Σελίδες

Friday, 10 May 2019

Η Αξία της συνεργασίας και ομαδικής εργασίας

Το να μπορεί να εργάζεται κανείς παρέα με κάποιον άλλον ή παρέα με κάποιους άλλους, να συνεργάζεται και να εμπλέκεται σε ένα ομαδικό έργο, είναι σπουδαίο και μπορεί να οδηγήσει σε πολύ σημαντικότερα αποτελέσματα από ό,τι η εργασία one man ή one woman show.

Για να γίνει κατανοητή η αξία της συνεργασίας ή και ομαδικής εργασίας, παραθέτουμε μια σειρά από αποφθέγματα, γνωστών ανδρών και γυναικών:
  • Εάν όλοι κινούνται προς τα μπρος συγχρονισμένα, τότε η επιτυχία έρχεται από μόνη της – Henry Ford
  • Πολλές ιδέες αναπτύσσονται καλύτερα όταν μεταμοσχεύονται και σε άλλα μυαλά, από ό,τι εάν έμεναν στο μυαλό αυτού που την σκέφτηκε – Oliver Wendell Holmes
  • Κανείς δεν μπορεί από μόνος τους να τραγουδήσει μια Συμφωνία. Χρειάζεται μια ολόκληρη ορχήστρα για να παιχτεί. – H.E. Luccock
  • Η ομαδική εργασία είναι η ικανότητα να δουλέψουμε μαζί προς ένα κοινό όραμα […] Είναι το καύσιμο που επιτρέπει σε κοινούς ανθρώπους να συμμετάσχουν σε σπουδαία αποτελέσματα. – Andrew Carnegie
  • Είναι η μακρά ανθρώπινη ιστορία αλλά και των ζώων, που μας δείχνει ότι αυτοί που έμαθαν να συνεργάζονται και να αυτοσχεδιάζουν πιο αποτελεσματικά, επικράτησαν. – Charles Darwin
  • Το να βρεθούμε μαζί είναι μια αρχή, το να παραμείνουμε μαζί είναι μια πρόοδος και το να δoυλέψουμε παρέα, είναι επιτυχία. – Henry Ford
  • Το ταλέντο κερδίζει αγώνες αλλά η ομαδική εργασία και ευφυία είναι που κερδίζει πρωταθλήματα. – Michael Jordan
  • Η αλλαγή και πρόοδος είναι σχεδόν αδύνατη, χωρίς την συνεργασία σε όλο τα φάσμα των επιχειρήσεων. – Simon Mainwaring
  • Πρέπει να έχεις επίγνωση του τι κάνουν οι άλλοι, να επικροτείς τις προσπάθειές τους, να αναφέρεις τις επιτυχίες τους και να τους ενθαρρύνεις στις επιδιώξεις τους. Όταν όλοι βοηθούμε ο ένας τον άλλον, όλοι κερδίζουν. – Jim Stovall
  • Είναι αλήθεια ότι μπορείς να πετύχεις καλύτερα και ταχύτερα βοηθώντας άλλους να πετύχουν. – Napoleon Hill
  • Το σύνολο είναι διαφορετικό (εννοεί μεγαλύτερο) από το άθροισμα των μερών του. – Kurt Koffka
  • Το πολλαπλάσιο του «Εμείς» προς τα «Εγώ», είναι ο καλύτερος δείκτης της ανάπτυξης μιας ομάδας. – Lewis B. Ergen
  • Να μένετε μακριά από ανθρώπους που προσπαθούν να περιορίσουν τις φιλοδοξίες σας, διότι είναι ‘μικροί’. Οι μεγάλοι όμως, σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι μπορείς και εσύ, να γίνεις μεγάλος. – Mark Twain
  • Ο καθένας μας ξεχωριστά είναι μια σταγόνα, αλλά όλοι μαζί, είμαστε ένας ωκεανός. – Ryunosuke Satoro
  • Εάν όλοι βοηθήσουν στο να κρατήσουμε τον ουρανό, τότε ούτε ένας δεν θα κουραστεί. – Askhari Johnson Hodari
  • Η δέσμευση σε ατομικό επίπεδο σε μια ομαδική προσπάθεια, είναι που κάνει μια ομάδα, μια κοινωνία, έναν πολιτισμό, να δουλεύουν. – Vince Lombardi
  • Ένα μικρό κούτσουρο αναμμένο, αρκεί για να σε ζεστάνει · προσθέστε δυο τρία κούτσουρα ακόμα, και έχεις μια φωτιά ικανή να ζεστάνει εσένα και αρκετούς φίλους σου τριγύρω. Δεν χρειάζεται να πω ότι η ατομικότητα μετράει αλλά η ομαδική εργασία είναι που δημιουργεί εκρηκτικά αποτελέσματα. – Jin Kwon
  • Όποιος φαντάζεται ότι μπορεί να δουλεύει μόνος, καταλήγει να περιβάλλεται μόνο από ανταγωνιστές και μένει χωρίς συντρόφους και συμμάχους. Το γεγονός είναι ότι κανείς, δεν ανέρχεται από μόνος του. – Lance Armstrong
  • Τα σπουδαία πράγματα στις επιχειρήσεις, δεν γίνονται ποτέ από ένα άτομο · γίνονται από μια ομάδα ανθρώπων. – Steve Jobs
  • Δεν έχει σημασία πόσο ευφυής είσαι ή αν έχεις σπουδαία στρατηγική, εάν παίζεις μόνος σου, θα χάνεις πάντα ενάντια σε μια ομάδα. – Reid Hoffman
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Πώς να ψυχαγωγήσετε ένα άρρωστο παιδί

