Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου 2016

Ο μικρός Μανώλης διαγνώσθηκε με όγκο στο κεφάλι.
Όλη η Κρήτη βρίσκεται στο πλευρό του

Όλη η Κρήτη βρίσκεται στο πλευρό του 8χρονου που διαγνώσθηκε με όγκο στο κεφάλι και χρειάζεται επειγόντως χειρουργική επέμβαση.

Εδώ και μέρες, μικροί και μεγάλοι, συγκινημένοι από την ιστορία του μικρού Μανώλη βοηθούν με κάθε μέσο ώστε να μεταφερθεί στην Αγγλία και να γίνει η εγχείριση.

Μάλιστα, φίλοι της οικογένειας έχουν ανοίξει και μία σελίδα στο facebook μέσω της οποίας καλούν όλους όσοι επιθυμούν να βοηθήσουν.

Στην σελίδα που φέρει τον τίτλο «Έρανος αγάπης για τον μικρό Μάνο» αναφέρεται:

Ο μικρός Μανώλης, μαθητής της Γ΄ δημοτικού, με καταγωγή από το Χουδέτσι και τις Αγιές Παρασκιές του Δήμου Αρχανών – Αστερουσίων διαγνώσθηκε με όγκο στο κεφάλι και χρειάζεται τη βοήθεια όλων μας προκειμένου να μεταφερθεί στην Αγγλία για επέμβαση.

Έσπασε θερμόμετρο ή λάμπα υδραργύρου. Τι πρέπει να κάνω; - Cleaning Up a Small Mercury Spill

Απλές οδηγίες για ένα πολύ σοβαρό ζήτημα
Με αφορμή περιστατικό που συνέβη αυτές τις μέρες, ενημερωθήκαμε από πολλούς σχετικούς με το ζήτημα φορείς (του Γενικού Χημείου του Κράτους συμπεριλαμβανομένου) για τα εξής:

--------------
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΝ ΣΠΑΣΕΙ ΜΙΑ ΛΑΜΠΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Στις 10 Φεβρουαρίου 2011 κάποιος ανέβηκε σε μια καρέκλα για να αλλάξει μια καμένη λάμπα....
το πόδι του δηλητηριάστηκε από τον υδράργυρο!
Αν αντέχετε, δείτε εδώ τι έπαθε
---------------
Όλοι σπίτι έχουμε ένα κοινό θερμόμετρο υδραργύρου – η χρήση του οποίου απαγορεύθηκε, ευτυχώς, από την 1/1/2011 με οδηγία της Ε.Ε. 

Όλοι κάποια στιγμή έχουμε σπάσει ένα τέτοιο θερμόμετρο.
Και τι κάναμε: Μαζέψαμε τις ασημένιες «μπιλίτσες» με τα χεράκια μας ή – ακόμα χειρότερα; – με την ηλεκτρική σκούπα και τις πετάξαμε στα σκουπίδια ή στη λεκάνη της τουαλέτας κ.λ.π. 


Μόνο που τότε ίσως δεν ξέραμε ότι ο υδράργυρος, είναι το πιο επιβλαβές βαρύ μέταλλο (θυμάστε σχολείο, Χημεία;), η κατάποση, ή ακόμα χειρότερα, η εισπνοή του οποίου (ΝΑΙ ΟΙ ΜΠΙΛΙΤΣΕΣ ΑΥΤΕΣ ΕΞΑΤΜΙΖΟΝΤΑΙ και είναι χειρότερο να τις εισπνεύσεις από το να τις καταπιείς !!!) δύναται να επιφέρει από πρόσκαιρες παρενέργειες (πονοκέφαλο, απώλεια συνείδησης κ.λ.π.) έως μόνιμες καρδιαγγειακές και νεφρικές βλάβες. 
Ακόμα ακόμα, μπορεί να δημιουργήσει χρωμοσωματικές ανωμαλίες που οδηγούν σε μογγολισμό!!!

Συνεπώς, μόλις δούμε τις γλυκούλες ασημί μπαλίτσες:

1. Ανοίγουμε τα παράθυρα, για να αερίζεται καλά ο χώρος

2. Απομακρύνουμε παιδί ή ζώο.

3. Φοράμε τα γάντια μας (όχι τα μάλλινα του χιονιού, της κουζίνας εννοώ).

4. Με ένα κομμάτι χαρτί συγκεντρώνουμε τα σώματα του υδραργύρου, τα οποία λόγω σχήματος και βάρους εκτοξεύονται μακριά. Προς Θεού, δεν χρησιμοποιούμε ηλεκτρική σκούπα ή σκουπάκια!!!

5. Τα βάζουμε σε πλαστικές σακούλες που τις κλείνουμε όσο πιο ερμητικά γίνεται και τα βγάζουμε στο μπαλκόνι.

6. Τα απορρίπτουμε, όχι φυσικά στα σκουπίδια, αλλά σε σταθμούς συγκέντρωσης τοξικών αποβλήτων. Οι περισσότεροι δήμοι έχουν τέτοιους.

7. Προμηθευόμαστε από το φαρμακείο ένα ηλεκτρονικό θερμόμετρο. Μην ακούσω από κανέναν ότι δεν το εμπιστεύεται γιατί δεν είναι ακριβείας. Δεν θα πάθουμε τίποτα εάν μας δείξει 0,1 βαθμό C απόκλιση.

Το ίδιο βεβαίως ισχύει και για τις οικολογικές λάμπες φωτισμού με τις οποίες μας ενθαρρύνουν όλοι -και ορθώς πράττουν – να αντικαταστήσουμε τις απλές λάμπες. Εχουν υδράργυρο!!!! Σε μικρότερη ποσότητα /ανά λαμπτήρα σε σχέση με το θερμόμετρο, αλλά εάν σκεφτείτε πόσες αριθμητικά χρησιμοποιούμε το χρόνο…
Εχετε ακούσει ποτέ ότι δεν πρέπει να τις πετάτε μόλις καούν, αλλά πρέπει να τις συγκεντρώνετε και να τις απορρίπτετε σε ειδικούς για το σκοπό αυτό συλλέκτες; Εγώ αυτό που κάνω είναι να τις συγκεντρώνω σε μια σακούλα, να τις φυλάω κάπου που δεν κινδυνεύουν να σπάσουν και μια φορά στο τόσο να τις πηγαίνω στο IKEA, που έχει σταθμό συγκέντρωσης για αυτές.

Σας παρακαλώ προωθήστε το μήνυμα όπου μπορείτε, να ενημερωθεί ο κόσμος, μιας κι αυτοί που πρέπει να τον ενημερώσουν κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου…

Πηγή: oikologos.gr

David Bowie - Wild Is The Wind

Love me, love me, love me, love me
Say you do
Let me fly away
With you
For my love is like
The wind
And wild is the wind
Wild is the wind


Give me more
Than one caress
Satisfy this
Hungriness
Let the wind
Blow through your heart
For wild is the wind
Wild is the wind

You
Touch me
I hear the sound
Of mandolins
You
Kiss me
With your kiss
My life begins
You're spring to me
All things
To me

Don't you know you're
Life itself

Like a leaf clings
To the tree
Oh my darling,
Cling to me
For we're like creatures
Of the wind
Wild is the wind
Wild is the wind

You
Touch me
I hear the sound
Of mandolins
You
Kiss me
With your kiss
My life begins
You're spring to me
All things
To me

Don't you know you're
Life itself

Like a leaf clings
To the tree
Oh my darling,
Cling to me
For we're like creatures
In the wind
And wild is the wind
Wild is the wind

Wild is the wind
Wild is the wind
Wild is the wind

«Γιατρέ μου, έχει ίωση ή "πούντιασε στο σχολείο"»;

Είμαι βέβαιος ότι αυτή η ερώτηση αντηχεί πολύ γνώριμη στα αυτιά όλων μας. 
Στους μεν γονείς επειδή ζουν με μια μόνιμη αγωνία αν το παιδί «πούντιασε στο σχολείο», στους δε παιδίατρους γιατί αυτοί είναι οι μόνιμοι αποδέκτες αυτής της ερώτησης.

Από την πρώτη στιγμή που έρχεται ένα μωρό στη ζωή, οι γονείς κατακλύζονται από νουθεσίες που αφορούν στο ντύσιμο του βρέφους και κυρίως στην σημασία που πρέπει να δώσουν σε αυτό, ώστε το
«μωρό να μην κρυώνει γιατί μπορεί να αρρωστήσει». Ο όρος «κρύωμα» λοιπόν προέρχεται από την θεωρία ότι η έκθεση στο κρύο ή στον κρύο αέρα μπορεί να προκαλέσει νόσο.

Υπάρχει άραγε κάποια δόση αλήθειας σε αυτό; 
Ναι υπάρχει, μόνο που αυτό από μόνο του, δεν αρκεί για να αρρωστήσει ένα παιδί.

Όλα ξεκινούν από την κοινή παραδοχή ότι τον χειμώνα αρρωσταίνουμε περισσότερο, ενώ η
γρίπη εμφανίζεται επίσης τους χειμερινούς μήνες όπου έχουμε και το δυσάρεστο αίσθημα του ψύχους. Οι περισσότεροι επίσης που πάσχουν από συμπτώματα γριπώδους συνδρομής αναφέρουν ότι 1-2 ημέρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων είχαν ένα αίσθημα ευαισθησίας στο κρύο. Αυτά όλα κάτι σημαίνουν και πιθανόν συνδέονται μεταξύ τους, όμως η εξήγηση έρχεται από επιστημονικά δεδομένα και όχι από δοξασίες.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε είναι ότι οι όροι ίωση και κρύωμα στην καθημερινότητα είναι ταυτόσημοι. Τα συμπτώματα που αφορούν κυρίως τις λοιμώξεις του ανώτερου αναπνευστικού (καταρροή, πονόλαιμος, δακρύροια), οφείλονται σε προσβολή από ιούς οι οποίοι μεταφέρονται από άνθρωπο σε άνθρωπο στα πλαίσια των κοινωνικών μας επαφών, ενώ από την άλλη μεριά δεν διατρέχουμε κανένα κίνδυνο όταν κινούμαστε σε ανοιχτούς χώρους. 
Τους χειμερινούς μήνες, ο συγχρωτισμός σε μικρούς κλειστούς χώρους αυξάνει την πιθανότητα επαφής με τους ιούς, ενώ η συμμετοχή των μικρών παιδιών σε ομαδικές δραστηριότητες (παιδικός σταθμός, σχολείο, παιδότοποι, πάρτυ), αυξάνουν πολύ την μεταδοτικότητα μεταξύ των παιδιών και από αυτά στη συνέχεια σε γονείς και φίλους. 
Τέλος, όταν ασχοληθούμε με την επιδημιολογία των ιογενών λοιμώξεων θα διαβάσουμε διάφορες φράσεις του τύπου: «Εμφανίζεται κατά τους Χειμερινούς και Ανοιξιάτικους μήνες προκαλώντας επιδημίες» ή «εμφανίζεται το Φθινόπωρο»
Επομένως, υπάρχουν εποχές που ευνοούν τον πολλαπλασιασμό τους και είναι γεγονός επίσης ότι οι περισσότεροι προτιμούν τους ψυχρούς μήνες του έτους.

Ποιός είναι όμως ο ρόλος της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος σε αυτή τη διαδικασία;

Αρχικά πρέπει να εξηγήσουμε μερικά βασικά χαρακτηριστικά που διέπουν την λειτουργία του αναπνευστικού. Το αναπνευστικό σύστημα (απο την μύτη μέχρι τους πνεύμονες) καλύπτεται από ένα λεπτό στρώμα βλέννης η οποία έχει ως βασικό σκοπό να εγκλωβίζει μικροσωματίδια , ιούς και βακτηρίδια, πριν αυτά έρθουν σε επαφή με το βλενογόννο. Τη βλέννη αυτή την μετακινεί το κροσσωτό επιθήλιο που κινείται όπως τα φύκια στο βυθό, με ρυθμικές κινήσεις προς τα έξω, έτσι ώστε όλα τα βλαπτικά αυτά συστατικά να αποβληθούν από τον οργανισμό. 
Όταν εκτεθεί ένα άτομο σε χαμηλές θερμοκρασίες, το λεπτό αυτό στρώμα της βλέννης γίνεται πιο παχύρευστο και κατά συνέπεια δυσκίνητο και έτσι χάνει την ικανότητα να διώχνει προς τα έξω τον εισβολέα (ιό).
Η ρινική κοιλότητα διαθέτει και άλλη ιδιότητα. Καθώς ο κρύος αέρας εισέρχεται στην μύτη, σε κλάσματα του δευτερολέπτου και μέσω διαστολής των τριχοειδικών αγγείων, η θερμοκρασία του αυξάνεται ώστε να καταλήξει στους πνεύμονες θερμότερος. Αυτή τη διαστολή των αγγείων προκαλεί αύξηση στην παραγωγή βλέννης η οποίο είναι ιδιαίτερα παχύρρευστη και κατά συνέπεια λιγότερο αποτελεσματική. Είναι χαρακτηριστική η εμπειρία που είχαμε κάποια στιγμή όλοι μας όπου νοιώθουμε να ‘τρέχει η μύτη’ μας μετά από έκθεση σε πολύ ψυχρό αέρα. Επίσης είναι πολύ δυσάρεστη η εμπειρία ατόμων με αγγειοκινητική ρινίτιδα, όπου η έκθεση σε ψυχρό αέρα δημιουργεί σε δευτερόλεπτα ρινική απόφραξη από οίδημα του ρινικού βλεννογόνου. Oι παραπάνω διεργασίες γίνονται αυτόματα και σε πολύ λίγο χρόνο και έχουν αρνητική επίπτωση στην τοπική άμυνα του αναπνευστικού. Αυτό όμως από μόνο του δεν αποτελεί αίτιο για να νοσήσει ένα άτομο. Απαραίτητη προϋπόθεση, όπως αναφέραμε, αποτελεί η έκθεση στον ιό.
Αυτός ο παράγοντας έχει μελετηθεί διεξοδικά εδώ και πολλά χρόνια. Σε μελέτη που πραγματοποιήθηκε στον πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια των ΗΠΑ, υγιείς ενήλικοι εκτέθηκαν σε ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες φορώντας ελαφριά ρούχα και αποδείχτηκε ότι δεν παρουσίασαν αυξημένη πιθανότητα να εμφανίσουν συμπτώματα από το αναπνευστικό. Το πιο χαρακτηριστικό όμως παράδειγμα αποτελεί μία παρατήρηση στην Ανταρκτική όπου ομάδα Αμερικανών ερευνητών οι οποίοι ζούσαν σε συνθήκες απομόνωσης δεν ανέπτυξαν καμία νόσο μέχρι τη στιγμή που δέχτηκαν επισκέψεις από άλλους ερευνητές που ζούσαν στις ΗΠΑ.

Όλα τα παραπάνω οδηγούν στα εξής συμπεράσματα:


1) Για να αναπτυχθεί οποιαδήποτε αναπνευστική νόσος, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η επαφή με κάποιον ιό ή βακτήριο

2) Η πιθανότητα επαφής είναι ανάλογη του χρόνου που διαβιώνουμε σε συνθήκες συγχρωτισμού

3) Αν υπάρξει έκθεση, η παρατεταμένη έκθεση στο κρύο, μπορεί να αυξηθεί η πιθανότητα εμφάνισης νόσου.

Δεν χρειάζεται λοιπόν να κλεινόμαστε στα σπίτια μας τον χειμώνα. Απαιτείται καλή υγιεινή στα χέρια (μείωση μετάδοσης), καλός αερισμός στους κλειστούς χώρους (μείωση μετάδοσης) και ρουχισμός ανάλογα με την θερμοκρασία διαβίωσης έτσι ώστε να νοιώθουμε άνετα χωρίς να φτάνουμε σε ακρότητες. Το κρύο λοιπόν δεν αποτελεί από μόνο του αίτιο που μπορεί να προκαλέσει νόσο. Οι κοινωνικές μας επαφές σε κλειστούς μη αεριζόμενους χώρους οδηγούν στην μετάδοση και ανάπτυξη των ιώσεων.
Ας ξεχάσουμε λοιπόν τον όρο «κρύωμα» και ας υιοθετήσουμε τον όρο «ίωση» ή «κοινό κρυολόγημα», όταν θέλουμε να αναφερθούμε σε συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού, όπου κυριαρχεί η καταρροή, η φαρυγγαλγία και η δακρύροια.

Τα καλύτερα παιχνίδια για παιδάκια στο φάσμα του αυτισμού - Best Games For Children With Autism

Τα παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού δυσκολεύονται να εκφράσουν τι τους αρέσει και η κοινωνικότητά τους δεν είναι τόσο ανεπτυγμένη όσο στα υπόλοιπα παιδιά. Αυτό, λοιπόν, έχει ως αποτέλεσμα να αποφεύγουν τα παιχνίδια που «απαιτούν» αλληλεπίδραση, φαντασία καθώς και role playing (παιχνίδια ρόλων).
Best Toys And Games For Children With Autism

Συνήθως, αν τα παρατηρήσουμε σε ένα προαύλιο θα δούμε ότι απασχολούνται με παιχνίδια που δεν απαιτούν τίποτα από όσα αναφέρθηκαν και τα οποία γίνονται μέσα από στερεοτυπικές, επαναλαμβανόμενες κινήσεις.

Ο κ. Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής συμβουλεύει τους γονείς των παιδιών με αυτισμό, να δίνουν ερεθίσματα στα παιδιά τους και να εμπλουτίζουν τα παιχνίδια τους. Παρακάτω προτείνει μερικά απλά παιχνίδια που ενισχύουν τον ήχο, την έκφραση συναισθημάτων, την κίνηση των παιδιών, ενώ παράλληλα τα βοηθούν να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες.

Φανταστικοί ρόλοι
Το παιχνίδι φανταστικών ρόλων ή αλλιώς συμβολικό παιχνίδι αναπτύσσει την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών που ανήκουν στο αυτιστικό φάσμα. 
Δώστε στο παιδί σας μία κούκλα ή ένα ζωάκι και ζητήστε του να το ταΐσει, να το κάνει μπάνιο, να το χτενίσει κλπ. 
Δημιουργήστε μια συνοικία μέσα από τα playmobil και αναθέστε ρόλους στο καθένα από αυτά π.χ. ο μπαμπάς πάει στη δουλειά, η μαμά μεγαλώνει το μωρό κλπ. Μάθετε στο παιδί τι κάνουμε σε κάθε περίπτωση π.χ. χτυπάει το κουδούνι στο σπίτι, τι ρωτάμε; Μέσα από αυτό ενισχύεται η φαντασία και η κοινωνική του συμπεριφορά.

Παίξτε με πάζλ
Ενισχύστε τις δεξιότητες του παιδιού σας μέσα από πάζλ. Φτιάξτε μαζί ένα και προσπαθήστε να του μάθετε να μοιράζεται, να συνεργάζεται, καθώς και να περιμένει τη σειρά του. Επιλέξτε πάζλ με έντονα χρώματα και εικόνες που θα διεγείρουν το ενδιαφέρον και τη σκέψη του. Προτιμήστε και την τοποθέτηση πάζλ σε ενσφηνώματα.

Ενισχύστε τη μνήμη του
Επιλέξτε παιχνίδια μνήμης με κάρτες που απεικονίζουν αντικείμενα από διαφορετικές κατηγορίες π.χ. φρούτα, ζώα, ρούχα κλπ. Ανακατέψτε και ζητήστε από το παιδί σας να βρει ζεύγη καρτών που προέρχονται από την ίδια κατηγορία. Ένα απλό παιχνίδι που ενισχύει τη μνήμη του παιδιού σας.

Αισθητηριακό παιχνίδι
Κρύψτε σε μια λεκάνη διάφορα πράγματα όπως ζυμάρι, κακάο σε σκόνη κ.α και προτρέψτε το παιδί σας να βάλει μέσα τα χέρια του, χωρίς να βλέπει και να δοκιμάσει. Ένα διασκεδαστικό παιχνίδι που ενισχύει τη λεπτή κίνηση του παιδιού και το απευαισθητοποιεί αισθητηριακά.

Παιχνίδια στο μπάνιο
Εκμεταλλευτείτε την ώρα του μπάνιου για παιχνίδι! Χρησιμοποιήστε το αφρόλουτρο και κάντε σαπουνόφουσκες. Πείτε στο παιδί σας «δες εδώ τι κάνω» και επιμείνετε να σας κοιτάζει. Με αυτό τον τρόπο ενισχύετε τη βλεμματική επαφή.

Ο γιος μου, 9 ετών, με χτύπησε δύο φορές στο πρόσωπο, επειδή δεν έγινε το δικό του.

Σήμερα το βράδυ για πρώτη φορά πήρα μια πολύ μεγάλη αναστάτωση. 
Ο γιος μου -9 ετών- με χτύπησε δύο φορές στο πρόσωπο, επειδή δεν έγινε το δικό του. Είναι η πρώτη φορά που το κάνει αυτό. Επίσης, να σας πω ότι είμαι φρεσκοχωρισμένη και τα δύο παιδιά μένουν μαζί μου. Πώς να το χειριστώ;

Απαντά η Αλεξάνδρα Καππάτου, Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος - Συγγραφέας

Η επιθετικότητα του παιδιού προς το γονιό είναι ένα ηχηρό καμπανάκι συναγερμού που οφείλετε να σταθείτε με προσοχή και να ερμηνεύσετε. Είναι μια πράξη που ίσως κρύβει θυμό, απογοήτευση, άγχος, αγωνία. Αναλογιστείτε τους λόγους που το παιδί σας ενήργησε με αυτό τον τρόπο. 
Mήπως αυτή η συμπεριφορά του συνδέεται με το διαζύγιο; 
Ίσως το παιδί εκφράζει με αυτό τον τρόπο την απόγνωση και τη θλίψη του για τη διάλυση της οικογένειάς του, ενδέχεται μάλιστα να θεωρεί εσάς ως υπεύθυνη για το γεγονός της αποχώρησης του πατέρα του από το σπίτι.

Υπάρχουν πολλά ερωτήματα που χρήζουν απαντήσεων σχετικά με τις συνθήκες του διαζυγίου, τι προηγήθηκε, δηλαδή αν υπήρχαν εντάσεις, φασαρίες και πόσο καιρό, πώς έγινε, τι είπατε στο παιδί, τι σχέση έχει το παιδί με τον πατέρα του, με τι συχνότητα τον συναντά, πώς έχει διαμορφωθεί η σχέση σας με το παιδί, αν διατηρείτε επικοινωνία με τον απόντα γονιό κλπ. 
Συζητήστε με το γιο σας γι αυτό το περιστατικό. Ρωτήστε τον γιατί λειτούργησε με αυτό τον τρόπο, δώστε του τη δυνατότητα να εκφράσει τα συναισθήματά του, ρωτήστε τον πώς βλέπει τη σχέση σας και τι θα ήθελε από εσάς. Να τον διαβεβαιώσετε, ακόμη κι αν το έχετε ήδη κάνει, ότι θα είστε πάντα δίπλα του και οι δύο γονείς. 
Αυτό φυσικά πρέπει να το αποδείξετε στη πράξη. Να του καταστήσετε όμως σαφές ότι δεν δέχεστε παρόμοια συμπεριφορά στην οικογένειά σας. Απαραίτητη προϋπόθεση όμως είναι να μην χρησιμοποιείτε κι εσείς το ξύλο ως μέθοδο συνετισμού του παιδιού.

Επίσης, αν δεν έχετε δώσει εξηγήσεις στο παιδί για το διαζύγιο, νομίζω ότι πρέπει να το κάνετε τώρα, φυσικά προσαρμοσμένες στην ηλικία του. 
Αν υπάρχει συγκρουσιακό διαζύγιο και τα παιδιά έχουν εμπλοκή στη διαδικασία, προσπαθήστε να το αποφορτίσετε και ζητήστε από το σύζυγό σας συνεργασία. Συζητάτε για τα συναισθήματά του σε τακτική βάση. 
Η σταθερότητα στη συμπεριφορά σας καθώς και η ενασχόλησή σας μαζί του με θετικό τρόπο είναι απαραίτητα. Είναι αυτονόητο ότι το παιδί έχει ανάγκη να συναντά τακτικά τον πατέρα του και ο ένας γονιός να μη διαβάλλει άμεσα ή έμμεσα τον άλλο.