Παρατείνεται για ένα εξάμηνο, το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» και μαζί οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου του προσωπικού που απασχολείται, σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και στα Νομικά τους πρόσωπα, με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο.
Μακάρι να βρεθεί και να εφαρμοστεί ένα βιώσιμο σύστημα...
Η στρατηγική αυτή προβλέπει ένα βραχυπρόθεσμο μεταβατικό στάδιο, που θα εξασφαλίζει ότι οι ομάδες του πληθυσμού που εξυπηρετούνταν έως τώρα θα συνεχίσουν να λαμβάνουν τις υπηρεσίες κατ’ οίκον φροντίδας μέχρι να εφαρμοστεί ένα βιώσιμο σύστημα που θα επεκτείνει τις υπηρεσίες και σε συμπολίτες μας που αποκλείονταν αδικαιολόγητα έως τώρα.
Ο χειμώνας συχνά κρατά τα παιδιά μέσα στο σπίτι. Αυτό όμως
σημαίνει... ευκαιρία για μπόλικο παιχνίδι και διασκέδαση γονέων και
παιδιών. Βρήκα τις παρακάτω ιδέες (από το babytips.gr) για παιχνίδια
μέσα στο σπίτι και σας τις παρουσιάζω.
Επιλέξτε κάποια δραστηριότητα με
βάση την ηλικία και τα ενδιαφέροντα του παιδιού και περάστε όμορφα την
ώρα σας μαζί!
Ψάξε - βρες:
τα μικρά θα ξετρελαθούν γιατί θα ανακαλύψουν καινούρια αντικείμενα και
τα μεγαλύτερα υπερήφανα θα επιδείξουν τις δυνατότητες τους!
Χρειαζόμαστε από μία σακουλίτσα ή καλαθάκι και μια λίστα για τον καθένα.
Η λίστα θα περιέχει πράγματα που υπάρχουν μέσα στο σπίτι ή αναλόγως
τον καιρό και στο μπαλκόνι ή τον κήπο. Τα μικρά τα βοηθάμε λέγοντας
τους ένα πράγμα της λίστας τη φορά. Και αν κρύψουμε και καραμελίτσες ή
κάποια άλλη λιχουδιά εκεί που ψάχνουν, θα ευχαριστηθούν ακόμα
περισσότερο!
Παιχνίδι «μυρωδιάς και γεύσης»: Παίρνουμε μπουκάλια και βαζάκια με διαφορετικές γεύσεις και μυρωδιές
(π.χ. καφές, λεμόνι, ξύδι, μαρμελάδα ή μέλι και κολόνια). Λέμε στο
παιδί να κλείσει τα μάτια ή του τα κλείνουμε με ένα μαντίλι εάν νιώθει
άνετα. Ανοίγουμε ένα βάζο τη φορά, το παιδί μυρίζει τη
μυρωδιά και την ονοματίζει. Αφού τα βρει ή τα μάθει όλα, του δίνουμε να
δοκιμάσει με ένα κουταλάκι και να μαντέψει πάλι ποιά γεύση δοκίμασε.
Κρυμμένος θησαυρός:Τυλίγουμε σε αλουμινόχαρτο παιχνιδάκια π.χ. λίγα τουβλάκια και τα
κρύβουμε στο σπίτι (όχι πολύ καλά για να μπορούν τα παιδιά να βρουν το θησαυρό). Τα εφοδιάζουμε με φακούς και τσαντάκια και "Το κυνήγι του θησαυρού ξεκινάει"!
Πλυντήριο αυτοκινήτου:Ανακοινώνουμε ότι το πλυντήριο αυτοκινήτου ξεκίνησε τη λειτουργία του
στο μπάνιο. Μαζεύουμε τα αυτοκίνητα που χρειάζονται πλύσιμο, σηκώνουμε
τα μανίκια, εφοδιαζόμαστε με ψεκαστήρια και μπολάκια με σαπουνάδα και
αρχίζουμε δουλειά! Κούκλες στη θάλασσα:
Τα κορίτσια θέλουν να πάνε στην παραλία μα είναι χειμώνας; Μαζεύουμε
τις κούκλες που μπορούν να βραχούν, πηγαίνουμε στο μπάνιο σαν να
πηγαίναμε στη θάλασσα ή στην πισίνα (με αντηλιακά, πετσέτες, καπέλα κλπ)
και κάνουμε βουτιές τις κούκλες στην μπανιέρα ή σε μία μεγάλη λεκάνη!
Παραμύθια με διαφορετική πλοκή:
Ξεκινάμε ένα παραμύθι και με τη συμμετοχή του παιδιού του αλλάζουμε
την πλοκή π.χ. όταν η κακιά αδελφή της σταχτοπούτας της σκίζει το
φόρεμα, ρωτάμε το παιδί αν θέλει η σταχτοπούτα να φύγει κλαίγοντας ή να
αντιδράσει διαφορετικά. Έτσι μπορούμε να εφοδιάσουμε τα παιδιά μας με
νέες ιδέες αντιμετώπισης κάποιων καταστάσεων. Σαΐτες: Μπορούμε να
φτιάξουμε σαΐτα με ένα οποιοδήποτε χαρτί. Παίζεται και σε κλειστό χώρο
και σε ανοιχτό, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προετοιμασία και χαρίζει πολύ
γέλιο κυνηγώντας την. Μπαλόνια φουσκωμένα: Η νωχελική τους κίνηση καθώς τα πετάμε ψηλά, διασκεδάζει τα παιδιά για
πολύ ώρα. Προσοχή στα ξεφούσκωτα μπαλόνια που είναι επικίνδυνα γιατί
μπορεί να τα καταπιεί το παιδί και να μην μπορεί να αναπνεύσει. Το ίδιο
ισχύει και για τα σπασμένα κομμάτια μπαλονιών. Κυνηγητό: στα μικρά παιδιά αρέσει να τα κυνηγάς και στα λίγο μεγαλύτερα να σε κυνηγούν. Διαλέξτε σειρά ... Γαργαλοκυνηγητό:
ξεκινάμε πλησιάζοντας αργά το παιδί και ... το γαργαλάμε! «Τώρα θα σε
κυνηγήσω για να να σε γαργαλήσω...» Και το γέλιο είναι άφθονο!
Χορός:
τα παιδιά λατρεύουν να χορεύουν, να κινούνται, να χοροπηδούν.
Οτιδήποτε με ρυθμό τα βοηθάει. Και αν βγάλουμε από το χρονοντούλαπο τις
παλιές disco επιτυχίες ... και αρχίσουμε τις φιγούρες, μας ακολουθούν
με γέλια! Άσκηση: έξω από το σπίτι. Jogging στο πάρκο,
χρησιμοποιώντας ειδικό καρότσι με μεγάλες ρόδες. Μπορούμε να
κατεβάσουμε το παιδί από το καρότσι στο χαλαρωτικό περπάτημα που
ακολουθεί και να περπατήσουμε μαζί. Δεν χρειάζεται να αποκλείσουμε
τα παιδιά μας από το δικό μας πρόγραμμα, αρκεί να μην είμαστε αυστηροί
με τον εαυτό μας και τα παιδιά μας. Bowling: Κρατώντας
τα άδεια μπουκάλια από το εμφιαλωμένο νερό και χρησιμοποιώντας μια
οποιαδήποτε μπάλα. Ειδικά στις διακοπές, είναι ένα εύκολο στην
προετοιμασία παιχνίδι. Μπορούμε να τυλίξουμε με χαρτοταινία τα μπουκάλια
και να βάψουμε λωρίδες γύρω τους με διάφορα χρώματα.
Σκιές: Πριν τον ύπνο, μπορούμε να παίξουμε δημιουργώντας σκιές με ένα φακό και τα χέρια μας. Το φεγγάρι, ο σκύλος, το πουλί κ.α. Νοητή Κρεμάλα:
(απευθύνεται σε παιδιά που γνωρίζουν να γράφουν). Σκεφτόμαστε μια
εύκολη λέξη και λέμε δυνατά το πρώτο γράμμα και το τελευταίο. Δίνουμε
αρκετές ευκαιρίες στο παιδί για να βρει τη λέξη και γελάμε πολύ με τις
καινούριες (λέξεις) που δημιουργούνται...
Πώς γεννήθηκαν οι αστερισμοί του Περσέα, της Ανδρομέδας, της
Κασσιόπης και του Κηφέα; Γιατί ο Ωρίων «καταστερίστηκε» στην αντίθετη
πλευρά της ουράνιας σφαίρας από τον αστερισμό του Σκορπιού; Ποιους
μύθους κρύβει ο έναστρος ουρανός;
Η είσοδος είναι ελεύθερη, όμως η δήλωση συμμετοχής
-που είναι απαραίτητη- ξεκινά νωρίτερα
από την ημέρα της εκδήλωσης (σήμερα).
