Σελίδες

Monday, 4 August 2014

Διαταραχές της διαγωγής (συμπεριφοράς) - Games for Learning Good Behavior for Kids

Όταν η ανυπάκουη συμπεριφορά του παιδιού ξεφύγει από κάθε έλεγχο, μιλάμε για πραγματική διαταραχή. Αναφερόμαστε σε διαταραχή της συμπεριφοράς υπό την προϋπόθεση ότι το πρόβλημα του παιδιού επαναλαμβάνεται συστηματικά σε μεγάλο χρονικό διάστημα.
  • Παραβιάζει τα βασικά δικαιώματα των άλλων ή τους κοινωνικούς κανόνες που έχουν τεθεί για κάθε στάδιο της ηλικίας.
  • Είναι πολύ πιο σοβαρή από τις συνήθεις αταξίες της ηλικίας.
Αυτό σημαίνει ότι, ενώ πολλά παιδιά κατά την ανάπτυξή τους πέφτουν σε παραπτώματα, πολύ λίγα εμφανίζουν σαφή διαταραχή συμπεριφοράς. Οι διαταραχές συμπεριφοράς είναι πιο συχνές και εμφανίζονται νωρίτερα στα αγόρια συγκριτικά με τα κορίτσια. Επίσης παρατηρούνται περισσότερο στις μεγαλουπόλεις από ό,τι στις μικρότερες πόλεις και στις αγροτικές περιοχές. 
Τα χαρακτηριστικά της διαταραγμένης συμπεριφοράς συμβαδίζουν με τις αναπτυξιακές φάσεις. 
Στην προσχολική ηλικία κυριαρχούν οι εκρήξεις θυμού, η επιθετικότητα προς τα άλλα παιδιά, η ανυπακοή, το πείσμα, η άσκοπη κινητική δραστηριότητα και η διάσπαση προσοχής, ιδίως όταν συνυπάρχει το υπερκινητικό σύνδρομο. 
Στη λανθάνουσα περίοδο (δημοτικό) προστίθεται η λεκτική επιθετικότητα, ενώ εμφανίζονται η βίαιη συμπεριφορά απέναντι στους άλλους και τα ζώα, η κλοπή (συνήθως από το σπίτι), οι ψευδολογίες, η ανυπακοή στην τάξη, η καταστρατήγηση των σχολικών κανόνων και η καταστροφική συμπεριφορά (συνήθως απέναντι στο σχολείο). 
Στην εφηβεία, οι εκδηλώσεις φυσικής επιθετικότητας είναι πιο σπάνιες αλλά πιο σοβαρές. Στα σημεία κινδύνου περιλαμβάνονται οι συχνές απουσίες από το σχολείο, οι συνεχείς ψευδολογίες, οι εμπρησμοί, οι κλοπές, οι βανδαλισμοί και η χρήση τοξικών ουσιών. Οι έφηβοι αυτοί παρουσιάζουν συχνές και έντονες εκρήξεις θυμού, προκλητική συμπεριφορά, σοβαρή και επίμονη ανυπακοή.
Θεωρείται ότι η υγιής ανάπτυξη του παιδιού και η φυσιολογική του προσαρμογή στην κοινωνία εξαρτώνται από την ύπαρξη, κατά τα πρώιμα στάδια της ζωής του, ικανοποιητικών σχέσεων με τους γονείς που του προσφέρουν αγάπη και ασφάλεια. 
Η ανυπαρξία σταθερού οικογενειακού περιβάλλοντος, η ανατροφή σε απρόσωπα ιδρύματα ή η ασυμβατότητα των "ταμπεραμέντων" παιδιού και γονέων αυξάνουν τον κίνδυνο για την ανάπτυξη παραπτωματικής συμπεριφοράς. Έχει τεκμηριωθεί ότι οι αρνητικές σχέσεις των γονέων μεταξύ τους, που οδηγούν σε ανεπαρκή επίβλεψη της ανατροφής των παιδιών ή σε παραμέληση και πολλές φορές σε κακοποίησή τους, συμβάλλουν στην ανάπτυξη διαταραχών της συμπεριφοράς. Αυτά τα παιδιά, συγκρινόμενα με άλλα, είναι πιθανότερο να οδηγηθούν σε κατάχρηση τοξικών ουσιών, οινοπνεύματος, να παρουσιάσουν μαθησιακές δυσκολίες και αργότερα προβλήματα κοινωνικής προσαρμογής (π.χ., δυσκολίες στη στρατιωτική θητεία, στο γάμο κ.λπ.). 
Κακοί προγνωστικοί δείκτες θεωρούνται η πρώιμη έναρξη των συμπτωμάτων και η ταυτόχρονη εμφάνιση της διαταραχής σε περισσότερα πλαίσια (π.χ., στο σπίτι και στο σχολείο). 
Για την αντιμετώπιση των διαταραχών της συμπεριφοράς απαιτείται εξατομικευμένη θεραπευτική προσέγγιση που απευθύνεται τόσο στο παιδί όσο και στους γονείς και το ευρύτερο περιβάλλον (σχολείο).

Games for Learning Good Behavior for Kids
Here are some games that you can play with your child everyday as a fun way of learning good behavior. These games are also quite helpful in making your child a lot easier and end many of the power struggles with your little ones and make them do things quickly and much more efficiently. Based on child psychology, they help you to raise well-behaved and happy kids. They are:
  • Beat the Clock: Children who are too easygoing or slow may benefit much from this game. In this game, the child is assigned the task and the timer is set according to the normal time that the child may take to do it, if he does it whole-heartedly, with five more minutes as ‘allowance’. If the child finishes up the task before the timer buzzes, he gets the reward.
  • Dumb Queen/King: There are times when you want your children to be quiet for sometime. This game will help your child learn to be silent for sometime, especially when you need some time to de-stress. Give a short time period to the child, where the child has to play dumb queen or king. For example, for 20 minutes they have to be completely and not say a word while playing alone or with a sibling. In the beginning check the child every 2 to 5 minutes and give them small rewards for being silent and playing it well. Later, you may gradually increase the intervals of checking to 30 minutes and time-period to two or three hours. Give rewards every time you check the child for playing well, as a way of encouragement.
  • Plus or Minus: Children who are hyperactive or difficult may learn better from this game. Make a chart listing good and bad behaviors. Every time you see doing a good behavior, put a plus sign on the chart but whenever he does a bad behavior, put a minus sign on the chart. It should be done frequently (perhaps every hour). When the number of pluses is more than the number of minuses by child’s age (for example, if the child is three years old, the number of pluses should be three more than the number of minuses), give a reward to the child.
  • Reach the Stars: It is a wonderful game to teach the child a new behavior. Make a list of good behaviors and whenever you see doing one of them, such as helping you in chores or cleaning his room, you can put a star on the list. Whenever the child attains stars equal to his age, give him a reward such as a desired toy or trip to the theater.

No comments:

Post a Comment