Friday 10 December 2010

Δεξιότητες του παιδιού:
Αναπτυξιολογικός έλεγχος από το νηπιαγωγείο-Ε' δημοτικού
Child Development Stages

Child Development Stages

Καθώς το παιδί μεγαλώνει και αναπτύσσει τις δεξιότητές του, είναι πιθανό να παρατηρηθούν, για διάφορους λόγους, αρκετές διαφοροποιήσεις σε σχέση με αυτό που όλοι θεωρούμε φυσιολογική ανάπτυξη. Παρότι όλα τα παιδιά δεν είναι ίδια και οι διαφορές είναι εύλογες, υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες η εκτίμηση του ειδικού είναι αναγκαία.

Μικρές συμβουλές προκειμένου οι μέρες των Χριστουγέννων να κυλήσουν ευχάριστα και όσο το δυνατόν με ασφάλεια

Χριστουγεννιάτικα στολίδια

Όταν διαλέγετε και τοποθετείτε το χριστουγεννιάτικο δένδρο:

  • Διαλέξτε ένα φρέσκο φυσικό δένδρο (από φυτώρια βέβαια) με πράσινα κλαδιά και φύλλα, που δεν πέφτουν εύκολα όταν κουνάτε το δένδρο. Φροντίστε να είναι στερεωμένο καλά στη βάση του και να μην ανατρέπεται εύκολα.
  • Τοποθετήστε το δένδρο μακριά από το τζάκι, τη σόμπα ή το καλοριφέρ.
Όταν διαλέγετε και διακοσμείτε με ηλεκτρικά φωτάκια:

  • Δοκιμάστε αν τα φωτάκια λειτουργούν σωστά πριν τα αγοράσετε. Επίσης να ελέγξετε αν είναι ασφαλή σε περίπτωση που τα τοποθετήσετε έξω από το σπίτι.
  • Εάν χρησιμοποιήσετε χριστουγεννιάτικα φωτάκια από προηγούμενη χρονιά, ελέγξτε αν υπάρχει κάποιο γυμνό καλώδιο, σπασμένα λαμπάκια και χαλαρές συνδέσεις. Μη διστάσετε να πετάξτε ένα προβληματικό σετ. Ποτέ μη συνδέετε περισσότερα από τρία σετ λαμπάκια στην ίδια πρίζα.
  • Ποτέ μη χρησιμοποιείτε ηλεκτρικά λαμπάκια σε μεταλλικό δένδρο. Μπορεί από ένα χαλασμένο λαμπάκι να προκληθεί ηλεκτροπληξία.
  • Δέστε καλά τα φωτάκια που διακοσμούν εξωτερικά το σπίτι ή τα δένδρα του κήπου σας, ώστε να μην πέσουν ή να μην σπάσουν σε περίπτωση δυνατού αέρα. Για να τα στερεώσετε χρησιμοποιήστε ειδικό μονωτικό αυτοκόλλητο και όχι μεταλλικά στηρίγματα. Με τον τρόπο αυτό μειώνεται ο κίνδυνος ηλεκτροπληξίας.
  • Σβήστε όλα τα φώτα του δένδρου και τα κεριά πριν βγείτε από το σπίτι ή πριν κοιμηθείτε.
Όταν διαλέγετε και τοποθετείτε τη χριστουγεννιάτικη διακόσμηση:

  • Αγοράστε μόνο άφλεκτα ή ανθεκτικά στη φωτιά χριστουγεννιάτικα στολίδια.
  • Εάν έχετε μικρά παιδιά, αποφύγετε τα αιχμηρά ή εύθραυστα στολίδια. Φροντίστε τα χρυσόχαρτα να μην είναι προσεγγίσιμα από τα παιδιά, γιατί μπορεί να τα καταπιούν και να κινδυνέψουν από πνιγμονή. Μη χρησιμοποιείτε ως διακόσμηση γλυκά, ιδιαίτερα αν αυτά περιέχουν και μικρά παιχνίδια.
  • Εάν χρησιμοποιήστε σπρέι που μιμείται το χιόνι, βεβαιωθείτε ότι υπάρχει η ένδειξη "μη τοξικό".
Προσοχή! μερικά από τα χριστουγεννιάτικα φυτά όπως τα γκυ μπορεί να είναι δηλητηριώδη, γι’ αυτό φροντίστε να μην προσεγγίζονται από τα μικρά παιδιά.
iatronet

Ανάρτηση για γερά στομάχια:
Βουλγαρία: 200 παιδιά νεκρά σε κολαστήρια

 "Τα παιδιά έχουν μία μηχανική μεταχείριση, χωρίς να υπάρχει κανένας σεβασμός στις προσωπικές τους ανάγκες"
Σοκ προκαλούν οι σχεδόν 200 θάνατοι παιδιών σε βουλγαρικά ιδρύματα παιδιών με νοητική υστέρηση και οι βασανισμοί 
που σημειώνονται σε αυτά. 
Η βουλγαρική εισαγγελία παρενέβη και ερευνά την υπόθεση.

Σύμφωνα με έκθεση Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης, στα κολαστήρια αυτά 31 θάνατοι οφείλονται στον υποσιτισμό, 84 στην εξάντληση, 13 στην κακή υγιεινή, 2 σε πράξεις βίας και για 15 από αυτούς, δεν έχουν διαπιστωθεί τα αίτια.
Από τις έρευνες διαπιστώθηκαν σε 8 κέντρα 17 περιπτώσεις "παράνομης σωματικής ακινητοποίησης παιδιών": τα είχαν με δεμένα τα χέρια και τα πόδια, δεμένα σε κρεβάτια ή σε αναπηρικές καρέκλες.
Σε ένα άσυλο, στο Μέντβεν, στην περιοχή του Σλίβεν στην ανατολική Βουλγαρία, 5 παιδιά έμεναν δεμένα για 15 ώρες ημερησίως επί μήνες, από το Δεκέμβριο του 2009 ως το Μάρτιο του 2010. Μάλιστα ένα από τα παιδιά αυτά ήταν δεμένο επί 15 ώρες την ημέρα για ένα διάστημα 95 ημερών.

Εξάλλου,
σε τουλάχιστον 90 παιδιά στα κέντρα αυτά διαπιστώθηκε "χημική ακινητοποίηση" καθώς τους χορηγούνταν ισχυρά ηρεμιστικά, σύμφωνα πάντα με την έκθεση.
"Την ώρα που γίνονται οι έρευνες, 103 τρόφιμοι των ασύλων αυτών πάσχουν από υποσιτισμό", δήλωσε η Μαργκαρίτα Ιλίεβα, δικηγόρος της Επιτροπής του Ελσίνκι, και σημείωσε ότι πρόκειται για ένα φαινόμενο "εγκληματικότητας σε ιδρύματα".

"Τα παιδιά έχουν μία μηχανική μεταχείριση, χωρίς να υπάρχει κανένας σεβασμός στις προσωπικές τους ανάγκες", σύμφωνα με την έκθεση, στην οποία επισημαίνεται ότι τα τρία τέταρτα των θανάτων αυτών θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί.

Συνολικά περισσότερα από 7.000 παιδιά, στην πλειοψηφία τους από φτωχές οικογένειες, βρίσκονται εγκαταλειμμένα σε άσυλα στη Βουλγαρία.

Η οικονομική κρίση «γονατίζει» τα ιδρύματα
φιλοξενίας παιδιών

Τα ιδρύματα βλέπουν τα έσοδά τους 
να συρρικνώνονται.

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τους τελευταίους μήνες τα αιτήματα φιλοξενίας παιδιών σε ιδρύματα, καθώς η οικονομική κρίση έχει φέρει σε αδιέξοδο πολλές οικογένειες που οδηγούνται σε αυτή τη λύση προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα καλύτερο αύριο στα παιδιά τους.

Ωστόσο, όπως κατέδειξε ρεπορτάζ της τηλεόρασης του ΣΚΑΪ, τα περισσότερα ιδρύματα αδυνατούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις.

Μιλώντας στο απογευματινό μαγκαζίνο της τηλεόρασης του ΣΚΑΪ ο Μενέλαος Τσαούσης Διευθυντής Ζαννείου Ιδρύματος, τόνισε ότι εξαιτίας της οικονομικής κρίσης το τελευταίο διάστημα το ίδρυμα δέχεται ασυνήθιστα μεγάλο αριθμό αιτημάτων, στα οποία όμως δεν μπορούν να ανταποκριθούν, καθώς έχουν μεγάλη μείωση στα έσοδά τους. Ως αποτέλεσμα, δεν μπορούν να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες του ιδρύματος.

Καίριο πλήγμα στη λειτουργία των ιδρυμάτων, των οποίων οι πόροι προέρχονται κυρίως από δωρεές και ενοικιάσεις ακίνητης περιουσίας, είναι και η επιβολή φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας.


Μάλιστα, το Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα Πειραιά, φορολογείται για ένα κτήριο, που δεν κατοικείται από το σεισμό του 1999, περίπου 850.000 ευρώ το χρόνο.

Σε δηλώσεις του, ο Μιχαήλ Στρουμπούλης Πρόεδρος Δ.Σ. Χατζηκυριακείου Ιδρύματος επεσήμανε ότι έχουν μειωθεί και οι δωρεές λόγω της οικονομικής κρίσης αλλα και λόγω του ότι πλέον δεν εκπίπτουν από το εισόδημα του δωρητή.

Τονίζεται ότι οι δωρεές είναι φέτος περίπου 40% λιγότερες.

πηγή

Ο κύριος Χνούδος βοηθά τα παιδιά με καρκίνο

Ένας ασυνήθιστος επισκέπτης μπαινοβγαίνει  στο Ογκολογικό Τμήμα του Νοσοκομείου Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού», για να παίξει με τους μικρούς του φίλους και να βοηθήσει στη «θεραπεία» της ψυχούλας τους. 

«Τα ζώα είναι η επαφή μας με τη φύση. Στις δύσκολες καταστάσεις οι άνθρωποι έχουν ανάγκη από στήριξη και αυτή μπορεί να έρθει από τα κατοικίδια ζώα»
Ο αγαπημένος «γιατρός» των παιδιών... έρχεται από το πρώτο παιδικό τραγουδάκι  «αχ κουνελάκι-κουνελάκι, ξύλο που θα το φας», σουφρώνει τη μυτούλα, κουνάει τα αυτιά, κλείνει το ματάκι και είναι πράγματι σαν ζωγραφιά. Και φυσικά δέχεται με ευχαρίστηση τα χάδια των παιδιών και αυτό, με τη σειρά του, τους δείχνει την αγάπη του, τα κάνει να χαμογελούν και να ξεχνούν.

Ο κ. Χνούδος είναι... μέλος του επιστημονικού προγράμματος θεραπευτικής συμβολής των ζώων συντροφιάς στο Ογκολογικό τμήμα του Νοσοκομείου Παίδων Π&Α Κυριακού, που ξεκίνησε τον Μάιο του 2008, υπό την εποπτεία της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και αναμένεται να ολοκληρωθεί τέλος του 2010. Στόχος της επίσκεψης του κ. Χνούδου είναι να απομακρύνει το στρες από τα παιδιά και το καταφέρνει και με το παραπάνω, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του προγράμματος. Οι μικροί ασθενείς ξεχνούν για λίγο τον πόνο, τις εξετάσεις, την ταλαιπωρία και ανταποκρίνονται καλύτερα στη θεραπεία.

