Σελίδες

Sunday, 3 October 2010

Πρώτα ο μαθητής (;)

Ο καλός ο Δάσκαλος θέλει μπροστά του μαθητές, μια κιμωλία στο χέρι, έναν πίνακα και... την ψυχή του.

 Χωρίς καλούς δασκάλους, όσους διαδραστικούς πίνακες και να έχεις, τα παιδιά μας στο σχολείο θα βαριούνται.
Το σχολείο είναι ουσία. Καλά είναι τα εργαλεία, αλλά θέλει και φώτιση. Το σχολείο είναι ζωή, είναι κοινωνία, είναι και Χαρά.
Άκουσα τα νέα μέτρα για την Παιδεία, που εξαγγέλθηκαν από την υπουργό και τον πρωθυπουργό στους Δελφούς!
Με σύνθημα «πρώτα ο μαθητής», καθόρισαν το πλαίσιο της νέας Παιδείας και της δια βίου μάθησης:
  • Υπολογιστές στα παιδιά 
  • Διαδραστικός πίνακας 
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών 
  • Απολυτήριο λυκείου ανεξαρτητοποιημένο από τις εισαγωγικές 
  • Εισαγωγικές στα ΑΕΙ με διαγωνισμό τεσσάρων μαθημάτων 
  • Εισαγωγή στο Ανώτατο Ίδρυμα και όχι σε Τμήμα 
  • Προπαρασκευαστικό έτος στα ΑΕΙ 
  • Επιλογή τμήματος εντός της σχολής 
  • Ευκολία στην πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο, δυσκολία στην εξέλιξη στα έτη 
  • Δυνατότητα δια βίου μάθησης
Μάλιστα.
Πολύ ωραία αυτά τα μέτρα. 
Άριστα εργαλεία για προκοπή. 
Αλλά το «πρώτα ο μαθητής» που είναι; 
Δηλαδή, δώσαμε ένα pc στον μαθητή και ένα διαδραστικό πίνακα στον δάσκαλο και καθαρίσαμε;
Τι αλλάζει στην ουσία στο σχολείο; Απλουστεύοντας την διαδικασία εισαγωγής στα πανεπιστήμια, αφαιρείται το άγχος παιδιών και γονέων για την εισαγωγή τους, άρα ενδέχεται να μειωθούν τα φροντιστήρια.  
Μήπως όμως τα φροντιστήρια αυξηθούν στον πανεπιστήμιο; Μήπως από το προπαρασκευαστικό πρώτο έτος για να διαλέξω καλή σχολή θα τρέχω στα φροντιστήρια για να μαζέψω βαθμούς;
Μήπως επειδή θα δυσκολέψουν τα μαθήματα και θα «κόβονται» οι φοιτητές θα έχουμε πανεπιστημιακά φροντιστήρια, ακόμη πιο ακριβά; 
Μήπως ο φόβος του μη «αιωνόβιου» φοιτητή δημιουργήσει μια νέα ασύλληπτη παραπαιδεία σε άλλο επίπεδο;
Θα μου πείτε, ναι εντάξει με τα πανεπιστήμια, ίσως να είναι και έτσι, αλλά στο γυμνάσιο, στο λύκειο, τα πράγματα θα αλλάξουν. 
Ο μαθητής θα είναι πιο χαλαρός, δεν θα έχει το άγχος των εξετάσεων, δεν θα πηγαίνει στο φροντιστήριο και θα επικεντρωθεί στο σχολείο του.
Ίσως ο μαθητής, με τα νέα μέτρα να επικεντρωθεί στο σχολείο, αλλά γιατί να το κάνει αυτό; 
Για ποιο λόγο ο μαθητής να ασχοληθεί με το σχολείο του; 
Επειδή θα έχει ένα notebook μαζί του; 
Μα σε όλα τα παιδιά κουτσά στραβά ένα πισάκι τους το παίρνουν οι γονείς τους. 
Μήπως επειδή θα έχει διαδραστικό πίνακα; Ναι δεν λέω, θα πάει να τον δει τον πίνακα αυτόν, αλλά νομίζω ότι μια μέρα του φτάνει για να χάσει το ενδιαφέρον του για τον χρωματιστό πίνακα.
Το παιδί στο σχολείο βα-ριέ-ται.
Βαριέται επειδή δεν έχει τίποτε το ενδιαφέρον να παρακολουθήσει. Το σχολείο το κάνει ενδιαφέρον ο δάσκαλος και αφού είναι «πρώτα ο μαθητής» τότε πρέπει να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον του μαθητή και αυτό δεν θα γίνει με ένα interactive πίνακα.
Ο Άνθρωπος θα κερδίσει το ενδιαφέρον του παιδιού. 
Ο Δάσκαλος.
Αλλά τι γίνεται με τον δάσκαλο; Ότι γίνεται και με τους άλλους δημόσιους υπάλληλους. Πάει στη δουλειά του, τελειώνει τις ώρες και πάει σπίτι του να ξεκουραστεί ή στο φροντιστήριο να δουλέψει.
Δασκάλους πρέπει να φτιάξουμε υπουργέ μου και πρωθυπουργέ μου και δασκάλους θα φτιάξουμε στα πανεπιστήμια.  
Αλλά δεν άκουσα κανένα ουσιαστικό μέτρο για τα πανεπιστήμια. Μάλιστα, θα γίνει δυσκολότερη η προβίβαση από έτος σε έτος, αλλά αυτό ήταν το πρόβλημα; Πόσοι είναι επιτέλους οι αιώνιοι; 

