Thursday 14 November 2013

Γιατί ε, γιατί;; - Οι μικροί μας φιλόσοφοι

Οι απορίες τους είναι ανεξάντλητες. Ρωτούν για το σύμπαν, το διάστημα, για οτιδήποτε. Οι μικροί μας φιλόσοφοι μας βομβαρδίζουν με τις παράδοξες απορίες τους και μας προσκαλούν στο μαγικό κόσμο τους.
«Πού πηγαίνει ο πόνος, όταν φεύγει;»
Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη η φιλοσοφία ξεκινά όταν αρχίζεις να αναρωτιέσαι. Και τα παιδιά αναρωτιούνται για τα πάντα.
Για τον ουρανό, το φεγγάρι, τη θάλασσα, τα λουλούδια… για τους ανθρώπους που τα περιβάλλουν.
«Μερικές φορές, ο κόσμος γύρω μας μοιάζει παλιός και κουρασμένος, για τα παιδιά, όμως, όλα είναι καινούργια και υπέροχα», λέει ο Γκάρεθ Μάθιους, καθηγητής Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης και συγγραφέας του βιβλίου «The Philosophy Of Childhood» ( Η Φιλοσοφία της Παιδικής Ηλικίας).
«Τα παιδιά είναι τόσο αθώα, που μπορεί να σου θέσουν τα πιο απρόβλεπτα ερωτήματα και να δώσουν τις πιο λογικές απαντήσεις. Το να τα ακούς προσεκτικά σου δίνει την ευκαιρία να δεις τον κόσμο αλλιώς…», επισημαίνει ο καθηγητής. «Κάποιες από τις απορίες τους είναι πραγματικά εύστοχες.
«Πονάνε τα λουλούδια, όταν τα κόβουμε;»,
«Πού πηγαίνει ο πόνος, όταν φεύγει;»,
«Πού βρίσκεται το τέλος του κόσμου;».
Όλα τα παιδιά θέτουν τέτοια ερωτήματα. Το θέμα είναι να τα ακούσουμε αληθινά και να συμμετέχουμε κι εμείς στο υπέροχο αυτό ταξίδι τους. Από αυτό το κοινό φιλοσοφικό ταξίδι, εμείς οι ενήλικοι μπορούμε να αντλήσουμε μοναδικές εμπειρίες. Αρκεί να ξέρουμε να σταθούμε στις σωστές στάσεις του ταξιδιού».
Μη φοβάστε τις απαντήσεις
Όταν τα παιδιά θέτουν ένα ερώτημα, μη φοβάστε να απαντήσετε επειδή δεν γνωρίζετε την απάντηση. Δεν χρειάζονται πάντα κυριολεκτικές απαντήσεις. Συχνά, οι γονείς πιστεύουν πως, αν δεν απαντήσουν σωστά, κινδυνεύουν να χάσουν το κύρος τους και το σεβασμό του παιδιού τους, ωστόσο τα παιδιά δεν έχουν τέτοιο θέμα. Το σημαντικό είναι να τα ενθαρρύνουμε να συζητήσουν και να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη της σκέψης τους. Τις περισσότερες φορές, άλλωστε, απαντούν από μόνα τους. Κι είναι επίσης σημαντικό για την εκπαίδευσή τους, για να αγαπήσουν τη γνώση που ζητούν, να ανοίξουμε την εγκυκλοπαίδεια ή ένα βιβλίο, και να διαβάσουμε μαζί.

Σεβαστείτε τις απορίες του
Αν κάποια στιγμή το παιδί σας, σας ρωτήσει μήπως ήρθε το τέλος του κόσμου, μη γελάσετε. «Στα παιδιά δεν αρέσει να μην παίρνετε τις απορίες τους στα σοβαρά, ούτε σας ρωτούν για να πείτε πόσο χαριτωμένα είναι», μας λέει ο καθηγητής Μάθιους. Πείτε του πόσο ενδιαφέρουσα και έξυπνη είναι η ερώτησή του και προτρέψτε το να...

Τα πιο λυπηρά αγγελτήρια θανάτου ...

Τα πιο λυπηρά αγγελτήρια...
Πραγματοποιήθηκε χτες η κηδεία των μικρών μαθητών του Ελληνορθόδοξου σχολείου Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός στην χριστιανική συνοικία της Κάασσα όπως επιβεβαιώνουν το AP,
το ΑRΜΕΝPRESS κ.α ειδησεογραφικά πρακτορεία.

