Σελίδες

Saturday, 31 December 2011

Καλή Χρονιά !!


Το Χαμομηλάκι
Σας εύχεται
Χρόνια Πολλά
και
Καλή Χρονιά 



Άλλο πράγμα ο Santa Claus της Coca Cola κι άλλο ο Άϊ Βασίλης της Ορθοδοξίας!

Santa Claus VS Άι Βασίλη
Ο δικός μας Άι Βασίλης, 
.
ο Άγιος Βασίλειος της Ορθοδοξίας,
ο Πατέρας της Εκκλησίας και διδάσκαλος της Οικουμένης, τι σχέση μπορεί να έχει με αυτόν της παγκοσμιοποίησης
και της Νέας εποχής;


 ο Santa Claus της Coca Cola
  1. Είναι λεπτός, ολιγαρκής, ασθενικός, με μακριά μαύρη γενειάδα, αφού δεν πρόλαβε να γεράσει (έφυγε σε ηλικία 49 ετών) και γενικά πρόσωπο άσκησης και όχι ευτραφέστατος, με προτεταμένη κοιλιά, ροδοκόκκινα μάγουλα, γαλανομάτης και πονηρός γέρος, δηλαδή πρόσωπο της καλοπέρασης που είναι ο άλλος!
  2. Έρχεται από την Καισάρεια της Καππαδοκίας (Μ. Ασία) και όχι από την Λαπωνία της Φιλανδίας, όπως όρισε η φαντασία κάποιων !
  3. Είναι Μέγας και Θεοφόρος Πατέρας της Εκκλησίας, ιδεώδης και στοργικός Ποιμενάρχης, οργανωτής του μοναχικού βίου, αδαμάντινη ψυχή, αληθινός Άγιος, ταπεινός υπηρέτης του Χριστού, με απέραντη αγάπη σε Αυτόν και την Εκκλησία Του, για την οποία αγωνίστηκε μέχρι τέλους και ήρθε σε ρήξη με τους αιρετικούς, αλλά και τις τότε κοσμικές εξουσίες, κατατροπώνοντάς τους με την αγιότητα της ζωή τους και τη δύναμη του πνεύματός του και όχι… ντίλερ των πάσης φύσεως εμπορευμάτων που είναι ο άλλος!
  4. Μορφώθηκε πολύ, έγινε πανεπιστήμονας της εποχής του (σπούδασε φιλολογία, μαθηματικά, φιλοσοφία, ρητορική, ηθική, αστρονομία, ιατρική, γεωμετρία και διαλεκτική), και στη συνέχεια μέγας διδάσκαλος και απαράμιλλος παιδαγωγός, με πολύτιμο και ανυπέρβλητο συγγραφικό έργο που το μελετά έκτοτε η ανθρωπότητα (είπαν πως και μόνο αυτό θα αρκούσε να τον δικαιώσει ως μεγάλο), γι’ αυτό και η μεν Εκκλησία τον ονόμασε Οικουμενικό Διδάσκαλο, η δε Ιστορία «Μέγα», όσο ελαχίστους ως τα σήμερα, ενώ ο άλλος της δύσης, που δεν έχει ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΟ ΠΡΟΣΟΝ, πλην αυτό της προώθησης των εμπορευμάτων.
  5. Δεν είναι τυχαίο πως τα κάλαντά μας λένε, πως έρχεται από την Καισάρεια όπου «βαστάει πέννα και χαρτί, χαρτί και καλαμάρι», το καλαμάρι του πνεύματος, που με αυτό το «χαρτί ομίλει» (=μιλούσε) και όχι το σακί που είναι γεμάτο από την ύλη του εμπορίου. Κι όταν ακουμπάει το ραβδί του, το κάνει για «να πει την αλφαβήτα», δηλαδή ακόμα και τότε που ξαποσταίνει από την πεζοπορία, πάλι διδάσκει τους ανθρώπους «γράμματα σπουδάγματα, του Θεού τα πράγματα» και δεν χαιρετάει τα πλήθη πετώντας με τους ταράνδους ως κομήτης ή ως ξωτικό😏!
  6. Ποτέ του δεν μοίρασε δώρα στα παιδιά αλλά τους έδινε πάντοτε την απέραντη αγάπη του, τα διαχρονικά αγαθά της παιδείας και την αρχιερατική του ευλογία και τώρα που βρίσκεται μετά των Αγίων του Θεού ΜΕΣΙΤΕΥΕΙ και παρακαλεί τον Θεό γι’ αυτά , ιδιαίτερα δε όταν τον επικαλούνται, και όχι μια φορά τον χρόνο τα εφήμερα, κάποτε δε και επιβλαβή προϊόντα της κατανάλωσης. Έτσι προσφέρει τα μέγιστα στα παιδιά και δεν τα παραπλανεί ή και τα ζημιώνει, όπως ο άλλος !
  7. Αγαπούσε πλήρως τον πάσχοντα και τον φτωχό, ήταν φιλάνθρωπος και ελεήμων, έδωσε όλη του την περιουσία προς τον σκοπό αυτό, επιτέλεσε σπάνιο έργο αγάπης στα παγκόσμια χρονικά και με το πρωτοφανές για την εποχή του υπέρ-ίδρυμα, την γνωστή Βασιλειάδα, παρείχε ό,τι καθένας είχε ανάγκη και δεν μοίραζε απλώς και μόνο δώρα, χωρίς να κάνει καμιά απολύτως άλλη φιλανθρωπική πράξη (όπως κάνει ο άλλος) ακριβώς γιατί δεν είναι φιλάνθρωπος αλλά έμπορος (στην καλύτερη περίπτωση)!
  8. Με την χάρη και την αγιότητά του κερδίζει τις καρδιές των ανθρώπων και δεν μπαίνει απλώς στα σπίτια τους για τα περιττά προϊόντα των πολυεθνικών και μάλιστα από τις καμινάδες, λες και είναι κάποιο δαιμόνιο σαν τα καλλικαντζάρια!
  9. Δεν πετάει με έλκηθρα και ταράνδους στον αέρα, πράξη μαγική, αλλά καταπολεμά και με τα συγγράμματά του όλες τις μαγικές και αποκρυφιστικές πρακτικές, όπως την αστρολογία, την μαντική, την οιωνοσκοπία κλπ!
  10. Η αγιασμένη του μορφή φαίνεται, επίσης, στα κάλαντα πάλι, όπου πήγαινε πεζοπορώντας και με το ραβδί του, το οποίο μόλις το ακουμπούσε κάτω για να πει την αλφαβήτα, πετούσε ξαφνικά κλωνάρια «κι απάνω στα κλωνάρια του πέρδικες κελαηδούσαν», δείγμα της αντίληψης του λαού, πως η παρουσία ενός τέτοιου Αγίου ήταν μεγάλη ευλογία !
  11. Όταν κάποιοι μιμούνται τη ζωή του Αγίου, κατά την προτροπή της Εκκλησίας μας «εορτή Αγίου, μίμηση Αγίου», κάποιοι άλλοι ντύνονται με την στολή του «Χοντροβασίλη»(!) και κυκλοφορούν στους δρόμους ή συμμετέχουν σε διάφορες εκδηλώσεις (ως και στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες είναι καταγεγραμμένη χορωδία από 408 τέτοιους «Άι Βασίληδες»!) , λες και είναι αποκριά, γιατί δεν υπάρχει κάτι ανώτερο που θα μπορούσε αυτός να εμπνεύσει!
  12. Αναμφισβήτητα ο Άγιος Βασίλειος της Εκκλησίας μας υπήρξε σε όλα του Μέγας και γι’ αυτό το τροπάριο του λέγει πως «ο λόγος του ακούστηκε σε όλη την οικουμένη, δογμάτισε θεοπρεπώς, τράνωσε την φύση των όντων (μέσα από τις ομιλίες τους για τη δημιουργία του κόσμου, την αποκαλούμενη Εξαήμερο) και έβαλε σε τάξη τα ήθη των ανθρώπων», εκεί που ο άλλος δεν θέλει να τα βάλει τον καταναλωτισμό και το μπούχτισμα της ύλης, σε πλήρη αταξία !
Κι όμως αυτόν τον Μεγάλο Ιεράρχη , έρχεται ο άλλος της Δύσης, το σύμβολο της παγκοσμιοποίησης της εορτής, μετά το δέντρο, να τον επισκιάσει και να τον υποκαταστήσει , ως και αυτό το όνομά του πήρε !
Γιατί η «Νέα Εποχή» αυτόν τον παχύσαρκο γέρο θέλει να προσέχουμε και να αγαπούμε όλοι, αυτόν κάθε φορά με πολύ λαχτάρα να περιμένουμε και να υποδεχόμαστε, αυτόν να έχουμε φωτισμένο στα σπίτια, τις αυλές, τις καρδιές μας.
Η Αγιότητα, η πνευματικότητα, η πίστη στο Χριστό, η αφιέρωση στην υπηρεσία Του, η όντως φιλανθρωπία, η μόρφωση κλπ είναι πράγματα παρακατιανά και απεχθή γι’ αυτήν και πρέπει να περιφρονηθούν, να προσπεραστούν, να καταργηθούν! Εκείνο που προέχει είναι η «μαγεία των Χριστουγέννων» με ό,τι αυτό σημαίνει !!! Πρόκειται για ένα τέλεια κατασκευασμένο κοινωνικό ΨΕΜΑ, καθαρά δυτικής προέλευσης κι αυτό,για την προσωποποίηση του «πνεύματος» που η «Ν. Εποχή» θέλουν να έχουν τα Χριστούγεννα, ιδιαίτερα δε στα μάτια των παιδιών, για κλασικό προϊόν της παγκοσμιοποίησης με βάση το οποίο ισοπεδώνονται παραδόσεις, αξίες, αλλά και μεγάλα ή και ιερά πρόσωπα των λαών όπως ο Ιεράρχης Μέγας Βασίλειος, για κλασικό παράδειγμα ενός εξωτικού προσώπου μιας εξωτικής, επιφανειακής, ψεύτικης και γεμάτης … μαγείας εορτής και ΟΧΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ και ΑΛΗΘΙΝΗΣ, όπως την θέλει η Ορθοδοξία μας !
Τόσο ψεύτικος, λοιπόν, που δεν θα τον βρείτε ούτε στα παραμύθια της γιαγιάς μας! Ακόμα κι αυτή αναρωτιέται , ποιος είναι αυτός ο «Άι Βασίλης», που ξαφνικά τώρα τελευταία φέρνει τα δώρα και γιατί δεν τα έφερνε κάποια χρόνια πριν… Τόσο εξωπραγματικού, που ούτε και τώρα δεν μπορεί να σκεφτεί κάτι για να τον βάλει στα παραμύθια της!
Και μετά είναι κάποιοι που αναρωτιούνται γιατί δεν μπορεί (ο Άι Βασίλης της Κόκα Κόλα) να μας γεμίσει εκεί στο καταχείμωνο τις καρδιές, ούτε κι αυτών των παιδιών που στο τέλος κυριεύονται με θλίψη!
«Το θάνατο δεν τον φοβά­μαι, όχι βέβαια ένεκα των έργων μου, αλλά επειδή πιστεύω στο έλεος του Θεού».

