Saturday 11 March 2017

Οι επτάχρονοι σκλάβοι του κοβαλτίου στα «ορυχεία του τρόμου» - Inside the Congo cobalt mines that exploit children

– Σοκαριστικές εικόνες από «τα ορυχεία του τρόμου» στο Κονγκό 
– Οι επτάχρονοι σκλάβοι του κοβαλτίου 
Οι εικόνες από τα «ορυχεία του τρόμου» στο Κογκό είναι σοκαριστικές. 
Επτάχρονα παιδιά δουλεύουν ως σκλάβοι, υπό την απειλή βίας, στην εξόρυξη κοβαλτίου, ενός ορυκτού που χρησιμοποιείται στην παραγωγή κινητών τηλεφώνων.
Τις σκληρές εικόνες που σοκάρουν, κατάφερε να καταγράψει σε βίντεο ένας δημοσιογράφος του Sky News και σε αυτές καταγράφεται ένα παιδί να κουβαλάει στο κεφάλι του βάρος όσο και το σώμα του. Το παιδί πονάει και υποφέρει, όμως τρέχει να κάνει αυτό που πρέπει, γιατί διαφορετικά οι συνέπειες θα είναι ακόμα πιο οδυνηρές.
Οι τρομακτικές αποκαλύψεις του Sky News για τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν στα ορυχεία κοβαλτίου στο Κονγκό και την εξόρυξη του με τα χέρια ακόμη και από παιδιά, που εργάζονται υπό καθεστώς σκλαβιάς, ευαισθητοποίησαν την Apple που ανακοίνωσε ότι σταματά να προμηθεύεται κοβάλτιο από το Κονγκό.
Το κοβάλτιο είναι ένα συστατικό που χρησιμοποιεί η Apple για την κατασκευή των iPhone και iPad και που προμηθεύεται για λογαριασμό της η Κινέζικη εταιρία Huayou από το Κονγκό, το οποίο θεωρείται ο μεγαλύτερος προμηθευτής του πολύτιμου αυτού ορυκτού με ποσοστό που ξεπερνά το 60% της παγκόσμιας παραγωγής.
Το κοβάλτιο είναι άκρως απαραίτητο για τη λειτουργία των μπαταριών λιθίου που χρησιμοποιούνται στα κινητά, αλλά και στους υπολογιστές.
Η εταιρεία δήλωσε ότι η νέα πολιτική που εφαρμόζει θα ισχύσει έως ότου η αλυσίδα προμηθευτών του κοβαλτίου παρουσιάσει τους απαραίτητους κανόνες προστασίας για τους εργάτες και αποδείξει πως δεν χρησιμοποιούνται παιδιά στις εξορύξεις.

Εδώ και αρκετά χρόνια υπάρχουν καταγγελίες από παγκόσμιους οργανισμούς και ΜΚΟ κατά μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών-κολοσσών όπως η Apple, η Sony και η Samsung ότι χρησιμοποιούν ποσότητες κοβαλτίου που προέρχονται από τα ορυχεία του Κονγκό όπου τηρούνται μόνο στοιχειώδεις ή και καθόλου κανονισμοί εργασίας.
Οι εργάτες αυτών των ορυχείων, όπου η εξόρυξη του μετάλλου γίνεται σχεδόν αποκλειστικά με το χέρι, υποφέρουν από κακουχίες και κακομεταχείριση, σύμφωνα με την έρευνα, ενώ βρίσκονται μέσα σε τούνελ τα οποία κινδυνεύουν με κατάρρευση, μόνο και μόνο για τη μείωση του κόστους εξόρυξης.

Το 2016, η Διεθνής Αμνηστία δημοσίευσε μια έκθεση που έδειξε πώς οι εταιρείες δεν προβαίνουν ούτε στους βασικούς ελέγχους για να διασφαλίσουν ότι δεν χρησιμοποιούνται παιδιά στην εξαγωγή του κοβαλτίου που χρησιμοποιούν για τα προϊόντα τους. 
Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι καμία χώρα δεν απαιτεί από τις εν λόγω εταιρείες να ελέγχουν ή να δημοσιεύουν πληροφορίες σχετικά με το πώς προμηθεύονται το κοβάλτιο.
Την ίδια χρονιά η Washington Post έκανε ένα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ για το θέμα, με αποτέλεσμα η Apple να ξεκινήσει διαδικασίες ελέγχου χωρίς όμως να σταματήσει να προμηθεύεται κοβάλτιο από την κινεζική Huayou.
Όμως μετά από τις αποκαλύψεις του Sky News, η εταιρεία έκανε ένα σημαντικό βήμα. Δήλωσε ότι θα συμπεριφέρεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που κάνει για τους προμηθευτές χρυσού και βολφραμίου και θα ενισχύσει περισσότερο τις διαδικασίες ελέγχου της εξόρυξης.

Πώς λειτουργεί η αλυσίδα εφοδιασμού του κοβαλτίου
Οι έμποροι μεταλλευμάτων αγοράζουν 
κοβάλτιο
 από περιοχές όπου ανθεί η παιδική εργασία ακόμη και για παιδιά 4 ετών που εργάζονται 12 ώρες την ημέρα έναντι του ποσού των 10 λεπτών του ευρώ, και έπειτα το πωλούν στην Congo Dongfang Mining, θυγατρική του κινεζικού γίγαντα Huayou.
Η Huayou, στη συνέχεια επεξεργάζεται το κοβάλτιο και το πουλά σε κατασκευαστές μπαταριών που συνεργάζονται με εταιρείες-κολοσσούς στον τομέα της τεχνολογίας και της αυτοκινητο-βιομηχανίας. Η συγκεκριμένη εταιρεία μπορεί να είχε βρεθεί στο επίκεντρο της έρευνας από τη Washington Post, όμως οι εταιρείες δεν φάνηκε να συγκινούνται από τις αποκαλύψεις.

Η Apple είναι μια από τις επιχειρήσεις οι οποίες παρέχουν αρκετές πληροφορίες σχετικά με τις λεπτομέρειες των προμηθευτών της και προσπαθεί να διατηρήσει όσο το δυνατόν πιο υψηλά τα επίπεδα ποιότητας των συνεργατών της. 
Κάθε χρόνο εκδίδει αναλυτικά στοιχεία για κάθε εταιρεία που εμπλέκεται στη διαδικασία προμηθειών και παραγωγής, όμως υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες οι έλεγχοι δεν έχουν αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Από την πλευρά της η εταιρία Huayou ζήτησε περαιτέρω πληροφορίες από το Sky News για να διεξάγει την δική της έρευνα πάνω στο θέμα.

Διαδώστε και σώστε την ελληνική γλώσσα.

Άκουσα στον Άγιο Πέτρο της Ρώµης το Ευαγγέλιο σε όλες τις γλώσσες. 
Η Ελληνική αντήχησε άστρο λαµπερό µέσα στη νύχτα.
Γιατί δεν χρησιμοποιούμε ελληνικές λέξεις;
Έχουμε τόσο ωραία και πλούσια γλώσσα, που είναι απορίας άξιο γιατί συνήθως χρησιμοποιούμε ξένες λέξεις και εκφράσεις στο καθημερινό μας λεξιλόγιο. 

Γιατί έχει επικρατήσει η ιδεοληψία – και από τους δύο συνομιλητές - πως αν μεταχειριστούν την ξένη λέξη θα προκαλέσουν καλύτερη εντύπωση και ο λόγος τους θα γίνει πιο πειστικός; 
Πρόκειται άραγε για σύμπλεγμα κατωτερότητας;
Θεωρούμε εκσυγχρονισμό την καθημερινή μας συνεννόηση σε αμερικανο-ελληνικά ή γαλλο-ελληνικά κλπ, διεκδικώντας παγκόσμια πρωτοτυπία.
Ποιος άλλος λαός (του οποίου η γλώσσα διδάσκεται σε σχολεία και πανεπιστήμια του εξωτερικού) προσπαθεί να εξαφανίσει τον γλωσσικό του πλούτο;
Και σ΄ αυτό (δυστυχώς) είμαστε μοναδικοί . . .
Προτιμούμε, για παράδειγμα, να λέμε 

(και το χειρότερο, να γράφουμε!):

Πρεστίζ αντί κύρος
Καριέρα αντί σταδιοδρομία
Ίματζ αντί εικόνα
Σαμποτάζ αντί δολιοφθορά
Γκλάμουρ αντί αίγλη / λάμψη
Μίτινγ αντί συνάντηση
Κουλ αντί ψύχραιμος
Τιμ αντί ομάδα
Πρότζεκτ αντί σχέδιο / μελέτη
Ντιζάιν αντί σχέδιο
Τάιμινγκ αντί συγχρονισμός
Σπόνσορα αντί χρηματοδότης / χορηγός
Τσεκάρω αντί ελέγχω
Μοντάρω αντί συναρμολογώ
Ρισκάρω αντί διακινδυνεύω
Σνομπάρω αντί περιφρονώ / υποτιμώ


Υπάρχουν εκατοντάδες παραδείγματα σαν κι αυτά. 

Τόσες υπέροχες ελληνικές λέξεις, μένουν στα γλωσσικά ερμάρια (ντουλάπια), γιατί ξεχάσαμε (κάποιοι ίσως δεν έμαθαν ποτέ), πώς και πού να τις χρησιμοποιούμε για να αποδώσουν τα νοήματα όπως πρέπει . . .
Δυστυχώς το αρμόδιο Ελληνικό Υπουργείο, μαζί με το "Παιδαγωγικό Ινστιτούτο", όχι μόνο δεν ενδιαφέρονται για τη διατήρηση, με την κατάλληλη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας, αλλά κάνουν τα πάντα για την διάβρωση της.
Διαβάστε παρακάτω και θα καταλάβετε.

ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΑΛΛΑ ΚΡΑΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ TΟΥΣ και τι κάνει η Ελλάδα...

1. Ρωσία.
Διάταγμα του Προέδρου Πούτιν, το 2003, προβλέπει επιβολή αυστηρότατων προστίμων, σε όποιον τυχόν επιχειρήσει να χρησιμοποιήσει το Λατινικό αντί του Κυριλλικού αλφαβήτου.
2. Ιαπωνία και Κορέα.

Απαγορεύουν όχι μόνο την οποιαδήποτε αλλοίωση του αλφαβήτου τους, αλλά και την χρήση ξενόγλωσσων επιγραφών.
3. Κίνα.

Ίδρυσε ειδική Υπηρεσία των Υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού, που επιβάλλει στους διαφημιστές να μην χρησιμοποιούν λογοπαίγνια που διαφθείρουν την γλώσσα.
4. Ισπανία.

Απείλησε με αποχώρηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αν η ΕΕ επέμενε στην υπόδειξη για την κατάργηση του "τήλδε", δηλαδή του τονικού τους σημείου, που μοιάζει με την δική μας (πρώην) περισπωμένη.
5. Γαλλία.

Ήδη προχωρά σε απο-αγγλισμό της γλώσσας της, διατηρεί μόνο της προερχόμενες από την Ελληνική γλώσσα και επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις κατά των τυχόν χρησιμοποιούντων αγγλικούς κυρίως τίτλους σε πινακίδες, διαφημίσεις κ.λ.π.
6. Ισραήλ.

- Ιδρυσε από το 1948, την Ακαδημία της Εβραϊκής γλώσσας.
- Κατάφερε το1948 μετά από ….4.000!!! χρόνια να επαναφέρει και επιβάλει τη χρήση της αρχαίας - μέχρι τότε νεκρής - Εβραϊκής γλώσσας.
- Για να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους με τις ονομασίες νέων φυτών, πραγμάτων, επιστημονικών όρων και δραστηριοτήτων, που δεν υπήρχαν στην αρχαία τους γλώσσα, δημιούργησαν νέες (εβραιογενείς) λέξεις. - Κατέστησαν την ανανεωμένη, εμπλουτισμένη και ενισχυμένη αυτή γλώσσα τους, ενιαίο γλωσσικό όργανο εκπαιδεύσεως, διοικήσεως, αλλά και συγγραφής βιβλίων και δημοσιογραφίας, με αυστηρότατους ελέγχους και διαρκή εποπτεία, επιμελούμενοι την ορθή χρήση της.
7. ΕΛΛΑΔΑ. 

Επεμβάσεις στην γλώσσα μας τα τελευταία 35 χρόνια.
α) Αν και δεν υλοποιήθηκε, αξίζει να καταγραφεί... 
Λέγεται ότι ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ως Πρωθυπουργός το 1975, είχε καλέσει στο γραφείο του, τον Υπουργό Πολιτισμού Κ.Τσάτσο και τον επικεφαλής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Ευάγγ. Παπανούτσο και, μεταξύ άλλων, τους είπε ότι έπρεπε κάποια στιγμή να σκεφθούν το ενδεχόμενο να συνδυαστεί το Ελληνικό αλφάβητο με το λατινικό και να εξετασθεί και το θέμα της φωνητικής γραφής!!!! 
Τότε, όπως διέρρευσε αργότερα, σαν ελατήρια πετάχθηκαν επάνω οι δύο συνομιλητές του και του δήλωσαν, χωρίς περιστροφές, ότι παραιτούνται. 
Ο Καραμανλής απέσυρε το θέμα και ο Κ. Τσάτσος, αργότερα, αφηγήθηκε: "Δεν πίστευα στα αυτιά μου"...

β) Το 1976 ο Υπουργός Παιδείας Γεώργιος Ράλλης, με εγκύκλιό του, αυθαίρετα και αντιδημοκρατικά, καταργεί την καθομιλουμένη απλή καθαρεύουσα και επιβάλλει την Δημοτική. 

Δεν αρκείται, όμως, σε αυτό και εισάγει την παράλληλη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας με μετάφραση των διδασκομένων κειμένων εις την Δημοτική. Αργότερα, δηλώνει ότι αυτό ήταν το μεγαλύτερο και σοβαρότερο λάθος της πολιτικής του καριέρας.

γ) Το 1981 επιβάλλεται από την Κυβέρνηση Ανδρέα Παπανδρέου με Υπουργό Παιδείας τον Ελευθέριο Βερυβάκη, το μονοτονικό, με τροπολογία, που αιφνιδίως προτάθηκε κοντά στα μεσάνυχτα, όταν η Βουλή των Ελλήνων, κατά την συνεδρίαση της 11-1-82 είχε περατώσει την συζήτηση και είχε ψηφίσει το ένα και μοναδικό άρθρο του Νόμου 1228, που αποτελούσε κύρωση της από 11-11-1981 πράξεως του Προέδρου της Δημοκρατίας "Περί εγγραφής μαθητών στα Λύκεια της Γενικής και επαγγελματικής Εκπαιδεύσεως" (με ακριβώς αυτόν τον τίτλο δημοσιεύτηκε στο Α τεύχος της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως). 

Από πόσους Βουλευτές ψηφίστηκε η τροπολογία αυτή; Κατά δήλωση του αείμνηστου Παν. Κανελλόπουλου, ο οποίος δεν ήταν παρών στην συνεδρίαση, αφού ουδείς γνώριζε πως η Κυβέρνηση θα εισήγαγε αιφνιδίως, προσκολλημένο σε άσχετο, επουσιώδη νόμο, τέτοιο μέγιστο εθνικό θέμα για συζήτηση, ψηφίστηκε από όχι από περισσότερους από τριάντα (30) βουλευτές... Αυτό επιβεβαιώνει και ο ποιητής και ακαδημαϊκός Νικηφόρος Βρεττάκος (στο ΕΘΝΟΣ την 8-5-1990). 

Παρατίθενται και οι αιτιολογίες της τροπολογίας.
1- Οι αρχαίοι Έλληνες δεν χρησιμοποιούσαν στην γραφή τους τόνους και πνεύματα.
2- Οι μαθητές αφιερώνουν για την εκμάθηση τόνων και πνευμάτων περισσότερες από 6.000 διδακτικές ώρες.
3- Με την εφαρμογή του μονοτονικού θα προκύψει μείωση των δαπανών εκτυπώσεως και εκδόσεως των εφημερίδων και των βιβλίων, κατά 30%.
Όσον αφορά την πρώτη αιτιολογία είναι σωστή διότι οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν την μεγαλογράμματη γραφή, τα κεφαλαία. Όσον αφορά την δεύτερη αιτιολογία, στερείται σοβαρότητος, επειδή οι 6.000 ώρες διδασκαλίας (κατά τον εισηγητή), χρειάζονται 27,5 χρόνια διδασκαλίας! Η τρίτη αιτιολογία είναι βάσιμη, όσο και ειδεχθής. Οι μεγαλοεκδότες και οι παντοδύναμοι δημοσιογραφικοί οργανισμοί (τέταρτη εξουσία ή πρώτη;), αυξάνουν αισθητά τα κέρδη τους.

Μας το εστειλε ο κ. Antonios Pavlidis

Η σημασία του παιχνιδιού στην ανάπτυξη των παιδιών

Το παιχνίδι παίζει καθοριστικό ρόλο στη ζωή του παιδιού και συμβάλλει στη σωματική, συναισθηματική, γνωστική και κοινωνική του ανάπτυξη. 
Μέσα από τον φανταστικό κόσμο του παιχνιδιού δίνεται η ευκαιρία στο παιδί να εξερευνήσει τις δυνατότητές του, να εκφράσει τις ανάγκες του και να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του και το περιβάλλον του.
Σύμφωνα με την Παιγνιοθεραπεύτρια Ναταλί Σαμπά, ΜSc Aναπτυξιακή Ψυχολογία, 
 «Η ανάγκη του παιδιού για παιχνίδι ξεκινάει από τη βρεφική ηλικία. Το παιχνίδι είναι ο τρόπος με τον οποίο το παιδί θα μάθει το σώμα του και τον κόσμο που τον περιβάλλει, χρησιμοποιώντας όλες του τις αισθήσεις ειδικά κατά τον πρώτο χρόνο της ζωής του. Καθετί που θα αγγίζει θα το αισθάνεται διαφορετικά, θα το ανακαλύπτει, θα το νιώθει. Τι σημαίνει ο ήχος των όσων ακούει, τα οπτικά ερεθίσματα που δέχεται και όλα όσα αγγίζει; Όλα τα παραπάνω αποτελούν την αρχή μιας απαραίτητης διαδρομής για την ανάπτυξή του».
Τι θα συμβεί εάν σπρώξει κάτι ή αν το τραβήξει; Συνεχίζει η κα. Σαμπά «Θα μάθει να ανιχνεύει. Η εξερεύνηση είναι η καρδιά του παιχνιδιού, και στο μυαλό του παιδιού σας κάθε πείραμα μετράει. Παρατηρώντας ένα μικρό παιδί να φτιάχνει πύργους με τουβλάκια, μας εκπλήσσει όταν το βλέπουμε με μια του κίνηση να τους γκρεμίζει, να γελάει και να θέλει να ξαναρχίσει με τον ίδιο ενθουσιασμό. Πρέπει όμως να κατανοήσουμε ότι εκείνη τη στιγμή, αυτός ο μικρός εξερευνητής δοκιμάζει τον έλεγχο που έχει στον εξωτερικό κόσμο, χωρίς να τον νοιάζει η αισθητική ή το αποτέλεσμα, αλλά η διαδικασία, η περιπέτεια, η δημιουργικότητα, το βίωμα, το “ταξίδι”».
Ανάλογα με την ηλικία των παιδιών το παιχνίδι διαφέρει στα χαρακτηριστικά του. 
Τα πολύ μικρά παιδιά τον περισσότερο χρόνο τους παίζουν μόνα τους αδιαφορώντας για άλλα πρόσωπα. Σιγά σιγά αρχίζουν και προτιμούν τα παιχνίδια συνεργασίας με κάποιον και πολύ αργότερα, στα 2 με 3 έτη, επιθυμούν παιχνίδι με άλλα παιδιά ακόμα κι αν παίζουν παράλληλα και όχι μεταξύ τους. Μετά τα τρία χρόνια διασκεδάζουν περισσότερο όταν παίζουν ομαδικά και εκεί αρχίζουν και δημιουργούν τις πρώτες τους φιλίες. Μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία, το παιδί μαθαίνει τον εαυτό του και τους γύρω του. Είναι απαραίτητο λοιπόν να ενισχύουμε στα παιδιά όλες τις μορφές του παιχνιδιού.
Μέσα από το παιχνίδι το παιδί έχει τη δυνατότητα:
• Να αποφασίσει ελεύθερα
• Να εξερευνήσει
• Να αναπτύξει τη γλωσσική του ικανότητα
• Να εκφράσει συναισθήματα
• Να αναπτύξει διαπροσωπικές σχέσεις
• Να οξύνει την κρίση του
• Να επιλύσει προβλήματα
• Να αναπτύξει τη σκέψη του
• Να απολαύσει
• Να αναπτύξει τη φαντασία του
• Να αυξήσει την αυτοπεποίθηση του
• Να διαχειριστεί καταστάσεις
Το παιχνίδι είναι τρόπος ζωής, είναι η θετική και δημιουργική πλευρά των πραγμάτων, είναι μια αυθόρμητη ενθουσιώδης κινητήρια δύναμη για την ίδια τη ζωή!

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki