Σελίδες

Thursday, 2 November 2017

Ξέρετε ποια είναι η «δουλειά» ενός παιδιού;


Να παίζει!!
Πολλά παιδιά σήμερα περνούν υπερβολικά πολύ χρόνο πηγαίνοντας βιαστικά από τη μια δραστηριότητα στην άλλη χωρίς ποτέ να κάνουν την πιο αποτελεσματική δραστηριότητα που επινοήθηκε ποτέ: το παιχνίδι.
«Οι περισσότεροι γονείς δεν μπορούν να σκεφτούν ότι ένα παιδί που παίζει είναι ένα παιδί που δουλεύει», αναφέρει ο παιδοψυχίατρος και ψυχίατρος Edward M. Hallowell στο βιβλίο του «Ευτυχισμένα παιδιά, ευτυχισμένοι ενήλικες», εκδόσεις Μεταίχμιο.

Η Πρισίλα Βέιλ, ευτυχισμένη ενήλικας και ειδικός στις ΗΠΑ για τις μαθησιακές δυσκολίες, θυμάται ότι, όταν ήταν μικρή συχνά έμενε μόνη στο σπίτι, αφού ήταν με διαφορά η μικρότερη από τα παιδιά. Τα αδέλφια της δεν ήταν εκεί και οι γονείς της συχνά μάλωναν. Θυμάται ότι έμαθε να κρατάει καλή παρέα στον εαυτό της και να μαθαίνει πώς να παίζει μόνη της. Λέει ότι αυτό το ταλέντο είχε τεράστια αξία για όλη της τη ζωή.

Σύμφωνα με τον Edward M. Hallowell το παιχνίδι χτίζει τη φαντασία. Το παιχνίδι με άλλα παιδιά διδάσκει δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και συνεργασίας. 

Το μοναχικό παιχνίδι επίσης διδάσκει επίλυση προβλήματος καθώς και όλα όσα σχετίζονται με τη μοναχικότητα. Ένα παιδί που μαθαίνει να παίζει μόνο του δεν θα νιώσει μοναξιά. 

Το παιχνίδι διδάσκει την ικανότητα να αντέχουμε την απογοήτευση που νιώθουμε όταν δεν καταφέρνουμε κάτι με την πρώτη προσπάθεια, όταν χτίζουμε ένα κτίριο ή προσπαθούμε να οδηγήσουμε το ποδήλατο, ενώ διδάσκει την τόσο σημαντική ικανότητα να αποτυγχάνουμε.
Επιπρόσθετα, «όταν παίζουμε με το νου μας, ονειροπολούμε. Η ικανότητα αυτή αποτελεί ιδιαίτερο ταλέντο που έχουν πολλά παιδιά και είναι εξαιρετικά σημαντικό. Στις ονειροπολήσεις μας χαράζουμε την πορεία μας. 
Επίσης, μπορούν να μας οδηγήσουν σε μια πεποίθηση ή να την ενισχύσουν. Όσο πιο πολύ μπορείτε να παίξετε στο μυαλό σας – δηλαδή να ονειροπολήσετε- τόσο πιο πιθανό είναι ότι οι πεποιθήσεις σας δεν θα αρχίσουν να συντρίβονται με το πέρασμα των χρόνων», λέει ο Edward M. Hallowell και προσθέτει:
«Το παιχνίδι δημιουργεί χαρά. 

Το παιχνίδι μας ανταμείβει από μόνο του. Στο παιχνίδι το παιδί μπαίνει σε αυτή την κατάσταση του μυαλού που ονομάζεται ροή. Φυτεύουμε λοιπόν τους σπόρους της ροής στην παιδική ηλικία μέσα από το παιχνίδι».

No comments:

Post a Comment