Παρασκευή, 5 Ιουλίου 2019

Τι δεν πρέπει να κάνετε
όταν μαθαίνετε το παιδί σας να κολυμπάει

Όσο πιο νωρίς βάλουμε ένα μωρό μέσα στο νερό, θάλασσα ή πισίνα, τόσο πιο εύκολα θα μάθει να κολυμπάει και να επιπλέει.
Και αυτό γιατί, το νερό, ειδικά όταν είναι νεογέννητο, του είναι κάτι γνώριμο και οικείο. 
Άλλωστε 9 μήνες στο νερό ζούσε. Αν όμως το παιδί σας δεν έχει επαφή με το νερό για 1-2 χρόνια, τότε σαφώς και θα είναι πιο δύσκολο να του διδάξετε το τι πρέπει να κάνει.
Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν κάποια πράγματα που δεν πρέπει να κάνετε, όταν ξεκινάτε να μαθαίνετε το παιδί σας κολύμπι… 
Μην αναγκάζετε το παιδί να κάνει μπάνιο σε βάθος που το νερό ξεπερνάει το στήθος του
Μην το πιέζετε να μπει αν το νερό είναι κρύο
Αφήστε το να αποφασίσει μόνο του πότε θέλει να αρχίσει να έχει επαφή με το νερό.
Μην το βουτάτε βίαια στο νερό απλά και μόνο για να του μάθετε να επιπλέει.

Το νερό πρώτα από όλα πρέπει να το αγαπήσει και να μάθει μόνο του σιγά σιγά ότι δεν πρέπει να το φοβάται.

baby.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Καλοκαίρι: Προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν έναν ήρεμο ύπνο στο παιδί

Το καλοκαίρι είναι ήδη εδώ και μαζί του ήρθαν και οι υψηλές θερμοκρασίες. Ένα από τα θέματα που απασχολούν εμάς τους γονείς αυτό το διάστημα είναι το πως μπορούμε να εξασφαλίσουμε έναν ήρεμο και ξεκούραστο ύπνο για το παιδί – αλλά και για εμάς τους ίδιους.
Τους καλοκαιρινούς μήνες, η ζέστη είναι αναπόφευκτη και συχνά ταλαιπωρεί μικρούς και μεγάλους όχι μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά και τη νύχτα. 
Πολλά παιδιά βιώνουν νυχτερινή εφίδρωση, είναι ανήσυχα και κάνουν άστατο ύπνο εξαιτίας της υψηλής θερμοκρασίας.

Τι μπορούμε, λοιπόν, να κάνουμε ως γονείς για να εξασφαλίσουμε έναν ήρεμο ύπνο στο παιδί μας;

1. Ντύστε το παιδί με τα κατάλληλα ρούχα
Τα 100% βαμβακερά φορμάκια ή πυτζαμάκια είναι μια ιδανική επιλογή μιας και το δέρμα του παιδιού μπορεί να «αναπνέει» και έτσι να μην ιδρώνει. Επιλέγουμε επίσης και βαμβακερά σεντόνια για το κρεβάτι ή την κούνια του.

2. Κάντε το ένα γρήγορο, αναζωογονητικό ντους

Λίγο πριν πάτε με το μικρό σας για ύπνο, κάντε το ένα δροσερό μπανάκι με χλιαρό νερό – ακόμα και αν το είχατε κάνει ξανά στη διάρκεια της ημέρας. Ένα γρήγορο και αναζωογονητικό ντους θα το δροσίσει και θα το χαλαρώσει για να κοιμηθεί καλύτερα!

3. Διατηρήστε τη ρουτίνα του
Σίγουρα, λόγω καλοκαιριού και διακοπών, η ρουτίνα πριν τον ύπνο δεν μπορεί να είναι 100% η ίδια μ’ αυτή της κλασικής μας καθημερινότητας. 
Προκειμένου, όμως, να εξασφαλίσουμε έναν ήρεμο και ποιοτικό ύπνο για το παιδί, θα πρέπει να φροντίσουμε να μην παραβλέψουμε εντελώς τη ρουτίνα του.
Το καλοκαίρι οι μέρες είναι μεγαλύτερες και συχνά πιο χαλαρές, αυτό όμως δε σημαίνει ότι πρέπει να βάζετε το παιδί για ύπνο πιο αργά και διαφορετική ώρα κάθε φορά. 
Ακολουθήστε τη ρουτίνα και το πρόγραμμα του ύπνου που έχει συνηθίσει και έχει εξοικειωθεί και έτσι θα μπορεί να κοιμηθεί καλύτερα! 
Πολύ σημαντικό επίσης, είναι να διατηρήσετε όσο γίνεται πιο σταθερές τις ώρες γευμάτων – πάντα με κατάλληλες κι ελαφριές τροφές που δεν προκαλούν υπερδιέγερση – και να απομακρύνετε το παιδί από οθόνες τουλάχιστον μια ώρα πριν πάτε για ύπνο.

4. Κρατήστε το δωμάτιο δροσερό
Είναι δεδομένο ότι ένα ζεστό υπνοδωμάτιο προκαλεί διαταραχές στον ύπνο όλων μας. Προμηθευτείτε, λοιπόν, με ένα θερμόμετρο δωματίου. Έτσι, θα ξέρετε ανά πάσα στιγμή την ακριβή θερμοκρασία στο χώρο όπου κοιμάται το παιδί. 
Φροντίστε να κρατάτε κλειστό το δωμάτιο κατά τη διάρκεια της ημέρας και ανοίγετε τα παράθυρα νωρίς το βράδυ, λίγο πριν από τον ύπνο. Επίσης, ένας ανεμιστήρας – που δεν θα είναι στραμμένος προς το παιδί – θα εξασφαλίσει ένα δροσερό αεράκι. 
Μπορείτε ακόμη να προσθέσετε και μερικά δοχεία με πάγο πλάι στον ανεμιστήρα για έξτρα δροσιά. Η επιθυμητή θερμοκρασία είναι περίπου 26 με 27 ºC.

5. Σεβαστείτε τα σημάδια που δείχνουν ότι το παιδί νυστάζει
Είναι γνωστό ότι τα μικρά παιδιά στέλνουν σημάδια που δείχνουν ότι είναι κουρασμένα και θέλουν να πάνε για ύπνο. Κάποια από αυτά είναι το τρίψιμο των ματιών, το χασμουρητό, η γκρίνια, το κλάμα και η απώλεια διάθεσης για παιχνίδι. Αν δεν βάλετε εκείνη την ώρα το παιδί για ύπνο, το σώμα του καθυστερεί την παραγωγή της μελατονίνης, της ορμόνης που είναι υπεύθυνη για την έλευση του ύπνου.
Προσπαθήστε, όσο γίνεται, να σεβαστείτε αυτές τις ενδείξεις και να δομήσετε το πρόγραμμά σας με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να είστε όλοι ευχαριστημένοι.

6. Προστατέψτε το από «ανεπιθύμητους επισκέπτες»
Ένας από τους λόγους που ένα παιδί χάνει τον ήρεμο ύπνο του τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι και οι… «ανεπιθύμητοι επισκέπτες», δηλαδή, τα κουνούπια. Τα τσιμπήματα φέρνουν τόσο στα παιδιά όσο και σε μας αναστάτωση και εκνευρισμό με αποτέλεσμα να δυσκολευόμαστε να χαλαρώσουμε και να αποκοιμηθούμε.

Στα συν ότι η γνωστή σε όλους μας λεβάντα, ένα υπέροχο πράσινο φυτό με μωβ άνθη και αιθέρια έλαια δρα και ως φυσικό κατασταλτικό του άγχους και του στρες προσφέροντας σε όλους μας ήρεμες νύχτες. 
Τέλος, θα πρέπει να θυμάστε ότι η νούμερο ένα προϋπόθεση για ήρεμο και ποιοτικό ύπνο, είναι να έχει προηγηθεί μια γεμάτη και πλήρης ημέρα. 
Μια ημέρα που κάθε αίτημα για σύνδεση, ικανοποιήθηκε. Μια ημέρα που ήταν μια ακόμη ευκαιρία να «κοιτάξετε» την ψυχή του παιδιού σας. Μια ημέρα γεμάτη κοινές στιγμές, που θα φέρνουν… γλυκά όνειρα!

Καλό Καλοκαίρι!

themamagers.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι