Monday 6 December 2021

Δε ζητάω πράγματα μεγάλα...

«Θέλω, απλά, να με προσέξεις. Να μου αφιερώσεις χρόνο.
Δε ζητάω πράγματα μεγάλα. Δε θέλω δώρα, χάρες και ταξίδια. 
Δε θέλω τίποτα από όλα αυτά.
Θέλω εσένα. Θέλω κάθε μέρα, να βρίσκεις λίγο χρόνο και να κάθεσαι μαζί μου. Δίπλα μου. 
Να βρίσκεις λίγο χρόνο, για να είμαστε μαζί. Και ας μην έχουμε να πούμε κάτι σοβαρό. 
Και ας μην υπάρχει συγκεκριμένος λόγος.
Να είμαστε απλά μαζί…

Το ξέρω ότι έχεις δουλειές. Το ξέρω ότι έχεις υποχρεώσεις.
Ας περιμένουν…
Σε έχω ανάγκη. Έχω ανάγκη να 'ρθούμε πιο κοντά.
Έχω ανάγκη το μαζί. Το μαζί με σένα…

Ρωτάς ποιος είμαι;
Είμαι η γυναίκα σου. Είμαι ο άντρας σου. Ο γονιός, ο φίλος σου…
Είμαι το παιδί σου.»

Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Τα μικρά ανθρωπάκια της πόλης.../ Isaac Cordal - Cement Eclipses

O Isaak Cordal, γεννημένος το 1974 είναι Ισπανός καλλιτέχνης ο οποίος χρησιμοποιεί τη γλυπτική και τη φωτογραφία στο αστικό περιβάλλον. Ζει και εργάζεται σε Βρυξέλλες και Γαλικία. 
Τα θέματα που τον απασχολούν είναι η κοινωνική συμπεριφορά, η κλιματική αλλαγή, η γραφειοκρατία και η πολιτική ισχύς. 
Οι πιο διάσημες δουλειές του είναι το «Ταξίδι στη Ναντ», «Περιμένοντας την κλιματική αλλαγή», «Πολιτικοί συζητώντας την υπερθέρμανση του πλανήτη» και «Εκλείψεις τσιμέντου».
Σε μια συνέντευξή του το 2012 αναφέρει μεταξύ άλλων: 
«Η ματιά μας είναι τόσο πολύ εστιασμένη στα όμορφα, μεγάλα πράγματα, ενώ η πόλη έχει επίσης περιοχές που έχουν τη δυναμική να είναι όμορφες ή ήταν όμορφες στο παρελθόν και τις οποίες παραβλέπουμε. Βρίσκω πολύ ενδιαφέρον να ψάχνω για τέτοιες περιοχές και με μικρής κλίμακας παρεμβάσεις να διαμορφώνω μια διαφορετική ματιά πάνω στην συμπεριφορά μας ως κοινωνική μάζα».
Οι «Εκλείψεις τσιμέντου», η πιο γνωστή του δουλειά, αποτελείται από μικρά γλυπτά από τσιμέντο τα οποία τοποθετεί και φωτογραφίζει σε αστικά περιβάλλοντα. 
Τοποθετεί τα μικρά αυτά γλυπτά (15 εκ.) στις πιο περίεργες θέσεις: λεωφορεία, γωνίες σπιτιών, λούκια πολυκατοικιών. Λόγω του μικρού μεγέθους τους απαιτείται μεγάλη προσοχή για να μπορέσει κάποιος να τα ανακαλύψει. 
Έργα του έχει «αφήσει» σε διάφορες πόλεις όπως Βρυξέλες, Λονδίνο, Βερολίνο, Ζάγκρεμπ, Ναντ, Σαν Χοσέ, Μπαρτσελόνα, Βιέννη, Μάλμο, Παρίσι, Μιλάνο και Μπογκοτά. Πρόκειται για κριτικές ματιές πάνω στην ιδέα της προόδου, της ανθρώπινης δυστυχίας, της κλιματικής αλλαγής και της σταδιακής υποβάθμισης της ύπαρξής μας.
«Δεν τα αφήνω στο δρόμο για να τα πάρουν οι άνθρωποι», μας λέει σε μια άλλη συνέντευξή του. 
«Η τέχνη του δρόμου είναι για όλους και όχι για έναν άνθρωπο» αλλά είναι ρεαλιστής για την πιθανότητα της καταστροφής ή της κλοπής των έργων του: 
«Από τη στιγμή που η τέχνη γίνεται μέρος του δημόσιου χώρου, μια από τις πιθανότητες είναι ότι το έργο θα εξαφανιστεί. Στην πραγματικότητα, τα περισσότερα από τα έργα μου εξαφανίζονται πολύ γρήγορα. Οι κύριοι εξολοθρευτές είναι οι υπηρεσίες καθαρισμού».
Η μαγεία της τέχνης του οφείλεται σε διάφορους παράγοντες: είναι μικρά, τόσο κοινά, τόσο ευάλωτα, τοποθετημένα σε κοινούς ασήμαντους χώρους. 
Μικρά θνητά ανθρωπάκια με κουστούμια ή παλτά, όρθια ή καθισμένα συνήθως αναπαριστούν μια ανθρώπινη τραγωδία τόσο κοινή όσο και η σκόνη στους δρόμους. Αυτά τα μικρά ανθρωπάκια είμαστε εμείς. 
Εφήμεροι και ασήμαντοι που γινόμαστε ακόμα πιο μικροί από το μέγεθος της πόλης – σύμπαντος. Με μια λυπητερή σιωπή που αποτελεί μέρος της Κραυγής της ανθρώπινης καρδιάς, μπορούν να πουν τόσα πολλά.
Η σελίδα του στο facebook , περισσότερες φωτογραφίες στο flicr και στην προσωπική του σελίδα. Μπορείτε ακόμα να δείτε διάφορες εκθέσεις του σε μορφή βίντεο: «Το Σχολείο», «Εκλείψεις Τσιμέντου» καθώς και άλλες στο λογαριασμό του vimeo.

πηγή
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Πιο απείθαρχα και αντικοινωνικά τα παιδιά που «τις τρώνε»

Καλύτερα να συγκρατηθείτε αν σας έλθει να τις «βρέξετε» λίγο στα άτακτα και πεισματάρικα παιδιά σας, γιατί απλούστατα θα φέρετε το αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, καθώς θα τα ωθήσετε σε χειρότερη συμπεριφορά, επιβεβαιώνει μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Η μελέτη (μετα-ανάλυση) αξιολόγησε όλες τις έως τώρα δημοσιευμένες έρευνες πάνω στις επιπτώσεις που έχει η σωματική κακοποίηση στα παιδιά και κατέληξε στο ότι τα παιδιά που κατά καιρούς τις «τρώνε» γίνονται ακόμη πιο απείθαρχα απέναντι στους γονείς τους, συμπεριφέρονται πιο αντικοινωνικά και, στην πορεία, αναπτύσσουν επιθετικότητα, καθώς επίσης εμφανίζουν περισσότερα ψυχολογικά προβλήματα και γνωσιακές δυσκολίες.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων του Τέξας-Όστιν και του Μίσιγκαν, με επικεφαλής την αναπληρώτρια καθηγήτρια Ελίζαμπεθ Γκέρσοφ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό οικογενειακής ψυχολογίας Journal of Family Psychology, ανέλυσαν πέντε δεκαετίες ερευνών (συνολικά 111 μελέτες) που αφορούσαν περίπου 161.000 παιδιά.

«Το ξύλο φέρνει το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που συνήθως θέλουν οι γονείς», δήλωσε ο ερευνητής Άντριου Γρόγκαν-Κέιλορ.

Σύμφωνα με έκθεση της UNICEF, το 2014, περίπου οκτώ στους δέκα γονείς (80%) διεθνώς δεν αντιστέκονται στον πειρασμό να ρίξουν καμιά ξυλιά στα παιδιά τους, ενώ μερικές φορές αυτή η συμπεριφορά φθάνει σε σημείο κακοποίησης.

Προηγούμενη έρευνα του 2010 είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά που τρώνε λίγο ξύλο έως την ηλικία των έξι ετών, έχουν στη συνέχεια καλύτερους βαθμούς στο σχολείο και αργότερα είναι πιο αισιόδοξα στη ζωή τους σε σχέση με όσα παιδιά δεν έχουν φάει ποτέ ξύλο από τους γονείς τους.

Ωστόσο, η νέα μεγαλύτερη έρευνα δείχνει ότι το «ισοζύγιο» είναι σαφώς αρνητικό για τα ίδια τα παιδιά, για τους γονείς και για την κοινωνία γενικότερα.

Πηγή: www.onmed.gr

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki