Τρίτη, 25 Ιουλίου 2017

Λάθη που κάνουμε όταν πηγαίνουμε το παιδί μας
στην παιδική χαρά


Λάθη που εκνευρίζουν τους άλλους γονείς
Η παιδική χαρά αποτελεί αναμφίβολα το χώρο, όπου κάθε παιδί θα αποκτήσει ευχάριστα βιώματα από μικρή ηλικία, θα ανακαλύψει τις αισθήσεις του, θα κοινωνικοποιηθεί, θα αντιμετωπίσει πιθανούς φόβους του, θα αποκτήσει αυτοπεποίθηση, θα ενισχύσει τις δεξιότητες του, θα ευχαριστηθεί ατέλειωτο παιχνίδι, θα ωριμάσει.
Παρόλα αυτά δεν παύει να είναι ένας κλειστός κύκλος. 

Μια μικρή κοινωνία με νεότερα και μεγαλύτερα μέλη και ως τέτοια έχει τους δικούς της άγραφους κανόνες στους οποίους τόσο το παιδί όσο και ο γονιός θα πρέπει να προσαρμοστούν, διαφορετικά σημειώνεται «φάουλ» και κινδυνεύετε ακόμα και να κακο- χαρακτηριστείτε!

Ας δούμε τα μεγαλύτερα λάθη τα οποία θα ήταν καλό να αποφύγετε:

Μην παίρνετε μαζί σας όλα τα παιχνίδια του παιδιού
Η παιδική χαρά είναι ένας χώρος απελευθέρωσης και χαλάρωσης για τα παιδιά. 
Ακόμα κι αν κάποιο από τα παιχνίδια που προσφέρονται στο χώρο αυτό, το θεωρείται επικίνδυνο, είναι προτιμότερο να βοηθήσετε το παιδί σας να ασχοληθεί με ασφάλεια με αυτό ή να το αποτρέψετε εντελώς, σε αντίθεση με τη δυσαρέσκεια ή τον εκνευρισμό που προκαλείτε, όταν στήνετε μια δεύτερη, μίνι παιδική χαρά με το δικό σας εξοπλισμό μέσα στο χώρο.

Μην αφήνετε τα παιδιά σας να δανείζονται παιχνίδια χωρίς να τα επιστρέφουν
Οι περισσότεροι γονείς δεν έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα, όταν τα παιδιά μοιράζονται το ένα με το άλλο τα παιχνίδια τους, γιατί αυτό αποτελεί κομμάτι των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων και της ευχαρίστησης τους. 
Παρ' όλα αυτά, κάθε γονιός οφείλει να μάθει στο παιδί του να επιστρέφει οτιδήποτε δανείζεται, γιατί κάτι τέτοιο θα το κάνει ανεύθυνο.

Μην επιτρέπετε στα παιδιά να παίζουν ανενόχλητα με τα νεροπίστολα
Αποτελούν ένα από τα αγαπημένα τους παιχνίδια κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά αυτό δεν σημαίνει, πως οι γονείς που κάθονται τριγύρω έχουν τη διάθεση να φύγουν μούσκεμα από εκεί. 
Μάθετε στα παιδιά να ελέγχουν τον εαυτό τους και να κρίνουν το πότε και πώς πρέπει να χρησιμοποιήσουν κάθε ένα από τα παιχνίδια τους.

Μην αφήνετε τα παιδιά να κρατούν κατειλημμένες τις κούνιες χωρίς λόγο
Συχνά τα παιδιά συμπεριφέρονται πολύ κτητικά απέναντι σε ένα παιχνίδι το οποίο τους αρέσει. Κάτι τέτοιο όμως στερεί τη δυνατότητα από την παρέα τους να το απολαύσει. 
Μιλήστε στο παιδί σας και εξηγήστε του ότι θα πρέπει να ακολουθεί μια σειρά προτεραιότητας και να μοιράζεται τα παιχνίδια της παιδικής χαράς, που είναι κοινόχρηστα.

Μην αδιαφορείτε για την ανάρμοστη συμπεριφορά των παιδιών σας
Κλωτσιές, δαγκώματα, φωνές, ακόμα και μαλλιοτραβήγματα είναι μερικά από τα πιο συχνά παρατράγουδα που συμβαίνουν ανάμεσα στα παιδάκια στις παιδικές χαρές. 
Όμως το να επιτρέπετε να επαναλαμβάνονται αυτά μπορεί να καταλήξει σε πολύ βίαιες συμπεριφορές αργότερα ακόμα και το παιδί σας να γίνει επιθετικό.

Το παιδί μου θα πάει Α’ Δημοτικού.
Χρειάζεται προετοιμασία;

Από την Ευαγγελία Γιαννακοπούλου – Λογοθεραπεύτρια

Όλο και περισσότερες μαμάδες εκφράζουν το άγχος για την προετοιμασία των παιδιών τους που αφήνουν σιγά-σιγά το νηπιαγωγείο και οδεύουν προς το κατώφλι του μεγάλου σχολείου, την Α’ Δημοτικού.
Συναντώ μητέρες και παιδιά που κάθε απόγευμα μπαίνουν στην διαδικασία της αντιγραφής γραμμάτων, συλλαβών και λέξεων σε καθεστώς σχολείου.
Όταν τις ρωτάω γατί πιέζουν τα παιδιά σε τέτοιο βαθμό, οι απαντήσεις που παίρνω είναι ‘Το σχολείο δεν περιμένει αν το παιδί μου δυσκολευτεί να μάθει την καινούργια γνώση, να φτιάξουν τα γράμματά του για να μην σβήνουμε συνεχώς και η διαδικασία της αντιγραφής μας παίρνει αρκετό χρόνο’.

Πού βρίσκεται η αλήθεια όμως;

Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στην μέση. 
Το παιδί θα πρέπει να έχει κατακτήσει κάποιες γνώσεις ήδη από το νηπιαγωγείο όπως:
– να μετράει τουλάχιστον μέχρι το δέκα
– να αντιγράφει και να γράφει σωστά το όνομα και το επίθετό του
– να μπορεί να αντιγράψει κάποια γράμματα και αριθμούς
– να αναγνωρίζει τα γράμματα που βρίσκονται στο όνομά του
– να τα εντοπίζει μέσα σε ένα κείμενο
– να μπορεί να βρίσκει λέξεις που ξεκινούν π.χ από α, κ κτλ
– να εκτελεί εντολές που έχουν τρία μέρη
– να χρησιμοποιεί σωστούς χρόνους όταν φτιάχνει μια πρόταση
– να γνωρίζει τα χρώματα
– να μπορεί να περιγράψει χωρίς δυσκολία τι συνέβη στο σχολείο
– να μπορεί να παραμένει συγκεντρωμένο στην δραστηριότητα που κάνει
– να μπορεί να συνδέει ότι το /π-α/ κάνει /πα/ είναι απαραίτητη ικανότητα για να μπορέσει το παιδί να μάθει ανάγνωση. 

Και πάλι εδώ δεν χρειάζονται υπερβολές εκτός και αν δούμε πως το παιδί δεν μπορεί να συνδέσει καθόλου τους ήχους που φτιάχνουν τις συλλαβές. Σε αυτήν την περίπτωση θα ήταν καλό να γίνει μια αξιολόγηση στο παιδί ώστε να ενισχυθεί αυτή του ικανότητα από κάποιον ειδικό.

Παιχνίδια για την καλύτερη προετοιμασία του παιδιού!
– παζλ
– αντιστοιχία αριθμού και ποσότητας
– να βάζει μια ιστορία σε σειρά και να την διηγείται μετά
– κατηγοριοποίηση σε φρούτα, λαχανικά, έπιπλα, χρώματα, σχήματα, φαγητά, ρούχα
– παιχνίδια όπως ‘Ποια είναι περισσότερα/λιγότερα’ για παράδειγμα ‘Οι 5 καρέκλες ή 3 καρέκλες είναι περισσότερες;’
– να ζωγραφίζουν την αλφαβήτα
– ανάγνωση παραμυθιών
Όλα πρέπει να γίνονται με μέτρο και χωρίς να ασκείται υπερβολική πίεση στα παιδιά!
lifemade