Σελίδες

Monday, 21 January 2008

Νανούρισμα από τον Μότσαρτ - Καληνύχτα σας...

Καληνύχτα χαμομηλάκια...

Lullaby by Mozart

Και τώρα, κλείστε τα ματάκια και νάνι...


 

Ο απαγωγέας της μικρής Μαντλίν απέκτησε πρόσωπο

Σχεδόν εννέα μήνες μετά την τραγική εξαφάνιση της Βρετανίδας Μαντλίν ΜακΚάν, οι γονείς της έδωσαν στη δημοσιότητα το σκίτσο ενός άνδρα που ισχυρίζονται ότι απήγαγε την κόρη τους στην Πράια ντα Λουζ της Πορτογαλίας.
Την ίδια στιγμή ερωτηματικά δημιουργεί μια νέα εξαφάνιση, ενός πεντάχρονου κοριτσιού στην ισπανική πόλη Ουέλβα, μόλις 190 χιλιόμετρα από το πορτογαλικό θέρετρο όπου έκανε διακοπές η οικογένεια ΜακΚάν τον περασμένο Μάιο.

Το σκίτσο των ιδιωτικών ντετέκτιβ της Κέιτ και του Τζέρι ΜακΚάν, οι οποίοι εξακολουθούν να θεωρούνται επίσημοι ύποπτοι στην υπόθεση, στηρίχτηκε στη μαρτυρία της Βρετανίδας Γκέιλ Κούπερ, η οποία παραθέριζε στην Πράια ντα Λουζ την ίδια περίοδο με τους ΜακΚάν.

Ο «ύποπτος» άνδρας, που σύμφωνα με τη μαρτυρία θύμιζε κατάδικο, τράβηξε την προσοχή της γυναίκας στις 20 Απριλίου, όταν περπατούσε με δυνατή βροχή σε μια έρημη παραλία. Το ίδιο απόγευμα πέρασε από το διαμέρισμα της Κούπερ για να ζητήσει σε σπαστά αγγλικά, που θύμιζαν Ισπανό ή Βορειοαφρικανό, χρήματα για ένα ορφανοτροφείο.

Δύο ημέρες αργότερα η μάρτυρας είδε τον άνδρα ξανά στην παραλία να πλησιάζει μια παρέα παιδιών, στο ίδιο σημείο όπου έκανε βόλτα και η τετράχρονη Μαντλίν μερικές ημέρες αργότερα.
Το σημαντικότερο είναι ότι η περιγραφή της Κούπερ μοιάζει πολύ με την περιγραφή που είχε δώσει μια φίλη του ζεύγους ΜακΚάν ενός άνδρα, τον οποίο, όπως ισχυρίζεται, είδε να βγαίνει από το ξενοδοχείο μέσα στη νύχτα κουβαλώντας ένα παιδί που φορούσε πιτζάμες.

 
ΕΡΗ ΠΑΝΣΕΛΗΝΑ
ethnos.gr

Έλεγχος ψυχοσωματικής ανάπτυξης από 2 μέχρι 5 χρονών

Επειδή η αγάπη μαζί με τη γνώση
μεγαλώνουν ευτυχισμένα παιδιά

Εξέταση κατά τον 2ο χρόνο
  • Περπατά, πατώντας σε όλο το πέλμα.
  • Λέει το όνομά του. 
  • Λέει απλές προτάσεις με δύο ή περισσότερες λέξεις, πολλές φορές όμως δεν τις καταλαβαίνει ούτε η μητέρα του.
  • Χτίζει έναν "πύργο" με έξι κύβους. 
  • Αντιγράφει έναν κύκλο, αλλά όχι σωστά.
  • Βλέπει ευχαρίστως ένα βιβλίο με εικόνες και γυρίζει τις σελίδες μία μία.
  • Μπορεί να φορέσει τα παπούτσια του.
  • Χρησιμοποιεί σωστά το κουτάλι.
  • Πιάνει ένα ποτήρι, πίνει χωρίς να χύσει το νερό και το βάζει πάλι κάτω.
  • Η μητέρα του αναφέρει: «Παίζει ευχαρίστως μόνο του, προτιμά όμως να είναι κοντά σε ένα μεγάλο. Μιμείται τους γύρω του».
  • Ζητά να το βάλουν για "τσίσα" ή "κακά", όταν θέλει.


Εξέταση κατά τον 3ο χρόνο
  • Μπορεί να σταθεί λίγο στο ένα πόδι.
  • Λέει όνομα, επίθετο και το γένος του (αγόρι ή κορίτσι).
  • Έχει πλούσιο λεξιλόγιο, αλλά πολλές φορές ακατανόητο για τους ξένους.
  • Χτίζει "πύργο" με εννέα κύβους και "γέφυρα" με τρεις κύβους, όταν του δείξουμε (τριών χρονών) και όταν του το σχεδιάσουμε (τρεισήμισι χρονών).
  • Αντιγράφει έναν κύκλο σωστά.
  • Μπορεί να γδυθεί μόνο του, εάν έχουμε ξεκουμπώσει τα κουμπιά και πηγαίνει μόνο του στην τουαλέτα.
  • Τρώει με πιρούνι και κουτάλι.
  • Η μητέρα του αναφέρει: "Θέλει να έχει άλλα παιδιά για να παίζει. Καταλαβαίνει ότι πρέπει να μοιραστεί τα παιχνίδια του και το φαγητό του με άλλα παιδιά".
Εξέταση κατά τον 4ο χρόνο
  • Μπορεί να πηδά στο ένα πόδι (κουτσό).
  • Μπορεί να σταθεί στο ένα πόδι για τρία έως πέντε δευτερόλεπτα. 
  • Ξέρει όνομα, επίθετο και συνήθως διεύθυνση.
  • Μιλά καθαρά, με λίγους παιδικούς "ιδιωματισμούς".
  • Χτίζει μία σκάλα με τρία σκαλιά χρησιμοποιώντας έξι κύβους, αφού του δείξουμε.
  • Αντιγράφει σωστά ένα σταυρό.
  • Ξέρει τέσσερα βασικά χρώματα.
  • Μπορεί να ντυθεί και να γδυθεί, πιθανόν δε και να κουμπώσει ή να ξεκουμπώσει κουμπιά στην πλάτη του ή να δέσει τα παπούτσια του.
  • Η μητέρα του αναφέρει: "Έχει ανάγκη τους συνομήλικούς του. Καταλαβαίνει ότι πρέπει να σταθεί στη σειρά για να κάνει, π.χ. κούνια". 
Εξέταση κατά τον 5ο χρόνο
  • Μπορεί να στέκεται εναλλάξ στο ένα και στο άλλο πόδι.
  • Χτίζει σκάλα με τρία σκαλιά και έξι κύβους από σχέδιο.
  • Ξέρει όνομα, επίθετο, διεύθυνση και τα γενέθλια του ή πόσων χρονών είναι.
  • Μιλά καθαρά και σωστά, πιθανόν όμως να μπερδεύει ακόμη τα γράμματα Χ, Ξ, Ψ.
  • Αντιγράφει σωστά ένα τετράγωνο (πέντε χρονών) και ένα τρίγωνο (πεντέμισι χρονών).
  • Μετρά τα δάχτυλα του ενός χεριού.
  • Ντύνεται χωρίς καμία βοήθεια.
  • Πλένει τα χέρια του και το πρόσωπο και τα σκουπίζει.
  • Η μητέρα του αναφέρει: "Διαλέγει τους φίλους του. Καταλαβαίνει ότι τα παιχνίδια έχουν κανόνες και τους σέβεται".
Έλεγχος ψυχοσωματικής ανάπτυξης (4η εβδομάδα - 18 μηνών)