www.agiooros.net
Προστέθηκε από

Η Ιστορία του Αγίου Βασιλείου και του Santa Claus

Ο Άγιος Βασίλης είναι ο αγαπημένος άγιος των παιδιών. Το διαχρονικό ερώτημα για την ύπαρξή του δεν αφορά μόνο την προσφορά των δώρων αλλά και τη σχέση του κοκκινοφορεμένου με την άσπρη γενειάδα παππού, με την ελληνική χριστιανική παράδοση. Ποια είναι λοιπόν η ιστορία του ή η ιστορία τους;

Ο ορθόδοξος Άγιος Βασίλης ούτε με δώρα έχει σχέση, ούτε με χιόνια και έλκηθρα. Αντίθετα, αυτά που κρατάει στα χέρια του είναι «χαρτί και καλαμάρι» και βέβαια καθόλου χρήματα. Πατρίδα του θεωρείται η βιβλική Καισάρεια της Καππαδοκίας, το σημερινό Kayseri της Τουρκίας. Η περιοχή μνημονεύεται για πρώτη φορά από τον Ηρόδοτο και αποτέλεσε πεδίο διαμάχης για πολλούς λαούς, εξαιτίας των πλουσίων κοιτασμάτων της σε χρυσό, ασήμι και χαλκό. Τον 4ο μ.Χ. αιώνα αποτέλεσε το κέντρο του μοναστικού βίου που άνθησε στις βραχώδεις σπηλιές της περιοχής. Η Καισάρεια ήταν επίσης η «πατρίδα» ενός, μετέπειτα πολύ γνωστού και πικάντικου εδέσματος, του παστουρμά.
Ο ελληνικός, λοιπόν, Άγιος Βασίλης, όπως αναφέρει ο καθηγητής λαογραφίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών κ. Μηνάς Αλεξιαδής, είναι «κάτι ανάμεσα στον Μέγα Βασίλειο της Καισαρείας, έναν από τους τρεις ιεράρχες και σε ένα πρόσωπο-σύμβολο του Ελληνισμού, που έφευγε από τα βάθη της Ασίας και έφτανε παντού: από τον Πόντο μέχρι την Πελοπόννησο και από την Μακεδονία μέχρι τον Κύπρο. 
Ο δικός μας Άγιος Βασίλης είναι πεζοπόρος, κρατά στα χέρια του ένα ραβδί, συζητά με όλους τους ανθρώπους στο δρόμο και εύχεται καλοτυχία και καλή χρονιά στον κόσμο. Δεν έχει σάκο, ούτε κοφίνι. Δε φέρνει δώρα, αλλά την καλοχρονιά… Η 1η Ιανουαρίου ήταν η μέρα θανάτου του Μεγάλου Βασιλείου και έτσι η ελληνική παράδοση θεώρησε ότι ο Άγιος Βασίλης είναι εκείνος που φέρνει καλοτυχία και ευλογεί τη χρονιά…».
Ο ελληνικός λοιπόν Άγιος Βασίλης ακολουθεί τα χριστιανικά πρότυπα και ιδεώδη. Ψιλόλιγνος, ασκητής, πεζοπόρος χωρίς ιδιαίτερες προσωπικές ανάγκες γυρνάει όλο τον κόσμο (προσοχή: εκεί που θεωρείται ότι υπάρχει ελληνοχριστιανικό στοιχείο!) και μοιράζει ευχές. Οι υπόλοιποι δεν έχουν ανάγκη από καλοτυχία. Παρουσιάζεται έτσι ως ένα ακόμα σύμβολο της ορθόδοξης εκκλησίας για να συντηρήσει τη διαχρονικότητα και τη συνέχεια του ελληνικού στοιχείου από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, στην περιοχή της πάλαι ποτέ βυζαντινής αυτοκρατορίας. Ο Άγιος Βασίλης αποτελεί ουσιαστικά σύμβολο της λιτότητας και της ασκητικής ζωής. Δίνοντας μόνο την ευχή του αποτρέπει κάθε επιθυμία ή/και απαίτηση των πιστών προς την απόκτηση του ευζείν.
Αντίθετα, ο δυτικός κόσμος γνωρίζει έναν Άγιο Βασίλη, η εικόνα του οποίου είναι ο συνασπισμός μύθων και παραδόσεων ολόκληρης της Ευρώπης. Έναν Άγιο Βασίλη, που έχει υπερκεράσει και τον ορθόδοξο ανταγωνιστή του. Για τους προτεστάντες της Βόρειας και Κεντρικής Γερμανίας είναι ο «Weihnachtsmann», ο «άνθρωπος των Χριστουγέννων», ενώ για τους Άγγλους είναι ο «πατέρας των Χριστουγέννων» (father Christmas).
Ο συμπαθής γενειοφόρος κύριος με το έλκηθρο προέρχεται από τον Άγιο Νικόλαο. Για τους καθολικούς, ο Άγιος Νικόλαος είναι ο Santa Claus. Ή, διαφορετικά, Sinterklaas, στα ολλανδικά. Οι Ολλανδοί μετανάστες ήταν άλλωστε αυτοί που εξήγαγαν τη λέξη στην Αμερική τον 17ο αιώνα, όπου οι αγγλόφωνοι πληθυσμοί την υιοθέτησαν ως Santa Claus. Ο Άγιος Νικόλαος γεννήθηκε στην Μικρά Ασία τον 3ο αιώνα μ.Χ. Είναι ο προστάτης των παιδιών και των ανθρώπων της θάλασσας. Κατά το 19ο αιώνα, ο Άγιος Νικόλαος θεωρήθηκε σε ολόκληρη περίπου την Ευρώπη το Christkindlein (το παιδί του Χριστού), ο οποίος παρέδιδε κρυφά παιχνίδια στα παιδιά.
Η πρώτη καταγραφή του ολλανδικού μύθου έγινε το 1809 από τον συγγραφέα Ουάσιγκτον Ίρβινγκ, ο οποίος – στο βιβλίο του «A history of New York» – περιέγραψε την άφιξη ενός αγίου πάνω σε άλογο, την παραμονή της γιορτής του Αγίου Νικολάου.  Το 1812, ο Ίρβινγκ αναθεώρησε το βιβλίο του και ο Άγιος Νικόλαος εμφανίζεται μέσα σε ένα βαγόνι, το οποίο μπορεί και πετάει πάνω από τα δέντρα. Λίγο αργότερα, το 1823, ο ιερέας Κλέμεντ Κλαρκ Μουρ, έγραψε ένα παιδικό ποίημα σε εφημερίδα της Νέας Υόρκης. Εκεί περιέγραφε τον Άγιο Νικόλαο σαν καλικάντζαρο που έμπαινε στα σπίτια από την καμινάδα και ταξίδευε με ιπτάμενο έλκηθρο που το έσερναν οχτώ τάρανδοι: Ντάσερ, Ντάνσερ, Μπράνσερ, Βίξεν, Κόμετ, Κιούμπιντ, Ντόντερ και Μπλίτσεν.
Η έμπνευση όμως του Αμερικανού εικονογράφου Τόμας Ναστ υπήρξε καθοριστική για την μετέπειτα πορεία του Santa Claus. Εκείνος ήταν που ζωγράφισε τον Santa Claus για το «Harper’s magazine» το 1863 και συνέχισε να το ζωγραφίζει μέχρι τα 1890. Κάποια στιγμή μέσα στη δεκαετία του 1860 ο πρόεδρος των ΗΠΑ Αβραάμ Λίνκολιν του ζήτησε να φτιάξει μία προπαγανδιστική εικόνα του Santa Claus με κάποιους στρατιώτες του. Ήταν από τις πρώτες προσπάθειες άσκησης ψυχολογικού πολέμου στους αντιπάλους. Ο Ναστ στη συνέχεια, προσέθεσε και άλλες λεπτομέρειες, όπως ότι το εργαστήρι του Santa βρίσκεται στον Βόρειο Πόλο. Ο επίσημος όμως σχεδιαστής του Άγιου Βασίλη, που καθιέρωσε η Κόκα Κόλα και όλοι αυτόν γνωρίζουμε, είναι ο Huddon Sundblom.
Το υποτιθέμενο, επίσημο χωριό του Santa Claus είναι το Κορβατουντούρι (Korvatunturi) και βρίσκεται μόλις οκτώ χιλιόμετρα βόρεια του Ροβανιέμι της Λαπωνίας, στον Αρκτικό Κύκλο. Κορβατουντούρι σημαίνει «το ύψωμα του αυτιού» (Ear Fell). Επειδή λοιπόν, η περιοχή είχε κάπως το σχήμα του αυτιού, θεωρήθηκε ότι ο Άγιος Βασίλης ζούσε εκεί και «άκουγε» τις επιθυμίες των παιδιών.
Ωστόσο, το Ροβανιέμι θεωρείται πατρίδα του Αϊ-Βασίλη μόλις από τα τέλη του 19ου αιώνα. Καθώς οι θρύλοι γύρω από το πρόσωπο του Santa Claus πλήθαιναν, όλοι ήθελαν να μάθουν πού μένει. Κι επειδή γκρι τάρανδοι ήταν δύσκολο να υπάρξουν στον Βόρειο Πόλο, οι εφημερίδες το 1927 αποκάλυψαν ότι ο Αϊ-Βασίλης μένει στη φινλανδική Λαπωνία. Ο γκρι τάρανδος είναι, άλλωστε, το εθνικό ζώο της Λαπωνίας. Το μυστικό αποκαλύφθηκε σε εκπομπή του φινλανδικού ραδιοφώνου του 1927: ο Santa Claus μένει στο Κορβατουντούρι.
Τα υπόλοιπα τα ανέλαβαν οι εφημερίδες που αναπαρήγαγαν τον μύθο, ενώ η Κόκα Κόλα με τη γνωστή διαφήμιση έβαλε την τελευταία πινελιά: η εικόνα του Santa Claus με την κόκκινη στολή και τη λευκή γενειάδα είναι κατασκευή της Κόκα Κόλα. Τον έφτιαξε έτσι για τη διαφήμιση του δημοφιλούς ποτού το 1931. Ενώ, λοιπόν, η Κόκα Κόλα χρησιμοποιεί την εικόνα του Santa Claus για να αυξήσει την κατανάλωσή της κατά την χειμερινή περίοδο, μετά από εβδομήντα χρόνια «συνεργασίας» διαπιστώνεται ότι και ο Santa Claus διαδόθηκε χάρη στην Κόκα Κόλα. Η κυρίαρχη εικόνα του Santa Claus πια είναι του συμπαθούς γενειοφόρου ένστολου πάνω στο έλκηθρο να παραδίδει δώρα και να πίνει Κόκα Κόλα. Τα Χριστούγεννα μάλιστα, κυρίως στις παιδικές και εφηβικές ηλικίες, έγιναν άρρηκτα συνδεδεμένα, όχι με την εικόνα του Χριστού αλλά μ’ αυτή του Άγιου Βασίλη.
Το Κορβατουντούρι το οποίο καθιερώθηκε ως το χωριό του Άγιου Βασίλη το 1927, άρχισε να αξιοποιείται τουριστικά μόλις στις αρχές του 1980. Καθώς οι υπόλοιπες τουριστικές περιοχές της Φιλανδίας δεν έφερναν αρκετά έσοδα, η Φιλανδική κυβέρνηση αποφάσισε να προωθήσει τον Άγιο Βασίλη.
Χωρίς την ύπαρξη του, η Λαπωνία δε θα είχε καμιά διαφορά με τις υπόλοιπες περιοχές του αρκτικού κύκλου. Με τη δημιουργία του όμως η Λαπωνία απόκτησε ιδιαίτερη τουριστική και οικονομική άξια. Το χωριό προσφέρει στους ενήλικες τη «νοσταλγία» της παιδικότητας, τη «ρομαντικότητα» του να γίνουν και να παραμείνουν παιδιά. Από την άλλη μεριά τα παιδιά «οπτικοποιούν» τις ιστορίες που έχουν ακούσει για τον Άγιο Βασίλη. Μ’ αυτόν τον τρόπο το χωριό του Άγιου Βασίλη αλλά και ο ίδιος ο Άγιος Βασίλης που ζει σ’ αυτό, δίνουν «σάρκα και οστά» στην αφηρημένη εικόνα των «Χριστουγέννων» και του «Άγιου Βασίλη».
Καταναλώνοντας έτσι τον Άγιο Βασίλη, καταναλώνουμε και τη νοσταλγική αντίληψη των Χριστουγέννων.
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος κόντρα στον καιρό ευχήθηκε, με τη σοφία του, να ζήσουμε το πραγματικό νόημα των Χριστουγέννων που είναι η αγάπη.
Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά!!!
Δ. Στ.
(Τα ιστορικά στοιχεία και μέρος του κειμένου δανείστηκα, με την ευγενική παραχώρησή του, από άρθρο του Βασίλη Λυρίτση στο http://feleki.wordpress.com) www.livanis.gr

Προστέθηκε από

Η ιστορία της Βασιλόπιτας

Το κόψιμο της βασιλόπιτας είναι από τα ελάχιστα αρχέγονα έθιμα που επιβιώνουν.

Η αναζήτησή μας για τις ρίζες του εθίμου της βασιλόπιτας, μας οδηγεί πίσω, στην αρχαιότητα, στις προσφορές άρτου ή και μελιπήκτων των αρχαίων ημών προγόνων, προς τους θεούς, κατά τη διάρκεια εορτών. Αναφέρει ο λαογράφος Φίλιππος Βρετάκος (“Οι δώδεκα μήνες του έτους και αι κυριώτεραι εορταί των”):
“Οι πρόγονοί μας εις την αρχαιότητα κατά τας μεγάλας αγροτικάς εορτάς προσέφερον εις τους θεούς, ως απαρχήν, έναν άρτον. Επί παραδείγματι κατά την εορτήν του θερισμού, που ελέγετο Θαλύσια και ήτο αφιερωμένη εις την Δήμητρα, κατασκευάζετο από το νέον σιτάρι ένας μεγάλος εορταστικός άρτος (ένα καρβέλι), που ελέγετο “Θαλύσιος άρτος”, κατά δε την προς τιμήν Απόλλωνος εορτήν των Θαργηλίων εψήνετο, κατά το έθιμον,ο “θάργηλος άρτος”.
——————————————-
Στο Σέλινιο Χανίων, για παράδειγμα, ζυμώνονταν με λάδι, αλεύρι , ζάχαρη και πολλά μυρωδικά, σύμβολα της αφθονίας των οικογενειακών αγαθών. Και μόλις την έστρωνε η νοικοκυρά στο ταψί, σχεδίαζε στην όψη της με πιρούνι τσιμπητό σταυρό και άλλα πλουμίδια , που σκοπό είχαν να εξορκίσουν το κακό μάτι. Παρόμοια πίτα, με ζάχαρη και μυρωδικά, ετοίμαζαν και στις Κυδωνίες. Κι επί πλέον με κλειδί τη στόλιζαν με παράξενα σχήματα, για να κλειδώσουν την κακογλωσσιά, ενώ με δαχτυλήθρα, σύμβολο της νοικοκυροσύνης, γέμιζαν με σχέδια τα ενδιάμεσα κενά, για να είναι οι γυναίκες του σπιτιού γερές και προκομμένες.
Γλυκές βασιλόπιτες συνήθιζαν κυρίως στα αστικά κέντρα, αλλά και σε αρκετές αγροτικές περιοχές της πατρίδας μας. Τα υλικά ήταν περίπου τα ίδια. Ποίκιλε μόνο, από τόπο σε τόπο και από οικογένεια σε οικογένεια, ο τρόπος διακόσμησής της, “τα γράμματα” όπως έλεγαν. Στολίδια δηλαδή από ζυμάρι, που το καθένα αντιστοιχούσε σε μια ευχή, έναν πόθο ή μια λαχτάρα. Ετσι η γυναίκα του γεωργού “έγραφε” στην πίτα το αλέτρι, τα ζωντανά, τα στάχυα, τα σακιά με το γέννημα, για να τα ευλογεί ο Αι-Βασίλης και να δώσει η χάρη του πλούσια σοδειά. Η γυναίκα του τσέλιγκα το μαντρί, τα πρόβατα ,τα σκυλιά, τις καρδάρες με το γάλα .Η γυναίκα του αμπελουργού τα κούτσουρα, το βαρέλι, το πατητήρι και ό,τι άλλο ποθούσε η καρδιά της να ευλογεί ο καλοσυνάτος Αγιος.
Η παραδοσιακή Μικρασιατική βασιλόπιτα ήταν πολύ εντυπωσιακή σε εμφάνιση και γεύση. Έμοιαζε με ένα μεγάλο τραγανό πεντανόστιμο μπισκότο στολισμένο με δικέφαλο αετό στη μέση, ενδόμυχο ίσως πόθο και ευχή για εθνική νεκρανάσταση και ανασύσταση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. 
Η Κωνσταντινουπολίτικη πάλι βασιλόπιτα ήταν γλυκιά, φουσκωτή, αρωματισμένη με χίλια δυο μπαχαρικά και έφερε στο μέσον μεγάλο Β, το αρχικό του Αι- Βασίλη, ή το αρχικό του ονόματος του νοικοκύρη, ενώ γύρω χαραγμένα ξόμπλια με το ψαλίδι, παρέπεμπαν σε πουλιά με ανοιγμένα φτερά.

Όμως η περισσότερο συνηθισμένη πατροπαράδοτη ελληνική πρωτοχρονιάτικη πίτα ήταν η αλμυρή, πολύφυλλη και με κύριο στοιχείο γέμισης το κρέας, όπου τις ενδόμυχες ευχές και τον βαθύτερο συμβολισμό δεν έκρυβε η διακόσμηση. Άλλωστε δεν έμεναν περιθώρια για στολίδια, αφού πάνω και κάτω... 

Friday, 30 December 2011

Μαθητές κολλημένοι με τον «e-τζόγο»

Ανησυχητικές διαστάσεις έχει λάβει ο εθισμός των εφήβων στον τζόγο μέσω Διαδικτύου. 

Adolescent Gambling Prevention

Το 66% των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου
σχολείων της Αττικής παίζει ατέλειωτες ώρες on line
ηλεκτρονικά παιχνίδια που είναι τα πρώτα
στον εθισμό μέσω διαδικτύου.

Ανάμεσα σ' αυτά συμπεριλαμβάνονται, κατά μεγάλο ποσοστό, κάθε λογής στοιχήματα, ακόμη και παιχνίδια ηλεκτρονικών καζίνων. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο τζόγος μέσω Διαδικτύου παρουσιάζει ολοένα αυξητική τάση στους εφήβους στην «ψηφιακή κοινωνία», των οποίων η αδρεναλίνη ανεβαίνει στα ύψη (και) μέσω της ρουλέτας, της χαρτοπαιξίας και άλλων τυχερών παιχνιδιών. Συνήθως νέοι ηλικίας 14 έως 16 ετών χρησιμοποιούν κρυφά πιστωτικές κάρτες των γονιών τους για να πληρώσουν τη συνδρομή τους και να τζογάρουν σε διάφορες σχετικές ιστοσελίδες. 
Παράλληλα,
το πρόβλημα έχει αρχίσει να επεκτείνεται
και σε μαθητές της πέμπτης και της έκτης τάξης
Δημοτικού,
καθώς το 13% χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή σε Ιντερνετ καφέ, όπου εκεί παίζονται παντός είδους ηλεκτρονικά παιχνίδια, ορισμένα από τα οποία έχουν και τον χαρακτήρα του τζόγου. Το φαινόμενο αυτό απασχολεί και τη βόρεια Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 95% των εφήβων που επισκέφθηκαν από τον Οκτώβριο του 2008 έως τον Απρίλιο του 2010 το ειδικό ιατρείο για τον εθισμό στο Διαδίκτυο του Ιπποκράτειου νοσοκομείου της Θεσσαλονίκης, βρέθηκαν εθισμένοι σε κάθε λογής ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Αυτοτραυματισμός
Είναι χαρακτηριστικό ότι ανάμεσα σ' αυτούς συμπεριλαμβάνονται και οι περιπτώσεις δύο 15χρονων μαθητών Γ' Γυμνασίου, οι οποίοι, στο πλαίσιο της ιδιαίτερης έντασης του διαδικτυακού παιχνιδιού, αυτοακρωτηρίασαν τη γλώσσα και το άνω χείλος τους με τέτοιον τρόπο που χρειάστηκαν ιατρική επέμβαση!
Κολλημένοι με τον «e-τζόγο»

Το ένα παιδί βρισκόταν 16 ώρες το 24ωρο μπροστά στον υπολογιστή. Αυτή δε η ενασχόλησή του είχε ξεκινήσει από την Α' Δημοτικού. Είχε πάθει κατάθλιψη, είχε πάρει 30 κιλά σε οκτώ μήνες και χρειάστηκε ακόμη και φαρμακευτική αγωγή. Όλα τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από πρόσφατες έρευνες της μονάδας εφηβικής υγείας της Β' παιδιατρικής κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά και από τις ομιλίες καταξιωμένων επιστημόνων στο 2ο πανελλήνιο διεπιστημονικό συνέδριο της «Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο» στη Θεσσαλονίκη.
Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι καλύτερα και για τους ενήλικους κλασικούς τζογαδόρους (όχι στο Διαδίκτυο, αλλά σε καζίνα, φρουτάκια κ.λπ.). Σύμφωνα με στοιχεία του προγράμματος απεξάρτησης από τον τζόγο ΚΕΘΕΑ-ΑΛΦΑ, ειδικά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο όλο και περισσότεροι εξαρτημένοι από τα τυχερά παιχνίδια προσέρχονται και ζητούν βοήθεια. Από αυτούς, το 92% δήλωσε ότι έχει οικονομικά προβλήματα, ενώ το 25% έχει πανεπιστημιακό, μεταπτυχιακό ή και διδακτορικό δίπλωμα!
Το προφίλ
Ο Έλληνας τζογαδόρος και πού ποντάρει
Οι ενήλικοι που προσήλθαν από το 2005 μέχρι και το 2010 στο ΚΕΘΕΑ-ΑΛΦΑ για να ζητήσουν απεξάρτηση από τον τζόγο, στην πλειονότητά τους είναι... 

Όλα τα κοινωνικά παντοπωλεία Αττικής, Θεσσαλονίκης
και της υπόλοιπης Ελλάδας

Ακολουθεί η λίστα με τα κοινωνικά παντοπωλεία στην Αττική. Ενημερώστε μας για παραλείψεις ή αλλαγές στο email του 
Όλα Free: olafree@hotmail.gr
.
«Η αλληλεγγύη μεταξύ των ανθρώπων,
είναι ό,τι πιο όμορφο έχω δει
μέσα σ' αυτή την καταστροφή»

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Νέας Ιωνίας
Διεύθυνση: 28ης Οκτωβρίου 3
Τηλέφωνο: 2102793916 – 2102777198 – 2102793785.

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Παλλήνης

Tηλέφωνο: 210-6604659
Blog

Κοινωνικό Παντοπωλείο Μαρκόπουλο

Διεύθυνση: Χρ. Μεθενίτη 7, δίπλα στο δημαρχείο
Τηλέφωνο: 2299020173/ 20174

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Ηλιούπολης
Διεύθυνση: Ποσειδώνος 49
Τηλέφωνο: 210 2380208, 6936 784725

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Πετρούπολης

Διεύθυνση: Λεωφόρος Πετρουπόλεως 168,
Τηλέφωνο: 2105063660

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Ηρακλείου Αττικής

Διεύθυνση: Στέλιου Καραγιώργη 2 (Μέγαρο Δημαρχείου -1)
Τηλέφωνο: 2132000221-6974875786
υπευθ. κα Τζικάκη -κος Ζηγούλης

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Αμαρουσίου

Διεύθυνση: Παλαιολόγου 9 Μαρούσι,
Τηλέφωνο: 2132038345
υπεύθ. κα Γιαννακοπούλου

Κοινωνικό Παντοπωλείο Αγ. Αναργύρων

Τηλέφωνο: 6936 784725
υπεύθ. κα. Ανδριαννοπούλου Παναγιώτα,

Τράπεζα Τροφίμων στην Αθήνα

Διεύθυνση: 3ο χλμ. Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας,κόμβος Αγ. Στεφάνου και Λεωφ. Κρυονερίου 124
Τηλέφωνο: 210 6220025-210 6220059

Το σούπερ μάρκετ της αλληλεγγύης στην Λ.Συγγρού

Μια φωλιά αλληλεγγύης και συμπαράστασης για τη στήριξη ανέργων, απόρων, ηλικιωμένων και γενικά προσώπων που πιέζονται από την κρίση δημιούργησε η ομάδα εθελοντών "Παιδί και Οικογένεια".
Διεύθυνση: Δράκου 26-28 11741, Φιλοπάππου, 2ο γραφείο: Διδότου 26, Κολωνάκι
Τηλέφωνο: 210.9245545, 9245518

Εστία Παροχής Τροφίμων, Ρούχων και Οικιακού Εξοπλισμού στο Δήμο Πεντέλης

Διεύθυνση: Μεγ. Αλεξάνδρου & Σκρα
Τηλέφωνο:. 2108040580, 2132140555,6944659857,6932222072

Κοινωνικό Παντοπωλείο Carrefour Μαρινόπουλος Αθήνας

Διεύθυνση: Σοφοκλέους 66
Ωράριο: κάθε Τρίτη και Πέμπτη

Κοινωνικό Παντοπωλείο Carrefour Μαρινόπουλος Πειραιά 

Διεύθυνση: Φίλωνος 31
Ωράριο: κάθε Τετάρτη και Παρασκευή 

Ακολουθεί η λίστα με τα κοινωνικά παντοπωλεία στον Δήμο Θεσσαλονίκης.

Κοινωνικό Παντοπωλείο Θεσσαλονίκη (Μ.Α.Ζ.Ι)
Αριστοτέλους 4 - Θεσσαλονίκη, Τηλέφωνο: 698.411.4725, Ιστοσελίδα , Facebook 

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης
υπεύθ. κα Υφαντίδου, τηλ. 2313304000-1-2313304035

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Πολίχνης Θεσσαλονίκης
Αγίου Παντελεήμονος 10 και Αγνώστου Στρατιώτη (Πάρκο Δημαρχείου), στο χώρο κάτω από τον παιδικό σταθμό, τηλ. 2313302300-301

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Νεάπολης Θεσσαλονίκης
Σεφέρη & Ίμβρου 25, υπεύθ. κα Χαλκιά, δέχεται και ρούχα, τηλ. 231063026441-2310671100

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Μενεμένης Θεσσαλονίκης
Βότση 15 & Δελφών, ρούχων & ένδυσης, υπευθ. Κα Τσολάκη, τηλ. 2310729260

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Θέρμης Θεσσαλονίκης
Καπετάν Χάψα 37, υπεύθ. κος Γρηγόρης Ντότσης,τηλ. 2310466555-466610

Κοινωνικό Παντοπωλείο Θεσσαλονίκης
Το 3ο «Κοινωνικό Παντοπωλείο» στη Θεσσαλονίκη  δημιούργησε ο όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος, σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει ως στόχο την ανακούφιση των ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Μοναστηρίου 124, τηλ. 2310534543-552775

"Μπουτίκ" των φτωχών
Ολύμπου 64, γωνία με Βενιζέλου Το κατάστημα λειτουργεί 9-1 κάθε πρωί -και Σάββατο- και Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή απόγευμα 5-7.  

Ακολουθεί η λίστα με τα κοινωνικά παντοπωλεία στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Κοινωνικό Παντοπωλείο Μεσολογγίου
Διεύθυνση: Λουδοβίκου Βαυαρίας (πίσω από το ξενοδοχείο Λίμπερτυ)
Τηλέφωνο: 26313 63432, 26313 63400, 26313 63427

¨Πύλη της Αγάπης¨ - Ναύπλιο
Διεύθυνση: Αγ. Παράσχου 4
Τηλέφωνο: 27520 27474

Κοινωνικό Παντοπωλείο Ιωαννίνων
Διεύθυνση: ΚΕΠΑΒΙ (κατάστημα 126)
Τηλέφωνο: 26510 77077, 26510 01045

Κοινωνικό Παντοπωλείο Καρπενησίου
Τηλέφωνο: 22370 80239

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Καλαμάτας
Διεύθυνση: Βιοτεχνικό Πάρκο, Νέα Είσοδος 
Τηλέφωνο: 27210 97173 - 27213 60700 
υπεύθ. κα Οικονομάκου

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Χανίων
Διεύθυνση: Κυδωνίας 29, Ισόγειο,
Τηλέφωνο:281341628-630
υπεύθ. κα Κουνελάκη

Κοινωνικό Παντοπωλείο Νομαρχίας Ηρακλείου
Διεύθυνση: Καζαντζάκη 6-8 (πάροδος Γιαμαλάκη)
Τηλέφωνο: 28134 00383 - 28134 00374
υπευθ. Βεργής Μανώλης,

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Ιεράπετρας
Διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 20

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Ηρακλείου
Διεύθυνση: Αττικής Στέλιου Καραγιώργη 2 (Μέγαρο Δημαρχείου -1)
Τηλέφωνο: 21320 00221 - 6974875786
υπευθ. κα Τζικάκη - κος Ζηγούλης

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Βόλου
Διεύθυνση: Δον. Βελεζίου & Ρήγα Φεραίου
Τηλέφωνο: 24210 55156 - 24210 29908
υπεύθ. κα Παρησάκη

Κοινωνικό Παντοπωλείο Αγρινίου
Διεύθυνση: Άγιος Χριστόφορος
Τηλέφωνο: 26413 360300

Κοινωνικό Παντοπωλείο Νομαρχίας Δωδεκανήσου
Διεύθυνση: Καποδιστρίου 98, Έναντι εργοστασίου ΚΑΙΡ,
Τηλέφωνο: 22413 64414 - 6945399660

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Καβάλας
Διεύθυνση: Παλαιολόγου 9 (π. ΠΙΚΠΑ) Συλλ.ΠΝΟΗ
Τηλέφωνο: 25104 51367 - 6976105341

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Κομοτηνής
Διεύθυνση: Λαϊκή Αγορά, Κέντρο,
Τηλέφωνο: 25310 81802 - 6937129709

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Λάρισας
Διεύθυνση: Μανωλάκη 13-17
Τηλέφωνο: 24106 61196 - 6974910509
υπεύθ. κος Λέτσιος Κλεάνθης

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Σταυρούπολης Ξάνθης
Διεύθυνση: Κτίριο Δημοτικής Επιχείρησης
Τηλέφωνο: 25420 22693 - 6937336819

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Τυρνάβου
Διεύθυνση: Ηλ. Τριανταφύλλου 17
υπεύθ. κα Μάγγου-Στατίρη

Κοινωνικό Παντοπωλείο Νομαρχίας Χίου
Διεύθυνση: Κουντουριώτη 15
Τηλέφωνο: 22710 44258-26731

Κοινωνικό Παντοπωλείο Σερρών
Διεύθυνση: Ραιδεστού 36
 
από olafree 

Η αγορά παιχνιδιών δεν είναι... παιχνίδι

ΓΡΙΦΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ Η ΕΠΙΛΟΓΗ VIDEO GAMES 
ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ

Η ένδειξη της ηλικίας για την οποία είναι κατάλληλο το προϊόν καθώς και το περιεχόμενό του θα πρέπει να αποτελούν τα βασικά κριτήρια για την επιλογή

Choosing Good Video Games for Your Kids

Κατάλληλα για την ηλικία τους αλλά και με την απαραίτητη σήμανση θα πρέπει να είναι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που θα επιλέξουν αρκετοί γονείς ως δώρα για τα παιδιά τους και αυτές τις γιορτές. Οι παιχνιδομηχανές εξακολουθούν να βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις των παιδιών και να καταλαμβάνουν σημαντικό χώρο στον... σάκο του Αϊ-Βασίλη, καθώς πλέον τα παιδιά παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια από όλο και μικρότερη ηλικία. Αυτό επισημαίνει ο εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, Γιώργος Κορμάς: «Οσο περνούν τα χρόνια τόσο πέφτει και η ηλικία των παιδιών που παίζουν video games, καθώς πλέον είναι απολύτως εξοικειωμένα με την τεχνολογία».
Ωστόσο, η επιλογή του σωστού ηλεκτρονικού παιχνιδιού αποτελεί συχνά γρίφο για πολλούς γονείς. Το βασικότερο κριτήριο για την αγορά του κατάλληλου παιχνιδιού είναι το περιεχόμενό του και η ηλικία του παιδιού, στο οποίο απευθύνεται.
Το παιχνίδι θα πρέπει να έχει απαραίτητα τη σήμανση PEGI, του Πανευρωπαϊκού Συστήματος Πληροφόρησης για τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια (Pan European Game Information). Το σύστημα προβλέπει την κατάταξη του παιχνιδιού σε πέντε ηλικιακές ομάδες: 3+, 7+, 12+, 16+, 18+ αλλά και τον χαρακτηρισμό του περιεχομένου του (αν υπάρχει άμεση ή έμμεση αναφορά σε ναρκωτικά, χυδαία γλώσσα, διακρίσεις, φόβος, τζόγος, σεξ, βία).
Για τα online παιχνίδια, εφαρμόζεται το PEGI Online. Πρόκειται για ένα εικονίδιο το οποίο υπάρχει στην ιστοσελίδα ενός online παιχνιδιού, προκειμένου να γνωρίζουν οι χρήστες ότι αυτό πληροί κάποιες προϋποθέσεις σχετικά με την ασφάλεια των παιδιών και ότι δεν περιλαμβάνει παράνομο ή προσβλητικό υλικό.
Ανεξαρτήτως της σήμανσης, πάντως, οι γονείς καλό θα είναι να γνωρίσουν το ακριβές περιεχόμενο του παιχνιδιού... δοκιμάζοντάς το. Ετσι, ειδικά οι γονείς των μικρότερων παιδιών καλό είναι να παίζουν πρώτα εκείνοι τα ηλεκτρονικά που θα χαρίσουν στα παιδιά τους προκειμένου να αποφύγουν δυσάρεστες εκπλήξεις.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, πριν από την αγορά του παιχνιδιού, οι γονείς θα πρέπει να συμφωνήσουν με τα παιδιά τους πότε και πόσο θα ασχολούνται με το νέο τους απόκτημα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, καλό είναι η ενασχόληση με το παιχνίδι να γίνεται... 

Τα μωρά SPEEDY,
ένα νέο συμπεριφορικό σύνδρομο.

Απόστολος Μαυρομάτης

SPEEDY Babies;
A New Behavioral Syndrome

Οι διαταραχές λόγου και γλώσσας που οφείλονται σε άγνωστες 

διαταραχές είναι πολύ συνηθισμένες. Οι διαταραχές είναι πολλές 

και εκθειάζονται σε διάφορες ηλικίες. 

Η καθυστερημένη κινητική ανάπτυξη είναι ευρέως 

γνωστό ότι συνυπάρχει με τις διαταραχές λόγου και γλώσσας. Παρ΄όλα αυτά δεν έχει δοθεί σημασία στα παιδιά στα οποία 

η καθυστέρηση λόγου συνδέεται με την πρώιμη αυτόνομη βάδιση.

Στην φωνιατρική κλινική του Παν/μιακού Νοσοκομείου του Ελσίνκι, εξετάστηκαν παιδιά και παρουσιάστηκε κοινό πρότυπο στο συμπεριφορικό τους φαινότυπο. 
Συνήθως αυτά τα παιδιά, γνωστά ως μωρά SPEEDY, έχουν καλή γλωσσική κατανόηση, ο λόγος τους είναι πολύ δυσκατάληπτος, παρ΄ότι που μπορεί να ξεκινήσουν να μιλούν νωρίς και να είναι πολύ ομιλητικά. Σε κάποιες περιπτώσεις η παραγωγή λόγου είναι καθυστερημένη, το παιδί μιλάει λιγότερο, ο λόγος μπορεί να είναι δυσκατάληπτος, ιδιαίτερα σε μεγάλες προτάσεις. Αυτό που κάνει τον λόγο του παιδιού δυσκατάληπτο είναι οι λέξεις και οι προτάσεις που παράγονται λάθος και κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο, που προκαλεί έναν συνεχή παραμορφωμένο ήχο. Αυτοί οι ήχοι συνδέονται με την δυσλειτουργία της γλώσσας και φαίνονται σε ήχους που χρησιμοποιείται η άκρη της γλώσσας.
Τα μωρά SPEEDY αναπτύσσουν νωρίς κινητικές ικανότητες, και συχνά ξεκινούν να περπατούν αυτόνομα στους 10 μήνες της ζωής τους. Τρέχουν, σκαρφαλώνουν, πηδούν και προσπερνούν και γενικά είναι αρκετά ευκίνητα και σωματικά ενεργητικά. Συνήθως είναι πολύ υγιή και τυπικά δεν πάσχουν από αναπνευστικές λοιμώξεις, ωτίτιδες ή αλλεργίες. Η κατασκευή των νοητικών τους ικανοτήτων είναι χωρισμένη, πράγμα που καθιστά την οπτική απόδοση τους να είναι άνω του φυσιολογικού για την ηλικία τους, ακόμη καλύτερη από την γλωσσική απόδοση.
Σύμφωνα με την Dr. Haapanen της κλινικής, 1 με 2% των παιδιών είναι μωρά SPEEDY.  
Ο φαινότυπος των παιδιών αυτών συνδυάζει τρεις ποιότητες: άτυπη γρήγορη κινητική ανάπτυξη, δυσκατάληπτη ομιλία, δυσλειτουργία στον χειρισμό της γλώσσας. Αυτά τα χαρακτηριστικά φαίνεται να διαμορφώνουν μια τριάδα, σύμφωνα με την οποία μιλούμε για ένα σύνδρομο που ονομάστηκε “SPEEDY baby”.
Ο όρος SPEEDY αναφέρεται στην ταχύτητα ανάπτυξης των κινητικών ικανοτήτων και στα προβλήματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη της ομιλίας. Προέρχεται από 2 συνθετικά, SPEE από την λέξη SPEEch (λόγος) και DY από την λέξη verbal DYspraxia, (λεκτική δυσπραξία), DYsphasia (δυσφασία) και γλωσσική δυσλειτουργία (tongue DYsfunction).
Η ενεργητικότητα τους και ο δυσκατάληπτος λόγος, μπορεί να έχουν ανεπιθύμητα ψυχοκοινωνικά προβλήματα και να επισκιάζουν τις πραγματικές ικανότητες του παιδιού.  
Είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζεται το σύνδρομο αυτό στα παιδιά, έτσι ώστε οι γονείς των παιδιών να πληροφορηθούν για την κατάσταση των παιδιών τους και να αναζητήσουν βοήθεια.


Μαυρομάτης Απόστολος Λογοπεδικός – Ιπποθεραπευτής,
Θεραπευτής Παιδαγωγικής και Θεραπευτικής ιππασίας.

Η επικοινωνία με «θυμωμένα» παιδιά
και «οργισμένους» εφήβους.

Η προσπάθεια να επικοινωνήσει κανείς με «θυμωμένα» παιδιά ή εφήβους είναι μία πρόκληση για πολλούς. Αλλά είναι και μια δύσκολη δοκιμασία για τους γονείς οι οποίοι, συχνά αισθάνονται αναποτελεσματικοί και αποτυχημένοι. Η πίεση είναι μεγάλη. Το παιδί δεν καταλαβαίνει τα δυνατά αισθήματα που τρέφει ο γονιός αλλά κυρίως δεν ξέρει πώς να τα δεχτεί, να τα αντιμετωπίσει και να τα χειριστεί.

Why Do Teenagers Get So Angry?
What Can Parents Do? 

Κάτι πολύ βασικό, που θα έπρεπε να ξέρουν οι γονείς, αν έχουν να αντιμετωπίσουν τέτοια παιδιά είναι οι αυξημένοι κίνδυνοι για την υγεία του παιδιού ή του εφήβου, που προέρχονται από αυτόν ακριβώς το «θυμό».


Βασικές ενδείξεις
1. Αναποτελεσματικές μεμονωμένες προσπάθειες να ανταπεξέλθει σε σαρωτικά και συγκλονιστικά συναισθήματα και συμπεριφορές που θεωρεί ως τέτοια, που εκδηλώνονται με κλάματα, φωνές, βία (ή πρόκληση ατυχημάτων και αυτοτραυματισμών) προς τον εαυτό του και τους άλλους κλπ.
2. Ελλιπή διατροφή και ανορεξία, προερχόμενη από συναισθηματικού στρες και χρόνιας καταπίεσης συναισθημάτων, που έχει σαν αποτέλεσμα την ελάττωση του βάρους του.
3. Δυσθυμία που εκδηλώνεται με μελαγχολική διάθεση και αδυναμία να χαρεί δραστηριότητες που απολάμβανε πριν.
4. Πτώση της απόδοσης στα μαθήματα και γενικά σε όλες τις δραστηριότητες (ξένες γλώσσες, αθλητικές ενασχολήσεις κλπ) που προϋπήρχαν.
5. Μείωση του ενδιαφέροντος για εξω-σχολικές δραστηριότητες ομάδων, τις οποίες αγαπούσε και απολάμβανε (προσκοπισμός κλπ)
6. Μειωμένες ώρες ύπνου, αποτέλεσμα της αδυναμίας να χαλαρώσει για να κοιμηθεί, που εκδηλώνεται με συχνό ξύπνημα τη νύχτα, εφιάλτες και νυχτερινό τρόμο.
7. Άρνηση να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις και συμβουλές οποιουδήποτε ενήλικα (συμπεριλαμβανομένων και τον γονιών). Άρνηση να πειθαρχήσει σε οποιεσδήποτε δομημένες δραστηριότητες (σχολείο κλπ).
8. Αδυναμία να εκφράσει προφορικά συναισθήματα σχετικά με την έλλειψη των εσωτερικών του αισθημάτων, που εκδηλώνεται με πρόθεση για βίαιη συμπεριφορά προς τους άλλους ή προς αυτούς που θεωρεί υπαίτιους και υπεύθυνους για τα σαρωτικά / συγκλονιστικά συναισθήματά του.
Συναισθήματα που νοιώθει ένα «θυμωμένο» παιδί ή έφηβος

- Απογοητευμένο από τον εαυτό του και από τους άλλους
- Ντροπιασμένο
- Φοβισμένο
- Αισθάνεται ότι έχει ευθύνες
- Εξευτελισμένο
- Αγνοημένο
- Ανεπαρκές
- Ανασφαλές
- Ανίκανο να ελέγξει την κατάσταση
- Νοιώθει Απόρριψη
- Λυπημένο
- Απειλούμενο
- Κουρασμένο
- Ευάλωτο
frustratedΠαρέμβαση και παροχή βοήθειας από τους γονείς
– Βοηθήστε το παιδί να εξερευνήσει τα συναισθήματά του και να τα εκφράσει προφορικά. Να θυμάστε ότι κανένα παιδί δεν «θυμώνει» χωρίς λόγο. Ίσως να μην έχει καταλάβει γιατί είναι αναστατωμένο αλλά υπάρχει πάντα κάποιος λόγος που πυροδότησε αυτή του την αντίδραση. Βοηθήστε το να τον βρει.
- Βοηθήστε το παιδί να μάθει να αναγνωρίζει τα εναύσματα που συχνά πυροδοτούν αισθήματα και αντιδράσεις θυμού.
- Ενθαρρύνετε το παιδί για καλή συμπεριφορά που θα ενδυναμώσει... 

Thursday, 29 December 2011

Παιδαγωγικές δραστηριότητες με το μωρό μας!

«Δεν είναι μόνο η οικογένεια που ελέγχει και ανατρέφει το βρέφος της αλλά και το βρέφος ελέγχει και ανατρέφει την οικογένεια του.»
Πολλές φορές οι γονείς αναρωτιούνται τι παιδαγωγικό μπορούν να κάνουν με το μωρό τους αφού ακόμη δεν μπορεί να κάνει έναν συμβατικό διάλογο, δεν μπορεί να παίξει με οδηγίες και κανόνες και το μόνο που απομένει να κάνει είναι να δέχεται χάδια. Το μωρό όμως είναι πολύ περισσότερο δεκτικό στην μάθηση από ότι αντιλαμβανόμαστε.
Υπάρχουν 6 απλές παιδαγωγικές δραστηριότητες που απασχολούν το μωρό και συμβάλλουν στην ανάπτυξη της λογικής, να αναπτύξει την περιέργεια του για τον κόσμο, να μάθει το σώμα του και να γίνει ανεξάρτητο νιώθοντας ελεύθερο.

Μιλήστε του κανονικά και για όλα. Πείτε του την μέρα σας, τι έχετε σκοπό να κάνετε, σχολιάστε κάτι που σας έρχεται στο μυαλό. Σίγουρα δεν είναι σαν να μιλάτε στον εαυτό σας. Κάθε φορά που έχετε την προσοχή του πχ. όταν αλλάζετε πάνα, όταν το έχετε αγκαλιά και του ετοιμάζεται το φαγητό, όταν το ταΐζετε κτλ. η στιγμή είναι ιδανική.

Προσφέρει: Διέγερση της ακοής. Ευκαιρία επικοινωνίας, επαφή του παιδιού με τους ήχους της γλώσσας και ευκαιρία να παρατηρήσει τα εξωλεκτικά στοιχεία της ομιλίας πχ. γκριμάτσες, χειρονομίες κτλ.
 
Πηγαίνετε μαζί μια βόλτα. Η βόλτα δεν χρειάζεται να είναι μακρινή για να πρέπει να κουβαλήσετε πολλά πράγματα. Μια μικρή βόλτα με το μωρό σε ένα slig δίνει την δυνατότητα να ανανεώνετε τα πράγματα για το οποία μιλάτε και περιγράφετε στο μωρό. Χρησιμοποιείστε πλούσιο λεξιλόγιο.
Προσφέρει: Διέγερση της ακοής. Ευκαιρίες επικοινωνίας και αφορμές για να περιγράψετε περισσότερες εικόνες και όχι μόνο αντικείμενα πχ. το παιδάκι τρέχει για να πιάσει την μπάλα, τα λουλούδια άνθισαν γιατί έχει ήλιο, βλέπεις σήμερα κρυώνουμε γιατί κοίτα ο ουρανός έχει σύννεφα κτλ.

Τραγουδήστε του. Απλά παιδικά τραγουδάκια και όχι μόνο. Δεν χρειάζεται να έχετε πάντα ανανεωμένο ρεπερτόριο για να τραγουδήσετε στο μωρό σας. Το μωρό δεν βαριέται να σας ακούει να τραγουδάτε τα ίδια τραγούδια.
Προσφέρει: Τα τραγούδια εξασκούν το μωρό στην αναγνώριση της μελωδικής φωνής σε σύγκριση με την ομιλία, το κάνουν να ευθυμεί και να ηρεμεί και εξασκούν την μνήμη του αφού θα αποθηκεύσει την μελωδία του τραγουδιού και θα αντιδράσει θετικά την επόμενη φορά που θα την ακούσει. Διέγερση ακοής.

Κάντε μιμήσεις. Συνδυάστε γκριμάτσες και χειρονομίες με ήχους και αφήστε το μωρό σας να επαναλάβει. Για παράδειγμα βγάλτε την γλώσσα σας έξω, γουρλώστε τα μάτια σας, ανοίξτε πολύ το στόμα σας χαμογελώντας, χτυπήστε παλαμάκια κτλ.
Προσφέρει: Διέγερση όρασης και ακοής. Την δυνατότητα να ελέγξει την φωνή του και το σώμα του δίνοντας το ίδιο εντολές για να φτιάξει ένα αποτέλεσμα αλλά και να συμμετέχει σε ένα παιχνίδι που έχει οδηγίες και ανταπόκριση.

Κάντε του μασάζ διεγείροντας και την αφή. Μπορείτε να κάνετε μασάζ στο μωρό σας σε κάθε ευκαιρία και με το χέρι σας και με άλλα καθαρά κατάλληλα αντικείμενα πχ. ένα μαλακό υφασμάτινο κύβο, ένα ύφασμα, ένα χνουδωτό κουκλάκι κτλ.
Προσφέρει: Διεγείρει μια πολύ σημαντική αίσθηση για τα μωρά, την αφή. Επίσης διατρέχοντας το σώμα του μωρού με το χέρι μας του δίνουμε την ευκαιρία να κατανοήσει καλύτερα το σώμα του και τα όρια του στον χώρο. Ενώ χρησιμοποιώντας και άλλα κατάλληλα αντικείμενα το βοηθάμε στην ανακάλυψη των υλικών. Χαλάρωση και ευκαιρίες για έναν στενότερο δεσμό με το άτομο φροντίδας.
 
Διαβάστε του ένα βιβλίο. Δεν είναι ποτέ νωρίς να ξεκινήσουμε να διαβάζουμε σε ένα παιδί βιβλία.
Προσφέρει: Σε κάθε ηλικία προσφέρει κάτι διαφορετικό. Τους πρώτους μήνες το μεγαλύτερο κέρδος είναι το άκουσμα της φωνής σας και πως αυτή αλλάζει ύφος καθώς διαβάζετε. Αργότερα οι εικόνες καθώς και το ξεφύλλισμα που κάνετε ενώ διαβάζετε προσθέτει ενδιαφέρον στην διαδικασία. Τέλος το εισάγετε στην ιεροτελεστία του διαβάσματος την οποία βιωματικά θα την αναζητήσει και αργότερα.

Ασπασία Μητρακάκη

Ασφαλείς Γιορτές με Ασφαλή Παιχνίδια

Οι γιορτές των Χριστουγέννων είναι η περίοδος όπου η συντριπτική πλειοψηφία των μικρών καταναλωτών ζητά για δώρο από τους γονείς, τους συγγενείς και τον Άι-Βασίλη κάποιο παιχνίδι. 

Φυσικά, δε θέλετε τα παιδιά σας να τραυματιστούν
παίζοντας με τα παιχνίδια που τους αγοράσατε.
 Γι’ αυτό να θυμάστε πως επειδή βρίσκεται ένα παιχνίδι στα ράφια ενός καταστήματος δε σημαίνει πως το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι ασφαλές και κατάλληλο για το παιδί σας. 

Για να αποφύγετε ατυχήματα που συνδυάζονται με παιχνίδια, το δ - Ε.ΚΑΤ.Ο. προσφέρει κάποιες συμβουλές ασφαλείας. Διαβάστε την παρακάτω λίστα για να πάρετε μια ιδέα:

Λίστα ασφαλείας παιχνιδιών:
Ελέγξτε την ετικέτα: Κοιτάτε πάντα για το όριο ηλικίας και τις προειδοποιήσεις ασφαλείας. Όταν αγοράζετε παιχνίδια για παιδιά κάτω των τριών (3) ετών, ελέγξτε αν υπάρχει προειδοποίηση για επικίνδυνα μικρά αντικείμενα. Αυτό το σημείο είναι ιδιαίτερα σημαντικό γιατί τα βρέφη 8-10 μηνών έχουν την τάση να βάζουν αντικείμενα στο στόμα τους.
Ελέγξτε το παιχνίδι: Ψάξτε για μυτερά ή κοφτερά σημεία ή επικίνδυνα σημεία που προεξέχουν. Μερικά παιχνίδια που βγάζουν έντονους θορύβους θα μπορούσαν να προκαλέσουν βλάβη στην ακοή των παιδιών. Βεβαιωθείτε ότι τα λούτρινα ζωάκια και οι κούκλες είναι καλοφτιαγμένες‑ελέγξτε για μικρά διακοσμητικά στολίδια που θα μπορούσαν να αποκοπούν και να προκαλέσουν ασφυξία.
Ελέγξτε για μικρά αντικείμενα: Επειδή τα μικρά αντικείμενα, μπορούν πολύ εύκολα να πνίξουν ένα βρέφος 8-10 μηνών, τα μικρά αντικείμενα είναι απαγορευμένα από τα παιχνίδια για παιδιά μέχρι τριών (3) ετών. Παρόλα αυτά είναι προτιμότερο να ελέγχετε και εσείς οι ίδιοι το παιχνίδι πριν το αγοράσετε. Εξάλλου πόσο μικρό είναι το πολύ μικρό; Οι ειδικοί στην ασφάλεια παιχνιδιών λένε ότι μπορείτε να ελέγξετε τα παιχνίδια σας με ένα κύλινδρο από χαρτί υγείας. Αν το παιχνίδι χωράει στον σωλήνα τότε μπορεί εύκολα να προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα.
Σκεφτείτε όλη την οικογένεια πριν αγοράσετε ένα παιχνίδι: Ένα παιχνίδι που είναι ευχάριστο και διασκεδαστικό για ένα παιδί δέκα (10) ετών, μπορεί να είναι ακατάλληλο, ακόμη και θανατηφόρο για ένα νεότερο αδερφάκι. Για παράδειγμα, τα μπαλόνια δεν θα έπρεπε να δίνονται σε παιδιά κάτω των οκτώ (8) ετών. Ξεφουσκωμένα μπαλόνια ή κομμάτια από σκασμένα μπαλόνια είναι πολύ πιθανό να γίνουν αιτία ασφυξίας ή πνιγμού.
Αφαιρέστε όλα τα υλικά συσκευασίας: Αυτό πρέπει να γίνεται αμέσως μόλις ανοίξει το παιδί το δώρο του. Πλαστικές σακούλες, μπαλάκια αφρού, σχοινιά, κορδέλες και καρφιά ή ίνες μπορούν να γίνουν πολύ επικίνδυνες για τα μικρά παιδιά.
Κατάλληλη διατήρηση και αποθήκευση: Φροντίστε να κρατάτε τα παιχνίδια που προορίζονται για μεγάλα παιδιά σε μέρος που τα μικρά παιδιά δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση για να τα πάρουν. Μάθετε στα παιδιά σας να μαζεύουν τα παιχνίδια τους μόλις τελειώσουν το παιχνίδι. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε τυχαία παραπατήματα και πεσίματα.
Επιθεώρηση ρουτίνας: Κάθε λίγους μήνες ελέγχετε τα παιχνίδια των παιδιών σας για σπασμένα αντικείμενα, αιχμηρές εγκοπές ή οδοντωτά άκρα. Επιδιορθώστε ή πετάξτε οτιδήποτε είναι χαλασμένο αμέσως.
Επιθεώρηση από ενήλικα: Βεβαιωθείτε ότι έχετε μάθει στα παιδιά σας πώς να χρησιμοποιούν με ασφάλεια ένα παιχνίδι. Και υπενθυμίστε στις νταντάδες των παιδιών τη σπουδαιότητα του ασφαλούς παιχνιδιού. Να θυμάστε: μερικά παιχνίδια που προορίζονται για μεγαλύτερα παιδιά, όπως σετ χημείας ή ηλεκτρικά τρένα, χρειάζονται την εξ επαφή επίβλεψη ενός ενήλικα.
Μερικά λόγια για τα ποδήλατα, τα πατίνια και τα μηχανάκια: Σύμφωνα με την Αμερικάνικη Επιτροπή Προστασίας Καταναλωτικών Προϊόντων (U.S. Consumer Product Safety Commission ­CPSC) πάνω από 500,000 άνθρωποι κάθε χρόνο στη χώρα τους, νοσηλεύονται στις πτέρυγες των επειγόντων περιστατικών, από ατυχήματα με ποδήλατα, πατίνια ή μηχανάκια. Αυτά τα ατυχήματα είναι υπεύθυνα για περισσότερες από 200 ζωές νέων παιδιών – το 50% των θανάτων αυτών οφείλεται κατά κύριο λόγο σε χτυπήματα στο κεφάλι. Έρευνα έδειξε ότι όταν οι αναβάτες τέτοιων οχημάτων φορούν κράνος μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού στο κεφάλι σε ένα πιθανό ατύχημα μέχρι και 85%.
Ο εξοπλισμός ασφαλείας είναι τόσο σημαντικός για έναν αναβάτη όσο και το όχημα του, είτε αυτό είναι ποδήλατο, είτε πατίνι, είτε μηχανάκι. Η Αμερικάνικη Ε.Κ.Π.Κ. λέει ότι περισσότεροι από 20.000 άνθρωποι θα έχουν ατύχημα με το μηχανάκι τους. Μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών που χτυπούν με ποδήλατο ή πατίνι είναι κάτω των δεκαπέντε (15) ετών ενώ τα παιδιά που χτυπούν με μηχανάκι είναι συνήθως κάτω των δεκαοκτώ (18) ετών και μεγάλο ποσοστό αυτών των ατυχημάτων είναι θανατηφόρο.
Οι ειδικοί λένε ότι τα δύο τρίτα των ατυχημάτων θα μπορούσαν να προληφθούν ή και να μειωθούν σημαντικά αν τα παιδιά που ήταν αναβάτες χρησιμοποιούσαν και εξοπλισμό ασφαλείας –κράνος, επιγονατίδες και μαξιλαράκια για τους αγκώνες. Συνεπώς εάν δίνεται ένα ποδήλατο, πατίνι ή μηχανάκι για δώρο στα παιδιά σας βεβαιωθείτε ότι συνοδεύεται από τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας.

Γράφει ο: ΆρθροΓΡΑΦΩ

Έκκληση του Κέντρου Προστασίας του Παιδιού «Μητέρα» για είδη πρώτης ανάγκης

προστατεύει συνολικά 525 παιδιά.
Έκκληση του Κέντρου Προστασίας του Παιδιού
«Μητέρα» για είδη πρώτης ανάγκης
Έκκληση για παροχή ειδών πρώτης ανάγκης απευθύνει το Κέντρο Προστασίας του Παιδιού Αττικής «Η Μητέρα», το οποίο στα τρία παραρτήματά του, το Αναρρωτήριο Πεντέλης, την Παιδόπολη «Άγιος Ανδρέας» και την Παιδόπολη «Αγία Βαρβάρα», προστατεύει συνολικά 525 παιδιά.
Από αυτά τα 175 φιλοξενούνται στις εγκαταστάσεις του και τα παραρτήματά του και τα 350 παιδιά είναι τοποθετημένα πανελλαδικά σε 307 ανάδοχες οικογένειες (τα παιδιά που τοποθετούνται σε ανάδοχες οικογένειες βρίσκονται υπό την προστασία του Κέντρου και παρακολουθούνται από διεπιστημονική ομάδα).
Όπως σημειώνει το in.gr υπάρχει μεγάλη ανάγκη σε τρόφιμα (ζυμαρικά, γάλατα, λάδι, ζάχαρη, κρέμες βρεφικές), πάνες, ηλεκτρικές συσκευές (ηλεκτρικές σκούπες, μίξερ, μπλέντερ), ρούχα, παπούτσια, καθώς και μεγάλη ανάγκη σε πετρέλαιο θέρμανσης.
Το Κέντρο Προστασίας του Παιδιού Αττικής «Η Μητέρα» με τα παραρτήματά του καλύπτουν οικονομικά όλες τις ανάγκες των παιδιών.
Όσοι ενδιαφέρονται να προσφέρουν στο Κέντρο μπορούν να επικοινωνούν με:
α) την Κατερίνα Ζαλπαρίνη (Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων) τηλ. 213-2015784
β) την Βρεφοκομική Υπηρεσία 213-2015779, e-mail επικοινωνίας gram@0262.syzefxis.gov.gr.
Το Κέντρο Προστασίας του Παιδιού Αττικής «Η Μητέρα» βρίσκεται στη λεωφόρο Δημοκρατίας 65, στο Ιλιον. 
Πηγή

Πάτρα: «Γιατί έδωσα τα παιδιά μου σε ίδρυμα»

«Όλοι περιμένουν με χαρά τα Χριστούγεννα και εμένα 

η οικογένειά μου πεινάει. Το ψυγείο είναι άδειο 

και όταν τα ακούω να κλαίνε από την πείνα 

θέλω να πεθάνω»

Στα όρια της εξαθλίωσης πολλές οικογένειες που αδυνατούν 

να τα βγάλουν πέρα, φτάνοντας στο σημείο να αντιμετωπίζουν σοβαρό 

πρόβλημα επιβίωσης. 

Greek economic crisis turns tragic for children
abandoned by their families

Dimitris Gasparinatos had asked Greek authorites
to take four of his 10 children into care because
he could not afford to feed them.

Συγκλονίζει το δράμα μιας πολύτεκνης οικογένειας στη Πάτρα 

η οποία αναγκάστηκε να δώσει σε ίδρυμα τα τέσσερα 

από τα δέκα παιδιά της.


Όπως αναφέρει η Espresso, η οικογένεια δεν έχει κανένα εισόδημα. Ο πατέρας της οικογένειας, ο 45χρονος Δημήτρης Γασπαρινάτος είναι άνεργος καθώς πριν από ένα χρόνο έληξε η σύμβασή του σε νοσοκομείο όπου δούλευε ως σεκιούριτι.

"Βρισκόμαστε σε άθλια κατάσταση. Τα παιδιά μου τα δίνω για να έχουν μια καλύτερη ζωή", αναφέρει ο ίδιος, τονίζοντας "δεν είμαι τεμπέλης".

Η μητέρα των παιδιών δεν είναι καλά στην υγεία της, η οποία επιβαρύνθηκε βλέποντας τα παιδιά της να υποφέρουν.

Έτσι, η απελπισία οδήγησε τον 45χρονο να χτυπήσει τη πόρτα του δήμου Πατρέων και να ζητήσει να πάνε τα τέσσερα μικρότερα παιδιά του σε ίδρυμα αφού οι συνθήκες στο σπίτι είναι άθλιες χωρίς τροφή και ρούχα με τα αγγελούδια να είναι στριμωγμένα σε ένα δωμάτιο.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, από την πρώτη στιγμή στο πλευρό της οικογένειας στάθηκε η πρόεδρος της ανατολικής δημοτικής κοινότητας του δήμου, Κανέλλα Σολώμου, η οποία κατάφερε να ξεπεράσει όλα τα γραφειοκρατικά προβλήματα με αποτέλεσμα τα αγγελούδια να μεταφερθούν τις επόμενες ημέρες στο ίδρυμα "Σωτήρ" της Κεφαλονιάς.

Μάλιστα η ίδια μαζί με άλλες γυναίκες θα πάνε σπίτι της οικογένειας να καθαρίσουν και να προσφέρουν ό,τι μπορούν.

«Όλοι περιμένουν με χαρά τα Χριστούγεννα και εμένα η οικογένειά μου πεινάει. Το ψυγείο είναι άδειο και όταν τα ακούω να κλαίνε από την πείνα θέλω να πεθάνω», λέει ο 45χρονος πατέρας.

Φανερά συγκλονισμένος και ο αντιδήμαρχος του Κοινωνικού Τομέα Θεοχάρης Μασσαράς, ο οποίος δηλώνει πως πρόκειται για μια πάμφτωχη οικογένεια με όλα της τα μέλη να είναι πολύ ταλαιπωρημένα.

«Τώρα προσπαθούμε να βρούμε σπίτι να μείνουν. Να βοηθήσουμε όσο μπορούμε», λέει χαρακτηριστικά.

Αυτή είναι μια από τις πολλές οικογένειας που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα επιβίωσης με την κρίση να τους έχει γονατίσει. 
Καθημερινά συνάνθρωποί μας δεν έχουν ένα πιάτο φαΐ και ένα ζεστό μέρος να κοιμηθούν, ενώ μερικοί φτάνουν στο σημείο να υποδύονται τους ασθενείς για να νοσηλευτούν έστω και για μια μέρα στα νοσοκομεία.


πηγή της πηγής