περισσότερα στην πηγή: freepen.gr

Παίζοντας με τα παιδιά μου μέσα στο σπίτι

Δημιουργικές μέρες μέσα στο σπίτι!
Θέλετε να παίξετε μέσα στο σπίτι με το μικρό σας;
Σας δίνουμε ιδέες για να παίξετε, να διασκεδάσετε, να ξεκαρδιστείτε!

 Ας λάβουμε υπόψιν την ηλικία του παιδιού, ώστε να μπορέσει να ευχαριστηθεί, παίζοντας μαζί μας.
Σε κάποιες περιπτώσεις θα διασκεδάσει βλέποντάς μας και σε κάποιες άλλες, συμμετέχοντας.
(Αν θέλετε να παίξετε δημιουργικά, με χαρτοκοπτική, πινέλα και χρώματα και κατασκευές, δείτε τα Παιχνίδια Δημιουργικής Απασχόλησης)
(Και ... πολλά περισσότερα παιχνίδια στο "Ομαδικά παιχνίδια και για πάρτι" !!!)
  1. Αγώνας αυτοκινήτων: θα χρειαστούμε βιβλία και αυτοκινητάκια (όλων των ειδών): με τα βιβλία σχηματίζουμε διαδρόμους (ευθείες και στροφές). Ορίζουμε τη γραμμή εκκίνησης, παίρνουμε από ένα ή δύο αυτοκινητάκια ... και με το 1,2,3 δίνουμε την εκκίνηση. Τα αυτοκίνητα θα εκτοξεύονται, θα πετάγονται, θα κυλάνε στο διάδρομο και ο νικητής θα είναι αυτός που έφτασε πιο μακριά! Μαθαίνουμε να συντονίζουμε τη σκέψη με την κίνηση και να "ρεγουλάρουμε" τη δύναμη.
  2. Ψάξε - βρες: τα μικρά θα ξετρελαθούν γιατί θα ανακαλύψουν καινούρια αντικείμενα και τα μεγαλύτερα υπερήφανα θα επιδείξουν τις δυνατότητες τους! Χρειαζόμαστε από μία σακουλίτσα ή καλαθάκι και μια λίστα για τον καθένα. Η λίστα θα περιέχει πράγματα που υπάρχουν μέσα στο σπίτι ή αναλόγως τον καιρό και στο μπαλκόνι ή τον κήπο. Τα μικρά τα βοηθάμε λέγοντας τους ένα πράγμα της λίστας τη φορά. Και αν κρύψουμε και καραμελίτσες ή κάποια άλλη λιχουδιά εκεί που ψάχνουν, θα ευχαριστηθούν ακόμα περισσότερο!
  3. Παιχνίδι "μυρωδιάς και γεύσης": Παίρνουμε μπουκάλια και βαζάκια με διαφορετικές γεύσεις και μυρωδιές (π.χ. καφές, λεμόνι, ξύδι, μαρμελάδα ή μέλι και κολόνια). Λέμε στο παιδί να κλείσει τα μάτια ή του τα κλείνουμε με ένα μαντίλι εάν νιώθει άνετα. Ανοίγουμε ένα βάζο τη φορά, το παιδί μυρίζει τη μυρωδιά και την ονοματίζει. Αφού τα βρει ή τα μάθει όλα, του δίνουμε να δοκιμάσει με ένα κουταλάκι και να μαντέψει πάλι ποια γεύση δοκίμασε.
  4. Κρυμμένος θησαυρός: Τυλίγουμε σε αλουμινόχαρτο παιχνιδάκια π.χ. λίγα τουβλάκια και τα κρύβουμε στο σπίτι (όχι πολύ καλά για να μπορούν τα παιδιά να βρουν το θησαυρό). Τα εφοδιάζουμε με φακούς και τσαντάκια και "Το κυνήγι του θησαυρού ξεκινάει"!
  5. Πλυντήριο αυτοκινήτου: Ανακοινώνουμε ότι το πλυντήριο αυτοκινήτου ξεκίνησε τη λειτουργία του στο μπάνιο. Μαζεύουμε τα αυτοκίνητα που χρειάζονται πλύσιμο, σηκώνουμε τα μανίκια, εφοδιαζόμαστε με ψεκαστήρια και μπολάκια με σαπουνάδα και αρχίζουμε δουλειά!
  6. Κούκλες στη θάλασσα: Τα κορίτσια θέλουν να πάνε στην παραλία μα είναι χειμώνας; Μαζεύουμε τις κούκλες που μπορούν να βραχούν, πηγαίνουμε στο μπάνιο σαν να πηγαίναμε στη θάλασσα ή στην πισίνα (με αντηλιακά, πετσέτες, καπέλα κλπ) και κάνουμε βουτιές τις κούκλες στην μπανιέρα ή σε μία μεγάλη λεκάνη!
  7. Παραμύθια με διαφορετική πλοκή: Ξεκινάμε ένα παραμύθι και με τη συμμετοχή του παιδιού του αλλάζουμε την πλοκή π.χ. όταν η κακιά αδελφή της σταχτοπούτας της σκίζει το φόρεμα, ρωτάμε το παιδί αν θέλει η σταχτοπούτα να φύγει κλαίγοντας ή να αντιδράσει διαφορετικά. Έτσι μπορούμε να εφοδιάσουμε τα παιδιά μας με νέες ιδέες αντιμετώπισης κάποιων καταστάσεων.
  8. Σαΐτες: Μπορούμε να φτιάξουμε σαΐτα με ένα οποιοδήποτε χαρτί. Παίζεται και σε κλειστό χώρο και σε ανοιχτό, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προετοιμασία και χαρίζει πολύ γέλιο κυνηγώντας την. (Δεν θυμάστε πως; Δείτε το video του WonderHowTo, ή διαλέξτε σχέδιο από τα σχεδιαγράμματα του en-derin.com - το Glider #2 πλανάρει καταπληκτικά!!! -).
  9. Μπαλόνια φουσκωμένα: Η νωχελική τους κίνηση καθώς τα πετάμε ψηλά, διασκεδάζει τα παιδιά για πολύ ώρα. Προσοχή στα ξεφούσκωτα μπαλόνια που είναι επικίνδυνα γιατί μπορεί να τα καταπιεί το παιδί και να μην μπορεί να αναπνεύσει. Το ίδιο ισχύει και για τα σπασμένα κομμάτια μπαλονιών.
  10. Κυνηγητό: στα μικρά παιδιά αρέσει να τα κυνηγάς και στα λίγο μεγαλύτερα να σε κυνηγούν. Διαλέξτε σειρά ...
  11. Γαργαλοκυνηγητό: ξεκινάμε πλησιάζοντας αργά το παιδί και ... το γαργαλάμε! "Τώρα θα σε κυνηγήσω για να να σε γαργαλήσω..." Και το γέλιο είναι άφθονο!
  12. Χορός: τα παιδιά λατρεύουν να χορεύουν, να κινούνται, να χοροπηδούν. Οτιδήποτε με ρυθμό τα βοηθάει. Και αν βγάλουμε από το χρονοντούλαπο τις παλιές disco επιτυχίες ... και αρχίσουμε τις φιγούρες, μας ακολουθούν με γέλια!
  13. Άσκηση: μέσα και έξω από το σπίτι. Από τα αρχικά τεντώματα της γιόγκα, που μπορεί να κάνουμε εμείς στο σπίτι, έως το jogging στο πάρκο, χρησιμοποιώντας το ειδικό καρότσι με τις μεγάλες ρόδες. Μπορούμε να κατεβάσουμε το παιδί από το καρότσι, στο χαλαρωτικό περπάτημα που ακολουθεί και να περπατήσουμε μαζί.
    Δεν χρειάζεται να αποκλείσουμε τα παιδιά μας από το δικό μας πρόγραμμα, αρκεί να μην είμαστε αυστηροί με τον εαυτό μας και τα παιδιά μας.

  14. Bowling: Κρατώντας τα άδεια μπουκάλια από το εμφιαλωμένο νερό και χρησιμοποιώντας μια οποιαδήποτε μπάλα. Ειδικά στις διακοπές, είναι ένα εύκολο στην προετοιμασία παιχνίδι. Μπορούμε να τυλίξουμε με χαρτοταινία τα μπουκάλια και να βάψουμε λωρίδες γύρω τους με διάφορα χρώματα.
  15. Σκιές: Πριν τον ύπνο, μπορούμε να παίξουμε δημιουργώντας σκιές με ένα φακό και τα χέρια μας. Το φεγγάρι, ο σκύλος, το πουλί κ.α.
  16. Ποια λέξη αρχίζει απόοοοοοο ... : (ιδανικό για 5χρονα) "Πα"; παντόφλα, παντζάρι κλπ. "Πι"; πύραυλος, πιπέρι, πισίνα κλπ. "Αλ"; αλεύρι, αλάτι, αλυσίδα κλπ. Όπως στα παραδείγματα, στα μικρά αρέσει να βρίσκουν λέξεις που ξεκινούν απόοοο ... Ειδικά όταν διαλέγουν αυτά την αρχή της λέξης και υπερήφανα τη λένε ... (προσχολική δραστηριότητα).
  17. Διαστημοταξίδια: μπαίνουμε όλοι κάτω από ένα τραπέζι και το ονομάζουμε "διαστημόπλοιο". Κάνουμε την πρώτη στάση στον "πλανήτη που χοροπηδούν" και μόλις βγούμε από το διαστημόπλοιο χοροπηδάμε παντού. Ξαναμπαίνουμε στο διαστημόπλοιο και πάμε σε άλλον πλανήτη. Στον "Γελαστό". Βγαίνουμε από το διαστημόπλοιο και ξεκαρδιζόμαστε. Επόμενη στάση ο πλανήτης που χορεύουν. Μετά ο πλανήτης που τραγουδούν, που κλαίνε, που κρυώνουν και ούτω καθ' εξής.
  18. Νοητή Κρεμάλα: (απευθύνεται σε παιδιά που γνωρίζουν να γράφουν). Σκεφτόμαστε μια εύκολη λέξη και λέμε δυνατά το πρώτο γράμμα και το τελευταίο. Δίνουμε αρκετές ευκαιρίες στο παιδί για να βρει τη λέξη και γελάμε πολύ με τις καινούριες (λέξεις) που δημιουργούνται...
  19.  
    babytips.gr

Η βιταμίνη του ήλιου για τα παιδιά - Προστατεύει αποτελεσματικά και από αναπνευστικές λοιμώξεις;

Βιταμίνη D: Η πανίσχυρη βιταμίνη
«Φάρμακο» για το άσθμα η βιταμίνη του ήλιου
Πρόσφατη μελέτη που εκπονήθηκε από επιστήμονες της Ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, επιβεβαιώνει πως τα παιδιά και οι έφηβοι της χώρας μας, αποτελούν πληθυσμό υψηλού κινδύνου για εμφάνισης ανεπάρκειας βιταμίνης D!!

Το γεγονός αυτό, επαναπροσδιορίζει στο καθημερινό διαιτολόγιο των παιδιών, την αξία τροφών πλούσιων σε βιταμίνη D με αποτέλεσμα, η κατανάλωση γαλακτοκομικών και ψαριών, να αποτελεί επιτακτική ανάγκη.

Τα παιδιά πρέπει να προσλαμβάνουν καθημερινά μια μερίδα γαλακτοκομικών περισσότερη από τους ενήλικες, δηλαδή 3 μερίδες στο σύνολο. Ως μια μερίδα καθορίζεται το ένα ποτήρι γάλα, τα περίπου 30 γραμμάρια κίτρινου τυριού ή το ένα γιαούρτι.

Αναφορικά με την υγεία των οστών στα παιδιά, πρέπει να γίνει συνείδηση του γονιού, πως κατά την παιδική ηλικία τα οστά δεν αναπτύσσονται μόνο κατά μήκος και πλάτος αλλά παράλληλα πυκνώνουν, βάζοντας τα θεμέλια για υγιή σκελετό στις μετέπειτα ηλικιακές φάσεις. 
Η μείωση της οστικής πυκνότητας στα παιδιά και στους νέους ενήλικες, η οποία μπορεί να οφείλεται σε αλλαγές στη διατροφή ή στον τρόπο ζωής, μπορεί να περιορίσει την επίτευξη κορυφαίας οστικής μάζας, αυξάνοντας έτσι το ενδεχόμενο για εμφάνιση καταγμάτων.
Τα υγιή οστά λοιπόν «χτίζονται» από μικρή ηλικία και επειδή ό,τι και αν κάνουμε 
περισσότερα στην πηγή: faysbook
Νέα επιστημονική έρευνα απέδειξε πως η κατανάλωση βιταμίνης D λειτουργεί ως προστατευτική ασπίδα για το αναπνευστικό σύστημα των παιδιών.
Για την ακρίβεια,οι ευεργετικές της επιδράσεις οφείλονται στα επίπεδα 25-υδροξυ-βιταμίνης D στο αίμα, δηλαδή της ενεργής μορφής της βιταμίνης D, που είναι αντιστρόφως ανάλογα με την εμφάνιση οξείας λοίμωξης του αναπνευστικού.
Έχοντας αυτά τα δεδομένα στο μυαλό της, διεθνής επιστημονική ομάδα υπέθεσε, ότι η συμπληρωματική χορήγηση βιταμίνης D θα μείωνε σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης τέτοιων λοιμώξεων κατά τη διάρκεια του χειμώνα σε παιδιά με χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης.
Για να επαληθεύσουν την υπόθεσή τους οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ως δείγμα 247 παιδιά από τη Μογγολία, στα μισά από τα οποία χορηγήθηκε …

περισσότερα στην πηγή: ygeianews

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki