Saturday 4 September 2021

9χρονη κουβαλάει στην πλάτη της καθημερινά τον ανάπηρο αδερφό της για να πάνε στο σχολείο!

Η ζωή έχει δείξει από την αρχή το σκληρό της πρόσωπο στην 9χρονη Ζου Ντινγκσουάνγκ από την Κίνα, η οποία γεννήθηκε από γονείς με ειδικές ανάγκες, και έχει και έναν αδερφό ο οποίος κληρονόμησε αναπηρία στα πόδια και στα χέρια από τους γονείς του.

Η γλυκιά Ζου Ντινγκσουάνγκ ήταν αρκετά τυχερή ώστε να γεννηθεί αρτιμελής και υγιής, ζώντας όμως μια δύσκολη ζωή καθώς από πολύ μικρή ηλικία, είναι η μόνη που μπορεί να τα βγάλει εις πέρας με όλες τις καθημερινές δουλειές του σπιτιού και να φροντίσει την ανάπηρη οικογένειά της.

Αν νομίζετε πως όλα αυτά είναι ήδη πάρα πολλά για ένα μικρό παιδί, έχετε δίκιο. Όμως η μικρή Κινεζούλα φροντίζει και τον εαυτό της πηγαίνοντας καθημερινά στο σχολείο. Μάλιστα αυτό το προνόμιο το μοιράζεται με το ανάπηρο αδερφάκι της το οποίο δεν έχει χάσει ούτε μια μέρα από τα σχολικά του καθήκοντα.

Η γενναία Ζου Ντινγκσουάνγκ καθημερινά κουβαλάει τον αδερφό της στην πλάτη της, μαζί με τη σάκα τους, και πηγαίνουν μαζί στο σχολείο! Θεωρεί πως είναι πολύ σημαντικό και για την ίδια όπως και για τον αδερφό της να μάθουν γράμματα, μιας κι είναι η μόνη διέξοδος από την ήδη πολύ φτωχική ζωή που βρήκαν καθώς μεγαλώνουν και οι δύο μέσα σε τόσο αντίξοες συνθήκες.

Στο σχολείο πάνε κάθε μέρα παντός καιρού! Και φυσικά είναι και οι δυο τους πολύ καλοί μαθητές. Η υπέροχη αυτή μικρή είναι ένα ολοζώντανο παράδειγμα δύναμης της ζωής και της θέλησης για ζωή. Και σίγουρα πρόκειται για την προσωποποίηση της αγάπης.

enallaktikidrasi.com
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Ο «Ομφαλός της Γης» ξαναζωντανεύει

Τρισδιάστατες αναπαραστάσεις του Ιερού των Δελφών

Ο αρχαιολογικός χώρος των Δελφών εκτείνεται σε όλη την πλαγιά του λόφου και είναι διάσπαρτος από έργα τέχνης και μνημεία, σχεδόν σε κάθε βήμα του επισκέπτη. Ένα ταξίδι στο χρόνο, σε μια μεριά της ελληνικής γης που σε καθηλώνει. Η επιβλητικότητα του αρχαιολογικού χώρου του Μαντείου των Δελφών είναι αξεπέραστη: απομεινάρια κτηρίων της αρχαιότητας που φτάνουν στα όρια του μύθου, η φοβερή μυσταγωγική διαδικασία της χρησμοδοσίας που λάμβανε χώρα εδώ, η ιερότητα και ο σεβασμός με τον οποίο αντιμετώπιζαν το Μαντείο οι Αρχαίοι, αλλά και το μοναδικό Δελφικό Τοπίο, συμπληρώνουν μια εικόνα που κατατάσσεται στις «εμπειρίες ζωής».

Σύμφωνα με την παράδοση …

Στην περιοχή των Δελφών υπήρχε ιερό αφιερωμένο στη γυναικεία θεότητα της Γαίας και φύλακάς του είχε τοποθετηθεί ο φοβερός δράκοντας Πύθων. Σύμφωνα με τοπικούς μύθους κύριος του ιερού έγινε ο Απόλλων όταν σκότωσε τον Πύθωνα.

Στη συνέχεια ο θεός μεταμορφωμένος σε δελφίνι μετέφερε στην περιοχή Κρήτες, οι οποίοι ίδρυσαν το ιερό του. Ο μύθος αυτός σχετικά με την κυριαρχία του Απόλλωνα επιβίωσε σε εορταστικές αναπαραστάσεις στις τοπικές γιορτές, όπως τα Σεπτήρια, τα Δελφίνια, τα Θαργήλια, τα Θεοφάνεια, και τα Πύθια.

Τα παλαιότερα ευρήματα στην περιοχή των Δελφών έχουν εντοπιστεί στο Κωρύκειο Άντρο και χρονολογούνται στη νεολιθική εποχή (4000 π.Χ.) Από το 4.000 π.Χ. μέχρι τα Μυκηναϊκά χρόνια (1550 π.Χ.) δεν υπάρχουν ευρήματα, γεγονός που δείχνει ότι η περιοχή πιθανόν έμεινε ακατοίκητη στο διάστημα αυτό. Στο ξεκίνημα της Μυκηναϊκής περιόδου εγκαταστάθηκαν στο χώρο των Δελφών Αχαιοί προερχόμενοι από τη Θεσσαλία και ίδρυσαν οργανωμένη πόλη.

Από την πόλη αυτή έχουν βρεθεί κατάλοιπα μυκηναϊκού οικισμού και νεκροταφείου. Πιστεύεται πως αντιστοιχεί στην πόλη που αναφέρεται στον κατάλογο των Νεών της Ιλιάδας, με το όνομα Πυθώ. Η Πυθώ ήταν μία από τις εννέα Φωκικές πόλεις που συμμετείχαν στον Τρωικό πόλεμο, στο πλευρό των υπολοίπων Αχαιών.

Με το τέλος της Μυκηναϊκής περιόδου η πόλη εγκαταλείφθηκε, όπως και πολλά ακόμα Μυκηναϊκά κέντρα της ηπειρωτικής Ελλάδας. Για τους επόμενους τέσσερις αιώνες δεν παρατηρήθηκε καμία σημαντική εγκατάσταση στην περιοχή. Τα ευρήματα από την περιοχή παρέμειναν ελάχιστα και πολύ αποσπασματικά μέχρι τον 8ο αι. π.Χ., οπότε και επικράτησε οριστικά η λατρεία του Απόλλωνα και άρχισε η ανάπτυξη του ιερού και του μαντείου.

Προς το τέλος του 7ου αι. π.Χ. οικοδομήθηκαν οι πρώτοι λίθινοι ναοί, αφιερωμένοι ο ένας στον Απόλλωνα και ο άλλος στην Αθηνά, που λατρευόταν επίσημα, με την επωνυμία «Προναία» ή «Προνοία» και είχε δικό της τέμενος. Σύμφωνα με αρχαίες μαρτυρίες και αρχαιολογικά ευρήματα, στους Δελφούς λατρεύονταν ακόμη η Άρτεμη, ο Ποσειδώνας, ο Διόνυσος, ο Ερμής, ο Ζευς Πολιεύς, η Υγιεία και η Ειλείθυια. 

Ιστορική αναδρομή …

Από τον 8ο αιώνα, όταν πλέον επικράτησε η λατρεία του Απόλλωνα, το ιερό των Δελφών απέκτησε ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στον αρχαίο ελληνικό κόσμο, ενώ η επιρροή του εξαπλώθηκε σταδιακά σε ένα μεγάλο τμήμα του ευρύτερου χώρου της ανατολικής Μεσογείου. Σημαντικός αριθμός αφιερωμάτων που βρέθηκαν στους Δελφούς, προέρχεται ακόμα και από περιοχές της Συρίας και της Αρμενίας, γεγονός που μαρτυρά την έκταση της επιρροής του ιερού. Λόγω του μεγάλου κύρους του μαντείου, οι ελληνικές πόλεις κατέφευγαν σ’ αυτό για να βοηθηθούν στη λήψη σημαντικών αποφάσεων.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του αποικισμού, όπου οι μητροπόλεις κατέφευγαν στο μαντείο για να το συμβουλευτούν, για την επιλογή κατάλληλης θέσης για την ίδρυση αποικίας. Το ιερό των Δελφών έγινε σταδιακά κέντρο της σημαντικότερης Αμφικτυονίας του αρχαίου ελληνικού κόσμου. Η Αμφικτυονία αυτή που έγινε γνωστή ως Δελφική Αμφικτυονία, ήταν μία ομοσπονδιακή ένωση δώδεκα φυλών με θρησκευτικό κυρίως χαρακτήρα.

Συμμετείχαν σε αυτή οι φυλές της κεντρικής Ελλάδας και ηγετική θέση ανάμεσά τους κατείχαν οι Θεσσαλοί. Αρχικά είχε κέντρο της την Ανθήλη της Μαλίδας, αλλά από τα μέσα του 7ου αιώνα έκανε κέντρο της τους Δελφούς.

Στις αρχές του 6ου π.Χ. αιώνα η Δελφική Αμφικτυονία διεξήγαγε πόλεμο με την γειτονική πόλη των Δελφών, την Κρίσα. Ο πόλεμος αυτός ονομάστηκε Α΄ Ιερός πόλεμος και είχε ως κατάληξη την καταστροφή της Κρίσας.

Αποτέλεσμα του πολέμου ήταν οι Δελφοί να αυξήσουν την πανελλήνια θρησκευτική και πολιτική τους επιρροή και να μεγαλώσουν σε έκταση, αποκτώντας εδάφη που μέχρι τότε ανήκαν στην Κρίσα. Παράλληλα μετά το τέλος του πολέμου διοργανώθηκαν για πρώτη φορά τα Πύθια, οι δεύτεροι σε σημασία πανελλήνιοι αγώνες μετά τους Ολυμπιακούς.

Στα πρώτα Πύθια που διοργανώθηκαν το 586 π.Χ. δόθηκαν ως έπαθλα στους νικητές των αγώνων, χρηματικά δώρα από τα λάφυρα της Κρίσας. Από τους επόμενους αγώνες καθιερώθηκε ως τιμητικό βραβείο των νικητών το δάφνινο στεφάνι.

Την περίοδο των Περσικών πολέμων το μαντείο των Δελφών εξέδωσε αρκετούς δυσοίωνους χρησμούς για τις ελληνικές πόλεις, γεγονός που αποδόθηκε από μεταγενέστερους ιστορικούς σε φιλοπερσική στάση που κράτησε.

Ο Ηρόδοτος αναφέρει πως οι Δελφοί δέχτηκαν επίθεση από τους Πέρσες. Συγκεκριμένα αναφέρει πως αφού ο Ξέρξης πέρασε τις Θερμοπύλες και κατευθυνόταν προς τη Φωκίδα, έστειλα ένα στρατιωτικό σώμα προς τους Δελφούς για να αποσπάσει θησαυρούς. Όταν οι Πέρσες πλησίασαν στους Δελφούς, δύο κορυφές από τον Παρνασσό αποκόπηκαν και έπεσαν πάνω τους, ενώ παράλληλα καταδιώχθηκαν από δύο τοπικούς ήρωες, τον Φύλακο και τον Αυτόνοο.

Οι Δελφοί παρέμειναν ανεξάρτητη πόλη μέχρι το 448 π.Χ. όταν οι Αθηναίοι βοήθησαν του Φωκείς να εντάξουν το ιερό στην ομοσπονδία τους. Τότε οι Σπαρτιάτες αντέδρασαν με αποτέλεσμα να ξεσπάσει ο δεύτερος ιερός πόλεμος .

Οι Σπαρτιάτες αρχικά επανέφεραν την πόλη στην προηγούμενη κατάστασή της αλλά με νέα παρέμβαση των Αθηναίων η πόλη αποδόθηκε πάλι στους Φωκείς. Οι Φωκείς διατήρησαν τον έλεγχο του μαντείου μέχρι το 421 π.Χ. Τη χρονιά αυτή η πόλη των Δελφών ανεξαρτητοποιήθηκε και πάλι ως συνέπεια της Νικίειου ειρήνης. Το 356 π.Χ. οι Φωκείς κατέλαβαν τους Δελφούς, όταν το αμφικτυονικό συνέδριο, που ελεγχόταν τότε από τη Θήβα, τους επέβαλλε ένα βαρύ πρόστιμο.

Το γεγονός αυτό οδήγησε στο ξέσπασμα του τρίτου ιερού πολέμου. Κατά τη διάρκεια αυτού του πολέμου λεηλατήθηκαν όλοι οι θησαυροί των Δελφών για να χρηματοδοτηθεί ο στρατός των Φωκέων.

Οι Φωκείς τελικά ηττήθηκαν δέκα χρόνια μετά με επέμβαση του Φιλίππου και οι Δελφοί πέρασαν πάλι στον έλεγχο της Δελφικής αμφικτυονίας που πλέον ελεγχόταν από τους Μακεδόνες. Ένας τέταρτος ιερός πόλεμος ξέσπασε το 339 π.Χ. στον οποίο αναμείχθηκαν οι Λοκροί της Άμφισσας και οδήγησε τελικά στην επέμβαση του Φιλίππου στη νότια Ελλάδα.

Κατά τον 3ο αι. π.Χ. οι Δελφοί πέρασαν στον έλεγχο της νέας δύναμης που αναδείχτηκε στην νότια Ελλάδα, της Αιτωλικής Συμπολιτείας. Οι Αιτωλοί κατέλαβαν το ιερό το 290 π.Χ. Λίγα χρόνια μετά, το 279 π.Χ., η πόλη των Δελφών βρέθηκε σε κίνδυνο από την επιδρομή των Γαλατών στον ελλαδικό χώρο.

Την επιδρομή αυτή αντιμετώπισαν με επιτυχία οι Αιτωλοί και προστάτευσαν το ιερό. Η πόλη συνέχισε να ευδοκιμεί και να πλουτίζει σε δώρα και αφιερώματα και κατά τη διάρκεια αυτού του αιώνα. Τα περισσότερα αφιερώματα αυτής της περιόδους προέρχονται από τις πόλεις της Αιτωλικής Συμπολιτείας.

Τρισδιάστες αναπαραστάσεις που μας ταξιδεύουν στην ακτινοβολία των Δελφών …

Το παρακάτω βίντεο αποτελεί τρισδιάστατη αναπαράσταση 3D του Ιερού και της αρχαίας πόλης των Δελφών. Πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του έργου «Ψηφιακοί Δελφοί» της Εφορείας Αρχαιοτήτων Φωκίδος.

Αν και πρόκειται για καλλιτεχνική ανακατασκευή, το ancientathens3d σημειώνει στην διαδικτυακή του πύλη, πως έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια να δημιουργηθούν αυτές οι ανακατασκευές σύμφωνα με τις δημοσιευμένες αρχαιολογικές και αρχιτεκτονικές επιστημονικές δημοσιεύσεις, προκειμένου να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πραγματικότητα (και όσο το επιτρέπει η τεχνολογία). Αυτό γίνεται με τη βοήθεια της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας που ανανεώνεται συνεχώς, καθώς έρχονται στο φως νέα ευρήματα.

Το επόμενο βίντεο μας ταξιδεύει στους Δελφούς του 5ου αιώνα π.Χ., στην Κασταλία Πηγή, στον επιβλητικό Ταύρο των Κερκυραίων, στους πολυάριθμους Θησαυρούς και στην Σφίγγα των Ναξίων, για να καταλήξει στο Ιερό του Απόλλωνα, στον Ηνίοχο και στο Θέατρο. Όλα αυτά στην εποχή του Πελοποννησιακού Πολέμου, με τους επισκέπτες, αλλά και τους κατοίκους, των Δελφών να περιδιαβαίνουν, να προσεύχονται και να δραστηριοποιούνται γύρω μας.

Δείτε το βίντεο στον σύνδεσμο: youtube.com/watch?v=7qyGOrye988

Η αναπαράσταση έγινε με τη βοήθεια του δημοφιλούς παιχνιδιού Assassin’s Creed Odyssey και του mode Discovery Tour, Ancient Greece της Ubisoft.

Όπως σημειώνουν οι δημιουργοί του, το παρόν βίντεο είναι εναρμονισμένο με τη διδακτέα ύλη της Ιστορίας της Α΄ Γυμνασίου και περιλαμβάνει επίσης επιπλέον βιβλιογραφικές πηγές οι οποίες είναι αναρτημένες στα σχόλια του.

Πηγή: almaRADIO

The post Ο «Ομφαλός της Γης» ξαναζωντανεύει: Τρισδιάστατες αναπαραστάσεις του Ιερού των Δελφών appeared on eVoreia.

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki