Wednesday 29 March 2023

Μην τα αφήνεις για αύριο... / Καληνύχτα σας!!

«Θα περιμένω μήνυμά σου, ότι έφτασες σπίτι.
Μου λείπεις.
Σου μαγείρεψα.
Θα περάσω σε λίγο να σου φέρω.
Έπεσε ο πυρετός;
Έχει αέρα σήμερα, μην βγεις με πόδια.
Σου αρέσει; Στο χαρίζω!
Έκπληξη!!! Χρόνια πολλά!!!
Άστο, πάω εγώ να ανοίξω.
Πρόσεχε.
Μην κλαις, με στενοχωρείς.
Πήγαινε εσύ με το ασανσέρ αφού δεν χωράει άλλο άτομο, 
ανεβαίνω με τα σκαλιά εγώ!
Άσε το κινητό να χτυπάει, συνέχισε αυτό που μου έλεγες.
Φύγε εσύ, θα πω ότι το έκανα εγώ. Φύγε!
Είμαι από έξω, άνοιξε.
Θα έρθω μαζί σου παρεούλα.
Πώς πήγε σήμερα στη δουλειά;
Σε έχω καλέσει 100 φορές. Ανησύχησα.
Πώς κοιμήθηκες;
Χόρτασες;
Πάρε και από το δικό μου.
Σου πήρα αυτή τη σοκολάτα, θυμάμαι που μου είχες πει ότι σου άρεσε.
Έλα εδώ να σου κάνω μασάζ.
Κάτσε λίγο ακόμα.
Έλα σήμερα σπίτι να κοιμηθούμε μαζί.
Έλα να σου κάνω αγκαλιά.
Σου έφτιαξα θερμοφόρα, θα σου κάνει καλό στον πόνο.
Πώς νιώθεις;
Τί σκέφτεσαι;
Σε κάλεσα γιατί ήθελα να σε ακούσω, δεν έγινε κάτι σοβαρό.
Μου έλειψες μωρε.
Μην τρέχεις στον δρόμο.
Φόρα την ζώνη σου.
Σου έστιψα πορτοκαλάδα.
Εχθές άκουσα αυτό το τραγούδι και σε σκέφτηκα..
Κράτα με, μην πέσεις.
Ότι χρειαστείς, είμαι εγώ εδώ.
Θα σε βοηθήσω εγώ, θα προσπαθήσουμε μαζί.
Μην βάζεις μόνο λάδι, βάλε πρώτα αντιηλιακό.
Κλείνω το θερμοσίφωνο.
Μπες για μπάνιο πρώτα εσύ που έχει ζεστό νερό, θα μπω μετά εγώ.
Φορά το μπουφάν μου, δεν κρυώνω.
Έφαγες σήμερα;
Μην καμπουριάζεις.
Καλημέρα.
Καληνύχτα.»

Όλα αυτά μπορείς να δώσεις σε οποιονδήποτε και να παίρνεις από οποιονδήποτε..............
Αληθινή αγάπη είναι φροντίδα, προσοχή, συντροφιά, τρυφερότητα, ζεστασιά, καταφύγιο... και μόνο αυτό μένει στο τέλος της ζωής.
Δεν χρειάζεται να είναι γονιός, αδελφός/η, φίλος/η, σύζυγος, συνάδελφος, γείτονας, αγαπημένος/η, απλά να είναι άνθρωπος που έχει ψυχή.
Μπορείς να δώσεις σε όλους και να βιώσεις από όλους.
....
Αν είσαι τυχερός και αγαπάς,
Αν είσαι τυχερός και αγαπιέσαι, έχεις σίγουρα ακούσει κάποια από αυτές τις φράσεις.
Αν είσαι τόσο τυχερός… μην ξεχάσεις ποτέ πόσο τυχερός είσαι.
Μην εκμεταλλευτείς ποτέ το άτομο που σε αγαπά.
Να είσαι μαλακός μαζί του, ήρεμος, στοργικός.
Μην το πληγώσεις.
Μην πονέσεις.
Σκέψου προτού πράξεις.
Δείξε….
Δώσε…
Χάρισε…

Δεν είναι ντροπή να αγαπάς, ούτε πρέπει να μας φοβίζει αυτή η λέξη η οποία συμπεριλαμβάνει τόσα όμορφα πράγματα που είναι σε φύση του κάθε ανθρώπου..
Δεν υπάρχει ωραιότερο πράγμα στη ζωή από το να βιώνεις και να δείχνεις.
Θυμήσου ότι η ζωή είναι πολύ μικρή

πηγή
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Τα Διστακτικά - Ντροπαλά Παιδάκια

Παιδιά που φαίνονται ντροπαλά όταν είναι με άλλα παιδιά. Έχουν νευρικότητα ή φοβούνται και δεν μιλούν πολύ. Συνήθως παίζουν μόνα τους στα διαλείμματα.
Παιδιά που βλέπουν από μακριά τι κάνουν τα άλλα παιδιά αλλά δεν συμμετέχουν. Στα διαλείμματα παίζουν μόνα τους.
Παιδιά πολύ ήσυχα. Δεν έχουν πολλά να πουν στα άλλα παιδιά.

    Μιλάμε λοιπόν για τα παιδιά που ενδεχομένως να εξελιχθούν σε συναισθηματικά αγχωμένους και μοναχικούς έφηβους. Είναι παιδιά που δεν συναναστρέφονται με συνομήλικους λόγω της ντροπαλότητάς τους. Αυτή τα κρατάει πίσω. Νοιώθουν έξω από τα νερά τους και στρέφονται στον εαυτό τους. Ακόμα και μεταξύ οικείων προσώπων, συχνά καταλήγουν να παίζουν μόνα τους ή σιωπηρά να βλέπουν τους άλλους να περνάνε καλά χωρίς να συμμετέχουν. 
Ο φαύλος κύκλος, όμως, της ντροπαλότητας μπορεί να σπάσει.
    Πολλά παιδιά παγιδεύονται σε αυτό τον φαύλο κύκλο που τους εμποδίζει να συνδεθούν με τα άλλα παιδιά. Λόγω της άβολης αίσθησης σε κοινωνικές συνευρέσεις, αποφεύγουν να συναναστραφούν με συνομήλικους. Αυτό σημαίνει ότι μιλούν και παίζουν πολύ λιγότερο με άλλους, κι έτσι έχουν λιγότερες ευκαιρίες να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες όπως να κάνουν συζητήσεις, να λύνουν διαφωνίες, να ακούν τον άλλον αφού μιλήσουν ή να ανακαλύψουν ευχάριστα πράγματα και δραστηριότητες να κάνουν μαζί. 
Η σχετική απουσία κοινωνικών δεξιοτήτων συμβάλλει στο να αισθάνονται άβολα και να θέλουν να αποφύγουν κοινωνικές καταστάσεις.

    Κρατούν τον εαυτό τους απομονωμένο επειδή είναι πολύ απασχολημένοι με την δυσάρεστο συναίσθημα που βιώνουν. Για παράδειγμα περνούν το διάλειμμα διαβάζοντας και σιωπηρά κοιτούν τα άλλα παιδιά από απόσταση. Δυστυχώς το μήνυμα που στέλνουν στα άλλα παιδιά όταν φέρονται έτσι είναι ότι δεν θέλουν να είναι φίλοι. Εκείνα εν συνεχεία, αντιδρούν αρνητικά σε αυτή την ακατάδεκτη συμπεριφορά.

    Συγκριτικά με τα παιδιά που δεν απομονώνονται από τα άλλα παιδιά, τα ντροπαλά είναι πιο πιθανό να εισπράττουν άμεσα την δυσαρέσκεια από τους συνομήλικους τους και τα ντροπαλά αγόρια κρίνονται πιο αυστηρά από ότι τα κορίτσια.

    Υπάρχουν βέβαια διάφοροι τύποι ντροπαλών παιδιών με διαφορετικές συνήθειες στις κοινωνικές σχέσεις. Όλα αυτά τα παιδιά έχουν εμφανίσει τις ντροπαλές συμπεριφορές που αναφέραμε ήδη, αλλά εμφανίζουν και κάτι επιπλέον στην εικόνα τους το οποίο έχει σχέση με το πώς τους φέρονται τα άλλα παιδιά.

Τα συγκαταβατικά ντροπαλά παιδιά ενώ δεν ξεκινούν μια συζήτηση ή παιχνίδι, ανταποκρίνονται θετικά όταν τους πλησιάσει κάποιο άλλο παιδί. Είναι γενικά αποδεκτά από άλλα παιδιά και έχουν το ίδιο πολλούς φίλους με τα πιο κοινωνικά παιδιά. Τα άλλα παιδιά τα θεωρούν περισσότερο ευχάριστα και έξυπνα από τον μέσο όρο. 
Παρά την τάση τους να μένουν στην άκρη τους, η δεκτικότητά τους σε κινήσεις των άλλων παιδιών και πιθανώς οι θετικές σχέσεις στη οικογένεια τους τους επιτρέπουν να αναπτύξουν αρκετά καλές κοινωνικές δεξιότητες για να συναναστρέφονται με τους συνομήλικους.

Υπάρχουν και τα ανώριμα ντροπαλά παιδιά τα οποία αποστρέφονται τις κοινωνικές καταστάσεις αλλά όταν προσπαθούν να πλησιάσουν τους άλλους το κάνουν με τρόπο παιδικό ή ενοχλητικό. Για παράδειγμα, παιδιά που μόλις βγουν από κάποιο παιχνίδι επειδή έχασαν, επανειλημμένα ενοχλούν τα άλλα παιδιά ζητώντας να παίξουν άλλο παιχνίδι, παρ` όλο που οι υπόλοιποι ακόμα παίζουν το πρώτο. 
Συνήθως τα παραγκωνίζονται από τους συνομήλικους τους και πολλές φορές προκαλούν δυσαρέσκεια γιατί αμφιταλαντεύονται μεταξύ της απόσυρσης και της αναζήτησης προσοχής με τρόπο ενοχλητικό και εκνευριστικό. Έχουν λιγότερους φίλους από τον μέσο όρο.

Και υπάρχουν και τα επιθετικά ντροπαλά παιδιά. Ακούγεται αντιφατικό για ένα παιδί να είναι επιθετικό και ντροπαλό την ίδια στιγμή. Αλλά υπάρχουν και είναι αυτά που συνήθως κλείνονται στον εαυτό τους και όταν συναναστραφούν με συνομήλικους, το κάνουν με θυμό και εχθρικότητα. 
Συγκριτικά με τα πιο κοινωνικά παιδιά και άλλα ντροπαλά παιδιά, αυτά τα παιδιά έχουν την μεγαλύτερη δυσκολία στις σχέσεις με συνομήλικους. Έχουν πολλές πιθανότητες να απορριφθούν, να αποκλειστούν, ή να δεχθούν εκφοβισμό – εν μέρει λόγω της δυσάρεστης συμπεριφοράς τους και λόγω των ελάχιστων φίλων που θα μπορούσαν να τους προστατεύσουν ή να τους υποστηρίξουν.

Πώς λοιπόν μπορείτε να βοηθήσετε τα ντροπαλά παιδιά να σχετιστούν με τους συνομήλικους τους;

    Αυτό που βοηθάει είναι να καταφέρουν να αντιμετωπίσουν τις καταστάσεις που φοβούνται προκειμένου να αναπτύξουν πίστη στον εαυτό τους ότι μπορούν να διαχειριστούν αυτές τις καταστάσεις. Συνήθως οι γονείς το κάνουν με τρόπο καταπιεστικό που κάνει εμφανή τον προσωπικό τους φόβο και αγωνία. Στην περίπτωση που βλέπετε ότι δεν καταφέρνετε κάτι περισσότερο παρά μόνο κοντράρεστε, καλό είναι να δείτε ειδικό. Τόσο για τα ανώριμα όσο και για τα επιθετικά ντροπαλά παιδιά, το άγχος τους για τι σχέσεις με τους συνομήλικους έχει υπόσταση. Τα άλλα παιδιά πραγματικά έχουν την τάση να τα δέχονται με αρνητισμό. 
    Η έκθεση λοιπόν σε όλο και περισσότερες απορρίψεις δεν θα βοηθήσει τα παιδιά να αποκτήσουν κοινωνική αυτοπεποίθηση. Τα ντροπαλά παιδιά θέλουν συγκεκριμένη καθοδήγηση στο πώς θα συνδεθούν με τα άλλα παιδιά θετικά, καθώς και συστηματική εξάσκηση σε αυτό ακριβώς.

    Είναι ωφέλιμο λοιπόν να συνεργάζεστε κι όχι να διαφωνείτε όσον αφορά τον τρόπο που σχετίζεται το ντροπαλό σας παιδί. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μετατραπούν μαγικά σε εξωστρεφή άτομα που θα είναι η ψυχή του πάρτι προκειμένου να μπορέσουν να ενταχθούν σε παρέες και να κάνουν φίλους. Υπάρχει σαφώς χώρος και για λιγότερης έντασης σχετίζεσθαι. 
Χρειάζεται να βρουν τρόπους συναναστροφής που τους ταιριάζουν και που τους οδηγούν σε θετικές αντιδράσεις από τους άλλους. Τι εννοώ;

1. Τα ενδιαφέροντά του! Τα παιδιά κάνουν φίλους μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες που κάνουν με άλλους. Μια δραστηριότητα που το ευχαριστεί μπορεί να είναι το μέσο για την φιλία. Αν είναι εστιασμένο στην ευχάριστη δραστηριότητα, έχει κάτι να κάνει και να μιλήσει για αυτό με τους άλλους κι έτσι είναι λιγότερο πιθανό να τρέμει στην πιθανότητα μην μείνει μόνο ή απορριφθεί. 
Μερικά ντροπαλά παιδιά απλά έχουν ανάγκη να ξεπεράσουν το αρχικό κόλλημα και μετά είναι μια χαρά με τους συνομήλικους τους. Μια αγαπημένη δραστηριότητα λειτουργεί καταπληκτικά ως γέφυρα.

2. Κοινωνικά σενάρια! Οι περισσότερες κοινωνικές συναναστροφές δεν εμπεριέχουν το ευφυέστερο αστείο του κόσμου. Πολλά από αυτά που λέμε με τους άλλους είναι ρουτίνα και καθημερινότητα. Βοηθήστε το παιδί να μάθει μερικά κοινωνικά σενάρια μέσα από παίξιμο ρόλου. Για παράδειγμα, να χαιρετάει τους άλλους κάνοντας οπτική επαφή, να έχει καθαρή φωνή, και φιλικό χαμόγελο για να ξεκινήσει η φιλία. Ερωτήσεις του τι και του πώς ή το να κάνει ένα κομπλιμέντο είναι επίσης χρήσιμα και φιλικά σενάρια.

3. Δυαδικές συναναστροφές! 
.........
η συνέχεια εδώ
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Μίλτος Σαχτούρης - Το ψωμί

(Ο Μίλτος Σαχτούρης εμπνεύστηκε το ποίημα αυτό από την πείνα της Κατοχής.)
Ένα τεράστιο καρβέλι, μια πελώρια φραντζόλα ζεστό
ψωμί, είχε πέσει στο δρόμο από τον ουρανό
ένα παιδί με πράσινο κοντό βρακάκι και με μαχαίρι
έκοβε και μοίραζε στον κόσμο γύρω,
όμως και μια μικρή, ένας μικρός άσπρος άγγελος, κι αυτή
μ’ ένα μαχαίρι έκοβε και μοίραζε κομμάτια γνήσιο ουρανό
κι όλοι τώρα τρέχαν σ’ αυτή, λίγοι πήγαιναν στο ψωμί,
όλοι τρέχανε στον μικρόν άγγελο που μοίραζε ουρανό!
Ας μην το κρύβουμε. Διψάμε για ουρανό. 
 

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki