Σελίδες

Thursday, 5 March 2009

Ας μην πάει η κόρη της Μερόπης...

Η τέχνη είναι προσομοίωση της ζωής.
Αυτό είναι καπηλεία της ζωής και του θανάτου.
Δεν είναι μάθημα ανατομίας σε καμιά περίπτωση.
Η ανατομία διδάσκεται στα Πανεπιστήμια και δεν εκθέτει ανθρώπινα πτώματα σε χώρους "τέχνης".
Ας δώσουν σε κάθε σώμα το ονοματεπώνυμό του
και ας το τιμήσουν θάβοντάς το.



Έκθεση Bodies: Η μεγάλη ανατριχίλα

Χθες με παρακίνησε η κόρη μου να πάμε να επισκεφθούμε την Έκθεση BODIES που φιλοξενείται στην «Τεχνόπολη» στο Γκάζι. Στην αρχή δέχτηκα, γιατί νόμιζα ότι αφορά έργα Τέχνης και συγκεκριμένα γλυπτά. Όταν όμως μπήκα στο google, για να διαβάσω λεπτομέρειες γι’ αυτή την Έκθεση, στην αρχή απόρησα, μετά ανατρίχιασα και τελικά άλλαξα γνώμη. Όχι δεν θέλω να πάω. Ναι γιατί:
Κατ’ αρχάς μπήκα στο site της ίδιας της Έκθεσης όπου αναφέρονται επί λέξει τα πιο κάτω: «Στην έκθεση παρουσιάζονται με σεβασμό αληθινά ανθρώπινα σώματα στην ολότητά τους ή ανά μέρη, τα οποία έχουν διεξοδικά διαχωριστεί και διατηρηθεί μέσω μιας πρωτοποριακής διαδικασίας δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους επισκέπτες να δουν την ομορφιά και την πολυπλοκότητα των ίδιων τους των σωμάτων, των οργάνων και των συστημάτων του ανθρώπινου οργανισμού…..Η Έκθεση BODIES θα σας διαφωτίσει, θα σας παρακινήσει, θα σας γοητεύσει, και θα σας εμπνεύσει…». Έμεινα για λίγο απορημένη. Κατάλαβα καλά??? Πτώματα εκθέτουν?? Είναι δυνατόν να γοητευτώ από ανθρώπινα πτώματα???
Ακολούθησε μια μικρή έρευνα σε άλλα site (όπως αυτό) και κατέληξα πια σε ασφαλές συμπέρασμα. Ναι πτώματα εκθέτουν. Πρόκειται για ανθρώπους  και συγκεκριμένα Κινέζους (μη με ρωτήσετε πού τους βρήκαν, γιατί δεν ξέρω, μάλλον όμως είναι ύποπτη η προέλευση τους), οι οποίοι μετά θάνατον «πλαστικοποιηθήκαν» (τρόπον τινα) σε ειδικό εργοστάσιο, όπου τα υγρά και τα λίπη του σώματός τους αντικαταστάθηκαν από σιλικόνη, με στόχο να εκτεθούν στο κοινό. Έτσι εκθέτουν, λέει, μια γυναίκα έγκυο με τα πόδια ανοιχτά ώστε να φαίνεται το έμβρυο, έναν άνδρα να κρατά το δέρμα της πλάτης του, έναν άλλο να είναι γονατισμένος σε στάση προσευχής κρατώντας την καρδιά του κλπ κλπ. Και τότε ένιωσα ανατριχίλα. Διερωτήθηκα, τους ανθρώπους αυτούς (πριν πεθάνουν βέβαια), τους ρώτησαν αν θέλουν να τους γδάρουν, να τους πλαστικοποιήσουν και να τους εκθέτουν???? Αμφιβάλλω πολύ. Αν αυτό δεν είναι περιύβριση νεκρών που τιμωρείται σύμφωνα με το άρθρο 201 του Ποινικού Κώδικα, τότε τι είναι???
Α, ξέχασα να σας πω ότι έχει και εισιτήριο αυτή η «Έκθεση» και μάλιστα ακριβούτσικο 16 ευρώ. Η πλήρης εμπορευματοποίηση της φρίκης του θανάτου. Όχι δεν πήγα τελικά. Η κόρη μου λέει θα πάει μόνη της, άλλη μέρα. Ας πάει.
.



Βαρσοβία

Η πολωνική Δικαιοσύνη εξετάζει τη νομιμότητα της πρωτότυπης, αλλά και αμφιλεγόμενης- έκθεσης «Bodies», η οποία παρουσιάζει αληθινά ανθρώπινα σώματα και μεμονωμένα όργανα.
Η υγειονομική υπηρεσία της Πολωνίας ζήτησε τη διεξαγωγή έρευνας, υποστηρίζοντας ότι παραβιάστηκαν οι νόμοι για την ταφή και το σεβασμό προς τους νεκρούς.
«Ο άνθρωπος ποτέ δεν εξαφανίζεται, ο άνθρωπος είναι ιερός. [...] Ένας νεκρός απαιτεί σεβασμό, πρέπει να του συμπεριφέρεται με σεβασμό» δήλωσε ο αναπληρωτής γενικός επιθεωρητής της υγειονομικής υπηρεσίας, Γιαν Οργκελμπραντ.
Τα ανθρώπινα σώματα και τα μεμονωμένα όργανα που παρουσιάζονται προέρχονται από τα εργαστήρια του ιατρικού πανεπιστημίου Dalian Ρlastination της Κίνας.
Tα ανθρώπινα σώματα ανήκουν σε ανθρώπους που είτε ήταν δωρητές σώματος, είτε η σορός των οποίων δεν ζητήθηκε από τους οικείους τους, έχουν πεθάνει από φυσικά αίτια, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις είναι προφανή και τα ιατρικά προβλήματα που αντιμετώπιζαν.
Η έκθεση παρουσιάζεται σε πολλά μέρη του κόσμου, ανάμεσά τους και στην Ελλάδα, όπου τελεί υπό την αιγίδα του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων. Περισσότερα από 200 εκθέματα παρουσιάζονται σε αυτήν την έκθεση.

5 Μαρτίου του 339 π.Χ. : Έφυγε «ο Πολίτης του Κόσμου» για τον «Κόσμο των Ιδεών»


Στο δεσμωτήριο της Αθήνας αφήνει την τελευταία πνοή του ο Σωκράτης. 
Περίμενε ήρεμος, γαλήνιος την εκτέλεση της θανατικής ποινής και ήπιε το κώνειο, όπως όριζε ο νόμος.
Πίνακας του Zακ Λουι Νταβιντ (Jacques-Louis David) (1787)
Τα Αποφθέγματα του : 
   
Αν βρεθώ στην ανάγκη να επιλέξω μεταξύ του να αδικήσω ή να αδικηθώ,
θα προτιμούσα να αδικηθώ

  • ΤΟ ΑΣΗΜΙ ΚΑΙ Η ΠΟΡΦΥΡΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΑ ΣΤΟΥΣ ΤΡΑΓΩΔΟΥΣ, ΟΧΙ ΣΤΗ ΖΩΗ
  • ΟΠΟΙΟΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΛΙΓΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ
  • ΑΞΙΟΠΕΡΙΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΕ ΕΥΚΟΛΙΑ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΟΣΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΟΣΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΕΧΕΙ
  • ΤΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟ ΑΠΟΚΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΩΡΕΣ
  • ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΚΑΛΟ, Η ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΚΟ, Η ΑΜΑΘΕΙΑ
  • Ο ΠΛΟΥΤΟΣ ΚΑΙ Η ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΑ, ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΚΑ
  • Ο ΧΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΠΟΥ ΒΟΗΘΑΕΙ ΣΤΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΕΥΕΞΙΑ
  • ΑΡΕΤΗ ΕΙΝΑΙ ΟΤΑΝ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙΣ ΤΙΣ ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ
  • ΤΟ ΚΑΛΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΑΣΗΜΑΝΤΟ ΠΡΑΓΜΑ, ΟΥΤΕ ΟΜΩΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
  • ΕΙΤΕ ΑΝ ΠΑΝΤΡΕΥΤΕΙΣ, ΕΙΤΕ ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΝΤΡΕΥΤΕΙΣ, ΟΤΙ ΚΑΙ ΑΝ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΟ, ΘΑ ΜΕΤΑΝΙΩΣΕΙΣ
  • ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΖΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΩΝΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΡΩΝΕ ΓΙΑ ΝΑ ΖΟΥΝ
  • ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΝΑ ΚΑΘΡΕΠΤΙΖΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ, ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΟΙ, ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΝΤΑΞΙΟΙ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΗΜΟΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΣΥΓΚΑΛΥΨΟΥΝ ΤΗΝ ΑΣΧΗΜΙΑ ΜΕ ΜΟΡΦΩΣΗ
  • ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΚΩΜΙΚΩΝ, ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ, ΜΑΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΔΙΟΡΘΩΣΟΥΜΕ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΜΑΣ ΑΦΗΝΟΥΝ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΣ
  • ΕΝΑ ΓΝΩΡΙΖΩ, ΟΤΙ ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ
  • ΚΑΘΕ ΠΡΑΞΗ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΑΡΕΤΗ
  • Η ΑΡΕΤΗ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΘΟ
  • Η ΑΡΕΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
  • ΟΡΘΑ ΚΥΒΕΡΝΑ Η ΦΡΟΝΙΜΗ ΨΥΧΗ, ΣΦΑΛΕΡΑ Η ΑΦΡΩΝ
  • Η ΦΡΟΝΗΣΗ ΚΥΒΕΡΝΑ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΠΡΑΞΗ
  • Ο ΑΓΑΘΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΦΕΛΙΜΟΣ
  • ΑΓΑΘΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΟΡΘΗ ΓΝΩΜΗ
  • Η ΜΑΘΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΜΝΗΣΗ
  • Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΒΡΑΧΥΒΙΑ ΤΥΡΑΝΝΙΑ
  • ΤΟ ΕΥ ΓΙΝΕΣΘΑΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΕΤΑΙ ΛΙΓΟ ΛΙΓΟ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΛΙΓΟ
  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΡΑΤΤΕΙ ΚΑΚΩΣ ΑΠΟ ΑΓΝΟΙΑ
  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΔΑΙΜΟΝΙΟ ΜΕΣΑ ΤΟΥ ΠΟΥ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΙΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ ΣΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ
  • Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΕΣΑ ΤΟΥ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΡΕΤΗ
  • ΟΥΚ ΕΝ ΤΩ ΠΟΛΛΩ ΤΟ ΕΥ
  • ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΑΥΜΑΖΕΙΝ
  • ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΑΦΙΕΡΩΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΝΑ ΜΗ ΛΙΠΟΨΥΧΕΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΥΕΛΠΙΣΤΕΙ ΠΩΣ, ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙ, ΘΑ ΕΧΕΙ ΕΚΕΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΑΓΑΘΑ
  • Ο ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΕΙ ΟΣΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΗ ΨΥΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑ, ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΒΑΘΜΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
  • ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΑΡΑΖΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΡΟΝΗΣΗ
  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΥΣΙΜΟ ΚΑΙ Ο ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΜΑ
  • ΣΩΦΡΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΑ ΗΝ ΠΑΡΑΣΥΡΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΑΛΛΑ ΝΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΦΡΟΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥΣ ΣΥΓΚΡΑΤΗΜΕΝΟΣ
  • Η ΣΩΦΡΟΣΥΝΗ, Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, Η ΑΝΔΡΕΙΑ ΚΑΙ Η ΙΔΙΑ Η ΦΡΟΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΙΔΟΣ ΚΑΘΑΡΜΟΥ
  • ΟΙ ΨΥΧΕΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΞΑΝΑΓΕΝΝΙΟΥΝΤΑΙ
  • Η ΜΑΘΗΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑ ΑΝΑΜΝΗΣΗ
  • Η ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΠΡΟΞΕΝΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΟΜΟΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΟΜΟΙΑ
  • ΛΗΘΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ
  • ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΠΡΩΤΥΤΕΡΑ ΟΙ ΨΥΧΕΣ ΠΡΙΝ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΥΠΟ ΜΟΡΦΗ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΧΩΡΙΣΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΕΘΕΤΑΝ ΣΚΕΨΗ
  • Η ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΙΝ ΝΑ ΓΕΝΝΗΘΟΥΜΕ
  • ΚΑΘΕΤΙ ΠΟΥ ΖΕΙ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΠΕΘΑΝΕΙ
  • Η ΨΥΧΗ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΘΕΙΟ ΕΝΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΕ ΤΟ ΘΝΗΤΟ
  • Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ ΑΠΕΧΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΔΟΝΕΣ, ΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ, ΤΙΣ ΛΥΠΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ
  • Η ΨΥΧΗ ΕΙΝΑΙ ΑΘΑΝΑΤΗ

Ποιος Προστατεύει τα παιδιά από τους... Προστάτες τους ;

Αγαπημένο μου χαμομηλάκι,

Κατά 40% έχουν αυξηθεί τα περιστατικά βίας τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, και μεγάλο ποσοστό από το σύνολο, αφορούν κακοποίηση παιδιών.
Τον τελευταίο καιρό οργανώνονται συνεχώς εκδηλώσεις, ομιλίες, ... με στόχο την ενημέρωση του πολίτη για την αναγνώριση της βίας και ειδικά της Παιδικής κακοποίησης.
Αλλά....!

Ποιος Προστατεύει τα παιδιά από τους... Προστάτες τους ;

Στην σύνδεση αυτή, ενδεικτικά αναφέρονται μερικά περιστατικά κακοποίησης, και το επίπεδο αντιμετώπισής τους από την συντεταγμένη πολιτεία.

http://id65.tripod.com/pf_0013.htm

Είναι λάθος να εξαντληθεί η απόδοση ευθυνών μόνο σε πρόσωπα.
Μια πιο ευρεία και διερευνητική ματιά σε πρόσωπα και γεγονότα, οδηγούν στην κατάδειξη της παθογένειας του συστήματος. Παθογένεια που ευνουχίζει κάθε έννοια σεβασμού στα Δικαιώματα του Παιδιού, απαξιώνοντας τα, θέτοντας τους "μικρούς ανθρώπους" κάτω από ένα άτυπο ιδιοκτησιακό καθεστώς.

Οι Δημόσιοι λειτουργοί εξαντλούν την ευθύνη του λειτουργήματός τους στα λόγια (ευχολόγια) που ελάχιστη σχέση έχουν με την καθημερινή πρακτική τους.
Εξαιρείται η ανεξάρτητη αρχή, Συνήγορος του Παιδιού σαν ..."Φωνή Βοώντος εν τη Ερήμω".

Το "κοινό περί Δικαίου αίσθημα " των υπευθύνων διεγείρεται μόνο από ..."αίμα και σπέρμα".

Τα ωάρια - σαν παθητικά, βαλλόμενα από το σπέρμα - παραμένουν στο απυρόβλητο.

«Τα παιδιά δεν είναι ιδιοκτησία κανενός.
Δεν είναι ούτε ιδιοκτησία των γονέων τους, ούτε ιδιοκτησία της κοινωνίας.
Δεν ανήκουν παρά στην μελλοντική τους ελευθερία.
Στα παιδία ωστόσο, η ελευθερία αυτή δεν αποτελεί ακόμη πραγματικότητα, υπάρχει απλώς μέσα τους.
Συνάγεται επομένως ότι η κοινωνία, της οποίας το μέλλον εξαρτάται από τη διαπαιδαγώγηση και την εκπαίδευση των παιδιών και η οποία, κατά συνέπεια, δεν έχει μόνο το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση να τα συντηρήσει, είναι ο μόνος φύλακας των παιδιών και των δυο φύλων.
Η συντήρηση, η αγωγή και η μόρφωση των παιδιών πρέπει να είναι ίσες για όλους, με έξοδα της κοινωνίας.»
Μπακούνιν