Σελίδες

Monday, 11 February 2013

Κρήτη: Η κρίση χτύπησε και τη «συντεκνιά»!!
Βάζουν αγγελίες σε εφημερίδες για νονούς!

Δύσκολοι καιροί για βαπτίσεις 

Όλο και περισσότεροι αδυνατούν να βρουν νονό για το παιδί τους και καταφεύγουν στις αγγελίες των εφημερίδων...

Οι συνέπειες μιας οικονομικής κρίσης είναι απρόβλεπτες!  

Ποιος για παράδειγμα θα περίμενε ότι στην Κρήτη θα υπήρχε πρόβλημα σε ένα από τους πλέον ιερούς δεσμούς που αναπτύσσεται με την κουμπαριά (συντεκνιά) όταν ο άλλος βαφτίζει το παιδί σου;
Ακόμη και στα δύσκολα χρόνια της πείνας οι κρητικοί δεν είχαν πρόβλημα να βρουν ένα...σύντεκνο να βαφτίσει το παιδί τους.  

Και όταν αυτό γινόταν- αφού έδιναν τα χέρια- ο δεσμός ήταν ισόβιος και πιο ιερός από όλους!
Τώρα τα πράγματα όμως έχουν πάρει άσχημη τροπή. Πολλά ζευγάρια δεν βρίσκουν πια...νονούς και αυτό που κάποτε θα έμοιαζε για ανέκδοτο τώρα είναι μια σκληρή πραγματικότητα: δημοσιεύουν αγγελίες, οι οποίες πληθαίνουν στις τοπικές εφημερίδες από ζευγάρια που ζητούν νονό ή νονά για να βαφτίσει το παιδί τους!
Φυσικά το ότι δεν βρίσκονται νονοί δεν είναι τυχαίο σήμερα.Έχει οικονομικές υποχρεώσεις:
 

Ο νονός αγοράζει το πακέτο με τα βαπτιστικά- λαμπάδα, λαδόπανα, ρουχαλάκια,παπουτσάκια, μαρτυρικά, σταυρό και πληρώνει για το μυστήριο την εκκλησία. Αλλά κυρίως έχει μια σταθερή και ισόβια υποχρέωση απέναντι στο βαφτιστήρι του που έχει να κάνει με συνεχή παρουσία, δώρα κλπ.και άρα χρήματα που σήμερα δεν υπάρχουν!

πηγή: newsit

Ο δεκάλογος εξοικονόμησης φαγητού

Η κύρια αποστολή του ΜΠΟΡΟΥΜΕ είναι η καταπολέμηση της σπατάλης φρέσκου φαγητού στην κοινωνία μας, συνδέοντας τους χορηγούς τροφίμων (εστιατόρια, αρτοποιεία, ξενοδοχεία, κλπ) με ιδρύματα, συσσίτια και κοινωνικές υπηρεσίες της περιοχής τους. 

Μεταδώστε την «έξυπνη» κατανάλωση τροφίμων
Σε μερικούς μήνες και με τη βοήθεια των εθελοντών μας έχουμε κατορθώσει να προσφέρονται περίπου 5.000 μερίδες φαγητού σε συνανθρώπους με ανάγκη, παρά να καταλήγουν στα σκουπίδια.
Όλη αυτή η προσπάθεια όμως είναι πολύ μικρή σχετικά με την μείωση της σπατάλης φαγητού, που μπορεί να επιτευχθεί στην κοινωνία μας, αν ο καθένας μας ακολουθεί καθημερινά μερικά απλά βήματα, όπως:

1)  Ψωνίστε έξυπνα: – Προγραμματίστε τα γεύματα σας από πριν, χρησιμοποιήστε λίστες για τα ψώνια, και αποφεύγετε να αγοράζετε προϊόντα από παρόρμηση. Μην υποκύπτετε σε προωθητικές ενέργειες μάρκετινγκ, που σας οδηγούν στο να αγοράσετε περισσότερα τρόφιμα από ότι χρειάζεστε, ιδιαίτερα για τα ευπαθή ειδή. Παρόλο που μπορεί να είναι πιο φθηνά ανά γραμμάριο, συνολικά θα είναι πιο ακριβά αν τελικά πετάξτε μεγάλη ποσότητα από αυτό το τρόφιμο.
2)  Αγοράστε «περίεργα φρούτα» – Πολλά φρούτα και λαχανικά πετιούνται επειδή δεν έχουν το «σωστό» μέγεθος, σχήμα ή χρώμα. Αγοράζοντας αυτά τα απολύτως καλά «περίεργα φρούτα» στην λαϊκή ή κάπου αλλού, επιβεβαιώνεις ότι αυτά τα τρόφιμα, που αλλιώς καταλήγουν στα σκουπίδια, θα καταναλωθούν.
3)  Μάθετε ποτέ στα αλήθεια «χαλάει» το φαγητό – Οι περισσότερες ημερομηνίες λήξης είναι ενδεικτικές προτάσεις, που δίνει ο κατασκευαστής για μέγιστη διασφάλιση ποιότητας και αύξηση κατανάλωσης και σίγουρα τα περισσότερα τρόφιμα είναι ασφαλή ακόμα και μερικές μέρες μετά την ημερομηνία λήξης τους.
4)  Προσέξτε το ψυγείο σας – Ιστοσελίδες σαν το www.lovefoodhatewaste.com μπορούν να σας βοηθήσουν να γίνετε δημιουργικοί με τις συνταγές για να ...

περισσότερα στο πράσινο χαμομηλάκι  

Ρατσισμός και βία κάθισαν στα θρανία
Τα σχολεία, καθρέφτης της κοινωνίας μας

.......
Από το Μενίδι, το Καματερό, τα Πατήσια, τη Νέα Ιωνία έως το Χαλάνδρι, την Αγία Παρασκευή, το Φάληρο και τον Πειραιά, το σχολικό κουδούνι αρκετές φορές «χτυπάει» μαζί με τη Χρυσή Αυγή.  
....... 
Και στα νηπιαγωγεία
«Τα μικρά παιδιά παπαγαλίζουν χωρίς να έχουν αφομοιώσει ό,τι ακούν από τους γονείς», παρατηρεί η Εύη Ανδριανού, δασκάλα σε νηπιαγωγεία με υψηλό ποσοστό μεταναστών. 
«Πολλές φορές έχω ακούσει φράσεις "φύγε από δω, βρομιάρη, είσαι ξένος" ή "δεν θέλω να παίξω μαζί σου, παλιόγυφτε". Μετά από λίγο ξεχνιούνται και συνεχίζουν το παιχνίδι». 
Η ίδια προσπαθεί να εφευρίσκει παιχνίδια και δραστηριότητες κατά του ρατσισμού. Συνάδελφός της από νηπιαγωγείο των Ανω Λιοσίων κλήθηκε να αντιμετωπίσει απαίτηση ενός πατέρα, μέλους της Χρυσής Αυγής: «Μην το αφήνετε να παίζει μαζί τους. Δεν θέλω το παιδί μου να κάνει παρέα με γυφτάκια». 
για περισσότερα εδώ
.................................................... 
Τα σχολεία, καθρέφτης της κοινωνίας μας
....... 
Ο ρόλος των εκπαιδευτικών
«Εχουν δικαίωμα οι εκπαιδευτικοί να τοποθετούνται απέναντι στη διάδοση των ναζιστικών ιδεών και συμπεριφορών, όταν αυτές εκφράζονται από κόμματα που εκπροσωπούνται στο Κοινοβούλιο;», αναρωτιούνται κάποιοι. 
Η απάντηση είναι απλή και προκύπτει από το ρόλο του σχολείου και των εκπαιδευτικών στην κοινωνία: Όχι απλώς έχουν δικαίωμα οι εκπαιδευτικοί, αλλά έχουν υποχρέωση να καλλιεργούν ανυποχώρητα τον ορθό λόγο και τις δημοκρατικές αξίες και συμπεριφορές στη νέα γενιά. Αυτό είναι το καθήκον τους και αυτό πρέπει να το επιτελούν απέναντι σε οποιουσδήποτε εκφράζουν τον ανορθολογισμό και την άρνηση των βασικών αρχών του πολιτισμού μας. 
Η Χρυσή Αυγή τάσσεται εναντίον του ορθού λόγου, εναντίον της ισότητας των ανθρώπων, εναντίον του δικαιώματος των αδύναμων στη ζωή. Γι' αυτόν το λόγο δεν έχει ούτε δικαίωμα ούτε προοπτική ύπαρξης μέσα στο σχολείο.

Γ. Τσιάκαλος, καθηγητής Παιδαγωγικής στο ΑΠΘ 

Ένα κοριτσάκι και οι φίλες της έφτιαξαν και πρόσφεραν 38 μπάρες δημητριακών σε οικογένειες με παιδιά

Η Στεφανία είναι 14 χρονών. Άκουσε για το ΜΠΟΡΟΥΜΕ, μπήκε στο www.boroume.gr, έμαθε για μας και ζήτησε από την μαμά της να γίνει εθελόντρια του ΜΠΟΡΟΥΜΕ. 
Την περασμένη Παρασκευή ήρθε με τη μαμά της και τον μικρότερο αδελφό της στο σπίτι του ΜΠΟΡΟΥΜΕ για να μας γνωρίσει και να συζητήσει μαζί μας τους τρόπους που μπορεί να βοηθήσει. 
Μιλήσαμε μαζί της και της δώσαμε ιδέες για το πώς μπορεί να ενημερώσει τους συμμαθητές της για τη δράση μας, πώς μπορεί να οργανώσει τη διάσωση του περισσευούμενου φαγητού από σχολικά πάρτι και της είπαμε και για τη δράση της ομάδας “we cook for good” που είχε προγραμματίσει να μαγειρέψει την Κυριακή και να προσφέρει φαγητό σε οικογένειες που ζουν στις περιοχές Μενίδι, Λιόσια και Αγ. Αναργύρους.
 
Η Στεφανία αποφάσισε λοιπόν, να ενεργοποιήσει τις φίλες της που θα πήγαιναν στο σπίτι της το Σάββατο. “Ξέρω τι θα φτιάξω! Η μαμά μου έχει μία πολύ καλή συνταγή για μπάρες δημητριακών, που μου αρέσουν πολύ. Θα τις φτιάξω με τις φίλες μου για να τις προσφέρουμε στις οικογένειες που έχουν παιδιά”, μας είπε.”.. και θα σκεφτώ και άλλες ιδέες για να βοηθήσω!” συμπλήρωσε.
 
Κι έτσι έγινε! Την Κυριακή παρέδωσε 38 μπάρες δημητριακών στην ομάδα “we cook for good”. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στη Στεφανία και στις φίλες της για την προσφορά τους!

πηγή: boroume

Έτσι παίζαμε παλιά: Το τσιλίκι

Παιζόταν από δυο παίκτες. Ο κάθε παίκτης κρατούσε μια βέργα, περίπου μισό μέτρο, την τσιλικόβεργα. 
Το τσιλίκι ήταν ένα μικρότερο κομμάτι ξύλου περίπου 25 εκατοστών.
Το παιχνίδι διαρκούσε πάνω από 2- 3 ώρες.
Το τσιλίκι ήταν πελεκημένο στις άκρες έτσι ώστε να είναι μυτερό και να εκτινάσσεται προς τα πάνω όταν το χτυπούσαν με την τσιλικόβεργα στις άκρες. Κάθε παίκτης έπαιζε με τη σειρά του.
Στο παίξιμό του έμοιαζε με το αμερικάνικο παιχνίδι "μπεηζμπωλ".  

Ζωγράφιζαν ένα κύκλο μέσα από τον οποίο το παιδί που έπαιζε πρώτο προσπαθούσε να διώξει όσο μπορούσε μακρύτερα το "τσιλίκι" που κρατούσε με το ένα του χέρι χτυπώντας το με την τσιλικόβεργα που είχε στο άλλο.
Αν το άλλο παιδί κατάφερνε να πιάσει το τσιλίκι στον αέρα τότε έχανε το πρώτο κι άλλαζαν ρόλους. 
Αν δεν τα κατάφερνε τότε είχε μια ακόμα ευκαιρία να "κάψει" τον αντίπαλό του αν πετύχαινε με το τσιλίκι που πετούσε από το σημείο στο οποίο είχε καταλήξει τον πρώτο παίκτη που καθόταν μέσα στον κύκλο.  
Ο πρώτος παίκτης τώρα δεν καθόταν να δεχτεί μοιρολατρικά το χτύπημα του αντίπαλου. Με την τσιλικόβεργα προσπαθούσε να χτυπήσει το τσιλίκι και να το επιστρέψει πίσω και μάλιστα όσο πιο μακριά γινόταν. 
Κι αυτό γιατί στη συνέχεια μετρούσαν πόσα βήματα μακριά από τον κύκλο είχε καταλήξει το τσιλίκι και για κάθε βήμα έπαιρνε πόντους. 

Από το Δημοτικό Σχολείο Παναγίας Θάσου,
Περιβαλλοντική εργασία με θέμα: "Το παιδί και το παιχνίδι",
Υπεύθυνος δάσκαλος: Καβάζης Γιώργος.
 πηγή: userssch