Σελίδες

Monday, 4 February 2019

6ο Γυμνάσιο Τρικάλων: Το Σχολείο, που θυμίζει Gallery!!

Όταν Η Εκπαίδευση Μετατρέπεται Σε Παιδεία...
Περπατάς στους διαδρόμους και εκπλήσσεσαι. 
Πας μια βόλτα στις αίθουσες και νομίζεις ότι περιδιαβαίνεις μουσεία.
Στο 6ο Γυμνάσιο Τρικάλων, δεν πρωτοτύπησαν. Και άλλα σχολεία στα Τρίκαλα έχουν πίνακες ζωγραφικής στους διαδρόμους, ήδη από τα χρόνια τού τέως Πολυκλαδικού Λυκείου. 
Και μάλιστα αυτή είναι μια σχεδόν πάγια πρακτική αυτή στα Τρίκαλα: να εισέρχεται η τέχνη άμεσα στο οπτικό πεδίο των μαθητών/τριών.
Αλλά στο 6ο Γυμνάσιο καινοτόμησαν. Διότι από τα σχολικό έτος 2013-14, πέντε χρόνια τώρα, ο καθηγητής καλλιτεχνικών κ. Στέργιος Στάμος, ζωγράφος ο ίδιος, με την αμέριστη συμπαράσταση του διευθυντή του σχολείου, κ. Γιάννη Μιχάλη, επενδύει ζωγραφικά σε κάθε αίθουσα. 
Η οποία διαθέτει ζωγραφισμένο, έναν πίνακα ενός μέγιστου της ζωγραφικής, ;Eλληνα ή ξένου.
Όπου κι αν σταθείς, ο τοίχος περιβάλλεται από εικόνες και οπτικές επαφές με έναν κόσμο καλλιτεχνικό, όμορφο, που ζητά από τον θεατή να στρέψει το βλέμμα. Και μετά, να μάθει για τον Μιρό, τον Ακριθάκη, τον Πικάσο, τον Βαν Γκονγκ, τον Ματίς, τον Μόραλη… και άλλους ογκόλιθους της παγκόσμιας Τέχνης.

Όπως τονίζει ο κ. Στάμος, 
«Το σκεπτικό ήταν να αντιγράψουμε έργα σημαντικών καλλιτεχνών, ώστε με το μέγεθός τους και τη χρωματική τους γκάμα, να αλλάξουν την ψυχρή ατμόσφαιρα των αιθουσών. Έτσι έγινε η παραμονή των μαθητών και των συναδέλφων πιο ευχάριστη και παράλληλα διδακτική για τη σύγχρονη τέχνη».
Και ο κ. Μιχάλης τονίζει τη σημασία της συμμετοχής της σχολικής κοινότητας, σε ένα σχολείο με μια πραγματικά πρωτοπόρα βιβλιοθήκη και με πλήρη σεβασμό στο καθαρό περιβάλλον.

Ένα περιβάλλον που συναρτά την καθαριότητα με την Τέχνη, τη ζωγραφική με την αισθητηριακή απόλαυση. 
Και το αποτέλεσμα είναι, η εκπαίδευση να μετατρέπεται σε Παιδεία, σε μια κοινωνία, όπως αυτή των Τρικάλων, που καινοτομεί με καλές πρακτικές σε όλους τους τομείς.

6gymtrikala, trikalaenimerosi
το βρήκαμε στην αγαπημένη μας ideopigi
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

No comments:

Post a Comment