Τα παιδιά, που πάσχουν από οποιαδήποτε μορφής νεοπλασία, νοσηλεύονται για μεγάλες χρονικές περιόδους και υποβάλλονται σε εξετάσεις και θεραπευτικές αγωγές, με συνέπεια την οδυνηρή και απότομη ανατροπή του τρόπου ζωής τους. Σε αυτό το σημείο, παρεμβαίνει ο κούνελος, ο κ. Χνούδος, αλλάζοντας τους κανόνες του ψυχρού νοσοκομείου. Είναι ο παλιός φίλος των παιδιών, κάτι γνώριμο και οικείο, που έρχεται από τη ζωή τους όπως αυτή ήταν πριν αρρωστήσουν. Τον χαϊδεύουν, τον ταΐζουν, εμπνέονται από την παρουσία του και του χαρίζουν ζωγραφιές.
«Η επιλογή του κουνελιού, ως ζώου παρέμβασης» αναφέρει η κ. Λουκάκη, κτηνίατρος και ψυχή του προγράμματος «έγινε με τα εξής κριτήρια: Είναι ζώο οικείο στην πλειονότητα των παιδιών, επιτρέπει την απτική παράλληλα με την οπτική επαφή, είναι ήρεμο, με αποτέλεσμα να μη δημιουργεί πρόβλημα με φωνές στον χώρο παρέμβασης, μικρό σε μέγεθος, ώστε να μεταφέρεται εύκολα και να ζει σε ελεγχόμενες συνθήκες υγιεινής».

Το κουνέλι επισκέπτεται τους άρρωστους μικρούς του φίλους σε τακτά χρονικά διαστήματα και παραμένει σε ειδικό χώρο για δύο ώρες. Διαμένει σε συνθήκες απόλυτα ελεγχόμενες και διατρέφεται σύμφωνα με τα επιστημονικά δεδομένα. Μεταφέρεται δε σε ειδικό κλουβί, το οποίο υφίσταται απολύμανση πριν και κατά την τοποθέτησή του στο νοσοκομείο.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο 7ο σεμινάριο με θέμα «ψυχοκοινωνική στήριξη του παιδιού με καρκίνο και της οικογένειάς του», τα παιδιά χρησιμοποιούν το ζώο για να εκφράσουν φόβους, να παρηγορηθούν, να αισθανθούν άνετα, να παίξουν, να απασχοληθούν δημιουργικά και να έρθουν σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον. Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης του ζώου, του χαρίζουν τις ζωγραφιές τους, του τραγουδούν και συμμετέχουν σε ομαδικό παιχνίδι, φτιάχνοντας ιστορία με κεντρικό πρωταγωνιστή τον κ. Χνούδο. Οι ζωγραφιές έχουν ξεπεράσει τις 100. Σε κάθε επίσκεψη, χαρίζονται στο κουνέλι κατά μέσο όρο 4-6 ζωγραφιές.  
Τα παιδιά αναζητούν το ζώο και συμμετέχουν στα δρώμενα, που σχετίζονται με αυτό. Επιδιώκουν να βρίσκονται κοντά του ύστερα από επώδυνες εξετάσεις και επίσης έχει καταγραφεί ότι παιδιά που εισάγονται για παρατεταμένη νοσηλεία εκ νέου στο νοσοκομείο, ζητούν να τα επισκεφτεί το κουνέλι στον θάλαμο όπου νοσηλεύονται. Φωτογραφίζονται μαζί του, ζητούν οδηγίες φροντίδας ενός ζώου στο σπίτι και επιθυμούν να μάθουν πώς και πού γίνονται ιατρικές εξετάσεις στο κουνέλι. Μερικά από τα παιδιά διατυπώνουν την επιθυμία να βρίσκεται μαζί τους το κουνέλι κατά τη διάρκεια των εξετάσεων.
Στη μελέτη έλαβαν μέρος 57 παιδιά, ηλικιών 2 έως 11 ετών, τα οποία συμπλήρωσαν (μόνα τους ή με τη βοήθεια του συνοδού τους) ειδικό ερωτηματολόγιο. Επίσης, συμπληρώθηκαν αντίστοιχα ερωτηματολόγια από 47 γονείς παιδιών, που συμμετείχαν στη μελέτη. Τέλος, 19 μέλη του νοσηλευτικού προσωπικού του τμήματος (ιατροί, νοσηλευτές ή ψυχολόγοι) συμπλήρωσαν, εθελοντικά και ανώνυμα, ειδικό ερωτηματολόγιο. Από αυτούς, 10 συμπλήρωσαν εθελοντικά και ανώνυμα το ίδιο ερωτηματολόγιο, μετά πάροδο έξι μηνών.
«Είναι γεγονός ότι όλες οι μελέτες και φυσικά και αυτή καλούνται να καταγράψουν και να αποδείξουν το προφανές, δηλαδή την ικανότητα των παιδιών και των ζώων να επικοινωνούν και να απολαμβάνουν αυτή την επικοινωνία, που τους επιτρέπει να εκφράζουν συναισθήματα αγάπης και χαράς» εξηγεί η κα Λουκάκη σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ και προσθέτει: «Η παρέμβαση στο Ογκολογικό τμήμα επιδιώκει κυρίως να θέσει τις βάσεις για την εφαρμογή προγραμμάτων θεραπευτικής παρέμβασης με ζώα συντροφιάς στα ελληνικά παιδιατρικά νοσοκομεία, με σκοπό την ψυχολογική υποστήριξη και τη βελτίωση της ποιότητας της νοσηλείας, τόσο των παιδιών που νοσηλεύονται για μεγάλο χρονικό διάστημα όσο και των ενηλίκων συνοδών τους. Τα ζώα είναι η επαφή μας με τη φύση. Στις δύσκολες καταστάσεις οι άνθρωποι έχουν ανάγκη από στήριξη και αυτή μπορεί να έρθει από τα κατοικίδια ζώα».
Σύμφωνα με μελέτες, στην Ευρώπη υπάρχουν 47 εκατομμύρια κατοικίδιες γάτες και 41 εκατομμύρια σκύλοι. Ειδικότερα, στο Ηνωμένο Βασίλειο το 50% των σπιτιών διαθέτει ζώο συντροφιάς, στη Γερμανία το 43% και στην Ελλάδα περίπου το 12%, με ρυθμό, ωστόσο, συνεχώς αυξανόμενο.
 

Παιδιά και θεραπευτική παρέμβαση με ζώα
Οι θεωρίες για τον μηχανισμό που είναι υπεύθυνος για τα θεραπευτικά αποτελέσματα επικεντρώνονται στη γνώση ότι τα ζώα έχουν μοναδικές ιδιότητες που μπορεί να διευκολύνουν την εφαρμογή της θεραπείας ή να συμβάλουν στη θεραπεία. Ειδικότερα, όπως ανέφεραν οι επιστήμονες, στο  σεμινάριο, η θεραπευτική βοήθεια των ζώων στα παιδιά βοηθά στην αντιμετώπιση διαταραχών, όπως προβλήματα λόγου, αναστολές, αυτισμός, απόσυρση ή ψύχωση. 
Επίσης, γίνεται θεραπευτική παρέμβαση με ζώα σε παιδιά με κινητικά προβλήματα και σε παιδιά με χρόνιες ασθένειες. Οι μελέτες σχετικά με τη θεραπευτική παρέμβαση με ζώα σε παιδιά, οι οποίες υπολογίζονται μέχρι στιγμής σε 250, δείχνουν ότι τα ζώα έχουν τη δυνατότητα να ελαττώσουν το στρες, το άγχος και την κατάθλιψη. Έχει μετρηθεί ότι η παρουσία ζώου κατά τη διάρκεια ιατρικής εξέτασης ρουτίνας σε παιδιά από 2 έως 6 ετών βελτιώνει τον καρδιακό ρυθμό, μειώνει την αρτηριακή πίεση. 
Επιπλέον, το χάιδεμα του σκύλου κατά τη διάρκεια μίας οδοντιατρικής εξέτασης, βοηθά στη μείωση των φυσιολογικών δεικτών στρες.

Οικογένεια και οικονομική κρίση!
Αναθεωρώντας τις αξίες μας

Μέσα από τη μαζική οικονομική κρίση ο άνθρωπος καλείται να αναθεωρήσει τις αξίες του και το περιβάλλον του. Δυστυχώς, ή καλύτερα ευτυχώς, καλούμαστε να ανακαλύψουμε κάποια άλλα πράγματα, τα οποία ήταν ξεχασμένα τα τελευταία χρόνια. Πρέπει να βρούμε νέες πηγές για να περνάμε καλά και να διασκεδάζουμε.
Σε περιόδους οικονομικής ύφεσης οι άνθρωποι χρειάζονται την αίσθηση της ασφάλειας. Η επιστροφή στις πραγματικές ανθρώπινες σχέσεις είναι η λύση.
Βέβαια, αυτοί οι νέοι τρόποι ίσως να μην είναι νέοι, αλλά μάλλον παραδοσιακοί. Άλλωστε, το να συγκεντρωνόμαστε σε σπίτια και να μαγειρεύουμε δε είναι και τόσο καινούργιος τρόπος διασκέδασης. Μας βοηθά πάντως περισσότερο και ουσιαστικότερα στην επικοινωνία μας με τους φίλους και τους συγγενείς μας.
Επίσης, η οικονομική κρίση έβαλε τέλος στη διαχείριση της κατάθλιψης μέσω του shopping therapy.  
Τώρα, πρέπει να βρούμε ουσιαστικότερους τρόπους για να αντιμετωπίσουμε τη στεναχώρια μας, αλλά και για να δώσουμε χαρά στον εαυτό μας και τους γύρω μας.
Σε περιόδους οικονομικής ύφεσης οι άνθρωποι χρειάζονται την αίσθηση της ασφάλειας.  
Η επιστροφή στις πραγματικές ανθρώπινες σχέσεις είναι η λύση. 
Ας δούμε, λοιπόν, και τα θετικά της κρίσης, γιατί τα προηγούμενα χρόνια η ευημερία ενθάρρυνε μια ψεύτικη κατάσταση. Πόσες φορές ως γονείς ξεγελαστήκατε με την κατανάλωση και αποφύγατε την ουσιαστική σχέση με τα παιδιά σας; Πόσες φορές ένα καινούριο παιχνίδι ή ένα καινούριο χόμπι δεν αντικατέστησε την παρουσία σας;

Στην οικονομική ύφεση δεν υπάρχει μόνο η απαισιόδοξη πλευρά. Υπάρχει και η αισιόδοξη και ουσιαστική πλευρά. 
Θα τολμήσω να πω, ότι ίσως τη χρειαζόμασταν κιόλας. Όχι με αυτό τον τρόπο, αλλά κάτι έπρεπε να γίνει...
Η επικοινωνία είναι λοιπόν το κλειδί. Ακούστε τα παιδιά σας. Καλέστε τους φίλους τους στο σπίτι σας. Μιλήστε και ανοιχτείτε. Διαβάστε μαζί ένα βιβλίο, παίξτε παιχνίδια, αθληθείτε. Επισκεφτείτε μια έκθεση ζωγραφικής. Ανακαλύψτε λίγο παραπάνω τη φύση. Αναπνεύστε, περπατήστε περισσότερο. Επενδύστε σε αυτά που πραγματικά σας γεμίζουν και σας ευχαριστούν και δε χρειάζονται χρήματα. 
Η ζωή δεν έχει μόνο υλικά πράγματα. Ανακαλύψτε μαζί με τα παιδιά σας, πλευρές που είχατε ξεχάσει. Δείτε την κρίση ως μια ευκαιρία συνολικής αναθεώρησης.

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki