Τρίτη, 18 Νοεμβρίου 2014

19 και 20 Νοεμβρίου
Το Κακοποιημένο Παιδί και τα Δικαιώματά του

Ο μήνας Νοέμβριος αφιερώνει δύο συνεχείς ημέρες στο παιδί, την 19η Νοεμβρίου ως διεθνή ημέρα κατά της κακοποίησης των παιδιών και την 20ηΝοεμβρίου ως παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού. Δεν χρειάζεται και πολύ σκέψη για να καταλάβει κανείς ότι αυτά τα δύο θέματα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους. 

Του Χρήστου Α. Κατσαρού (Chris Sintiki)*

Στη σύγχρονη και πολιτισμένη κοινωνία μας, όπου όλα είναι θεσπισμένα, πολύς λόγος γίνεται συνεχώς για τα δικαιώματα του παιδιού∙ τηλεοπτικά σποτάκια και σχολικά προγράμματα μας βομβαρδίζουν για να μας ευαισθητοποιήσουν κατά της βίας και της κακοποίησης της οποίας κατά κύριο λόγο θύματα είναι τα παιδιά, αφού αυτά αποτελούν το πιο ευάλωτο κομμάτι όχι μόνο της οικογένειας, αλλά και της κοινωνίας ολόκληρης.

Αλήθεια ποιος από μας δεν έγινε μάρτυρας της εκμετάλλευσης των παιδιών στα φανάρια ή στις γωνιές των δρόμων που ζητιανεύουν για ελάχιστα χρήματα ή ακόμα χειρότερα ποιος από εμάς δεν συνάντησε έναν ενήλικα ‘‘γονέα’’ να κρατά στο κρύο ή στο λιοπύρι το ανήλικο ‘‘παιδί του’’, πολλές φορές ευρισκόμενο και σε βρεφική ηλικία, προκειμένου να προκαλέσει την φιλάνθρωπα και χριστιανικά αισθήματά μας;

Αλήθεια μήπως δεν είμαστε εμείς οι ίδιοι που, ικανοποιημένοι από την υποκριτική προσφορά των λίγων λεπτών του ευρώ σε κάποιο παιδάκι, κωφεύουμε στην κραυγή του για βοήθεια; Ποιος άλλος από αυτήν την ευαισθητοποιημένη κοινωνία κάνει πώς αγνοεί την βία και οχυρώνεται στο καβούκι του όταν δίπλα του κακοποιείται ένα παιδί; 

Παιδική εργασία και μάλιστα μη αμειβόμενη, παιδική πορνογραφία και παιδοφιλία- συμπεριλαμβανομένων και των γάμων ανήλικων κοριτσιών σε χώρες με κουλτούρα πολύ διαφορετική από την ευρωπαϊκή, παιδική εκμετάλλευση, αναλφαβητισμός, ακρωτηριασμοί, παιδιά θύματα βίας και ξυλοδαρμού τιμωρούνται από τους νόμους καταδικάζονται από τους θεσμούς και τις διεθνείς συμβάσεις και επιτρέπονται δυστυχώς από την υποκρισία του κοινωνικού συνόλου και την αδυναμία των κοινωνικών υπηρεσιών να παρέμβουν δυναμικά και αποφασιστικά.
Επιπλέον η οικονομική κρίση, επέτεινε την όλη κατάσταση. Ολοένα και περισσότερα παιδιά, κυρίως οικονομικών μεταναστών που έχουν περάσει λαθραία τα σύνορα και για τους οποίους δεν υπάρχουν στοιχεία απογραφής, αλλά και γηγενών κοινωνικών ομάδων, απέχουν από τα μαθήματά τους προκειμένου να επαιτήσουν ή να εργαστούν χωρίς κοινωνική ασφάλιση και κάτω από άθλιες οικονομικές, κοινωνικές και υγειονομικές συνθήκες. Κοντολογίς, έχουμε μερίδιο ευθύνης.

Αγαπητοί αναγνώστες, ο μήνας Νοέμβριος αφιερώνει δύο συνεχείς ημέρες στο παιδί, την 19η Νοεμβρίου ως διεθνή ημέρα κατά της κακοποίησης των παιδιών και την 20ηΝοεμβρίου ως παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού. Δεν χρειάζεται και πολύ σκέψη για να καταλάβει κανείς ότι αυτά τα δύο θέματα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους. 

Όσοι αξιώθηκαν, με οποιονδήποτε τρόπο, να γίνουν γονείς, αλλά και όσοι διαθέτουν λίγο περισσότερη ευαισθησία και έχουν ξεφύγει από τα στενά όρια του ατομικισμού ξέρουν πολύ καλά ότι όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως φυλής, φύλου, χρώματος, θρησκείας, δεξιοτήτων, είναι παιδιά μας και έχουν ανάγκη εκτός από την προστασία μας, πράγμα αυτονόητο νομίζω, από την αγάπη και τον σεβασμό μας αφού δεν παύουν παρά την μικρή τους ηλικία να είναι ανθρώπινα πλάσματα που διαθέτουν αξιοπρέπεια και συναισθήματα, ίσως και περισσότερα από τα δικά μας, αφού η σκληρότητα της καθημερινότητας δεν έχει καταφέρει να διαπεράσει και να διαποτίσει πλήρως την παιδική τους αθωότητα και ευαισθησία.
Η ανθρώπινη ζωή που διαμορφώνεται από την πρώτη ώρα, όταν ακόμη μεγαλώνει μέσα στο σώμα της μητέρας, όταν δεν είναι καν αντιληπτή ούτε από την επιστήμη ούτε από το μητρικό ένστικτο είναι ίσως το μεγαλύτερο μυστήριο και μεγαλύτερη ευλογία που έχει δοθεί στον άνθρωπο, είναι η συνέχεια της ζωής μας στο διηνεκές με την μεταφορά των κυττάρων μας σε μία νέα δημιουργία κι ωστόσο τόσο δική μας που η εκμετάλλευση της από τον οποιοδήποτε μοιάζει με ιεροσυλία απέναντι στην οποία τόσο η κοινωνία όσο και ο καθένας προσωπικά πρέπει να δημιουργήσει ένα αρραγές και ανυπόκριτο μέτωπο για να μη σβήσει ποτέ το χαμόγελο από τα παιδικά χείλη τους, για να συνεχίσει να έχει μέλλον η κοινωνία και η ανθρωπότητα.

*Χρήστος Α. Κατσαρός (Chris Sintiki)
Αρθρογράφος - Διεθνής αναλυτής

gnomikilkis

Τα ενεργειακά ποτά είναι «δηλητήριο» για τα μικρά παιδιά

Ένα κουτάκι είναι αρκετό για να πάθει το παιδί δηλητηρίαση από την καφεΐνη, προειδοποιεί κορυφαίος Αμερικανός γιατρός.


Κατά την περασμένη τριετία, περισσότερα από 2.000 παιδιά κάτω των 6 ετών νοσηλεύτηκαν λόγω επιπλοκών από την κατανάλωση ενεργειακών ποτών, αποκαλύπτει σχετική μελέτη που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ.
Μερικά από τα συμπτώματα που εκδήλωσαν τα παιδιά ήταν οι αρρυθμίες και οι επιληπτικές κρίσεις.
Σύμφωνα με τον Steven Lipshultz, παιδίατρο στο Νοσοκομείο Παίδων του Μίσιγκαν, τα περισσότερα ενεργειακά ποτά περιέχουν αρκετή ποσότητα καφεΐνης ώστε να βλάψουν ένα μικρό παιδί.
Ο γιατρός πρόκειται να παρουσιάσει στοιχεία για τους πιθανούς κινδύνους που αφορούν στα μικρά παιδιά σε συνάντηση της Αμερικανικής Ένωσης για την Καρδιά (AHA) που θα πραγματοποιηθεί σήμερα στο Σικάγο.
«Συνήθως τα ενεργειακά ποτά καταναλώνονται από εφήβους και νεαρούς ενήλικες, όμως το 50% των κλήσεων που έγιναν στα αμερικανικά κέντρα δηλητηριάσεων αφορούσαν σε συμπτωματική έκθεση παιδιών κάτω των έξι ετών», δηλώνει ο γιατρός.
Αρκετά ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε καφεΐνη φέρουν σχετική ένδειξη που αναφέρει ότι δεν είναι κατάλληλα για παιδιά. Ωστόσο, τα στατιστικά δείχνουν ότι αρκετά παιδιά μπορεί να καταναλώσουν τα ενεργειακά ποτά διαφεύγοντας της προσοχής των γονέων τους.

Πηγή: onmed.gr
ikypros

Κahlil Gibran: «Η ΡΟΔΙΑ» - The Pomegranate

Χαλίλ Γκιμπράν


Η ΡΟΔΙΑ
Κάποτε, όταν ζούσα στην καρδιά μιας ροδιάς, άκουσα έναν σπόρο της να λέει: «Κάποια μέρα θα γίνω δέντρο, κι ο αγέρας θα τραγουδάει ανάμεσα στα κλώνια μου. Ο ήλιος θα χορεύει πάνω στα φύλλα μου και θα είμαι δυνατό δέντρο κι όμορφο, στις εποχές όλες μέσα».

Ύστερα μίλησε ένας άλλος σπόρος και είπε: «Όταν ήμουν νιος σαν κι εσένα, είχα κι εγώ τέτοιες απόψεις, μα τώρα που μπορώ να μετρώ και να ζυγίζω τα πράγματα, βλέπω ότι οι ελπίδες μου τρέφονταν του κάκου».
Κι ένας τρίτος σπόρος, μίλησε κι αυτός: «Δεν βλέπω τίποτα που να προμαντεύει, για μας, ένα τόσο μεγαλειώδες μέλλον».
Κι ένας τέταρτος είπε: «Όμως τι φενάκη θα 'ταν η ζωή μας, χωρίς προοπτικές μεγαλοσύνης».
Είπε ένας πέμπτος: «Γιατί να διαφωνούμε για το τι θα γίνουμε, αφού το τι είμαστε δεν γροικάμε καν».
Μα ένας έκτος απάντησε: «Εκείνο που είμαστε, αυτό θα εξακολουθήσουμε να είμαστε».
Κι ένας έβδομος: «Έχω τόσο ξεκάθαρη ιδέα για το καθετί πως θα γίνει. Μα να μην μπορώ να την ντύσω με λέξεις!».
Κι ένας όγδοος μίλησε -κι ένατος και δέκατος- και σειρά από άλλους, και δεν μπορούσα να βγάλω άκρη πια, από τις φωνές τους.
Κι έτσι, την ίδια εκείνη μέρα, μετακόμισα στην καρδιά μιας κυδωνιάς, εκεί όπου οι σπόροι είναι λιγοστοί και δεν μιλάνε σχεδόν καθόλου.
synfika



The Pomegranate

Once when I was living in the heart of a pomegranate, I heard a seed saying, “Someday I shall become a tree, and the wind will sing in my branches, and the sun will dance on my leaves, and I shall be strong and beautiful through all the seasons.”
Then another seed spoke and said, “When I was as young as you, I too held such views; but now that I can weigh and measure things, I see that my hopes were vain.”
And a third seed spoke also, “I see in us nothing that promises so great a future.”
And a fourth said, “But what a mockery our life would be, without a greater future!”
Said a fifth, “Why dispute what we shall be, when we know not even what we are.”
But a sixth replied, “Whatever we are, that we shall continue to be.”
And a seventh said, “I have such a clear idea how everything will be, but I cannot put it into words.”
Then an eighth spoke—and a ninth—and a tenth—and then many—until all were speaking, and I could distinguish nothing for the many voices.
And so I moved that very day into the heart of a quince, where the seeds are few and almost silent.

Ο «θάνατος» του παιχνιδιού και η σύγχρονη σχολική πραγματικότητα - 6ο Δημοτικό Σχολείο Δάφνης

 
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 
 
Το 6ο Δημοτικό Σχολείο Δάφνης και ο Σύλλογος Γονέων &Κηδεμόνων
στο πλαίσιο του κύκλου διαλέξεων (Οκτώβριος 2014 - Μάιος 2015)
που διοργανώνουν με θέμα:
"Υγεία για όλη την οικογένεια"
σας προσκαλούν στη 2η ανοιχτή ομιλία - συζήτηση με θέμα: 
"Καλύτερο σχολείο - αποδοτικότερο σχολείο" 
 
Το θέμα θα παρουσιάσει: η κυρία Άννα Παππά, 
Εκπαιδευτικός - Συγγραφέας Παιδαγωγικών.
Η κυρία Παππά θα μιλήσει για το "θάνατο" του παιχνιδιού και τη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα που βιώνουν τα παιδιά με τον φόρτο εργασιών
για το σπίτι καθώς και για την αποστροφή των παιδιών
προς το βιβλίο και το διάβασμα.

Αυτά και πολλά άλλα θέματα σχετικά με την εκπαίδευση και την καθημερινότητα των παιδιών στο σχολείο θα συζητηθούν 
την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014 και ώρα 18.30΄
στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου,
Γυμναστηρίου 64 & Καλύμνου.
 
Πληροφορίες:
Στέφανος Καριώτης
E-mail:
kariotis_stefanos@yahoo.gr