Σελίδες

Tuesday 17 April 2012

Οι ευτυχισμένοι έφηβοι...


Οι ευτυχισμένοι έφηβοι έχουν ένα Σχέδιο Ζωής. Έχουν στόχους, οράματα για τα οποία αγωνίζονται. Οι στόχοι τους είναι κίνητρα ζωής ενώ τους ενισχύουν και τις ψυχικές τους αντοχές.



Ο ευτυχισμένος έφηβος φροντίζει
τη σωματική και την ψυχική του υγεία.

·        Οι ευτυχισμένοι έφηβοι μαθητές έχουν ένα κυρίαρχο σχέδιο αλλά πολλούς εναλλακτικούς στόχους. Για παράδειγμα έχουν μία Σχολή πρώτης επιλογής αλλά και εναλλακτικά σχέδια για πιθανόν ατυχείς στιγμές.

·        Ο ευτυχισμένος έφηβος φροντίζει τη σωματική και την ψυχική του υγεία. Είναι τα οχήματα για να πετύχει στη ζωή.
·        Ο υγιής έφηβος φροντίζει να καλλιεργεί το πνεύμα του έχει πνευματικές αναζητήσεις, αξίες, πίστη, ιδανικά. Αποφεύγει όμως τους φανατισμούς και τις ακρότητες.
·        «Το να μιλάς ελευθερώνει», αντιπροσωπεύει τους υγιείς εφήβους που μιλάνε με συνομηλίκους για τα προβλήματά τους αλλά τα εμπιστεύονται και σε σημαντικούς ενήλικες. Οι ενήλικες αυτοί μπορεί να είναι οι γονείς ή οι καθηγητές ή ένα συγγενικό πρόσωπο.
·        Δεν ντρέπονται οι ευτυχισμένοι έφηβοι να απευθυνθούν για συμβουλευτική βοήθεια σε φορείς αρωγής (συμβουλευτικούς σταθμούς, ψυχολόγους κ.ά.) όταν διαπιστώσουν ότι δεν μπορούν μόνοι τους να βγουν από κάποια αδιέξοδα.
·         Οι ευτυχισμένοι έφηβοι διασκεδάζουν, παίζουν κυρίως όμως ψυχαγωγούνται. Μαθαίνουν να μετατρέπουν σε παιχνίδι όλα όσα κάνουν.
·        Προτιμούν τις ποιοτικές και ήπιες απολαύσεις και αποφεύγουν τα επικίνδυνα (γρήγορη οδήγηση, βία, παραβατικότητα) και τους κάθε είδους εθισμούς (κάπνισμα, ποτό, ουσίες,  κ.ά.)
·        Οι ευτυχισμένοι έφηβοι χρησιμοποιούν τον Η/Υ, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, το διαδίκτυο, την τηλεόραση αλλά δεν είναι «κολλημένοι με αυτά. Προτιμούν δημιουργικούς τρόπους ψυχαγωγίας αλλά και την επαφή με τη φύση.
·        Οι ευτυχισμένοι έφηβοι κάνουν καλή παρέα και έχουν φίλους. Μοιράζονται μαζί τους στιγμές χαράς, διασκέδασης αλλά και τις κοινές τους ανησυχίες και «ανοίγονται» για τα θέματα που τους απασχολούν.
·        Οι ευτυχισμένοι έφηβοι γυμνάζονται καθημερινά αλλά χωρίς θυμό και ανταγωνιστικότητα.
·        Φροντίζουν να τρέφονται σωστά και υγιεινά χωρίς ακρότητες (αυστηρή δίαιτα ή αδηφαγία).
·        Οι ευτυχισμένοι έφηβοι ερωτεύονται και φλερτάρουν υπεύθυνα.
·        Οι ευτυχισμένοι έφηβοι μετατρέπουν τις αποτυχίες, τις ανησυχίες και την ντροπή τους σε πρωτοβουλίες υπεύθυνες γι’ αυτούς και τους άλλους.
·        Οι υγιείς έφηβοι υπερασπίζονται τον εαυτό τους και δεν αφήνουν τους άλλους να τους κακοποιούν λεκτικά ή σωματικά.
·        Οι ευτυχισμένοι έφηβοι εργάζονται ή μελετούν με πρόγραμμα και χωρίς ακρότητες. Επειδή δεν κάνουν πάντα αυτό που τους αρέσει φροντίζουν να τους αρέσει αυτό που κάνουν.
·        Οι ευτυχισμένοι έφηβοι κάνουν υπομονή σε περιπτώσεις διαζυγίου ή διενέξεων των γονέων τους. Μετέχουν σύμφωνα με τις δυνάμεις τους στα προβλήματα της οικογένειας. Δεν κάνουν τους ψυχολόγους ή τους δικαστές των γονέων τους. Τους αγαπούν και τους δύο για αυτό που είναι.
·        Οι ευτυχισμένοι έφηβοι κατανοούν τους γονείς τους (π.χ. ότι περνούν την κρίση της μέσης ηλικίας, ότι κουράζονται κ.α.)  διορθώνουν τα λάθη τους στο βιβλίο της ζωής και προχωρούν. 


