Σελίδες

Thursday, 1 November 2007

Πιστωτικές κάρτες … παιχνίδια - Πρόκειται αναμφισβήτητα για μια προπαγάνδα υπερκαταναλωτισμού

Προπαγάνδα υπερκαταναλωτισμού ή μαθήματα εκμάθησης αλόγιστης κατανάλωσης;

Πιστωτικές κάρτες και στα παιδιά!
Της ΜΑΡΙΑΣ ΖΑΡΒΑΛΗ
Όπως και αν χαρακτηρίσει κανείς το νέο παιχνίδι της Barbie ❝Fashion Fever
 είναι σίγουρο πως δεν θα πέσει έξω. Και αυτό διότι το συγκεκριμένο προϊόν, εκτός του ότι καλεί τις μικρές παίχτριες που θα το αγοράσουν να προμηθευτούν όσο περισσότερα ρούχα μπορούν για την αγαπημένη τους κούκλα, παράλληλα τις προτρέπει να πληρώσουν τα ψώνια τους με μια χρεωστική κάρτα!
Η ψεύτικη κάρτα, μάλιστα, εσωκλείεται στη συσκευασία του παιχνιδιού και έχει ήδη στον… λογαριασμό της 300 ευρώ. Μόλις το ποσό εξαντληθεί το μικρό κορίτσι μπορεί εκ νέου να ικανοποιήσει την καταναλωτική του διάθεση, αφού η κάρτα ξαναγεμίζει ως διά μαγείας…
Δυστυχώς το συγκεκριμένο παιχνίδι δεν είναι το μόνο που κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά και μυεί» τα παιδιά στην χρήση του πλαστικού χρήματος. Ένα ακόμη, το SOUPER MARKET, προτρέπει επίσης τους παίχτες σε αγορές τροφίμων μέσω πιστωτικής κάρτας ή και με μετρητά. Στο παιχνίδι αυτό τουλάχιστον οι μικροί καταναλωτές έχουν την… πολυτέλεια να επιλέξουν τον τρόπο εξόφλησης των αγορών τους.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, και τα δύο αυτά παιχνίδια μόνο ως επικίνδυνα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν για τους μικρούς καταναλωτές, καθώς τους εξωθούν να κάνουν χρήση πλαστικού χρήματος.
Δεδομένου λοιπόν ότι σύντομα και συγκεκριμένα εν όψει των εορτών πολλοί ανυποψίαστοι γονείς δεν αποκλείεται να τα συμπεριλάβουν στις λίστες με τα δώρα τους, ο Α.Τ.» παρουσιάζει τους κινδύνους που μπορεί να κρύβει» η χρήση τους.

Παιχνίδια που ωθούν τα παιδιά στην αδηφάγο κατανάλωση χρήματος και στην υπερκατανάλωση αγαθών χαρακτηρίζει τα συγκεκριμένα προϊόντα ο κ. Γιάννης Κούρος, παιδοψυχολόγος – ψυχίατρος και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Ψυχολογίας Ψυχιατρικής Ενηλίκων και Παίδων.
Όπως εξηγεί στον Α.Τ.», όσο αθώα» και αν δείχνουν, στην πραγματικότητα δεν είναι, αφού με απλό, αλλά ύπουλο τρόπο μυούν» και εξοικειώνουν τους μικρούς καταναλωτές με τη χρήση του πλαστικού χρήματος.

Χαρακτηριστικά ο κ. Γ. Κούρος αναφέρει: Πρόκειται αναμφισβήτητα για μια προπαγάνδα υπερκαταναλωτισμού.
Τέτοιου είδους παιχνίδια είναι επικίνδυνα, αφού επιχειρούν να φτιάξουν μια νέα γενιά υπερκαταναλωτών. Τα παιδιά είναι ανώριμα από τη φύση τους και δεν μπορούν να κρίνουν την αξία του χρήματος. Δεν ξέρουν τον αγώνα που πρέπει να κάνει κανείς για να το αποκτήσει. Έτσι, ασυναίσθητα ωθούνται στην εκμάθηση αλόγιστης κατανάλωσης, που είναι πολύ πιθανό να έχει καταστροφικές συνέπειες τόσο για το ίδιο το παιδί όσο και τους γονείς του. Τα παιδιά που μαθαίνουν να παίζουν με την πιστωτική κάρτα αύριο θα την χρησιμοποιούν με μεγάλη ευκολία για κάθε τους συναλλαγή.

Οι γονείς λοιπόν καλό θα είναι να αποφεύγουν την αγορά αυτών των παιχνιδιών. Απορώ, μάλιστα, πώς επιτρέπεται και κυκλοφορούν. Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει ειδική επιτροπή που θα κρίνει αν ένα παιχνίδι είναι κατάλληλο για να κυκλοφορεί στην αγορά. Μια επιτροπή που θα ελέγχει τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει το κάθε παιχνίδι στην ψυχολογία των παιδιών».

Την παρέμβαση των αρμοδίων υπηρεσιών της Πολιτείας, ώστε να αποσυρθούν τα συγκεκριμένα παιχνίδια από την ελληνική αγορά, ζητά μέσω του Α.Τ.» ο γενικός γραμματέας της ΕΚΠΟΙΖΩ κ. Ηλίας Κοκουγιάννης.

Ο ίδιος εκπλήσσεται όταν πληροφορείται μέσω της εφημερίδας μας την ύπαρξή τους. Μένω έκπληκτος», μονολογεί. Δεν είναι δυνατόν τα παιδιά να παίζουν και παράλληλα να παίρνουν… μαθήματα χρήσης του πλαστικού χρήματος», λέει.
Όπως εξηγεί, στην Ελλάδα δεν υπάρχει συγκεκριμένος ελεγκτικός μηχανισμός που να απαγορεύει την κυκλοφορία αυτών των παιχνιδιών.
Ο καθένας ρίχνει» στην αγορά ό,τι θέλει. Αρκεί να υπάρχει το σήμα “CE” που δείχνει πως το παιχνίδι ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές που θέτει η Ε.Ε. Από εκεί και πέρα όλα τα άλλα είναι περιττά», σημειώνει ο κ. Κοκουγιάννης.
Γι’ αυτό και καλεί τους ίδιους τους καταναλωτές να αναλάβουν δράση.

Μόλις κάποιος διαπιστώνει την ύπαρξή τους θα πρέπει να απευθύνεται είτε σε κάποια καταναλωτική ένωση, είτε στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στο 1520. Επίσης, σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να αγοράσει το προϊόν. Δυστυχώς, οι Έλληνες δύσκολα αντιλαμβανόμαστε πως ένα παιχνίδι μπορεί να είναι επικίνδυνο. Και είναι φυσικό. Ένας γονιός που χρησιμοποιεί πέντε και δέκα πιστωτικές κάρτες γιατί να θεωρήσει επικίνδυνο το να παίζει το παιδί του με μια ψεύτικη; Γι’ αυτό λέμε πως πρώτα θα πρέπει οι μεγάλοι να πάρουν μαθήματα χρήσης των πιστωτικών καρτών. Για να μπορούν στη συνέχεια να προστατέψουν και τα παιδιά τους».

Τα παραπάνω από την ηλεκτρονική διεύθυνση: 
http://www.adesmeytos.gr/content/content.asp

Αγαπητό μου χαμομηλάκι,
ένα απόσπασμα από την ηλεκτρονική σελίδα του ελεύθερου τύπου όσον αφορά κάποια παιδικά παιχνίδια …
η δική μου άποψη είναι ότι τέτοιου είδους παιχνίδια αν αντιμετωπιστούν σωστά από τους γονείς μπορεί και να αποβούν χρήσιμα όσον αφορά στην ενημέρωση των παιδιών για το τι εστί πιστωτική κάρτα και πως πρέπει να την χειριζόμαστε.

Προφανώς, για τέτοιου είδους παιχνίδια η παρέμβαση ή μη των γονιών να είναι καθοριστική …

1 comment:

  1. i sinxroni paidia ...
    simera os ergo tis kai proterima tis exei tin katefthinsi tis siniditotitas tou anthropou pros tin epaggelmatiki sklavopioisi tou anthropou.
    kala einai na sinelthoume kai oloi os anthropoi na merimnisoume oxi mono gia ta dikeomata pou prepei ta paidia stin paidia tis agapis na exoun ,ma kai na katapolemisoume tous evergetes aftous pou dexonte na didaskoune afta ta apanthropa pragmata...lipame pou eimai anthropos anametaksi se anthropous pou sklavopioune to melon twn sinanthropwn tous opos ta simerina...viorompot....sklavakia.

    pentho.

    arage ektos apo aenaous theous...agapi gia na kanei erga pronias kai agapis se afton ton topo den iparxei???

    ReplyDelete