Thursday 13 June 2013

Έρευνα μαθητών για τα παιδικά ατυχήματα

7o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

Στο  μαθητικό  συνέδριο που οργανώθηκε από τον Σχολικό Σύμβουλο της Περιφέρειάς μας Δρ. Παναγιώτη Γαλάνη, οι μαθητές της Έκτης παρουσίασαν έρευνα με θέμα τα Παιδικά Ατυχήματα.
.
Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στο σπίτι
Η έρευνα περιελάμβανε:…

-Βιβλιογραφικές αναφορές  σχετικά με τα παιδικά ατυχήματα
-Διανομή ερωτηματολογίου σε 156 μαθητές των Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄τάξεων του σχολείου μας
-Στατιστική επεξεργασία και παρουσίαση  των απαντήσεων που έδωσαν οι μαθητές σχετικά με το είδος, τον  τόπο, τις αιτίες και τα αποτελέσματα των παιδικών ατυχημάτων
- Κατασκευές με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών, σύγχρονα παιδαγωγικά λογισμικά και εικαστικές δημιουργίες
-Δημιουργία δισέλιδου έντυπου  πρόληψης  παιδικών ατυχημάτων  και διανομή του στα Δημοτικά Σχολεία της Αγίας Παρασκευής
Τα συμπεράσματα της έρευνας βάσει των απαντήσεων που έδωσαν οι μαθητές ήταν τα εξής:
-Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στο σπίτι
-Τα πιο πολλά ατυχήματα προκαλούνται από πτώσεις, οφείλονται σε απροσεξία των ίδιων των παιδιών και έχουν κύρια συνέπεια απλές γρατσουνιές – εκδορές
-Οι μαθητές αναγνωρίζουν προσωπική ευθύνη στην πρόκληση των ατυχημάτων και σε μεγάλο ποσοστό πιστεύουν ότι μπορούσαν να αποφευχθούν
-Στο σχολείο μας δε συμβαίνουν σοβαρά ατυχήματα- πιθανόν επειδή :

α. Δεν παρατηρούνται παραβατικές συμπεριφορές, καυγάδες, συγκρούσεις και
β. Υπάρχει επαρκής επιτήρηση και προσοχή.

Για να δείτε την παρουσίαση  της έρευνας πατήστε εδώ!

Νικηφόρος Λύτρας: Ο «γενάρχης» της νεοελληνικής ζωγραφικής

Στις 13 Ιουνίου, το 1904, πεθαίνει από δηλητηρίαση που του προκάλεσαν οι χημικές ουσίες των χρωμάτων, ο Νικηφόρος Λύτρας, ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ζωγράφους και δασκάλους ζωγραφικής. 
Γεννημένος στην Τήνο, ο Λύτρας θεωρείται πως άνοιξε τον καμβά της νεοελληνικής ζωγραφικής, τόσο ως εκπρόσωπος της Σχολής του Μονάχου όσο πρωτοπόρος στη διδασκαλία των Καλών Τεχνών στην Ελλάδα.
Γιος λαϊκού μαρμαρογλύπτη, φεύγει από την Τήνο για την Αθήνα σε ηλικία δεκαοκτώ ετών, για να παρακολουθήσει το τότε Σχολείο των Τεχνών. Μέντοράς του είναι ο Γερμανός διευθυντής της Σχολής, Λούντβιχ Τίερς, ο οποίος αντιλαμβάνεται την καλλιτεχνική ιδιοφυΐα του Λύτρα και αναλαμβάνει την καθοδήγησή του.
.
Ο Νικηφόρος Λύτρας λαμβάνει υποτροφία για να σπουδάσει στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου, όπου «χτυπάει» η καρδιά της ευρωπαϊκής καλλιτεχνικής ζωής. 
Εκεί ασχολείται με την «ιστορική ζωγραφική», αντλώντας έμπνευση από την την ελληνική μυθολογία και ιστορία (Ο απαγχονισμός του Πατριάρχη Γρηγορίου Ε΄, Η Πηνελόπη διαλύει τον ιστό της, Η Αντιγόνη εμπρός στο νεκρό Πολυνείκη).
.
Η μετέπειτα καλλιτεχνική του πορεία είναι τόσο εκτενής και πολυδιάστατη, που πολύ δύσκολα μπορεί να κατηγοριοποιηθεί. 
Κυρίαρχο μοτίβο του έργου του, αποτελούν οι ηθικογραφικοί του πίνακες, με θέματα της ζωής στο χωριό και την πόλη, που ακτινοβολούν ολόκληρη τη θέρμη και τη φωτεινή του αγάπη για την ελληνική ζωή και το αγνό ελληνικό σπίτι (Ψαριανό μοιρολόι, Παιδί που στρίβει τσιγάρο, Η αναμονή, Ο κακός έγγονος, Η κλεμμένη, το Μετά την πειρατείαν, Η αρραβωνιασμένη, Το λιβάνισμα, Η ορφανή, Τα άνθη του επιταφίου, Ο όρθρος, Ο γαλατάς, Το φίλημα, Το αυγό του Πάσχα, Ο μάγκας και Τα κάλαντα).
  
Διατήρησε για 38 ολόκληρα χρόνια την έδρα της Ζωγραφικής στη Σχολή Καλών Τεχνών, από την οποία μετέφερε την καλλιτεχνική του ιδιοσυγκρασία, σε μια σειρά από σπουδαίους Έλληνες ζωγράφους, όπως ο Γεώργιος Ιακωβίδης, ο Πολυχρόνης Λεμπέσης, ο Περικλής Πανταζής, ο Γεώργιος Ροϊλός και ο Νικόλαος Βώκος. Παρά την προσωπική του προτίμηση στην καλλιτεχνική φόρμα της Σχολής του Μονάχου, ο Νικηφόρος Λύτρας προέτρεπε πάντα τους μαθητές του να είναι ανοιχτοί στα νέα ρεύματα.
 
πηγή: tvxs

Μάνα και νονά μαχαίρωσαν μέχρι θανάτου αυτιστικό παιδί

Κατηγορίες για δολοφονία πρώτου βαθμού απαγγέλθηκαν στην 50χρονη Dorothy Spourdalakis και την 44χρονη Jolanta Agata Skrodzka, μάνα και νονά αντίστοιχα του 14χρονου αυτιστικού Alex Spourdalakis, τον οποίο δολοφόνησαν στο Σικάγο. 
.
Οι δύο γυναίκες... σχεδίασαν να τον δολοφονήσουν
για να απαλλαγούν από το παιδί.
Ο 14χρονος βρέθηκε νεκρός στο κρεβάτι του, μέσα σε μια λίμνη αίματος, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Chicago Tribune».
Οι δύο γυναίκες, σύμφωνα με το δικαστήριο, είχαν κουραστεί από την καθημερινή φροντίδα που απαιτούσε ο 14χρονος, λόγω του αυτισμού, και σχεδίασαν να τον δολοφονήσουν για να απαλλαγούν από αυτόν.
Αρχικά προσπάθησαν να τον σκοτώσουν χορηγώντας του υπνωτικά χάπια. Όταν όμως η προσπάθειά τους απέτυχε, η μητέρα του τον μαχαίρωσε τέσσερις φορές στο στήθος και στη συνέχειά του έκοψε τις φλέβες. Δεν της ήταν όμως αρκετό και πήρε σειρά και η νονά του 14χρονου, η οποία τον μαχαίρωσε πολλές φορές.
Τις δύο γυναίκες βρήκε σε ημιλιπόθυμη κατάσταση ο πατέρας του παιδιού όταν επέστρεψε στο σπίτι, ενώ σοκαρίστηκε όταν αντίκρισε το γιο του στο κρεβάτι μέσα στα αίματα.
Οι δύο γυναίκες οδηγήθηκαν στο νοσοκομείο για να τους παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες.
Η μητέρα του παιδιού είχε αρνηθεί τον Ιανουάριο βοήθεια από το Τμήμα Υπηρεσιών για Παιδιά και Οικογένειες, ενώ στο παρελθόν είχε πάρει μέρος σε ένα βίντεο στο youtube όπου ζητούσε βοήθεια στην φροντίδα του Άλεξ.

πηγή: newsbomb

Σχολές για… πλούσιους και φτωχούς!

Οι ανισότητες πρόσβασης στα ΑΕΙ «ζουν και βασιλεύουν». Στα περιζήτητα και υψηλόβαθμα τμήματα υπερέχουν οι νέοι των μεσαίων και ανώτερων εισοδηματικών στρωμάτων, ενώ στα τμήματα χαμηλή ζήτησης και στα ΤΕΙ οι φοιτητές από τις επαγγελματικές κατηγορίες των αγροτών και των εργατών.

ΕΡΕΥΝΑ Tου Χρήστου Κάτσικα
79
Είναι γνωστό, εμπειρικά και από έρευνες, ότι η κοινωνική προέλευση (εισόδημα, επάγγελμα, μορφωτικό επίπεδο της οικογένειας) επηρεάζει σημαντικά τις κατευθύνσεις και τα καταληκτικά επίπεδα εκπαίδευσης των παιδιών. 
Για παράδειγμα, στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης η κοινωνική σύνθεση των φοιτητών/τριών δίνει διαφορετική εικόνα από την κοινωνική σύνθεση του πληθυσμού. 
Αν μάλιστα μιλούσαμε με χρονικό ορίζοντα έως τις δεκαετίες του 1950-’70, θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι η εικόνα αυτή δεν είναι απλά διαφορετική, αλλά σαφέστατα αντεστραμμένη.
περισσότερα στην πηγή: antikleidi

Ο «Παραμυθάς» για το «λουκέτο» στην ΕΡΤ, τα «παιδικά» και άλλα πολλά...

Ο «Παραμυθάς» Νίκος Πιλάβιος μιλά στο newsbeast.gr για την κρατική τηλεόραση όπως εκείνος τη γνώρισε
Ο Νίκος Πιλάβιος είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε και κατ’ επέκταση έστησε το ελληνικό παιδικό πρόγραμμα. 
Μέσα από την ΕΡΤ παρουσίασε τον «Παραμυθά» με τον οποίο έγινε ιδιαίτερα γνωστός στο πανελλήνιο. 
Ο «Παραμυθάς» ήταν η πιο δημοφιλής
παιδική εκπομπή της τηλεόρασης,
από το 1978 έως το 1983. Ήρωάς της ήταν ένας παππούς ο οποίος ήξερε να λέει όμορφες ιστορίες που δεν ήταν άλλες από τις περιπέτειες που ζούσε ο ίδιος, κάθε φορά που φορούσε ένα μαγικό γιλέκο. Μ' αυτό μπορούσε να μιλάει με τα ζώα, τα φυτά και τα πράγματα, να γίνεται μεγάλος σαν βουνό ή μικρός σαν καρφίτσα και να... πετάει!
 Έτσι, τον θυμούνται και οι περισσότεροι σήμερα. Όμως, ο κ. Πιλάβιος είχε καταφέρει πολλά για τα παιδικά, πράγματα που σήμερα, όπως λέει στο newsbeast.gr, δεν υπάρχουν αφού τη θέση του καλού παιδικού έχει πάρει το φθηνό γιαπωνέζικο που προάγει-συνήθως- τη βία.


Ο «Παραμυθάς» λοιπόν σχολιάζει το «λουκέτο» στην ΕΡΤ και αναφέρει γιατί πρέπει να υπάρχει Δημόσια Τηλεόραση.

- Πώς σχολιάζετε το «λουκέτο» στην ΕΡΤ;

«Για μένα η ΕΡΤ είναι μία πολύ προσωπική υπόθεση. Βγήκα από 8 ετών και μάλιστα τότε στην ΕΡΤ επειδή είχαν μόνο ένα μικρόφωνο, εγώ, ως κοντός, ήμουν πάνω σε μία καρέκλα. Εκεί με ανέβαζαν για να μιλάω. Στην ΕΡΤ ήρθε η αλλαγή της επαγγελματικής μου πορείας. Από ηθοποιός έγινα παραγωγός, σκηνογράφος, σκηνοθέτης, πέρασα στο ραδιόφωνο και στη συνέχεια στην τηλεόραση. Κάπου εκεί ήρθε και ο “Παραμυθάς”. Στην ΕΡΤ ήρθε όλη η αλλαγή της επαγγελματικής μου ζωής. Ακόμη και σήμερα που είμαι 70 ετών με τον “Παραμυθά” ασχολούνται. Η ΕΡΤ είναι συνδεδεμένη με όλη μου τη ζωή. Αυτό που συμβαίνει, ανεξαρτήτως αν έπρεπε ή δεν έπρεπε ή πως θα έπρεπε, με έχει στεναχωρήσει πάρα πολύ».
..........................................

- Πώς βλέπετε σήμερα το επίπεδο των παιδικών της τηλεόρασης, συγκρινόμενο με την παλιά εποχή;
«Δεν υπάρχει σήμερα επίπεδο. Γενικά, ρίχνεις μια ματιά και βλέπεις ότι τα παιδικά που υπάρχουν σήμερα είναι στην πραγματικότητα μια αθλιότητα βίας και καταστολής. Ένα πράγμα που κατά τη γνώμη μου είναι πολύ κακό για την κοινωνία. Όλα αυτά τα τέρατα που παρουσιάζονται κάνουν κακό στα παιδιά. Αυτά τα παιδικά τα προβάλλουν γιατί είναι πολύ φθηνά».
.
ολόκληρη η συνέντευξη στην πηγή: newsbeast

Κλέβοντας απ' τους φτωχούς
ΕΞΑΝΤΑΣ - ΕΡΤ © 2010-2011

Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, από πού έρχονται τα ψάρια που τρώτε; Θα ήταν ένας τρόπος να ελέγξετε μια τεράστια πειρατική βιομηχανία που εγκληματεί στο πιάτο σας! 
.
Η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για ψάρι στην παγκόσμια αγορά, έχει οδηγήσει ευρωπαϊκούς και ασιατικούς αλιευτικούς στόλους, στις ακτές της Δυτικής Αφρικής.
.

Εκατοντάδες βιομηχανικά σκάφη-πειρατές ψαρεύουν παράνομα στα χωρικά ύδατα των κρατών της περιοχής, ρημάζοντας τον ωκεανό από κάθε μορφή ζωής και καταδικάζοντας εκατομμύρια Αφρικανούς στη φτώχεια και την πείνα.
Το ντοκιμαντέρ του Εξάντα «Κλέβοντας απ' τους φτωχούς» γυρίστηκε στη Σενεγάλη, όπου η πειρατική αλιεία που διεξάγουν τεράστια σκάφη ανεπτυγμένων κρατών αποστερεί από τους κατοίκους τον βασικό πόρο διαβίωσής τους.

Σενάριο, σκηνοθεσία: Γιώργος Αυγερόπουλος 
Επιτόπια Έρευνα και Οργάνωση Θέματος: Γεωργία Ανάγνου Διεύθυνση Παραγωγής: Αναστασία Σκουμπρή 
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιάννης Αυγερόπουλος 
Μοντάζ: Γιάννης Μπιλήρης, Άννα Πρόκου 
Μουσική: Γιάννης Παξεβάνης 
Μια παραγωγή της Small Planet για την ΕΡΤ © 2010-2011

Μαμά, μπαμπά, θέλω παγωτό!!
Πόσα παγωτά επιτρέπεται να τρώει το παιδί;

Θυμάστε τα καλοκαίρια των παιδικών σας χρόνων, τότε που μετρούσατε πόσα μπάνια κάνατε και πόσα παγωτά καταναλώσατε; Τότε οι διακοπές δεν θεωρούνταν διακοπές, αν δεν πηγαίνατε στη θάλασσα δύο φορές την ημέρα (πρωί - απόγευμα) και αν δεν τρώγατε τουλάχιστον ένα παγωτό ημερησίως.
.
Μμμμ... η μανούλα έφτιαξε Παγωτό με γιαούρτι, Ροδάκινο και Μέλι!!
.
Σήμερα, όμως, τα δεδομένα έχουν αλλάξει κατά πολύ. Και μπορεί, όσον αφορά τα μπάνια να μην υπάρχει κανένας περιορισμός, ως προς τα παγωτά, όμως, οι παιδίατροι είναι ξεκάθαροι, τονίζοντας ότι ένα παιδί δεν θα πρέπει να καταναλώνει περισσότερα από 2–3 παγωτά την εβδομάδα.
Το παγωτό, σε σύγκριση με άλλα γλυκίσματα, όπως σοκολάτες, καραμέλες κλπ, έχει σαφώς μεγαλύτερη θρεπτική αξία, καθώς το βασικό του συστατικό είναι το γάλα.
 
Το γάλα, ως πηγή ασβεστίου, είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη των παιδιών. Εκτός όμως από γάλα, το παγωτό περιέχει και πολλές γλυκαντικές ουσίες και λίπη, που το κάνουν ιδιαίτερα παχυντικό και γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να αποφεύγεται η καθημερινή κατανάλωση του.
Επειδή το να πείτε "όχι" σε ένα παιδί που ζητά επίμονα παγωτό, είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση, καλό θα είναι να σκεφτείτε τα παρακάτω:
  • Θέστε όρια. Εξηγήστε στο παιδί ότι μπορεί να τρώει 2-3 παγωτά την εβδομάδα και μείνετε σταθεροί στην απόφαση σας.
  • Συνδυάστε τα παγωτά με τη βόλτα. Αν πάτε, για παράδειγμα, σε κάποιο φιλικό σπίτι, όπου όλα τα παιδάκια θα τρώνε παγωτό, μην αρνηθείτε στο δικό σας παιδί. Φροντίστε να τρώει, όταν τρώνε και όλοι οι άλλοι, και αποφύγετε να τρώει μόνο του στο σπίτι.
  • Μην αγοράζετε light παγωτά. Γενικά τα παιδιά δεν θα πρέπει να καταναλώνουν light προϊόντα.
  • Προτιμήστε απλά παγωτά. Δώστε στο παιδί σας παγωτό με γεύση βανίλια ή γεύσεις φρούτων και αποφύγετε τη σοκολάτα.
  • Μην χρησιμοποιείτε το παγωτό σαν επιβράβευση. Όπως ισχύει για όλα τα γλυκά, έτσι και το παγωτό δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται, για να επιβραβεύσετε το παιδί σας.
mother

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki