Thursday 14 March 2024

ΕΓΩ και ο Πάπας...

... έχουμε το αλάθητο. 
Ο Πάπας, όμως, μόνο όταν μιλάει από καθέδρας. ΕΓΩ πάντοτε.
Ό,τι σκέφτομαι, ό,τι λέω και ό,τι κάνω είναι το ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΩΣΤΟ....
Ο εγωιστής - Πρεθιάθο Νατιβέλ
   Σε συναντώ παντού. Στο σπίτι, στους χώρους εργασίας, ανάμεσα σε φίλους και γνωστούς.
Ακούς μιαν άποψη, ή και πολλές, ασυζητητί τις απορρίπτεις κι ας συμφωνείς κατά βάθος, επειδή άλλοι πρόκαμαν και τις εξέφρασαν πριν από την αφεντιά σου.
Δεν προλαβαίνει ο συνομιλητής σου να πει μια κουβέντα, πετάγεσαι και (συνηθέστατα με περισσή αγένεια) τον έχεις ισοπεδώσει, χωρίς να σκεφτείς ούτε αυτόν ούτε, βέβαια, την σκέψη του.
   Για παράδειγμα:
Λέει ένας φουκαράς «προτιμώ τη θάλασσα από το βουνό»...
Σπεύδεις να υπερασπιστείς τις χάρες του βουνού και να αναλύσεις τα μύρια όσα κακά της θάλασσας κι ας μην έχεις ποτέ σου πατήσει το ποδάρι σου στο βουνό.
Γιατί;;;;
Γιατί έτσι σου.... Για να του τη βγεις.

   Τόλμησε κάποιος να προτείνει κάτι, να πει μια λύση σε ένα πρόβλημα;
Τι λες, καλέ;;; 
Εσύ έχεις τις λύσεις, όλες τις λύσεις «επί παντός επιστητού»!!

   Χαλάρωσε. Έχεις πρόβλημα. Σίγουρα έχεις πρόβλημα.
Όλοι οι μεγάλοι σοφοί λάθη έκαναν και μεγάλα μάλιστα. 
«Ουδείς άσφαλτος», όπως είπε και κάποια τραγουδιάρα.
Έτσι προχωράει ο κόσμος... Πώς να το κάνουμε;

   Μετά παραπονιέσαι γιατί δεν είσαι πολύ συμπαθής (αντιπαθής είσαι, αλλά δεν θέλω να σε πληγώσω. Μόνος σου πρέπει να το καταλάβεις)

   Άκου, βρε παιδάκι μου τους άλλους, μικρούς και μεγάλους,
κάτι έχουν να πουν κι αυτοί. 
Απ' όλους κάτι παίρνουμε!!

Από αγάπη σου τα λέω και για να τ' ακούσω και εγώ...

Η παιδική κακοποίηση ως σημείο αναφοράς...

... της παραβίασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου

Προσπαθώντας κανείς να προσεγγίσει και να εξετάσει την έννοια της παιδικής κακοποίησης, τουλάχιστον από ποινική πλευρά, έρχεται αντιμέτωπος με το αχανές πεδίο έρευνας που επικρατεί ως προς τον εννοιολογικό προσδιορισμό του εγκληματικού αυτού φαινομένου.
Εντούτοις, όσο και αν η ανάγκη συγκεκριμένης μελέτης είναι επιτακτική, κάθε προσπάθεια οριοθέτησης διακινδυνεύει να την υποτιμήσει.
Άλλωστε, πόσο εφικτό είναι να καταλήξουμε σε έναν ορισμό για την ίδια τη δύναμη της κακοποιητικής συμπεριφοράς και τα όρια αυτής;

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (W.H.O) ορίζει τη βία
ως την «εμπρόθετη χρήση φυσικής δύναμης ή εξουσίας, επαπειλούμενη ή πραγματική εναντίον ενός άλλου προσώπου, του ίδιου του εαυτού ή μιας ομάδας ανθρώπων, η οποία έχει ως αποτέλεσμα την επέλευση ή την αυξημένη πιθανότητα επέλευσης, τραυματισμού,
θανάτου, ψυχολογικής βλάβης, στρεβλής ανάπτυξης ή αποστέρησης» ενώ, όταν αυτή στρέφεται κατά παιδιών, ο ορισμός αναμορφώνεται στην «κακοποίηση ή κακομεταχείριση του παιδιού, περιλαμβάνει όλες τις μορφές σωματικής ή συναισθηματικής κακής μεταχείρισης, σεξουαλικής παραβίασης, παραμέλησης ή παραμελημένης θεραπευτικής αντιμετώπισης ή εκμετάλλευσης για εμπορικούς σκοπούς η οποία καταλήγει σε συγκεκριμένη ή εν δυνάμει βλάβη που αφορά τη ζωή και την ανάπτυξη του παιδιού, στα πλαίσια μιας σχέσης ευθύνης, εμπιστοσύνης και δύναμης»
Ανεξαρτήτως δοθέντος ορισμού, σήμερα με απέχθεια συνειδητοποιούμε ότι η κακοποίηση του παιδιού, ως πραγματικό γεγονός, είτε αγνοείται είτε λανθασμένα υποτιμάται. 
Αυτό που κυρίως παρορά κανείς είναι ο αντίκτυπος της κακοποίησης τόσο στο ίδιο το ανήλικο θύμα όσο και κατ’ επέκταση στην κοινωνία ως θεσμό. Διαπιστώνεται πως κακοποιητική συμπεριφορά στην πρώιμη ζωή τείνει να επιφέρει διαρκή δυσλειτουργική επίδραση σε μια σειρά νευρικών λειτουργιών.
Από την άλλη πλευρά, πέραν των σωματικών κακώσεων, μεμονωμένα το τραυματικό γεγονός στην παιδική ηλικία δύναται κατά την ενήλικη ζωή να επιφέρει αρνητικές συνέπειες, προκαλώντας καταθλιπτικά επεισόδια, ξεσπάσματα άγχους, διπολική διαταραχή και διαταραχές διάθεσης, μετατραυματικό στρες. 
Αυτή η κατάσταση κλονισμού που στην ψυχανάλυση ονομάζεται τραύμα, σημαίνει ότι ένα πρόσωπο βιώνει μια υπέρμετρη διέγερση την οποία δεν καταφέρνει να αφομοιώσει. 
Οι εμπειρίες κακοποίησης που έχουν βιώσει τα παιδιά επηρεάζουν ολόκληρη την κοινωνικοσυναισθηματική αναπτυξιακή τους πορεία.
Η κακοποίηση του παιδιού είναι γεγονός πραγματικό και πιο σύνηθες από όσο νομίζουμε. 
Αναφορικά με τις αξιόποινες συμπεριφορές εις βάρος νεανικών ψυχών, θα πρέπει να τονισθεί και να μας προβληματίσει ο ιδιαίτερα μεγάλος σκοτεινός αριθμός των καταγεγραμμένων υποθέσεων. 
Γιατί, όμως, να συμβαίνει αυτό; 
Μήπως γιατί κατά πρώτο λόγο το ίδιο το παιδί, εξαιτίας της δικής του σύγχυσης και άγνοιας αλλά και εξαιτίας της πίεσης που ασκεί η οικογένεια άμεσα ή έμμεσα, δεν είναι σε θέση να αναλάβει την ευθύνη της αποκάλυψης; 
Το πρόβλημα του σκοτεινού αριθμού του αδικήματος παρεμβαίνει στην προσέγγιση της αλήθειας και αλλοιώνει την πραγματική εικόνα του εγκληματικού φαινομένου.

Η κακοποίηση εις βάρος ανηλίκου μπορεί να λάβει διάφορες μορφές:
  • σωματική κακοποίηση
  • σεξουαλική κακοποίηση
  • συναισθηματική κακοποίηση
  • παραµέληση και έκθεση σε κίνδυνο
  • ενδοοικογενειακή βία ανήλικου
  • ενδοσχολική βία,
  • διαδικτυακός εκφοβισμός
Δεν πρέπει να εθελοτυφλούμε. Τα δικαιώματα των παιδιών πρέπει να θωρακίζονται, να προασπίζονται και να μην αποτυπώνονται σε χάρτινες διακηρύξεις. 
Εκτιμάται ότι σε περιόδους σιωπής και ανοχής, αυτού του είδους η εγκληματικότητα θα αυξηθεί. 
Πρέπει να συμφωνήσουμε ότι η πρόληψη του εγκλήματος αποτελεί σημαντικό εργαλείο αντεγκληματικής πολιτικής. 
Όμως, για να μιλήσουμε για πρόληψη, θα πρέπει πρώτα ο κάθε πολίτης να γαλουχηθεί με αξίες, ιδανικά και ενσυναίσθηση. 
Η παιδική ανηλικότητα πρέπει να προστατεύεται, η δε εγκληματικότητα πρέπει να παταχθεί!

ethnos.gr

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki