Σελίδες

Friday, 16 September 2011

Τα «πρωτάκια» του Δημοτικού χρειάζονται ύπνο

Οι γονείς ασχολούνται με το πόση ώρα τα παιδιά βλέπουν τηλεόραση, κάθονται στο PC ή παίζουν βιντεοπαιχνίδια, αλλά «πρέπει να αντιληφθούν ότι εξίσου σημαντική είναι η ώρα που πέφτουν για ύπνο»

«Η έλλειψη ύπνου έχει ιδιαίτερα αρνητικές
συνέπειες στο γλωσσικό πεδίο.»
Ο ύπνος δεν τρέφει απλώς τα παιδιά, αλλά τα βοηθά και να έχουν το σωστό ξεκίνημα στην σχολική τους ζωή, δείχνει νέα έρευνα.
«Τα περισσότερα παιδιά κοιμούνται λιγότερο απ' όσο απαιτείται για την ομαλή διανοητική ανάπτυξη, γεγονός που κρίνεται αρνητικά, δεδομένου ότι ο χαμένος ύπνος δεν αναπληρώνεται», σημειώνει ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας και καθηγητής Ψυχολογίας στο Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης Ραμόν Κλαντέγιας.
Η έρευνά τους που δημοσιεύθηκε στην "Cultura y Educacion" καταλήγει ότι ειδικά τα "πρωτάκια" είναι απαραίτητο να κοιμούνται τουλάχιστον εννέα ώρες, να πηγαίνουν νωρίς στο κρεβάτι τους το βράδυ και να έχουν σταθερές συνήθειες στον ύπνο.
Η έρευνα κατέγραψε τη δραστηριότητα και τις επιδόσεις 142 παιδιών (65 κορίτσια και 77 αγόρια) 6-7 ετών που φοιτούν σε διάφορα σχολεία.
Όπως προέκυψε, τα παιδιά κοιμούνται κατά μέσο όρο 8 ώρες την ημέρα, επτά στα δέκα επιστρέφουν στο σπίτι τους μετά τις 9 το βράδυ τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα και κοιμούνται μετά τις 11 τουλάχιστον τέσσερις φορές την εβδομάδα, ουσιαστικά δηλαδή "αντιγράφουν" το σύγχρονο δυτικό τρόπο ζωής των ενηλίκων.
Τα παιδιά που κοιμούνται 8-9 ώρες υπολείπονται σε επιδόσεις αυτών που κοιμούνται 9-11 ώρες. Ο άστατος ύπνος επηρεάζει επίσης τη λειτουργία της μνήμης και το κέντρο του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη μάθηση.
«Η έλλειψη ύπνου έχει ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες στο γλωσσικό πεδίο. Τα παιδιά, που δεν κοιμούνται καλά και σωστά, δυσκολεύονται στην αφομοίωση των κανόνων της γραμματικής και του συντακτικού, χάνοντας έτσι πολύτιμο έδαφος στην κατανόηση των κειμένων. Κι αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα. Ανάλογα προβλήματα διαπιστώνονται και στα υπόλοιπα γνωστικά πεδία», επισημαίνει ο Κλαντέγιας.

No comments:

Post a Comment