Η Ανδρομέδαείναι αστερισμός που σημειώθηκε πρώτη φορά στην αρχαιότητα από τον Πτολεμαίο στον κατάλογό του της «Μαθηματικής Συντάξεως»
Μια κυριακάτικη βόλτα στο Εθνικό
Αρχαιολογικό Μουσείο, στις 15 Ιανουαρίου 2012, θα δώσει όλες τις
απαντήσεις για τους μύθους και τους ήρωες του έναστρου ουρανού. Οι
μικροί, αλλά και οι ενήλικες επισκέπτες θα έχουν έτσι την ευκαιρία να
γνωρίσουν, στον πιο κατάλληλο χώρο, τις ιστορίες που έπλασαν οι αρχαίοι
για τους αστερισμούς και τον τρόπο που αυτοί δημιουργήθηκαν.
Αρκεί
να ακολουθήσουν τον «Κενταυρούλη», το γνωστό λογότυπο των Εκπαιδευτικών
Προγραμμάτων του Μουσείου, και οι μύθοι θα ξαναζωντανεύσουν μέσα από
την αφήγηση της Νίκης Κάπαρη, υπό τους ήχους κρουστών και εγχόρδων του
Γιάννη Ψειμάδα.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Παραμύθι της Κυριακής»,
που πραγματοποιείται σχεδόν κάθε μήνα, έχει γίνει πια θεσμός στο Εθνικό
Αρχαιολογικό Μουσείο. Προσφέρεται σε οικογένειες με μικρά παιδιά, από
5- 12 χρόνων, με δύο παραστάσεις στις 11:00- 11:50 και στις 12:00-
12:50.
Η είσοδος είναι ελεύθερη, όμως η δήλωση συμμετοχής -που είναι απαραίτητη- ξεκινά νωρίτερα από την ημέρα της εκδήλωσης.
Για το παραμύθι των αστερισμών, οι δηλώσεις ξεκινούν αύριο (σήμερα), 4 Ιανουαρίου (Πατησίων 44, τηλ. 210 8217724 & 210 8217717).
Σπουδαιότερος από του χορούς του
Πόντου
είναι ο
Πυρρίχειος(χορός της φωτιάς) που αποτελεί αρχαιοελληνική πολιτισμική κληρονομιά.
Τον χόρεψαν οι
Κουρήτες, οι Αθηναίοι σταΠαναθήναια
και οι Λάκωνες στα
Διοσκούρεια. Οι Έλληνες του Πόντου τον διατήρησαν ζωντανό έως τις μέρες μας.
Serra/Pyrrhic Dance
Ο Πυρρίχειος είναι οπωσδήποτεπολεμικός χορός
και χορεύεται με όπλα. Ο Αριστοφάνης
(450-388 π.Χ) αναφέρει ότι αυτός ο χορός ήταν στρατιωτικός και ένοπλος, ο δε Πλάτων(427-347 π.Χ.) περιγράφει τον Πυρρίχειο
ως πολεμικό χορό με φάσεις άμυνας και επίθεσης και με τους χορευτές
παρατεταγμένους με τα όπλα τους σε στρατιωτική διάταξη. Ο Όμηρος
τον θεωρούσε ως ένα από τους σπουδαιότερους χορούς. Ο Πυρρίχειος χορός
λέγεται και Σέρρα,
επειδή χορευόταν κυρίως κοντά στον ποταμό Σέρρατης Τραπεζούντας.
Οι γρήγορες κινήσεις του σώματος, η σύσφιξη των χορευτών μεταξύ τους, η
βίαια στροφή των ποδιών στο δάπεδο, οι συσπάσεις των μυών του σώματος, ο
ενθουσιασμός που καταλαμβάνει τους θεατές όταν βλέπουν τους χορευτές, όλα
αυτά προσδίδουν αίγλη και πρωτοτυπία στο χορευτικό αυτό σύμπλεγμα. Μπορεί
κάποιος να κατατάξει τον Πυρρίχειο μεταξύ των διασημοτέρων χορών.
Παλαιότερα, ο Πυρρίχειος λεγόταν στην Κύπρο «πρόλις», στην Μακεδονία
«τελεσίας», στην Κρήτη
«ορδίτης ή επικρήδιος»
στη Θράκη
«κλαβρισμός». Παραλλαγές του, σήμερα, στην Κρήτη, είναι ο Πεντοζάλης (ή Πεντοζάλι) και ο πηδηχτός.