Τετάρτη, 15 Απριλίου 2015

Νικηφόρος Βρεττάκος: Ἀνάμνηση ἀπ᾿ τὸν Ταΰγετο
Ο Ταΰγετος στην ποίηση του Νικηφόρου Βρεττάκου


Ἔστηνε ἡ Ἄνοιξη τὴν προτομή μου
σὲ μικροὺς λόφους εἰρήνης,
ἔλαμπε καθισμένο στὸ ραβδί μου ἕνα πουλὶ ἀπὸ φῶς
κ᾿ ἔβρεχε ἰριδισμοὺς στὰ πρόβατα τὸ αἰώνιο σέλας τῆς ἀγάπης.
Μὲς στὴ σιωπή, τὸ θαλασσὶ φλοίβησμα τοῦ αἱματός μου
ἀνάδινε τὸν ἦχο τοῦ ἀδραχτιοῦ τῆς μητέρας μου,
ποὺ ὕφαινε στῶν σταχτιῶν τὸ πράσινο καὶ τὸ λευκὸ μαλλὶ τοῦ αὐγερινοῦ.
Μικρὸς Ἑωσφόρος τοῦ φωτὸς στοῦ Εὐρώτα τὶς ροδοδάφνες,
ἔπαιρνα δίπλα τὰ βουνὰ βρεγμένος ἀπὸ τὸ φεγγάρι
μὲ δυὸ ἄσπρους κρίνους στὴν καρδιά,
μ᾿ ἑφτὰ σημαῖες στὰ χείλη,
κι ἀπάνω ἀπὸ τῶν γερακιῶν τὶς ἀτελεύτητες μοναξιὲς
ἐπόπτευα τὸ σύμπαν, θησαυρίζοντας τοπία
κι ἀλλοτινὰ φῶτα στὴ μνήμη μου.




Μαργαρίνη: Μια πλαστική ουσία που τρώμε κάθε μέρα

Ελαιόλαδο, μανούλες, ελαιόλαδο και αγνό βούτυρο!!!

Αρχικά κατασκευάστηκε για τη χρήση σε γαλοπούλες ως τροφή πάχυνσης.
Όταν από την χρήση πέθαναν οι γαλοπούλες, οι επενδυτές που είχαν ξοδέψει αρκετά κεφάλαια για την έρευνα ήθελαν να κάνουν απόσβεση.


Το προϊόν ήταν η… μαργαρίνη (!) μια άσπρη ουσία χωρίς να έχει την εμφάνιση είδος φαγώσιμου. Πρόσθεσαν… χρωστικό κίτρινο χρώμα και μια γευστική ουσία και το διέθεσαν στην καταναλωτική αγορά.

Γνωρίζετε τη διαφορά μεταξύ βουτύρου και μαργαρίνης;


1) Και τα δύο προϊόντα έχουν σχεδόν τις ίδιες θερμίδες.
2) Το βούτυρο έχει λίγο περισσότερο κεκορεσμένο λίπος, 8 γραμμάρια έναντι 5 γραμμάρια της μαργαρίνης.
3) Μια πρόσφατη ιατρική μελέτη του HARVARD έδειξε ότι τρώγοντας μαργαρίνη, αυξάνει (στις γυναίκες) κατά 53% τις πιθανότητες να προκαλέσει καρδιακή δυσλειτουργία.
4) Τρώγοντας βούτυρο αυξάνεται η απορρόφηση άλλων θρεπτικών ουσιών από τα αλλά φαγητά.
5) Το βούτυρο από την φύση του έχει πολλές θρεπτικές ουσίες, ενώ η μαργαρίνη περιέχει μόνο τα πρόσθετα στοιχεία που της βάζουν.
6) Το βούτυρο έχει πολύ καλή γεύση και αυξάνει την γεύση των άλλων φαγητών, δηλαδή τα κάνει πιο νόστιμα.
7) Το βούτυρο υπάρχει εδώ και μερικούς αιώνες, η μαργαρίνη είναι μόνο εκατόν χρονών.
8) Η μαργαρίνη έχει υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά οξέα (trans fatty acids).
9) Παρέχει τριπλό κίνδυνο για την εμφάνιση στεφανιαίας νόσου.
10) Αυξάνει την συνολική χοληστερόλη και την LDL (την κακή χοληστερίνη), μειώνει την HDL (καλή χοληστερίνη).
11) Αυξάνει των κίνδυνο καρκίνου κατά 5 φορές.
12) Μειώνει την ποιότητα του μητρικού γάλακτος.
13) Μειώνει την αντίδραση των αντισωμάτων.
14) Μειώνει την αντίδραση της ινσουλίνης.

Το πολύ ενδιαφέρον
Η μαργαρίνη πλησιάζει πάρα πολύ να είναι μια ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΟΥΣΙΑ, αν είχε ένα μόριο επί πλέον θα ήταν πλαστικό.
Μόνο αυτή η ιδιότητα, αρκεί ώστε να αποφεύγουμε την χρήση της. Όλα τα φαγώσιμα προϊόντα που έχουν υποστεί υδρογόνωση (προσθέτουμε υδρογόνο για να αλλάξουμε την μοριακή τους σύνθεση) πρέπει να θεωρηθούν ύποπτα.

Κάνετε ένα πείραμα μόνοι σας. Αγοράστε ένα κυπελλάκι μαργαρίνη και βάλτε το σε μια γωνία με σκιά, ή στο γκαράζ. Σε μερικές ημέρες θα παρατηρήσετε τα εξής: Καμία μύγα, ούτε αυτά τα μικρά μυγάκια δεν πλησιάζουν.
Δεν σαπίζει, ούτε μυρίζει διότι δεν έχει θρεπτική ουσία ώστε να αναπτυχθεί ζωή, έστω και μικροοργανισμοί.

Γιατί; Διότι είναι σχεδόν μια πλαστική ουσία. Τα παραπάνω ισχύουν φυσικά για όλα τα είδη μαργαρινών που κυκλοφορούν στην ελληνική αλλά και στην παγκόσμια αγορά και φυσικά και για τα προϊόντα που διαφημίζονται και χρησιμοποιούνται για τη μάχη εναντίον της… χοληστερίνης…


olympia

Αν θέλετε να μάθετε κάτι καινούριο,
σκεφτείτε όπως τα παιδιά

Όσο περνάνε τα χρόνια διαπιστώνουμε (μετά απογοητεύσεως οι περισσότεροι) ότι δεν είναι το ίδιο εύκολο να μαθαίνουμε νέες δεξιότητες με την ίδια ταχύτητα και ευκολία, όπως όταν ήμασταν παιδιά. 
Μια επιστημόνων από την Καλιφόρνια ανακάλυψε για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό και γιατί τα παιδιά είναι καλύτερα στο να μαθαίνουν νέα πράγματα και να αποκτούν νέες ικανότητες και δεξιότητες. 
Μελετώντας τη νευρωνική δραστηριότητα οι ερευνητές ανακάλυψαν, ότι αυτοί που μαθαίνουν γρήγορα έχουν την ικανότητα να «κλείνουν» ένα τμήμα του εγκεφάλου τους, που δεν το χρειάζονται, για να συγκεντρωθούν σε αυτό που κάνουν.

Αντίθετα, όσοι δυσκολεύονται να μάθουν γρήγορα -ανεξάρτητα από την ηλικία τους- χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να αποκτήσουν τις νέες τους γνώσεις ακριβώς επειδή στη διαδικασία συμμετέχουν τμήματα του εγκεφάλου που δε χρειάζονται. 
Ο συγγραφέας της μελέτης, καθηγητής Scott Grafton από το τμήμα ψυχολογίας του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια δήλωσε σχετικά: «Είναι χρήσιμο να σκεφτόμαστε τον εγκέφαλό μας ως μια μεγάλη εργαλειοθήκη. Όταν ξεκινά κανείς να μαθαίνει και να αναπτύσσει μια νέα δεξιότητα –όπως για παράδειγμα ένα μουσικό όργανο- ο εγκέφαλός του χρησιμοποιεί πολλά διαφορετικά εργαλεία, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να παράγει κάτι που να πλησιάζει στη… μουσική». 
«Με τον καιρό και με αρκετή εξάσκηση, χρειάζονται ολοένα και λιγότερα ‘εργαλεία’ και οι βασικοί τομείς του εγκεφάλου μπορούν να υποστηρίξουν τη νέα αυτή συμπεριφορά» πρόσθεσε ο ίδιος και συνέχισε: «Αυτό που δείχνουν τα ευρήματα της εργαστηριακής μας έρευνας, είναι ότι πέρα από ένα συγκεκριμένο επίπεδο πρακτικής εξάσκησης, υπάρχουν κάποια γνωστικά εργαλεία τα οποία μπορεί να εμποδίζουν τη διαδικασία της περαιτέρω μάθησης.
Η καλή εκτελεστική λειτουργία είναι απαραίτητη για τις πολύπλοκες διεργασίες, αλλά θα μπορούσε πραγματικά να αποτελεί ένα εμπόδιο για την εκμάθηση των απλών διεργασιών». 
 
Από την πλευρά της, η αναπληρώτρια καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια, Danielle Bassett, ανέφερε ότι οι εθελοντές που ήταν σε θέση να προσαρμόσουν τις λειτουργίες του εγκεφάλου τους σαν αυτές ενός παιδιού -απομονώνοντας τα τμήματα του εγκεφάλου που δε χρειάζονταν για την εκτέλεση μιας εργασίας- ήταν σε θέση να μαθαίνουν πιο γρήγορα. 
Τα συμπεράσματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Nature Neuroscience.

tragiko

Έτσι θα λυθεί το προσφυγικό: Τα Κράτη-Έμποροι Όπλων να ανοίξουν τα σύνορά τους στους πρόσφυγες.

Αν ακούσεις τα κανάλια, δεν βγάζεις άκρη. Το καθένα τα δικά του...
Παράνομοι μετανάστες το ένα, λαθρομετανάστες το άλλο, χωρίς νόμιμα χαρτιά... και τι θα τους κάνουμε, πώς θα τους φροντίσει η Ελλάδα της κρίσης, δε χωράνε στον τόπο μας, είναι ανεπιθύμητοι,
είναι βρωμιάρηδες, θα γίνουν εγκληματίες, κουβαλάνε αρρώστιες και άλλα τέτοια πολλά και εξόχως ανθρωπιστικά!
Όσο για τους πολιτικούς αρχηγούς μας; Αυτοί δεν παίζονται, δεν τρώγονται με τίποτα....

Ψυχές κυνηγημένες πνίγονται στη Μεσόγειο, ερείπια ανθρώπινα, άνθρωποι που ζητούν απεγνωσμένα να σώσουν τη ζωή τους....

Κατά την ταπεινή μας άποψη ΜΙΑ είναι η λύση.
Τα κράτη που πουλάνε όπλα, που έχουν κάνει τη γειτονιά μας να φλέγεται απ' άκρη σ' άκρη, τα κράτη που θησαυρίζουν από τις πάσης φύσεως συρράξεις, να δεχτούν την προσφυγιά να την περιθάλψουν, να τη φροντίσουν, εφόσον αποκλείεται να τερματίσουν τους πολέμους, γιατί αυτό αντίκειται στα ματωμένα κέρδη τους (και μη μας πουν ότι δεν έχουν τη δύναμη να τερματίσουν τις αιματοχυσίες!!)

Θα μπορούσαμε να γράψουμε πολλά για το τι σημαίνει προσφυγιά, με παραδείγματα ιστορικά, με αναφορές σε σημερινά γεγονότα, με προσεγγίσεις που αγγίζουν το θυμικό και συγκινούν.
Θα μπορούσαμε να γράψουμε πολλά για το ρόλο των Οηέδων, για την αναλγησία των ηγετών και ηγετίσκων, την εθελοτυφλία των δυνατών, την υποκρισία των οργανισμών....

Επιμένουμε στη λύση: Τα Κράτη-έμποροι όπλων να ανοίξουν τα σύνορά τους στους πρόσφυγες.
Όλα τα άλλα είναι για να τρώνε την ώρα τους τα κανάλια και να χαραμίζουμε τη δικιά μας ώρα ακούγοντας τα, επιεικώς, ενοχλητικά ψέματά τους.

χαμομηλάκι

«Ένας κόσμος ανάποδα» του Eduardo Galeano
Οι μαθητές - Η Φτώχεια (αποσπάσματα)

"Μέρα με τη μέρα, τα παιδιά στερούνται το δικαίωμα να είναι παιδιά. Η πραγματικότητα, που περιγελά αυτό το δικαίωμα, επιβάλλει τα διδάγματά της στην καθημερινή ζωή.
Η κοινωνία μεταχειρίζεται τα παιδιά των πλουσίων σαν να είναι χρήμα, ώστε κι εκείνα σιγά σιγά να συνηθίζουν να δρουν σαν το χρήμα.


Η κοινωνία μεταχειρίζεται τα παιδιά των φτωχών σαν να είναι σκουπίδια, ώστε να τα μετατρέψει σιγά σιγά σε σκουπίδια.
Και τα παιδιά της μεσαίας τάξης, τα παιδιά που δεν είναι ούτε πλούσια ούτε φτωχά, η κοινωνία τα κρατάει δεμένα στο πόδι της τηλεόρασης, ώστε από πολύ νωρίς να αποδεχτούν, σαν κάτι το αναπότρεπτο, μια ζωή φυλακισμένη.
Πολλή μαγεία και πολλή τύχη έχουν στη ζωή τους τα παιδιά που εξακολουθούν να παραμένουν παιδιά"...

Μουσική: "In The RED" by The MOLOTOV

Φτώχεια

Φτωχοί: λέγονται φτωχοί αυτοί που δεν έχουν χρόνο για να χάνουν το χρόνο τους.
Φτωχοί: λέγονται φτωχοί αυτοί που δεν έχουν ησυχία, ούτε μπορούν να την αγοράσουν.
Φτωχοί: λέγονται φτωχοί αυτοί που τα πόδια τους έχουν ξεχάσει να περπατούν, όπως τα φτερά από τις κότες που έχουν ξεχάσει να πετούν.
Φτωχοί: λέγονται φτωχοί αυτοί που τρώνε σκουπίδια και τα πληρώνουν σαν να ήταν φαγητό.
...................................
Φτωχοί: λέγονται φτωχοί αυτοί των οποίων η ελευθερία περιορίζεται στην επιλογή του καναλιού που θα δουν στην τηλεόραση.
Φτωχοί: λέγονται φτωχοί αυτοί που παθιάζονται δραματικά με τις μηχανές.
Φτωχοί: λέγονται φτωχοί αυτοί που βρίσκονται πάντα με πολλούς και είναι πάντα μόνοι.
Φτωχοί: λέγονται φτωχοί αυτοί που δεν το ξέρουν ότι είναι φτωχοί.
 Eduardo Galeano: ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΝΑΠΟΔΑ   (όλα τα μαθήματα)