουμε αν δεν έχουμε δει το έργο....δε θέλω να εκφράσω γνώμη, πιστεύω όμως ότι δε πρέπει να υπάρχει λογοκρισία στην τέχνη...

    ReplyDelete
  4. @Mnisikake,

    δεν λογοκρίνουμε την τέχνη, αλλά την κρίνουμε σε κάθε περίπτωση. Αλίμονο να δεχόμασταν σαν τέχνη ότι μας πλασάρει ο καθένας.
    Στα πλαίσια λοιπόν των προσωπικών μας βιωμάτων και κουλτούρας αποδεχόμαστε ή απορρίπτουμε κάθε προϊόν τέχνης.
    Στην προκειμένη περίπτωση, πες σε ένα κακοποιημένο παιδάκι ή έλα εσύ στη θέση του γονιού του κακοποιημένου παιδιού να δεχτείς να βλέπεις στην γειτονιά σου να κυκλοφορεί ελεύθερος ο παιδεραστής του παιδιού σου.
    Στην πραγματικότητα, όλοι οι παιδεραστές τιμωρούνται ελάχιστα και ξανακυκλοφορούν ελεύθεροι ανάμεσά μας και όλοι, μα όλοι επαναλαμβάνουν τα ίδια και η αιτία είναι η ίδια, μικρή ποινή ή η ατιμωρησία και σε καμιά περίπτωση το "φιλάσθενον" του χαρακτήρος του.

    ReplyDelete
  5. και τι σχέση έχει η παράσταση με την ατιμωρησία των παιδεραστών?? Ρωτάω γιατί δεν είδα το θεατρικό ή μήπωσ επικροτεί τους παιδεραστές?

    ReplyDelete
  6. Καμία σχέση, ήταν μια ευκαιρία για τοποθέτηση.
    Η υπόθεση του έργου είναι εδώ: ΤΑ ΝΕΑ και επειδή μνησίκακος είναι αυτός που θυμάται το κακό που του έκαναν και από μίσος για το δράστη επιδιώκει να τον εκδικηθεί, σκέψου τον γονιό που "πείραξαν" το παιδί του, σκέψου αν πείραζαν το δικό ΣΟΥ παιδί και ο δράστης ήρθε στην γειτονιά σου να ξαναφτιάξει την ζωή του. Σκέψου φίλε μας, ότι η ζωή του "πειραγμένου" ΑΘΩΟΥ παιδιού καταστράφηκε ΟΡΙΣΤΙΚΑ. Οριστικά ...

    Σκέψου την γυναίκα του "πρώην" παιδεραστή, που ανακαλύπτει ότι κοιμάται με έναν που πείραξε κάποτε ένα παιδί και κατηγόρησέ την επειδή θα επιδιώξει να προφυλάξει το δικό της παιδί απ' αυτόν τον ίδιο τον πατέρα του.

    ReplyDelete
  7. αυτή είναι η κυριότερη ερμηνεία για τον μνησίκακο αν και υπάρχουν πολλές ακόμα...
    δε διαφωνώ σε καμία περίπτωση μαζί σου για τους παιδεραστές και τους ανθρώπους που υποφέρουν εξατίας τους...
    όσον αφορά το έργο μπορεί όσοι το είδαν να μπήκαν στη διαδικασία να προβληματισούν ακόμη περισσότρο για πράγματα που είναι λιγότερο αυτονόητα..αυτή ήταν η δική μου ένσταση

    ReplyDelete