Τρίτη, 18 Αυγούστου 2015

Πόσο συχνά λέτε στο παιδί σας ότι είναι όμορφο;
Δεν είναι ωφέλιμο να δίνετε τόση έμφαση στην εμφάνιση.

Οι περισσότεροι γονείς δηλώνουν ότι τους είναι δύσκολο να αντισταθούν στον θαυμασμό που εκφράζουν για το παιδί τους, όμως οι αναπτυξιολόγοι παιδίατροι συμφωνούν ότι δεν είναι ωφέλιμο να δίνετε τόση έμφαση στην εμφάνιση.

Όπως χαρακτηριστικά εξηγεί η αναπτυξιολόγος δρ. Rebecca Chicot, πολλές φορές τόσο οι γονείς όσο και οι συγγενείς ή φίλοι θα πουν στο παιδί «πόσο όμορφη ή πόσο όμορφος είσαι!» -άλλωστε, δεν είναι ψέμα. Όλα τα παιδιά είναι όμορφα! 
Αν, όμως το μήνυμα που λαμβάνει το παιδί είναι ότι η εμφάνιση είναι το σημαντικότερο ατού του και αυτή είναι που αξίζει τον περισσότερο θαυμασμό των άλλων, τότε το μήνυμα δεν είναι θετικό.
Αντίθετα, συνεχίζει η ίδια, είναι προτιμότερο να επαινείτε το παιδί επειδή ολοκλήρωσε ένα παζλ ή επειδή εκφράζει ανησυχίες για τον κόσμο και το περιβάλλον. Αυτός είναι υγιέστερος τρόπος να του τονώσετε την αυτοπεποίθηση.
«Τα παιδιά είναι όμορφα, αστεία, έξυπνα… δεν είναι περίεργο που μας ξετρελαίνουν!», λέει η δρ. Chicot. «Σκοπός μας, όμως, είναι να βρούμε ένα μέτρο στον θαυμασμό μας και αυτός να γίνεται πιο συγκεκριμένα, π.χ. για την καλή συμπεριφορά του παιδιού ή για το γεγονός ότι ολοκλήρωσε κάποιο έργο».
Πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Μ. Βρετανία και δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Telegraph έδειξε ότι ένα στα τέσσερα παιδιά ηλικίας από 10 έως 15 ετών είναι δυσαρεστημένα από την εμφάνισή τους, ενώ το 72% των κοριτσιών πιστεύει ότι δίνεται υπερβολική σημασία στην εμφάνιση των celebrities. Όπως λένε οι επιστήμονες, «δεν είναι ότι η εμφάνιση δεν έχει καμία σημασία. 
Όταν, για παράδειγμα, πας σε μία συνέντευξη για δουλειά θα ντυθείς έξυπνα και θα προσπαθήσεις να δείχνεις άψογος, αλλά δεν είναι αυτό στο οποίο θα δώσεις έμφαση εκείνη τη στιγμή».

Ο ρόλος των μπαμπάδων

Οι ειδικοί συμβουλεύουν τους γονείς να προσέχουν τι λένε για το σώμα τους μπροστά στα παιδιά. Αν οι γονείς έχουν θέματα με την εικόνα τους, π.χ. με το σώμα τους, ή αν κοιτάζονται συνεχώς στον καθρέφτη λέγοντας «πώς είμαι; Είμαι χοντρή; Πρέπει να αδυνατίσω!”, είναι αναπόφευκτο ότι τα παιδιά θα τους αντιγράψουν».
Ακόμα πιο προσεκτικοί, όμως, πρέπει να είναι οι μπαμπάδες. Θα πρέπει να σκέφτονται τι λένε για τις γυναίκες μπροστά στις κόρες τους, πώς τις κρίνουν και αν κάνουν απρεπή σχόλια για την αξία μιας γυναίκας ανάλογα με την εμφάνισή της, λένε οι ειδικοί.
cynews

Πώς κυριάρχησαν στις βιτρίνες τα ανορεξικά πρότυπα; - Models link to teenage anorexia

Πρόσφατα μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων στο Λονδίνο ανακοίνωσε ότι θα βγάλει από τις βιτρίνες του όλες τις «εξωπραγματικές» κούκλες, μετά από σχετική διαμαρτυρία που έγινε viral στο διαδίκτυο. 


Με αφορμή το γεγονός, αναζητούμε τα αίτια πίσω από τα λανθασμένα πρότυπα ομορφιάς των μαγαζιών.  
Η Νατάσα Ντεβόν, πρώην μοντέλο και ιδρυτής της Ομάδας Αυτοεκτίμησης, η οποία εκπαιδεύει νέους ανθρώπους στην ψυχική υγεία και την εικόνα του σώματος, εξηγεί ότι οι κούκλες των καταστημάτων έχουν εξελιχθεί για να καλύπτουν τις απαιτήσεις της βιομηχανίας της μόδας για το «εξιδανικευμένο» γυναικείο σώμα που θα αναδεικνύει τα ρούχα τους.
«Όταν ήμουν μοντέλο, μου έλεγαν συνεχώς ότι το στήθος μου ήταν πολύ μεγάλο και ότι τα ρούχα μου έδειχναν καλύτερα σε πολύ πιο αδύνατα σώματα. Ήμουν size 10 και με ταξινομούσαν ως plus-size» εξηγεί.
Όταν μανεκέν εισήχθησαν στα πολυκαταστήματα στα τέλη του 19ου αιώνα, ήταν πολύ μεγαλύτερα, -size 14 ή 16 με τα σημερινά δεδομένα- επειδή τότε το πάχος θεωρούνταν ένδειξη ομορφιάς, αφού σήμαινε ότι το άτομο ήταν πλούσιο και μπορούσε να φάει καλά. Μέχρι το 1920 τα μοντέλα συρρικνώθηκαν, αλλά παρέμειναν ένα μέγεθος 12, επειδή τα φορέματα της εποχής δεν κάθονταν σωστά σε πολύ λεπτό σώμα.
Στη δεκαετία του '50, ήταν στη μόδα οι μεγάλοι γοφοί, ενώ στη δεκαετία του '80 και του '90 που η αισθητική χειρουργική έγινε μόδα, οι κούκλες εμφανίζονταν με μεγαλύτερα στήθη και επίπεδα στομάχια.
«Το κακό πράγμα με τις σύγχρονες κούκλες είναι ότι όλες φαίνονται ίδιες» εξηγεί η Ντεβόν. «Κάποτε υπήρχε ποικιλομορφία. Τώρα είναι ή αδύνατες ή τίποτα».
Οι ειδικοί της μόδας, με τη σειρά τους, παραδέχονται ότι ελάχιστη προσοχή δόθηκε στις ψυχικές επιπτώσεις που μπορεί να έχουν αυτά τα μανεκέν στα ευαίσθητα κορίτσια.
«Τα ρούχα δείχνουν καλύτερα σε ψηλά, κοκαλιάρικα μοντέλα, στέκονται καλύτερα και οι γραμμές είναι καθαρότερες», εξηγεί η Ρόζι Χιντς, πωλήτρια στο Armani Exchange, που εργάζεται στο χώρο της μόδας εδώ και 30 χρόνια.

Τα παραδείγματα ωστόσο είναι τρομακτικά: 
Στο Miss Selfridge του Λονδίνου οι μηροί της κούκλας στη βιτρίνα έχουν περίμετρο 35 εκατοστά, δηλαδή στα όρια της ανορεξίας. Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη στο κατάστημα για μεγάλα μεγέθη, Evans, όπου η μέση της κούκλας είναι 80 εκατοστά, μικρότερη κι από size 12.
Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι οι κούκλες δεν ...