Σελίδες

Monday, 20 April 2020

Ακούστε 8 Πασχαλινά Διηγήματα από τον Δημήτρη Φιλελέ [Audio-books] 📢

Οχτώ πασχαλινά διηγήματα Ελλήνων συγγραφέων σε αφήγηση Δημήτρη Φιλελέ:
«Άρατε Πύλας» του Αλέξανδρου Μωραϊτίδη

«Η Πασχαλιά της λευτεριάς» του Χρήστου Χρηστοβασίλη

«Το Χριστός Ανέστη του Γιάννη» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

«Παιδικοί καημοί και πασχαλινή χαρά» του Αθανάσιου Παπαχαρίση

«Tο πρώτο μου Πάσχα» του Γρηγόριου Ξενόπουλου

«Χριστός Ανέστη» του Παύλου Νιρβάνα

«Η Θυσία» του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη
«Πάσχα στα πέλαγα» του Ανδρέα Καρακαβίτσα

Ο λογοτέχνης Δημήτρης Φιλελές μας προσφέρει εκπληκτικά πεζογραφήματα και ποιήματα σε ηχητική μορφή (audio-book) μέσα απ’ το κανάλι του στο youtube
Ο Δημήτρης Φιλελές γεννήθηκε στην Αθήνα το 1961. Σπούδασε παιδαγωγικά (και όχι μόνο) και για περισσότερες από τρεις δεκαετίες είναι εκπαιδευτικός στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ασχολείται παράλληλα με την τέχνη και ιδιαίτερα με τη συγγραφή, την ποίηση και τη φωτογραφία. Έχει στο ενεργητικό του πολλές ατομικές εκθέσεις φωτογραφίας και συμμετοχή σε ομαδικές εκθέσεις. 
Στο προσωπικό του ιστολόγιο (dimitrisfileles) δημοσιεύει κείμενα, ποιήματα, καθώς και ηχογραφημένα αναγνώσματα ελληνικής λογοτεχνίας. 
Έχει επίσης δημιουργήσει τον ιστότοπο Ανοιχτό Ελληνικό Σχολείο (opengreekschool), με πλούσιο παιδαγωγικό υλικό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Μπορείτε να δείτε τα βιβλία του στη Βιβλιονέτ

ebooks4greeks
Φιλοξενία: Το
Χαμομηλάκι

Της Ελπίδας το κερί.

“Ένα φτωχάκι ορφανό από μάνα και πατέρα,
στα χέρια πήρε τη ζωή, για να τα βγάλει πέρα.
Δεν είχε σπίτι το φτωχό, ούτ΄ άνθρωπο δικό του
και πέρα πόδε γύριζε, έρμο και μοναχό του.
Και πόρτα-πόρτα επήγαινε κι όλο από τόπο ως τόπο
κι ό,τι εμπόργιε σε δουλειά, έκανε των ανθρώπω'.
«Ώρα καλή νοικοκυροί, δουλειές, σε λίγο χρόνο,
κάνω παράδες, δε ζητώ, λίγο ψωμάκι μόνο...»
έλεγε και κατάφερνε τα προς το ζην να βγάνει
και τα 'ξωκλήσια του Θεού, σπίτι του τα ΄χε κάνει.
Σαν θε-λα ΄ρθει το δειλινό και λίγο πριν νυχτώσει,
σ΄ ένα εκκλησάκι έμπαινε, μέχρι να ξημερώσει.
Εκειά κοντά με το Θεό ήνιωθε κι άρεσέ του
κι από τσ΄ Αγίους έπαιρνε το χάδι, που έλλειπέ του.
Όμως, μια νύχτα απ' τσι πολλές, σ΄ένα 'ξωκλήσι εμπήκε
και μέσα, τέσσερα κεριά να ανάβουνε εβρήκε.
Ένα κουρέλι έστρωσε, που του ' χε κάποιος δώσει,
να θέσει, ν΄ αποκοιμηθεί, μέχρι να ξημερώσει.
Μα μες της νύχτας τη σιωπή και μες την ησυχία,
δυο-τρεις ψιθύρους ήκουσε, μέσα στην εκκλησία.
Φωνές, που μόνο ένα παιδί μπορεί να τσι γροικήσει,
που είν' η ψυχή του αμάλαγη, δεν έχει μαγαρίσει.΄
Το ορφανό, ακολούθησε τον ήχο των ψιθύρω(ν)
και βρέθηκε μπρος στα κεριά, να κάνει γύρω-γύρω.
Λέει το πρώτο το κερί : «Εγώ 'μαι η Ειρήνη,
άχρηστη πια στον άνθρωπο...» είπε με μιας και σβήνει.
Λέει το δεύτερο : «Εγώ, η Πίστη, η δοξασμένη 
είμαι, μα σβήνω τώρα πια, μ΄έχουνε ξεχασμένη...»
είπε και έσβησε κι αυτό, σαν το κερί το πρώτο
κι όλο ελίγαινε το φως, μες τση εκκλησιάς τον τόπο.

Τότε, το τρίτο το κερί, λέει : «Κι εγώ θα σβήσω.
Είμαι η Αγάπη, νόημα δεν έχει πια να ζήσω
αφού οι ανθρώποι τώρα πια, επάψαν ν΄ αγαπούνε,
στα λόγια λένε 'σ' αγαπώ', μα μέσα ντως, μισούνε.
Εξέχασαν τη στράτα μου, αλλού τους παν' τα ζάλα...»
είπε και έσβησε κι αυτό, ως έσβησαν και τ΄άλλα.

Ένα κερί με λίγο φως πο' μεινε στο εκκλησάκι
κι ο φόβος, πήρε αγκαλιά το ορφανό φτωχάκι.
«Εμένα, δε με σκέφτεστε; Μονάχο, μες το βράδυ...
ανάψτε σας παρακαλώ...φοβάμαι το σκοτάδι...»
είπε κι ο φόβος έγκρουβιε την παιδική λαλιά του
και δυο ποτάμια τρέξανε, πάνω στα μάγουλά του.

Tότε, το τέταρτο κερί, δυνάμωσε ντελόγο
κι ως είχε μείνει αμοναχό, πήρε κι αυτό το λόγο :
«Σώπα καλό μου και μην κλαις, σώπα και μη λυπάσαι,
όσο ανάβω ακόμα εγώ, πράμα να μη φοβάσαι.
Δε θα σε αφήσω αμοναχό, στου φόβου την αγκάλη,
μαζί θ΄ανάψουμε, ξανά, τ΄άλλα κεριά και πάλι.
Έλα και πάρε με, να δεις, ότι μαζί, μπορούμε
το φως να φέρουμε ξανά και πάλι, να θωρούμε...»
Στα χέρια πήρε το κερί κι άναψε ένα-ένα
τ΄άλλα κεράκια το παιδί, που ήσανε σβημένα.

Το φως τσ' Αγάπης άναψε κι η Πίστη κι η Ειρήνη
και στα ματάκια του παιδιού, έλαμψε η γαλήνη.
«Σ΄ ευχαριστώ που μου 'φερες το φως ξανά και είδα,
γι' αυτό υπάρχω...» τ' απαντά, «...εγώ 'μαι η Ελπίδα
κι όσο στα δυο χεράκια σου κρατείς με, αναμμένο,

ό,τι κερί κι αν σου σβηστεί, ν΄ανάψει θα συμπαίνω !

Της Ελπίδας το κερί.
Στίχοι: Μανώλης Κρητικόπουλος. 
Μουσική: Μάνος Χατζηδάκις. 
Απαγγελία: Αντώνης Αναστασάκης. 
Επιμέλεια video: Σταυρούλα Τσάκωνα.

COVID-19: Αντιδράσεις Γονέων για τη Λειτουργία των Σχολείων στη Δανία / Parents' reactions to the operation of schools in Denmark

"Το παιδί μου δεν θα γίνει πειραματόζωο για την covid-19", καταγγέλλουν ορισμένοι γονείς μέσω του facebook.

Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση των Αρχών της Δανίας να επιτρέψουν τη λειτουργία δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, έπειτα από το lockdown για τον κορωνοϊό.
Danish parents are refusing to send their children back to school as COVID-19 lockdown lifts 

Η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που προχωρεί σε ένα τέτοιο μέτρο, το οποίο δημιουργεί νέα δεδομένα και για άλλες χώρες.
Η απόφαση ελήφθη μετά τη δήλωση της πρωθυπουργού Mette Frederiksen, για ‘’εκπληκτική επιτυχία’’ του lockdown στη χώρα.
Ο αριθμός των θανάτων που δηλώνονται σε ημερήσια βάση μειώνεται, καθώς έφτασε σε κορύφωση πριν 2 εβδομάδες. 
Οι θάνατοι στη χώρα έφτασαν τους 321 και τα κρούσματα στα 6.879.
Από την Τετάρτη, εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά κάτω των 12 ετών επέστρεψαν στις αίθουσες διδασκαλίας, που είναι οικείες αλλά και διαφορετικές. 
Ορισμένα μαθήματα γίνονται σε εξωτερικό χώρο ως μέτρο προστασίας μετά την επαναλειτουργία των σχολείων στη Δανία, αλλά 
οι γονείς που δεν αισθάνονται ήσυχοι κρατούν ακόμα τα παιδιά τους στο σπίτι.
Επιτράπηκε στα σχολεία να αποφασίσουν πώς θα ρυθμίσουν το κύριο προαπαιτούμενο: ότι οι μαθητές θα έχουν μεταξύ τους απόσταση 2 μέτρων. Σε μεγάλο μέρος της χώρας, οι τάξεις έχουν χωριστεί στα δύο, με ένα δάσκαλο για κάθε 10 ή 11 μαθητές.

Τα παιδιά βρίσκονται έξω, όσο γίνεται περισσότερο, ακόμα και για ορισμένα μαθήματα, και παίζουν αποκλειστικά σε υποομάδες με συμμαθητές τους, για να περιοριστεί ο κίνδυνος μετάδοσης του κορωνοιού.
Σε ορισμένους μαθητές δόθηκε μικρότερης διάρκειας σχολική ημέρα ώστε να μπορέσουν άλλοι να έχουν πρόσβαση διαφορετικές ώρες.
"Οι μαθητές είναι πολύ υπομονετικοί και η επαναλειτουργία των σχολείων έγινε χωρίς πρόβλημα. Όλα τα πράγματα που ήταν ρουτίνα είναι τώρα καινούργια και χρειάζονται περισσότερο χρόνο, αλλά θα βρούμε τον δρόμο μας", δήλωσε η δασκάλα Jette Bjorn Hansen.
Αντιδράσεις

Οι δάσκαλοι έχουν διαπιστώσει την ύπαρξη πολλών ειδών συναισθημάτων από τους μαθητές, δήλωσε η Hansen, αλλά οι περισσότεροι ήταν πολύ χαρούμενοι που επέστρεψαν. 

Ωστόσο, υπάρχει και η άλλη πλευρά, όπως μια ομάδα στο facebook με χιλιάδες μέλη, η οποία ονομάζεται "το παιδί μου δεν θα γίνει πειραματόζωο για την covid-19".

Ενώ ορισμένα σχολεία ανακοίνωσαν ότι είχαν ποσοστό παρακολούθησης 90%, ορισμένοι γονείς επέλεξαν να μη στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο.

Και άλλες χώρες ετοιμάζονται να ακολουθήσουν τη Δανία σύντομα. 
Η Γερμανία θα αρχίσει να ανοίγει τα σχολεία στις αρχές Μαΐου, ενώ τα νηπιαγωγεία της Νορβηγίας θα ανοίξουν τη Δευτέρα.

Τμήματα των δημοτικών μια εβδομάδα αργότερα. 
Στη Σουηδία, τα δημοτικά δεν έκλεισαν ποτέ. 
Εργαζόμενοι σε νηπιαγωγεία της Νορβηγίας, ο καθένας θα επιβλέπει 3 παιδιά κάτω των 3 ετών ή 6 παιδιά μεταξύ 3 και 6 ετών.Θα αποφεύγουν επίσης την επαφή με άλλα παιδιά.

iatronet
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι