Όλο και πιο εξοικειωμένοι εμφανίζονται με τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του Διαδικτύου οι μαθητές, γεγονός το οποίο δημιουργεί μεγάλο... άγχος σε περισσότερους από τους μισούς γονείς στην Ελλάδα. Ετσι, την ώρα που, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας του Παρατηρητήρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, σε 800 σχολεία υπάρχουν περισσότερα από 5.000 blogs (εκπαιδευτικά ιστολόγια), τα οποία έχουν φτιαχτεί από μαθητές και εκπαιδευτικούς μέσα από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και διαβάζονται από 95.000 μοναδικούς επισκέπτες κάθε μήνα, το 56% των γονιών εξακολουθεί να κάνει παράπονα στους εκπαιδευτικούς τόσο για τον χρόνο που περνούν οι μαθητές μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή όσο και για τους ενδεχόμενους κινδύνους από την πλοήγηση.
Το γεγονός αυτό οφείλεται, σύμφωνα με την έρευνα, στον χαμηλό βαθμό εξοικείωσης των γονέων με το Ιντερνετ.
Το θετικό είναι, πάντως, ότι πλέον το σύνολο των σχολείων είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικό υπολογιστή, ενώ σε κάθε κομπιούτερ αντιστοιχούν κατά μέσο όρο 16 μαθητές με την αναλογία να είναι σαφώς βελτιωμένη στις αγροτικές περιοχές (7 μαθητές) λόγω του μικρότερου μαθητικού πληθυσμού.
Ο αντίστοιχος αριθμός για το Δημοτικό, ωστόσο, παραμένει υψηλός, καθώς αντιστοιχεί ένας υπολογιστής για κάθε 22 μαθητές. Ο αριθμός των Η/Υ ανά σχολείο ανέρχεται σε 13.
Το σύνολο των σχολείων είναι συνδεδεμένα με το Διαδίκτυο και μάλιστα στο 69% είναι εγκατεστημένη ευρυζωνική σύνδεση.
Μέχρι τώρα περίπου 74.000 εκπαιδευτικοί έχουν ήδη προσωπικούς λογαριασμούς για σύνδεση από το σπίτι μέσω του Σχολικού Δικτύου, ενώ προσωποποιημένη πρόσβαση σε συγκεκριμένες υπηρεσίες έχουν και περίπου 25.000 μαθητές Γυμνασίου μέσω της μαθητικής πύλης http://students.sch.gr.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των υπεύθυνων εκπαιδευτικών, η χρήση του Διαδικτύου από τους μαθητές αφορά κυρίως σε γνωριμία με τους υπολογιστές (75%), προετοιμασία εργασιών (63%) και παιχνίδια εκπαιδευτικού χαρακτήρα (25%), ενώ χαμηλή παραμένει η χρήση του Σχολικού Δικτύου για συνεργασία με άλλα σχολεία και επικοινωνία με άλλους μαθητές.
Η χρήση του Διαδικτύου, πάντως, ανησυχεί το 56% των γονέων, το οποίο εκφράζει συχνά την αγωνία του στους εκπαιδευτικούς, κυρίως για τον υπερβολικό χρόνο ενασχόλησης με τον υπολογιστή και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, ως αφορμή για παραμέληση των μαθημάτων.