Άντε και να κόψουμε τους αιώνιους φοιτητές, αλλά με τους καθηγητές των αυριανών καθηγητών τι θα γίνει;
Αυτά που έχω ακούσει είναι:
Ότι οι καθηγητές είναι σύμβουλοι επιχειρήσεων. 
Ότι οι φοιτητές άμα θέλουν να δουν τον καθηγητή τους θα πάνε στα ιδιωτικά τους γραφεία. 
Ότι βάζουν φοιτητές και τους γραφούν τα συγγράμματα και μετά τα εκδίδουν παίρνοντας επιχορηγήσεις και μετά τα πουλάνε στους φοιτητές τους.
Ότι σπάνια ένας καθηγητής κάνει μάθημα, όλο οι βοηθοί τους διδάσκουν.
Ότι φτιάχνουν εταιρείες υπό την αιγίδα της σχολής τους, αναλαμβάνουν διάφορα έργα, κανονικά από διαγωνισμούς, αναθέσεις ή προγράμματα και τα φράγκα δεν πάνε στην σχολή.
Ότι κάνουν έρευνες ή μελέτες για λογαριασμό εταιρειών και τα προϊόντα της δουλειάς των φοιτητών καταλήγουν αντικείμενα αδρής αμοιβής των καθηγητών.
Ότι κατοχυρώνουν ευρεσιτεχνίες και πωλούν τα δικαιώματα σε υπερεθνικά μαγαζιά και τα πνευματικά δικαιώματα της σχολής καταλήγουν στην τσέπη τους.
Ότι οι θέσεις, οι έδρες, προκηρύσσονται ανάλογα με τα προσόντα του «ημέτερου» υποψηφίου.
Ότι ο λέκτορας δεν ξέρει τι προκοπή και προοπτική θα έχει στη ζωή του. 
Ότι ο φοιτητής που κάνει το διδακτορικό του είναι όμηρος του κάθε καθηγητή, έρμαιο στα γούστα του.

Τι έγιναν αυτοί με τις καταχρήσεις στο Πάντειο; 
Έξω είναι, μια χαρά καμαρώνουν. Μπήκε ποτέ κανένα ΣΔΟΕ σε καμιά σχολή; Ελέγχθηκαν ποτέ τα Ανεξάρτητα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα;
Έεε, αυτοί οι καθηγητές, δεν το κόβω να φτιάξουν καλούς δασκάλους για τα παιδιά μας. 
Και χωρίς καλούς δασκάλους, όσους διαδραστικούς πίνακες και να έχεις, τα παιδιά μας, στο σχολείο θα βα-ριού-νται.
Το σχολείο είναι ουσία. Καλά είναι τα εργαλεία, αλλά θέλει και φώτιση. Το σχολείο είναι ζωή, είναι κοινωνία, είναι και Χαρά. 
Όχι μιζέρια όπως το καταντήσαμε.
Λίγοι δάσκαλοι σήμερα υπουργέ μου και πρωθυπουργέ μου μπορούν να πουν δυο φωτισμένα λόγια στα παιδιά μας κι αυτοί οι λίγοι θα τα πουν είτε έχουν διαδραστικό, είτε έχουν μαύρο πίνακα.
Και, άμα λένε οι δάσκαλοι λόγια φωτισμένα, τα παιδιά δεν ξεκολλάνε από το σχολείο.
Απάντηση

