Σελίδες

Tuesday, 17 September 2019

Η συνήθεια που κάνει ένα παιδί κακό μαθητή στο σχολείο

Όσο πιο πολύ κάθονται τα παιδιά μπροστά σε μια οθόνη, τόσο μικρότεροι είναι οι βαθμοί τους στο σχολείο, σύμφωνα με νέα Βρετανική μελέτη.
Από όλες τις οθόνες η πιο επιζήμια για τους βαθμούς βρέθηκε να είναι αυτή της τηλεόρασης. Πιο συγκεκριμένα, έστω και μία ώρα παραπάνω από το επιτρεπτό όριο στην ηλικία των 14-15 χρόνων, κάνει το Β, D, στους μαθητές στην ηλικία των 16 χρόνων – τουλάχιστον στη Βρετανία, όπου διεξήχθη η μελέτη.
Ένας έφηβος περνά κατά μέσο όρο περίπου τέσσερις ώρες μπροστά σε μια οθόνη. Κι ακόμη κι όταν ένας μαθητής διαβάζει πολύ τα μαθήματά του, αν τον υπόλοιπο χρόνο είναι «κολλημένος» στο Ίντερνετ ή στην τηλεόραση, πάλι έχει χειρότερους βαθμούς, σε σύγκριση με όσους μαθητές δεν αφιερώνουν τόσο χρόνο μπροστά σε μια οθόνη. Επιπλέον έχει συχνά κακή διάθεση και, κατ’ επέκταση, απότομη συμπεριφορά, ενίοτε και κατάθλιψη.
Από την άλλη, το επίπεδο σωματικής σωματικής άσκησης δεν φαίνεται να επηρεάζει θετικά τη σχολική επίδοση, πράγμα που πάντως έρχεται σε αντίθεση με μια άλλη πρόσφατη μελέτη, σύμφωνα με την οποία η γυμναστική και γενικά ή άσκηση έχει θετική επίδραση όχι μόνο στην υγεία, αλλά και στους βαθμούς. Σε κάθε περίπτωση, και οι δύο μελέτες – η παλαιότερη και η νέα- συμφωνούν ότι η σωματική άσκηση δεν κάνει κακό στις επιδόσεις του παιδιού στο σχολείο.

Πηγή: neadiatrofis.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Το παιδί που δεν θέλει να διαβάσει

"Θα τα κάνω αργότερα", "δεν μας έβαλε τίποτα", "θα πάμε εκδρομή" είναι μερικές από τις συνηθισμένες δικαιολογίες για να αποφύγει το παιδί να μελετήσει. 
Υπάρχει τρόπος να τις ξεπεράσουμε;

Ποιες τεχνικές υπάρχουν για να βοηθήσουμε το παιδί να οργανώσει το διάβασμά του;

Θα πρέπει να θυμόμαστε πως «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός» είναι σημαντικό να κάνουμε μια καλή αρχή από την πρώτη δημοτικού αλλά και νωρίτερα μαθαίνοντας στο παιδί μας τη χαρά του να μαθαίνει μέσα από την επιμονή, την υπομονή και την προσπάθεια, τα οποία είναι τα βασικά στοιχεία για έναν μαθητή.

ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΑΒΑΣΜΑΤΟΣ
Ορίστε το χρόνο διαβάσματος μαζί με το παιδί και κρατήστε τον όσο το δυνατόν σταθερό.
Συνυπολογίστε χαρακτηριστικά του παιδιού όπως η ενεργητικότητα του και εντάξτε το διάβασμα στον τρόπο ζωής του (π.χ. μην του ζητάτε να διαβάσει την ώρα που προηγουμένως έπαιρνε τον μεσημεριανό ύπνο του ή έβλεπε την αγαπημένη του εκπομπή).

ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΩΝ
Ορίστε συχνά ολιγόλεπτα διαλείμματα (σε περίπτωση ύπαρξης μαθησιακών δυσκολιών ο χρόνος και ο τρόπος διαβάσματος αλλάζει).
Αποφύγετε την τηλεόραση ή ηλεκτρονικά παιχνίδια που απαιτούν συγκέντρωση.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΒΑΣΜΑΤΟΣ
Υπογραμμίσεις, σχεδιαγράμματα, αρχή από τα πιο δύσκολα μαθήματα, ανακεφαλαίωση στο τέλος των μαθημάτων, έλεγχος κεκτημένης γνώσης με μικρή προφορική περίληψη: «Τι έμαθες σήμερα;»

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΓΟΝΕΑ ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙ;
Μην διαβάζετε μαζί με το παιδί. Οι σχολικές υποχρεώσεις (μαθήματα, οργάνωση τετραδίων-τσάντας) είναι ευθύνη του μαθητή όχι του γονέα και θα πρέπει να ενισχύεται η υπευθυνότητά του.
Υποστηρίξτε το παιδί στο διάβασμα ό
ταν το ίδιο έχει τελειώσει την προσπάθεια του ή όταν σας ζητήσει βοήθεια.
Υποστηρίξτε το παιδί στο διάβασμα όταν το ίδιο έχει τελειώσει την προσπάθεια του ή όταν σας ζητήσει βοήθεια.
Eπιβλέπετε διακριτικά τον τρόπο που διαβάζει το παιδί, υπενθυμίζετε το χρόνο του, ενθαρρύνετε την προσπάθεια του.
Ελέγξτε την παρόρμησή σας να διορθώνετε σβήνοντας, σκίζοντας , αντικαθιστώντας γράμματα και φράσεις του παιδιού.
Στην περίπτωση που το παιδί αρνείται επίμονα να διαβάσει, αφήστε το ώστε να έρθει αντιμέτωπο με τις συνέπειες της αμέλειάς του και ενημερώστε τον δάσκαλο, εξηγώντας του τι κάνατε και γιατί.
Βοηθήστε το παιδί στις ασκήσεις του δίνοντας ιδέες και προτάσεις (π.χ. προτείνοντας εναλλακτικές εκφράσεις, συνώνυμες λέξεις, συζητώντας την άσκηση πριν αρχίσει να γράφει).
Μην μεταφέρετε στο παιδί το άγχος σας για την επίδοση και την εξέλιξη του. Αποδεχτείτε πως καλός μαθητής δεν είναι μόνο ο πρώτος μαθητής.
Αποφεύγετε αρνητικούς χαρακτηρισμούς, συγκρίσεις με άλλα παιδιά (συμμαθητές, αδέρφια).
Βοηθήστε το παιδί σας με την δική σας στάση απέναντι στο διάβασμα. Π.χ. κλείστε την τηλεόραση και ασχοληθείτε με κάτι που απαιτεί συγκέντρωση και ένα ήσυχο περιβάλλον, διαβάστε ένα βιβλίο, ασχοληθείτε με τους λογαριασμούς.

ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ
Ένα παιδί έχει ανάγκη από ελεύθερο χρόνο, παιχνίδι, συναναστροφή με συνομήλικους. Χρησιμοποιήστε λεκτική επιβράβευση και μεθόδους που καλύπτουν αυτές τις ανάγκες του ώστε να επιβραβεύσετε την προσπάθεια του.
Χρειάζεται προσοχή όταν χρησιμοποιείτε υλικές επιβραβεύσεις. Το παιδί συνηθίζει να συνδέει το τέλος της μελέτης με υλικές απολαβές και όχι με εσωτερική ικανοποίηση ή καλύτερη μάθηση.
Στην περίπτωση πάντως που περιμένει την τελευταία στιγμή για να κάνει τα μαθήματά του, καλό είναι να παραμείνετε αμέτοχοι.

v-karkania
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι