Σελίδες

Sunday, 31 December 2006

Η ιστορία της βασιλόπιτας

Η ιστορία της βασιλόπιτας, είναι μια ιστορία που συνέβηκε πριν
από εκατοντάδες χρόνια, πριν από 1500 χρόνια περίπου, στην πόλη Καισαρεία της Καππαδοκίας, στη Μικρά Ασία.

Ο Μέγας Βασίλειος ήταν δεσπότης της Καισαρείας και ζούσε αρμονικά με τους συνανθρώπους του, με αγάπη, κατανόηση και αλληλοβοήθεια.
Κάποια μέρα όμως, ένας αχόρταγος στρατηγός - τύραννος της περιοχής, ζήτησε να του δοθούν όλοι οι θησαυροί της πόλης της Καισαρείας, αλλιώς θα πολιορκούσε την πόλη για να την κατακτήσει και να την λεηλατήσει.
Ο Μέγας Βασίλειος ολόκληρη τη νύχτα προσευχόταν να σώσει ο Θεός την πόλη.
Ξημέρωσε η νέα μέρα και ο στρατηγός αποφασισμένος με το στρατό του περικύκλωσε αμέσως την Καισαρεία. Μπήκε με την ακολουθία του και ζήτησε να δει το Δεσπότη, ο οποίος βρισκόταν στο ναό και προσευχόταν.
Με θράσος και θυμό ο αδίστακτος στρατηγός απαίτησε το χρυσάφι της πόλης καθώς και ό,τι άλλο πολύτιμο υπήρχε στην πόλη.
Ο Μέγας Βασίλειος απάντησε ότι οι άνθρωποι της πόλης του δεν είχαν τίποτε άλλο πέρα από πείνα και φτώχεια, δεν είχαν να δώσουν τίποτε αξιόλογο στον άρπαγα στρατηγό.
Ο στρατηγός με το που άκουσε αυτά τα λόγια θύμωσε ακόμα περισσότερο και άρχισε να απειλεί τον Μέγα Βασίλειο ότι θα τον εξορίσει πολύ μακριά από την πατρίδα του ή κι ακόμη μπορεί να τον σκοτώσει.
Οι χριστιανοί της Καισαρείας αγαπούσαν πολύ το Δεσπότη τους
και θέλησαν να τον βοηθήσουν. Μάζεψαν λοιπόν από τα σπίτια τους
ό,τι χρυσαφικά είχαν και του τα πρόσφεραν, ώστε δίνοντάς τα στο
σκληρό στρατηγό να σωθούν. Στο μεταξύ ο ανυπόμονος στρατηγός
κόντευε να σκάσει από το κακό του. Διέταξε αμέσως το στρατό του να επιτεθεί στο φτωχό λαό της πόλης. Ο Δεσπότης, ο Μέγας Βασίλειος, που ήθελε να προστατέψει την πόλη του προσευχήθηκε και μετά παρουσίασε στο στρατηγό ό,τι χρυσαφικά είχε μαζέψει
μέσα σε ένα σεντούκι. Τη στιγμή όμως που ο στρατηγός πήγε να ανοίξει το σεντούκι και να αρπάξει τους θησαυρούς, με το που ακούμπησε τα χέρια του πάνω στα χρυσαφικά έγινε το θαύμα! Όλοι οι συγκεντρωμένοι είδαν μια λάμψη και αμέσως μετά έναν λαμπρό καβαλάρη να ορμάει με το στρατό του επάνω στον σκληρό στρατηγό και τους δικούς του. Σε ελάχιστο χρόνο ο κακός στρατηγός και οι δικοί του αφανίστηκαν.

Ο λαμπρός καβαλάρης ήταν ο Άγιος Μερκούριος και στρατιώτες του οι άγγελοι.Έτσι σώθηκε η πόλη της Καισαρείας. Τότε όμως, ο δεσπότης της, ο Μέγας Βασίλειος, βρέθηκε σε δύσκολη θέση! Θα έπρεπε να μοιράσει τα χρυσαφικά στους κατοίκους της πόλης και η μοιρασιά να είναι δίκαιη , δηλαδή να πάρει ο καθένας ό,τι ήταν δικό του. Αυτό ήταν πολύ δύσκολο. Προσευχήθηκε λοιπόν ο Μέγας Βασίλειος και ο Θεός τον φώτισε τι να κάνει. Κάλεσε τους διακόνους και τους βοηθούς του και τους είπε να ζυμώσουν ψωμάκια , όπου μέσα στο καθένα ψωμάκι θα έβαζαν και λίγα χρυσαφικά. Όταν αυτά ετοιμάστηκαν , τα μοίρασε σαν ευλογία στους κατοίκους της πόλης της Καισαρείας. Στην αρχή όλοι παραξενεύτηκαν, μα η έκπληξή τους ήταν ακόμη μεγαλύτερη όταν κάθε οικογένεια έκοβε το ψωμάκι αυτό κι έβρισκε μέσα τα χρυσαφικά της. Ήταν λοιπόν ένα ξεχωριστό ψωμάκι, η βασιλόπιτα. Έφερνε στους ανθρώπους χαρά κι ευλογία μαζί. Από τότε φτιάχνουμε κι εμείς τη βασιλόπιτα με το φλουρί μέσα, την πρώτη μέρα του χρόνου, τη μέρα του Αγίου Βασιλείου.

Τα κρινάκια - Λίλιο

Πολλά λέγονται και γράφονται για τον κρίνο, ένα λουλούδι που η γνωριμία του με τον άνθρωπο χάνεται στα βάθη των χρόνων.
Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως πατρίδα του ήταν η περιοχή της Παλαιστίνης, όπου βρέθηκαν άγρια, αυτοφυεί φυτά σε μέρη που δεν ήταν πολύ κατοικημένα, πάντα απάνω στα βουνά ή κοντά σε ποτάμια.
Στην Ευρώπη, φαίνεται, πως μεταφέρθηκε το λουλούδι από εμπορευόμενους Φοίνικες. Είναι εύκολο φυτό και γρήγορα προσαρμόστηκε στο κλίμα και στο νέο περιβάλλον.
Πολλοί ζωγράφοι και καλλιτέχνες χρησιμοποίησαν τον κρίνο σαν βασικό μοτίβο στα έργα τους.
Στην Κρήτη υπάρχουν άπειρες παραστάσεις όπου άσπροι κρίνοι φαντάζουν ολοζώντανοι, όπως σε διακοσμήσεις στα Βασιλικά ανάκτορα της Κνωσού, σε τοιχογραφίες στην Αμνησό και γενικά οι κρίνοι εμφανίζονται πολύ συχνά στη μινωική τέχνη.
Το λευκό τους χρώμα συνδυασμένο με την εξαϋλωμένη τους ομορφιά έγινε αιτία εδώ και 3.000 χρόνια, να θεωρούνται σύμβολα αγνότητας και θρησκευτικότητας.
Μ’ έναν άσπρο κρίνο, στο χέρι όπως είναι γνωστό, παρουσιάστηκε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ στην Παναγία και την πληροφόρησε για τη γέννηση του Κυρίου.Αυτή η σκηνή καλλιέργησε τις εμπνεύσεις ζωγράφων και αγιογράφων που έδωσαν σε πολλά τους έργα την εικόνα της Παναγίας μ’ έναν κρίνο λευκό στο χέρι. Γι αυτό και τούτο το λουλούδι είναι γνωστό σαν: «ο κρίνος της Παναγιάς». Το πολύ διακριτικό άρωμα του λουλουδιού συναγωνίζεται με την λεπτεπίλεπτη εμφάνισή του. Το μέρος που φυτεύεται ο κρίνος πρέπει να έχει πολύ φως αλλά να μην το βλέπει κατευθείαν ο ήλιος.
Το χώμα χρειάζεται να είναι πλούσιο σε ασβέστιο. Κάθε κορμός μπορεί να δώσει 10 ως 20 άνθη που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στην παραγωγή αρωμάτων. Όταν το φυτό τελειώνει την ανθοφορία του, μέσα στο χώμα μένουν βολβοί, οι οποίοι, αν όλες οι συνθήκες είναι σωστές, τον άλλο χρόνο ξαναγίνονται λευκοί, ωραίοι κρίνοι.Ο κρίνος της Παναγιάς, για όλους εμάς τους Χριστιανούς είναι ένα πολύτιμο λουλούδι! Είναι το λουλούδι που, με την αγνότητά του, πρόσφερε σε όλο τον κόσμο το μηνύμα της Ειρήνης και της Αγάπης.

Στόχοι για το Νέο Έτος!

Σίγουρα θα έχετε ξανακούσει πως η αρχή ενός καινούργιου χρόνου είναι η ιδανική στιγμή να βάλουμε κάποιους στόχους. Συνήθως βάζουμε αυτούς τους στόχους για να ξεφορτωθούμε επιτέλους μια κακή συνήθεια (ή και περισσότερες) που έχουμε, ή για να αρχίσουμε να κάνουμε κάποια πράγματα που μέχρι τώρα... ξεχνούσαμε!Πιο κάτω θα βρείτε κάποιους στόχους, για παιδιά όλων των ηλικιών, που θα μπορούσατε να συμπεριλάβετε και στην δική σας λίστα με τους στόχους σας για το νέο έτος.

ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ Θα συγυρίζω τα παιχνίδια μου.
Θα καθαρίζω τα δόντια μου τουλάχιστον 2 φορές την ημέρα και θα πλένω τα χέρια μου πριν το φαγητό και μετά την τουαλέτα.

Δεν θα ενοχλώ το δικό μου ή οποιοδήποτε άλλο ζώο για να μην με ενοχλεί ούτε κι αυτό.
 

ΠΑΙΔΙΑ
Θα πίνω το γάλα μου και θα μειώσω τα αναψυκτικά.
Θα βάζω αντηλιακή στο πρόσωπο μου κάθε πρωί και απόγευμα πριν βγω από το σπίτι, όταν ο ήλιος είναι δυνατός, ιδιαίτερα το καλοκαίρι.
Θα προσπαθώ να μένω στην σκιά όποτε γίνεται και θα βάζω καπέλο και γυαλιά του ήλιου ειδικά όταν παίζω.
Θα προσπαθήσω να βρω ένα άθλημα ή μια δραστηριότητα που να μου αρέσει και θα ασχολούμαι με αυτό τουλάχιστον 3 φορές την ημέρα.
Θα λαμβάνω όποια προστατευτικά μέτρα είναι απαραίτητα σε επικίνδυνα παιχνίδια-αθλήματα, πχ. ποδήλατο.
Πάντοτε θα βάζω την ζώνη μου στο αυτοκίνητο...και θα το υπενθυμίζω σε αυτούς που την ξεχνούν!
Θα συμπεριφέρομαι καλά στα άλλα παιδιά. Είναι πιο εύκολο και πιο διασκεδαστικό παρά να συμπεριφέρομαι άσχημα και θα νιώθω καλύτερα.
Δεν θα δίνω πληροφορίες για τον εαυτό μου, όνομα, διεύθυνση, σχολείο, σε συζήτηση στο διαδίκτυο χωρίς την άδεια των γονιών μου.
Εάν δω κάπου κάτι επικίνδυνο, πχ. ένα μαχαίρι ή δω ένα παιδί να κρατά κάτι τέτοιο, δεν θα το πλησιάσω αλλά θα ενημερώσω κάποιον ενήλικα που ξέρω.
 

ΕΦΗΒΟΙ
Θα τρώω τουλάχιστον ένα φρούτο και ένα λαχανικό την ημέρα και θα μειώσω τα αναψυκτικά.
Θα φροντίσω το σώμα μου με γυμναστική και καλή διατροφή.
Θα επιλέγω προγράμματα στην τηλεόραση και παιχνίδια για τον υπολογιστή που δεν περιέχουν βία και θα ασχολούμαι με αυτά το πολύ 2 ώρες την ημέρα.
Θα κοιτάξω εάν έχω οποιαδήποτε παλιά ρούχα που μπορώ να δώσω σ΄αυτούς που χρειάζονται.
Θα ξεχάσω εντελώς αρνητικές φράσεις όπως: ¨Δεν θα τα καταφέρω¨ ή ¨Είμαι ανόητος¨.
Όποτε νιώθω άσχημα θα ψάχνω δημιουργικούς τρόπους για να νιώσω καλύτερα, μέσα από γυμναστική, διάβασμα ή συζήτηση με κάποιον άλλο.
Όταν βρίσκομαι σε μια δύσκολη κατάσταση θα μιλώ με κάποιον ενήλικα που εμπιστεύομαι ή ένα πολύ καλό φίλο για να επισημάνω τις επιλογές που έχω για να λύσω το πρόβλημα μου.
Θα προσέχω με ποιους κάνω παρέα.
Θα αντισταθώ στην πίεση από άλλους και δεν θα δοκιμάσω ναρκωτικά ούτε και τσιγάρα.

Βιβλιογραφία: American Academy of Pediatrics

Saturday, 30 December 2006

Παιδική Προστασία - Κύρια Στοιχεία

Παράνομη Διακίνηση & Εμπορία Παιδιών (Child Trafficking)Σύμφωνα με τις καλύτερες εκτιμήσεις κάθε χρόνο 1,2 εκατομμύρια παιδιά πέφτουν θύματα του trafficking σε όλο τον κόσμο.Εμπορική Σεξουαλική ΕκμετάλλευσηΠαρά τις δυσκολίες να ευρεθούν αξιόπιστα στοιχεία, οι τελευταίες καταγραμμένες εκτιμήσεις δείχνουν πως έως και 1,8 εκατομμύρια παιδιά, τα περισσότερα από αυτά κορίτσια, πέφτουν θύματα σεξουαλικής εκμετάλλευσης στην πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων εμπορική σεξουαλική βιομηχανία κάθε χρόνο.Παιδιά σε στρατούς και ένοπλες ομάδεςΟποιαδήποτε δεδομένη στιγμή, πάνω από 250.000 παιδιά στρατολογούνται ή χρησιμοποιούνται σε ένοπλες συρράξεις. Χρησιμοποιούνται ως μαχητές, αγγελιοφόροι, κατάσκοποι, αχθοφόροι, μάγειρες και εξαναγκάζονται να παρέχουν σεξουαλικές υπηρεσίες.
Περισσότερα από 2 εκατομμύρια παιδιά έχασαν τη ζωή τους, ως άμεσο αποτέλεσμα των ένοπλων συρράξεων μέσα στη δεκαετία του '90. Είναι τριπλάσιος ο αριθμός εκείνων που έμειναν με μόνιμες αναπηρίες ή σοβαρούς τραυματισμούς. Πάνω από 1 εκατομμύριο παιδιά έμειναν ορφανά ή χωρίστηκαν από τις οικογένειές τους.
Περίπου 20 εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο εξαναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις εστίες τους εξαιτίας συρράξεων ή παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Παιδιά χωρίς Γονική Φροντίδα143 εκατομμύρια παιδιά στον αναπτυσσόμενο κόσμο - το 1 στα 13 - είναι ορφανά.
15 εκατομμύρια παιδιά έχουν χάσει τον ένα ή και τους δύο γονείς τους εξ αιτίας του AIDS.
Παιδιά αντιμέτωπα με το Νόμο
Πάνω από 1 εκατομμύριο παιδιά είναι υπό κράτηση σε όλο τον κόσμο, στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχοντας διαπράξει ασήμαντες παραβάσεις ή μικρά αδικήματα.
Βία κατά των ΠαιδιώνΥπολογίζονται σε 40 εκατομμύρια τα παιδιά κάτω των 15 ετών που είναι θύματα βίας, κακοποίησης ή παραμέλησης σε όλο τον κόσμο.Παιδική ΕργασίαΠερίπου 246 εκατομμύρια παιδιά εμπλέκονται σε κάποια μορφή παιδικής εργασίας.
Υπολογίζονται σε 171 εκατομμύρια τα παιδιά - εκ των οποίων τα 73 εκατομμύρια είναι κάτω των 10 ετών - που εργάζονται κάτω από επικίνδυνες συνθήκες, συμπεριλαμβανομένων εργασιών με χημικά και εντομοκτόνα στη γεωργία, με επικίνδυνα μηχανήματα ή σε ορυχεία.
Περίπου 8,4 εκατομμύρια παιδιά εργάζονται κάτω από αποτρόπαιες συνθήκες: εξαναγκασμένα σε καταναγκαστική εργασία λόγω χρεών ή σε δουλεία, στην πορνεία και την πορνογραφία, σε ένοπλες συρράξεις ή άλλες παράνομες δραστηριότητες.
Είναι πολύ πιθανό πως εκατομμύρια παιδιά κοπιάζουν σε σπίτια ιδιωτών ως οικιακοί βοηθοί και υπηρέτες, όμως η κρυφή φύση της εργασίας αυτής καθιστά αδύνατη την εκτίμηση ενός αξιόπιστου αριθμού.
Ληξιαρχική ΕγγραφήΠάνω από 50 εκατομμύρια παιδιά ξεκινούν τη ζωή χωρίς ταυτότητα. Κάθε χρόνο, το 55% όλων των γεννήσεων στον αναπτυσσόμενο κόσμο (εκτός της Κίνας) δεν καταγράφεται.
Μόνο στη Νότια Ασία, 24 εκατομμύρια παιδιά δεν καταγράφονται κατά τη γέννησή τους, η περιοχή με τον υψηλότερο αριθμό μη καταγεγραμμένων παιδιών.
Στην υποσαχάρια Αφρική, 18 εκατομμύρια γεννήσεις παιδιών δεν καταγράφονται.
Επιβλαβείς Παραδοσιακές ΠρακτικέςΑκρωτηριασμός / αποκοπή γυναικείων γεννητικών οργάνων.- Υπολογίζεται ότι ανέρχονται σε 3 εκατομμύρια τα κορίτσια και οι γυναίκες που υπόκεινται σε αυτή την πρακτική κάθε χρόνο στην Αφρικανική ήπειρο.- Στις 28 χώρες της υποσαχάριας Αφρικής και τη Μέση Ανατολή όπου εφαρμόζεται η πρακτική του ακρωτηριασμού των γυναικείων γεννητικών οργάνων, έχουν υποστεί τις συνέπειές της περίπου 130 εκατομμύρια κορίτσια και γυναίκες.
Γάμοι Παιδιών
Παρά τη νομοθεσία κατά των γάμων παιδιών σε πολλές χώρες, πάνω από 80 εκατομμύρια κορίτσια στον αναπτυσσόμενο κόσμο θα παντρευτούν πριν τα 18 τους χρόνια. - Στις φτωχότερες χώρες, το 1 στα 2 κορίτσια υποχρεώνεται να παντρευτεί πρώιμα. - Υπολογίζεται πως το 48% των γυναικών 15 με 24 ετών παντρεύονται πριν από τα 18 τους χρόνια στη Νότια Ασία, αντίστοιχα, το 42% στην Αφρική και το 29% στη Λατινική Αμερική και Καραϊβική.

Πηγές: Ετήσια Έκθεση της UNICEF για την Κατάσταση των Παιδιών στον Κόσμο 2006, Ετήσια Έκθεση της UNICEF για την Κατάσταση των Παιδιών στον Κόσμο 2005, WHO World Report on Health 2002, Innocenti Digest on Female Genital Mutilation/Cutting 2005.

Αμυγδαλωτοί κουραμπιέδες από τη Μικρασία

Τα χριστουγεννιάτικα γλυκάκια μπορεί να τελείωσαν, αλλά οι γιορτές είναι μπροστά μας...
Ας φτιάξουμε λίγους κουραμπιέδες ακόμα :)

Υλικά
  • 600 γραμ. αμύγδαλο ψίχα με τη φλούδα
  • 600 γραμ. βούτυρο γάλακτος
  • 2 κρόκοι αυγών
  • 225 γραμ. ζάχαρη ψιλή
  • 900 γραμ. αλεύρι
  • 2 κουταλάκια κανέλα
  • 1 φλιτζανάκι μπράντι
  • Άχνη ζάχαρη
Ετοιμασία
  1. Χτυπάμε το βούτυρο πάρα πολύ καλά. Δεν το λυπόμαστε καθόλου.
  2. Όταν ασπρίσει προσθέτουμε τη ζάχαρη και συνεχίζουμε το χτύπημα.
  3. Μόλις αφομοιωθεί η ζάχαρη προσθέτουμε έναν-έναν τους κρόκους και το κονιάκ, χωρίς να σταματήσουμε το χτύπημα.
  4. Συνεχίζουμε με τα αμύγδαλα και το αλεύρι. (Σ΄ αυτή τη φάση θα χρειασθεί να αλλάξουμε τα αναδευτήρια του μίξερ γιατί το μείγμα παίρνει πλέον μορφή ζύμης). Στο τέλος πρέπει να είναι μια μαλακή και εύπλαστη ζύμη.
  5. Πλάθουμε του κουραμπιέδες στο σχήμα που θέλουμε και τους ψήνουμε σε μέτριο φούρνο μέχρι να ροδίσουν.
  6. Όταν τους βγάλουμε τους αφήνουμε να κρυώσουν, τους κυλούμε σε άχνη ζάχαρη και τους τοποθετούμε στην πιατέλα στρώσεις-στρώσεις και σε κάθε μία στρώση πασπαλίζουμε με άχνη ζάχαρη.
Και επειδή έπαθα, έμαθα:
Ο φούρνος να ανάβει στο πάνω-κάτω. Ποτέ στον αέρα.
Αν τυχόν, όταν τους βγάλετε από το ταψί, διαλύονται, είναι πιθανόν να σας έχει ξεφύγει το βούτυρο. 
Βάλτε τους σε απορροφητικό χαρτί και ζαχαροαχνώστε τους την επομένη. 
Το χαρτί θα έχει απορροφήσει το επιπλέον βούτυρο.

Είναι η συνταγή για τους φημισμένους κουραμπιέδες Νέας Καρβάλης Καβάλας και προέρχεται από τη Μικρά Ασία.

πηγή...

Friday, 29 December 2006

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Το άγχος των εξετάσεων μπορεί, πολλές φορές, να είναι από τις κύριες αιτίες για την αποτυχία των παιδιών σε αυτές.
Μπορεί το στρες να είναι σχετικά βοηθητικό επειδή κρατάει σε εγρήγορση ένα άτομο, αλλά το άγχος αποτελεί μια μόνιμη κατάσταση η οποία φέρνει ανεπιθύμητα αποτελέσματα. Βοηθήστε τα παιδιά να αντεπεξέλθουν στις εξετάσεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Ας δούμε μερικές γενικές οδηγίες σχετικά με το τι μπορείτε να κάνετε:
Φροντίστε να υπάρχει ησυχία την ώρα της μελέτης τους.
Υποδείξτε τους διάφορους τρόπους μελέτης που ίσως γνωρίζετε από τα δικά σας μαθητικά χρόνια αλλά αφήστε τα να επιλέξουν τα ίδια αν θα ακολουθήσουν κάποιον από αυτούς.
Μη ξεχνάτε πως όλοι μας είμαστε διαφορετικοί ακόμη και αν μοιάζουμε τόσο.

Άλλοι διαβάζουν και αφομοιώνουν καλύτερα όταν ακούνε μουσική, άλλοι όταν κρατάνε σημειώσεις, άλλοι όταν διαβάζουν το βράδυ κ.λπ.
Συζητήστε για τα προβλήματα και τους φόβους που αντιμετωπίζουν γύρω από τις εξετάσεις.


Δεν θα έρθει το τέλος του κόσμου αν αποτύχουν, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να προσπαθήσουν για να πετύχουν το στόχο τους.
Αποφύγετε κάθε είδους απειλή – αν δεν πετύχεις δεν θα πας διακοπές ή δεν θα σου πάρω μηχανάκι.
Αποφύγετε κατηγορηματικά τις συγκρίσεις – ο Γιάννης τα κατάφερε και είχε και χειρότερους βαθμούς από σένα.
Ενισχύστε τα παιδιά θετικά για κάθε προσπάθεια τους – πολύ καλά τα πήγες. Χαίρομαι που είσαι τόσο μελετηρός και προσπαθείς για το καλύτερο.


Οι έφηβοι και ιδιαίτερα οι έφηβοι κάτω από πίεση εκνευρίζονται πολύ εύκολα.

Μην ρίχνετε λάδι στη φωτιά.Προσπαθήστε να είστε όσο το δυνατόν πιο ήρεμοι γίνεται. (ΗΡΕΜΗ ΔΥΝΑΜΗ)
Φερθείτε διπλωματικά, οι φωνές δεν πρόκειται να σας βγάλουν πουθενά αυτήν την περίοδο.


Φροντίστε τη διατροφή τους.
Χωρίς να γίνεστε εκνευριστικοί εμπλουτίστε το διαιτολόγιο τους με πολλά φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καθώς και με κρέας ή ψάρια βραστά ή ψητά. Αποφύγετε να τους δίνετε ζυμαρικά και τυποποιημένα γλυκά, επειδή προκαλούν υπνηλία. Αν τα ζητάνε απεγνωσμένα προσφέρετέ τα σε μικρές ποσότητες. Δώστε τους άφθονο γάλα και φροντίστε να τρώνε τακτά και μικρά γεύματα ώστε να παίρνουν ενέργεια χωρίς να βαρυστομαχιάζουν.

Ήμουν δώδεκα χρονών, ανέβηκα στο ποδήλατό μου και ξεκίνησα για το σχολείο...

«Αν έχετε δει τη Σαμπίν ή έχετε κάποιες πληροφορίες που μπορεί να βοηθήσουν στον εντοπισμό της, απευθυνθείτε στη χωροφυλακή του Τουρνέ ή στο αστυνομικό τμήμα.»
Στο εξής θα ανήκα στη θλιβερή σειρά των κοριτσιών και εφήβων που εξαφανίστηκαν στο Βέλγιο.»
Ζιλί Λεζέν και Μελίσα Ρούσο. Εξαφανίστηκαν μαζί στις 25 Ιουνίου 1995, σε ηλικία οχτώ ετών.»
Αν Μαρσάλ και Έφι Λαμπρέκ. Εξαφανίστηκαν μαζί στις 23 Αυγούστου 1995, σε ηλικία δεκαεφτά και δεκαεννιά ετών.»
Σαμπίν Νταρντέν. Εξαφανίστηκε μόνη της στις 28 Μαΐου 1996, σε ηλικία δωδεκάμισι ετών.»
Λετίσια Ντελέζ. Εξαφανίστηκε μόνη της στις 9 Αυγούστου 1996, σε ηλικία δεκατεσσεράμισι ετών».
Στις 28 Mαΐου του 1996, η Σαμπίν Nταρντέν, δώδεκα χρονών, απήχθη από τον Mαρκ Nτιτρού στο δρόμο για το σχολείο. Αυτό το τέρας έχει ήδη σκοτώσει τέσσερα παιδιά.
Αυτά που θα υποφέρει η Σαμπίν Nταρντέν είναι τρομαχτικά. Παρ’ όλα αυτά, μετά από ογδόντα μέρες τρόμου, θα σωθεί από το θάνατο κάτω από ασυνήθιστες συνθήκες.
H Σαμπίν Nταρντέν περίμενε οχτώ χρόνια για να μας διηγηθεί τα όσα υπέφερε:
«Είμαι μία από τις ελάχιστες επιζήσασες που είχαν την τύχη να ξεφύγουν από τέτοιου είδους δολοφόνους. Αυτή η αφήγηση ήταν για μένα απαραίτητη, για να πάψουν πια να με κοιτάζουν με “περίεργο” τρόπο και για να μη μου ξανακάνουν ερωτήσεις στο μέλλον.
Αν βρήκα όμως το κουράγιο να αναπαραστήσω αυτό το μαρτύριο, το έκανα πάνω απ’ όλα έτσι ώστε κανένα δικαστήριο να μην αφήσει ξανά ελεύθερους τους παιδεραστές, μειώνοντας την ποινή τους επί τη βάσει επίδειξης “καλής συμπεριφοράς” και χωρίς να λάβουν άλλου είδους μέτρα».
Μια εξαιρετική μαρτυρία, για να ακουστεί επιτέλους η φωνή των θυμάτων και να σταματήσει ο θαυμασμός για τα τέρατα.

Η σφαγή των νηπίων - κατά ΜΑΤΘΑΙΟΝ Ευαγγέλιο

16. Tότε ο Hρώδης, σαν είδε πως εξαπατήθηκε από τους σοφούς, θύμωσε πάρα πολύ κι έστειλε και σκότωσε όλα τα παιδιά μέσα στη Bηθλεέμ και σε όλη την περιφέρειά της από δύο χρόνων και κάτω, σύμφωνα με το χρόνο που εξακρίβωσε από τους σοφούς.
17. Tότε εκπληρώθηκε η προφητεία του Iερεμία, του προφήτη που λέει:


18. Φωνή ακούστηκε στη Pαμά, θρήνος και κλάμα και οδυρμός πολύς. Ήταν η Pαχήλ που έκλαιγε για τα παιδιά της και δεν ήθελε να παρηγορηθεί, γιατί δε ζούσαν πια.

Thursday, 28 December 2006

ΟΤΑΝ ΟΙ ΛΥΚΟΙ ΦΥΛΑΝΕ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ...
ΝΕΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΚΥΑΝΟΚΡΑΝΩΝ ΤΟΥ ΟΗΕ ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥ ΚΟΝΓΚΟ


Η σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση μικρών κοριτσιών (14-16 χρονών) από στρατιωτικό, κατά κύριο λόγο, αλλά και πολιτικό προσωπικό των ειρηνευτικών δυνάμεων του ΟΗΕ δεν αποτελεί νέο φαινόμενο.
Ήδη, τη δεκαετία του '90 στην Καμπότζη, δεν ήσαν λίγες οι καταγγελίες για σεξουαλική κακοποίηση ανήλικων κοριτσιών από κυανόκρανους.
Ωστόσο, αυτή η πλευρά της δράσης των κυανόκρανων κορυφώθηκε στο Κόσοβο το 2001. Ήταν τέτοιας έκτασης το φαινόμενο, που προκάλεσε την έντονη αντίδραση και κινητοποίηση διεθνών οργανώσεων (από τη σκοπιά είτε του φύλου, είτε των ανθρωπίνων δικαιωμάτων), οι οποίες, μεταξύ άλλων, απαίτησαν την αυστηρή τιμωρία των ενόχων.
Η μόνη, εν τούτοις, ορατή κατάληξη ήταν η μετατροπή του Κοσόβου σε κεντρικό δρόμο διέλευσης δικτύων εμπορίας γυναικών για σεξουαλική εκμετάλλευση.
Παρά τη σχετική δημοσιότητα, το 2002, έρευνα της οργάνωσης "Σώστε τα Παιδιά" καθώς και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες κατέγραψε πολυάριθμες περιπτώσεις σεξουαλικής εκμετάλλευσης ανήλικων κοριτσιών από προσωπικό των ειρηνευτικών αποστολών του Ο. Η. Ε στη Λιβερία, τη Σιέρα Λεόνε και τη Γουινέα.
Εδώ και λίγους μήνες, ένα νέο σκάνδαλο με την επωνυμία "σεξ έναντι τροφίμων" έχει ξεσπάσει και τούτη τη φορά αφορά σεξουαλική κακοποίηση 14χρονων κοριτσιών στη Δημοκρατία του Κονγκό, όπου ο ΟΗΕ διατηρεί ισχυρή ειρηνευτική δύναμη. Τα επόμενα, άραγε, θύματα σεξουαλικής εκμετάλλευσης θα είναι κορίτσια από το γειτονικό Μπουρούντι, όπου εδώ και ένα χρόνο περίπου έχει αποσταλεί ειρηνευτική δύναμη του Ο.Η.Ε. 6.500 ατόμων και ήδη έχουν ξεκινήσει καταγγελίες ανήλικων κοριτσιών για σεξουαλική κακοποίηση;
Η ειρηνευτική δύναμη του ΟΗΕ εγκαταστάθηκε στο Κονγκό το 2001.
Από τον πρώτο κιόλας χρόνο φαίνεται ότι υπήρξαν καταγγελίες για σεξουαλική εκμετάλλευση ανήλικων κοριτσιών από κυανόκρανους, που ανάγκασαν τον τότε γενικό διοικητή να δηλώσει: "αναγνωρίζω ότι πρόκειται για ευαίσθητες καταστάσεις, αλλά μην υπερβάλλουμε. Σκεφτείτε ότι είναι στρατιωτικοί και άνδρες". (!!!)
Ωστόσο, λίγο καιρό αργότερα, η κοινωνική πίεση ανάγκασε το γενικό γραμματέα του ΟΗΕ να αναγνωρίσει αυτήν την "ευαίσθητη" πραγματικότητα και να διακηρύξει την, αναποτελεσματική από ό,τι φάνηκε, πολιτική της μηδενικής ανοχής απέναντι σε τέτοιες συμπεριφορές. Έτσι και αλλιώς, όταν ένας κυανόκρανος διαπράττει οποιαδήποτε παράβαση ο ΟΗΕ δεν μπορεί να τον δικάσει παρά μόνο "να τον επιστρέψει" στις αρχές της χώρας του, ώστε αυτές να κρίνουν αν συντρέχουν λόγοι για να παραπεμφθεί στη δικαιοσύνη.
Μέχρι σήμερα, κανόνας είναι η ατιμωρησία.

Σεξιστική βία και εκμετάλλευσηΟι έγγραφες καταγγελίες για σεξουαλική κακοποίηση ανήλικων κοριτσιών ξεκίνησαν (;)
στις αρχές του 2004 και η έρευνα των αρμοδίων του ΟΗΕ λίγους μήνες αργότερα.
Η συντριπτική πλειοψηφία των καταγγελιών κατατέθηκαν στην επαρχία Ιτουρί, στο βορειοανατολικό άκρο της χώρας.
Η έρευνα αφορούσε 72 καταγγελίες 14-16χρονων κοριτσιών και κράτησε 4 μήνες
(Ιούνιος έως Σεπτέμβριος 2004), ενώ το πόρισμα βγήκε στις 5 Ιανουαρίου του 2005.
Από τις 72 καταγγελίες, που προφανώς αποτελούν μόνο ένδειξη της έκτασης του φαινομένου, μόνο 20 μπόρεσαν να επιβεβαιωθούν και τυπικά, χωρίς ωστόσο να γίνει δυνατή η ταυτοποίηση όλων των δραστών Στις περιπτώσεις που αυτή έγινε, οι στρατιώτες αρνήθηκαν την οποιαδήποτε σχέση τους με τις καταγγελίες.
Παρόλα αυτά, στο πόρισμα, οι καταγγελίες - μαρτυρίες των κοριτσιών θεωρούνται ως στοιχείο που αποδεικνύει ότι κυανόκρανοι εκμεταλλεύτηκαν την ευάλωτη κοινωνική θέση των θυμάτων και ότι "καταχράστηκαν τη θέση εξουσίας που κατείχαν για να αποσπάσουν σεξουαλικές απολαύσεις".
Οι μαρτυρίες είναι συγκλονιστικές: 14χρονο κορίτσι καταγγέλλει ότι εξαναγκάστηκε να εκπορνευτεί για 1-2 δολάρια ή δυο αυγά, ένα άλλο για 3 δολάρια και ένα μπουκάλι γάλα, ένα τρίτο για μια σοκολάτα και λίγο ψωμί.
Εξάλλου, την περίοδο διεξαγωγής της έρευνας
(31 Οκτωβρίου 2004) συνελήφθη στη Γκόμα (επίσης, στο ανατολικό Κονγκό), 41χρονος Γάλλος πολιτικός υπάλληλος της ειρηνευτικής δύναμης για σεξουαλική κακοποίηση12χρονου κοριτσιού και παιδική πορνογραφία.. Οι φωτογραφίες (όσες δημοσιοποιήθηκαν) προκάλεσαν φρίκη σε όλη την πόλη αλλά και την έντονη κινητοποίηση της (τοπικής) οργάνωσης "Γυναίκες για τη συμπαράσταση στα θύματα της σεξουαλικής βίας".
Την ίδια περίοδο, δύο κυανόκρανοι Τυνήσιοι (στην πρωτεύουσα της χώρας), επαναπατρίζονται λόγω σεξουαλικής κακοποίησης ανήλικων κοριτσιών, ενώ έξι μαροκινοί αντιμετωπίζουν τις ίδιες καταγγελίες.
Παράλληλα με τη σεξιστική βία και εκμετάλλευση ανηλίκων κοριτσιών, νεαρές γυναίκες (κατά κανόνα χήρες με παιδιά και πρόσφυγες του εμφυλίου) για να επιβιώσουν αυτές και τα παιδιά τους εξαναγκάζονται να εκπορνεύονται σε μπαρ - στέκια κυανόκρανων για 5 δολάρια ή λίγα τρόφιμα.Όλα αυτά, σε μια κοινωνία που προσπαθεί να συνέλθει από έναν 5ετή περίπου εμφύλιο πόλεμο με 3 εκατομμύρια νεκρούς
(οι περισσότεροι από πείνα και αρρώστιες) και δεκάδες σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του Παρατηρητηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, γυναίκες και κορίτσια που βιάστηκαν είτε από τον εθνικό στρατό,
είτε από άλλες ένοπλες ομάδες.
Ο εμφύλιος πόλεμος μπορεί τυπικά να τελείωσε το 2003, σίγουρα όμως η εξαθλίωση του κονγκολέζικου λαού και η σεξιστική βία συνεχίζεται.

Βασικές πηγές του κειμένου είναι ρεπορτάζ του εβδομαδιαίου περιοδικού της El Pais (24/4/2005) καθώς και δικτυακοί τόποι διεθνών οργανώσεων και οργανισμών (Ύπατη Αρμοστεία του OHE για τους πρόσφυγες, Alerte Internationale, Mujeres con las Victimas de Violencia Sexual, Human Rights Watch)

Comics... Η ένατη τέχνη

Τα κόμικς, που είναι γνωστά και ως ένατη τέχνη, είναι μια μορφή οπτικής τέχνης που αποτελείται από εικόνες που συνήθως συνδυάζονται με κείμενο, το οποίο συχνά βρίσκεται σε συννεφάκια κειμένου ή λεζάντες. Ο μεγάλος θεωρητικός και δημιουργός κόμικς Σκοτ Μακ Λάουντ στο βιβλίο του Understanding Comics δίνει έναν πλήρη ορισμό της τέχνης σαν «σχήματα και εικόνες ευρισκόμενα εσκεμμένα σε σειρά με σκοπό να μεταδώσουν πληροφορίες και/ή να προκαλέσουν μια αισθητική αντίδραση από τον χρήστη».  
Ο ορισμός αυτός αφήνει ορθά έξω τις γελοιογραφίες που είναι μεμονωμένες εικόνες, αφού στα κόμικς υπάρχει σαφώς μια αφηγηματική αλληλουχία μεταξύ των εικόνων.  
Η ύπαρξη κειμένου επίσης δεν είναι απαραίτητη.
Ενώ αρχικά χρησιμοποιήθηκαν για να εικονογραφηθούν καρικατούρες και για να διασκεδάσουν με απλές και συνηθισμένες ιστορίες, έχουν πλέον εξελιχτεί σε μορφή τέχνης, με πολλά υποείδη. Τα πιο συνηθισμένα είδη κόμικς είναι τα κόμικς στριπ σε εφημερίδες και περιοδικά (και όχι μόνο), όπου μια μικρή ιστορία ξετυλίγεται μέσα σε τρία ή τέσσερα καρέ και οι μεγαλύτερες ιστορίες σε ειδικά περιοδικά, εικονογραφημένες νουβέλλες και άλμπουμ, γνωστές απλά σαν κόμικς ή βιβλία κόμικς.
 

Τα κόμικ στριπ στις εφημερίδες και τα περιοδικά είναι συνήθως δευτερεύουσας σημασίας, προορισμένα να κάνουν ένα γρήγορο κοινωνικό ή πολιτικό σχόλιο και οι σκηνοθετικές - αφηγηματικές τους δυνατότητες είναι βέβαια περιορισμένες αφού πρόκειται για μια απλή λωρίδα (στριπ) με μερικά καρέ στη σειρά. Αντίθετα, στα περιοδικά κόμικς αποτελούν το κύριο υλικό, εκτείνονται σε ολόκληρες σελίδες κι εκεί οι ιστορίες παρουσιάζονται είτε σε συνέχειες από τεύχος σε τεύχος είτε αυτοτελώς.
 
Αναλόγως το πως ορίζει κανείς τα κόμικς, οι ρίζες τους μπορούν να αναζητηθούν στο 15ο αιώνα ή ακόμα και στα Αιγυπτιακά ιερογλυφικά. Παρόλα αυτά, η σημερινή μορφή τους (με καρέ και κείμενο σε συννεφάκια ή λεζάντες) εμφανίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα. Πρωτοπόροι λοιπόν του είδους θεωρούνται για την μεν Ευρώπη το περιοδικό Ally Sloper's Half Holiday που κυκλοφόρησε στην Αγγλία το 1884 για τις δε ΗΠΑ το Hogan's Alley του Ρίτσαρντ Άουτκολτ (Richard Outcault), του οποίου κύριος χαρακτήρας ήταν το Κίτρινο Παιδί και ξεκίνησε να δημοσιεύεται σαν ένθετο στριπ σε εφημερίδες το 1895.
Τα κόμικς γνώρισαν μεγάλη ανάπτυξη στις πρώτες δεκαετίες του εικοστού αιώνα στην Αμερική, κυρίως από τις ιστορίες με υπερήρωες εταιριών όπως η DC Comics και η Marvel comics. Στην Ευρώπη υπήρχε μια μικρή σκηνή, που ξεκίνησε με πρωτοπόρους τους Βέλγους και εκδόσεις όπως ο Τεντέν και το περιοδικό Spirou. Μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο με την άφιξη των αμερικάνικων κόμικς στην Ευρώπη αλλά και τη μεσολάβηση της δεκαετίας του '60, που αγκάλιασε αντικουλτούρες όπως τα κόμικς, αυτά σιγά-σιγά καθιερώθηκαν ως σοβαρό είδος τέχνης. 

αναρτήθηκε από: 
Marioneta-blog

H πρώτη Πρωτοχρονιά στην Ιστορία

Το 45 π.Χ., γιορτάστηκε για πρώτη φορά στην παγκόσμια Ιστορία η 1η Ιανουαρίου σαν η πρώτη ημέρα του νέου έτους, καθώς το ιουλιανό ημερολόγιο άρχισε να εφαρμόζεται.
Λίγο αφότου έγινε ρωμαικός αυτοκράτορας, ο Ιούλιος Καίσαρας αποφάσισε ότι το παραδοσιακό ρωμαϊκό ημερολόγιο χρειαζόταν άμεσα ριζικές αλλαγές.

Εισαγμένο γύρω στον έβδομο αιώνα π.Χ., το ρωμαϊκό ημερολόγιο προσπαθούσε να ακολουθήσει το σεληνιακό κύκλο, αλλά συχνά δεν κατάφερνε και τόσο καλά.
Επιπλέον, το ρωμαϊκό σώμα υπεύθυνο για την επιτήρηση του ημερολογίου (pontifex), συχνά έκαναν δεν έκαναν καλή χρήση της εξουσίας τους, προσθέτοντας μέρες στην αρχή του έτους προκειμένου να επεκτείνουν πολιτικούς όρους ή να παρεμποδίσουν εκλογές(!!!)
Στο σχεδιασμό του νέου ημερολογίου, ο Καίσαρας ζήτησε την ενίσχυση ενός Αστρονόμου από την Αλεξάνδρεια, του Sosigenes. Αυτός τον συμβούλεψε να απομακρυνθεί εξ ολοκλήρου από την ιδέα της παρακολούθησης του σεληνιακού κύκλου και να ακολουθήσει το ηλιακό έτος, όπως οι Αιγύπτιοι.
Μ' αυτό τον τρόπο, το έτος υπολογίστηκε ότι αποτελείται από 365 και 1/4 ημέρες.
Από την πλευρά του, ο Καίσαρας πρόσθεσε 67 ημέρες στο 45 π.Χ., κάνοντας έτσι το 46 π.Χ. να αρχίσεί την 1η Ιανουαρίου και όχι το Μάρτιο.
Επίσης, καθιέρωσε την επιπλέον μέρα στο τέλος του Φεβρουαρίου κάθε τέσσερα χρόνια, κρατώντας έτσι θεωρητικά το ημερολόγιό του από να πέσει έξω.
Λίγο πριν η δολοφονία του το 44 π.Χ., άλλαξε το όνομα του μήνα Quintilis σε Julius (Ιούλιος) από το όνομά του. Αργότερα, ο μήνας Sextilis μετονομάστηκε Augustus (Αύγουστος) από το όνομα του διαδόχου του.
Κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, ο εορτασμός της Πρωτοχρονιάς την 1/1 δεν συνηθιζόταν (στην πράξη), ούτε καν από αυτούς που έμειναν αυστηρά πιστοί στο Ιουλιανό ημερολόγιο.

Ο λόγος για αυτό είναι ότι ο Καίσαρας και ο Sosigenes απέτυχαν να υπολογίσουν σωστά το ηλιακό έτος ως 365.242199 ημέρες, όχι 365.25 ημέρες.
Το αποτέλεσμα ήταν να προστίθενται 11 λεπτά σε κάθε έτος, ποσό που συγκεντρωμένο το έτος 1000 μ.Χ. έφτασε τις 7 μέρες και μέχρι το μεσαίωνα είχε αγγίξει τις 10 (15ος αιώνας).

Η ρωμαϊκή εκκλησία ενημερώθηκε για αυτό το πρόβλημα, και το 1570 ο παπάς Γρηγόριος ΧΙΙΙ ανάθεσε στον Ιησουΐτη αστρονόμο Christopher Clavius να κατασκευάσει ένα νέο ημερολόγιο.
Το 1582, το Γρηγοριανό ημερολόγιο εφαρμόστηκε, παραλείποντας 10 ημέρες για εκείνο το έτος.
Από τότε, οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν επιλέξει την 1η Ιανουαρίου για να γιορτάσουν την ακριβή άφιξη του νέου έτους.

Wednesday, 27 December 2006

Παιδιά σε συρράξεις

Τα παιδιά είναι πάντοτε τα πρώτα θύματα των ένοπλων συρράξεων. Ακόμα και αν δεν σκοτωθούν ή τραυματιστούν, μπορεί να μείνουν ορφανά, να πέσουν θύματα απαγωγής ή να μείνουν με ψυχολογικά τραύματα και βαθιά θλίψη από την άμεση έκθεση στη βία, τον εκτοπισμό, τη φτώχεια ή το χαμό αγαπημένων προσώπων. Αυτά που επιβιώνουν συχνά βρίσκονται σε μια μάχη άλλου είδους, ενάντια στις ασθένειες, την αναζήτηση καταφυγίου, την έλλειψη βασικών υπηρεσιών και την πείνα. Τα σχολεία επίσης μπορούν να μπουν στη δίνη της βίας, συχνά με τραγικές συνέπειες. Τα παιδιά μπορεί να στρατολογηθούν δια της βίας ως μαχητές ή σκλάβοι, να βιώσουν σεξουαλική κακοποίηση ή να εκτεθούν σε εκρηκτικές ύλες - απομεινάρια του πολέμου - που σκοτώνουν ή ακρωτηριάζουν χιλιάδες κάθε χρόνο. Τα κορίτσια είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στη σεξουαλική βία, κακοποίηση, εκμετάλλευση και στιγματισμό κατά τη διάρκεια και μετά από ένοπλες συρράξεις. Πολλά κορίτσια επίσης ζουν τον πόλεμο στην πρώτη γραμμή. Για να προστατέψει τα παιδιά από τις ένοπλες συρράξεις, ο κόσμος πρέπει:
  • Να δώσει προτεραιότητα στα παιδιά, πριν και κατά τη διάρκεια συρράξεων. Τα κράτη οφείλουν να λάβουν υπόψη τους τις επιπτώσεις στα παιδιά πριν εμπλακούν σε σύρραξη ή επιβάλουν κυρώσεις και πρέπει να επιτρέπουν σε ανθρωπιστικούς οργανισμούς την αρμοδιότητα της προστασίας των παιδιών και των γυναικών κατά τη διάρκεια των εχθροπραξιών.
  • Να θέσει τέλος στη στρατολόγηση παιδιών στρατιωτών επικυρώνοντας και εφαρμόζοντας το προαιρετικό πρωτόκολλο της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού που αφορά την εμπλοκή των παιδιών στις ένοπλες συρράξεις.
  • Να ξεριζώσει την παράδοση της ατιμωρησίας και να ενδυναμώσει την απόδοση ευθυνών μεταξύ υπαιτίων γενοκτονίας, εγκλημάτων πολέμου - συμπεριλαμβανομένης της στράτευσης παιδιών κάτω των 15 ετών - και εκείνων που τελούν εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.
  • Να βελτιώσει και να δώσει προτεραιότητα στην επιτήρηση και την αναφορά σχετικά με τις παραβιάσεις των δικαιωμάτων του παιδιού κατά τη διάρκεια συρράξεων.
  • Να διευρύνει την αποστράτευση και τις εκστρατείες ενημέρωσης κατά των ναρκών. Η ευαίσθητη διαδικασία της επανένταξης στο κοινωνικό σύνολο πρώην παιδιών-στρατιωτών μέσω ενός εκτενούς προγράμματος υποστήριξης, είναι ζωτικής σημασίας. Μεγαλύτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην επανένταξη κοριτσιών-στρατιωτών. Η εκπαίδευση κατά του κινδύνου των ναρκών θα πρέπει να συμπεριληφθεί στη διδακτέα ύλη των σχολείων και στα προγράμματα δημόσιας υγείας.
  • Να επαναφέρει στην εκπαίδευση τα παιδιά που έχουν εμπλακεί σε ένοπλες συρράξεις όσο το δυνατό γρηγορότερα, ως ενός τρόπου να εμφυσήσει ένα αίσθημα σταθερότητας και κανονικότητας στις ζωές τους.

“Sathentrepomaste” - Συνταγή για ένα υπέροχο «γλύκισμα...»...

Συνταγή για το «υπέροχο γλύκισμα» “sathentrepomaste
Μη σας ξενίζει το όνομά του, όσο ξενικό και αν ακούγεται, μπορείτε να το παρασκευάσετε και στον τόπο μας. 

Είναι δοκιμασμένη η συνταγή...

ΥΛΙΚΑ (ελάχιστα)

1. ένα ζευγάρι ανενημέρωτο εντελώς
2. ένα άθλιο υπόγειο
3. μπόλικη φτώχεια
4. αδιαφορία
5. μιζέρια


ΥΛΙΚΑ (που δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να χρησιμοποιήσετε)

Αγάπη
Κοινωνική ευαισθησία
Κοινωνική πρόνοια
Άδεια μικροπωλητή στον πατέρα


«ΕΚΤΕΛΕΣΗ»

  • Βάζουμε το ζευγάρι στο σκοτεινό υπόγειο και το αφήνουμε να αναπαραχθεί.
  • Όσο αναπαράγεται αδιαφορούμε παντελώς και το αφήνουμε να γεμίσει, έτσι τυχαία, χωρίς να έχουμε έγνοια καμιά, όλο το υπόγειο με απογόνους, (καμιά δεκαριά πάνω-κάτω) μέχρι να γίνει το αδιαχώρητο.
  • Το μόνο που κάνουμε είναι να τους εφοδιάζουμε με μπόλικη φτώχεια και μιζέρια.
  • Στη συνέχεια δεν δίνουμε, σε καμιά περίπτωση, άδεια μικροπωλητή στον πατέρα.
  • Όταν οι απόγονοι μεγαλώσουν αρκετά αφήνουμε το «γλύκισμα» σε υπερβολικά χαμηλές θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του χειμώνα και εκτεθειμένο σε καύσωνες το καλοκαίρι, για να φουσκώσει.
  • Όταν αρχίζει να φουσκώνει, από οργή, θυμό, αγανάκτηση, του ρίχνουμε και άλλη αδιαφορία, μέχρι να είναι έτοιμο να εκραγεί.
  • Όταν κάμποσοι από τους απογόνους είναι έτοιμοι να πάρουν τους δρόμους, και ένας ειδικά (κατά προτίμηση ο δεκάχρονος) να πάρει πέτρες για να μας πετροβολήσει, και πάλι δεν πρέπει να ανησυχήσουμε.
  • Τον καταγγέλλουμε ως τρομοκράτη και το γλύκισμα sathentrepomaste είναι έτοιμο να «φαγωθεί»...

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ και...
ΚΑΛΗ μας ΟΡΕΞΗ …

Μέλισσα

Τα νέα 7 θαύματα του κόσμου

Εικοσιένα σημεία - μνημεία αναφοράς του πλανήτη βρίσκονται στην τελική φάση της ψηφοφορίας για την ανάδειξη των 7 σύγχρονων θαυμάτων του κόσμου.
Ανάμεσά τους και η Ακρόπολη.
Η παγκόσμια ψηφοφορία θα λήξει την 1η Ιανουαρίου του 2007, οπότε θα ανακοινωθούν και τα αποτελέσματα. Ψηφίστε.
Υπάρχει αναγκαιότητα επιλογής νέων θαυμάτων του κόσμου;


Η πρωτοβουλία για τα νέα επτά θαύματα του κόσμου ξεκίνησε από τον Ελβετό παραγωγό, συγγραφέα και αεροπόρο Μπέρναρντ Βέμπερ, αλλά στη συνέχεια, κι όσο μεγάλωνε η συμμετοχή των ψηφοφόρων, το εγχείρημα γινόταν πιο επίσημο και αντικειμενικό.

Στην αρχή ο καθένας μπορούσε να προτείνει το δικό του μνημείο, αρκεί να ήταν κατασκευασμένο από ανθρώπινα χέρια, να βρισκόταν σε σχετικά καλή κατάσταση και να είχε ολοκληρωθεί η κατασκευή του μέχρι το 2000.
  Αμέσως μετά, μία επιτροπή επτά "σοφών", με πρόεδρο τον πρώην γενικό γραμματέα της UNESCO Φεντερίκο Μαγιόρ και μέλη κορυφαίους αρχιτέκτονες, όπως η Ζάχα Ζάντιντ, ο Ταντάο Άντο και ο Σέζαρ Πέλι, διάλεξε ανάμεσα από 77 πιο δημοφιλή μνημεια των ψηφοφόρων τα 21 που έκρινε η ίδια ότι έπρεπε οπωσδήποτε να λάβουν θέση στην τελική λίστα. Τώρα το λόγο ή μάλλον το... ποντίκι, το έχουν και πάλι στα χέρια τους οι άνθρωποι όλου του κόσμου.
Η ψηφοφορία στη διεύθυνση www.n7w.com θα συνεχιστεί μέχρις ότου, την 1η Ιανουαρίου 2007, η ανθρωπότητα αποκτήσει και πάλι τα 7, νέα αυτή τη φορά, θαύματά της.
 
Ήδη 19 εκατομμύρια άτομα έχουν λάβει μέρος στην παγκόσμια ψηφοφορία.

ΟΙ 21 ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ: ΠΟΛΗ - ΧΩΡΑ
  1. Ακρόπολη -Αθήνα, Ελλάδα 
  2. Παλάτι της Αλάμπρα - Γρανάδα, Ισπανία
  3. Ναός του Ανγκόρ - Καμπότζη
  4. Τσίτσεν Ίτζα Γιουκατάν, Μεξικό
  5. Άγαλμα του Χριστού του Λυτρωτή, Ρίο ντε Τζανέιρο, Βραζιλία 
  6. Κολοσσαίο Ρώμη, Ιταλία 
  7. Τα αγάλματα στα Νησιά του Πάσχα Χιλή 
  8. Πύργος του Άιφελ Παρίσι, Γαλλία 
  9. Σινικό Τείχος, Κίνα 
  10. Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολη, Τουρκία 
  11. Ναός Κιομίζου Κιότο, Ιαπωνία 
  12. Κρεμλίνο Μόσχα, Ρωσία 
  13. Μάτσου Πίτσου, Περού 
  14. Κάστρο Νοϊσβανστάιν Φούσεν, Γερμανία 
  15. Πέτρα, Ιορδανία 
  16. Η Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας ,Αίγυπτος 
  17. Άγαλμα της Ελευθερίας, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
  18. Στόουνχεντζ Αμεσμπέρι, Μεγάλη Βρετανία 
  19. Όπερα του Σίδνει Αυστραλία 
  20. Ταζ ΜαχάλΆγκρα, Ινδία  
  21. Τιμπουκτού Μάλι, Αφρική
Με την ευκαιρία, να θυμίσουμε τα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου:
  1. ο Φάρος της Αλεξάνδρειας, 
  2. ο Ναός της Αρτέμιδος στην Έφεσο, 
  3. το άγαλμα του Δία στην Ολυμπία, 
  4. ο Κολοσσός της Ρόδου, 
  5. οι Κρεμαστοί Κήποι της Βαβυλώνας, 
  6. το Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού και 
  7. η Πυραμίδα του Χέοπα στην Γκίζα. 
Ήταν μια επιλογή του Αντίπατρου από τη Σιδώνα δύο αιώνες πριν από τη γέννηση του Χριστού και, με μερικές αλλαγές, έφτασε μέχρι τις μέρες μας. Από τα επτά θαύματα της αρχαιότητας, μόνο η Πυραμίδα της Γκίζας στέκεται ακόμα όρθια και έχει κάθε δικαίωμα να μπει θριαμβευτικά και στα νέα επτά θαύματα του κόσμου.

Tuesday, 26 December 2006

Η σεξουαλική κακοποίηση παιδιών στην οικογένεια -3- Σχολείο και παιδική προστασία.

Πρέπει να πούμε ακόμη ότι οι προσπάθειες διαφόρων οργανισμών και οργανώσεων, ιδίως στη χώρα μας, δεν αντιμετωπίζουν το σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα της σεξουαλικής κακοποίησης των παιδιών και ως ένα πολιτικό πρόβλημα που απαιτεί κατάλληλους χειρισμούς μέσα από θεσμικούς προγραμματισμούς:
  • με την καθιέρωση συμβουλευτικών κέντρων γονιών και παιδιών
  • με προγράμματα προετοιμασίας για το γονικό ρόλο που να απευθύνονται σε διάφορες ηλικίες (παιδιά, εφήβους, ενήλικες μελλοντικούς γονείς, ενήλικες γονείς)
  • με την ίδρυση σχολιατρικών υπηρεσιών που θα διαθέτουν κοινωνικό λειτουργό και ψυχολόγο οι οποίοι μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη του προβλήματος.
  • με προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών που θα ειδικεύονται σε θέματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης
  • με τηλεφωνικές γραμμές άμεσης βοήθειας για παιδιά, και πολλά άλλα.
Η πολιτεία περιορίζεται συνήθως σε σύντομα προγράμματα θεραπείας των θυμάτων και στην απονομή βαριών ποινών στο δράστη. Η θεσμοθέτηση προγραμμάτων όπως τα προηγούμενα απαιτούν χρόνιο προγραμματισμό και ένα σοβαρό μέρος του κρατικού προϋπολογισμού προκειμένου να πραγματοποιηθούν.
Συχνά μάλιστα ξεσπά ένας "ηθικός πανικός" γύρω από τέτοιου είδους προβλήματα ο οποίος συνίσταται βασικά σε συντηρητικές αντιδράσεις που στόχο έχουν να αποκαταστήσουν αμέσως την τάξη, την ομαλότητα και την κοινωνική ευταξία. Μας αρκεί η ισόβια καταδίκη και το λιντσάρισμα του δράστη για να εφησυχασθούμε και να βάλουμε το θέμα στην άκρη μέχρι την επόμενη φορά που τα τηλεοπτικά κανάλια και τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων θα παρουσιάζουν κάποιο άλλο παιδί θύμα σεξουαλικής κακοποίησης μέσα στην ίδια του την οικογένεια. Όλη αυτή η δημοσιότητα όμως κακοποιεί για δεύτερη φορά και στιγματίζει το θύμα. Στην ουσία επιτρέπουμε την αναγνώριση, την ερμηνεία και την προσπάθεια αντιμετώπισης μόνο των συμπτωμάτων και αγνοούμε τα αίτια. Γιατί το σύμπτωμα αφορά το παιδί, ενώ τα αίτια αφορούν την οικογένεια και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.


Και στο σημείο αυτό να σταθούμε λίγο στην ίδια την οικογένεια και να την εξετάσουμε ως έναν ισχυρό θεσμό, όπως αναδεικνύεται μέσα στο χρόνο. Η ίδια η σύσταση της οικογένειας ενέχει τα σπέρματα τέτοιων παρεκτροπών. Με τη συμμετοχή του στο θεσμό της οικογένειας από τη γέννησή του ο άνθρωπος δέχεται την πρώτη μορφή άσκησης εξουσίας, αρκεί να εξετάσουμε στο εσωτερικό της τη θέση της γυναίκας σε σχέση με τον άντρα και του παιδιού σε σχέση με τους ενήλικες γονείς. Η κοινωνικοποίηση στο εσωτερικό της οικογένειας συντελείται συχνά μέσα από διαδικασίες και πρακτικές που προετοιμάζουν το άτομο να δεχθεί την εξουσιαστική δομή του κράτους και των υπόλοιπων θεσμών της κοινωνίας. Επομένως η ενίσχυσή της και η προστασία της από κάθε είδους διαδικασίες διάλυσης είναι απαραίτητες για την κοινωνική ζωή.


Με τον ισχυρό κοινωνικό θεσμό της οικογένειας βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση, αλληλενέργεια και αλληλεπίδραση και το σχολείο. Αυτό εκτός από τη μετάδοση επιλεγμένων γνώσεων, συγκεκριμένης παιδείας (κουλτούρας), ορισμένης γλώσσας, μεταδίδει παράλληλα στους μαθητές του αρχές και αξίες κοινωνικές και πολιτικές καθώς και ηθικές και αισθητικές που είναι κυρίαρχες στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα.


Επομένως η θεραπεία τέτοιων συμπτωμάτων θα χρειαζόταν ισχυρές επεμβάσεις και κοινωνικές ανακατατάξεις στην οικογένεια και ιδίως στο σχολείο. Εάν το σχολείο, ως θεσμός του κράτους, ενδιαφέρεται να παραγάγει υποταγμένους πολίτες, ο δάσκαλος μπορεί ωστόσο να προαγάγει το κριτικό πνεύμα και την προσωπική αξιοπρέπεια των μαθητών του.


Οι εκπαιδευτικοί ως επαγγελματίες που έχουν άμεση επαφή με το παιδί έρχονται θέλοντας και μη καθημερινά αντιμέτωποι με όλα τα κοινωνικά προβλήματα που αφορούν την παιδική ηλικία, τα οποία μπορούν να εξετάσουν μέσα από την παρατήρηση του παιδιού, με την επαφή τους με τους γονείς και ως ένα βαθμό είναι επομένως σε θέση να γνωρίζουν την κατάσταση που βιώνει το κάθε παιδί μέσα στην οικογένεια. Όλα αυτά πρέπει να τα παίρνει υπόψη του κάθε ευαισθητοποιημένος εκπαιδευτικός, να μη σπεύδει στην εξαγωγή συμπερασμάτων όσον αφορά τη διάγνωση του προβλήματος και να μην αρκείται μόνο στα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς του τυπικού θύματος, του δράστη, της οικογένειας, που περιγράφηκαν παραπάνω. Ας μην ξεχνούμε ότι δεν είμαστε ειδικοί και έχουμε πάντα τη δυνατότητα να απευθυνθούμε σε κάποιον ψυχίατρο ή ψυχολόγο.


Επομένως το σχολείο με τους λειτουργούς του ως φορέας προστασίας των δικαιωμάτων των παιδιών μπορεί να συντελέσει στη διάγνωση αλλά κυρίως στην πρόληψη του προβλήματος, η πρόσφατη αποκάλυψη του οποίου συνδέεται με μια σταδιακή αλλαγή των κοινωνικών στάσεων προς τη σεξουαλικότητα. Μια ρεαλιστική αντιμετώπιση συνίσταται αρχικά στην κατανόηση ότι οι σύγχρονες σεξουαλικές πρακτικές μεταβάλλονται μέσα στο χρόνο, ό,τι ίσχυε 20 χρόνια πριν μπορεί να μην ισχύει σήμερα. Παράλληλα μεταβάλλεται και η σεξουαλικότητα της παιδικής ηλικίας.


Η πιο ελεύθερη σχέση που διαμορφώνουν σήμερα οι νέοι αλλά και τα παιδιά με τη σεξουαλικότητά τους είναι η καλή πλευρά αυτών των εξελίξεων. Δυστυχώς αυτή η πλευρά συνοδεύεται συχνά από όλες τις βαθιά ριζωμένες κοινωνικές προκαταλήψεις και από τον εκχυδαϊσμό που συνεπάγεται η εμπορευματοποίηση του σεξ.


Το πρόβλημα της σεξουαλικής κακοποίησης των παιδιών είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο του οποίου οι ρίζες πρέπει να αναζητηθούν στους τρόπους και τις διαδικασίες κοινωνικοποίησης των ανδρών. Στα πλαίσια δηλαδή μιας κοινωνίας που πάντα απέδιδε στον άντρα το ρόλο του δυνατού, του κατακτητή, που δικαιωνόταν μέσα από τη σεξουαλική του δραστηριότητα και επιτυχία. Τα κοινωνικά πρότυπα της γυναικείας και αντρικής συμπεριφοράς καθώς και πλήθος άλλων εδραιωμένων κοινωνικών αντιλήψεων που αφορούν τους ρόλους των δύο φύλων συντηρούνται και διαιωνίζονται και σήμερα μέσα στη σχολική τάξη. Η απαλλαγή των εκπαιδευτικών από τέτοιες προκαταλήψεις και ηθικολογίες αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την αποφυγή αβάσιμων και πρόωρων διαγνώσεων ή ακόμη αποσιώπησης του προβλήματος.


Η προσέγγιση του θέματος της σεξουαλικής κακοποίησης, αλλά και γενικότερα του θέματος της σεξουαλικότητας στα παιδιά δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Απαιτούνται προσεγμένοι και εξειδικευμένοι χειρισμοί απομακρυσμένοι από την ενοχοποίηση της σεξουαλικότητας και διάφορους ηθικολογικούς αυταρχισμούς οι οποίοι οδηγούν σε καχυποψία και παρανοϊκή συμπεριφορά.


Δεν αρκεί μόνο η καλή διάθεση από μέρος των εκπαιδευτικών οι οποίοι τις περισσότερες φορές είναι και γονείς και θέματα τέτοιας φύσης τους αγγίζουν ιδιαίτερα, απαραίτητη είναι η ενημέρωση και η κατάρτισή τους.


Ίσως σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά είναι επιτακτική ανάγκη το ελληνικό σχολείο να ακολουθήσει τις επιταγές της εποχής και να στρέψει τη ματιά του στο θέμα της σεξουαλικής αγωγής των παιδιών.


Η εμφάνιση και δημόσια συζήτηση του προβλήματος του AIDS έχει συμβάλλει καταλυτικά στην εκλαΐκευση όρων και θεμάτων που ποτέ ως τώρα δεν συζητούνταν δημόσια ούτε και ιδιωτικά.


Οικογένεια και παιδί τελικά φαίνεται να περιμένουν από το σχολείο πολλά πάνω στο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Η εφαρμογή διαφόρων προγραμμάτων - projects από κατάλληλα προετοιμασμένους και εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς είναι μια πρώτη λύση ή ίσως και ανάγκη για τη σωστή και έγκαιρη ενημέρωση των παιδιών, ώστε να μην πέφτουν θύματα σεξουαλικής κακοποίησης, αλλά συγχρόνως να ακολουθούν μια υγιή σεξουαλική ζωή.