Saturday 22 August 2020

Ποιο μουσικό όργανο να διαλέξετε για το παιδί σας;

Βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας θέλει πραγματικά το όργανο που επιλέξατε για να εξασφαλίσετε ότι θα “κολλήσει” με αυτό.

Η επιλογή του μουσικού οργάνου που θα κάνετε για το παιδί σας, εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Ακολουθεί μια λίστα με ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσετε πριν φέρετε στο σπίτι ένα καινούργιο μουσικό όργανο:

  • Είναι το παιδί σας ενθουσιασμένο για το όργανο; Εάν είναι δυνατόν, δοκιμάστε όσο περισσότερα όργανα μπορείτε, προτού δεσμευτείτε σε ένα από αυτά. Εάν ένα παιδί έχει μια προτίμηση σε ένα όργανο, αυτό μπορεί να εξασφαλίσει ως ένα βαθμό ότι θα “κολλήσει” με αυτό αντί να το εγκαταλείψει ή να μεταπηδήσει σε ένα άλλο.
  • Είναι το όργανο πολύ δύσκολο, ή μήπως η πρόκληση για την εκμάθησή του δεν αξίζει τον κόπο;
  • Το ταμπεραμέντο του παιδιού ταιριάζει με το όργανο;
  • Μπορείτε να αντέξετε οικονομικά το όργανο και τη συντήρηση που “πάει πακέτο” μαζί του; Τα μουσικά όργανα απαιτούν τακτικό καθαρισμό και συντήρηση.
  • Ως γονέας, σας αρέσει ο ήχος αρκετά για να ακούτε το παιδί σας να το εξασκεί για ώρες στο σπίτι;
  • Ποιο είδος μουσικής αρέσει στο παιδί σας; Σκεφτείτε το είδος που του αρέσει να ακούει περισσότερο και βρείτε όργανα που σχετίζονται με αυτό το είδος μουσικής.
Μουσικό Σχολείο Κατερίνης

Παιδικά χαμόγελα

Ό,τι έγινε έγινε μέχρι τώρα. Ας μην χαθεί άλλος χρόνος. Ας φροντίσουμε για τα παιδιά! Για το χαμόγελό τους την πρώτη μέρα στο σχολείο. Να έχει τέτοια λάμψη, που καμιά μάσκα δεν θα μπορεί να κρύψει…
Αυτή είναι η αποστολή μας. Να κάνουμε τα παιδιά μας να χαμογελούν. Να μην αφήνουμε περιθώριο σε καμία αγωνία, σε κανένα φόβο, σε καμιά ανασφάλεια, να προκαλεί αμυχές στην ψυχή τους, να ισιώνει το χαμόγελό τους.Η πρώτη μέρα στο σχολείο γεννά το πιο μεγάλο χαμόγελο των παιδιών. Θα ξαναβρεθούν με τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους, θα φορτωθούν βιβλία, μολύβια και χαρτιά, τα εργαλεία τους, με τα οποία χτίζουν το δικό τους αύριο. Θα ξεκινήσουν άλλη μια άγνωστη περίοδο – κάποια δε την πρώτη τους – ανακαλύψεων νέας γνώσης, νέων παραστάσεων, νέων απαντήσεων. Αυτή όλη η μαγεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας φιλοτεχνεί το χαμόγελο των παιδιών την πρώτη μέρα στο σχολείο. Αυτή τη μαγεία πρέπει όλοι μας, γονείς, εκπαιδευτικοί, πολιτεία και επιστήμονες, να διαφυλάξουμε σαν κόρη οφθαλμού, σε αυτή τη συγκυρία της υγειονομικής απειλής.

Εμείς, οι μεγάλοι, αν και… πρωτάκια σε μια τέτοια πρόκληση, έχουμε χρέος να διασφαλίσουμε το χαμόγελο των παιδιών μας, αυτές τις τόσο ιδιαίτερες μέρες τους. Το χαμόγελο όλων των παιδιών, τα οποία και καταλαβαίνουν και αισθάνονται και, κυρίως, διαισθάνονται και τις απειλές και τους κινδύνους. Θα έλεγα μάλιστα ότι η στάση τους όλη αυτή την περίοδο των τελευταίων έξι μηνών, πολλές φορές ξεπερνούσε σε υπευθυνότητα στάσεις και συμπεριφορές πολλών μεγαλύτερων και… σοφότερων.

Η ιστορία με τη μάσκα και η διαδικασία με την οποία εξελίσσεται αντί για προστασία, φαντάζει ως απειλή γι αυτό το χαμόγελο.Τα μάτια των παιδιών, τα μεγαλύτερα μάτια του κόσμου, που τίποτα δεν τους ξεφεύγει, βλέπουν να μετατρέπεται η χρήση της μάσκας στα σχολεία σε πεδίο γενικευμένης αντιπαράθεσης.

Τα κόμματα ανταλλάσουν πυρά και ανακοινώσεις με τέτοια οξύτητα, λες και αναφέρονται σε οικονομικά και εξοπλιστικά προγράμματα.

Η κοινωνία διχάζεται με μια ένταση που έχει χαρακτηριστικά εμφύλιας αναμέτρησης, ενώ ο φανατισμός ένθεν κακείθεν χτυπάει κόκκινο.

Συνωμοσολογίες, λοιδορίες, ύβρεις, απαξιωτικοί λόγοι, μέχρι και με μίσος διαποτίζουν τα κοινωνικά δίκτυα «μασκολάτρες» και «μασκομάχοι». Και οι μεν και οι δε δείχνουν να προσπαθούν με κάθε μέσο να φέρουν εις πέρας μια αποστολή, που δεν τους ανατέθηκε ποτέ κι από κανέναν. Ελάχιστος ωφέλιμος χώρος για ψύχραιμη σκέψη και υγιή προβληματισμό έχει απομείνει, λόγω της σκόνης αυτής της ανούσιας αναμέτρησης, που έχει σκεπάσει τη δημόσια σφαίρα.

Ως εδώ όμως!
Η ευθύνη όλων μας, κυρίως δε της πολιτείας, αλλά και των επιστημόνων είναι μεγάλη. Θα πρέπει με σοβαρότητα και αποφασιστικότητα να καταρτιστεί και να ανακοινωθεί ένα καλά μελετημένο και στιβαρό σχέδιο έναρξης της σχολικής χρονιάς, ώστε να διαλύσει το νέφος αβεβαιότητας που παράγει αυτό το ζοφερό περιβάλλον. Χωρίς παλινωδίες και προσωπικές υστεροβουλίες. Χωρίς συνωστισμούς … ειδικών και αρμοδιών, όταν πρόκειται να ανακοινωθούν ευχάριστα μέτρα, αλλά κραυγαλέες απουσίες, όταν πρέπει να ανακοινωθούν δύσκολες, μα αναγκαίες, αποφάσεις.

Οι χειρισμοί για το θέμα της χρήσης της μάσκας στα σχολεία ανέδειξαν δυστυχώς αρκετές τέτοιες περιπτώσεις: Μάσκα παντού και για όλους έλεγαν τη μια μέρα αρμόδια χείλη, μάσκα μόνο στις αίθουσες και όχι στις αυλές των σχολείων δήλωναν λίγες ώρες μετά τα ίδια αρμόδια χείλη. Κι ενώ και στη μια περίπτωση και στην άλλη πάντα γινόταν επίκληση της τυφλής τήρησης των ομοφώνων εισηγήσεων των ειδικών, οι οποίοι υπεδείκνυαν τα παιδιά ως απειλή διασποράς, την ίδια στιγμή, ειδικοί – μέλη της εθνικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων– περιφερόμενοι από κανάλι σε κανάλι, δήλωναν μέχρι χθες βράδυ, ότι τα παιδιά δεν είναι υπερμεταδότες…

Το ακόμη πιο επικίνδυνο είναι ότι ενώ τόσο οι εκπρόσωποι της πολιτείας, όσο και οι εκπρόσωποι της επιστημονικής επιτροπής, δήλωναν ότι δεν συστήνεται η χρήση της μάσκας στις αυλές και στα διαλλείματα, ταυτόχρονα προσέθεταν μια εξαίρεση, την περίπτωση όπου υπάρχει συνωστισμός! Και ποιος θα κρίνει αν υπάρχει συνωστισμός στην αυλή; Ο δάσκαλος, ο επιστάτης, η δημοτική αστυνομία; Ποιος; Ποιος θα δώσει την εντολή στη διάρκεια ενός διαλλείματος στα παιδιά να φορέσουν μάσκα;

Ασάφειες και κενά που δεν βοηθούν, απεναντίας κάνουν διπλό κακό, αφού επιπλέον δίνουν τροφή στις στρατιές των φανατικών της μιας και της άλλης πλευράς και βαθαίνουν το διχαστικό ρήγμα.

Ως εδώ λοιπόν!
Τη Δευτέρα, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις των ειδικών. Με βάση όλα τα παραπάνω προκύπτει η αναγκαιότητα οι ειδικοί γι αυτό το κρίσιμο θέμα να αποκτήσουν εκπροσώπηση και οι ανακοινώσεις να περιβάλλονται από ένα ισχυρό θεσμικό κέλυφος.

Στο μεταξύ οι χθεσινοβραδινές αναθεωρημένες συστάσεις του ΠΟΥ, είναι σαφείς και ξεκάθαρες, καθώς «συστήνεται η χρήση μάσκας από τα παιδιά άνω των 12 ετών ιδίως όταν δεν είναι εφικτό να τηρηθεί απόσταση τουλάχιστον ενός μέτρου από άλλους ανθρώπους και εφόσον υπάρχει ευρεία διάδοση του νέου κορονοϊού στη συγκεκριμένη ζώνη».
Πολιτεία και επιστήμονες ας πατήσουν πάνω σε αυτές κι ας τις προσαρμόσουν στα υγειονομικά δεδομένα της χώρας.

Ό,τι έγινε έγινε μέχρι τώρα. Ας μην χαθεί άλλος χρόνος.
Ας φροντίσουμε για τα παιδιά!
Για το χαμόγελό τους την πρώτη μέρα στο σχολείο.
Να έχει τέτοια λάμψη, που καμιά μάσκα δεν θα μπορεί να κρύψει…

Δρ. Δημήτρης Γαλαμάτης Διδάκτωρ Κτηνιατρικής ΑΠΘ.
huffingtonpost.gr 
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Γιατί το παιδί πεινάει συνέχεια;

Η πιο συχνή φράση που χρησιμοποιεί το παιδί σας είναι «μαμά, τι έχει να φάω;» ή είναι ιδέα σας; Αυτοί είναι οι τέσσερις πιο πιθανοί λόγοι που πεινάει όλη την ώρα (και τι να κάνετε σε κάθε περίπτωση). 

Κάθε μαμά έχει περάσει φάσεις στην καθημερινότητά της που αισθάνεται ότι το μόνο που κάνει είναι να μαζεύει το σπίτι και να φτιάχνει κάτι για να φάει το παιδί της. Μερικές φορές όμως οι απαιτήσεις των παιδιών για φαγητό μοιάζει να μην σταματούν ποτέ. Έτσι, ακόμα κι αν έχουν μόλις φάει κάποιο κύριο γεύμα ή ένα σνακ ρωτάνε τι έχει για φαγητό! Γιατί συμβαίνει αυτό; Και πώς πρέπει να το αντιμετωπίσουμε χωρίς να αυξήσουμε τις πιθανότητες το παιδί να γίνει παχύσαρκο; Αυτές είναι οι τέσσερις πιο πιθανές αιτίες (και οι λύσεις τους). 
 
Περνάει από μια φάση γρήγορης ανάπτυξης
Η όρεξη των παιδιών για φαγητό δεν είναι πάντα σταθερή. Ιδιαίτερα κατά τη νηπιακή και προσχολική ηλικία είναι πολύ συχνό φαινόμενο ένα παιδί να τρώει υπερβολικά πολύ μερικές μέρες και σχεδόν καθόλου τις επόμενες. Όταν όμως τα παιδιά βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης, κατά κανόνα θέλουν να φάνε πιο συχνά και μεγαλύτερες ποσότητες.
Τι να κάνετε: Ανταποκριθείτε στις θερμιδικές ανάγκες του παιδιού παρέχοντάς του θρεπτικές και υγιεινές επιλογές που θα το χορτάσουν και θα του προσφέρουν τα συστατικά που έχει ανάγκη. Μερικές καλές ιδέες για να μασουλήσει ανάμεσα στα γεύματα είναι βούτυρο από ξηρούς καρπούς, αβοκάντο, δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτα. Σε κάθε περίπτωση αποφύγετε τα τυποποιημένα σνακ (πατατάκια, μπισκότα κ.λπ.) και τα γλυκά.
Πολλές φορές εξακολουθούμε να δίνουμε στα παιδιά «παιδικές» μερίδες, ακόμα κι όταν έχουν μεγαλώσει αρκετά και χρειάζονται περισσότερο φαγητό. Ή τους προσφέρουμε τροφές, όπως μπισκότα, μπάρες δημητριακών με ζάχαρη, χυμούς κ.λπ. που δεν τα χορταίνουν. Έχετε υπόψη πως ό,τι είναι φτιαγμένο από λευκό αλεύρι ή περιέχει ζάχαρη κάνει το παιδί να πεινάει ακόμα περισσότερο μετά από λίγο, Αντίθετα, τα φρούτα και τα λαχανικά, επειδή είναι πλούσια σε φυτικές ίνες τα χορταίνουν για περισσότερη ώρα –και είναι και πολύ πιο υγιεινές επιλογές. 
 
Τι να κάνετε:  Βεβαιωθείτε ότι το διαιτολόγιο του παιδιού είναι πλούσιο σε τροφές με φυτικές ίνες και πρωτεΐνη –τόσο σε ό,τι αφορά τα κυρίως γεύματα όσο και τα σνακ. Ακόμα κι αν τρώει πού και πού φαγητά με «κενές» θερμίδες (όπως γλυκά ή τυποποιημένα αλμυρά σνακ) θα πρέπει η πλειοψηφία ων τροφών που καταναλώνει να είναι «φυσικές» και πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά. 
 
Βαριέται
Όπως και οι ενήλικες, έτσι και τα παιδιά συχνά το ρίχνουν στο φαγητό όταν νιώθουν ανία, αγωνία ή ενθουσιασμό. Το συναισθηματικό φαγητό είναι μια συνήθεια που καθιερώνεται ήδη από την παιδική ηλικία.
Τι να κάνετε: Μιλήστε με το παιδί για θέματα διατροφής, χρησιμοποιώντας εκφράσεις που μπορεί να κατανοήσει ανάλογα με την ηλικία του ή διαβάστε παραμύθια με αυτό το θέμα. Εξηγήστε του ποια είναι τα σημάδια που στέλνει το σώμα όταν έχει χορτάσει ή όταν έχει ανάγκη από φαγητό. Πείτε του ότι εάν θέλει να φάει κάτι αλλά δεν υπάρχουν τέτοια σημάδια πείνας είναι προτιμότερο να κάνει μια βόλτα ή να παίξει κάτι και να αναρωτηθεί ξανά μετά από λίγο εάν τελικά έχει ανάγκη από φαγητό ή όχι. Επιπλέον, φροντίστε να ακολουθεί ένα σταθερό πρόγραμμα διατροφής με τρία κύρια γεύματα και δύο με τρία σνακ την ημέρα. Έτσι θα περιοριστεί η ανάγκη του να φάει χωρίς να υπάρχει διατροφικός λόγος. 
 
Διψάει
Είναι πολύ συχνό φαινόμενο να περνάμε τη δίψα για πείνα –όχι μόνο τα παιδιά αλλά και οι ενήλικες. Όμως ειδικά τα παιδιά μπορεί να ξεχάσουν να πιουν νερό και μερικές φορές θα πρέπει να τους το υπενθυμίζουμε εμείς.
Τι να κάνετε: Πάρτε ένα μπουκάλι που θα είναι μόνο δικό  του και φροντίστε να το γεμίζετε συχνά. Αφήστε το σε εμφανές σημείο ώστε να μπορεί να βρίσκει εύκολα ή να θυμάται να πίνει νερό κάθε φορά που περνάει από μπροστά του. Εάν ζητάει φαγητό και θεωρείτε ότι δεν θα έπρεπε να πεινάει τόσο σύντομα μετά το τελευταίο γεύμα ή σνακ, ζητήστε του να πιει πρώτα ένα ποτήρι νερό κι αν συνεχίσει να πεινάει, τότε δώστε του κάτι να φάει.

mamamia.gr

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki