Tuesday 4 January 2022

«Ένας κόσμος – μια αγάπη – ένας χορός» / "One World - One Love - One Dance" - Greek Dancing

Περισσότερες από 60.000 διαδικτυακές επισκέψεις έχει το βίντεο «Ένας κόσμος – μια αγάπη – ένας χορός», που δημοσιεύτηκε στις 22 Δεκεμβρίου 2021 και παρουσιάζει Έλληνες από διάφορες γωνιές της γης να χορεύουν το παραδοσιακό συρτό «Μήλο μου κόκκινο» για να υποδεχτούν τον νέο χρόνο.
     Η ιδέα ξεκίνησε από το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού της Μόσχας και, ειδικότερα, τη Ρωσίδα Ναταλία Νεχάεβα, και την καλλιτεχνική διευθύντρια του συγκροτήματος χορού του ΚΕΠ, Οξάνα Ρακτσέγεβα, οι οποίες πήραν την πρωτοβουλία να ενώσουν χορευτικά τους Έλληνες που ζουν σε διάφορες χώρες του κόσμου.
     Ειδικότερα, μαζί με το χορευτικό συγκρότημα του ΚΕΠ Μόσχας, στο βίντεο συμμετέχουν το συγκρότημα «Greek American Folklore Society» από τη Νέα Υόρκη των ΗΠΑ, η χορευτική ομάδα του Παπαδόκωστα από το Ηράκλειο της Κρήτης, το χορευτικό τμήμα της Ελληνικής Ορθόδοξης Κοινότητας της Αδελαΐδας στην Αυστραλία, η χορευτική ομάδα “Οδυσσέας” από την Οτάβα του Καναδά, το χορευτικό «Grupo Oniramou» από το Μπουένος Άιρες της Αργεντινής και το ελληνικό παραδοσιακό συγκρότημα από την Ντόχα στο Κατάρ
🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Πώς αντιδρούν τα παιδιά σε καταστάσεις κρίσης; / Children and Responses to Crisis

Οι αντιδράσεις των παιδιών σε κατάσταση κρίσης ποικίλλουν από άτομο σε άτομο. Παράγοντες που επιδρούν σ’ αυτές είναι η προσωπικότητα, η προηγούμενη εμπειρία, η ηλικία αλλά και το αν και κατά πόσον το τραυματικό γεγονός έχει επιδράσει στη ζωή του ατόμου.
Children and Responses to Crisis 

Συχνότερες από τις αντιδράσεις αυτές είναι
(α) η επαναβίωση της εμπειρίας (flashback) και ο φόβος ότι θα ξανασυμβεί και
(β) η απόσυρση από το εξωτερικό περιβάλλον – με ταυτόχρονη προσκόλληση στην οικογένεια.

Επίσης, η απώλεια του ελέγχου. 
Τα παιδιά σε κατάσταση κρίσης, όπως άλλωστε και οι ενήλικες, μπορεί να νιώσουν ότι δεν ασκούν κανέναν έλεγχο στη ζωή τους.
Ένα τραυματικό γεγονός (π.χ.θάνατος αγαπημένου προσώπου, φυσική καταστροφή) διακόπτει την καθημερινή ρουτίνα, και μαζί της το αίσθημα ασφάλειας και σταθερότητας που η ρουτίνα αυτή δημιουργεί.
Αυτό δημιουργεί στα παιδιά την αίσθηση της απειλής πως ό,τι φοβούνται περισσότερο (ακόμη και πράγματα αντικειμενικά απίθανα) ενδέχεται να συμβεί.
Επιπλέον, η απώλεια του αισθήματος της ασφάλειας στα παιδιά συνοδεύεται και από τον φόβο, που ενίοτε παίρνει και ανορθολογικές διαστάσεις ότι θα συμβεί κάτι κακό και οι γονείς θα αδυνατούν να τα προστατεύσουν.
Στη φάση αυτή είναι αναγκαία η συζήτηση των επιπτώσεων της κρίσης στη ζωή τους με τους μεγάλους, οι οποίοι θα πρέπει να εξηγήσουν και να καθησυχάσουν τα παιδιά, ώστε το αίτημα ασφαλείας να ανακτηθεί.

Οι αντιδράσεις των παιδιών ποικίλλουν και ανάλογα με την ηλικία.
(α) Στις ηλικίες 1-5 ετών, παρατηρείται συχνά παλινδρόμηση σε συμπεριφορές προηγούμενου εξελικτικού σταδίου (π.χ. νυχτερινή ενούρηση), αλλά και σωματικά συμπτώματα (εμετοί, διάρροια κλπ.), καθώς και νευρικότητα, τικ, τραυλισμός, ανυπακοή και άρνηση να απομακρυνθούν από τους γονείς. Στην ηλικία αυτή τα παιδιά «αντιγράφουν» τις αντιδράσεις των γονέων, ενώ, επειδή δεν έχουν αναπτυγμένο λόγο δεν μπορούν να εκφράσουν λεκτικά τα συναισθήματά τους.
Η φροντίδα που ενδείκνυται σε αυτή την περίπτωση είναι η συζήτηση, ο καθησυχασμός, αλλά και η διατήρηση κάποιας ρουτίνας σε σχέση με τον ύπνο, αλλά και η ενθάρρυνση της έκφρασης των συναισθημάτων μέσω παιχνιδιού ή χειροτεχνιών.
(β) Στις ηλικίες 5-11 ετών, εμφανίζονται επίσης σωματικά συμπτώματα και συναισθηματικές αντιδράσεις (απόσυρση, απώλεια ενδιαφέροντος, σχολική φοβία, καυγάδες με συνομηλίκους), και επιπλέον η αναστάτωσή τους εκδηλώνεται μέσα από ανταγωνιστικές συμπεριφορές απέναντι στα μικρότερα παιδιά με στόχο την προσοχή των γονέων.
Απαιτούνται και εδώ αυξημένη φροντίδα, ελαττωμένη πίεση όσον αφορά στη σχολική επίδοση, ενθάρρυνση να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, οργανωμένες αλλά όχι απαιτητικές δραστηριότητες και μέτρα πρόληψης μελλοντικών παρόμοιων καταστάσεων.

(γ) Παρόμοιες με τις ηλικίες 5-11 είναι και οι αντιδράσεις στις ηλικίες 11-14 (ανταγωνισμός προς μικρότερα αδέλφια, σχολική φοβία, αδυναμία ολοκλήρωσης δραστηριοτήτων που διεκπεραίωνε
επιτυχώς παλαιότερα, σωματικά συμπτώματα, απώλεια ενδιαφέροντος, κοινωνική απόσυρση). 
Επίσης εμφανίζονται δυσκολίες σε σχέση με την εξουσία και τα παιδιά εναντιώνονται απέναντι στην εξουσία τόσο των γονέων όσο και του σχολείου.
Και εδώ απαιτείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους γονείς, λιγότερη πίεση αναφορικά με τις σχολικές επιδόσεις, ενθάρρυνση να εκφράσουν τα συναισθήματά τους μέσω του λόγου, συμμετοχή σε μη απαιτητικές, κατά προτίμηση ομαδικές δραστηριότητες με συνομήλικους ώστε να επιτυγχάνεται η αποκατάσταση του αισθήματος ασφαλείας.

psychology
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Πήραν άριστα και στην αλληλεγγύη οι μαθητές του 1ου Λυκείου Νέου Ψυχικού

Οι μαθητές του 1ου Λυκείου Ν. Ψυχικού δεν διακρίνονται μόνο για τις επιδόσεις τους αλλά και το ήθος τους. 

Μετά τη μεγάλη διάκριση της μαθήτριας της Γ΄ Λυκείου Κ. Λιουδάκη στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Αστροφυσικής, περήφανο έκαναν το Σχολείο  και οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου για την άμεση ανταπόκρισή τους στο κάλεσμα των Καθηγητών τους, της Θεολόγου Μ. Στάγια και της Φιλολόγου Α. Τόντη, να προσφέρουν λίγη χαρά και αγάπη στους συνάνθρωπούς τους με αφορμή τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το Σχολείο στην ανακοίνωση του, τη Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη του τμήματος Α5  στον Φιλανθρωπικό Σύλλογο «Η ΑΓΚΑΛΙΑ».
Πρόκειται για σωματείο φιλανθρωπικό μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που συμπαραστέκεται σε γυναίκες έγγαμες ή άγαμες. Λόγοι εγκατάλειψης, κακοποίησης και κοινωνικοοικονομικοί τις πιέζουν σε αφαίρεση της ζωής του εμβρύου-παιδιού τους. 
Ο Σύλλογος προσφέρει προστασία στο παιδί, τόσο κατά τη διάρκεια της κύησής όσο και μετά τη γέννησή του και συγχρόνως στηρίζει τους γονείς ηθικά και υλικά.

Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, οι μαθητές πρόσφεραν στον Σύλλογο είδη πρώτης ανάγκης, ξεναγήθηκαν στους χώρους του και ενημερώθηκαν για το σημαντικό έργο του. Στη συνέχεια με τη βοήθεια των υπευθύνων τακτοποίησαν  τον ρουχισμό και έφτιαξαν δέματα για άπορες οικογένειες. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, χάρηκαν, συγκινήθηκαν με τη συμμετοχή τους σε αυτή τη δράση.

«Θερμές ευχαριστίες στον πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής, κ. Χαμαλίδη, για τη δωρεάν μετάβαση των μαθητών μας στον χώρο του συλλόγου» υπογραμμίζει το Σχολείο.

Οι δράσεις συνεχίστηκαν την Τρίτη 14 Δεκεμβρίου όταν  οι μαθητές του τμήματος Β1 με τη Θεολόγο Μ. Στάγια επισκέφθηκαν το Ευρωπαϊκό Οικοτροφείο, για  να προσφέρουν  χριστουγεννιάτικες ευχετήριες κάρτες και γλυκά στους γέροντες  του Ιδρύματος.

Στη συνέχεια τα παιδιά μετέβησαν  στην εκκλησία της Αγίας Σοφίας, με σκοπό να βοηθήσουν στη συσκευασία δεμάτων που προσφέρει η ενορία στις φυλακές ανηλίκων σε συνεργασία με τη Νεανική Εστία. 

Ο π. Γεώργιος Χριστοδούλου μίλησε στα παιδιά για το φιλανθρωπικό έργο που συντελείται και τα ξενάγησε στο χώρου που προετοιμάζεται το συσσίτιο. Ακολούθως  υπό  την καθοδήγηση του,  οι μαθητές με ιδιαίτερο ζήλο, ενθουσιασμό και συνεργατικό πνεύμα, τακτοποίησαν τις προσφορές και έφτιαξαν τα δέματα. Τα πρόσωπά τους έλαμπαν από χαρά, όταν ολοκλήρωσαν το έργο τους, και δεν σταματούσαν να μιλάνε  για τα όμορφα συναισθήματα που πλημμύρισαν την ψυχή  τους.

Τόσο η Νεολαία Αγίας Σοφίας Νέου Ψυχικού όσο και  ο πατέρας Γεώργιος Χριστοδούλου ευχαρίστησαν θερμά τους μαθητές του 1ου Λυκείου Νέου Ψυχικού για την πολύτιμη βοήθειά τους.

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki