Saturday 14 August 2010

Για τα παιδιά με νοιάζει

Που γεννιούνται μαθαίνοντας πως ο ήλιος είναι θανατηφόρος
Που γεύονται σάρκες μεταλλαγμένες
Που βουτάνε τη μπουκιά τους σε παλιόλαδα
Που μασάνε τους καρπούς της γης ποτισμένους με δηλητήρια
Που πίνουν βρώμικα νερά

Που κολυμπάνε σε μολυσμένες θάλασσες
Που ανασαίνουν αέρα δηλητήριο.
Που ζουν μέσα στο τσιμέντο και δεν ένοιωσαν ποτέ τη μυρουδιά της φύσης
Που δεν κοιμήθηκαν κάτω από δέντρο με τη δροσιά από τα φύλλα να στάζει στο πρωινό ξύπνημα.
Που δεν σκαρφάλωσαν ποτέ να ξετρυπώσουν μια φωλιά
Που δεν είδαν ποτέ ένα αγρίμι


Για τα παιδιά με νοιάζει
Γιατί ακόμα και μέχρι εμένα, μέχρι τη δική μου γενιά υπάρχουν μνήμες, γεύσεις, μυρουδιές, αγγίγματα, αισθήσεις κοιμισμένες που κάποτε υπήρξαν.
  • Ήπια αγνό γάλα, έφαγα βερίκοκα που μοσχοβόλαγαν, μύρισα ψωμί ζυμωτό που μοσχοβόλαγε στο ξεφούρνισμα, ζαλίστηκα με τη μυρουδιά απ΄τις πορτοκαλιές, μάζεψα θυμάρι και χόρτα, είδα τη ρίγανη να ξεραίνεται στον ήλιο και τη φρέσκια ντομάτα να γεμίζει μοσχοβολιές το κυριακάτικο τραπέζι.
  • Έτρεχα στο κυρ-Λεωνίδα να μου δώσει το φρέσκο αυγό κάθε πρωί και με χαιρέταγε φωνάζοντας «γεια σου μόρτη!»
  • Ακολουθούσα σαν υπνωτισμένη τη μυρουδιά δυόσμου απ΄τα κεφτεδάκια της γειτόνισσας , κι εκείνη με περίμενε πάντα μ΄ ένα πιατάκι γεμάτο και δυο φέτες ψωμί ψημένες στη σχάρα.
  • Έμαθα συνταγές απ΄τη γιαγιά, προσπάθησα να πλέξω, να κεντήσω.
  • Μου διάβασαν παραμύθια.
  • Μάτωσα τα γόνατα στις αυλές απ΄τα χαλίκια.
  • Τσακώθηκα για τους βόλους.
  • Κράτησα την ισορροπία μου στα στρατιωτάκια ακούνητα αμίλητα κι αγέλαστα.
  • Με είδα σε ασπρόμαυρες φωτογραφίες ντυμένη σουλιώτισσα.
  • Κοιμήθηκα στην αγκαλιά της μάνας μου στο συνοικιακό ταβερνάκι χαζεύοντας το βαρέλι με το κοκκινέλι και τη θαυματουργή βρυσούλα του.
  • Με είδα να κοκκινίζω στο πρώτο φλερτ, στο πρώτο πάρτι.
  • Χόρεψα μπλουζ που διαρκούσαν δέκα λεπτά κι όλο κάποιος έβαζε το βινύλιο ξανά από την αρχή μέχρι να καταφέρει να πάρει την υπόσχεση από τη Σούλα.
  • Κάπνισα κρυφά το πρώτο τσιγάρο, άφιλτρο, κι ένοιωθα ότι ήμουν όλη μια αμαρτία.
  • Τσουρούφλισα την άκρη των μαλλιών σε κάποια ανάσταση.
  • Φύλαγα σ΄ ένα μικρό ημερολόγιο ένα κλαράκι βάγια.
Για τα παιδιά με νοιάζει.
Με είδα στην ανθρώπινη διάστασή μου ανακατεμένη με γέλιο και δάκρυ.
Αποκοιμήθηκα στη καρέκλα ενός νοσοκομείου προσμένοντας με λαχτάρα τα καλά νέα, ξενύχτησα σε σπίτι που πενθούσε πίνοντας καφέ ελληνικό, κι έβγαλα από μέσα μου 2 παιδιά. Ένα πιθανό στρατιώτη και μια πιθανή μάνα.
Χωρίς να ξέρω αν θα πολεμήσουν, αν θα γεννήσουν.
Φοβάμαι μήπως μαζί με το άρωμα του αγνού λαδιού, τη γεύση του αγνού μελιού, και το άρωμα από θυμάρι, μήπως χάθηκαν οι πόλεμοι τους κι οι γέννες τους.
Μήπως ζήσουν σ΄έναν κόσμο που η γέννα κι ο θάνατος θα έχουν μετατραπεί σε μια ακόμα μεταλλαγμένη εμπειρία.

Για τα παιδιά με νοιάζει.
  • Να πολεμήσουν και να γεννήσουν ένα νέο κόσμο.
  • Που να μιλάει με όλες τις αισθήσεις.
  • Που να έχει βρει ξανά από την αρχή τα πολύτιμα.
πηγή
Πηγή της πηγής

Ο ρόλος μας και η καταλληλότητα των επιλογών μας στην άθληση του παιδιού

Ο ρόλος μας και η καταλληλότητα των επιλογών μας στην άθληση του παιδιού Πώς μπορούμε να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον του παιδιού μας για άσκηση από τα πρώτα κιόλας χρόνια της ζωής του;
 Ίσως το βασικότερο ερέθισμα είμαστε εμείς οι ίδιοι. Ως πρώτη κίνηση θα μπορούσαμε να βρούμε ένα φιλικό προς το παιδί περιβάλλον π.χ. ένα όμορφο πάρκο ή άλσος, ένα οργανωμένο αθλητικό κέντρο, ίσως η αυλή του σπιτιού μας. Εφόσον ανακαλύψουμε τον κατάλληλο χώρο επιλέγουμε δραστηριότητες με την μορφή παιχνιδιού όπως παιχνίδια με ελαφριά μπάλα, ποδήλατο με τρεις ρόδες ή με βοηθητικές, παιχνίδια που περιέχουν βάδισμα – τρέξιμο – μικρά άλματα. Είναι πολύ σημαντικό οι δραστηριότητες αυτές να είναι ευχάριστες ώστε να κατανοήσει το παιδί ότι η άσκηση είναι διασκέδαση.
Επίσης θα βοηθούσε στον χώρο που βρισκόμαστε να υπάρχουν και άλλα άτομα που ασχολούνται με σωματικές δραστηριότητες ώστε το παιδί μας να έχει και οπτικά ερεθίσματα. Παραμένουμε ενεργοί γονείς και ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή του σε ομαδικά παιχνίδια που θα το βοηθήσουν και θα το προετοιμάσουν αργότερα στο να ενταχτεί σε μια ομάδα. Πάντα πρέπει να έχει τη συνεχή υποστήριξή μας και να έχουμε στο μυαλό μας ότι προσπαθούμε να βοηθήσουμε το παιδί μας να γίνει ένα δραστήριο άτομο γεμάτο υγεία και ενέργεια.
Παρακολούθηση αθλητικών εκδηλώσεων
Θα ωφελούσε αρκετά και θα κέντριζε το ενδιαφέρον η παρακολούθηση αθλητικών εκδηλώσεων. Επιλέξτε ποικιλία αθλημάτων, ομαδικών – ατομικών και προσπαθήστε να ανακαλύψετε τις δραστηριότητες που του προκαλούν περισσότερο ενδιαφέρον. Όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή δίνουμε την ευκαιρία να δοκιμάσει τον εξοπλισμό και να πειραματιστεί με αρκετές δραστηριότητες και αθλήματα. Πολλές φορές το παιδί μας μπορεί να έχει φυσικές προτιμήσεις και ικανότητες για συγκεκριμένα αθλήματα. Ξεκινάμε από αυτές, προσπαθώντας να διατηρήσουμε το ενδιαφέρον και την ωριμότητα του παιδιού μας ώστε να δημιουργήσει γερές βάσεις για την δημιουργία βασικών δεξιοτήτων καθώς επίσης να προσπαθεί για την συνεχή εξέλιξή τους.
Την στιγμή που θα αποφασίσουμε για την τελική κατεύθυνση πρέπει να αναλογιστούμε κατά πόσο και εμείς είμαστε ικανοί να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του αθλήματος, σε θέματα όπως:
  • Το κόστος για την συμμετοχή και τον εξοπλισμό
  • Το ωράριο των τμημάτων
  • Την απόσταση που πρέπει να διανύουμε
Τα παραπάνω μπορεί να φαίνονται λεπτομέρειες, όμως ίσως να γίνουν περιοριστικοί λόγοι στην συνέπεια του παιδιού μας στο άθλημα.
Η αξιολόγηση του νεανικού αθλητισμού πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή. Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας το χρονοδιάγραμμα και το πρόγραμμα του παιδιού μας στις λοιπές υποχρεώσεις του ώστε να γίνει σωστός συνδυασμός. Η υπερφόρτωση του ημερήσιου προγράμματος μπορεί να προκαλέσει αρνητική στάση για το άθλημα ή την δραστηριότητα. Όπως προαναφέραμε είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσει ότι η σωματική άσκηση είναι διασκέδαση και προσφέρει ένα υγιεινό τρόπο ζωής. Πριν την έναρξη συστηματικής και οργανωμένης δραστηριότητας, είναι απαραίτητη η επίσκεψη στον γιατρό ώστε να πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες εξετάσεις υγείας οι οποίες θα επιβεβαιώσουν και θα πιστοποιήσουν την ικανότητα του παιδιού σας για συμμετοχή.
Ο ρόλος του προπονητή 
Ο προπονητής και η προπόνηση είναι κύριοι παράγοντες στο να αγαπήσει την άσκηση και να θέλει να συμμετέχει σε αυτή. Ο προπονητής είναι πρότυπο συμπεριφοράς, επιμελείται την ασφάλεια της ομάδας, το σωστό προπονητικό πλάνο, την εκμάθηση των κανόνων – της τεχνικής και της σωστής χρήσης του εξοπλισμού. Πρέπει να δίνονται ίδιες ευκαιρίες συμμετοχής σε όλα τα μέλη και όχι μόνο στους ικανούς. Τονίζει την προσπάθεια και ενθαρρύνει την βελτίωση σε ομαδικό ή ατομικό επίπεδο ή σε σχέση με την νίκη. Αν δεν ισχύει κάτι από τα παραπάνω η ομάδα μπορεί να μην είναι κατάλληλη και να αποφέρει αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά.
Μετά από μία μικρή πρώτη γεύση θεωρητικής προσέγγισης  για ένα τόσο σοβαρό θέμα ,σας περιμένουμε από τις  11 Σεπτεμβρίου  2010 στο Αθλητικό Κέντρο Καρέα.  Ελάτε να παρακολουθήσετε και να συζητήσουμε από κοντά , τον τρόπο που εμείς  προσεγγίζουμε τις αθλοπαιδιές για τα παιδιά μας .
ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΑΡΕΑ
Το Παιδί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος

Αθλητικό Κέντρο Καρέα
Λ. Καρέα & Δάφνης
Ώρες λειτουργίας γραμματείας ακαδημιών:
Σάββατο-Κυριακή 10.30-13.00 ,Τετάρτη 17.30-19.30
Tηλ. γραμματείας 210 7658338
E-mail : aokarea@gmail.com

ΟN LINE ΜΕ ΤΟΝ ΕΘΙΣΜΟ ΤΟΥ ΤΖΟΓΟΥ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ ΤΟ 6% ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΗΛΙΚΙΑΣ 14-16 ΕΤΩΝ ΔΗΛΩΝΕΙ ΟΤΙ ΠΑΙΖΕΙ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Στον ηλεκτρονικό τζόγο ενδίδουν ολοένα και περισσότερο οι έφηβοι, ανακαλύπτοντας πριν ακόμη ενηλικιωθούν την «ανδρεναλίνη» της ρουλέτας, των κάθε λογής στοιχημάτων και της χαρτοπαιξίας μέσα από την οθόνη του υπολογιστή τους. Την ίδια στιγμή «θραύση» κάνουν οι πορνογραφικές ιστοσελίδες στους νέους 14-16 ετών, πολλοί από τους οποίους δηλώνουν συχνότατη χρήση πορνογραφικών σάιτ, σε βαθμό που παραπέμπει ακόμη και σε φαινόμενα εθισμού.

Τα αποτελέσματα πρόσφατων ερευνών της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ) της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών σε παιδιά 14-16 ετών, σε μαθητές δηλαδή Γυμνασίου και Λυκείου, έδειξαν πως η πορνογραφία αλλά και ο τζόγος -αν και σε μικρότερο ποσοστό- εισβάλλουν στη ζωή των εφήβων μέσα από τον εκπληκτικό, κατά τα άλλα, κόσμο του Διαδικτύου.
Οπως επισημαίνει ο κ. Γιώργος Κορμάς, επιστημονικός συνεργάτης της ΜΕΥ και εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου (www. Saferinternet.gr), τo 6% των παιδιών ηλικίας 14-16 ετών (έρευνα σε σχολεία της Αττικής) δηλώνει πως παίζει στο Διαδίκτυο διάφορα τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα, ακόμη και παιχνίδια ηλεκτρονικών καζίνων.
«Παίζουν κυρίως με δύο τρόπους», εξηγεί ο κ. Κορμάς, «χρησιμοποιώντας στα κρυφά τις πιστωτικές κάρτες των γονιών τους ή με προπληρωμένες κάρτες, τις οποίες παλιότερα τις εξέδιδαν οι ίδιες οι τράπεζες, αλλά τώρα τις βρίσκει κανείς ακόμη και στα ψιλικατζίδικα. Το παιδί παίρνει αυτήν την κάρτα για να πληρώσει τη συνδρομή του στο διαδικτυακό παιχνίδι που παίζει, αλλά μετά τη χρησιμοποιεί για να παίζει καζίνο και να τζογάρει σε διάφορες ιστοσελίδες».
Ο ίδιος φέρνει ως παράδειγμα μια εφαρμογή του δημοφιλέστατου πλέον Facebook, μέσω της οποίας μπορεί κανείς να παίξει πόκερ δωρεάν. «Κάπως έτσι μαθαίνουν τα παιδιά από μικρή ηλικία και παίζουν πόκερ. Επειδή εκεί παίζεις δωρεάν είναι πολύ πιο εύκολο»...
«Το 6% δεν είναι μικρό ποσοστό», ξεκαθαρίζει ο επιστημονικός συνεργάτης της ΜΕΥ. «Κατ’ αρχάς είναι παράνομο, απαγορεύεται να παίζουν οι ανήλικοι τυχερά παιχνίδια και αποδεικνύεται πως 6 στα 100 παιδιά παίζουν παράνομα. Δεύτερον πρόκειται για ένα ποσοστό που επιδεικνύει αυξητικές τάσεις κι αυτό από μόνο του είναι ανησυχητικό».

Αυτό που φοβούνται οι ειδικοί είναι η πιθανότητα ορισμένα παιδιά να εμφανίσουν στοιχεία εξάρτησης από τον τζόγο. Γι’ αυτό και εφιστούν την προσοχή των γονιών. «Ενδεικτικό είναι πως στη γραμμή βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ 800 11 800 15 έχουμε δεχτεί αναφορές από γονείς που είδαν ξαφνικά τις πιστωτικές τους κάρτες να φουσκώνουν αδικαιολόγητα κι ανακάλυψαν πως τα παιδιά τους έπαιζαν σε ηλεκτρονικά καζίνο», προσθέτει ο κ. Κορμάς.
Σε κάθε περίπτωση, ο ηλεκτρονικός τζόγος φαίνεται πως είναι «καθαρά αντρικό φαινόμενο», αφού πολύ μεγάλο ποσοστό όσων δήλωσαν πως παίζουν στο Ιντερνετ τυχερά παιχνίδια είναι αγόρια. Σχεδόν το ίδιο ισχύει και για τα πορνογραφικά σάιτ, που έχουν μεγάλη διείσδυση στις ηλικίες 14-16.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το 20% των μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου επισκέπτεται ιστοσελίδες με πορνογραφικό περιεχόμενο. Σχεδόν οι μισοί από αυτούς, το 44,6% κάνει συχνή χρήση, πράγμα που σημαίνει πάνω από 2-3 ώρες την ημέρα.
«Μια τέτοια συμπεριφορά μπορεί να καταστεί εθιστικός παράγοντας», σημειώνει ο κ. Κορμάς. Τα αγόρια κάνουν χρήση αυτών των σάιτ 11 φορές περισσότερο από ότι τα κορίτσια.
«Η συχνή χρήση πορνό μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρη σεξουαλική ζωή, υπερερωτισμό, μίμηση του πορνογραφικού περιεχομένου, όπως επίσης αυξημένη επιθετικότητα.
Γι’ αυτό και βλέπουμε συχνά πυκνά στο Διαδίκτυο περίεργα βιντεάκια σεξουαλικού περιεχομένου από εφήβους, οι οποίοι υιοθετούν συμπεριφορές που βλέπουν σε τέτοιες ιστοσελίδες», τονίζει ο επιστημονικός συνεργάτης της ΜΕΥ.

Το πόσο μεγάλη μερίδα της πίτας του Διαδικτύου καλύπτει η πορνογραφία και ο ηλεκτρονικός τζόγος φαίνεται, άλλωστε, από... τον λογαριασμό. Αρκεί να αναφέρει κανείς πως το 40% του τζίρου που κινείται στο Ιντερνετ σχετίζεται με ηλεκτρονικά καζίνο, στοιχηματικές σελίδες και άλλα τυχερά παιχνίδια, το 30% ανήκει στην πορνογραφία και μόλις το υπόλοιπο 30% στο ηλεκτρονικό εμπόριο και σε οποιαδήποτε άλλη συναλλαγή που λαμβάνει χώρα στον ψηφιακό κόσμο του υπολογιστή μας. Σε εποχές οικονομικής κρίσης, μάλιστα, όπως αυτήν που διανύουμε, τζόγος και πορνογραφία ανθούν σχεδόν νομοτελειακά...

Οκτώ στους δέκα μαθητές της Ε’ και της ΣΤ’ Δημοτικού χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό υπολογιστή και περίπου το 65% έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο έδειξε πρόσφατη έρευνα της Μονάδας Εφηβικής Υγείας της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
«Στο Διαδίκτυο τα παιδιά αναπτύσσουν πλέον την προσωπικότητά τους», σημειώνει ο κ. Γιώργος Κορμάς, επιστημονικός συνεργάτης της ΜΕΥ, εξηγώντας πως «ένα παιδί που τσακώνεται με τους γονείς του ή βιώνει μια απόρριψη στο σχολείο του καταφεύγει συχνά στο Διαδίκτυο για να ηρεμήσει. Αναπτύσσει έτσι μια προσωπικότητα που συνδέεται στενά με το Ιντερνετ»:
78% των μαθητών Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή και 65% των μαθητών έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
13% των μαθητών Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού χρησιμοποιεί Η/Υ σε Ιντερνετ Καφέ.
62% χρησιμοποιεί Η/Υ στο σπίτι, 18% στο σπίτι φίλων και 22% στο σχολείο.
25% των μαθητών χρησιμοποιεί υπολογιστή/Ιντερνετ 2-3 ώρες καθημερινά και 34% 0-1 ώρες καθημερινά.
38% των μαθητών χρησιμοποιεί το Ιντερνετ μόνο του χωρίς καμία παρουσία των γονέων του.
28% των μαθητών χρησιμοποιεί το Ιντερνετ συχνά με την παρουσία των γονέων του, ενώ μόνο το 7% πάντα με την παρουσία των γονέων.
35% των μαθητών έχει τον Η/Υ στο δωμάτιό του.
66% των μαθητών (34% αγόρια, 32% κορίτσια) παίζει ηλεκτρονικά παιχνίδια (on line, κονσόλα).
39% των μαθητών συνομιλεί με άλλα παιδιά στο Διαδίκτυο.
9% των μαθητών δίνει προσωπικές πληροφορίες στο Διαδίκτυο.
38% των μαθητών έχει ακούσει για μαγνητοσκόπηση ξυλοδαρμού.
20% των παιδιών έχει μάθει να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό υπολογιστή μόνο του.

Τι πρέπει να προσέχουν οι γονείς
Παιδιά Δημοτικού
Να σερφάρουν μαζί με τα παιδιά τους και να τα κατευθύνουν σειστοσελίδες ωφέλιμου περιεχομένου.
Να χρησιμοποιούν φίλτρα προστασίας από τα πορνογραφικά σάιτ.
Να τοποθετούν τον υπολογιστή σε κοινόχρηστο χώρο του σπιτιού, όπου θα βλέπουν την οθόνη και όχι στο δωμάτιο του παιδιού.
Να εκπαιδεύσουν τα παιδιά να σερφάρουν με ασφάλεια στο Ιντερνετ.
Να βάζουν όριο στον χρόνο χρήσης - όχι πάνω από μία ώρα την ημέρα τηλεόραση και υπολογιστή.

Παιδιά Γυμνασίου
Να έχουν δίαυλο επικοινωνίας με τα παιδιά όσον αφορά το περιεχόμενο του Διαδικτύου.
Να τους επισημαίνουν πως δεν πρέπει ποτέ να συναντούν αγνώστους με ραντεβού από το Διαδίκτυο.
Να τους επισημαίνουν πως δεν πρέπει ποτέ να δίνουν προσωπικές πληροφορίες στο Διαδίκτυο.
Να ελέγχουν τον χρόνο χρήσης του Διαδικτύου από τα παιδιά τους και σε περίπτωση που παρατηρήσουν αλλαγή συμπεριφοράς και παραμέληση δραστηριοτήτων να απευθυνθούν σε ειδικούς.
Να ενισχύουν τις δραστηριότητες των παιδιών που έχουν να κάνουν με τον αθλητισμό, τον πολιτισμό και τις διαπροσωπικές σχέσεις.
Να συνειδητοποιήσουν πως δεν βοηθούν οι αστυνομικού τύπου απαγορεύσεις, καθώς το Διαδίκτυο είναι παντού.
Να κατευθύνουν το παιδί σε δημιουργικά μονοπάτια, ώστε να χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο προς όφελος του και προς όφελος της οικογένειας (e-commerce, e-government), όπως για παράδειγμα να πληρώνει μέσω του υπολογιστή λογαριασμούς ΔΕΚΟ.

Γιάννης Φώσκολος

ΠΡΕΖΑ TV
13-8-2010

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki