Ο λαμπρός καβαλάρης ήταν ο Άγιος Μερκούριος και στρατιώτες του οι άγγελοι.Έτσι σώθηκε η πόλη της Καισαρείας. Τότε όμως, ο δεσπότης της, ο Μέγας Βασίλειος, βρέθηκε σε δύσκολη θέση! Θα έπρεπε να μοιράσει τα χρυσαφικά στους κατοίκους της πόλης και η μοιρασιά να είναι δίκαιη , δηλαδή να πάρει ο καθένας ό,τι ήταν δικό του. Αυτό ήταν πολύ δύσκολο. Προσευχήθηκε λοιπόν ο Μέγας Βασίλειος και ο Θεός τον φώτισε τι να κάνει. Κάλεσε τους διακόνους και τους βοηθούς του και τους είπε να ζυμώσουν ψωμάκια , όπου μέσα στο καθένα ψωμάκι θα έβαζαν και λίγα χρυσαφικά. Όταν αυτά ετοιμάστηκαν , τα μοίρασε σαν ευλογία στους κατοίκους της πόλης της Καισαρείας. Στην αρχή όλοι παραξενεύτηκαν, μα η έκπληξή τους ήταν ακόμη μεγαλύτερη όταν κάθε οικογένεια έκοβε το ψωμάκι αυτό κι έβρισκε μέσα τα χρυσαφικά της. Ήταν λοιπόν ένα ξεχωριστό ψωμάκι, η βασιλόπιτα. Έφερνε στους ανθρώπους χαρά κι ευλογία μαζί. Από τότε φτιάχνουμε κι εμείς τη βασιλόπιτα με το φλουρί μέσα, την πρώτη μέρα του χρόνου, τη μέρα του Αγίου Βασιλείου.
Save Our Children ♦ Σώστε τα Παιδιά μας
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ,
Προστατεύστε το Χαμομηλάκι, Είναι το Φως.
Κίνημα για την προστασία του παιδιού
hamomilaki@gmail.com ♦ ♦
Η ευτυχία είναι απλή, σαν τη σκέψη ενός παιδιού
Σελίδες
Sunday, 31 December 2006
Η ιστορία της βασιλόπιτας
Ο λαμπρός καβαλάρης ήταν ο Άγιος Μερκούριος και στρατιώτες του οι άγγελοι.Έτσι σώθηκε η πόλη της Καισαρείας. Τότε όμως, ο δεσπότης της, ο Μέγας Βασίλειος, βρέθηκε σε δύσκολη θέση! Θα έπρεπε να μοιράσει τα χρυσαφικά στους κατοίκους της πόλης και η μοιρασιά να είναι δίκαιη , δηλαδή να πάρει ο καθένας ό,τι ήταν δικό του. Αυτό ήταν πολύ δύσκολο. Προσευχήθηκε λοιπόν ο Μέγας Βασίλειος και ο Θεός τον φώτισε τι να κάνει. Κάλεσε τους διακόνους και τους βοηθούς του και τους είπε να ζυμώσουν ψωμάκια , όπου μέσα στο καθένα ψωμάκι θα έβαζαν και λίγα χρυσαφικά. Όταν αυτά ετοιμάστηκαν , τα μοίρασε σαν ευλογία στους κατοίκους της πόλης της Καισαρείας. Στην αρχή όλοι παραξενεύτηκαν, μα η έκπληξή τους ήταν ακόμη μεγαλύτερη όταν κάθε οικογένεια έκοβε το ψωμάκι αυτό κι έβρισκε μέσα τα χρυσαφικά της. Ήταν λοιπόν ένα ξεχωριστό ψωμάκι, η βασιλόπιτα. Έφερνε στους ανθρώπους χαρά κι ευλογία μαζί. Από τότε φτιάχνουμε κι εμείς τη βασιλόπιτα με το φλουρί μέσα, την πρώτη μέρα του χρόνου, τη μέρα του Αγίου Βασιλείου.
Τα κρινάκια - Λίλιο
Στόχοι για το Νέο Έτος!
ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ Θα συγυρίζω τα παιχνίδια μου.
Θα καθαρίζω τα δόντια μου τουλάχιστον 2 φορές την ημέρα και θα πλένω τα χέρια μου πριν το φαγητό και μετά την τουαλέτα.
Δεν θα ενοχλώ το δικό μου ή οποιοδήποτε άλλο ζώο για να μην με ενοχλεί ούτε κι αυτό.
ΠΑΙΔΙΑ
Θα πίνω το γάλα μου και θα μειώσω τα αναψυκτικά.
Θα βάζω αντηλιακή στο πρόσωπο μου κάθε πρωί και απόγευμα πριν βγω από το σπίτι, όταν ο ήλιος είναι δυνατός, ιδιαίτερα το καλοκαίρι.
Θα προσπαθώ να μένω στην σκιά όποτε γίνεται και θα βάζω καπέλο και γυαλιά του ήλιου ειδικά όταν παίζω.
Θα προσπαθήσω να βρω ένα άθλημα ή μια δραστηριότητα που να μου αρέσει και θα ασχολούμαι με αυτό τουλάχιστον 3 φορές την ημέρα.
Θα λαμβάνω όποια προστατευτικά μέτρα είναι απαραίτητα σε επικίνδυνα παιχνίδια-αθλήματα, πχ. ποδήλατο.
Πάντοτε θα βάζω την ζώνη μου στο αυτοκίνητο...και θα το υπενθυμίζω σε αυτούς που την ξεχνούν!
Θα συμπεριφέρομαι καλά στα άλλα παιδιά. Είναι πιο εύκολο και πιο διασκεδαστικό παρά να συμπεριφέρομαι άσχημα και θα νιώθω καλύτερα.
Δεν θα δίνω πληροφορίες για τον εαυτό μου, όνομα, διεύθυνση, σχολείο, σε συζήτηση στο διαδίκτυο χωρίς την άδεια των γονιών μου.
Εάν δω κάπου κάτι επικίνδυνο, πχ. ένα μαχαίρι ή δω ένα παιδί να κρατά κάτι τέτοιο, δεν θα το πλησιάσω αλλά θα ενημερώσω κάποιον ενήλικα που ξέρω.
ΕΦΗΒΟΙ
Θα τρώω τουλάχιστον ένα φρούτο και ένα λαχανικό την ημέρα και θα μειώσω τα αναψυκτικά.
Θα φροντίσω το σώμα μου με γυμναστική και καλή διατροφή.
Θα επιλέγω προγράμματα στην τηλεόραση και παιχνίδια για τον υπολογιστή που δεν περιέχουν βία και θα ασχολούμαι με αυτά το πολύ 2 ώρες την ημέρα.
Θα κοιτάξω εάν έχω οποιαδήποτε παλιά ρούχα που μπορώ να δώσω σ΄αυτούς που χρειάζονται.
Θα ξεχάσω εντελώς αρνητικές φράσεις όπως: ¨Δεν θα τα καταφέρω¨ ή ¨Είμαι ανόητος¨.
Όποτε νιώθω άσχημα θα ψάχνω δημιουργικούς τρόπους για να νιώσω καλύτερα, μέσα από γυμναστική, διάβασμα ή συζήτηση με κάποιον άλλο.
Όταν βρίσκομαι σε μια δύσκολη κατάσταση θα μιλώ με κάποιον ενήλικα που εμπιστεύομαι ή ένα πολύ καλό φίλο για να επισημάνω τις επιλογές που έχω για να λύσω το πρόβλημα μου.
Θα προσέχω με ποιους κάνω παρέα.
Θα αντισταθώ στην πίεση από άλλους και δεν θα δοκιμάσω ναρκωτικά ούτε και τσιγάρα.
Βιβλιογραφία: American Academy of Pediatrics
Saturday, 30 December 2006
Παιδική Προστασία - Κύρια Στοιχεία
Περισσότερα από 2 εκατομμύρια παιδιά έχασαν τη ζωή τους, ως άμεσο αποτέλεσμα των ένοπλων συρράξεων μέσα στη δεκαετία του '90. Είναι τριπλάσιος ο αριθμός εκείνων που έμειναν με μόνιμες αναπηρίες ή σοβαρούς τραυματισμούς. Πάνω από 1 εκατομμύριο παιδιά έμειναν ορφανά ή χωρίστηκαν από τις οικογένειές τους.
Περίπου 20 εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο εξαναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις εστίες τους εξαιτίας συρράξεων ή παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.Παιδιά χωρίς Γονική Φροντίδα143 εκατομμύρια παιδιά στον αναπτυσσόμενο κόσμο - το 1 στα 13 - είναι ορφανά.
15 εκατομμύρια παιδιά έχουν χάσει τον ένα ή και τους δύο γονείς τους εξ αιτίας του AIDS.
Παιδιά αντιμέτωπα με το Νόμο
Πάνω από 1 εκατομμύριο παιδιά είναι υπό κράτηση σε όλο τον κόσμο, στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχοντας διαπράξει ασήμαντες παραβάσεις ή μικρά αδικήματα.Βία κατά των ΠαιδιώνΥπολογίζονται σε 40 εκατομμύρια τα παιδιά κάτω των 15 ετών που είναι θύματα βίας, κακοποίησης ή παραμέλησης σε όλο τον κόσμο.Παιδική ΕργασίαΠερίπου 246 εκατομμύρια παιδιά εμπλέκονται σε κάποια μορφή παιδικής εργασίας.
Υπολογίζονται σε 171 εκατομμύρια τα παιδιά - εκ των οποίων τα 73 εκατομμύρια είναι κάτω των 10 ετών - που εργάζονται κάτω από επικίνδυνες συνθήκες, συμπεριλαμβανομένων εργασιών με χημικά και εντομοκτόνα στη γεωργία, με επικίνδυνα μηχανήματα ή σε ορυχεία.
Περίπου 8,4 εκατομμύρια παιδιά εργάζονται κάτω από αποτρόπαιες συνθήκες: εξαναγκασμένα σε καταναγκαστική εργασία λόγω χρεών ή σε δουλεία, στην πορνεία και την πορνογραφία, σε ένοπλες συρράξεις ή άλλες παράνομες δραστηριότητες.
Είναι πολύ πιθανό πως εκατομμύρια παιδιά κοπιάζουν σε σπίτια ιδιωτών ως οικιακοί βοηθοί και υπηρέτες, όμως η κρυφή φύση της εργασίας αυτής καθιστά αδύνατη την εκτίμηση ενός αξιόπιστου αριθμού.Ληξιαρχική ΕγγραφήΠάνω από 50 εκατομμύρια παιδιά ξεκινούν τη ζωή χωρίς ταυτότητα. Κάθε χρόνο, το 55% όλων των γεννήσεων στον αναπτυσσόμενο κόσμο (εκτός της Κίνας) δεν καταγράφεται.
Μόνο στη Νότια Ασία, 24 εκατομμύρια παιδιά δεν καταγράφονται κατά τη γέννησή τους, η περιοχή με τον υψηλότερο αριθμό μη καταγεγραμμένων παιδιών.
Στην υποσαχάρια Αφρική, 18 εκατομμύρια γεννήσεις παιδιών δεν καταγράφονται.Επιβλαβείς Παραδοσιακές ΠρακτικέςΑκρωτηριασμός / αποκοπή γυναικείων γεννητικών οργάνων.- Υπολογίζεται ότι ανέρχονται σε 3 εκατομμύρια τα κορίτσια και οι γυναίκες που υπόκεινται σε αυτή την πρακτική κάθε χρόνο στην Αφρικανική ήπειρο.- Στις 28 χώρες της υποσαχάριας Αφρικής και τη Μέση Ανατολή όπου εφαρμόζεται η πρακτική του ακρωτηριασμού των γυναικείων γεννητικών οργάνων, έχουν υποστεί τις συνέπειές της περίπου 130 εκατομμύρια κορίτσια και γυναίκες.
Γάμοι Παιδιών
Πηγές: Ετήσια Έκθεση της UNICEF για την Κατάσταση των Παιδιών στον Κόσμο 2006, Ετήσια Έκθεση της UNICEF για την Κατάσταση των Παιδιών στον Κόσμο 2005, WHO World Report on Health 2002, Innocenti Digest on Female Genital Mutilation/Cutting 2005.
Αμυγδαλωτοί κουραμπιέδες από τη Μικρασία
- 600 γραμ. αμύγδαλο ψίχα με τη φλούδα
- 600 γραμ. βούτυρο γάλακτος
- 2 κρόκοι αυγών
- 225 γραμ. ζάχαρη ψιλή
- 900 γραμ. αλεύρι
- 2 κουταλάκια κανέλα
- 1 φλιτζανάκι μπράντι
- Άχνη ζάχαρη
- Χτυπάμε το βούτυρο πάρα πολύ καλά. Δεν το λυπόμαστε καθόλου.
- Όταν ασπρίσει προσθέτουμε τη ζάχαρη και συνεχίζουμε το χτύπημα.
- Μόλις αφομοιωθεί η ζάχαρη προσθέτουμε έναν-έναν τους κρόκους και το κονιάκ, χωρίς να σταματήσουμε το χτύπημα.
- Συνεχίζουμε με τα αμύγδαλα και το αλεύρι. (Σ΄ αυτή τη φάση θα χρειασθεί να αλλάξουμε τα αναδευτήρια του μίξερ γιατί το μείγμα παίρνει πλέον μορφή ζύμης). Στο τέλος πρέπει να είναι μια μαλακή και εύπλαστη ζύμη.
- Πλάθουμε του κουραμπιέδες στο σχήμα που θέλουμε και τους ψήνουμε σε μέτριο φούρνο μέχρι να ροδίσουν.
- Όταν τους βγάλουμε τους αφήνουμε να κρυώσουν, τους κυλούμε σε άχνη ζάχαρη και τους τοποθετούμε στην πιατέλα στρώσεις-στρώσεις και σε κάθε μία στρώση πασπαλίζουμε με άχνη ζάχαρη.
Friday, 29 December 2006
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
Ας δούμε μερικές γενικές οδηγίες σχετικά με το τι μπορείτε να κάνετε:
Φροντίστε να υπάρχει ησυχία την ώρα της μελέτης τους.
Υποδείξτε τους διάφορους τρόπους μελέτης που ίσως γνωρίζετε από τα δικά σας μαθητικά χρόνια αλλά αφήστε τα να επιλέξουν τα ίδια αν θα ακολουθήσουν κάποιον από αυτούς.Μη ξεχνάτε πως όλοι μας είμαστε διαφορετικοί ακόμη και αν μοιάζουμε τόσο.
Άλλοι διαβάζουν και αφομοιώνουν καλύτερα όταν ακούνε μουσική, άλλοι όταν κρατάνε σημειώσεις, άλλοι όταν διαβάζουν το βράδυ κ.λπ.
Συζητήστε για τα προβλήματα και τους φόβους που αντιμετωπίζουν γύρω από τις εξετάσεις.
Δεν θα έρθει το τέλος του κόσμου αν αποτύχουν, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να προσπαθήσουν για να πετύχουν το στόχο τους.
Αποφύγετε κάθε είδους απειλή – αν δεν πετύχεις δεν θα πας διακοπές ή δεν θα σου πάρω μηχανάκι.
Αποφύγετε κατηγορηματικά τις συγκρίσεις – ο Γιάννης τα κατάφερε και είχε και χειρότερους βαθμούς από σένα.
Ενισχύστε τα παιδιά θετικά για κάθε προσπάθεια τους – πολύ καλά τα πήγες. Χαίρομαι που είσαι τόσο μελετηρός και προσπαθείς για το καλύτερο.
Οι έφηβοι και ιδιαίτερα οι έφηβοι κάτω από πίεση εκνευρίζονται πολύ εύκολα.
Μην ρίχνετε λάδι στη φωτιά.Προσπαθήστε να είστε όσο το δυνατόν πιο ήρεμοι γίνεται. (ΗΡΕΜΗ ΔΥΝΑΜΗ)
Φερθείτε διπλωματικά, οι φωνές δεν πρόκειται να σας βγάλουν πουθενά αυτήν την περίοδο.
Φροντίστε τη διατροφή τους. Χωρίς να γίνεστε εκνευριστικοί εμπλουτίστε το διαιτολόγιο τους με πολλά φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καθώς και με κρέας ή ψάρια βραστά ή ψητά. Αποφύγετε να τους δίνετε ζυμαρικά και τυποποιημένα γλυκά, επειδή προκαλούν υπνηλία. Αν τα ζητάνε απεγνωσμένα προσφέρετέ τα σε μικρές ποσότητες. Δώστε τους άφθονο γάλα και φροντίστε να τρώνε τακτά και μικρά γεύματα ώστε να παίρνουν ενέργεια χωρίς να βαρυστομαχιάζουν.
Ήμουν δώδεκα χρονών, ανέβηκα στο ποδήλατό μου και ξεκίνησα για το σχολείο...
Η σφαγή των νηπίων - κατά ΜΑΤΘΑΙΟΝ Ευαγγέλιο
17. Tότε εκπληρώθηκε η προφητεία του Iερεμία, του προφήτη που λέει:
Thursday, 28 December 2006
ΟΤΑΝ ΟΙ ΛΥΚΟΙ ΦΥΛΑΝΕ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ...
ΝΕΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΚΥΑΝΟΚΡΑΝΩΝ ΤΟΥ ΟΗΕ ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥ ΚΟΝΓΚΟ
Η ειρηνευτική δύναμη του ΟΗΕ εγκαταστάθηκε στο Κονγκό το 2001.
Σεξιστική βία και εκμετάλλευσηΟι έγγραφες καταγγελίες για σεξουαλική κακοποίηση ανήλικων κοριτσιών ξεκίνησαν (;)
Comics... Η ένατη τέχνη
Ο ορισμός αυτός αφήνει ορθά έξω τις γελοιογραφίες που είναι μεμονωμένες εικόνες, αφού στα κόμικς υπάρχει σαφώς μια αφηγηματική αλληλουχία μεταξύ των εικόνων.
Η ύπαρξη κειμένου επίσης δεν είναι απαραίτητη.
Ενώ αρχικά χρησιμοποιήθηκαν για να εικονογραφηθούν καρικατούρες και για να διασκεδάσουν με απλές και συνηθισμένες ιστορίες, έχουν πλέον εξελιχτεί σε μορφή τέχνης, με πολλά υποείδη. Τα πιο συνηθισμένα είδη κόμικς είναι τα κόμικς στριπ σε εφημερίδες και περιοδικά (και όχι μόνο), όπου μια μικρή ιστορία ξετυλίγεται μέσα σε τρία ή τέσσερα καρέ και οι μεγαλύτερες ιστορίες σε ειδικά περιοδικά, εικονογραφημένες νουβέλλες και άλμπουμ, γνωστές απλά σαν κόμικς ή βιβλία κόμικς.
Τα κόμικ στριπ στις εφημερίδες και τα περιοδικά είναι συνήθως δευτερεύουσας σημασίας, προορισμένα να κάνουν ένα γρήγορο κοινωνικό ή πολιτικό σχόλιο και οι σκηνοθετικές - αφηγηματικές τους δυνατότητες είναι βέβαια περιορισμένες αφού πρόκειται για μια απλή λωρίδα (στριπ) με μερικά καρέ στη σειρά. Αντίθετα, στα περιοδικά κόμικς αποτελούν το κύριο υλικό, εκτείνονται σε ολόκληρες σελίδες κι εκεί οι ιστορίες παρουσιάζονται είτε σε συνέχειες από τεύχος σε τεύχος είτε αυτοτελώς.
Αναλόγως το πως ορίζει κανείς τα κόμικς, οι ρίζες τους μπορούν να αναζητηθούν στο 15ο αιώνα ή ακόμα και στα Αιγυπτιακά ιερογλυφικά. Παρόλα αυτά, η σημερινή μορφή τους (με καρέ και κείμενο σε συννεφάκια ή λεζάντες) εμφανίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα. Πρωτοπόροι λοιπόν του είδους θεωρούνται για την μεν Ευρώπη το περιοδικό Ally Sloper's Half Holiday που κυκλοφόρησε στην Αγγλία το 1884 για τις δε ΗΠΑ το Hogan's Alley του Ρίτσαρντ Άουτκολτ (Richard Outcault), του οποίου κύριος χαρακτήρας ήταν το Κίτρινο Παιδί και ξεκίνησε να δημοσιεύεται σαν ένθετο στριπ σε εφημερίδες το 1895.
Τα κόμικς γνώρισαν μεγάλη ανάπτυξη στις πρώτες δεκαετίες του εικοστού αιώνα στην Αμερική, κυρίως από τις ιστορίες με υπερήρωες εταιριών όπως η DC Comics και η Marvel comics. Στην Ευρώπη υπήρχε μια μικρή σκηνή, που ξεκίνησε με πρωτοπόρους τους Βέλγους και εκδόσεις όπως ο Τεντέν και το περιοδικό Spirou. Μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο με την άφιξη των αμερικάνικων κόμικς στην Ευρώπη αλλά και τη μεσολάβηση της δεκαετίας του '60, που αγκάλιασε αντικουλτούρες όπως τα κόμικς, αυτά σιγά-σιγά καθιερώθηκαν ως σοβαρό είδος τέχνης.
αναρτήθηκε από:
Marioneta-blog
H πρώτη Πρωτοχρονιά στην Ιστορία
Λίγο αφότου έγινε ρωμαικός αυτοκράτορας, ο Ιούλιος Καίσαρας αποφάσισε ότι το παραδοσιακό ρωμαϊκό ημερολόγιο χρειαζόταν άμεσα ριζικές αλλαγές.
Εισαγμένο γύρω στον έβδομο αιώνα π.Χ., το ρωμαϊκό ημερολόγιο προσπαθούσε να ακολουθήσει το σεληνιακό κύκλο, αλλά συχνά δεν κατάφερνε και τόσο καλά.
Επιπλέον, το ρωμαϊκό σώμα υπεύθυνο για την επιτήρηση του ημερολογίου (pontifex), συχνά έκαναν δεν έκαναν καλή χρήση της εξουσίας τους, προσθέτοντας μέρες στην αρχή του έτους προκειμένου να επεκτείνουν πολιτικούς όρους ή να παρεμποδίσουν εκλογές(!!!)
Στο σχεδιασμό του νέου ημερολογίου, ο Καίσαρας ζήτησε την ενίσχυση ενός Αστρονόμου από την Αλεξάνδρεια, του Sosigenes. Αυτός τον συμβούλεψε να απομακρυνθεί εξ ολοκλήρου από την ιδέα της παρακολούθησης του σεληνιακού κύκλου και να ακολουθήσει το ηλιακό έτος, όπως οι Αιγύπτιοι.
Μ' αυτό τον τρόπο, το έτος υπολογίστηκε ότι αποτελείται από 365 και 1/4 ημέρες.
Από την πλευρά του, ο Καίσαρας πρόσθεσε 67 ημέρες στο 45 π.Χ., κάνοντας έτσι το 46 π.Χ. να αρχίσεί την 1η Ιανουαρίου και όχι το Μάρτιο.
Επίσης, καθιέρωσε την επιπλέον μέρα στο τέλος του Φεβρουαρίου κάθε τέσσερα χρόνια, κρατώντας έτσι θεωρητικά το ημερολόγιό του από να πέσει έξω.
Λίγο πριν η δολοφονία του το 44 π.Χ., άλλαξε το όνομα του μήνα Quintilis σε Julius (Ιούλιος) από το όνομά του. Αργότερα, ο μήνας Sextilis μετονομάστηκε Augustus (Αύγουστος) από το όνομα του διαδόχου του.
Κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, ο εορτασμός της Πρωτοχρονιάς την 1/1 δεν συνηθιζόταν (στην πράξη), ούτε καν από αυτούς που έμειναν αυστηρά πιστοί στο Ιουλιανό ημερολόγιο.
Ο λόγος για αυτό είναι ότι ο Καίσαρας και ο Sosigenes απέτυχαν να υπολογίσουν σωστά το ηλιακό έτος ως 365.242199 ημέρες, όχι 365.25 ημέρες.
Το αποτέλεσμα ήταν να προστίθενται 11 λεπτά σε κάθε έτος, ποσό που συγκεντρωμένο το έτος 1000 μ.Χ. έφτασε τις 7 μέρες και μέχρι το μεσαίωνα είχε αγγίξει τις 10 (15ος αιώνας).
Η ρωμαϊκή εκκλησία ενημερώθηκε για αυτό το πρόβλημα, και το 1570 ο παπάς Γρηγόριος ΧΙΙΙ ανάθεσε στον Ιησουΐτη αστρονόμο Christopher Clavius να κατασκευάσει ένα νέο ημερολόγιο.
Το 1582, το Γρηγοριανό ημερολόγιο εφαρμόστηκε, παραλείποντας 10 ημέρες για εκείνο το έτος.
Από τότε, οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν επιλέξει την 1η Ιανουαρίου για να γιορτάσουν την ακριβή άφιξη του νέου έτους.
Wednesday, 27 December 2006
Παιδιά σε συρράξεις
- Να δώσει προτεραιότητα στα παιδιά, πριν και κατά τη διάρκεια συρράξεων. Τα κράτη οφείλουν να λάβουν υπόψη τους τις επιπτώσεις στα παιδιά πριν εμπλακούν σε σύρραξη ή επιβάλουν κυρώσεις και πρέπει να επιτρέπουν σε ανθρωπιστικούς οργανισμούς την αρμοδιότητα της προστασίας των παιδιών και των γυναικών κατά τη διάρκεια των εχθροπραξιών.
- Να θέσει τέλος στη στρατολόγηση παιδιών στρατιωτών επικυρώνοντας και εφαρμόζοντας το προαιρετικό πρωτόκολλο της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού που αφορά την εμπλοκή των παιδιών στις ένοπλες συρράξεις.
- Να ξεριζώσει την παράδοση της ατιμωρησίας και να ενδυναμώσει την απόδοση ευθυνών μεταξύ υπαιτίων γενοκτονίας, εγκλημάτων πολέμου - συμπεριλαμβανομένης της στράτευσης παιδιών κάτω των 15 ετών - και εκείνων που τελούν εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.
- Να βελτιώσει και να δώσει προτεραιότητα στην επιτήρηση και την αναφορά σχετικά με τις παραβιάσεις των δικαιωμάτων του παιδιού κατά τη διάρκεια συρράξεων.
- Να διευρύνει την αποστράτευση και τις εκστρατείες ενημέρωσης κατά των ναρκών. Η ευαίσθητη διαδικασία της επανένταξης στο κοινωνικό σύνολο πρώην παιδιών-στρατιωτών μέσω ενός εκτενούς προγράμματος υποστήριξης, είναι ζωτικής σημασίας. Μεγαλύτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην επανένταξη κοριτσιών-στρατιωτών. Η εκπαίδευση κατά του κινδύνου των ναρκών θα πρέπει να συμπεριληφθεί στη διδακτέα ύλη των σχολείων και στα προγράμματα δημόσιας υγείας.
- Να επαναφέρει στην εκπαίδευση τα παιδιά που έχουν εμπλακεί σε ένοπλες συρράξεις όσο το δυνατό γρηγορότερα, ως ενός τρόπου να εμφυσήσει ένα αίσθημα σταθερότητας και κανονικότητας στις ζωές τους.
“Sathentrepomaste” - Συνταγή για ένα υπέροχο «γλύκισμα...»...
Μη σας ξενίζει το όνομά του, όσο ξενικό και αν ακούγεται, μπορείτε να το παρασκευάσετε και στον τόπο μας.
2. ένα άθλιο υπόγειο
3. μπόλικη φτώχεια
4. αδιαφορία
5. μιζέρια
Αγάπη
Κοινωνική ευαισθησία
Κοινωνική πρόνοια
Άδεια μικροπωλητή στον πατέρα
- Βάζουμε το ζευγάρι στο σκοτεινό υπόγειο και το αφήνουμε να αναπαραχθεί.
- Όσο αναπαράγεται αδιαφορούμε παντελώς και το αφήνουμε να γεμίσει, έτσι τυχαία, χωρίς να έχουμε έγνοια καμιά, όλο το υπόγειο με απογόνους, (καμιά δεκαριά πάνω-κάτω) μέχρι να γίνει το αδιαχώρητο.
- Το μόνο που κάνουμε είναι να τους εφοδιάζουμε με μπόλικη φτώχεια και μιζέρια.
- Στη συνέχεια δεν δίνουμε, σε καμιά περίπτωση, άδεια μικροπωλητή στον πατέρα.
- Όταν οι απόγονοι μεγαλώσουν αρκετά αφήνουμε το «γλύκισμα» σε υπερβολικά χαμηλές θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του χειμώνα και εκτεθειμένο σε καύσωνες το καλοκαίρι, για να φουσκώσει.
- Όταν αρχίζει να φουσκώνει, από οργή, θυμό, αγανάκτηση, του ρίχνουμε και άλλη αδιαφορία, μέχρι να είναι έτοιμο να εκραγεί.
- Όταν κάμποσοι από τους απογόνους είναι έτοιμοι να πάρουν τους δρόμους, και ένας ειδικά (κατά προτίμηση ο δεκάχρονος) να πάρει πέτρες για να μας πετροβολήσει, και πάλι δεν πρέπει να ανησυχήσουμε.
- Τον καταγγέλλουμε ως τρομοκράτη και το γλύκισμα sathentrepomaste είναι έτοιμο να «φαγωθεί»...
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ και...
ΚΑΛΗ μας ΟΡΕΞΗ …
Μέλισσα
Τα νέα 7 θαύματα του κόσμου
Ανάμεσά τους και η Ακρόπολη.
Η παγκόσμια ψηφοφορία θα λήξει την 1η Ιανουαρίου του 2007, οπότε θα ανακοινωθούν και τα αποτελέσματα. Ψηφίστε.
Υπάρχει αναγκαιότητα επιλογής νέων θαυμάτων του κόσμου;
Η πρωτοβουλία για τα νέα επτά θαύματα του κόσμου ξεκίνησε από τον Ελβετό παραγωγό, συγγραφέα και αεροπόρο Μπέρναρντ Βέμπερ, αλλά στη συνέχεια, κι όσο μεγάλωνε η συμμετοχή των ψηφοφόρων, το εγχείρημα γινόταν πιο επίσημο και αντικειμενικό.
Στην αρχή ο καθένας μπορούσε να προτείνει το δικό του μνημείο, αρκεί να ήταν κατασκευασμένο από ανθρώπινα χέρια, να βρισκόταν σε σχετικά καλή κατάσταση και να είχε ολοκληρωθεί η κατασκευή του μέχρι το 2000.
Αμέσως μετά, μία επιτροπή επτά "σοφών", με πρόεδρο τον πρώην γενικό γραμματέα της UNESCO Φεντερίκο Μαγιόρ και μέλη κορυφαίους αρχιτέκτονες, όπως η Ζάχα Ζάντιντ, ο Ταντάο Άντο και ο Σέζαρ Πέλι, διάλεξε ανάμεσα από 77 πιο δημοφιλή μνημεια των ψηφοφόρων τα 21 που έκρινε η ίδια ότι έπρεπε οπωσδήποτε να λάβουν θέση στην τελική λίστα. Τώρα το λόγο ή μάλλον το... ποντίκι, το έχουν και πάλι στα χέρια τους οι άνθρωποι όλου του κόσμου.
Η ψηφοφορία στη διεύθυνση www.n7w.com θα συνεχιστεί μέχρις ότου, την 1η Ιανουαρίου 2007, η ανθρωπότητα αποκτήσει και πάλι τα 7, νέα αυτή τη φορά, θαύματά της.
- Ακρόπολη -Αθήνα, Ελλάδα
- Παλάτι της Αλάμπρα - Γρανάδα, Ισπανία
- Ναός του Ανγκόρ - Καμπότζη
- Τσίτσεν Ίτζα Γιουκατάν, Μεξικό
- Άγαλμα του Χριστού του Λυτρωτή, Ρίο ντε Τζανέιρο, Βραζιλία
- Κολοσσαίο Ρώμη, Ιταλία
- Τα αγάλματα στα Νησιά του Πάσχα Χιλή
- Πύργος του Άιφελ Παρίσι, Γαλλία
- Σινικό Τείχος, Κίνα
- Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολη, Τουρκία
- Ναός Κιομίζου Κιότο, Ιαπωνία
- Κρεμλίνο Μόσχα, Ρωσία
- Μάτσου Πίτσου, Περού
- Κάστρο Νοϊσβανστάιν Φούσεν, Γερμανία
- Πέτρα, Ιορδανία
- Η Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας ,Αίγυπτος
- Άγαλμα της Ελευθερίας, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
- Στόουνχεντζ Αμεσμπέρι, Μεγάλη Βρετανία
- Όπερα του Σίδνει Αυστραλία
- Ταζ ΜαχάλΆγκρα, Ινδία
- Τιμπουκτού Μάλι, Αφρική
- ο Φάρος της Αλεξάνδρειας,
- ο Ναός της Αρτέμιδος στην Έφεσο,
- το άγαλμα του Δία στην Ολυμπία,
- ο Κολοσσός της Ρόδου,
- οι Κρεμαστοί Κήποι της Βαβυλώνας,
- το Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού και
- η Πυραμίδα του Χέοπα στην Γκίζα.
Tuesday, 26 December 2006
Η σεξουαλική κακοποίηση παιδιών στην οικογένεια -3- Σχολείο και παιδική προστασία.
- με την καθιέρωση συμβουλευτικών κέντρων γονιών και παιδιών
- με προγράμματα προετοιμασίας για το γονικό ρόλο που να απευθύνονται σε διάφορες ηλικίες (παιδιά, εφήβους, ενήλικες μελλοντικούς γονείς, ενήλικες γονείς)
- με την ίδρυση σχολιατρικών υπηρεσιών που θα διαθέτουν κοινωνικό λειτουργό και ψυχολόγο οι οποίοι μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη του προβλήματος.
- με προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών που θα ειδικεύονται σε θέματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης
- με τηλεφωνικές γραμμές άμεσης βοήθειας για παιδιά, και πολλά άλλα.
Συχνά μάλιστα ξεσπά ένας "ηθικός πανικός" γύρω από τέτοιου είδους προβλήματα ο οποίος συνίσταται βασικά σε συντηρητικές αντιδράσεις που στόχο έχουν να αποκαταστήσουν αμέσως την τάξη, την ομαλότητα και την κοινωνική ευταξία. Μας αρκεί η ισόβια καταδίκη και το λιντσάρισμα του δράστη για να εφησυχασθούμε και να βάλουμε το θέμα στην άκρη μέχρι την επόμενη φορά που τα τηλεοπτικά κανάλια και τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων θα παρουσιάζουν κάποιο άλλο παιδί θύμα σεξουαλικής κακοποίησης μέσα στην ίδια του την οικογένεια. Όλη αυτή η δημοσιότητα όμως κακοποιεί για δεύτερη φορά και στιγματίζει το θύμα. Στην ουσία επιτρέπουμε την αναγνώριση, την ερμηνεία και την προσπάθεια αντιμετώπισης μόνο των συμπτωμάτων και αγνοούμε τα αίτια. Γιατί το σύμπτωμα αφορά το παιδί, ενώ τα αίτια αφορούν την οικογένεια και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
Και στο σημείο αυτό να σταθούμε λίγο στην ίδια την οικογένεια και να την εξετάσουμε ως έναν ισχυρό θεσμό, όπως αναδεικνύεται μέσα στο χρόνο. Η ίδια η σύσταση της οικογένειας ενέχει τα σπέρματα τέτοιων παρεκτροπών. Με τη συμμετοχή του στο θεσμό της οικογένειας από τη γέννησή του ο άνθρωπος δέχεται την πρώτη μορφή άσκησης εξουσίας, αρκεί να εξετάσουμε στο εσωτερικό της τη θέση της γυναίκας σε σχέση με τον άντρα και του παιδιού σε σχέση με τους ενήλικες γονείς. Η κοινωνικοποίηση στο εσωτερικό της οικογένειας συντελείται συχνά μέσα από διαδικασίες και πρακτικές που προετοιμάζουν το άτομο να δεχθεί την εξουσιαστική δομή του κράτους και των υπόλοιπων θεσμών της κοινωνίας. Επομένως η ενίσχυσή της και η προστασία της από κάθε είδους διαδικασίες διάλυσης είναι απαραίτητες για την κοινωνική ζωή.
Με τον ισχυρό κοινωνικό θεσμό της οικογένειας βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση, αλληλενέργεια και αλληλεπίδραση και το σχολείο. Αυτό εκτός από τη μετάδοση επιλεγμένων γνώσεων, συγκεκριμένης παιδείας (κουλτούρας), ορισμένης γλώσσας, μεταδίδει παράλληλα στους μαθητές του αρχές και αξίες κοινωνικές και πολιτικές καθώς και ηθικές και αισθητικές που είναι κυρίαρχες στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα.
Επομένως η θεραπεία τέτοιων συμπτωμάτων θα χρειαζόταν ισχυρές επεμβάσεις και κοινωνικές ανακατατάξεις στην οικογένεια και ιδίως στο σχολείο. Εάν το σχολείο, ως θεσμός του κράτους, ενδιαφέρεται να παραγάγει υποταγμένους πολίτες, ο δάσκαλος μπορεί ωστόσο να προαγάγει το κριτικό πνεύμα και την προσωπική αξιοπρέπεια των μαθητών του.
Οι εκπαιδευτικοί ως επαγγελματίες που έχουν άμεση επαφή με το παιδί έρχονται θέλοντας και μη καθημερινά αντιμέτωποι με όλα τα κοινωνικά προβλήματα που αφορούν την παιδική ηλικία, τα οποία μπορούν να εξετάσουν μέσα από την παρατήρηση του παιδιού, με την επαφή τους με τους γονείς και ως ένα βαθμό είναι επομένως σε θέση να γνωρίζουν την κατάσταση που βιώνει το κάθε παιδί μέσα στην οικογένεια. Όλα αυτά πρέπει να τα παίρνει υπόψη του κάθε ευαισθητοποιημένος εκπαιδευτικός, να μη σπεύδει στην εξαγωγή συμπερασμάτων όσον αφορά τη διάγνωση του προβλήματος και να μην αρκείται μόνο στα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς του τυπικού θύματος, του δράστη, της οικογένειας, που περιγράφηκαν παραπάνω. Ας μην ξεχνούμε ότι δεν είμαστε ειδικοί και έχουμε πάντα τη δυνατότητα να απευθυνθούμε σε κάποιον ψυχίατρο ή ψυχολόγο.
Επομένως το σχολείο με τους λειτουργούς του ως φορέας προστασίας των δικαιωμάτων των παιδιών μπορεί να συντελέσει στη διάγνωση αλλά κυρίως στην πρόληψη του προβλήματος, η πρόσφατη αποκάλυψη του οποίου συνδέεται με μια σταδιακή αλλαγή των κοινωνικών στάσεων προς τη σεξουαλικότητα. Μια ρεαλιστική αντιμετώπιση συνίσταται αρχικά στην κατανόηση ότι οι σύγχρονες σεξουαλικές πρακτικές μεταβάλλονται μέσα στο χρόνο, ό,τι ίσχυε 20 χρόνια πριν μπορεί να μην ισχύει σήμερα. Παράλληλα μεταβάλλεται και η σεξουαλικότητα της παιδικής ηλικίας.
Η πιο ελεύθερη σχέση που διαμορφώνουν σήμερα οι νέοι αλλά και τα παιδιά με τη σεξουαλικότητά τους είναι η καλή πλευρά αυτών των εξελίξεων. Δυστυχώς αυτή η πλευρά συνοδεύεται συχνά από όλες τις βαθιά ριζωμένες κοινωνικές προκαταλήψεις και από τον εκχυδαϊσμό που συνεπάγεται η εμπορευματοποίηση του σεξ.
Το πρόβλημα της σεξουαλικής κακοποίησης των παιδιών είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο του οποίου οι ρίζες πρέπει να αναζητηθούν στους τρόπους και τις διαδικασίες κοινωνικοποίησης των ανδρών. Στα πλαίσια δηλαδή μιας κοινωνίας που πάντα απέδιδε στον άντρα το ρόλο του δυνατού, του κατακτητή, που δικαιωνόταν μέσα από τη σεξουαλική του δραστηριότητα και επιτυχία. Τα κοινωνικά πρότυπα της γυναικείας και αντρικής συμπεριφοράς καθώς και πλήθος άλλων εδραιωμένων κοινωνικών αντιλήψεων που αφορούν τους ρόλους των δύο φύλων συντηρούνται και διαιωνίζονται και σήμερα μέσα στη σχολική τάξη. Η απαλλαγή των εκπαιδευτικών από τέτοιες προκαταλήψεις και ηθικολογίες αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την αποφυγή αβάσιμων και πρόωρων διαγνώσεων ή ακόμη αποσιώπησης του προβλήματος.
Η προσέγγιση του θέματος της σεξουαλικής κακοποίησης, αλλά και γενικότερα του θέματος της σεξουαλικότητας στα παιδιά δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Απαιτούνται προσεγμένοι και εξειδικευμένοι χειρισμοί απομακρυσμένοι από την ενοχοποίηση της σεξουαλικότητας και διάφορους ηθικολογικούς αυταρχισμούς οι οποίοι οδηγούν σε καχυποψία και παρανοϊκή συμπεριφορά.
Δεν αρκεί μόνο η καλή διάθεση από μέρος των εκπαιδευτικών οι οποίοι τις περισσότερες φορές είναι και γονείς και θέματα τέτοιας φύσης τους αγγίζουν ιδιαίτερα, απαραίτητη είναι η ενημέρωση και η κατάρτισή τους.
Ίσως σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά είναι επιτακτική ανάγκη το ελληνικό σχολείο να ακολουθήσει τις επιταγές της εποχής και να στρέψει τη ματιά του στο θέμα της σεξουαλικής αγωγής των παιδιών.
Η εμφάνιση και δημόσια συζήτηση του προβλήματος του AIDS έχει συμβάλλει καταλυτικά στην εκλαΐκευση όρων και θεμάτων που ποτέ ως τώρα δεν συζητούνταν δημόσια ούτε και ιδιωτικά.
Οικογένεια και παιδί τελικά φαίνεται να περιμένουν από το σχολείο πολλά πάνω στο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Η εφαρμογή διαφόρων προγραμμάτων - projects από κατάλληλα προετοιμασμένους και εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς είναι μια πρώτη λύση ή ίσως και ανάγκη για τη σωστή και έγκαιρη ενημέρωση των παιδιών, ώστε να μην πέφτουν θύματα σεξουαλικής κακοποίησης, αλλά συγχρόνως να ακολουθούν μια υγιή σεξουαλική ζωή.