Thursday 26 May 2022

«Η ζωή μου με ένα δίχρονο»: Τα ξεκαρδιστικά σκίτσα μιας υπέροχης μαμάς

Όσες μεγαλώνετε δίχρονα, ξέρετε! Όσες έχετε μεγαλύτερα, θυμάστε! Κι όσες δεν έχετε φτάσει ακόμη εκεί, σας λέμε ότι είναι μια ηλικία που πάντα θα αναπολείτε με αγάπη. Μπορεί αυτά τα χρόνια να έχουν χαρακτηριστεί ως «terrible twos» επειδή είναι απαιτητικά, αλλά είναι ταυτόχρονα χρόνια που μεγαλώνεις και εσύ η ίδια μέσω του παιδιού σου. Η Weng Chen, ταλαντούχα σκιτσογράφος, απεικονίζει μια ακόμη φορά τη μαγεία του να είσαι γονιός ενός 2χρονου μέσα από 23 απολαυστικά σκίτσα.

Τίποτα δεν πονάει περισσότερο από μια ξαφνική κουτουλιά του παιδιού σου! Μα καλά, από σίδερο είναι φτιαγμένο το κεφάλι τους;

Επιζητούν την προσοχή σου απεγνωσμένα και θα την τραβήξουν ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχεις μέση μετά.

Τα «βοβάκια» είτε είναι δικά σου, είτε είναι εκείνα τα τσοκαρίνια ξέρεις ότι θα στοχεύσουν στον κάλλο σου.

Αλλαγή πάνας: Όσο και να αγαπάς το παιδί σου, δεν αντέχεις την εσάνς. Και πάντα αναρωτιέσαι «Μα τι στο καλό σε ταΐζω!»

Ένα τεράστιο «προυτς» έρχεται να συμπληρώσει το γαργαλητό και τα γέλια!

Όταν αποφασίζεις να γίνεις αμείλικτη και να μην ενδώσεις στις απαιτήσεις της, αλλά σε κοιτάζει με εκείνο το βλέμμα και απλά… λιώνεις.

Ένα 2χρονο θα σε πάρει και με το καλό

κυρίως, όμως, με το «κακό» προκειμένου να του κάνεις τα χατίρια.

Το κάνουν και σε μεγαλύτερη ηλικία, αλλά κάπου εκεί ξεκινάει

και όσα χρόνια κι αν περάσουν, το «μαμά» ποτέ δεν σταματάει και γι’ αυτό είμαστε ευτυχισμένες!

πηγή

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Η διευθύντρια σχολείου που όλοι θα ήθελαν να έχουν

Η αλλιώτικη καθημερινότητα της διευθύντριας και των πέντε μαθητών στο Γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις Σχοινούσας

    Χθες το πρωί η Σοφία Αντωνιάδου στον δρόμο για τη δουλειά της έκανε μια στάση. Το σχολείο στο οποίο υπηρετεί ως διευθύντρια, το Γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις Σχοινούσας, ήταν ανάμεσα στα 600 σχολεία από όλη τη χώρα που συμμετείχαν στις εξετάσεις της «Ελληνικής PISA». «Πήγα να πάρω τον μαθητή της Γ΄ Γυμνασίου που θα έγραφε, ώστε να έρθουμε μαζί στο σχολείο. Ηθελα να είμαι σίγουρη ότι θα είναι στην ώρα του», λέει στην «Κ». Να, που καμιά φορά ένα σχολείο με πέντε μαθητές μπορεί να έχει για τον εκπαιδευτικό περισσότερες έγνοιες από ένα σχολείο με 105.

    Ναι, το σχολείο στη Σχοινούσα έχει πέντε μαθητές και επτά διδάσκοντες. Συμπεριλαμβανομένης της κ. Αντωνιάδου, που είναι φιλόλογος. «Αυτό έχει τις δυσκολίες και τις ευκολίες του», λέει η έμπειρη δασκάλα, που φέτος κλείνει 30 χρόνια στην εκπαίδευση. «Για εμάς το κάθε παιδί είναι ένας κόσμος ολόκληρος. Εχει την απόλυτη προσοχή μας. Ξέρεις το παραμικρό του πρόβλημα και πρέπει να το αντιμετωπίσεις».

    Η Σχοινούσα ήταν επιλογή της. Είχε όρεξη να υπηρετήσει κάπου όπου θα φαινόταν χρήσιμη, όπου το μεράκι της θα έπιανε τόπο. «Αφού μεγάλωσα τα παιδιά μου, τα έφτασα στο μεταπτυχιακό και το διδακτορικό, αποφάσισα να φύγω για ένα νησί. Εκανα αίτηση και από τον Δεκέμβριο του ’20 είμαι εδώ». Γνωρίζοντας την αγάπη για τη δουλειά της, η οικογένειά της στήριξε την απόφασή της.

    Ο μικρός τόπος –200 κάτοικοι είναι όλοι κι όλοι– έχει τις ιδιαιτερότητές του. «Οταν φυσάει αέρας πέφτει το Διαδίκτυο, για παράδειγμα. Το σχολείο δεν έχει καλό Ιντερνετ, ούτε 24 mbps. Οι συνάδελφοι έκαναν τηλεκπαίδευση από τα σπίτια τους. Παρ’ όλα αυτά, όταν φέτος έπεσε χιόνι, μπήκαμε κατευθείαν στην πλατφόρμα και κάναμε μάθημα εξ αποστάσεως». 

    Για να τους ενημερώσει, κάλεσε έναν έναν τους γονείς των παιδιών. Ολοι τους έχουν το δικό της τηλέφωνο. Ετσι κύλησε και η κρίση με την COVID-19. «Τους έπαιρνα και τους έλεγα ότι τα παιδιά πρέπει να έρθουν με self test. Φαρμακείο δεν υπάρχει, πηγαίναμε οι εκπαιδευτικοί και παραλαμβάναμε τα τεστ από τον “Σκοπελίτη” και έκανα εγώ τη διανομή αποβραδίς για να είμαι σίγουρη». 

    Είναι προφανές ότι μια ακόμα πρόκληση σε αυτές τις συνθήκες είναι να θέτει ο δάσκαλος όρια στον συγχρωτισμό εκτός ωραρίου. «Χρειάζεται ώστε να διατηρεί τον ρόλο του». Η απομόνωση, πάντως, κάνει και καλό. «Στη διάρκεια της θητείας μου ολοκλήρωσα ένα μεταπτυχιακό που είχα ξεκινήσει και έχω παρακολουθήσει πολύ ενδιαφέρουσες επιμορφώσεις. Στον μικρό τόπο δεν έχεις περισπασμούς», λέει η κ. Αντωνιάδου.

    Το μεγάλο της παράπονο φέτος ήταν ότι δεν ήρθε καθηγητής φυσικής αγωγής σε έναν τόπο χωρίς κάποιον σύλλογο ή ομάδα – θα αποτελούσε κάποια διέξοδο για τα παιδιά. «Ακόμα και ένα γηπεδάκι που υπάρχει είναι καταστραμμένο. Εχω κάνει πολλές προσπάθειες να γίνει κάτι να φτιαχτεί, έχω μιλήσει στο υπουργείο, σε φορείς, εταιρείες, μέχρι και στους Αντετοκούνμπο έχω γράψει!».

    Στα καλά, συμπεριλαμβάνεται το ότι δεν αντιμετωπίζει φαινόμενα που ταλανίζουν τους εκπαιδευτικούς στις μεγάλες πόλεις, όπως ο σχολικός εκφοβισμός. «Κάνουμε όμως συνεχώς σχετικές δράσεις, γιατί τα παιδιά μπορεί να τον αντιμετωπίσουν στο Διαδίκτυο», λέει. Πρόσφατα το σχολείο συμμετείχε στον διαγωνισμό του Ιδρύματος Λασκαρίδη «Η θάλασσα που θέλω να έχω», στο πλαίσιο του οποίου τα παιδιά «διέσωσαν» μερικές εκατοντάδες πλαστικά μπουκάλια από τα σκουπίδια με τα οποία κατασκεύασαν ένα τέρας, τον… Πλαστικοφάγο, καταγράφοντας την όλη διαδικασία σε ένα ευφάνταστο βίντεο. Αν θα κερδίσουν, λίγο μετράει. Η συμμετοχή τούς κρατάει συνδεδεμένους με την υπόλοιπη Ελλάδα. Από πέρυσι το σχολείο μετέχει στην αξιολόγηση.

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Δυσφαγία: Όταν το παιδί δυσκολεύεται να φάει. / Dysphagia in Children

Η δυσφαγία είναι διαταραχή της διαδικασίας κατάποσης ή της σίτισης, όπου το παιδί ή ο ενήλικας δεν μπορεί να καταπίνει την υγρή ή τη στερεά τροφή.

Τα συμπτώματα της δυσφαγίας στα παιδιά παρουσιάζουν μία ευρεία ποικιλία και ενδεχομένως να μην είναι τα ίδια σε όλα τα παιδιά. 
Παρατηρείται κυρίως δυσκολία στο μητρικό θηλασμό αλλά και στο μπιμπερό, έξοδο του υγρού ή της τροφής από το στόμα ή τη μύτη, ευερεθιστότητα ή υπνηλία κατά τη διάρκεια της σίτισης. 
Επίσης, πολύ συχνά τα παιδιά πνίγονται κατά τη διάρκεια των γευμάτων και δυσκολεύονται να συντονίσουν την αναπνοή με την κατάποση.
 Dysphagia in Children

Συμπτώματα
  • Κόπωση κατά τη διάρκεια μάσησης στερεάς τροφής
  • Αυξημένος χρόνος για την ολοκλήρωση του γεύματος
  • Παλινδρόμηση της τροφής στο στόμα ή από τη μύτη
  • Σημαντική απώλεια σωματικού βάρους
  • Απώλεια της ευχαρίστησης του γεύματος
  • Σιελόρροια
  • Φόβος λήψης τροφής
  • Ξηροστομία
  • Δυσκολία λήψης της τροφής από το κουτάλι
  • Ελαττωμένη ικανότητα δαγκώματος
  • Ανεπαρκής ή απούσα ικανότητα μάσησης
  • Έλλειψη έναρξης κατάποσης
  • Βήχας κατά τη διάρκεια ή μετά την κατάποση
  • Καθαρισμός του λαιμού κατά την διάρκεια ή μετά την κατάποση
  • Πνίξιμο κατά την διάρκεια ή μετά την κατάποση
  • Στραβοκατάπημα πριν ή κατά τη διάρκεια ή το τέλος της κατάποσης
  • Αίσθημα καθήλωσης της τροφής στον λαιμό
  • Πόνος κατά την κατάποση
  • Αυξημένες εκκρίσεις κατά την διάρκεια ή μετά το γεύμα
  • Καούρα
  • Δυσπεψία
  • Ναυτία / εμετός
  • Υπερβολικό ρέψιμο
Η δυσφαγία συνήθως προέρχεται από λειτουργικά είδη ή ανατομικές ανωμαλίες που επηρεάζουν τον οισοφάγο.

Αντιμετώπιση -Θεραπεία
    Η θεραπεία για τη δυσφαγία προσαρμόζεται συχνά με το συγκεκριμένο είδος βλάβης ή διαταραχής και απαιτούνται συγκεκριμένες εξετάσεις για τη σωστή αντιμετώπισή της.ε την κατάστασή της.
Σύμφωνα με τον Σύλλογο Επιστημόνων Λογοπαθολόγων - Λογοθεραπευτών Ελλάδος (Σ.Ε.Λ.Λ.Ε.) η αποκατάσταση της δυσφαγίας και ο ...
(...)

η συνέχεια εδώ
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki