Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2019

Εκπαιδεύστε τα παιδιά σας να αντισταθούν σε απαγωγείς

Το Υπουργείο Παιδείας Κύπρου, θα διεξάγει επιμορφωτικές συναντήσεις για τους εκπαιδευτικούς, ώστε να είναι έτοιμοι να ενδυναμώσουν τα παιδιά και να τα βάλουν στη διαδικασία να είναι υποψιασμένα σε περίπτωση που βρεθούν αντιμέτωπα με περιστατικά απαγωγής μαθητών.
dailymail.co.uk
Μέτρα Προστασίας των Παιδιών από Απαγωγή
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Ιστορία: 1η Νοεμβρίου 1920 - Μια εκλογική ήττα που κόστισε στην Ελλάδα μια καταστροφή

... στην ελληνική πολιτική ζωή όσοι ηγέτες εκπροσωπούσαν τον εκσυγχρονισμό, την δημοκρατική και ανεκτική κοινωνία, την φιλελεύθερη και ορθολογική σκέψη είχαν την ίδια τύχη...
------------------ Πριν από εκατό και πλέον χρόνια, ο Χαρίλαος Τρικούπης, πολιτικός ογκόλιθος της εποχής του, όταν απέτυχε να εκλεγεί βουλευτής είπε την, παροιμιώδη πλέον, φράση, «Ανθ' ημών, Γουλιμής».

Κάτι τέτοιο θα σκεφτόταν και ο Βενιζέλος πριν 85 χρόνια, όταν οι συνεργάτες του τον πληροφορούσαν ότι οι εκλογές χάθηκαν. 

Εκλογές που ο Βενιζέλος με τις δάφνες της Συνθήκης των Σεβρών και της Ελλάδας των 2 Ηπείρων και των 5 Θαλασσών πίστευε ότι θα κερδίσει.

Και όμως δεν γνώριζε ότι στην ελληνική πολιτική ζωή όσοι ηγέτες εκπροσωπούσαν τον εκσυγχρονισμό, την δημοκρατική και ανεκτική κοινωνία, την φιλελεύθερη και ορθολογική σκέψη είχαν την ίδια τύχη: 

Ο Καποδίστριας δολοφονήθηκε, ο Τρικούπης νικήθηκε από τον αγνώστων λοιπών στοιχείων Γουλιμή και ο ίδιος ο Ελευθέριος Βενιζέλος δέχτηκε τη λίθο του αναθέματος.
Την 1η Νοεμβρίου 1920 οι εκλογές δεν χάθηκαν μόνο για τον Βενιζέλο. Χάθηκε μαζί τους και η μεγάλη ελπίδα για κάτι καλύτερο. Για μια χώρα ισχυρή , χωρίς κηδεμόνες. Ο Βενιζέλος που ξεχώριζε πάντοτε από το πλήθος, βρισκόταν στην κορυφή, αλλά εκεί κάπου έχασε τον προσανατολισμό του.

Η Συνθήκη των Σεβρών υπογράφτηκε στις 10 Αυγούστου του 1920 και φυσικά έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τους Ελληνες. 

Μέσα στο κλίμα ευφορίας και ενθουσιασμού που επικρατούσε για ...
...........
η συνέχεια στην Πατρίδα, Όμορφη και παράξενη
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

ΝΙΡΓΙΑΝΑΚΗΣ Εμμανουήλ του Ιωάννη και της Χρυσούλας: Το κτήνος που κατηγορείται για ασέλγεια σε 11χρονη

14-03-2019: Δημοσιοποίηση στοιχείων ταυτότητας και φωτογραφιών 48χρονου ημεδαπού ο οποίος εμπλέκεται σε ποινική υπόθεση κατά ανηλίκων
Χανιά, 14 Μαρτίου 2019

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΔίνονται στη δημοσιότητα, κατόπιν σχετικής διάταξης του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ηρακλείου, τα στοιχεία ταυτότητας και φωτογραφίες 48χρονου ημεδαπού, o οποίος εμπλέκεται σε ποινική υπόθεση κατά ανηλίκων.

Πρόκειται για τον:
ΝΙΡΓΙΑΝΑΚΗ Εμμανουήλ του Ιωάννη και της Χρυσούλας, που γεννήθηκε το 1971 στο Ηράκλειο Κρήτης .
Η συγκεκριμένη δημοσιοποίηση, χρονικής διάρκειας ενός (1) μηνός, σύμφωνα με τη σχετική Εισαγγελική Διάταξη, αποσκοπεί στην προστασία του κοινωνικού συνόλου, των ανηλίκων, των ευάλωτων ή ανίσχυρων πληθυσμιακών ομάδων και προς ευχερέστερη πραγμάτωση της αξίωσης της Πολιτείας για τον κολασμό των παραπάνω αδικημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, παρακαλούνται οι πολίτες να επικοινωνούν με τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κρήτης και την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ηρακλείου, τηλεφωνικά στους αριθμούς 28210-25703, 2810-274068 και 2810-274070, για την παροχή οποιασδήποτε σχετικής πληροφορίας. 
Σημειώνεται ότι εξασφαλίζεται η ανωνυμία και το απόρρητο της επικοινωνίας.
------------------
O 48χρονος προφυλακίστηκε, μετά την ολοκλήρωση της απολογίας του την περασμένη Τρίτη, με την κατηγορία της ασέλγειας σε βάρος 11χρονου κοριτσιού.
Η υπόθεση προκάλεσε σοκ στην κοινωνία του Ηρακλείου, καθώς ο κατηγορούμενος, σύμφωνα με συγγενείς της ανήλικης, γνώριζε την οικογένειά της που διέμενε σε διαμέρισμα ιδιοκτησίας του.
Υπενθυμίζεται ότι η οικογένεια του παιδιού είχε ζητήσει την έκδοση εισαγγελικής διάταξης για την κοινοποίηση της φωτογραφίας και των στοιχείων του κατηγορουμένου, με στόχο να προστατευτούν άλλα παιδιά είτε να αποκαλυφτούν άλλες πτυχές της δράσης του κατηγορουμένου.
madata
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Λαρυγγίτιδα

Με τον όρο λαρυγγίτιδα αναφερόμαστε στην οξεία απόφραξη (οίδημα-στένωση) του λάρυγγα που συνήθως οφείλεται σε ιούς, με συχνότερα υπεύθυνο τον ιό της παραϊνφλουένζας. Άλλοι ιοί όπως ρινοϊοί, μεταπνευμονοϊοί, αλλά και ο ιός της γρίπης, καθώς και άλλοι αναπνευστικοί ιοί, μπορεί να προκαλέσουν σοβαρή λαρυγγίτιδα.

Μπορεί ένα επεισόδιο λαρυγγίτιδας να εμφανισθεί ακόμη και τους θερινούς μήνες, όμως οι  συνήθεις εποχές είναι οι ψυχρότερες και αυτό γιατί τότε εμφανίζονται οι περισσότεροι αναπνευστικοί ιοί.
Δεν αρκεί μόνο η παρουσία του ιού, για να οδηγήσει ένα παιδί σε επεισόδιο λαρυγγίτιδας. Απαιτείται κάποια ευαισθησία του παιδιού, τοπικού αλλεργικού τύπου (συνήθως τα ίδια παιδιά επαναλαμβάνουν επεισόδια λαρυγγίτιδας), συνύπαρξη των κατάλληλων καιρικών συνθηκών (ξηρή ατμόσφαιρα ή συχνά νότιοι άνεμοι), καθώς και οι κατάλληλες ώρες της ημέρας (συνήθως το επεισόδιο συμβαίνει τις μεταμεσονύκτιες  ώρες, κατά τη διάρκεια του  ύπνου).
Συνήθως προσβάλλει τις ηλικίες κάτω των 5 ετών και πρέπει να σημειωθεί ότι όσο μικρότερο είναι  το παιδί, τόσο σοβαρότερη η πορεία του επεισοδίου της Λαρυγγίτιδας.

Τι συμβαίνει στον λάρυγγα του παιδιού: Ο λάρυγγας ανατομικά-τοπογραφικά,  αρχίζει αμέσως μετά το φάρυγγα, από τον οποίο τον απομονώνει η επιγλωττίδα που κλείνει κατά την κατάποση για να περάσουν οι τροφές στον οισοφάγο και να μην κινηθούν προς το αναπνευστικό σύστημα, ενώ η επιγλωττίδα ανοίγει κατά την αναπνοή και επιτρέπει την ελεύθερη  είσοδο και  έξοδο του αέρα στον πνεύμονα.
Το στενότερο τμήμα του λάρυγγα είναι αυτό που βρίσκεται στο ύψος των φωνητικών χορδών και εκεί συμβαίνουν οι σοβαρότερες αποφράξεις – στενώσεις.
Όταν η στένωση αφορά μόνο στον λάρυγγα, αναφερόμαστε σε  λαρυγγίτιδα. Όταν επεκτείνεται στην τραχεία που είναι συνέχεια του λάρυγγα, για λαρυγγοτραχειϊτιδα και όταν κατεβαίνει χαμηλότερα στους βρόγχους, για λαρυγγο-τραχειο- βρογχίτιδα.
Η τοπογραφική αυτή διαίρεση γίνεται για να προσδιορίσει, κατά κάποιο τρόπο και την βαρύτητα, γιατί είναι κατανοητό ότι όσο μεγαλύτερο είναι το μήκος της πάσχουσας περιοχής (απόφραξης- στένωσης), τόσο περισσότερες οι αντιστάσεις στην είσοδο του αέρα και συνεπώς  τόσο βαρύτερη η κλινική εικόνα.
Όσο μικρότερο το παιδί, τόσο μεγαλύτερη η έκταση της απόφραξης και συνεπώς τα βρέφη και τα νήπια απαιτούν περισσότερη προσοχή και   φροντίδα, διότι πολύ συχνά εμφανίζουν λαρυγγο- τραχειο- βρογχίτιδα.

Άλλη μορφή ταξινόμησης της λαρυγγίτιδας
Πέραν της παραπάνω τοπογραφικής ταξινόμησης, μία άλλη ταξινόμηση είναι αυτή που στηρίζεται σε κλινικά και επιδημιολογικά δεδομένα.
Πρόκειται για την Σπασμωδική Λαρυγγίτιδα ή Σπασμωδικό Croup και την Οξεία Καταρροϊκή Λαρυγγίτιδα.
Έτσι με τον όρο Σπασμωδική Λαρυγγίτιδα ή σπασμωδικό Croup, εννοούμε τα επεισόδια που συμβαίνουν κατ’ επανάληψη στο ίδιο παιδί. Αυτά αρχίζουν συνήθως στην προνηπιακή ηλικία και χαρακτηριστικό τους είναι ότι συχνά δεν προειδοποιούν για την έλευσή τους, εμφανίζονται αιφνίδια κατά τις μεταμεσονύκτιες ώρες, οι γονείς βρίσκουν  το παιδί να κάθεται έντρομο στο κρεβάτι και να προσπαθεί να αναπνεύσει  με τα χέρια στηριγμένα στο πλάϊ του σώματος, με βήχα υλακώδη (γαύγισμα σκύλου) και εισολκές των μεσοπλεύριων διαστημάτων και του κατώτερου τμήματος του θώρακα, εκεί που τελειώνουν οι πλευρές  και υποδηλώνουν την δυσκολία εισόδου του αέρα στο θωρακικό κλωβό.
Για πληρέστερη κατανόηση των φαινομένων από τους γονείς, πρέπει να επισημάνουμε ότι η είσοδος του αέρα στους πνεύμονες γίνεται παθητικά μόλις ο άνθρωπος διευρύνει το θώρακά του. Ο αέρας εισέρχεται με δύναμη για να καλύψει το κενό που του προσφέρει το άνοιγμα των πλευρών. Όταν υπάρχει εμπόδιο στην είσοδο αυτή του αέρα, τότε η ατμοσφαιρική πίεση πιέζει τον κενό από αέρα θώρακα από έξω και στα σημεία που είναι ευένδοτα (μεταξύ των πλευρών, μεσοπλεύρια διαστήματα) παρατηρούνται εισολκές.
Όσο οι εισολκές προχωρούν στα άνω πνευμονικά πεδία και τη σφαγή (τη λακουβίτσα που είναι κάτω από την προβολή του λάρυγγα και πάνω από τη βάση του στέρνου), τόσο τα πράγματα είναι δυσκολότερα για το παιδί.

Η έξοδος του αέρα από τους από τους πνεύμονες αποτελεί ενεργητικό φαινόμενο, με την έννοια ότι αυτός που προσπαθεί να βγάλει τον αέρα καταβάλλει προσπάθεια χρησιμοποιώντας τις μυϊκές μάζες του θώρακα (μεσοπλεύριοι μύες), με τη δύναμη και την ένταση που επιθυμεί.  
Η διαφορά από την πρώτη περίπτωση, του ανοίγματος δηλαδή του θωρακικού κλωβού για την είσοδο αέρα, είναι ότι στην εισπνοή η δύναμη που εξασκείται είναι περισσότερο βίαιη και βραχείας διάρκειας. 
Στο σημείο αυτό πρέπει να προσθέσουμε ότι, ένα παιδί με λαρυγγική στένωση όπου ο αέρας δεν έχει δίοδο να εισέλθει λόγω της στένωσης, επιδεινώνει το πρόβλημα σε κάθε βίαιη προσπάθεια να ξεπεράσει (υπερνικήσει) τη στένωση, γιατί η ατμοσφαιρική πίεση πιέζει τη σφαγή και έμμεσα τον λάρυγγα και επιδεινώνει την κατάσταση (ασκείται μια δεύτερη πίεση).
Στην κλινική πράξη, όσο οι γονείς και το παιδί χάνουν την ψυχραιμία τους και ο μικρός ασθενής δεν πειθαρχεί ώστε να αναπνέει με ηρεμία, αλλά προσπαθεί με εισπνευστική δύναμη να υπερνικήσει τη δυσκολία, τόσο η απόφραξη επιδεινώνεται. Πρέπει βέβαια να παραδεχθούμε ότι δεν μπορούμε να πείσουμε ένα παιδί 2-3 ετών , να αποβάλλει το φόβο και να  δείξει ψυχραιμία.

Οξεία Καταρροϊκή Λαρυγγίτιδα
Πρόκειται για τα ίδια φαινόμενα, όπως περιγράφηκαν παραπάνω, μόνο που στην περίπτωση αυτή είναι εμφανή τα στοιχεία της λοίμωξης του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος.
Αρχικά πρόκειται για μία συνήθη λοίμωξη του ανώτερου αναπνευστικού. 
Μια λοίμωξη, δηλαδή, ιογενή σχεδόν πάντοτε που αρχίζει με ή χωρίς πυρετό, δακρύρροια, φταρνίσματα, ρινική καταρροή και οτιδήποτε άλλο μπορεί να συνοδεύει τις λοιμώξεις αυτού του είδους. Εκείνο που κάνει τη διαφορά και συχνά δείχνει αυτό που έρχεται, είναι η βραχνή φωνή του παιδιού, που εμφανίζεται ξαφνικά τις απογευματινές ώρες και με την πάροδο τον ωρών και έως ότου κοιμηθεί επιδεινώνεται και η αναπνοή του αρχίζει να κάνει ένα συριγμό. 
Ο συριγμός αυτός γίνεται εντονότερος κάθε φορά που προσπαθεί να αναπνεύσει πιο έντονα ή να κλάψει.
Για τους γονείς που έχουν ζήσει στο παρελθόν εικόνα λαρυγγίτιδας στο παιδί τους, αυτά που γράφω είναι λίγο-πολύ γνωστά και αρχίζουν έγκαιρα να παίρνουν τα μέτρα τους για να ανακόψουν τα φαινόμενα, στο βαθμό που μπορούν να το κάνουν.
Αυτοί  που δεν έχουν όμως παρόμοια εμπειρία, θα αιφνιδιαστούν αφενός και εκ τούτου δεν θα μπορέσουν  να βοηθήσουν θετικά το παιδί τους.

Η κλινική εικόνα, όταν αναπτυχθεί είναι όμοια με την εικόνα του σπασμωδικού Croup, με αδυναμία εισόδου του αέρα, εισολκές, υλακώδη βήχα, αγωνιώδη προσπάθεια του παιδιού, ενώ μπορεί να συνυπάρχει και πυρετός που μας απασχολεί πολύ λίγο, γιατί προέχουν άλλα πιο σημαντικά.

Αντιμετώπιση της Λαρυγγίτιδας
Αν επιχειρήσει κανείς να κάνει μια αναδρομή στην αντιμετώπιση της λαρυγγίτιδας στα παιδιά, θα φθάσει στην εποχή του Ιπποκράτη.

Τα αποδεκτά σήμερα
  1. Σε παιδιά με σπασμωδικά επεισόδια, ηρεμία του παιδιού, ευχάριστο περιβάλλον, υγρασία με υγραντήρα ή άλλο μέσον στο χώρο του ύπνου και μάλιστα πριν από την εμφάνιση της κρίσης. Να βεβαιωθεί κανείς ότι στο σπίτι υπάρχει κορτιζόνη σε εύληπτη μορφή  που έχει χρησιμοποιηθεί και στο παρελθόν και πάνω από όλα επικοινωνία με τον Παιδίατρο, γιατί δεν είναι όλα τα επεισόδια της ίδια βαρύτητας. Έκθεση σε ψυχρό αέρα (μπαλκόνι), συχνά είναι ευεργετικό (δυστυχώς τον Παιδίατρό σας πρέπει να τον ξυπνήσετε γιατί αυτά θα συμβούν στις 03:00!)
  2. Σε περιπτώσεις καταρροϊκής Λαρυγγίτιδας, η πρώτη κίνηση είναι η επικοινωνία με τον Παιδίατρο του παιδιού ή η μετακίνηση στο πλησιέστερο Παιδιατρικό Νοσοκομείο. Μπορείτε ωστόσο να κάνετε αυτά που γράφουμε παραπάνω και αν έχετε κορτιζόνη να την δώσετε με την οδηγία του Παιδιάτρου για την μορφή και τη δόση. Όμως,  ΠΡΟΣΟΧΗ, με την λαρυγγίτιδα δεν παίζουμε και δεν παριστάνουμε τους ειδικούς, όταν οι ίδιοι οι ειδικοί δεν μπορούν να προβλέψουν την εξέλιξή της. Για τον ίδιο λόγο δεν παραθέτουμε και στοιχεία που προσδιορίζουν τη βαρύτητα. Όσες φορές το επιχείρησαν αυτό τα διάφορα ειδικά κέντρα, διαπίστωσαν ότι η υποκειμενικότητα αυτών των κριτηρίων δεν επέτρεψε πάντοτε την σωστή αξιολόγηση, με αποτέλεσμα, να κινδυνεύσουν παιδιά.
  3. Το video που ακολουθεί είναι χαρακτηριστικό και πολύ διδακτικό, μόνο είναι σημαντικό να έχετε και ήχο, που ‘λέει’ τα πάντα.
  4. Αν κινηθείτε προς το νοσοκομείο, πρέπει να είσαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην έχετε πανικό. Με τους σπασμούς και την λαρυγγίτιδα έχουν γίνει πολλά ατυχήματα.
  5. Αν κατά τη διάρκεια της μετάβασης το παιδί βελτιωθεί από την ένταση, τα φρεναρίσματα και την κόρνα, μην γυρίσετε πίσω γιατί σε λίγο θα ξανατρέχετε στην ίδια διαδρομή.

Με τον όρο λαρυγγίτιδα αναφερόμαστε στην οξεία απόφραξη (οίδημα-στένωση) του λάρυγγα που συνήθως οφείλεται σε ιούς, με συχνότερα υπεύθυνο τον ιό της παραϊνφλουένζας

Μαρία Εργαζάκη, Παιδίατρος και 
Παναγιώτης Σπυρίδης, Αναπλ. Καθηγητής Παιδιατρικής
Γράφει η Σταυρούλα Ψώνη
paidiatriki.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Μια φορά κι έναν καιρό...

Mια φορά κι έναν καιρό, ήταν μια… πριγκίπισσα; Όχι. Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν μια βιβλιοθήκη. Ήταν κι ένα κορίτσι, που το έλεγαν Λουίζα και πήγε πρώτη του φορά στη βιβλιοθήκη. Περπατούσε αργά, σέρνοντας μια τεράστια σάκα με ρόδες. Κοίταζε παντού τριγύρω με κατάπληξη: Ράφια κι άλλα ράφια, γεμάτα με βιβλία… τραπέζια, καρέκλες, χρωματιστά μαξιλάρια, ζωγραφιές στους τοίχους και αφίσες.
«Έφερα μια φωτογραφία μου» είπε ντροπαλά στον βιβλιοθηκάριο.

«Θαυμάσια, Λουίζα! Θα ετοιμάσω την κάρτα σου για τη βιβλιοθήκη. Στο μεταξύ, διάλεξε κάποιο βιβλίο. Μπορείς να διαλέξεις ένα και να το πάρεις στο σπίτι σου, εντάξει;»

«Ένα μόνο;» ρώτησε η Λουίζα απογοητευμένη.

Χτύπησε το τηλέφωνο εκείνη τη στιγμή κι ο βιβλιοθηκάριος άφησε το κορίτσι μοναχό του να κάνει αυτή τη δύσκολη δουλειά: να διαλέξει μόνο ένα από τη θάλασσα εκείνη των βιβλίων στα ράφια. Η Λουίζα έσερνε τη σάκα της τριγύρω κι έψαχνε, έψαχνε, ώσπου βρήκε την αγαπημένη της «Χιονάτη». Το αντίτυπο εκείνο είχε σκληρό εξώφυλλο και πανέμορφες εικόνες. Με το βιβλίο στο χέρι, έσυρε ξανά τη σάκα και, καθώς έκανε να φύγει, κάποιος τη χτύπησε ελαφρά στον ώμο. Παρά λίγο να πέσει κάτω η Λουίζα από την έκπληξη! Δεν ήταν άλλος, παρά ο Παπουτσωμένος Γάτος με το βιβλίο του στα χέρια ή, μάλλον, στα μπροστινά του ποδαράκια!

«Τι κάνεις; Πώς είσαι;» τη ρώτησε όλο ευγένεια. «Αυτές τις ιστορίες με τις πριγκίπισσες δεν τις έχεις μάθει όλες πια, Λουίζα; Γιατί δεν παίρνεις το βιβλίο μου, τον “Παπουτσωμένο Γάτο”, που είναι πιο αστείο;»

Κατάπληκτη η Λουίζα, με τα μάτια γουρλωμένα, δεν ήξερε τι να πει.

«Τι συμβαίνει; Σου έφαγε τη γλώσσα η γάτα;» αστειεύτηκε αυτός.
«Είσαι στ’ αλήθεια ο Παπουτσωμένος Γάτος;»

«Εγώ είμαι! Ολοζώντανος! Πάρε με, λοιπόν, στο σπίτι σου και θα τα μάθεις όλα για την ιστορία μου με τον Μαρκήσιο του Καραμπά.

Το κορίτσι, σαστισμένο ακόμα, συμφώνησε, γνέφοντας ναι με το κεφάλι.

Ο Παπουτσωμένος Γάτος, μ’ ένα σάλτο μαγικό, ξαναμπήκε στο βιβλίο και μόλις η Λουίζα έκανε να φύγει, κάποιος την ξαναχτύπησε ελαφρά στον ώμο. Ήταν εκείνη! «Άσπρη σαν το χιόνι, μάγουλα σαν τριαντάφυλλα και μαλλιά μαύρα σαν τον έβενο». Ξέρετε ποια ήταν;

«Η Χιονάτη!» φώναξε η Λουίζα έκθαμβη!

«Λουΐζα, πάρε με κι εμένα! Αυτό το αντίτυπο είναι πιστή αναδιήγηση της ιστορίας, που έγραψαν οι αδελφοί Γκριμ!» της είπε, δείχνοντας το βιβλίο της.

Έτοιμη ήταν η Λουίζα ν’ αλλάξει πάλι το βιβλίο, μα ο Παπουτσωμένος Γάτος εκνευρίστηκε:

«Χιονάτη, η Λουίζα έχει αποφασίσει! Γύρνα στους έξι νάνους σου!»
«Οι νάνοι μου είναι εφτά και η Λουίζα δεν έχει αποφασίσει ακόμα τίποτα!» φώναξε η Χιονάτη, κόκκινη από θυμό.

Γύρισαν τότε και οι δύο στο κορίτσι να δουν τι θ’ απαντήσει.

«Δεν ξέρω ποιο να πάρω. Θέλω να τα πάρω όλα…»

Ξάφνου τότε, συνέβη κάτι αναπάντεχο κι ολότελα παράξενο: Όλοι οι ήρωες άρχισαν να βγαίνουν από τα βιβλία τους. Η Σταχτοπούτα, η Κοκκινοσκουφίτσα, η Ωραία Κοιμωμένη, η Ραπουνζέλ… Μια παρέα από πραγματικές πριγκίπισσες…

«Πάρε με μαζί σου, Λουίζα!» την παρακαλούσε κάθε μια τους
«Χρειάζομαι μόνο ένα κρεβάτι, για να κοιμηθώ λιγάκι» χασμουρήθηκε η Ωραία Κοιμωμένη.

«Μόνο εκατό χρονάκια!» την κορόιδεψε ο Παπουτσωμένος Γάτος.

Η Σταχτοπούτα άρχισε να λέει «θα σου καθαρίσω και το σπίτι εγώ, μόνο που το βράδυ έχω να πάω σε χορό στο παλάτι του…»

«Του πρίγκιπα!» έβαλαν τα γέλια όλοι.

«Στο καλάθι μου, έχω μία πίτα και κρασί. Θέλει κανένας λίγο;» τους πρόσφερε η Κοκκινοσκουφίτσα.

Εμφανίστηκαν τότε κι άλλοι ήρωες παραμυθιών: Το Ασχημόπαπο, το Κοριτσάκι με τα σπίρτα, ο Μολυβένιος Στρατιώτης και η Μπαλαρίνα…

«Μπορούμε να έρθουμε μαζί σου; Είμαστε όλοι ήρωες του Άντερσεν» της είπε το Ασχημόπαπο, που δεν ήταν στ’ αλήθεια τόσο άσχημο.

«Είναι ζεστό το σπίτι σου;» ρώτησε το Κοριτσάκι με τα σπίρτα.
«Αχ, αν έχει τζάκι, καλύτερα να μείνουμε κοντά της…» μουρμούρισαν ο Μολυβένιος Στρατιώτης και η Μπαλαρίνα.

Φάνηκε τότε ξαφνικά μπροστά τους ένας άγριος λύκος, δείχνοντας τα φοβερά του δόντια! «Ο μεγάλος κακός λύκος»!!!

«Τι μεγάλο στόμα που έχεις, Λύκε!» θαύμασε από συνήθεια η Κοκκινοσκουφίτσα.

«Θα σας προστατέψω εγώ!» είπε με γενναιότητα ο Μολυβένιος Στρατιώτης.

Την ίδια στιγμή, άνοιξε ο μεγάλος κακός λύκος το τεράστιο στόμα του και… Τους έφαγε όλους; Όχι. Απλά, χασμουρήθηκε κουρασμένος και είπε ήρεμα:

«Ησυχάστε όλοι! Μια ιδέα ήθελα μόνο να σας πω. Η Λουίζα μπορεί να πάρει το βιβλίο που θέλει, τη “Χιονάτη” κι εμείς να μπούμε μες στη σάκα της, που μας χωράει όλους.

Την ιδέα του τη βρήκαν όλοι εξαιρετική!

«Μπορούμε, Λουίζα;» ρώτησε το Κοριτσάκι με τα σπίρτα, που έτρεμε από το κρύο.

«Βέβαια!» είπε εκείνη κι άνοιξε τη σάκα της.

Οι ήρωες των παραμυθιών μπήκαν στη γραμμή κι ετοιμάστηκαν.
«Πρώτα οι πριγκίπισσες!» πρόσταξε η Σταχτοπούτα.

Την τελευταία στιγμή, εμφανίστηκαν κι ένα σωρό ήρωες από βιβλία βραζιλιάνικα. Και μπήκαν μέσα όλοι.

Η σάκα με τις ρόδες ήταν τώρα πιο βαριά από ποτέ. Ήταν τόσο βαρείς οι ήρωες! Η Λουίζα πήρε το βιβλίο, τη “Χιονάτη” κι ο βιβλιοθηκονόμος το έγραψε στην κάρτα της.

Λίγο αργότερα, το κορίτσι έφτασε στο σπίτι του ευχαριστημένο και η μητέρα του ρώτησε από μέσα:

«Γύρισες, χρυσό μου;»

«Γυρίσαμε!».

LUCIANA SANDRONI (ΙΒΒΥ ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ 2016/ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΛΟΤΗ ΠΕΤΡΟΒΙΤΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΥ

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ TA: ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Ο Μάρτης και η Μάνα του

Τον γνωρίζετε τον Μάρτη,
τον τρελό και τον αντάρτη;
Ξημερώνει και βραδιάζει
κι εκατό γνώμες αλλάζει.
Βάζει η μάνα του μπουγάδα,
σχοινί δένει στη λιακάδα,
τα σεντόνια της ν’ απλώσει,
μια χαρά να τα στεγνώσει.

Να που ο Μάρτης μετανιώνει
και τα σύννεφα μαζώνει
και να μάσει η μάνα τρέχει
τα σεντόνια, γιατί βρέχει!

Να ο ήλιος σε λιγάκι,
φύσηξε το βοριαδάκι,
κι η φτωχή γυναίκα μόνη
τα σεντόνια ξαναπλώνει.

Μια βροντή κι ο ήλιος χάθη
μες στης συννεφιάς τα βάθη,
ρίχνει και χαλάζι τώρα,
ποποπό, τι άγρια μπόρα!

Ως το βράδυ φορές δέκα
άπλωσε η φτωχή γυναίκα
την μπουγάδα, κι όρκο δίνει
Μάρτη να μην ξαναπλύνει.

ΡΙΤΑ ΜΠΟΥΜΗ - ΠΑΠΑ

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ TA: ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι