ότι μας αγαπούν. Μας αγαπούν επειδή είμαστε αυτοί
που είμαστε ή παρά το γεγονός ότι είμαστε αυτό που είμαστε.
Βίκτωρ Ουγκό
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
Save Our Children ♦ Σώστε τα Παιδιά μας
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ,
Προστατεύστε το Χαμομηλάκι, Είναι το Φως.
Κίνημα για την προστασία του παιδιού
hamomilaki@gmail.com ♦ ♦
Η ευτυχία είναι απλή, σαν τη σκέψη ενός παιδιού
Γνωστή είναι και η ονομασία Πλακουντάρια και μάλιστα « καπυρώδη» δηλ, αποξηραμένα, ψωμί φταιγμένο από σιμιγδάλι, ίσως, και τηγανισμένο σε λάδι. Ονομάζεται και αρτολάγανα και πάντα ήταν φτιαγμένη με αλεύρι καλής ποιότητας, κρασί, πιπέρι, μέλι, και γάλα.Για την ετυμολογία της λαγάνας δεν υπάρχουν επιφυλάξεις, προέρχεται από το αρχαίο λάγανον. Το λάγανον ανάγεται σε θέμα λαγ- από αμάρτυρο επίθετο λάγος που θα πει χαλαρός, απ' όπου και λαγαρός ή λάγνος .Το βρίσκουμε π.χ. στους Εβδομήκοντα, όπου τα λάγανα δεν ταυτίζονται με τα άζυμα ψωμιά (άρτους αζύμους πεφυραμένους εν ελαίω και λάγανα άζυμα κεχρισμένα εν ελαίω, στην Έξοδο).
«κάτιλλος δὲ ὀρνᾶτος ὁ λεγόμενος παρὰ ῾Ρωμαίοις οὕτως γίγνεται· θρίδακας πλύνας ξέσον καὶ ἐμβαλὼν οἶνον εἰς θυίαν τρῖβε τὰς θρίδακας, εἶτα τὸν χυλὸν ἐκπιέσας σελίγνιον συμφύρασον αὐτῷ καὶ συμπεσεῖν ἐάσας μετ' ὀλίγον τρῖψον εὐτόνως, προσβαλὼν ὀλίγον στέατος χοιρείου καὶ πέπερι, καὶ πάλιν τρίψας ἕλκυσον λάγανον καὶ λειάνας ἐκτεμὼν κατάτεμνε καὶ ἕψε εἰς ἔλαιον θερμότατον εἰς ἠθμὸν βαλὼν τὰ κατακεκομμένα. ἄλλα πλακούντων γένη· ὀστρακίτης, ἀττανῖται, ἄμυλον, τυροκόσκινον». (Αθήναιος, Δειπνοσοφισταί, 14, 57, 30)Η λαγάνα είναι άρρηκτα δεμένη στους νεότερους χρόνους με το ψωμί της Καθαρής Δευτέρας. Συνήθως ζυμώνεται και «πατιέται» με τα χέρια μόνο, για να γίνει επίπεδη. Και έτσι την επόμενη της τελευταίας Κυριακής των Απόκρεων, της Τυροφάγου, έχει την τιμητική της.
Από τον υπεύθυνο «γιατί τόση σκληρότητα ως προς το άτομό μου» κι από τον βαλλόμενο «γιατί ξανά τα ίδια.» Και οι δύο πονούν και οι δύο αισθάνονται αδικημένοι.Η συγχώρεση είναι βάλσαμο για την ψυχή! Η συγχώρεση γιατρεύει κάθε πληγή, δεν σημαίνει όμως πως το σημάδι δεν θα συνεχίσει να υπάρχει και εκεί δημιουργείται η παρεξήγηση.
Άλλοτε συγχωρείς και επιλέγεις να μείνεις στην σχέση κι άλλοτε επιλέγεις να συγχωρήσεις αλλά να πας παρακάτω και να σταματήσεις την σχέση αυτή!Στην πρώτη περίπτωση αυτός που συγχωρεί χρειάζεται να είναι πολύ σίγουρος για την απόφασή του! Το να μένεις κάπου που έχεις πληγωθεί θέλει προσπάθεια και πάρα πολύ καλή διάθεση για επανασύνδεση, ώστε το χθες να μην γίνει τροχοπέδη του σήμερα και του αύριο.
Να συγχωρήσεις, να κρατήσεις κάθε μάθημα που πήρες και να απελευθερώσεις κάθε πικρία για το άτομο που σε πλήγωσε.
Με το δείπνο της Κυριακής της Τυρινής κλείνει ένας γαστρονομικός κύκλος, που σχετίζεται με τη χριστιανική θρησκεία και από την επομένη, Καθαρά Δευτέρα, αρχίζει η σωματική και ψυχική προετοιμασία για το Πάσχα, με την αυστηρή νηστεία της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.Την Κυριακή της Τυροφάγου κορυφώνονται οι καρναβαλικές εκδηλώσεις και αναβιώνουν παραδοσιακά αποκριάτικα έθιμα σε όλη την Ελλάδα. Οι μύθοι και οι θρύλοι της χώρας μας έρχονται στο προσκήνιο και μέσα από τις μεταμφιέσεις, το χορό, το γλέντι και το τραγούδι. Στο επίκεντρο των εορταστικών εκδηλώσεων η Πάτρα, με το ονομαστό καρναβάλι της, αλλά και η Ξάνθη και το Ρέθυμνο με τα δικά τους ξεχωριστά καρναβάλια, που κερδίζουν συνεχώς σε δημοφιλία και αναγνώριση.
Οι άνθρωποι που δεν αποδέχονται τον εαυτό τους, που έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και που ανησυχούν υπερβολικά για το τι σκέφτονται οι άλλοι για τους ίδιους φοβούνται τη μοναξιά.Ενήλικες που ως παιδιά μεγάλωσαν σε προβληματικές οικογένειες δυσκολεύονται και έχουν πολλές μοναχικές στιγμές, επειδή δεν εμπιστεύονται άλλους ανθρώπους, ούτε καν τον ίδιο τους τον εαυτό, με αποτέλεσμα να απομονώνονται και ταυτόχρονα να αισθάνονται άσχημα.
Ο κόσμος επίσης φοβάται τη μοναξιά επειδή στην εποχή της ηλεκτρονικής κοινωνικής δικτύωσης το να μη βρίσκεται κανείς με άλλους θεωρείται συνώνυμο της αποτυχίας.Η κοινωνία τονίζει πόσο σημαντικό είναι να έχουμε παρέες και να είμαστε κοινωνικοί, οπότε κάτι που δεν είναι κοντά σε αυτό το ‘πρότυπο’ φαντάζει λάθος και προβληματικό, χωρίς όμως να ισχύει κάτι τέτοιο.
Για ανασκουμπώσου να κάνεις γενική καθαριότητα ακούγοντας την αγαπημένη σου μουσική, για τακτοποίησε τα συρτάρια και τις ντουλάπες σου και χάρισε αυτά που δε χρειάζεσαι…Όταν τακτοποιούμε το φυσικό μας χώρο τακτοποιούμε κατ’ αναλογία και τον ψυχικό μας χώρο και το συναίσθημα της ικανοποίησης είναι πολύ γλυκό…
Children and Loneliness |
Η αλήθεια είναι ότι έχει προσπαθήσει πολύ: έχει καλέσει άλλα παιδάκια για παιχνίδι στο σπίτι, πάνε συνέχεια στο πάρκο με την παιδική χαρά (αν ο καιρός το επιτρέπει)… παρόλα αυτά, έχει παρατηρήσει ότι ο Δημητράκης προτιμά να παίζει την περισσότερη ώρα μόνος του. Και έτσι είναι! Αυτό κανονικά, θα έπρεπε να την καθησυχάσει, γιατί από τη στιγμή που δεν συμμετέχει στα παιχνίδια των άλλων με δική του πρωτοβουλία, και δεν είναι το «παιδάκι που δεν το παίζει κανείς», σημαίνει ότι ίσως περνά καλά μόνο του.
Αν κάποιος παρατηρήσει τα πρόσωπα στο οικογενειακό περιβάλλον ενός μοναχικού παιδιού θα ανακαλύψει στις περισσότερες περιπτώσεις κάποιον μοναχικό συγγενή. Εξάλλου, η εντύπωση που έχουν οι περισσότεροι ότι τα μοναχικά παιδιά είναι συνήθως αρσενικού φύλου, είναι λανθασμένη. Υπάρχουν εξίσου πολλά μοναχικά κοριτσάκια, απλώς δεν διακρίνονται εύκολα.
Στη φάση αυτή καθοριστικό ρόλο παίζει η άμεση ένταξη του σε θεραπευτικό πρόγραμμα. Όσο νωρίτερα τεθεί σε εφαρμογή η παρέμβαση τόσο πιο άμεση θα είναι η ανταπόκριση του παιδιού. Πολλοί γονείς εσφαλμένα θεωρούν ότι η κατάσταση είναι προσωρινή και αφήνουν πολύτιμο χρόνο να χαθεί, με αποτέλεσμα η αλαλία να εγκαθίσταται στο συμπεριφορικό ρεπερτόριο του παιδιού.Το παιδί με επιλεκτική αλαλία, βιώνει πολλές δυσκολίες στο σχολικό περιβάλλον. Εξαιτίας της ιδιαιτερότητας του ουκ ολίγες φορές θεωρείται χειριστικό, με πεισματική συμπεριφορά, γλωσσικές διαταραχές ή συναισθηματικές και νοητικές δυσκολίες.
Το αποτέλεσμα: να τοποθετείται σε ειδικές τάξεις και ακαδημαϊκά να μένει πίσω. Επίσης, δεν είναι λίγοι οι συμμαθητές που το περιπαίζουν και το χλευάζουν για την αδυναμία του.Οι γονείς συνήθως αδυνατούν να διαχειριστούν την ευαίσθητη αυτή κατάσταση. Δεν μπορούν κατανοήσουν , ούτε και να δεχτούν πως το ομιλητικό παιδί στο σπίτι μετατρέπεται σε ένα αμίλητο και ανέκφραστο ον στο σχολείο ή στο πάρκο. Πολλές φορές το πιέζουν να πει έστω και μια λέξη, στρατηγική που φέρνει ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα.