Σελίδες

Thursday, 13 August 2009

Νομοσχέδιο αποκλείει και πάλι τα αυτιστικά παιδιά ... SOS

Για τα αυτιστικά παιδιά προωθείται ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
.
Δημοσιεύουμε το παρακάτω υπόμνημα που μας στάλθηκε από
Perla Messina
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Θέμα: «Αυτιστικό φάσμα: Η καθ
υπέρβασιν εισαγωγή μαθητών ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»

Προς: ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - κ. Σπηλιωτόπουλο

Κύριε Υπουργέ:

Εκ μέρους των 4.500 γονιών και ειδικών του αυτιστικού φάσματος, που έχουμε ενυπόγραφα και υπεύθυνα καταθέ
σει το σχετικό (2607/11-4-08 & 6824/26-8-08) ψήφισμά μας προς τον Υπουργό και το Υπουργείο Παιδείας:
Συγχαίροντάς σας για την απόφαση να ξεκινήσετε τον διάλογο γιά την Παιδεία «από μηδενική βάση», θέλουμε να συμμετάσχουμε ουσιαστικά σ΄ αυτόν τον διάλογο, που στην περίπτωσή μας, δεν χρειάζεται να γίνει από την αρχή: Ο διάλογος μεταξύ γονιών/ειδικών του αυτιστικού φάσματος και Πολιτείας, έχει ήδη γίνει, μέσω του ψηφίσματος και των αντίστοιχων προτάσεων που καταθέσαμε γιά τον νέο νόμο (3699/08) Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, τα οποία και σας επανακαταθέτουμε συνημμένα, όπως κατατέθηκαν και δημοσιεύτηκαν σε έντυπα του αυτιστικού φάσματος.

-Ο διάλογος αυτός, κατέληξε στην επίσημη νομοθετική αναγνώριση του αυτιστικού φάσματος ως αυτόνομη κατηγορία αναπηρίας και στην Ελλάδα, κάτι που αποτελούσε επιτακτική ανάγκη στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής σύγκλισης στη βάση του σεβασμού των Ανθρωπίνων και Συνταγματικών Δικαιωμάτων.

Από τις 30 περίπου προτάσεις μας, υλοποιήθηκαν (πλήρως ή μερικώς) οι 7, ενώ για τις υπόλοιπες 23, λάβαμε διαβεβαιώσεις θεσμοθέτησής τους, με συμπληρωματικές νομοθετικές πράξεις (Π.Δ κλπ), χωρίς να αμφισβητηθεί η ορθότητα έστω και μιας από αυτές. Δεδομένου ότι ο διάλογος αυτός (που αποτελεί το μέγιστο μέρος της όλης προσπάθειας) έχει ήδη γίνει, απομένει μόνο η θέληση της Πολιτείας για την υλοποίηση αυτών των προτάσεων/αιτημάτων μας, μεταξύ των οποίων και οι ρυθμίσεις γιά την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

- Στις ρυθμίσεις αυτές, συμπεριλαμβάνεται και το θέμα της «καθ
υπέρβασιν εισαγωγής» (χωρίς εξετάσεις) ποσοστού φοιτητών αμεα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θεσμός στον οποίο θα έπρεπε να έχουν δικαίωμα συμμετοχής και πολλά από τα παιδιά του αυτιστικού φάσματος (Αυτισμός Υψηλής Λειτουργικότητας – ΑΥΛ / σύνδρομο Asperger), τα οποία όμως, μέχρι σήμερα εξακολουθυούν να αποκλείονται.
- Το θέμα αυτό, πληροφορούμαστε από το διαδίκτυο, (ιστοσελίδα Βουλής) ότι πρόκειται σύντομα να ρυθμιστεί, χωρίς όμως οι γονείς να έχουν ερωτηθεί / ενημερωθεί δημόσια, ώστε να προκύψει κοινωνικός διάλογος και προτάσεις. Το θέμα, «ρυθμίζεται» με το νομοσχέδιο "Ρύθμιση θεμάτων του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης - και άλλες διατάξεις" στο άρθρο 35, παράγραφος 1 – (τίτλος: «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων με σοβαρές παθήσεις»).