Κακοποίηση εμβρύου και τοξικομανία

Υπάρχουν γυναίκες που δεν θα τις ονομάσω "άρρωστες", ανεξάρτητα με το τί λένε ειδικοί και "ειδικοί'.
Οι τοξικομανείς γυναίκες με όλα τα προβλήματα που φέρουν, όπως όλοι οι τοξικομανείς, φέρουν και την ευθύνη που φέρουν όλες οι γυναίκες. 
Την ευθύνη της τήρησης των προϋποθέσεων για τη δημιουργία ενός υγιούς παιδιού.

Πριν ενάμιση μήνα γεννήθηκε ένα κοριτσάκι. Η βιολογική του μητέρα είναι τοξικομανής τα τελευταία 13 χρόνια. Καθ΄όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της συνέχιζε τη χρήση ηρωίνης, του κατά πολλούς "αθώου χόρτου", νικοτίνης, αλκοόλ και διαφόρων ειδών χαπιών.  
Ιατρική παρακολούθηση καμία. Όλες κι όλες, δύο επισκέψεις σε γιατρό. Μία φορά σε γιατρό ανθρωπιστικής μη κυβερνητικής οργάνωσης, ο οποίος και τη συμβούλευσε να τερματίσει την κύηση άμεσα καθώς ήδη έμπαινε στον τρίτο μήνα. 
Η δεύτερη επίσκεψη πραγματοποιήθηκε τον 6ο μήνα εγκυμοσύνης σε δημόσιο νοσοκομείο για εξετάσεις που θα της έδιναν προτεραιότητα να ενταχθεί σε πρόγραμμα μεθαδόνης, όπως και έκανε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι διέκοψε τη χρήση και λες και η μεθαδόνη δεν είναι ναρκωτικό. 
Τα χρήματα για την επιβίωσή της μόνο η ίδια ξέρει πού τα βρίσκει. Συντηρεί τόσα χρόνια σπίτι, διαβίωση και χρήση. 
Δεν έχει εργαστεί ποτέ στη ζωή της. Είναι 28 ετών. 
Οι κοινωνικές υπηρεσίες του νοσοκομείου στο οποίο γέννησε λειτούργησαν γρήγορα. Η αναφορά έχει συνταχθεί και έχει αποσταλεί στον εισαγγελέα. Την επόμενη εβδομάδα, το νεογνό, το οποίο ολοκληρώνει τη φαρμακευτική αγωγή για το στερητικό σύνδρομο που παρουσίασε, θα πρέπει να φύγει από το νοσοκομείο.  Από εκεί και πέρα, αναλαμβάνει η Πρόνοια και ο Εισαγγελέας, ο οποίος θα διατάξει είτε την παραμονή του νεογνού στη βιολογική μητέρα είτε τη μεταφορά του στο Κέντρο Βρεφών Μητέρα.  
Αυτά για την ιστορία της συγκεκριμένης γυναίκας και του παιδιού της, όπως είναι μέχρι τη στιγμή που σας στέλνω αυτό το mail. 
Σαν κι αυτήν τη γυναίκα υπάρχουν πολλές. Κάποιες για χάρη του παιδιού τους μπαίνουν σε πρόγραμμα απεξάρτησης, κάποιες τα καταφέρνουν, άλλες όχι. Υπάρχουν όμως και αυτές που στην πιάτσα ονομάζονται "τελειωμένες". Είναι ιδιαίτερα ικανές στο να εξαπατούν, να λένε ψέμματα και να υποκρίνονται. Κάποιες απ΄αυτές καταφέρνουν να τους δοθεί το παιδί τους, χωρίς όμως να είναι ικανές να το φροντίσουν. Οι λόγοι που παλεύουν να το πάρουν, πολλοί. Κάποιες το κάνουν για οικονομικούς λόγους, για να εκβιάσουν καταστάσεις, για να ικανοποιήσουν το όποιο εγώ τους. Η συγκεκριμένη το κάνει για τα χρήματα. Χρήματα που εκβιάζει από τον υποτιθέμενο βιολογικό πατέρα και τους γονείς του και  χρήματα που εκβιάζει από τους γονείς της. 

Ένα γρήγορο ψάξιμο να κάνει κανείς στο google, μπορεί να διαβάζει ιστορίες παιδιών από τοξικομανείς γονείς και να καταλάβει το μέγεθος του εγκλήματος αυτού. Οι λέξεις των παιδιών αυτών ματώνουν την καρδιά. Είναι παιδιά που σιχάθηκαν τα ναρκωτικά λόγω των γονιών τους και που ξέφυγαν. Όλα όμως είναι παιδιά πληγωμένα, κακοποιημένα και βασανισμένα, σωματικά και ψυχικά. Είναι κακοποιημένα.  
Τα άλλα παιδιά, αυτά στα οποία η ίδια τους η μάνα στέρησε το πιο βασικό αγαθό στη ζωή, την υγεία, είτε βρίσκονται κλεισμένα σε ιδρύματα, είτε στον τάφο, είτε σε διανοητική κατάσταση που δεν τους επιτρέπει την επικοινωνία με τον έξω κόσμο, είτε είναι πια και τα ίδια χρήστες. 

Σύμφωνα με μια μελέτη που έχει δημοσιευτεί σε ιατρικό journal, παιδιά χρηστών που μεγαλώνουν σε ακατάλληλο περιβάλλον, δηλαδή σε περιβάλλον ανέχειας ψυχικής και οικονομικής καθώς ανάμεσα σε τοξικομανείς,  έχουν 80% πιθανότητες να αναπτύξουν τοξικομανία. Ξεκινάει σιγά σιγά απ΄τα 8 τους χρόνια με ό,τι βρουν στο σπίτι και στην αρχή της εφηβείας μπαίνουν πλέον στον κόσμο των ουσιών. 
Τα παιδιά αυτά δεν έχουν επιλογή όπως καταλαβαίνουμε όλοι. 
Οι ίδιες τους οι μητέρες όμως, δεν το καταλαβαίνουν ή απλά δεν ενδιαφέρονται. Μπορεί να φταίει η χρήση, μπορεί να φταίει μια ψυχική διαταραχή, μπορεί να φταίει η έλλειψη μόρφωσης μπορεί να φταίει το οτιδήποτε αλλά η ευθύνη παραμένει. Όπως και οι επιπτώσεις της. 

Στις ΗΠΑ γεννιούνται κάθε χρόνο 300.000 crack babies. Ο αριθμός είναι ανατριχιαστικός. Κι αν αναλογιστεί κανείς ότι αναφέρεται σε ένα και μόνο ναρκωτικό και μόνο στα καταγεγραμμένα περιστατικά,  ο πραγματικός αριθμός παιδιών που κακοποιήθηκαν ως έμβρυα λόγω της χρήσης ουσιών απ΄τη μητέρα τους, μπορεί να ανέρχεται σε εκατομμύρια. 
Στην Ελλάδα, σε αντίθεση με άλλες χώρες της Ε.Ε., ο νόμος δεν προστατεύει το έμβρυο από την κακοποίηση.  
Κρατικά κέντρα απεξάρτησης και σύλλογοι προστατεύουν την τοξικομανή μάνα αλλά όχι το έμβρυο. Αν το έμβρυο είχε στόμα, τί θα έλεγε; Θα της έλεγε μανούλα σ΄αγαπώ για αυτό που μου κάνεις τόσους μήνες;  Πού είναι ο νομοθέτης; Ποιός φροντίζει για να μην γεννηθεί μια άλλη μια γενιά δυστυχισμένων και εξαρτημένων ανθρώπων; Ποιός είναι αυτός που με την απουσία του φροντίζει να έχουν οι έμποροι έτοιμη πελατεία; Δεν υπάρχει νομοθεσία στη χώρα μας... είναι ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟ. 
Το mail αυτό θα έπρεπε να είχε συνταχθεί με περισσότερη προσοχή, να σας είχε δώσει περισσότερα στοιχεία, πιθανόν και citations αλλά είμαι πολύ κουρασμένη για να συντάξω κάτι σαν αναφορά. 
Είμαι κουρασμένη γιατί χρόνια τώρα βιώνω τί σημαίνει να έχεις τοξικομανή στην οικογένεια, τί σημαίνει να περιμένεις εβδομάδα στην εβδομάδα μήπως και η φύση φροντίσει να μην γεννηθεί άλλο ένα κατεστραμμένο πλάσμα, κουρασμένη απ΄το να παλεύω με τον εαυτό μου, να προσπαθώ να διαμορφώσω σε ώριμη ηλικία πια αξίες που καταρρίπτουν στερεότυπα ή αναιρούν αξίες προσωπικές μου. Κουρασμένη απ΄το να περιμένω να γίνει "καλά" μια γυναίκα που έχει κλονίσει την οικογένειά μου και που διατείνεται ότι "το παιδί αυτό είναι η ζωή μου" ενώ είναι μαστουρωμένη, φτιαγμένη, κόκκαλο, σε τοξίκωση, πείτε το όπως θέλετε και αρνείται να μπει σε πρόγραμμα.  Κουρασμένη από τις σκέψεις του πόσο ανίκανη είναι σωματικά, διανοητικά και ψυχικά να αναλάβει το βάρος της ευθύνης αυτής: να κρατήσει την κόρη της ζωντανή και να την μεγαλώσει με αρχές και αξίες που θα την βοηθήσουν να μην πέσει κι αυτή στον βούρκο με τα ανθρώπινα σκουπίδια. 

Κι όσοι βιαστούν να μιλήσουν για την "αμαρτία" της έκτρωσης, ας σκεφτούν πρώτα την αμαρτία που διαπράττουν αυτές οι γυναίκες. 
Κι όσοι βιαστούν να κατακρίνουν τον σκληρό τρόπο με τον οποίο μιλάω για αυτές τις γυναίκες, ας μάθουν ότι υπάρχουν πρεζάκια που γυρισμό δεν έχουν. Δεν θέλουν. Μπορεί να είναι επιλογή τους. Μπορεί να είναι η φύση τους. 
Κι όσοι ονοματίσουν "αρρώστια" την τοξικομανία, θα τους πω ότι τα παιδιά με ειδικές ανάγκες σωματικά, δεν έχουν ειδικές ανάγκες. Είναι ανάπηρα. 
Κι όσοι θιχτούν απ΄την έκφραση "ανθρώπινα σκουπίδια", ας θυμηθούν με τί απέχθεια κοίταξαν το πρεζάκι που τους ζήτησε λεφτά στο δρόμο.
Κι όσοι έχουν παιδιά/συγγενείς στη χρήση, να θυμούνται ότι δεν είναι μόνοι. Ο πόνος δεν μειώνεται, το ξέρω.... Αλλά δεν είστε οι μόνοι. 
Τέλος, ελπίζω αυτό το κείμενο, έστω όπως είναι,  να κάνει το γύρο του. Ίσως φτάσει στα αυτιά κάποιου νομοθέτη που δεν κωφεύει. Μέσα σ΄όλα τα προβλήματα που δημιούργησαν οι ίδιοι οι "300", υπάρχει και αυτό. Οι γενιές τοξικομανών που έρχονται η μία μετά την άλλη. Οι γενιές δυστυχισμένων ανθρώπων. Οι γενιές από βαποράκια. Οι γενιές που δεν θα μπορέσουν να εργαστούν. Οι γενιές που θα αναγκάσουν την πολιτεία να χτίσει άλλα 200 κέντρα απεξάρτησης, να τα στελεχώσει και να τα διατηρήσει, αυξάνοντάς τα χρόνο με το χρόνο.  
Ως πολίτης αυτής της χώρας που πληρώνει τους φόρους του και ως γυναίκα ζητάω από τον νομοθέτη να νομοθετήσει εναντίον της χρήσης ναρκωτικών ουσιών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
Τα εργαλεία, να τα βρει ο ίδιος. 
Γι αυτό τον πληρώνουμε. 
Nostos Nostos

Άξιον Αγάπης: Αυτή η υπέροχη φωτογραφία ...

αυτή η υπέροχη φωτογραφία
ενός νεογέννητου κοριτσιού,
πριν 17 μήνες,
είναι από τον φωτογράφο
παππού της, που κάθε άλλο
παρά amateur είναι,
και την βρήκα στο μπλοκ του:

Μετά από πολύ ψάξιμο, βρήκα
αυτή τη φωτογραφία,
που όταν τη βλέπω
με κάνει να αισθάνομαι
χαρά και συγκίνηση ,
και χαίρομαι πιο πολύ
τώρα που ξέρω πως είναι
κοριτσιού τα νεογέννητα
ποδαράκια.

Αγαπητέ Βασίλη
Σε Ευχαριστώ πολύ !!!!
...ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία
είπανε όμως πως την έγραψαν παιδιά...

Ο μικρός της φωτογραφίας...

Ο μικρός της φωτογραφίας όταν ξεκίνησε ο πόλεμος στο Ιράκ θα πρέπει να ήταν νεογέννητος. 
Με μαθηματική ακρίβεια μπορώ να υποθέσω ότι έχει χάσει κάποιο αγαπημένο πρόσωπο και με απόλυτη σιγουριά μπορώ να πω ότι γνωρίζει ελάχιστα τι πάει να πει παιδική ανεμελιά.

Γι’ αυτό το παιδί, όπως για όλα τα παιδιά του πολέμου, η έμμεση συγγνώμη του μισθοφόρου έρχεται κάπως αργά. Ίσως πολύ αργά  αφού  η χαμένη αθωότητα  των παιδικών χρόνων χάθηκε ανεπιστρεπτί.
Ο μικρός, όπως τα περισσότερα παιδιά στο Ιράκ, πιστεύει ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό να χάνεις την μάνα σου, τον πατέρα σου, τη γιαγιά και τον παππού σου από μια βόμβα που σκάει στο δρόμο. Ότι  είναι λογικό  να προσπερνάει  πτώματα  κομματιασμένα, κορμιά διαμελισμένα  από τυφλά χτυπήματα.
Ο μικρός, όπως τα περισσότερα παιδιά στο Ιράκ, κοιμάται και ξυπνάει ξέροντας ότι μπορεί να μην υπάρχει επόμενη μέρα. 
Ότι ένα βίαιο χτύπημα στην πόρτα μπορεί  να φέρει τους Αμερικανούς στρατιώτες  στο σπίτι του και μαζί τον θάνατο και την θλίψη.
Ο μικρός της φωτογραφίας με την αθωότητα των χρόνων του  περνάει την νοητή γραμμή του κακού εχθρού και χαρίζοντας στον Αμερικανό στρατιώτη  ένα πλατύ χαμόγελο του δίνει το χέρι. 
Και εκείνος γονατιστός του ανταποδίδει  την τρυφερότητα της στιγμής.
Μόνο που γι’ αυτό το παιδί, όπως για όλα τα παιδιά του πολέμου, η έμμεση συγγνώμη του μισθοφόρου έρχεται κάπως αργά. Ίσως πολύ αργά  αφού  η χαμένη αθωότητα  τον παιδικών χρόνων χάθηκε ανεπιστρεπτί.
Αυτά τα λίγα από εμένα που γνώρισα στον πόλεμο τα παιδιά του Ιράκ και που πια δεν πιστεύω ότι μια φωτογραφία είναι χίλιες λέξεις….

Της Ελένης Καλογεροπούλου
Ποντίκι

Αρχαία ελληνικά χειρόγραφα δωρεάν στο Διαδίκτυο

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΗΣ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

Πάνω από το ένα τέταρτο των ελληνικών χειρογράφων που διαθέτει «ανέβασε» στο Ίντερνετ η Βρετανική Βιβλιοθήκη, μία πρωτοβουλία που χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Πρόκειται για την πιο πρόσφατη πρωτοβουλία της βιβλιοθήκης για να αποκτήσει πρόσβαση το ευρύτερο κοινό σε αρχαία και σπάνια έγγραφα.
Τα χειρόγραφα διατίθενται δωρεάν στην ιστοσελίδα www.bl.uk/manuscripts και σύμφωνα με τη βιβλιοθήκη, πρόκειται για μία από τις πιο σημαντικές συλλογές που υπάρχουν εκτός Ελλάδος για τη μελέτη των περισσότερων από 2.000 ετών του ελληνικού πολιτισμού. 

Τα χειρόγραφα αυτά περιέχουν πληροφορίες για λόγιους που εργάστηκαν πάνω στη λογοτεχνία, την ιστορία, την επιστήμη, τη θρησκεία, τη φιλοσοφία και την τέχνη της Ανατολικής Μεσογείου κατά την Κλασική και τη Βυζαντινή Περίοδο.
Να σημειωθεί ότι η βιβλιοθήκη διαθέτει ένα σύνολο άνω των 1.000 ελληνικών χειρογράφων, άνω των 3.000 ελληνικών παπύρων και μια πλούσια συλλογή της πρώιμης ελληνικής τυπογραφίας.
«Ανοίγει μια πολύτιμη πηγή πληροφοριών σε όλους - από τους ειδικούς έως αυτούς που έχουν μια περιέργεια - οπουδήποτε στον κόσμο, δωρεάν», ανέφερε η Μέρι Μπερντ, καθηγήτρια Κλασικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ.
Πηγή Σκαι

Μάνα και εραστής έδεσαν το παιδάκι με κολλητική ταινία στον τοίχο
US mom, boyfriend jailed for taping child to a wall

Απίστευτο! 
Φωτογραφίες με το μόλις 22 μηνών παιδί τους δεμένο στον τοίχο με κολλητική ταινία είχαν βγάλει μάνα και εραστής στο  Λίνκολν, Νεμπράσκα. 
Πρόκειται για την 18χρονη Τζάιλα Χαμ και τον 19χρονο φίλο της Κόρντε Χορέα οι οποίοι βρήκαν αυτόν το απάνθρωπο τρόπο να διασκεδάσουν.
Lincoln, Nebraska: These are the first shocking photos of a boy being subjected to unbelievable cruelty by his mother and her boyfriend.
The 22-month-old toddler was stuck to a wall in his home by industrial duct tape after his mother had been 'partying' with her lover at her home near Lincoln, Nebraska.
Jayla Hamm,18, even held her helpless son against the wall while boyfriend Corde Honea,19, taped his wrists, legs and body.
Δένοντας τους καρπούς και τα χεράκια του μικρού το έδεσαν στον τοίχο και στη συνέχεια έβγαζαν φωτογραφίες με την ψηφιακή κάμερα γελώντας με τα κατορθώματά τους.
Ο νεαρός εραστής βρέθηκε στο σπίτι της φίλης του και για να μην τους ενοχλεί ο μικρός κατά τι διάρκεια των σεξουαλικών παιχνιδιών τους  τον έδεσαν με αυτόν τον τρόπο.
Σύμφωνα με το News247 το μωρό όμως έκλαιγε δυνατά και για να μην ακουστεί αποφάσισαν αφού το φωτογραφίσουν να το ελευθερώσουν. 
Ο βασανισμός δεν τελείωσε εδώ.  
Στη συνέχεια για να του κάνουν καψόνι αποφάσισαν να δέσουν το παγουράκι που έπινε νερό στο τοίχο τόσο ψηλά ώστε να μην το φτάνει! 
Η ανάλγητη ενέργεια του ζεύγους ανακαλύφθηκαν  όταν η Χαμ έδειξε τις εικόνες σε ένα φίλο, ο οποίος ειδοποίησε αμέσως την αστυνομία. Η αστυνομία  άμεσα έφτασε στο σπίτι και κατάσχεσε την ψηφιακή φωτογραφική μηχανή που περιέχουν τις φωτογραφίες του αγοριού. 
Το πρόσωπο του παιδιού έχει σκόπιμα καλυφτεί.