Κυριακή, 30 Νοεμβρίου 2014

Διονύσιος Σολωμός: Η Ξανθούλα

Από τα πρώτα ποιήματα στα ελληνικά περίπου στα 1828
Μελοποιήθηκε από τον Νικόλαο Χαλικιόπουλο - Μάντζαρο

Τὴν εἶδα τὴν Ξανθοῦλα,
Τὴν εἶδα ψὲς ἀργά,
Ποῦ ἐμπῆκε 'ς τὴ βαρκοῦλα
Νὰ πάῃ 'ς τὴν ξενιτειά.

 
Ἐφούσκωνε τ' ἀέρι
Λευκότατα πανιά,
Ὡσὰν τὸ περιστέρι,
Ποῦ ἁπλώνει τὰ φτερά.

Ἐστέκονταν οἱ φίλοι
Μὲ λύπη, μὲ χαρά,
Καὶ αὐτὴ μὲ τὸ μαντῆλι
Τοὺς ἀποχαιρετᾷ.




Καὶ τὸ χαιρετισμό της
Ἐστάθηκα νὰ ἰδῶ,
Ὡς ποῦ ἡ πολλὴ μακρότης
Μοῦ τὸ κρυψε καὶ αὐτό.

'Σ ὀλίγο, 'ς ὀλιγάκι
Δὲν ἤξερα νὰ πῶ,
Ἄν ἔβλεπα πανάκι,
Ἤ τοῦ πελάγου ἀφρό.

Καὶ ἀφοῦ πανί, μαντῆλι,
Ἐχάθη 'ς τὸ νερό,
Ἐδάκρυσαν οἱ φίλοι,
Ἑδάκρυσα κ' ἐγώ.

Δὲν κλαίγω τὴ βαρκοῦλα,
Δὲν κλαίγω τὰ πανιά,
Μόν' κλαίγω τὴν Ξανθοῦλα,
Ποῦ πάει 'ς τὴν ξενιτειὰ.

Δὲν κλαίγω τὴ βαρκοῦλα,
Δὲν κλαίγω τὰ πανιά,
Μόν' κλαίγω τὴν Ξανθοῦλα,
Μὲ τὰ ξανθὰ μαλλιά.

«Το παιδί μου πέθανε....
Δώστε σε αυτή τη μάνα τις κουβέρτες»

Ώρα 9 το βράδυ, στο κλειστό γυμναστήριο της Ιεράπετρας όπου έχουν συγκεντρωθεί οι μετανάστες.
Ένας ηλικιωμένος φτάνει στο Κλειστό και επιχειρεί να μπει μέσα.

Οι αστυνομικοί τον σταματούν ρωτώντας τον τι θέλει.

Η απάντηση αποστομωτική: «Είδα στην τηλεόραση μια μάνα να κρατά δυο παιδιά στην αγκαλιά της. Της έφερα αυτές τις κουβέρτες», λέει ο ηλικιωμένος και αφού βουρκώνει συνεχίζει: «Εμένα το παιδί μου πέθανε πριν λίγο καιρό. Θέλω να δώσω σε αυτή τη μάνα τις κουβέρτες να σκεπαστούν τα δικά της παιδιά, να μην κρυώνουν. Θέλω να τη βρείτε και να της τις δώσετε».


Τα όσα είπε φυσικά σκόρπισαν συγκίνηση και ο ίδιος, αφού άφησε τη μοναδική σε αξία προσφορά του, έφυγε βουρκωμένος. Η στάση αυτή του ηλικιωμένου Ιεραπετρίτη δείχνει την ευαισθησία με την οποία η κοινωνία της Κρήτης υποδέχτηκε στα εδάφη της 591 ταλαιπωρημένες ψυχές, ανάμεσά τους και 80 παιδιά...
..................
περισσότερα εδώ: neakriti

Το παιδί μου πήρε κακούς βαθμούς.
Τι να κάνω για να το βοηθήσω;

Δώστε του να καταλάβει ότι είναι δική του δουλειά
να τα πηγαίνει καλά με το σχολείο
Πολλοί γονείς δίνουν εξαιρετική βαρύτητα στη βαθμολογία, γιατί πιστεύουν ότι έτσι το παιδί τους θα επιβιώσει πιο εύκολα στους δύσκολους καιρούς μας.

Αν η αντίδρασή σας είναι άσχημη μόλις δείτε την καρτέλα με τους κακούς βαθμούς, τότε δεν θα μάθετε ποτέ για ποιους λόγους, το παιδί έφτασε σε αυτό το σημείο.

Τι πρέπει να κάνετε;
Διατηρείτε στενή σχέση με το παιδί.

Στηρίζετέ το με ουσιαστικό τρόπο, χωρίς υπερπροστασία.
Η «συνταγή της επιτυχίας» φαίνεται πως είναι η δημοκρατική και «ζεστή» παρουσία σας στη ζωή του παιδιού, δίπλα του, μα όχι ασφυκτικά πάνω του.
Τα παιδιά τα οποία βελτιώνουν την εικόνα που έχουν τα ίδια για το άτομό τους συνήθως βελτιώνουν και την επίδοσή τους στο σχολείο.
Αφήνετε στον έφηβό σας περιθώριο πρωτοβουλιών, εκπαιδεύετέ τον να λύνει μικροπροβλήματα, να παίρνει αποφάσεις, να κρίνει μόνος του και να διαπιστώνει ότι «μπορεί να κάνει καλά» διάφορα πράγματα, από απλά μερεμέτια μέχρι πρόχειρο μαγείρεμα ή λύση ασκήσεων.
Διερευνήστε αν το παιδί συμμετέχει στην τάξη.

Αν διαπιστώνετε ότι κρατά παθητική στάση στο μάθημα, καλό είναι να αναλογιστείτε το γιατί.
Ανταμείβετε το παιδί σας για τις καλές επιδόσεις του σε οποιοδήποτε τομέα. Να κρατάτε όμως ένα μέτρο. Αν λέτε «μπράβο» επειδή απλώς διεκπεραίωσε κάτι αναγκαίο, τότε θα πιστέψει ότι αν κάποια στιγμή βαρεθεί να κάνει τα απαραίτητα, θα χάσει απλώς το «μπράβο».
Φροντίστε ώστε το παιδί να καλλιεργήσει τα δικά του κίνητρα και τους δικούς του στοχους στη ζωή. Έχει διαφορά το να λύνει ένα πρόβλημα για να ευχαριστήσει εσάς από το να λύνει ένα πρόβλημα επειδή χαίρεται να λέει «το βρήκα»!
Δώστε του να καταλάβει ότι είναι δική του δουλειά να τα πηγαίνει καλά με το σχολείο και ότι αυτό είναι κάτι που το οφείλει στον εαυτό του ανεξάρτητα από το αν του λέει «μπράβο» ο καθηγητής ή εσείς.
Δείχνετε στο παιδί σας έμπρακτα ότι το αγαπάτε ακόμη και όταν οι βαθμοί του είναι κατώτεροι των προσδοκιών του ή των δικών σας. Η αγάπη των γονιών ή των φίλων δεν πρέπει να συνδέεται με την «επίδοση» σε οποιονδήποτε τομέα.
Διαβάζετε και εσείς οι ίδιοι, όσο πιο συχνά μπορείτε.

Αν αδυνατείτε να το κάνετε, τουλάχιστον δείχνετε στο παιδί ότι η ανώτερη παιδεία συνοδεύεται κατά κανόνα από περισσότερες απολαβές στην ενήλικη ζωή.

Αλεξάνδρα Καππάτου
Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος
Πηγή
www.akappatou.gr

Συνελήφθησαν δυο Έλληνες για ιστοσελίδα
παιδικής πορνογραφίας στο «Σκοτεινό Διαδίκτυο»

Σε συνεργασία με την Europol και το FBI

Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος δυο ατόμων, στο πλαίσιο στοχευμένων ερευνών για την καταπολέμηση της παιδικής πορνογραφίας και στο «Σκοτεινό Διαδίκτυο».


Πρόκειται για δυο άνδρες, 33 και 35 ετών, οι οποίοι διατηρούσαν λογαριασμό σε ιστοσελίδα του Darknet, με υλικό σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων.
Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, διεξήχθησαν στοχευμένες δράσεις για την καταπολέμηση της παιδικής πορνογραφίας και στο «Σκοτεινό Διαδίκτυο» ("Darknet") και σχηματίστηκε δικογραφία τακτικής διαδικασίας σε βάρος των δυο οι οποίοι κατηγορούνται για εμπλοκή σε υπόθεση πορνογραφίας ανηλίκων.
Η διερεύνηση της υπόθεσης αυτής ξεκίνησε έπειτα από επιχείρηση που διεξήχθη μετά από συνεργασία με την Europol και το FBI, στο «ανώνυμο δίκτυο» του «The Onion Router» (Tor), όπου εντοπίστηκαν ιστοσελίδες με υλικό σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων.
Από την ενδελεχή ανάλυση των στοιχείων προέκυψε και εμπλοκή ελλήνων χρηστών του διαδικτύου, οι οποίοι διατηρούσαν λογαριασμό σε μία από τις επίμαχες ιστοσελίδες.
Στο πλαίσιο εξιχνίασης της υπόθεσης από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σε συνεργασία με τις Αμερικανικές Αρχές (FBI) και τις αρμόδιες υπηρεσίες παροχής υπηρεσιών διαδικτύου, που εδρεύουν στις Η.Π.Α., διακριβώθηκαν τα ηλεκτρονικά ίχνη του λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τον οποίο είχε πραγματοποιηθεί εγγραφή στην εν λόγω ιστοσελίδα.
Για τα παραπάνω ενημερώθηκαν οι αρμόδιες εισαγγελικές Αρχές και εκδόθηκε σχετική διάταξη και βούλευμα για άρση του απορρήτου των επικοινωνιών.
Ακολούθησε μεθοδική αστυνομική και ψηφιακή έρευνα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σε συνεργασία με τους αρμόδιους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου και τηλεπικοινωνιών και οι δύο ημεδαποί ταυτοποιήθηκαν ως διαχειριστές του επίμαχου λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Στις 25-11-2014 πραγματοποιήθηκε νομότυπη αστυνομική έρευνα, παρουσία Δικαστικού Λειτουργού, στις οικίες και τους χώρους εργασίας των δύο ημεδαπών στην Πάτρα, όπου από τις επιτόπιες ψηφιακές έρευνες, διακριβώθηκε η διαχείριση του επίμαχου λογαριασμού και ταυτοποιήθηκαν και λοιπά ψηφιακά στοιχεία της υπόθεσης.
Στο πλαίσιο των ερευνών βρέθηκε και κατασχέθηκε ένας εσωτερικός σκληρός δίσκος Η/Υ, ο οποίος θα αποσταλεί στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών για τις απαραίτητες εργαστηριακές εξετάσεις. Για την υπόθεση σχηματίστηκε δικογραφία τακτικής διαδικασίας, η οποία θα υποβληθεί στις αρμόδιες Εισαγγελικές Αρχές.

Πηγή: lifo