Άρρωστο παιδί: Τρόποι για να το κάνετε να αισθανθεί καλύτερα.
Όταν το παιδί σας είναι άρρωστο, χαλαρώστε όλους σας τους κανόνες. Αφήστε το να παίξει όποια παιχνίδια θέλει, ακόμα και αν πριν του απαγορεύατε να κάνει κάτι τέτοιο στο κρεβάτι.
Αν θέλει, να ζωγραφίσει, απλώστε ένα πλαστικό κάλυμμα στο κρεβάτι του και αφήστε το να το διασκεδάσει.
Δείξτε ευελιξία όσον αφορά την τάξη.Το δωμάτιο του παιδιού θα είναι αναπόφευκτα άνω κάτω, αλλά δεν χρειάζεται να το κάνετε θέμα.Το παιδί βαριέται εύκολα στο κρεβάτι ιδιαίτερα αν δεν είναι αρκετά καλά για να απασχοληθεί μόνο του. Με ότι κι αν ασχολείστε, κάντε του παρέα. Καθίστε πλάι στο κρεβάτι του, κόψτε του εικόνες από περιοδικά, βοηθήστε το χρωματίσει, παίξτε μαζί του, μιλήστε του, διαβάστε του ιστορίες, του κάνει καλό να είστε κοντά του.
Αν νιώθει καλύτερα, μπορείτε να του επιτρέψετε να βγει έξω να παίξει .Αν όμως έχει ακόμα πυρετό, δεν θα πρέπει να τρέξει.

Πρακτικές συμβουλές για ευχάριστη ανάρρωση

  • Τα δροσερά βαμβακερά σεντόνια ανακουφίζουν το παιδί που έχει πυρετό, γι αυτό να του αλλάζετε συχνά τα σεντόνια.
  • Να είστε πάντα κοντά στο παιδί όταν κάνει εμετό και να κρατάτε το μέτωπό του με την παλάμη σας.
  • Βάλτε δίπλα στο κρεβάτι του ένα τραπέζι για τα παιχνίδια, τα βιβλία , τους χυμούς ή το νερό του.
  • Αν δεν θέλει να μείνει στο κρεβάτι, δεν πειράζει. Ακόμα και αν έχει πυρετό δεν είναι υποχρεωτικό να παραμείνει στο κρεβάτι.
  • Φροντίστε όμως να του δίνετε άφθονα υγρά για να μην αφυδατωθεί, να ξεκουράζεται όποτε αισθάνεται κουρασμένο και να υπάρχει σταθερή θερμοκρασία στο δωμάτιό του.
Μην ξεχνάτε ότι ένα παιδί καθόλα φυσιολογικό, μπορεί να αρρωστήσει 8-10 φορές το χρόνο!
Αρκεί να αναλογιστείτε ότι κατά τη διάρκεια του χειμώνα αλλά και της άνοιξης υπάρχουν διάφορες ιώσεις και ορισμένες αρκετά επίμονες, οπότε, σύμφωνα με τους γιατρούς, είναι πολύ πιθανό ένα παιδί να είναι άρρωστο κάθε 15 μέρες ( καθόλου παρήγορο, το γνωρίζουμε).
Αρχίζετε να ανησυχείτε όταν το παιδί σας παρουσιάζει συνεχώς ωτίτιδες, επίμονες διάρροιες, κάνει βαριές λοιμώξεις (π.χ.πνευμονία), δεν αναπτύσσεται καλά, δεν παίζει με κέφι και διάθεση και δείχνει γενικά κουρασμένο. Τότε ζητάτε τη συμβολή του παιδιάτρου σας, ο οποίος θα σας καθοδηγήσει για τις εξετάσεις που ίσως χρειαστεί να κάνετε στο παιδί σας.

mothersblog.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

10 Μαΐου 1933: Όταν στη Γερμανία τα βιβλία καίγονταν

Σαν σήμερα, στις 10 Μαΐου 1933, οι ναζί έκαψαν στη Γερμανία όσα βιβλία θεωρούσαν «μη γερμανικά». Βιβλία λογοτεχνίας, ποίησης, φιλοσοφίας αλλά και επιστημονικά συγγράμματα από Εβραίους, αριστερούς ή απλά διαφωνούντες, κάηκαν στην πυρά.

«Αυτό ήταν απλώς ένα πρελούδιο. Εκεί που ο άνθρωπος καίει βιβλία, μπορεί να κάψει και στο τέλος ανθρώπους». Αυτό είχε γράψει προφητικά ο ποιητής Χάινριχ Χάινε, εκατό χρόνια πριν γίνει πραγματικότητα από το ναζιστικό καθεστώς. Το κάψιμο των βιβλίων από τους ναζί στις 10 Μαΐου 1933, λίγο μετά την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία, ήταν απλώς ο προάγγελος δραματικών διώξεων εκατοντάδων συγγραφέων που άλλοι εξ αυτών εξορίστηκαν κι άλλοι έχασαν τη ζωή τους. Η προετοιμασία της καύσης των βιβλίων έγινε από το Υπουργείο Προπαγάνδας του Τρίτου Ράιχ υπό τον Γιόζεφ Γκέμπελς με τη συνεργασία δυο φοιτητικών ενώσεων. «Το κράτος κατακτήθηκε, τα πανεπιστήμια όχι ακόμη». Με αυτή τη φράση οι εθνικοσιαλιστές την άνοιξη του 1933 ξεκίνησαν τη μάχη ενάντια στον κόσμο του πνεύματος. Ενδιαφέρον είναι ότι βρήκαν πρόθυμους συνεργούς από τον χώρο των πανεπιστημίων. Και όχι μόνο.

Οι απαγορευμένοι συγγραφείς και η σύμπραξη των βιβλιοπωλών

Όπως ανέφερε σε συνέντευξή του στη Deutsche Welle o Aλεξάντερ Σκίπις, επικεφαλής του Συνδέσμου Γερμανών Εμπόρων Βιβλίων, εκείνη την εποχή ο ίδιος σύνδεσμος βιβλιοπωλών δεν είχε αντιταχθεί στον παραλογισμό των ναζί. Aντίθετα είχε συμμετάσχει ενεργά στο κάψιμο των βιβλίων. Όπως λέει χαρακτηριστικά, ο σύνδεσμος είχε συντάξει μάλιστα λίστες με βιβλία, τις οποίες χρησιμοποίησαν οι ναζί. Επίσης, σημειώνει ο Σπίπις, είχαν δώσει εντολή στα γερμανικά βιβλιοπωλεία να αποσύρουν από τη διανομή ορισμένα «επικίνδυνα» βιβλία κι έτσι με τον τρόπο αυτό υποστήριζαν το καθεστώς. «Επειδή ήλπιζαν ότι θα αποκόμιζαν οικονομικά οφέλη από το καθεστώς. Αυτό που έκαναν στην πράξη είναι να το υποστηρίζουν απροκάλυπτα», λέει ο ίδιος χαρακτηριστικά.

Οι επίμαχες λίστες περιείχαν συγγραφείς που χαρακτηρίζονταν από «αντιγερμανικό πνεύμα». Κυρίως Εβραίοι αλλά και αριστεροί ή αντιφρονούντες, ειρηνιστές, φιλελεύθεροι ή απλώς συγγραφείς με κριτική ματιά. Μεταξύ των βιβλίων που κάηκαν ήταν βιβλία των Μπέρτολντ Μπρεχτ, Χάινριχ Μαν, Άλφρεντ Ντέμπλιν, Έριχ Κέστνερ αλλά και επιστημονικά συγγράμματα του Άλμπερτ Αϊνστάιν και του Ζίγκμουντ Φρόιντ. Αλλά υπήρχαν επίσης και ξένοι συγγραφείς που ενοχλούσαν, όπως ο Έρνεστ Χέμινγουέι ή ο Αντρέ Ζιντ.

Η μανία του Γκέμπελς
Η μεγάλη καύση βιβλίων πραγματοποιήθηκε το βράδυ της 10ης Μαΐου 1933 στην Όπερνπλατς του Βερολίνου, τη σημερινή Μπέμπελπλατς. Κάηκαν πάνω από 20.000 βιβλία. Συμμετείχαν πάνω από 5.000 φοιτητές κρατώντας δάδες, ενώ οι πολίτες που είχαν συγκεντρωθεί για να δουν το θέαμα ήταν δεκάδες χιλιάδες. «Η εποχή της ακραίας Εβραϊκής διανόησης έχει έρθει το τέλος της» έλεγε εκείνο το βράδυ ο Γκέμπελς, παρακινώντας τους φοιτητές να κάψουν με τις δάδες τους τα βιβλία για να αποκαταστήσουν οι ίδιοι το πραγματικό «γερμανικό πνεύμα».

Η θλιβερή αυτή νύχτα όμως στο Βερολίνο δεν ήταν η μοναδική. Ήδη εβδομάδες πριν και μετά τη 10η Μαΐου αντίστοιχες καύσεις βιβλίων έλαβαν χώρα σε πολλές άλλες γερμανικές πόλεις, κυρίως πόλεις με πανεπιστήμια. Χαρακτηριστική ήταν η περίπτωση του Φράιμπουργκ, όπου ο τότε πρύτανης του πανεπιστημίου, ο κορυφαίος Γερμανός φιλόσοφος Μάρτιν Χάιντεγκερ, όχι μόνο δεν εναντιώθηκε αλλά συμμετείχε σε αντίστοιχες πράξεις.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η επιλογή για τα βιβλία που ρίχθηκαν στην πυρά είχε μερικές εκπλήξεις. Για παράδειγμα το 1933 δεν είχαν απαγορευθεί ακόμη τα βιβλία του Τόμας Μαν, κάτι που έγινε όμως αργότερα. Ενδιαφέρον επίσης έχει ότι ο συγγραφέας Έριχ Κέστνερ ήταν παρών στην καύση των δικών του βιβλίων. Τον αναγνώρισαν αμέσως μέσα στο πλήθος στο Βερολίνο εκείνο το βράδυ, ωστόσο όμως δεν συνελήφθη. Παρέμεινε στη Γερμανία και απλώς άλλαξε πόλη. Πολλοί άλλοι όμως συγγραφείς απαγορευμένων βιβλίων που παρέμειναν στη Γερμανία δεν είχαν την ίδια τύχη. Πολλοί είτε πέθαναν στη φυλακή είτε εκτελέστηκαν όπως Καρλ φον Οσιέτσκι και ο Έριχ Μίζαμ.

***
Κρίστοφ Χάσελμπαχ / Δήμητρα Κυρανούδη – dw.com
Προσωρινό μνημείο που στήθηκε το 2006
για τα γεγονότα της 10ης Μαίου 1933

Μια υπόγεια κενή βιβλιοθήκη στον πάτο μιας πλάκας πεζοδρομίου, έργο του Ισραηλινού καλλιτέχνη Μίσα Ούλμαν που συμβολίζει “την πρόθεση του ξεριζώματος της καρδιάς της χώρας των ποιητών και το στοχαστών που κυριάρχησε στις πράξεις των ναζιστών φοιτητών

η πλάκα με τα λόγια του Χάινριχ Χάινε :
«Εκεί όπου καίνε βιβλία, μία μέρα θα καίνε και ανθρώπους»

Αντικλείδι, https://antikleidi.com

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι