Σελίδες

Sunday, 3 March 2019

Greta Thunberg, η ηγέτιδα του κινήματος
«Παρασκευές για το μέλλον»...

Η Γκρέτα Τούνμπεργκ από τη Σουηδία έχει γίνει το σύμβολο του μαθητικού κινήματος για την προστασία του κλίματος. 
Όχι μόνο στη χώρα της αλλά και σε πολλές ευρωπαϊκές.
Η Γκρέτα Τούνμπεργκ βρέθηκε την Παρασκευή στο Αμβούργο για να συμμετάσχει στις σχολικές διαδηλώσεις για την προστασία του κλίματος. 
Την μικροκαμωμένη 16χρονη μαθήτρια από τη Σουηδία την περίμεναν οι συνομήλικοι της περίπου σαν pop είδωλο.
Και μάλλον δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Αυτό το διάστημα η Γκρέτα κάνει μια ευρωπαϊκή περιοδεία. 
Στο Αμβούργο ήρθε από τις Βρυξέλλες, προηγουμένως ήταν στο Νταβός της Ελβετίας στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ και λίγο πριν στο Κάτοβιτς της Πολωνίας για τη Διεθνή Διάσκεψη για το Κλίμα του ΟΗΕ. Δεν διστάζει να μιλάει ανοιχτά και να επαναλαμβάνει ότι: 
«Πολλά αναμένονταν μέχρι σήμερα από τους πολιτικούς, τους οικονομικούς ιθύνοντες και γενικότερα τους ανθρώπους που έχουν εξουσία αλλά τελικά δεν έγινε τίποτα. Θα συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μας μέχρι να κάνουν επιτέλους κάτι».
Οι μαθητές στο Αμβούργο ήταν ενθουσιασμένοι που θα την συναντούσαν όμως ο λόγος των διαδηλώσεων είναι στην ουσία αυτό που τους κινητοποιεί:
«Είμαι εδώ για να διαδηλώσω για μια πιο αποτελεσματική πολιτική για την προστασία του κλίματος ώστε να μπορέσει η γενιά μου να διαχειριστεί τις επιπτώσεις που θα βιώσει» λέει ένα κορίτσι.

Η δύναμη του σχολικού κινήματος
Λίγο παραδίπλα ένα αγόρι δηλώνει: «Είμαι εδώ για να σώσουμε τον πλανήτη μας γιατί είναι το μέλλον μας και αυτό έχει δηλητηριαστεί. Θέλω να μεγαλώσω σε ένα όμορφο και φυσικό περιβάλλον».

Όσο για την Γκρέτα από τη Σουηδία ένα μεγαλύτερος σε ηλικία μαθητής δηλώνει: «Η Γκρέτα είναι το είδωλο του κινήματος. Είναι ένας πολύ ισχυρός χαρακτήρας».

Η Γκρέτα έχει διαγνωσθεί με σύνδρομο Asperger, μια πιο ελαφρά μορφή αυτισμού. Οι άνθρωποι αυτοί όμως δίνοντας λιγότερο χώρο στο συναίσθημα μπορούν να αντιλαμβάνονται πιο καθαρά από άλλους και να επιλύουν πιο δύσκολα προβλήματα.

Η Γκρέτα είναι αυτή που εμπνεύσθηκε τις «Παρασκευές για το μέλλον» και βρήκε μιμητές σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Δεν δέχεται ότι είναι η σταρ του κινήματος. Το σχολικό όμως αυτό κίνημα έχει όλα τα χαρακτηριστικά για να είναι δημοφιλές. Ένα σαφή στόχο, την οργή των μαθητών, συναίσθημα και μια ηγετική μορφή.


Γενς Τουράου
Επιμέλεια: Μαρία Ρηγούτσου
Πηγή

το βρήκαμε στην αγαπημένη μας Ιδεοπηγή
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Ελένη Αρβελέρ: «Καιρός να μάθουμε στα παιδιά μας πάνω από όλα την ανθρωπιά»

Ένα μάθημα για το μέλλον έδωσε από το 4ο Φόρουμ η 92χρονη ακαδημαϊκός κατά την ομιλία της στην επίσημη τελετή έναρξης του 4ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών. 
Touching paintings of Nino Chakvetadze
Την εκτίμηση ότι η παιδεία χρειάζεται «να μάθει στους νέους προσαρμογή και ευελιξία» σε μια εποχή που οι αλλαγές είναι ραγδαίες, διατύπωσε η πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου των Δελφών.

«Το 4ο Φόρουμ, παρά την πολυφωνία του, έχει ένα θέμα: το μέλλον. Να θυμηθούμε ότι δεν υπάρχουν εμπειρογνώμονες του μέλλοντος. Οπότε, το σύνθημα της Silicon Valley, ότι αν θέλεις να δαμάσεις το μέλλον, πρέπει να το δημιουργήσεις εσύ ο ίδιος, είναι η ευθύνη όλων μας σήμερα, να δημιουργήσουμε δηλαδή το μέλλον» είπε χαρακτηριστικά η 92 ετών σήμερα Ελένη Αρβελέρ και πρόσθεσε ότι το μέλλον αυτό χαρακτηρίζεται από πολυπλοκότητα, συνεχή αλλαγή και επιτάχυνση του χρόνου.

«Κανένας νέος από αυτούς που θα ζήσουν μετά από εμένα, κανένας δεν θα κάνει την ίδια δουλειά σε όλη του τη ζωή και πρέπει να πω ότι και η ίδια δουλειά ... δεν θα είναι πια ίδια. Και θα υπάρχουν ασφαλώς και καινούργια επαγγέλματα. Οπότε, τα παιδιά που έρχονται, θα ζήσουν σε μια εποχή που το άγνωστο πρέπει να γίνει γνωστό» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι τα παιδιά πρέπει να μάθουν επίσης το μέτρο, την τάξη και την αρμονία.

Κατά την κ. Αρβελέρ «πρέπει να μάθουμε όλοι και να θυμόμαστε ότι δεν υπάρχουν πια μονήρεις ευφυΐες, μόνο η ομαδική έρευνα και δουλειά μπορούν να μας κάνουν να προχωρήσουμε περισσότερο από το στάδιο που βρισκόμαστε κάθε φορά. Ομαδική δουλειά, συνεχής επιμόρφωση, ευελιξία και προσαρμογή στα καινούργια πράγματα». 
«Να μάθουμε στα παιδιά μας την ανθρωπιά, την αρετή χωρίς θεατές και ακροατές». 
«Καιρός να μάθουμε στα παιδιά μας» κατέληξε «πάνω από όλα την ανθρωπιά, γιατί είναι το μόνο δημιούργημα του ανθρώπου που δεν σκοτώνει, οδηγεί επίσης προς την αρετή, που είναι ακριβώς μια δεύτερη φύση που μπορούν να μάθουν τα παιδιά, να ασκούν την αρετή χωρίς θεατές και ακροατές...».
Αναφορικά με την κρίση στην παιδεία η κα. Αρβελέρ τόνισε ότι η σαλαμοποίηση της εκπαίδευσης κατά την οποία η κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης αντιμετωπίζεται ως ανεξάρτητη από τη συνολική διαδικασία οδηγεί σε μόνιμα προβλήματα. 
«Δεν ξέρουμε ακόμα ότι η παιδεία δεν είναι η εκπαίδευση και ότι αυτή ξεκινάει από την οικογένεια» σημείωσε. Η συνέχεια στην εκπαίδευση έχει διακοπεί στην Ελλάδα «για αυτό ασχολούμαστε μόνο με την επιτυχία και όχι την ευτυχία.»
_______________________
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
by Αντικλείδι
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι