Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου 2014

Το 40% των παιδιών στην Ελλάδα απειλούνται
με φτώχεια και κοινωνικό αποκλεισμό

Ανησυχητικά είναι τα ευρήματα της καταγραφής που έχει ξεκινήσει ο Συνήγορος για τα δικαιώματα του Παιδιού και που δείχνουν ότι ολοένα και περισσότερες οικογένειες αναζητούν καταφύγιο σε ιδρύματα για τη σίτιση των παιδιών τους 

 
 
Απειλητικό χαρακτήρισε το φαινόμενο της παιδικής φτώχειας στην Ελλάδα ο Γιώργος Μόσχος, βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα δικαιώματα του παιδιού, ο οποίος ενημέρωσε σχετικά την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Ισότητας Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο αριθμός των παιδιών που απειλούνται από τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό προσεγγίζει το 40%.
Στο κλίμα αυτό, πολλοί είναι πλέον οι γονείς που απευθύνονται σε διάφορα ιδρύματα, δηλώνοντας αδυναμία να θρέψουν τα παιδιά τους και ζητούν είτε φιλοξενία ακόμη και με διανυκτέρευση στα ιδρύματα είτε φιλοξενία ημέρας, δηλαδή, φροντίδα των παιδιών τους και επιστροφή στην οικογενειακή εστία για ύπνο.
«Είναι σημαντικό τα παιδιά να μην απομακρύνονται από την οικογένεια για λόγους φτώχειας. Πρέπει να ενεργοποιήσουμε άλλους μηχανισμούς υποστήριξης της οικογένειας, που αδυνατεί να ανταποκριθεί οικονομικά και να ενισχυθεί ο θεσμός της αναδοχής ώστε τα παιδιά να ζουν μέσα σε περιβάλλον οικογενειακό αντί να προτάσσουμε την ιδρυματική μεταχείριση», είπε ο κ. Μόσχος. «Οπωσδήποτε πρέπει να δούμε την αναδοχή και τη διαδικασία αποϊδρυματοποίησης, τη δημιουργία ξενώνων για παιδιά με ψυχολογικά προβλήματα και για παιδιά με παραβατική συμπεριφορά αντί να διαβιούν σε ιδρύματα ή σωφρονιστικά καταστήματα», ανέφερε ο Συνήγορος για τα δικαιώματα του παιδιού.
Ο Συνήγορος έχει ξεκινήσει, ήδη, την καταγραφή των παιδιών που διαβιούν σήμερα σε ιδρύματα και αυτός δείχνει να φτάνει τα 3.000 χωρίς μέσα στον αριθμό αυτό να περιλαμβάνονται τα παιδιά που ζουν σε ιδρύματα για λόγους φτώχειας. Αν προσμετρηθεί και αυτή η κατηγορία τότε ο αριθμός είναι πολύ μεγαλύτερος.
Ενδεικτικά της οικονομικής και ανθρωπιστικής κρίσης είναι στοιχεία που επικαλέστηκε στην κοινοβουλευτική επιτροπή η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση και δείχνουν ότι το Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα δηλώνει σήμερα αδυναμία να εξυπηρετήσει τα αιτήματα που κατατίθενται από οικογένειες για φιλοξενία των παιδιών τους λόγω φτώχειας, όχι μόνο λόγω της υποχρηματοδότησης, αλλά και λόγω του αυξανόμενου ρυθμού με τον οποίο γονείς απευθύνονται στη διοίκηση του Ιδρύματος.
Ο Συνήγορος του Παιδιού προτάσσει την ανάγκη ενεργοποίησης των κοινωνικών υπηρεσιών των ΟΤΑ και προειδοποιεί ότι σοβαρές διαστάσεις προσλαμβάνει και το φαινόμενο, σύμφωνα με το οποίο ολοένα και περισσότερα είναι τα παιδιά που σήμερα δεν εμβολιάζονται με κίνδυνο να δούμε στη χώρα ξανά αρρώστιες που είχαν εκλείψει. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως σε παιδιά Ρομά και παιδιά μεταναστών, αλλά φαίνεται να έχει λάβει διαστάσεις και στις περιπτώσεις οι γονείς δεν μπορούν να αγοράσουν εμβόλια.
Στη σημερινή συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής επιτροπής, ο Γενικός Γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Γιώργος Σούρλας, ενημέρωσε τους βουλευτές για τον συντονισμό των ενεργειών με στόχο την εκπόνηση εθνικού σχεδίου δράσης για τα δικαιώματα του παιδιού. Στη διαβούλευση που ολοκληρώνεται στα μέσα Ιανουαρίου συμμετέχουν όλα τα υπουργεία με εκπροσώπους ειδικούς επιστήμονες σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δικαιωμάτων του παιδιού, ανεξάρτητες αρχές, ΜΚΟ και ο Συνήγορος του Παιδιού.
Τη θέση ότι τα δικαιώματα των παιδιών απαιτούν αυθύπαρκτη επιστημονική οντότητα, διατύπωσε ο πρόεδρος της ελληνικής εθνικής επιτροπής της UNICEF Λάμπρος Κανελλόπουλος, ο οποίος ανέφερε ότι η οικονομική και ανθρωπιστική κρίση στην Ελλάδα έχει λάβει ανεξέλεγκτη διάσταση.
Στο κλίμα αυτό έρχεται να προστεθεί και η αύξηση του φαινομένου της παιδικής πορνείας και της παιδικής εκμετάλλευσης που αγκαλιάζει πλέον την Ευρώπη και την Ελλάδα. Όπως ανέφερε ο κ. Κανελλόπουλος είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει συγκεκριμένο κέντρο έρευνας και μελέτης για τα περιστατικά αυτά.

Τα μυστικά των δασκάλων,
που θα κάνουν το παιδί σου "αρνάκι"!

Σας έχει τύχει ποτέ να μπείτε σε μια τάξη και να παρατηρήσετε όλα τα κεφαλάκια να είναι σκυμμένα στις εργασίες τους; Τότε είναι η στιγμή που αναρωτιέστε πώς καταφέρνουν οι δάσκαλοι να βάλουν σε τάξη μια ολόκληρη αίθουσα μαθητών, όταν εσείς δεν μπορείτε να κρατήσετε υπό έλεγχο μόνο το παιδί σας!

Οι καλύτεροι δάσκαλοι έχουν μικρά μυστικά που μετατρέπουν τους άτακτους μαθητές σε «αρνάκια» στα χέρια τους.

Διαβάστε παρακάτω ποια είναι αυτά, ώστε να έχετε τα ίδια αποτελέσματα και στο σπίτι σας:
1. Διάγραμμα ανταμοιβής
Οι έξυπνοι και οργανωτικοί δάσκαλοι χρησιμοποιούν διαγράμματα για να κρατήσουν τη συμπεριφορά των παιδιών υπό έλεγχο. Είτε πρόκειται για ένα προειδοποιητικό διάγραμμα, είτε για ένα διάγραμμα ανταμοιβής, τα παιδιά μπορούν εύκολα να παρατηρήσουν την πρόοδό τους και να τη χρησιμοποιήσουν ως κινητήριο εργαλείο για τη μελλοντική συμπεριφορά τους μέσα στην τάξη. Ένα παρόμοιο διάγραμμα στο σπίτι μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε τη συμπεριφορά του παιδιού σας και να του διδάξετε ότι χρειάζεται να εργαστεί αληθινά για να αποκτήσει τα πράγματα που θέλει. Με ένα σμπάρο, δυο τρυγόνια!
2. Έπαινος και επιβράβευση
Οι καλοί εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι ο έπαινος είναι συχνά πιο αποτελεσματικός από την τιμωρία, όταν προσπαθούν να κάνουν έναν άτακτο μαθητή να συμπεριφερθεί σωστά. Ενώ μπορεί να θέλετε να φωνάξετε για το ακατάστατο δωμάτιο του παιδιού ή για τις δουλειές που δεν έγιναν, είναι μερικές φορές πιο αποτελεσματικό να το επιβραβεύσετε για όσα έχει ήδη κάνει, ακόμα κι αν είναι μικρής σημασίας. Έτσι, το παιδί μαθαίνει να αναζητά τα συναισθήματα που προέρχονται από τον έπαινο και μπορούν να το βοηθήσουν να διαμορφώσει το χαρακτήρα του.
3. Υψηλές προσδοκίες
Ένας τρόπος που οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να πάρουν το καλύτερο αποτέλεσμα από τα παιδιά είναι ότι δεν περιμένουν τίποτα λιγότερα από εκείνα. Όταν ένας μαθητής κάνει κάτι, ο δάσκαλος του λέει ότι περιμένει το καλύτερο από εκείνον. Με τον τρόπο αυτό, τα παιδιά μαθαίνουν να ενεργούν με βάση τα πρότυπα που έχει καθορίσει ο δάσκαλος. Μπορείτε να κάνετε το ίδιο στο σπίτι, εστιάζοντας στις προσδοκίες που έχετε από το παιδί σας. Ορίστε συγκεκριμένους κανόνες για τη συμπεριφορά στο σπίτι και να είστε έτοιμοι να επιβάλλετε τις συνέπειες όταν η κατάσταση το απαιτεί.
4. Προσωπική ανάμειξη
Οι καθηγητές συμμετέχουν ενεργά στην εκπαίδευση των μαθητών, αφού αυτή πρέπει να είναι η δουλειά τους. Αλλά οι καλύτεροι από αυτούς γνωρίζουν ότι μια πιο προσωπική ανάμειξη σημαίνει συνολική επιτυχία για την πρόοδο ενός μαθητή. Ως γονείς, φυσικά ενδιαφέρεστε προσωπικά για την ανάπτυξη του παιδιού σας. Όμως, είστε ικανοποιημένοι όταν σερφάρετε στο διαδίκτυο, ενώ το παιδί σας προσπαθεί να λύσει ασκήσεις μαθηματικών ή κάνετε συγχρόνως κάτι άλλο όταν απαντάτε στις ερωτήσεις του; Συμμετέχοντας στην εκπαίδευση του παιδιού και δείχνοντας ότι είστε πάντα διαθέσιμοι, μπορείτε να γνωρίζετε σε τι δυσκολεύεται και να το βοηθήσετε.
5. Εργασία και διασκέδαση
Η ανατροφή ενός παιδιού δεν είναι εύκολη υπόθεση. Υιοθετήστε μερικά από τα έξυπνα κόλπα των δασκάλων σε συνδυασμό με μια μικρή δόση απόλαυσης εκ μέρους σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να κάνετε ένα διάλειμμα ενθαρρύνοντας το παιδί σας να ξεκουραστεί για λίγο ή να πείτε ένα ανέκδοτο την ώρα της ανάγνωσης για να σπάσετε τη ρουτίνα. Έτσι, το παιδί σας θα έχει την ευκαιρία να συνδέσει τις καλές στιγμές με μερικές από τις συνηθισμένες διαδικασίες της καθημερινότητας. 

infokids

Λέων Τολστόι: Ο σκοπός της μέλισσας
The purpose of the bee's By Leo Tolstoy

 
Μια μέλισσα καθισμένη σ’ ένα λουλούδι κέντρισε ένα παιδάκι. Και το παιδί φοβάται τις μέλισσες και λέει πως σκοπός της μέλισσας είναι να κεντρίζει τους ανθρώπους.
Ο ποιητής θαυμάζει τη μέλισσα που είναι προσκολλημένη στην καρδιά του λουλουδιού και λέει πως ο σκοπός της μέλισσας είναι να ρουφάει το άρωμα του λουλουδιού.
Ο μελισσοκόμος, βλέποντας πως η μέλισσα μαζεύει τη γύρη των λουλουδιών και το γλυκό χυμό τους και τα μεταφέρει στη κυψέλη, λέει πως ο σκοπός της είναι να συγκεντρώνει το μέλι.
Άλλος μελισσοκόμος, που μελέτησε από πιο κοντά τη ζωή του μελισσιού, λέει πως η μέλισσα μαζεύει τη γύρη και το χυμό για να θρέψει τις νέες μέλισσες και να βγάλει καινούργια βασίλισσα, πως ο σκοπός της είναι η διαιώνιση του είδους.
Ο βοτανολόγος παρατηρεί πως καθώς η μέλισσα πετάει με τη γύρη των δίοικων λουλουδιών στον ύπερο, τον γονιμοποιεί και βλέπει σ’ αυτό το σκοπό της μέλισσας.
Άλλος παρακολουθώντας τη διασπορά των φυτών, βλέπει πως η μέλισσα συνεργεί στη διασπορά αυτή κι καινούργιος αυτός παρατηρητής μπορεί να πει πως σ’ αυτό βρίσκεται ο σκοπός της μέλισσας.
Όμως ο τελικός σκοπός της μέλισσας δεν εξαντλείται ούτε με τον ένα ούτε με το, άλλο, ούτε με τον τρίτο σκοπό, που είναι σε θέση να ανακαλύψει ο ανθρώπινος νους. Όσο ψηλότερα προχωρεί ο ανθρώπινος νους στην ανακάλυψη των σκοπών αυτών, τόσο πιο φανερό γίνεται γι’ αυτόν το απρόσιτο του τελικού σκοπού. Για τον άνθρωπο είναι προσιτή μονάχα η παρακολούθηση της αντιστοιχίας της ζωής της μέλισσας προς τ’ άλλα φαινόμενα της ζωής. Το ίδιο πρέπει να ειπωθεί και για τους σκοπούς των ιστορικών προσώπων και των λαών.
Λέων Τολστόι «Πόλεμος και Ειρήνη». Εκδόσεις Γκοβόστης. Μετάφραση από τα ρωσικά: Κοραλία Μακρή.
 

The purpose of the bee's By Leo Tolstoy

A bee settling on a flower has stung a child. And the child is afraid of bees and declares that bees exist to sting people. A poet admires the bee sucking from the chalice of a flower and says it exists to suck the fragrance of flowers. A beekeeper, seeing the bee collect pollen from flowers and carry it to the hive, says that it exists to gather honey. Another beekeeper who has studied the life of the hive more closely says that the bee gathers pollen dust to feed the young bees and rear a queen, and that it exists to perpetuate its race. A botanist notices that the bee flying with the pollen of a male flower to a pistil fertilizes the latter, and sees in this the purpose of the bee's existence. Another, observing the migration of plants, notices that the bee helps in this work, and may say that in this lies the purpose of the bee.
But the ultimate purpose of the bee is not exhausted by the first, the second, or any of the processes the human mind can discern. The higher the human intellect rises in the discovery of these purposes, the more obvious it becomes, that the ultimate purpose is beyond our comprehension.

All that is accessible to man is the relation of the life of the bee to other manifestations of life. And so it is with the purpose of historic characters and nations.

 

Robbie: Ο άστεγος που βοηθούσε τους πάντες!!

PRESTON, England
Η 22χρονη Dominique Harrison-Bentzen, μετά τη νυχτερινή της έξοδο (4 Νοεμβρίου), συνειδητοποίησε ότι είχε χάσει την κάρτα της.
 

"Ξαφνικά κατάλαβα ότι δεν είχα χρήματα και τότε με προσέγγισε ένας άστεγος και μου έδωσε τα μοναδικά χρήματα που είχε.
Επέμεινε να τα πάρω για να πάρω ταξί και να επιστρέψω με ασφάλεια στο σπίτι μου",
σημείωσε.

Μπορεί να μην πήρε τα χρήματα ποτέ, αλλά συγκινήθηκε από τη χειρονομία του και αποφάσισε να τον βοηθήσει με κάθε τρόπο.
Σκέφτηκε έτσι να περάσει 24 ώρες στον δρόμο με τον Robbie, συγκεντρώνοντας χρήματα που θα του εξασφαλίσουν το ενοίκιο ενός διαμερίσματος.

Ο Robbie φαίνεται πως έχει βοηθήσει πολλούς πολίτες στο κέντρο της πόλης Preston, επιστρέφοντας πορτοφόλια σε πεζούς και προσφέροντας το κασκόλ του σε ανθρώπους που είχαν ανάγκη να ζεσταθούν.
"Έμεινε άστεγος χωρίς να είναι δικό του λάθος και δεν μπορεί να βρει δουλειά επειδή δεν έχει σπίτι.

Τον έψαχνα επί 4 νύχτες και αρχικά είχα χάσει τις ελπίδες μου πως θα τον συναντήσω ξανά για να τον ευχαριστήσω".
Όταν τον βρήκε ξανά αποφάσισε να περάσει μαζί του ένα βράδυ, ξεκινώντας έναν έρανο μέσω Facebook.

"Δεν μπορώ απλά να του δώσω τα χρήματα, αλλά πρέπει και να βιώσω τις δυσκολίες που συναντά ένας άνθρωπος κάθε μέρα".