Thursday 15 April 2010

Οι ράμπες του παραλόγου

Έχετε οδηγήσει καρότσι;
Αν ναι, θα ξέρετε ότι δεν είναι εξοπλισμένα με μηχανισμό καγκουρό για να πηδούν αυτόματα τα σκαλιά και τα εμπόδια. Δεν το κυλάς αμέριμνα και, χοπ, νά 'μαστε πάνω στο πεζοδρόμιο.  
Ας μιλήσουμε για τις ράμπες που τον τελευταίο καιρό έχουν γεμίσει τα ελληνικά πεζοδρόμια.
Γιατί φτιάχτηκαν; Ποιόν εξυπηρετούν;
Ξοδεύονται χρήματα για τις ειδικές πλάκες και εργατοώρες για να γίνουν οι κλίσεις, αλλά ακολουθούν τις προδιαγραφές; Ή κάνει κάθε εργολάβος ό,τι νομίζει, και κανείς δεν ελέγχει το αποτέλεσμα;
Δεν είναι δα και τόσο δύσκολο: ας στείλει ο δήμος έναν υπάλληλο με ένα καρότσι (έστω και της λαϊκής) να περπατήσει το φρεσκοφτιαγμένο πεζοδρόμιο.

Φαίνεται όμως πως αυτή την απλή ιδέα δεν την είχε κανείς ως τώρα.
Οι εργολάβοι μαζεύουν τα εργαλεία τους, και οι κακοφτιαγμένες ράμπες μένουν μνημείο της ελληνικής προχειρότητας και αδιαφορίας.
Προχειροφτιαγμένες και ακατάλληλες, ειρωνεύονται κατάμουτρα το νόμο, τις προδιαγραφές κι όλους αυτούς που τις χρειάζονται.

Αυτό που με κάνει ν' αναρωτιέμαι, γιατί μπαίνουν στον κόπο, είναι το απαραίτητο σκαλοπατάκι:
Πείτε μου παρακαλώ, αυτό το σκαλοπάτι σε τι χρησιμεύει; Γιατί όλες οι ράμπες έχουν σκαλοπάτι;
Αν πρόκειται να μπω στη διαδικασία ν' ανέβω σκαλοπάτι, το ότι είναι λίγο χαμηλότερο δε με παρηγορεί ιδιαίτερα.

Έχετε οδηγήσει καρότσι;
Αν ναι, θα ξέρετε ότι δεν είναι εξοπλισμένα με μηχανισμό καγκουρό για να πηδούν αυτόματα τα σκαλιά και τα εμπόδια. Δεν το κυλάς αμέριμνα και, χοπ, νά 'μαστε πάνω στο πεζοδρόμιο.
Όχι, τα καρότσια κάνουν γκουπ όταν βρίσκουν σε σκαλί, ακόμα και χαμηλό. Καρότσι και μάνα σταματούν, το μωρό ξυπνάει και κλαίει, ο οδηγός που κατεβαίνει το δρόμο φρενάρει απότομα και βρίζει.
 
Έπειτα η μαμά γίνεται αρσιβαρίστας.
Πρώτα σηκώνεις τις μπροστινές ρόδες του καροτσιού, να πατήσουν στο πεζοδρόμιο.
Αυτό δε γίνεται έτσι απλά, πρέπει να σταματήσεις, να πατήσεις με το ένα πόδι στο πίσω μέρος του καροτσιού, και με το πόδι στήριγμα να σηκώσεις το καρότσι σούζα για ν' ανέβει.
Έπειτα το σπρώχνεις κι όταν οι πίσω ρόδες φτάσουν στο σκαλί, σφίγγεις γερά ό,τι κοιλιακούς και μπράτσα διαθέτεις κι ανασηκώνεις το πίσω μέρος του καροτσιού (μ' όλο το βάρος που κουβαλά) ώσπου να πατήσει όλο στο πεζοδρόμιο. 
Η μαμά ανεβαίνει τελευταία.
 
Το πιο επικίνδυνο είναι ότι ο μέσος διερχόμενος οδηγός, όταν σε βλέπει να διασχίζεις το δρόμο, περιμένει ότι θα συνεχίσεις να κινείσαι με την ίδια πάνω-κάτω ταχύτητα.
Δεν περιμένει ότι θ' ακινητοποιηθείς δύο μέτρα από το πεζοδρόμιο (όσο το συνολικό μήκος καροτσιού-μαμάς). Ούτε έχει υπομονή με την όλη διαδικασία σταμάτα-σήκωσε-ξανασταμάτα-ξανασήκωσε.
 
Κι άντε, η μαμά μπορεί ν' ανεβάσει το καρότσι. Τι γίνεται με τους ανάπηρους;
Αυτοί ποιόν έχουν να τους σηκώνει; Κι εντάξει όσοι έχουν καλή κινητικότητα και δύναμη στα άνω άκρα, κάνουν σούζα και περνούν.
Τι γίνεται με τους άλλους; Με βαριά αναπηρία; Με ηλεκτρικά καροτσάκια; Να τους υποβιβάσουμε σε θέση ανηλίκου (δεν πας πουθενά χωρίς συνοδό);
Για ρίξτε μια ματιά στο βιντεάκι ενός νέου Έλληνα παραπληγικού και θα καταλάβετε ότι δεν είναι εύκολο:
Ρίξτε κι άλλη μια ματιά στις προδιαγραφές του νόμου
Είδατε πουθενά να γράφει για σκαλιά στις ράμπες;
Έλεος πια! Λίγη λογική... 

Facebook: "Συναγερμός" για την παιδεραστία

Facebook vs paiderastia
Μια βρετανική οργάνωση για την προστασία των παιδιών (Ceop), καλεί το Facebook να προσθέσει «δικλείδες ασφαλείας» στις σελίδες του, σε σχετικό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στην Ουάσινγκτον.
Ο διάσημος διαδικτυακός τόπος, ιδιαίτερα δημοφιλής στους νέους, δέχθηκε πολλές επικρίσεις από την Ceop ειδικά μετά τη δολοφονία μιας έφηβης από έναν άνδρα που γνώρισε μέσω του site.
Η διοίκηση του Facebook, πάντως, ανακοίνωσε ότι λαμβάνει πολύ σοβαρά τις συστάσεις και ότι εξετάζεται η περίπτωση της προσθήκης μιας εφαρμογής «συναγερμού», με σκοπό να μπορούν οι χρήστες να καταγγέλλουν άμεσα οτιδήποτε ύποπτο υποπέσει στην αντίληψή τους σχετικά με την παιδεραστία

Έσωσε τις ζωές 2 εκατομμυρίων βρεφών!!!
James Harrison (blood donor)

Ο άνδρας με το «χρυσό χέρι», έχει σώσει τη ζωή 
2 εκατομμυρίων βρεφών σε διάστημα 50 χρόνων 
με τη σπάνια ομάδα αίματος 
που κυλάει στις φλέβες του. 

Life-saver: James Harrison has donated his rare blood nearly 1,000 times

'Man with the golden arm' saves 2million babies in half a century of donating rare type of blood 

An Australian man who has been donating his extremely rare kind of blood for 56 years has saved the lives of more than two million babies.
James Harrison, 74, has an antibody in his plasma that stops babies dying from Rhesus disease, a form of severe anaemia.
He has enabled countless mothers to give birth to healthy babies, including his own daughter, Tracey, who had a healthy son thanks to her father's blood.
Mr Harrison has been giving blood every few weeks since he was...
Read more:

Ο 74χρονος James Harrison έχει ένα αντίσωμα στο πλάσμα του αίματός του που σταματά τους θανάτους των βρεφών από την ασθένεια Rhesus (αιμολυτική νόσος), μία σοβαρή μορφή αναιμίας. 
Μετά από εξετάσεις, βρέθηκε ότι το πλάσμα του μπορεί να θεραπεύσει την ασθένεια και από τότε έχει δώσει αίμα σε εκατοντάδες χιλιάδες γυναίκες.
Ο κύριος Harrison δίνει αίμα ανά τακτά χρονικά διαστήματα, από την ηλικία των 18 ετών, και μέχρι σήμερα έχει στο ενεργητικό του 984 δωρεές αίματος.Υπολογίζεται πως έχει σώσει τη ζωή 2.2 εκατομμυρίων βρεφών μέχρι στιγμής.
Ο ίδιος δήλωσε: «Δεν σκέφτηκα ούτε μια στιγμή να σταματήσω. Ποτέ.»
Ο κύριος Harrison αποφάσισε να γίνει δωρητής αίματος σε ηλικία 14 ετών, όταν υπεβλήθη σε μία μεγάλη επέμβαση στο στήθος και χρειάστηκε 13 λίτρα αίματος.

kontiloforos

Τα μικρά καθημερινά ψέματα που λένε οι γονείς στα παιδιά: Πόσο αθώα μπορεί να είναι;

Τα «αθώα» ψέματα που λέμε οι γονείς στα παιδιά μας για να τα πείσουμε συχνά να κάνουν το σωστό είναι δυστυχώς ένας από τους πιο σίγουρος τρόπους για να κλονιστεί η εμπιστοσύνη τους προς εμάς και αυτό δεν είναι και η μόνη αρνητική συνέπεια που μπορούν να έχουν, καθώς παράλληλα μπορούμε να τους κλονίσουμε και την ασφάλεια και τη σταθερότητα που πηγάζει από τους γονείς.

Όταν ένα παιδί ανακαλύψει το ψέμα εμείς μπορεί να σκεφτούμε ότι δεν έγινε και τίποτα γιατί «παιδί είναι» ή «σιγά, ένα μικρό ψεματάκι ήταν». Για τα παιδιά δυστυχώς δεν είναι καθόλου έτσι. Ό,τι λένε η μαμά και ο μπαμπάς ή όποιος τα φροντίζει έχει για αυτά πολλή μεγαλύτερη σπουδαιότητα από αυτήν που μπορούμε να φανταστούμε.
Ένα παιδί μπορεί να αναρωτηθεί:
«Αν η μαμά και ο μπαμπάς λένε ψέματα γιατί να πιστεύω ό,τι κι αν μου λένε;»
«Αφού μου είπε ψέματα σε αυτό το ζήτημα, μήπως μου λέει ψέματα συνέχεια;»
«Και τι να πιστεύω από αυτά που μου λένε;»

Μάλλον έχουμε άθελά μας προκαλέσει ένα τεράστιο μπέρδεμα και έχουμε διαταράξει τη σχέση μας με το παιδί μας, η οποία όμως είναι αυτή που καθορίζει στο μεγαλύτερο βαθμό τον τρόπο με το οποίο το παιδί μεγαλώνει και τον τρόπο με τον οποίο το παιδί διαμορφώνει τις σχέσεις του με τους άλλους.

Με τα ‘αθώα’ φαινομενικά ψέματά μας τα πείθουμε ότι δεν έχουν λόγο να πιστεύουν αυτά που τους λέμε
αφού από τη μία τα παροτρύνουμε να μην λένε ψέματα και από την άλλη λέμε και εμείς!!!

Άρα.... τα ωθούμε και σε κάτι ακόμα. Στο ψέμα!..
«Αφού λένε ψέματα ο μπαμπάς και η μαμά, το ψέμα είναι κάτι που επιτρέπεται αν θέλουμε να πείσουμε κάποιον να κάνει κάτι ή να κερδίσουμε κάτι! Άρα θα πω κι εγώ ψέματα!» Θα σκεφτεί πολύ σωστά ένα παιδί!
Και μετά, βέβαια, οι γονείς μαλώνουμε τα παιδιά όταν λένε τα ίδια ψέματα ...
Δυστυχώς το να μην πέσουμε στην παγίδα των ψεμάτων δεν είναι κάτι τόσο απλό και χρειάζεται πολλή προσοχή από την πλευρά των γονιών.
Συχνά, στην προσπάθειά μας να πείσουμε τα παιδιά να κάνουν κάτι καλό για αυτά, να κάνουν το σωστό, απηυδισμένοι από τα πολλά «κάνε αυτό, κάνε εκείνο, μην κάνεις αυτό, μην κάνεις εκείνο» και από την πίεση της καθημερινότητας. καταφεύγουμε στην εύκολη λύση της τρομοκρατίας! 
Μπορεί, για παράδειγμα να πούμε:
«Αν δεν πλένεις τα δόντια σου θα φυτρώσει σπανάκι» 
«αν δεν αφήσεις τηνπιπίλα, θά ΄ρθει να σε πάρει ο Μπαμπούλας» «αν συνεχίσεις να ανοίγεις το ψυγείο θα εκραγεί»
Όλα αυτά είναι ευκολότερα από το να εξηγήσουμε τι πραγματικά θα συμβεί αν το παιδί μας κάνει ή δεν κάνει όλα αυτά που του λέμε. Επειδή όμως όλοι οι γονείς τρέχουμε καθημερινά να προλάβουμε τις υποχρεώσεις μας καταφεύγουμε στις εύκολες λύσεις, χωρίς να συνειδητοποιούμε τους κινδύνους που κρύβονται από πίσω.

Ο σκοπός όμως δεν αγιάζει τα μέσα....
Το παιδί σύντομα θα ανακαλύψει ότι σπανάκι στα δόντια δεν φυτρώνει άρα...
1) «Ποιος ο λόγος να πλένω τα δόντια μου αφού δεν έγινε τίποτα;»
2)«Η μαμά είπε ψέματα άρα θα λέω κι εγώ».
3) «Δεν ξαναπιστεύω τη μαμά σε τίποτα από όσα λέει. Μάλλον δεν ξέρει και πολλά!!!!!»
4) «Μπορεί ούτε κι ο μπαμπάς να ξέρει. Δεν θα ακούω ούτε αυτόν»
Ή «Χμ. Θα ακούω μόνο το μπαμπά».
Ή ακόμα χειρότερα....
5) «Θα αρχίσω να ρωτάω άλλους. Τη γιαγιά, τη θεία Στέλλα, τον κύριο Γιάννη, -και ακόμα χειρότερα- τον καλό κύριο που πουλάει το ψωμί...»..........

Άρα, το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι
να εξηγούμε τα πάντα στο παιδί σε απλά λόγια, ανάλογα με την ηλικία του.
Σε ένα μικρό παιδί που δεν θέλει με τίποτα να πλύνει τα δόντια του μπορούμε να εξηγήσουμε ότι «όλοι οι άνθρωποι πλένουν τα δόντια τους κάθε βράδυ, και η μαμά και ο μπαμπάς και ο παππούς και... και... και... και ο Βασιλάκης και η Αγγελικούλα..... γιατί έτσι τα βοηθάμε να είναι καθαρά γιατί εάν δεν τα πλύνουμε θα μαζευτεί πάνω τους βρομιά και μετά θα γίνουνε κίτρινα και αργότερα ίσως μαύρα και δεν θέλουμε να έχουμε μαύρα δοντάκια;;;
Καλύτερα δεν είναι τα άσπρα όμορφα δοντάκια σαν του....;;;
Καλό είναι επίσης να αποφύγουμε την ιστορία με τον ‘κακό’ οδοντίατρο
που θα έρθει με τη βελόνα και τον τροχό και θα κάνει όλα αυτά τα φριχτά πράγματα στο δόντι μας γιατί έτσι θα αναρωτιόμαστε μετά γιατί το παιδί φοβάται τους γιατρούς...

Και την ίδια τακτική είναι καλό να ακολουθούμε παντού.
Πάντα υπάρχει ένας απλός τρόπος για να εξηγήσουμε σε παιδιά κάθε ηλικίας τα πάντα.
Αυτά βέβαια που πρέπει να μάθουν και αυτά που κρίνουμε εμείς κατάλληλα.
Καλό είναι να μην τους λέμε τρομακτικές λεπτομέρειες για τα πράγματα και ούτε να τα μπλέκουμε στα συναισθηματικά μας προβλήματα αν είμαστε, για παράδειγμα, στενοχωρημένοι. Αυτό είναι κάτι τελείως διαφορετικό.

Όλο αυτό είναι σίγουρα δύσκολο και χρονοβόρο αλλά έχει τα καλύτερα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

Το να εξηγούμε στα παιδιά με απλά και όχι καταστροφικά λόγια
τα αποτελέσματα των πράξεών τους και να τα οδηγούμε στις σωστές επιλογές έχει τόσα οφέλη που δύσκολα μπορούμε να τα αντιληφθούμε, ξεκινώντας από το ότι τους μαθαίνουμε αυτοέλεγχο
και καθώς και ότι όλες οι πράξεις έχουν θετικές ή αρνητικές συνέπειες και ότι εμείς πάνω από όλα είμαστε υπεύθυνοι για αυτές!

Είναι φοβερό για ένα μικρό παιδί να συνειδητοποιεί ότι μπορεί να έχει τον έλεγχο των πράξεών του και να επηρεάζει τη ζωή του προς την κατεύθυνση που θέλει.
Είναι επίσης απίστευτα σημαντικό να έχει με τους γονείς του μία σχέση ειλικρίνειας και εμπιστοσύνης γιατί αυτό θα το ωφελεί για όλη του τη ζωή. 

Αρετή Κυπραίου, Ψυχολόγος M.Sc.,
Συντονίστρια Σχολών Γονέων

(άρθρο στην τοπική εφημερίδα "Περισκόπηση")

Εβδομάδα Βιβλίου από το 14ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 14ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου, διοργανώνει για μια ακόμη χρονιά την Εβδομάδα Βιβλίου, η οποία θα διαρκέσει από τις 18 έως τις 23 Απριλίου, με σκοπό να φέρει τους μαθητές και γονείς πιο κοντά στη γνώση και το διάβασμα, πιο κοντά στα βιβλία.
Κατά τη διάρκεια όλης της Εβδομάδας Βιβλίου, θα υπάρχει στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, ανοικτή έκθεση βιβλίων με εκατοντάδες τίτλους – κυρίως παιδικούς- την οποία θα μπορούν να επισκέπτονται τα παιδιά και οι γονείς τους.
Την ημέρα έναρξης της έκθεσης, την Κυριακή το πρωί στις 11.00
θα παρουσιαστεί το παιδικό βιβλίο με τίτλο :
«Ο Μάκης Ροδάκης και το Άστρο Άσπρο Παγωτό»
της κυρίας Αφροδίτης Σπανουδάκη ( Παιδοψυχολόγου – Νηπιαγωγού – Συγγραφέα)
Μετά την παρουσίαση θα ακολουθήσει συζήτηση των παιδιών με τη συγγραφέα και την κυρία Φωτεινή Γκότση (Νηπιαγωγό – Ειδική Σύμβουλο για παιδιά) προσπαθώντας να ανακαλύψουν τα μυστικά του Σύμπαντος, να παίξουν πρωτότυπα παιχνίδια και να ζωγραφίσουν συντροφιά με μουσική.
Σας περιμένουμε όλους
στην παρέα του φανταστικού ταξιδιού μας !!!
* Η φετινή Εβδομάδα Βιβλίου διοργανώνεται με την συνεργασία και υποστήριξη του βιβλιοπωλείου «ΒΙΒΛΙΟΣΤΥΛ» που βρίσκεται στο Χαλάνδρι, οδός Ολύμπου 34.

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki