Σελίδες

Monday, 30 March 2020

Κορωνοϊός (Covi19) - «Να αγαπάς και να αγωνίζεσαι»: Καμπάνια της «σχεδίας» ενάντια στη (νέα) κρίση

Όλες αυτές τις μέρες, ειδικά μετά την αναστολή της έκδοσης του περιοδικού, αναζητούμε τρόπους για την περαιτέρω ενίσχυση των ανθρώπων με το κόκκινο γιλέκο, που έχουν πια αποσυρθεί από τους δρόμους. 
Για κάποιους, η σημερινή συνθήκη είναι «αυτο-απομόνωση». 
Για κάποιους άλλους, όμως, είναι «αποκλεισμός» (και δεν αναφερόμαστε καν στους ανθρώπους που κοιμούνται στο δρόμο και βιώνουν αυτή την ασύλληπτη πρόκληση). Είναι ακραία βίαιο, τρομακτικό.
Η «σχεδία» έχει επεξεργαστεί ένα πλάνο επτά (7) σημείων για να υποστηρίξει κάποιους έστω από τους πιο φτωχούς από τους φτωχούς και απευθύνει πρόσκληση σε ολόκληρη την κοινωνία, σε όλους τους φίλους και τις φίλες του ελληνικού περιοδικού δρόμου, να συνδράμουν σε αυτή την καμπάνια με τις δικές τους (νέες) ιδέες, προτάσεις, λύσεις, με όποιον τρόπο μπορεί ο καθένας.

Κανένας μόνος του σε καμία κρίση.

1. Συνδρομές αλληλεγγύης
Η «σχεδία» ξεκίνησε μια καμπάνια για την εγγραφή νέων συνδρομητών, προσφέροντας τη δυνατότητα τετράμηνης (έναντι 16€ – περιλαμβάνονται τα ταχυδρομικά τέλη) ή δίμηνης συνδρομής (έναντι 8€), ενώ παρέχεται η ευκαιρία και για την ταχυδρομική αποστολή του τεύχους Μαρτίου (έναντι 4€) για τους αναγνώστες που το έχασαν ακριβώς επειδή έχουν πάψει να κυκλοφορούν στην πόλη.

Σε αυτή την περίπτωση, όπως συμβαίνει και με την πώληση στο δρόμο, από κάθε συνδρομή, για κάθε 16€, για παράδειγμα, το 50% (8€) θα αποτελεί έσοδο για τους πωλητές του περιοδικού.

Για συνδρομή, πατήστε εδώ: https://shediahome.gr/product-category/syndromi-periodikou/

2. Κουπόνια τροφίμων
Κάνουμε επαφές με αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ζητώντας κουπόνια τροφίμων για τους ανθρώπους της «σχεδίας». 
Ο ΑΒ Βασιλόπουλος και ο Σκλαβενίτης έχουν ανταποκριθεί θετικά (και τους ευχαριστούμε θερμά). 
Η σημαντικότερη, μέχρι σήμερα, προσφορά έχει έρθει από τη φίλη αναγνώστρια κ. Α. στη Θεσσαλονίκη, η οποία έκανε δωρεά δωροεπιταγές αξίας 1.550€, οι περισσότερες από τις οποίες έχουν ήδη φτάσει στα χέρια των ωφελουμένων. 
Να σημειωθεί ότι η κ. Α. είχε, και τα Χριστούγεννα, κάνει δώρο επιταγές τροφίμων στους ανθρώπους της «σχεδίας» στη Θεσσαλονίκη, ύψους 1.024€. Της είμαστε βαθιά ευγνώμονες, όπως βαθιά ευγνώμονες είμαστε και στις δύο αλυσίδες τροφίμων. 
Η προσπάθεια συνεχίζεται.

3. Παράδοση
Όπως έχουμε ήδη γράψει (και, ούτως ή άλλως, γνωρίζουν οι φίλοι της «σχεδίας»), πολλοί διανομείς ανήκουν, δυστυχώς, στην ομάδα υψηλού κινδύνου. 
Δεν πρέπει να εκτίθενται, να μετακινούνται, αφού αν νοσήσουν το πιθανότερο είναι ότι το αποτέλεσμα θα είναι πολύ οδυνηρό. 
Προσπαθούμε να στήσουμε ένα δίκτυο με φίλους (ή ομάδες φίλων) με μηχανάκι, ποδήλατο ή άλλο μέσο, ώστε τα τρόφιμα που τους αναλογούν να τους τα πηγαίνουμε εμείς. 
Σήμερα, ελπίζουμε, να έχει ολοκληρωθεί η χαρτογράφηση των περιοχών όπου ζουν. Με την ολοκλήρωσή του, θα απευθύνουμε κάλεσμα, όποιος επιθυμεί, να συμμετάσχει σε αυτή την αλυσίδα αγάπης και αλληλεγγύης, να συμβάλει στη διανομή των τροφίμων.

4. Ψυχαγωγία
Για κάποιους ανθρώπους είναι «αυτοαπομόνωση», για κάποιους άλλους όμως, είναι ένας (νέος) αποκλεισμός. Δεν είναι για όλους το ίδιο. 
Δεν έχουν όλοι τηλεόραση, ίντερνετ, επικοινωνία με φίλους, οικογένεια, επιτραπέζια παιχνίδια, Netflix. Δεν το λέμε για να νιώσουν ενοχικά, για όσους απολαμβάνουν τα απλά, αλλά για να σκεφτούμε ενεργά και συλλογικά για το τι μπορούμε να κάνουμε για εκείνους που δεν έχουν.
Μια τηλεόραση, ένα ραδιοφωνάκι, βιβλία, μια τράπουλα, πλέξιμο, κάποια δημιουργική απασχόληση που να έχει κάποιο βαθύτερο νόημα, ένα ημερολόγιο. 
Στύβουμε, όλες αυτές τις μέρες, το μυαλό μας να σκεφτούμε τρόπους. Πάλι, θα θέλαμε και νέες ιδέες και, εν συνεχεία, θα αναζητήσουμε, θα βρούμε συλλογικά τις λύσεις, τις προσφορές/είδη.

5. Επικοινωνία
Οι περισσότεροι πωλητές έχουν καρτοτηλέφωνα. 
Στις επαφές μαζί τους, αυτές τις μέρες, μεταξύ άλλων, καταγράφουμε τις εταιρείες τηλεφωνίας που χρησιμοποιεί ο καθένας ώστε να αναζητήσουμε χρόνο/μονάδες για τα κινητά τους. 
Τρεις (τουλάχιστον) δεν έχουν καν συσκευή. Αναζητούμε και συσκευές.

6. Συντροφικότητα
Προσκαλούμε τους φίλους και τις φίλες που το επιθυμούν να δηλώσουν συμμετοχή ώστε να παίρνουμε καθημερινά, τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, ένα τηλέφωνο τους πωλητές για να πούμε δυο λόγια, τι κάνουν, τι κάνουμε, τις ανάγκες, τα νέα μας, για μια «καλημέρα», βρε αδελφέ. 
Οι περισσότεροι πωλητές της «σχεδίας» βιώνουν έναν πολύ μοναχικό βίο.

7. Κουζίνα «σχεδία home»
Μία από τις σκέψεις είναι να ανοίξει η κουζίνα του «σχεδία home» και να μαγειρεύουν οι άνθρωποί μας (εργαζόμενοι πλέον στο εστιατόριο και πρώην πωλητές της «σχεδίας» πολλοί) για τους πιο ευάλωτους συνανθρώπους μας «φαγάκι της μαμάς», το οποίο, στη συνέχεια, θα κάνουμε διανομή στους χώρους όπου διαβιούν.

8. Άλλο
Κάθε άλλη ιδέα είναι ευπρόσδεκτη. Κανένας μόνος του σε καμία κρίση.

*Αυτό αποτελεί το πλάνο ενεργειών μας για να ξεπεράσουμε, συλλογικά, όσο πιο ανώδυνα γίνεται αυτές τις δύσκολες στιγμές. Αγωνιζόμαστε να ανταποποκριθούμε. 
Σε περίπτωση που δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε 100% σε όλες τις ανάγκες, δυστυχώς, θα πρέπει να μπούμε στη διαδικασία της επιλογής. Αν, για παράδειγμα, συγκεντρώσουμε 20 κάρτες κινητής τηλεφωνίας, αυτές θα διανεμηθούν στους ανθρώπους που ξέρουμε ότι έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη, που είναι ακόμη πιο ευάλωτοι από τους ευάλωτους.
«Α», για αγάπη, για αλληλεγγύη, για αξιοπρέπεια.

«Fight ‘n Love». Να αγωνίζεσαι και να αγαπάς. 

shedia
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

No comments:

Post a Comment