Λέξεις που εισέβαλαν στη γλώσσα µας από το 2010

Το λεξικό του 2010 Της Καρολίνας Παπακώστα

Λέξεις που εισέβαλαν στη γλώσσα µας από το 2010. 
Κάθε χρόνο, τέτοια περίπου εποχή, το Λεξικό της Οξφόρδης δίνει στη δηµοσιότητα τις νέες λέξεις που προστέθηκαν στις σελίδες του τους προηγούµενους δώδεκα µήνες του έτους. 

Λέξεις που εισέβαλαν στη γλώσσα µας από το 2010
Λέξεις ή όρους, δηλαδή, που πλάστηκαν όλη την προηγούµενη χρονιά… Στο αµερικανικό Πανεπιστήµιο Lake Superior State University εδώ και 35 χρόνια δηµοσιεύουν τη λίστα των λέξεων που θα έπρεπε να απαγορευθεί η χρήση τους τη χρονιά που έρχεται. Είτε γιατί γίνεται λάθος είτε επειδή κουράστηκαν να τις ακούν. Μεγάλες εφηµερίδες του εξωτερικού δίνουν συνήθως τη λίστα µε τις λέξεις που οι αναγνώστες έψαξαν πιο πολύ στις διαδικτυακές τους εκδόσεις και άρα σηµατοδοτούν τα γεγονότα της χρονιάς. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο. Υπάρχουν όµως λέξεις που όσα συµβαίνουν ανάγκασαν συχνά πυκνά τους ανθρώπους να τις ξεστοµίσουν και άρα θα µπορούσαν να γράψουν την ιστορία από το 2010.
A Αναδιάρθρωση
Με το που πληκτρολογήσει κανείς «αναδ» στο Google, εµφανίζεται ως πρώτη επιλογή αναζήτησης η «αναδιάρθρωση χρέους». Λογικό. Μετά όµως αρχίζουν τα µεταφυσικά. Ακολουθεί στη δεύτερη θέση η «ανάδροµη Αφροδίτη». Αν και άσχετες µεταξύ τους (εκ πρώτης όψεως), οι δύο φράσεις δείχνουν τη σύγχυση που βιώνουν οι Ελληνες. Κάποιοι ειδήµονες της αστρολογίας πάντως τονίζουν πως η Αφροδίτη, µέσα σε όλα τα άλλα, είναι κι ο πλανήτης του πλούτου. Κι αν είναι ανάδροµη, βράσ’ τα. Όπως έγραφαν κάποια στιγµή και τα Αστρα των «ΝΕΩΝ», «µε την Αφροδίτη ανάδροµη, δώστε προσοχή στον οικονοµικό τοµέα αυτή την εβδοµάδα, αποφεύγοντας ρίσκα και υπερβολές». Πάντως, η αναδιάρθρωση – µε ή χωρίς την Αφροδίτη ανάδροµη – θεωρείται για µερικούς επιβεβληµένη. Και για άλλους δεν «συζητείται καν». Το µόνο στο οποίο συµφωνούν όλες οι πλευρές, εντός και εκτός συνόρων, είναι πως η Ελλάδα της Μεταπολίτευσης, αν και χρωστά εδώ και δεκαετίες, ανακάλυψε µόλις φέτος τη σηµασία της αναδιάρθρωσης του χρέους, όταν συνειδητοποίησε την περίφηµη πια φράση του αγανακτισµένου Γιούνκερ «the game is over», που ειπώθηκε περίπου έναν χρόνο πριν.
Β Βουβουζέλα
Μερικές ηµέρες πριν, σε µπαρ της Κεντρικής Μακεδονίας, οι θαµώνες δεν εξεπλάγησαν όταν οι ήχοι της ποντιακής λύρας έµπλεξαν µε αυτούς της αφρικανικής βουβουζέλας, η οποία το καλοκαίρι µας πήρε τα αυτιά. Πρόκειται για ένα είδος νοτιοαφρικανικής πλαστικής καραµούζας, µήκους περί τα 65 εκατοστά, που παράγει έναν µονότονο θόρυβο. Το φιλοθέαµον κοινό του ποδοσφαίρου την ανακάλυψε στο Μουντιάλ του 2010. Γρήγορα έγινε το νούµερο ένα αναµνηστικό αυτού του Παγκόσµιου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου για τους φιλάθλους από κάθε γωνιά του πλανήτη. Είναι, δε, µια λέξη που, τουλάχιστον κατά τους καλοκαιρινούς µήνες, προστέθηκε στο λεξιλόγιο σχεδόν όλων των γλωσσών. Στην περίπτωση της Ελλάδας πάντως – παρά τον απόλυτα εκνευριστικό και πιθανότατα επικίνδυνο για την ακοή ήχο της – είναι ίσως η µόνη λέξη µε θετικούς συνειρµούς που χρησιµοποιήθηκε κατά κόρον εντός των συνόρων το 2010. Γι’ αυτό και τη βάλαµε στη νυχτερινή µας διασκέδαση.
 
E Επικαιροποίηση
Κι ενώ, σύµφωνα µε τον ΣτροςΚαν, η πλειονότητα της ελληνικής κοινής γνώµης έχει σιωπηλά αποδεχθεί το Μνηµόνιο, εκείνο αποδεικνύεται Λερναία Υδρα, καθώς κάθε νέα εκδοχή του κρύβει και νέους, επαχθέστερους όρους. Ο ευφηµισµός γι’ αυτές τις επιδεινώσεις είναι η «επικαιροποίηση». Αλλη µία αποτυχηµένη απόδοση αγγλικής ονοµασίας µιας έννοιας, αυτής του «update». Η αποτυχία έγκειται στην ανυπαρξία της λέξης «επικαιροποίηση» στην ελληνική γλώσσα. Το εν λόγω λήµµα δεν απαντά στο λεξικό, αλλά αυτό δεν προβλέπεται να εµποδίσει τις «επικαιροποιήσεις» να εκτυλίσσονται ανενόχλητες και κατακούτελα τουλάχιστον µέχρι το 2013. 

Ε Επιµήκυνση
Με αυτό τον όρο περιγράφεται η επέκταση του ορίζοντα των επικαιροποιήσεων… Μ’ άλλες λέξεις, η προοπτική που άνοιξε το Eurogroup στην Ελλάδα να εξοφλήσει τους δανειστές της σε περισσότερες δόσεις. Η πρώτη και υποσυνείδητη αντίδραση στην επιµήκυνση ήταν θετική. Οι «δοσατζήδες» φάνηκαν... 

«Έφυγε» ο Δημήτρης Μητροπάνος

Καλή Ανάσταση Δημήτρη
και Καλό Παράδεισο
να 'μενα στον άλλο κόσμο
να μην ξύπναγα ποτές
Έβλεπα φωτιές στο δρόμο
έβλεπα παντού φωτιές
πως καιγόνταν τα κορμιά μας
ζούσαν μόνο οι ψυχές
και δεν είχαν ούτε πόνο
ούτε και λαβωματιές
να 'μενα στον άλλο κόσμο
να μην ξύπναγα ποτές
θέλω να 'σαι αετός
Θέλω να 'χεις δυο καρδιές
ν' αγαπάς διπλά τον κόσμο
θέλω να 'χεις δυο ψυχές
γιομάτες να 'ναι δυόσμο
θέλω να 'σαι αετός

Μπισκοτάκια Βουτύρου!! Μμμμ... η μανούλα έφτιαξε...

Σε 15 λεπτά 
Τι χρειαζόμαστε:
  • 470 γραμμάρια βούτυρο
  • 175 γραμμάρια ζάχαρη
  • 3 αυγά
  • 650 γραμμάρια αλεύρι

World's Best Butter Cookies

Πως το κάνουμε:

  1. Βγάζω το βούτυρο από το ψυγείο να πάρει θερμοκρασία δωματίου.
  2. Βάζω σε ένα μπολ το βούτυρο με τη ζάχαρη και τα χτυπώ με το μίξερ πολύ καλά για περίπου 5-10 λεπτά.
  3. Προσθέτω ένα ένα τα αυγά και συνεχίζω το χτύπημα.
  4. Προσθέτω το αλεύρι και συνεχίζω το χτύπημα στη χαμηλή ταχύτητα μέχρι να έχω ένα ομοιογενές μείγμα το οποίο θα κολλάει.
  5. Βάζω το μείγμα σε κορνέ.
  6. Φτιάχνω τα μπισκότα σε ταψί στρωμένο με λαδόκολλα.
  7. Ψήνω στους 160 με 170 βαθμούς για περίπου 20 λεπτά ή έως ότου ροδίσουν ελαφρά.

Λίγα μυστικά ακόμα

Παραλλαγές:

  1. Βουτώ την άκρη του μπισκότου αφού ψηθεί σε λιωμένη κουβερτούρα και αραδιάζω σε λαδόκολλα μέχρι να στεγνώσει η σοκολάτα.
  2. Φτιάχνω μπισκότα γεμιστά βάζοντας μαρμελάδα ανάμεσα σε δυο μπισκότα ώστε να κολλήσουν.
  3. Βουτώ την άκρη του μπισκότου σε λίγη ζεστή μαρμελάδα και στη συνέχεια σε καβουρδισμένο αμύγδαλο.

Η οικιακή βιβλιοθήκη «σκαλί» μόρφωσης των παιδιών

Και μόνο 20 βιβλία σε ένα σπίτι μπορούν
να "σπρώξουν" ένα παιδί να αποκτήσει
αργότερα καλύτερη μόρφωση

Home Libraries Provide Huge Educational Advantage

Ο αριθμός των βιβλίων που υπάρχουν σε ένα σπίτι καθορίζουν και τη μετέπειτα άνοδο του μορφωτικού επιπέδου των παιδιών σύμφωνα με αμερικανική έρευνα που διήρκεσε 20 χρόνια.
Σύμφωνα με την έρευνα τα παιδιά που ζουν σε σπίτια όπου οι γονείς διαθέτουν πολλά βιβλία, έχουν συνήθως στη συνέχεια αυξημένο μορφωτικό επίπεδο, ενώ αντίθετα τα παιδιά που μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον χωρίς βιβλία γύρω τους, εμφανίζουν αργότερα χαμηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης.
Η μελέτη, υπό την καθηγήτρια κοινωνιολογίας Μαράια Έβανς του πανεπιστημίου της Νεβάδα, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι στα σπίτια που υπάρχει βιβλιοθήκη, ακόμη και αν δεν είναι μεγάλη, συμβάλλει καθοριστικά στο να αποκτήσουν τα παιδιά τους ένα καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης.
Η επίδραση της οικογενειακής βιβλιοθήκης στο μορφωτικό επίπεδο των παιδιών διαφέρει από χώρα σε χώρα. Στην Κίνα, για παράδειγμα, εκτιμάται ότι 500 ή περισσότερα βιβλία σε ένα σπίτι "προσθέτουν" κατά μέσο όρο 6,6 περισσότερα χρόνια εκπαίδευσης, στις ΗΠΑ 2,4 χρόνια, ενώ ο μέσος παγκόσμιος όρος (με βάση στοιχεία της έρευνας σε 27 χώρες) είναι 3,2 χρόνια περισσότερης μόρφωσης. Επίσης η νέα έρευνα δείχνει ότι η ωφέλεια που προέρχεται από την ανατροφή ενός παιδιού σε ένα σπίτι με εκατοντάδες βιβλία (σε σχέση με την ανατροφή ενός παιδιού σε ένα περιβάλλον με ολοσχερή ή σχεδόν πλήρη έλλειψη βιβλιοθήκης), είναι ουσιαστικά ίδια με την ωφέλεια που έχει ένα παιδί, το οποίο ανατρέφεται από γονείς με πανεπιστημιακή εκπαίδευση (σε σχέση με ένα παιδί που μεγαλώνει σε μια οικογένεια με αμόρφωτους γονείς).

Η μελέτη εκτιμά ότι και οι δύο παράγοντες (τόσο η ύπαρξη μιας βιβλιοθήκης με τουλάχιστον 500 βιβλία, όσο και η ύπαρξη γονέων με ανώτατη εκπαίδευση) προσδίδουν στο παιδί, κατά μέσο όρο, 3,2 χρόνια πρόσθετης εκπαίδευσης στη ζωή του, γεγονός που έχει συνήθως ευεργετικά αποτελέσματα αργότερα (περισσότερες κοινωνικές επιλογές και δυνατότητες εύρεσης εργασίας, υψηλότερες αμοιβές κ.α.). Σύμφωνα με την Έβανς, τα παιδιά που αναλογικά ωφελούνται περισσότερο από τα βιβλία, είναι όσα προέρχονται από γονείς με χαμηλότερη μόρφωση, οι οποίοι όμως φροντίζουν να έχουν βιβλιοθήκη στο σπίτι τους.

Η αγορά βιβλίων, σύμφωνα με τη μελέτη, αποτελεί μια καλή και όχι ακριβή επένδυση, που μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη των παιδιών και γενικότερα της κοινότητας όπου ζουν.
Όπως διαπίστωσε, ακόμα και μόνο 20 βιβλία σε ένα σπίτι μπορούν να "σπρώξουν" ένα παιδί να αποκτήσει αργότερα καλύτερη μόρφωση, ενώ όσο αυξάνεται ο αριθμός των βιβλίων τόσο μεγαλώνει και το όφελος για τα παιδιά.