Παρ
όλο που στο Δημοκρατικό κόσμο του σεβασμού των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τα παιδιά του Αυτιστικού φάσματος συμπεριλαμβάνονται ισότιμα σε όλες τις κοινωνικές παροχές παιδιών αμεα, στη χώρα μας, στερούνται το Δικαίωμα συμμετοχής τους σ αυτό το θεσμό, ο οποίος ισχύει για άλλες αναπηρίες και παθήσεις. Το γεγονός αυτό, αναιρεί και τα εν γένει νομικά και κοινωνικά Δικαιώματα των 50.000 περίπου οικογενειών του Αυτιστικού φάσματος, τις οποίες αδικεί και προσβάλλει αυτός ο αδικαιολόγητος αποκλεισμός που συντηρείται στο εν λόγω νομοσχέδιο. Οι αρμόδιοι, οφείλουν να μας εξηγήσουν, με ποια λογική αποκλείονται τα παιδιά του αυτιστικού φάσματος από την παροχή αυτή, στην οποία συμμετέχουν π.χ «οι πάσχοντες από τραυματική απώλεια και των δυο όρχεων ή αμφίπλευρη ορχεκτομή», όπως ορίζει το νομοσχέδιο...

- Συνεπώς, ζητούμε:

  1. Να ενημερωθούμε επίσημα και Δημόσια, γιά το εάν αληθεύουν οι πληροφορίες περί ερήμην μας επικείμενης νομοθετικής ρύθμισης, από την οποία αποκλειόμαστε και πάλι ως κατηγορία.
  2. Να καταθέσουμε με το παρόν υπόμνημα, το ώριμο και αυτονόητο για κάθε Δημοκρατική κοινωνία αίτημά μας, να συμπεριληφθεί και ο Αυτισμός στη νομοθετική αυτή ρύθμιση, που δεν θα πρέπει να γίνεται εν κρυπτώ και χωρίς τον κοινωνικό διάλογο και τη συμμετοχή των άμεσα ενδιαφερόμενων γονιών.
- Όπως προφανώς γνωρίζετε, στις χώρες του Ευρωπαϊκού κεκτημένου, ο Αυτισμός αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια επίσημα αναγνωρισμένη αναπηρία, που ΔΕΝ ταυτίζεται με τη νοητική υστέρηση – και συμμετέχει ισότιμα σε όλες τις ανάλογες εκπαιδευτικές κοινωνικές παροχές της νομοθεσίας παιδιών αμεα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τα παιδιά του Αυτιστικού φάσματος, περιλαμβάνουν όλο το εύρος νοητικών ικανοτήτων:
  1. Παιδιά με εξαιρετικές και μοναδικές ικανότητες (ο Μπιλ Γκέητς / από τους δημιουργούς της σύγχρονης πληροφορικής, ο Φ.Τ Ρίχτερ, η Τ. Γκαρντίν και πλήθος επιφανών Πανεπιστημιακών και επιστημόνων από τους νεώτερους, είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα, ενώ από τους παλιότερους, οι Α. Αϊνστάιν, Ι. Νεύτωνας κά, σύμφωνα με έγκυρες επιστημονικές απόψεις, υπήρξαν παιδιά του Αυτιστικού φάσματος).
  2. Παιδιά με υψηλή και μέση νοημοσύνη
  3. Παιδιά με οριακή νοημοσύνη, και παιδιά με νοητική υστέρηση. Επομένως, συμπεριλαμβάνουν και έναν μεγάλο όγκο παιδιών, που μπορούν και δικαιούνται να έχουν τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα παιδιά αυτά στην Ευρώπη του κοινωνικού κράτους, εκπαιδεύονται και συνεισφέρουν στο κοινωνικό σύνολο και από επιστημονικές θέσεις, ζώντας αξιοπρεπώς.
- Όπως είναι γνωστό, τα επιφανέστερα Πανεπιστήμια του κόσμου, (πχ Κέμπριτζ) έχουν ειδικό θεσμικό πλαίσιο υποδοχής και φοίτησης των παιδιών αυτών, στα οποία επενδύουν συστηματικά όπως μπορείτε να δείτε και στα σχετικά έγγραφα και αρθρογραφία που σας συνυποβάλλουμε.

- Αυτή η κατηγορία παιδιών, που η αναπηρία τους αφορά την επικοινωνία (και όχι τη νοημοσύνη), ασφαλώς και δικαιούται εξ ίσου με τις άλλες αναπηρίες και παθήσεις τη συμμετοχή στο ποσοστό των «καθ
υπέρβασιν» (χωρίς εξετάσεις) εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

- Ο αποκλεισμός τους από τέτοιες κοινωνικές παροχές στη χώρα μας, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το Σύνταγ
μα και τις αρχές του Δημοκρατικού μας Πολιτεύματος και με τις Θεμελιώδεις αρχές για τα Ανθρώπινα και Συνταγματικά Δικαιώματα, της ίσης μεταχείρισης και ίσων ευκαιριών.

- Επίσης, έρχεται σε αντίθεση με τις διεθνείς συμβάσεις και την κοινοτική νομοθεσία περί σεβασμού Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων παιδιών αμεα, με την Κοινοτική Οδηγία 2000/78/ΕΚ "για την καταπολέμηση των διακρίσεων λόγω θρησκείας ή πεποιθήσεων, ειδικών αναγκών, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού", καθώς και τον αντίστοιχο νόμο 3304/2005 για την «εφαρμογή της ίσης μεταχείρισης ανεξαρτήτως φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού», που καταπατώνται από αυτόν τον αποκλεισμό.

- Έρχεται επίσης σε αντίθεση με την πιο πρόσφατη εκπαιδευτική νομοθεσία, (ν. 3699/08 περί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης), η οποία αναγνώρισε επίσημα το Αυτιστικό Φάσμα ως ανεξάρτητη κατηγορία αναπηρίας.

Θεωρούμε σημαντικό επίσης να επισημάνουμε το γεγονός, ότι από την υλοποίηση αυτού του αυτονόητου αιτήματος (που η μέχρι τώρα παράλειψή της αποτελεί μέγα κοινωνικό σκάνδαλο), κανένα οικονομικό κόστος δεν προκύπτει για την Πολιτεία και το κοινωνικό σύνολο: Ο μόνος που ενοχλείται από την θεσμοθέτησή του, είναι τα κυκλώματα σκοταδισμού, γραφειοκρατίας και διαφθοράς και τα προνόμια που αυτά αποκομίζουν από την συστηματική καταπάτηση Ανθρωπίνων και Συνταγματικών Δικαιωμάτων των πολιτών και των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, όπως τα παιδιά του Αυτιστικού φάσματος.

Έχοντας την πεποίθηση ότι η ανακοίνωσή σας περί διεξαγωγής του διαλόγου για την Παιδεία «από μηδενική βάση» ΔΕΝ σημαίνει αναίρεση των Δικαιωμάτων που έχουν κατακτηθεί και θεσμοθετηθεί από το Κοινοτικό κεκτημένο, αλλά ότι αντίθετα στοχεύει στη βελτίωση των ήδη κεκτημένων, περιμένουμε την έγκαιρη παρέμβασή σας.

- Τα θέματα των Εκπαιδευτικών και άλλων Συνταγματικών & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των παιδιών αμεα, είναι ο καθρέφτης της κοινωνικής πολιτικής ενός κράτους:
Επομένως, όπως αναφέρουμε και στο ψήφισμα των 4.500 γονιών και ειδικών του αυτιστικού φάσματος, «το θέμα αφορά την ευρύτερη κοινωνία και τους πολίτες, επειδή η στάση μιας Πολιτείας προς τα ανάπηρα παιδιά της και προς τα Δικαιώματά τους στη ζωή, είναι το καλύτερο βαρόμετρο για τις προθέσεις της προς όλα τα παιδιά και τους Πολίτες, προς τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και το μέλλον όλων μας»…

Συνημμένα:
  1. Το ψήφισμα των 4.500 γονιών και ειδικών του Αυτιστικού φάσματος και η σχετική αρθρογραφία (Περιοδικό «Παιδί – ειδικά Δικαιώματα» τεύχος 7 - σελ. 18-31 )
  2. Η ολοκληρωμένη πρότασή μας γιά τον νέο νόμο 3699/08-ΕΑΕ και η σχετική αρθρογραφία (Περιοδικό «Παιδί – ειδικά Δικαιώματα» τεύχος 9 - σελ. 7-10 και 11-25)
  3. Η σύσκεψη / διάλογος με το ΥΠΕΠΘ, πάνω στο ψήφισμα και τις προτάσεις μας για τον ν. 3699/08-ΕΑΕ (Περιοδικό «Παιδί – ειδικά Δικαιώματα» τεύχος 10 - σελ. 37)
  4. Θεσμοί υποδοχής και φοίτησης παιδιών του Αυτιστικού φάσματος (ΑΥΛ/Άσπεργκερ) στο πανεπιστήμιο Cambridge (Περιοδικό «Παιδί – ειδικά Δικαιώματα» τεύχος 10 - σελ. 4)
Σημείωση Πέρλας:
Αν αναφέρουν τον Μπιλ Γκεητς σαν παράδειγμα αυτιστικού, πως μετά επιμένουν πως ο αυτισμός είναι αναπηρία και θέλουν να είναι μέσα στα 5%???
Συγνωμη δηλαδη αλλα αν καποιος μου ελεγε πως ο πιλ Γκεητς ειναι αναπηρος λογω του αυτισμου του τοτε θα ελεγα μακαρι να ειναι ολοι οι αναπηροι σαν και αυτον.
Γιατι πρεπει να ζητιανευουμε να μας δουνε σαν αναπηρους ενω ο αυτισμος δεν ειναι ουτε αρρωστεια ουτε αναπηρια?
Γιατι πρεπει τα αυτιστικα παιδια με το ετσι θελω των γονεων τους να στιγματιστουν με το στιγμα της αναπηριας ενω μπορουν καλλιστα να τα καταφερουν στο σχολειο, γυμνασιο-λυκειο και πανεπιστημιο (εγω και πολλοι αλλοι αυτιστικοι που δεν ξεραμε πως ειμασταν αυτιστικοι ζοριστικαμε και τα καταφεραμε) μονο και μονο επειδη εχουν παρει την διαγμωση τιυ αυτισμου και οι γονεις τους επιμενουν να τα προσταυουν διοτι ειναι δηθεν χαλασμενα και οθτως αναπηρα???

Αγαπητέ Υπουργέ,
Καλό θα ήταν να ακούσεις και την γνώμη των ίδιων των αυτιστικών!!!

2 comments:

  1. Βαζεις στοιχημα,οτι αυτοματως,το 50% των υποψηφιων,θα βαφτιστουν αυτιστικα σε μηδεν χρονο;
    Δεν καταλαβατε περι τινοε προκειται;Ενας αλλος τροπος δουρειου ιππου,για να αλωσουμε το συστημα των εξετασεων,που φευ,ειναι το μονο συστημα που δουλευει κανονικα στην Ελλαδα,τα τελευταια 35 χρονια.
    Ακου ο Μπιλ Γκειτς αυτιστικος!!!
    Βρε ουστ.

    ReplyDelete
  2. Τα αυτιστικα παιδια είναι κατα την γνώμη ήρωες.Ζουνε καθυμερήνα ένα γολγοθα σε έναν κόσμο που δεν καταλαβαίνουν και δεν τα καταλαβαίνει.Οφείλουμε όλοι να τους εξασφαλίσουμε την τριτοβάθμια εκαπαιδευση διότι πέρα ότι είναι ικανά ,πρέπι να τα πλίσουμε για το σκληρό μέλλον που θα βρουν μπροστα τους όταν μείνουν μόνα στηνζωή.Η κυβέρνηση έχει μ΄νο να καρδησεί απο αυτα τα χαρισματικά παιδία διότι είναι απιστευτα οργανωτικά,(λογο της εκπαιδευσης που ακολουθουν), αφοσιώνονταιστο αντικείμενο της επιλογής τους και διαπρέπουν σε αυτο, και σαφό , λόγο της κοινωνίκης τους ιδιαιτερότητας τους είναι τίμια ,έντιμά και ηθικά σε άντιθεσή με τα ''φυσιολογικά΄΄παιδιά. Καθέ εργοδότης θα ήταν τυχερός να είχεέναν τέτοιο εργαζόμενό στην επιχείρησή τους ,και στο εξωτερικό όντως το εκτιμάνε ,έδω έχουμε δυστυχός τα πράγματα είανι προτογωνά ακόμα. ..και ναι ΄΄κυρία΄΄theodore ο Μπιλ Γκειτσ είναι ζάμπλουτός και αυτιστικός ...ευτύχως για αυτόν που δεν γεννήθηκε φυσιολογικός σαν εσάς.

    ReplyDelete